Mulla tulee nyt helmikuussa 10 vuotta

palstalla täyteen 🥳

Moniko muistaa mut koko ajalta, tai kuinka pitkältä ajalta ylipäätään nykyiset palstalaiset muistaa taaksepäin? 🙄 Tai mitä mieltä olette olleet mun "palstahahmon" kehityksestä, tai ylipäätään jutuistani? Aika ironisesti, viime aikoina kun olen siistinyt kielenkäyttöäni ja käytöstäni täällä, olen ollut varmaan epäsuosituimpia palstalaisia ja oman suosioni aallonpohjassa 😂 No toki se surullisenkuuluisa itsenäisyyspäivä 2018 kun joku vuosi nimeni palstalle, pakotti vähän kuin "luomaan nahkansa". Täysin trollausmielessähän mä jotain NAL:n juttuja komppasin ja kiusasin D:tä, vaikka sittemmin löydettiinkin palstalla yhteinen sävel ja tultiin hyvin juttuun hänen banneihin asti. Mitä typerämpää juttua suolsin vihaisena, incel-aatteeseen hullaantuneena nuorena miehenä, sen enemmän porukka musta piti silloin 🙄

Käyttöautot menneet tänä aikana jotakuinkin näin: Mitsu Carisma, Skoda Felicia, Mersu W202 (2kpl), Nissan Almera N15, Vito, Hiase, Ransit, Laguna, Mazda 6. Harrasteautona ollut takamoottori-Skoda, Talbot Horizon ja se legendaarinen Fiesta, vaikkakaan ei samaan aikaan, ja ainoastaan Fiestan sain kertaalleen katsastettua.

10 vuotta sitten olin siis 20-ikäinen, touhunnut noin vuoden ajan yrittäjänä, ajelin sporttisella korisarjalla varustetulla Carismalla, tukkatyylini oli silloin nykyisen "Fernando Alonso" lookin sijasta aika samantyylinen kuin Salkkarien Sergeillä joskus silloin 😅 Värjäsin tukkani mustaksi, ja välillä kampasin roikkumaan silmille sellaiseksi emotukaksi. Jostain kesästä 2013 eteenpäin mulla oli pitkään lyhyet, luonnollisen tummanruskeat hiukset, ja nyt korona-aikana tällainen moppi aika ajoin. Tuohon aikaan mulla oli jostain enemmän kysyntää naisasioissa verrattuna nykyiseen, vaikka en silloin asunut yksin, enkä mielestäni nytkään näytä mitenkään ikääntyneen 30-vuotiaan näköiseltä 🙄 No ehkä silloin omanikäiset tai juuri täysi-ikäiset naiset kiinnostuivat musta enemmän, kun taas viime aikoina olen tuntunut olevan joku ihmeen puumamagneetti ja täysin ilmaa 18-35 ikäisille lapsettomille sinkkunaisille. Harmi että silloin olin vielä nykyistäkin enemmän solmussa itseni kanssa ja aina joko tyrin mahdollisuuteni naisasioihin, tai nostin itse kytkintä aika matalalla kynnyksellä, eikä palstan teorioiden jysähtäminen tajuntaan ainakaan yhtään helpottanut oloa. Vaikkakin olen silti ikuisesti kiitollinen että törmäsin palstaan, ja tajusin pariutumisen dynamiikkaa, epäsuhtia yms. ihan raatorehellisesti 😁 Eri asia, ja jonkinlainen aikuisuuden mitta kai onkin se, miten sitä tietoa pystyy käsittelemään ja miten se ihmiseen vaikuttaa.

En mä periaatteessa tekisi mitään toisin jos nyt olisin 20-vuotias, tai vaikka 25-vuotias, sillä ei esim. mun ulkonäköni, autoni, raha-asiani yms. ole todennäköisesti koskaan ollut suurimpia syitä yksinäisyydelle ja naisasiamenestykselle silloin. 🙄 Parempia hermoja, itseluottamusta ja sosiaalisia taitoja olisin kai tarvinnut, ja tarvitsisin varmaan vieläkin, sekä lääkityksen olisi ehkä voinut aloittaa nuorempanakin, mutta ei sitä ilmeisesti katsottu silloin aiheelliseksi vaikka lääkärillä kävinkin vapautus-, eli C-miehen papereita varten 🙄
No se oli silloin ja nyt on nyt, maailma on kokonaisuudessaan muuttunut älyttömästi 10 vuodessa, samoin oma elämäni paitsi ehkä ammatin ja kodin osalta, joskin olen noin 2½ vuotta asunut nyt yksin.

Ja ilman muuta parasta antia tän 10 vuoden ajalta on olleet uudet ystävät joita olen palstan kautta tavannut, kuten Bicky, Make, Jorma, Jere yms. 😊 Varsinkin Bickyn ja Maken kanssa tulee eniten oltua tekemisissä, ja pitää sanoa että ovat olleet kyllä pirun reiluja jätkiä ja luotettavia ystäviä hetkinä kun kaverin tukea tai jeesiä tarvitaan. 😊

58

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oho, Lavuaari S-Type pääsi unohtumaan noista harrasteautoista! 😱

• Niin ja vuosina 2010-2014 ajoin kaikkiaan 12 karting-kisaa AKK:n lisenssin alla, eli ns. oikeilla kisavehkeillä oikeilla ulkoradoilla. Tosin 2012, 13 ja 14 ajoin enää vain yhden kisan/vuosi ja myin kaluston pois keväällä 2015. Kiva harrastus se oli, ja olen siitä niin paljon kertonutkin että jätän tässä kohtaa tarkimmat rengaspaineanalyysit yms. oksentamatta. Kysyä toki saa enemmän kuin mielellään aihepiiriin liittyen.

Mutta vaikea sanoa, miten toi harrastus näyttäytyi ulospäin muiden nuorten aikuisten silmiin. Mähän ajoin Raket 120-luokassa, missä kaluston ja tarvikkeet sai hankittua noin 2-3 tonnilla ja kisaviikonloppuja varten sai varata muutaman satasen. SM-tasolla ainakin silloin saita ja osaava yksityiskuski saattoi ajaa sarjan läpi 30k€ budjetilla, mutta moni ajoi tiimeissä noin 100k€ vuosibudjetilla, joka sisälsi varaosat, testit, mekaanikot sun muut. Mä en lajista ymmärtämättömille lähtenyt sen enempää erittelemään eri luokkien kustannusrakenne-eroja, teknisiä eroja yms. vaan annoin jokaisen luoda oman mielikuvansa 😁 Enkä mä tosiaan ihmeemmin pärjännyt, yleensä jossain 20-30 kuskin kisassa pyörin häntäpään suunnilleen viimeisessä kolmanneksessa, ja parhaimmillaan ajoin parin kaverin kanssa tunnin pituisessa joukkuekisassa neljänneksi kun osallistujia oli muistaakseni 13. Jotain hymypoika, lohdutus, yms. palkintoja mulla on muutamia, joita jaettiin eri syistä kuskeille kenelle sattui ja tapahtui, tai edustus oli jotenkin joukosta erottuvaa. Joten kertyihän niitä 😂

Sen verran mitä muistan tai nyt järkeilen, niin ei se harrastukseni todennäköisesti vaikuttanut paljoakaan suuntaan tai toiseen silloin. En muistaakseni saanut sen perusteella huomiota naisilta, enkä sen ansiosta enempää kuin pari uutta kaveria jotka nekin on jääneet sittemmin. No ehkä se, että tytöt/naiset näkivät esim. Facebookin tai Irc-Gallerian profiilissa kuvia kartingista, voi olla yhtenä syynä kiinnostukseen, mutta jos/kun eivät aihepiiristä paljoakaan tienneet, niin eivät varmaan nimenomaan sen pohjalta lähestyneet tai ottaneet sitä ekana puheeksi. Mene ja tiedä 🙄

• p234racing kirjoitti:

Niin ja vuosina 2010-2014 ajoin kaikkiaan 12 karting-kisaa AKK:n lisenssin alla, eli ns. oikeilla kisavehkeillä oikeilla ulkoradoilla. Tosin 2012, 13 ja 14 ajoin enää vain yhden kisan/vuosi ja myin kaluston pois keväällä 2015. Kiva harrastus se oli, ja olen siitä niin paljon kertonutkin että jätän tässä kohtaa tarkimmat rengaspaineanalyysit yms. oksentamatta. Kysyä toki saa enemmän kuin mielellään aihepiiriin liittyen.

Mutta vaikea sanoa, miten toi harrastus näyttäytyi ulospäin muiden nuorten aikuisten silmiin. Mähän ajoin Raket 120-luokassa, missä kaluston ja tarvikkeet sai hankittua noin 2-3 tonnilla ja kisaviikonloppuja varten sai varata muutaman satasen. SM-tasolla ainakin silloin saita ja osaava yksityiskuski saattoi ajaa sarjan läpi 30k€ budjetilla, mutta moni ajoi tiimeissä noin 100k€ vuosibudjetilla, joka sisälsi varaosat, testit, mekaanikot sun muut. Mä en lajista ymmärtämättömille lähtenyt sen enempää erittelemään eri luokkien kustannusrakenne-eroja, teknisiä eroja yms. vaan annoin jokaisen luoda oman mielikuvansa 😁 Enkä mä tosiaan ihmeemmin pärjännyt, yleensä jossain 20-30 kuskin kisassa pyörin häntäpään suunnilleen viimeisessä kolmanneksessa, ja parhaimmillaan ajoin parin kaverin kanssa tunnin pituisessa joukkuekisassa neljänneksi kun osallistujia oli muistaakseni 13. Jotain hymypoika, lohdutus, yms. palkintoja mulla on muutamia, joita jaettiin eri syistä kuskeille kenelle sattui ja tapahtui, tai edustus oli jotenkin joukosta erottuvaa. Joten kertyihän niitä 😂

Sen verran mitä muistan tai nyt järkeilen, niin ei se harrastukseni todennäköisesti vaikuttanut paljoakaan suuntaan tai toiseen silloin. En muistaakseni saanut sen perusteella huomiota naisilta, enkä sen ansiosta enempää kuin pari uutta kaveria jotka nekin on jääneet sittemmin. No ehkä se, että tytöt/naiset näkivät esim. Facebookin tai Irc-Gallerian profiilissa kuvia kartingista, voi olla yhtenä syynä kiinnostukseen, mutta jos/kun eivät aihepiiristä paljoakaan tienneet, niin eivät varmaan nimenomaan sen pohjalta lähestyneet tai ottaneet sitä ekana puheeksi. Mene ja tiedä 🙄

Ja jos porukkaa kiinnostaa noiden bonuspalkintojen taustat, niin mulla on muistaakseni kolme hymypatsasta, yksi itkevä patsas ja kerran oli vuoden ajan joku kiertopalkinto kaapin hyllyllä.

Heti ekasta kisasta Nummelassa 2010 sain hymypoikapalkinnon, kun vihdoin olin viivalla ja taisi jopa autokin kestää kaikki erät. Tosin ennen kisaa oli valtavasti erilaista häslinkiä, että auto läpäisi katsastuksen. Mitä niitä nyt oli... ketjujensuojus, takapuskurin kiinnitys, ruotimista "oudosta" moottoriversiosta jossa oli myös sähköstartti vaikka startterilla tai porakoneella ne yleensä käynnistettiin yms. Ja kun olin suunnitelmistani silloisilla keskustelualustoilla jauhanut varmaan parisen vuotta, tunsin etukäteen porukkaa jne. niin varmaan monella jo ehti usko loppumaan että pääseekö se koskaan lähtöviivalle 😂

Samannäköisen itkeviä kasvoja esittävän pystin sain yhdestä sadekelinkisasta Hyvinkäällä 2010, jossa reilun 20 auton gridissä mä ja kaverini ajettiin kumpikin top kympissä. Mutta jumankauta kun koko ajan tapahtui jotain. Kaveri sai mustan lipun vaarallisesta ajotavasta, mulla repesi yhdessä erässä penkki irti rungosta ja persus raahasi maata, yhdessä erässä mulla katkesi ketjut jne. ja lopulta mä ihan oikeasti itkin varikolla 😂 Kun kerrankin auto kulki, niin sitten mulle osui teknisiä vikoja ja kaveri otti vähän liiankin itsevarmasti.

Hymypoikapalkinto tuli vuonna 2013 Paimiosta, kun näyttäydyin jälleen kyseisessä sarjassa yli parin vuoden tauon jälkeen, ja myös äitini oli jälleen mukana auttamassa, kuten ihan alkuaikoinakin. Hänhän tuli muiden kuskien tai nuorempien kuskien isäukkojen kanssa hyvin juttuun, ja taisi se palkinto olla osittain hänellekin osoitettu kun nosteli kanssani autoa vaa'alle, osasi tehdä jotain pikkujuttuja karting-autoon jne. 😁
        En mä siinä kisassa kovin hyvin pärjännyt, muistaakseni olin vauhdillisesti viimeinen toistuvasti, mutta joidenkin keskeytysten yms. takia taakseni jäi jokunen kuski/joukkue lopputuloksissa.

Viimeisen kisani ajoin keväällä 2014 Nummelassa, ja osa porukasta jo tiesikin että se todennäköisesti jää viimeiseksi kisakseni, ainakin silloin toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi. Muistaakseni auto kesti ehjänä kaikki 6 erää, mutta esim. harjoituksissa olin aivan kuutamolla ja noin 5s kärkeä perässä ja 2s toiseksi viimeistä. Mutta koko ajan päivän edetessä paransin otteitani, tai sain säädettyä autoa paremmaksi, ja lopulta parissa viimeisessä erässä pääsin ihan ohittamaankin ja häntäpään noin 5 auton letkassa oli tiukkaa vääntöä. Tosin 5. erän ajoin noin 12kg alipainoisena, ottaen tietoisen riskin etten joudu punnitukseen, enkä joutunut 😁 Ajattelin että mitäpä mulla siinä kohtaa enää on mitään hävittävää 😅 Finaaliin pistin tankin täyteen, lyijyä takaisin penkkiin, ja sen jälkeen jouduin punnitukseen! Jonka siis siinä kohtaa läpäisin kirkkain silmin. Siitä kisasta sain hymypoikapalkinnon, perusteina "sarjan historian suurin kierrosaikaparannus yhden päivän aikana" tms. 🤣

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Ja jos porukkaa kiinnostaa noiden bonuspalkintojen taustat, niin mulla on muistaakseni kolme hymypatsasta, yksi itkevä patsas ja kerran oli vuoden ajan joku kiertopalkinto kaapin hyllyllä.

Heti ekasta kisasta Nummelassa 2010 sain hymypoikapalkinnon, kun vihdoin olin viivalla ja taisi jopa autokin kestää kaikki erät. Tosin ennen kisaa oli valtavasti erilaista häslinkiä, että auto läpäisi katsastuksen. Mitä niitä nyt oli... ketjujensuojus, takapuskurin kiinnitys, ruotimista "oudosta" moottoriversiosta jossa oli myös sähköstartti vaikka startterilla tai porakoneella ne yleensä käynnistettiin yms. Ja kun olin suunnitelmistani silloisilla keskustelualustoilla jauhanut varmaan parisen vuotta, tunsin etukäteen porukkaa jne. niin varmaan monella jo ehti usko loppumaan että pääseekö se koskaan lähtöviivalle 😂

Samannäköisen itkeviä kasvoja esittävän pystin sain yhdestä sadekelinkisasta Hyvinkäällä 2010, jossa reilun 20 auton gridissä mä ja kaverini ajettiin kumpikin top kympissä. Mutta jumankauta kun koko ajan tapahtui jotain. Kaveri sai mustan lipun vaarallisesta ajotavasta, mulla repesi yhdessä erässä penkki irti rungosta ja persus raahasi maata, yhdessä erässä mulla katkesi ketjut jne. ja lopulta mä ihan oikeasti itkin varikolla 😂 Kun kerrankin auto kulki, niin sitten mulle osui teknisiä vikoja ja kaveri otti vähän liiankin itsevarmasti.

Hymypoikapalkinto tuli vuonna 2013 Paimiosta, kun näyttäydyin jälleen kyseisessä sarjassa yli parin vuoden tauon jälkeen, ja myös äitini oli jälleen mukana auttamassa, kuten ihan alkuaikoinakin. Hänhän tuli muiden kuskien tai nuorempien kuskien isäukkojen kanssa hyvin juttuun, ja taisi se palkinto olla osittain hänellekin osoitettu kun nosteli kanssani autoa vaa'alle, osasi tehdä jotain pikkujuttuja karting-autoon jne. 😁
        En mä siinä kisassa kovin hyvin pärjännyt, muistaakseni olin vauhdillisesti viimeinen toistuvasti, mutta joidenkin keskeytysten yms. takia taakseni jäi jokunen kuski/joukkue lopputuloksissa.

Viimeisen kisani ajoin keväällä 2014 Nummelassa, ja osa porukasta jo tiesikin että se todennäköisesti jää viimeiseksi kisakseni, ainakin silloin toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi. Muistaakseni auto kesti ehjänä kaikki 6 erää, mutta esim. harjoituksissa olin aivan kuutamolla ja noin 5s kärkeä perässä ja 2s toiseksi viimeistä. Mutta koko ajan päivän edetessä paransin otteitani, tai sain säädettyä autoa paremmaksi, ja lopulta parissa viimeisessä erässä pääsin ihan ohittamaankin ja häntäpään noin 5 auton letkassa oli tiukkaa vääntöä. Tosin 5. erän ajoin noin 12kg alipainoisena, ottaen tietoisen riskin etten joudu punnitukseen, enkä joutunut 😁 Ajattelin että mitäpä mulla siinä kohtaa enää on mitään hävittävää 😅 Finaaliin pistin tankin täyteen, lyijyä takaisin penkkiin, ja sen jälkeen jouduin punnitukseen! Jonka siis siinä kohtaa läpäisin kirkkain silmin. Siitä kisasta sain hymypoikapalkinnon, perusteina "sarjan historian suurin kierrosaikaparannus yhden päivän aikana" tms. 🤣

Tämä tosielämän bigbrother on palstan parasta antia. Mä en formuloista tai kartingista mitään tiedä mutta peris osaa kirjoittaa hauskasti noistakin :D

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

"Tosin 5. erän ajoin noin 12kg alipainoisena, ottaen tietoisen riskin etten joudu punnitukseen, enkä joutunut 😁 Ajattelin että mitäpä mulla siinä kohtaa enää on mitään hävittävää"

Peris on epärehellinen ihminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä tosielämän bigbrother on palstan parasta antia. Mä en formuloista tai kartingista mitään tiedä mutta peris osaa kirjoittaa hauskasti noistakin :D

Kiva kuulla ✌😃 Parhaani mukaan pyrin olemaan takertumatta liikaa yksityiskohtiin vaikka ne omasta mielestä tuntuisi kuinka kiinnostavilta 😂 Kaipa noista sepustuksista saa kuitenkin hyvän käsityksen eri tapahtuminen kulusta tms.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tosin 5. erän ajoin noin 12kg alipainoisena, ottaen tietoisen riskin etten joudu punnitukseen, enkä joutunut 😁 Ajattelin että mitäpä mulla siinä kohtaa enää on mitään hävittävää"

Peris on epärehellinen ihminen.

No olin mä kuskina vähän sellanen vilunki Alonso/Schumi tyyppi, eli välillä liikuin sääntöjen harmaalla alueella, hyödynsin kaikkia mahdollisia porsaanreikiä, välillä tosiaan ajoin alipainoisena, ja kerrankin eräässä joukkuekisassa kaveri ajoi muistaakseni kymmenisen kiloa alipainoisena, sammutti auton sovitusti maalin jälkeen vetämällä tulpanjohdon irti, ja mä toin karting-auton huolto/työntökärryssä lyijypainoja joita hän tunki kypäräänsä hanskojen sekaan ennen punnitusta 😂 Riittäähän noita omia sääntötulkintoja 😅

Mutta noin yleisesti ottaen toi hokema, että mä olisin kovin epärehellinen ihminen, ei kyllä pidä paikkansa ainakaan kokonaan. Osaan kyllä hyvin valehdella silmät kirkkaina jos tilanne niin vaatii, mutta kyllä mä lähes kaikissa asioissa pyrin pohjimmiltani olemaan rehellinen. Ainakin naisasioissa jonkinlaisen roolin vetäminen tai itsensä psyykkaaminen voi alkuun toimia, mutta kun pidemmän päälle oma persoona yms. tulee selvemmin esille niin äkkiä se ensivaikutelman yhteydessä syntynyt mielikuva on rapissut. Viime aikoina olen pelannut sikäli vähän upporikasta ja rutiköyhää, että en ole pyrkinyt kaunistelemaan mitään, en myöskään esittämään sen enempää mitään badassia mitä olen, ja ehkä kun on suuren osan ajasta selvinpäin niin asioita tulee lähestyttyä enemmän omana itsenään kuin minään pelimiehenä mitä en pohjimmiltani kuitenkaan ole 🙄

Ja mitä työasioihin tulee, niin jos on toiminut alalla 11 vuotta, verkostoitunut ihan mukavasti, väkisinkin tulee toisinaan reklamaatioita, enkä ainakaan itse muista yhtään tapausta missä olisi asiakkaalle jäänyt paha mieli, niin ei siinä kovin epärehellinen voi olla. Joskus kieltämättä myyn täyttä p*skaa, mutta asiakas on siitä aina etukäteen tietoinen mihin kätensä iskee. Kuvien lähettely yms. on ihan rutiinijuttuja työssäni, ja toisinaan olen jopa kirjoittanut kuittiin jonkun huomautuksen tuotteen kunnosta, ettei ole mun vika jos Anglia osuu liikennemerkkiin remontin jälkeen.

• En oikein tiedä missä vaiheessa ite palstalle tulin, mutta sinä taisit olla jo kuvioissa niihin aikoihin. Mutta kyllä sinä mieleen olet jäänyt. Joskus alkuaikoina tuli laitettua epäasiallisia viestejäkin sinulle, kun jostain syystä juttusi ärsyttivät minua silloin. Mutta ajan myötä opin pitämään sinusta. Ja joskus kun haaveilit siitä laivaristeilystä, tarjosin että lähtisin seuraksi mukaan, mutta et koskaan vastannut minulle mitään.

• Juu, olinhan mä usein sellainen loose cannon että näppikseltä saattoi tulla ihan mitä tahansa, mutta ehkä ikä ja tottakai myös se henkilöllisyyden selviäminen ovat vaikuttaneet siihen miten olen täällä kirjoitellut.

Mutta tosta risteilyasiasta erehdyt pahemman kerran. Se oli Darkkis, joka sinne haaveili, ja käsittääkseni kävikin loppuvuodesta 2013 mistä kiusaajat (ihan alkuaikoina mäkin mukaan lukien) keksivät ties mitä typeryyksiä pitkän aikaa. Jos en väärin muista, niin D oli miespuolisen kaverinsa kanssa sammunut samaan sänkyyn hytissä, mutta ei siinä tietenkään mitään tapahtunut. Olen mäkin nukkunut esim. samassa pakun tavaratilassa miespuolisten kaverien kanssa kisareissuilla, ja armeijassa miehet nukkuu samassa teltassa, niin loppujen lopuksi aivan älytöntä ja lapsellista kiusaamista. Toki D:n räväkät reaktiot varmaan yllytti trolleja siihen.

Itse olen käynyt viimeksi risteilyllä lokakuussa 2010, sitä ennen syksyllä 2001 ja pikkulapsena jokusen kerran. En ole siitä palstalla sen kummemmin haaveillut, ei oikeastikaan kiinnosta kauheasti, ja jos kiinnostaisi niin sitten mä menisin risteilylle, toki koronatilanne huomioiden 😃 Kenties pyytäisin vaikka Bickyn ja Maken mukaan.

• Anonyymi

Epäsuosio johtui varmaan enimmäkseen trollaamisesta niillä pa*kahahmoilla.

• Seommeinaan rehellinen sälli p 243 eikä takuu varmasti trollaisi millään pa*ka hahmoilla. Vai lörpöttelikö se nuorena sällinä meinaan jotain suomi tyttö 24v trollauksia ,mutta ei kai sellainen kenestäkään tee epä suosittua palsta kirjoittajaa. Vähäm huumorintajua kiitos!

• Anonyymi

Varsinkin se enohahmo piggy oli karmee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsinkin se enohahmo piggy oli karmee

Itse koen Bickyn enemmän satiirina äärimaskuliinisuudesta.

• Anonyymi

Minusta nuo hahmot eivät ole ollenkaan "paskoja" vaan hyvin rakennettuja sisäisesti koherentteja.

• Anonyymi

Koska se on alaikäisiä jahdannut? Eikös sitä enemmän kiinnosta kypsät äiti-ihmiset-

• Anonyymi

Fiesta -92 on ätmin Lamborghini 🚗

• Mulla oli valkoinen Fiesta -91, mahtava peli, joo. Tai no ei se kovin valkoinen ollut, niillä ruostekukkasilla. Apukuskin puolella jalkatilassa oli nyrkin mentävä reikä, samoin kuin vaihdekopan pohjassa, joista etenkin jälkimmäin oli kätevä ylimääräinen "käsijarru"...

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Mulla oli valkoinen Fiesta -91, mahtava peli, joo. Tai no ei se kovin valkoinen ollut, niillä ruostekukkasilla. Apukuskin puolella jalkatilassa oli nyrkin mentävä reikä, samoin kuin vaihdekopan pohjassa, joista etenkin jälkimmäin oli kätevä ylimääräinen "käsijarru"...

Itselläni oli aikoinaan -86 Nissan Micra. Sitä oli helppo huoltaa, koska konepelti oli iso ja moottori nyrkin kokoinen.

Mikäli piti jotain isompaa tehdä, niin kätevästi vain astui konehuoneeseen. Muistaakseni vaihdoin siihen laturinkin. Romuttamolta hain Sunnyn laturin ja sopi ihan samoihin kiinnikkeisiin, vaikka oli teholtaan suurempi, kuin AP.

Siinä litran koneessa oli tehoja ajaa lujaakin, mutta ei sillä voinut yli satkua ajaa. Siinäkin vauhdissa aina jännätti, jos kuorma-auto tuli vastaan. Tuulenpuhallus sai silloin aina pitämään ratista kovin lujaa kiinni.

Viritetty Saab Aero oli sitten toista maata. Lentokentällä kävin kokeilemaan huippunopeutta ja 240Km/h vauhdissa vielä riitti 2 sormea ratissa. Varaakin olisi ollut, mutta en painanut kaasua pohjaan.

Se oli sitä sekavaa aikaa.

• randombypasser kirjoitti:

Mulla oli valkoinen Fiesta -91, mahtava peli, joo. Tai no ei se kovin valkoinen ollut, niillä ruostekukkasilla. Apukuskin puolella jalkatilassa oli nyrkin mentävä reikä, samoin kuin vaihdekopan pohjassa, joista etenkin jälkimmäin oli kätevä ylimääräinen "käsijarru"...

Jep ei munkaan Fiesta mikään kedon kaunein kukkanen ollut, kun punainen väri oli ajan kuluessa haalistunut mattapintaiseksi, laikukkaaksi, ja kaiken lisäksi ajovalojen pesurit oli tehneet jännät "silmäripset" auton konepeltiin 😂

Ja olihan se myös ruostunut, vaikkakaan ei ostohetkellä sen takia hylätty, vaan päästöjen vuoksi lähinnä. Fiksailin mä sen takakaaria, ovien kynnyskoteloissa olleita pehmeitä kohtia yms kuntoon lasikuidulla ja kitillä, ja maalasin kilikalimaalilla.
        Sen lisäksi että se tosiaan alkoi keittämään katsastuksessa, ja päästöjen saaminen vaati oman aikansa ja polkemisensa, niin inssi myös koputteli kevyesti rystysillään ja sorkkaraudallaan noita kohtia ja huomasi heti ettei se ollut hitsausjälkeä. Mutta se vain hymähteli ja totesi jotenkin että "ei sulla varmaan niin kauheasti tällä kilsoja tuu, ettei oo missään Turku-Helsinki työmatka-ajossa?" ja päästi läpi 😁 Sen jälkeen siis, kun oltiin työnnetty höyryävä ätmin Lambo hallista ulos ja olin käynyt välissä ajamassa pienen lenkin 😅 Hyvähermoinen inssi kyllä.

• Anonyymi kirjoitti:

Itselläni oli aikoinaan -86 Nissan Micra. Sitä oli helppo huoltaa, koska konepelti oli iso ja moottori nyrkin kokoinen.

Mikäli piti jotain isompaa tehdä, niin kätevästi vain astui konehuoneeseen. Muistaakseni vaihdoin siihen laturinkin. Romuttamolta hain Sunnyn laturin ja sopi ihan samoihin kiinnikkeisiin, vaikka oli teholtaan suurempi, kuin AP.

Siinä litran koneessa oli tehoja ajaa lujaakin, mutta ei sillä voinut yli satkua ajaa. Siinäkin vauhdissa aina jännätti, jos kuorma-auto tuli vastaan. Tuulenpuhallus sai silloin aina pitämään ratista kovin lujaa kiinni.

Viritetty Saab Aero oli sitten toista maata. Lentokentällä kävin kokeilemaan huippunopeutta ja 240Km/h vauhdissa vielä riitti 2 sormea ratissa. Varaakin olisi ollut, mutta en painanut kaasua pohjaan.

Se oli sitä sekavaa aikaa.

Mä olen yhdestä K10-mallin Micrasta myynyt osia yllättävän paljonkin. Autoilevan ihmisen järkevästä tavaratalosta ei enää löydy läheskään kaikkea, eikä isommista ketjuihin kuuluvista romuttamoista joille tulee esim. vakuutusyhtiöiden kautta paljon uudempaa kalustoa. Moni museoikin noita nykyisin.

Myin sen Horizonin pois keskeneräisenä, mutta ajokuntoisena kesällä 2014 ja otin vaihdossa ton Micran firman nimiin. Olisko se ollut perjantaipäivä kun tehtiin vaihtokaupat, niin mä ajelin viikonlopun ajan huvikseni Micralla ja pistin liikennekäytöstäpoistoon vasta seuraavana maanantaina. Sillä oli ajettu yllättävän paljon, muistaakseni 280tkm ja siinä oli esim. alusta ihan loppu, auto ruosteessa, kannentiiviste vuosi öljyä vesien sekaan jne. 🙄 Ei sillä moottoritiellä paljoakaan yli 90km/h uskaltanut ajaa, sen verran huojuvaa ja kolisevaa kyytiä oli 😂 Mutta silloin oli muistaakseni Ruisrock, ja ajelin Ruissalon sillan lähistöllä ja Pansion suunnalla. Joku järjestyksenvalvoja ei päästänyt Ruissaloon kun en ollut menossa festareille enkä asu siellä, joten ei siinä mitään, mutta näin ehkä noin 20m päässä lojumassa tyhjiä tölkkejä ties kuinka paljon. Kysyin että saanko mä edes noi hakea, ja siihen sain luvan 😁 Aivan järkyttävä laitos se Micra oli, ja itse en varmaankaan viimeisen päälle Lacosteisiin ollut pukeutunut, niin varmaan se järkkäri kai sääli mua jotenkin tms. ja oli autuaan tietämätön raha-asioistani tai siitä että kotipihassa seisoo Mersukin 😂

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Mä olen yhdestä K10-mallin Micrasta myynyt osia yllättävän paljonkin. Autoilevan ihmisen järkevästä tavaratalosta ei enää löydy läheskään kaikkea, eikä isommista ketjuihin kuuluvista romuttamoista joille tulee esim. vakuutusyhtiöiden kautta paljon uudempaa kalustoa. Moni museoikin noita nykyisin.

Myin sen Horizonin pois keskeneräisenä, mutta ajokuntoisena kesällä 2014 ja otin vaihdossa ton Micran firman nimiin. Olisko se ollut perjantaipäivä kun tehtiin vaihtokaupat, niin mä ajelin viikonlopun ajan huvikseni Micralla ja pistin liikennekäytöstäpoistoon vasta seuraavana maanantaina. Sillä oli ajettu yllättävän paljon, muistaakseni 280tkm ja siinä oli esim. alusta ihan loppu, auto ruosteessa, kannentiiviste vuosi öljyä vesien sekaan jne. 🙄 Ei sillä moottoritiellä paljoakaan yli 90km/h uskaltanut ajaa, sen verran huojuvaa ja kolisevaa kyytiä oli 😂 Mutta silloin oli muistaakseni Ruisrock, ja ajelin Ruissalon sillan lähistöllä ja Pansion suunnalla. Joku järjestyksenvalvoja ei päästänyt Ruissaloon kun en ollut menossa festareille enkä asu siellä, joten ei siinä mitään, mutta näin ehkä noin 20m päässä lojumassa tyhjiä tölkkejä ties kuinka paljon. Kysyin että saanko mä edes noi hakea, ja siihen sain luvan 😁 Aivan järkyttävä laitos se Micra oli, ja itse en varmaankaan viimeisen päälle Lacosteisiin ollut pukeutunut, niin varmaan se järkkäri kai sääli mua jotenkin tms. ja oli autuaan tietämätön raha-asioistani tai siitä että kotipihassa seisoo Mersukin 😂

Tosimiehet ovat ajelleet Micralla. Mietippä kun sillä pikkuisella olen mennyt kaupan parkkipaikalle ja pikkupojat ovat hihitelleet. Sitten sieltä autosta kuoriutuukin 188cm leveäharteinen voimanostaja.

On siinä pikkupojillakin jäänyt suu auki kummastuksesta. Mutta kuten olen todennut jo monesti, Timpalle ei vittuilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosimiehet ovat ajelleet Micralla. Mietippä kun sillä pikkuisella olen mennyt kaupan parkkipaikalle ja pikkupojat ovat hihitelleet. Sitten sieltä autosta kuoriutuukin 188cm leveäharteinen voimanostaja.

On siinä pikkupojillakin jäänyt suu auki kummastuksesta. Mutta kuten olen todennut jo monesti, Timpalle ei vittuilla.

Vaatiihan tollanen kovaa itseluottamusta, kuten se munkin kesäillan ajelu Micralla 😅 Ja kesällä 2019 kun mulla kai oli tyttöystävä sen parin kuukauden ajan, niin kerran menin hänen luo juurikin Fiestalla ja menomatkalla kävin kaupassa josta ostin pari 0,5l olutta jotka laskin palavan pois sinä aikana kun olin hänen luona, sekä kumeja. Pistin molemmat rehvakkaasti läpinäkyvään ilmaiseen hedelmäpussiin, pelasin kai euron tai pari ja kotiutin suunnilleen kympin, ja parkkiksella änkesin itseni ja ostokseni Fiestaan matkustajan ovesta, sillä kuskin oven lukko temppuili kovilla helteillä jonkun lämpölaajenemisen tms. takia. Eiköhän siinä monen päät kääntyneet 😁

Samaten joskus kun oli pari kamutyttöä (yksinään, eri kerroilla) Hiasen tai Ransitin kyydissä, niin vaati sekin omalla tavalla tietynlaista miehistä itseluottamusta. Työkaluja pakut käytännössä aina on, mutta noi oli molemmat aika rujossa kunnossa, äänekkäitä, nuhjuisia jne. niin tiedä sitten minkälaisen vaikutelman annoin kun heitin heitä milloin mihinkin 😅

• p234racing kirjoitti:

Jep ei munkaan Fiesta mikään kedon kaunein kukkanen ollut, kun punainen väri oli ajan kuluessa haalistunut mattapintaiseksi, laikukkaaksi, ja kaiken lisäksi ajovalojen pesurit oli tehneet jännät "silmäripset" auton konepeltiin 😂

Ja olihan se myös ruostunut, vaikkakaan ei ostohetkellä sen takia hylätty, vaan päästöjen vuoksi lähinnä. Fiksailin mä sen takakaaria, ovien kynnyskoteloissa olleita pehmeitä kohtia yms kuntoon lasikuidulla ja kitillä, ja maalasin kilikalimaalilla.
        Sen lisäksi että se tosiaan alkoi keittämään katsastuksessa, ja päästöjen saaminen vaati oman aikansa ja polkemisensa, niin inssi myös koputteli kevyesti rystysillään ja sorkkaraudallaan noita kohtia ja huomasi heti ettei se ollut hitsausjälkeä. Mutta se vain hymähteli ja totesi jotenkin että "ei sulla varmaan niin kauheasti tällä kilsoja tuu, ettei oo missään Turku-Helsinki työmatka-ajossa?" ja päästi läpi 😁 Sen jälkeen siis, kun oltiin työnnetty höyryävä ätmin Lambo hallista ulos ja olin käynyt välissä ajamassa pienen lenkin 😅 Hyvähermoinen inssi kyllä.

Taisin pari vuotta ajella sillä Fiaskollani, sitten oli vaan luovuttaa, kun suunnilleen kaikki mikä saattoi ruostua puhki, oli sen tehnyt ja koko alusta olis pitänyt rakentaa uusiksi. Helmihomma siinä oli se, että tuulilasin tiivisteen alta oli sen verran pellit ruostuneet pois, että kovemmalla sateella se Fiasko "itki" tuulilasin yläkulmista ja tuulilasin huojahtavan jos maantiellä tuli isompi auto vastaan. Kumma ettei sen kanssa osannut pelätä, syytä nimittäin olis ollut 😂

• randombypasser kirjoitti:

Taisin pari vuotta ajella sillä Fiaskollani, sitten oli vaan luovuttaa, kun suunnilleen kaikki mikä saattoi ruostua puhki, oli sen tehnyt ja koko alusta olis pitänyt rakentaa uusiksi. Helmihomma siinä oli se, että tuulilasin tiivisteen alta oli sen verran pellit ruostuneet pois, että kovemmalla sateella se Fiasko "itki" tuulilasin yläkulmista ja tuulilasin huojahtavan jos maantiellä tuli isompi auto vastaan. Kumma ettei sen kanssa osannut pelätä, syytä nimittäin olis ollut 😂

No mä ajoin Fiestallani sen parin vuoden aikana vain noin 660km ja siinä taas oli ne päästöt oma murheenkryyninsä. Siinä vuosi pakoputki, joka sekoitti jäännöshapen ja lambda-arvot. No ei siinä muuta, mutta Autoilevan ihmisen järkevän tavaratalon tuote oli muuten sopiva, mutta sisähalkaisija 45mm kun autosta törrötti ulkohalkaisijaltaan 42mm oleva putki jonka piti mennä tuon paksumman sisään 🤯 En jaksanut ryhtyä sen enempää mihinkään palautuksiin tms. kun ei parempaakaan oikein ollut tarjolla, niin Näädän Make sorvasi sellaisen sopivan soviteholkin ja hitsasi sen putkiston kasaan PMC:n choppauspajalla 😊

Mutta ei se pakoputki ainoa ongelma ollut, vaihdoin mä ainakin lambda-anturin, tulpat, sytytysjohdot, tankkasin hiukan etanolia bensan joukkoon jne. ja silti se oli aivan hilkulla että meni lopulta läpi päästöjen osalta, vaikka vähän keittikin silloin. Mutta meni. 😁
        Parilla sadalla mä sen ostin, mahtoikohan remontteihin mennä toinen pari sataa, vakuutuksia sun muut jne. ja myydessä keväällä 2020 sain siitä muistaakseni joku 200-300€ siitä, eli eipä siinä rikastumaan, tai edes säästämään päässyt, mutta sinänsä ihan sympaattinen ja hauska pörisijä. Lagunan kohdalla taasen kun näki päästölukemat ja teki omaa alustavaa vianetsintää, niin se oli loppujen lopuksi hyvin helppo päätös laittaa kiertoon viime syksynä vikalistalla, korjattavaksi siinä kunnossa kun ajoneuvo koeajohetkellä oli.

Enkä mäkään jostain syystä osannut pelätä Fiestan ratissa, vaikka ei siinä mitään airbageja, kasaanpainuvaa rattipylvästä, kunnon törmäysvyöhykkeitä jne. ollut 😬 Tosin ei sen ajettavuutta voinut juurikaan kehua, ja siinä tullaankin siihen, että jännästi tuollaiset pikkuautot on / on olleet stereotyyppisesti kuitenkin lähinnä naisten autoja. Mua miehenäkin vtutti esim. ohjaustehostimen puute jollain 155/80R13 pullakumeilla ajaessa 😅 No se oli kerran vähän jännää taiteilua aika lailla viikon-parin tarkkuudella pari vuotta sitten, kun Hiasesta meni laturi, äidin hautajaisjärjestelyjä oli jonkun pakko hoitaa jne. niin lopulta otin Fiestan yhdeksi päiväksi liikennekäyttöön ja taiteilin kesärenkailla Motonetiin ostamaan laturia. Illansuussa tulin kotiin, ja taisi muistaakseni yökahteen venähtää se homma ulkosalla tehtäessä vaikka periaatteessa ihan helppo työ olikin. Mutta kun siinä oli se dieseleille tyypillinen alipainepumppu samassa, muistaakseni 2 tai 3 hihnaa jne. niin otti se oman aikansa ja 12 packin 5,5% olutta 😅

• Mä aloittelin 2009 lopulla, sitten tuli muuta elämää (nainen) ja palstailu kuivui kasaan 2012 kevään aikana, joten en voi sanoa muistavani mitään ajalta 2012-2021.

Onneksi olkoon palstaurasta tähän asti!

• Anonyymi

Ajan kuluksi lukenut tällä eri osikoita,vasta nyt 2022 alusta.Kun tapan aikaani.Jotain vastailut lyhyesti. Nytkin lähden tästä pois. Katsoo sub lefaa.alka juuri kello 21. lauantai 5.2. 22.Ninpä yksinäni toosaa tuijota.

• Anonyymi

Tuijotan Jazulin toosaa :)

Iaskin..väärin

• Anonyymi

10 vuotta ätmeilyä palstalla. Hieno saavutus on. Monet tekee lapsia siinä ajassa ja mutta ei palstalainen.

• Anonyymi

Palsta urasi ei ole kovin häävi. Koita nyt parantaa seuraavan 10 vuoden aikana.

• Anonyymi

Ei sinunkaan urassasi ole hurraamista jos ihan rehellisiä ollaan 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinunkaan urassasi ole hurraamista jos ihan rehellisiä ollaan 😀

Minulla on oma avovaimo joten urani on aika hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on oma avovaimo joten urani on aika hyvä.

Ulosantisi ja omistushalusi eivät ainakaan ennusta pitkää avoliittoa. Pahus sentään, mutta näin se vain menee.

• Anonyymi

10 vuotta. Hitto mikä vasta-alkaja. Puhutaan sitten enemmän kun saat yli 20 vuotta täyteen.

• Sitä kohti mentäessä 😎 Nuoresta asti päässyt hyvään alkuun, niin ei yli 20 vuotta todellakaan ole mikään mahdottomuus jos palsta vain on pystyssä silloin 😂

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Sitä kohti mentäessä 😎 Nuoresta asti päässyt hyvään alkuun, niin ei yli 20 vuotta todellakaan ole mikään mahdottomuus jos palsta vain on pystyssä silloin 😂

Kaikkihan alkoi aikoinaan Suomi24 chatista. Siitä pikkuhiljaa on kuolemien johdosta siirrytty sinkut-palstalle. Aikoinaan jälkimmäisen yövuoron jälkeen menimme työ ystävän kanssa chattiin ja puhuimme homogenisaattorista ja jumiutuneesta pohjaventtiilistä.

Tuttavallisemmin homo ja perse. Koko chat hiljeni ja viimein joku kirjoitti, että eikös noita homojuttuja voisi mennä johonkin muualle keskustelemaan? Siihen oli vain tuumattava, että työasioistahan me keskustelemme.

Tämä nyt vain on nykyistä meininkiä. Mitähän se sitten seuraavan 20 vuoden kuluttua on? Ainakin olen optimistinen, koska oletan olevani hengissä 20 vuoden kuluttua.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan alkoi aikoinaan Suomi24 chatista. Siitä pikkuhiljaa on kuolemien johdosta siirrytty sinkut-palstalle. Aikoinaan jälkimmäisen yövuoron jälkeen menimme työ ystävän kanssa chattiin ja puhuimme homogenisaattorista ja jumiutuneesta pohjaventtiilistä.

Tuttavallisemmin homo ja perse. Koko chat hiljeni ja viimein joku kirjoitti, että eikös noita homojuttuja voisi mennä johonkin muualle keskustelemaan? Siihen oli vain tuumattava, että työasioistahan me keskustelemme.

Tämä nyt vain on nykyistä meininkiä. Mitähän se sitten seuraavan 20 vuoden kuluttua on? Ainakin olen optimistinen, koska oletan olevani hengissä 20 vuoden kuluttua.

Toisaalta jos se chat lasketaan "palstailun aloittamiseksi" tai sen jonkinlaiseksi esiasteeksi, niin kyllä mäkin niissä pyörin lapsesta alkaen ja nuorena, eli käytännössä 2000-luvun puolivälin molemmin puolin. Mutta ne oli joitain nuorten chatteja ikäryhmittäin jne, niin eihän siellä mitään ma-teoriaa tietenkään jauhettu. Aikuisten chatit, Kiss FM:n chat sun muut käsittääkseni oli suosittuja, mutta mä en niitä muista enkä niissä pyörinyt.

• Anonyymi

Sinä olet epäluotettava henkilö, valehtelija. En pidä ihmisistä, jotka eivät puhu totta.

• Anonyymi

"Mitä typerämpää juttua suolsin vihaisena, incel-aatteeseen hullaantuneena nuorena miehenä, sen enemmän porukka musta piti silloin"

Ei se ole mikään uutuustieto että samalla tavalla ajattelevat ihmiset pitävät toisistaan. Ei siitä sinun incel-hahmostasi muut pitäneet, kuin ne jotka samalla tavalla ajattelivat. Mutta ilmeisesti juuri heidän ystävyyttään kaipaatkin?

• Ymmärrän pointtisi, mutta mä olen pidemmän aikaa ollut palstalla jonkinlaisella harmaalla vyöhykkeellä (viittaamatta Harmikseen mitenkään), ja silti joko aika epäsuosittu tai ulkopuolinen 🙄 Jotkut kuuluu, ja varsinkin aiemmin kuului selkeämmin, incel/ätmilahkoon, ja kaikkien uusien palstalaisten iästä, sukupuolesta yms. mulla ei ole nykyään mitään käryä, eikä siten kunnolla kosketuspintaa lähteä mukaan ketjuihin jotka näyttäisi joskus venyvän pitkiksikin. Siitä ei tietenkään kenenkään tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos ei ole vastannut viesteihini tai pitänyt niitä kiinnostavina juttuina, mutta kuten olen joskus sanonutkin niin tämä ätmilahko on kyllä pahempi selkäänpuukottaja kuin yksikään lestalahko tai moottoripyöräjengi 😂

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi, mutta mä olen pidemmän aikaa ollut palstalla jonkinlaisella harmaalla vyöhykkeellä (viittaamatta Harmikseen mitenkään), ja silti joko aika epäsuosittu tai ulkopuolinen 🙄 Jotkut kuuluu, ja varsinkin aiemmin kuului selkeämmin, incel/ätmilahkoon, ja kaikkien uusien palstalaisten iästä, sukupuolesta yms. mulla ei ole nykyään mitään käryä, eikä siten kunnolla kosketuspintaa lähteä mukaan ketjuihin jotka näyttäisi joskus venyvän pitkiksikin. Siitä ei tietenkään kenenkään tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos ei ole vastannut viesteihini tai pitänyt niitä kiinnostavina juttuina, mutta kuten olen joskus sanonutkin niin tämä ätmilahko on kyllä pahempi selkäänpuukottaja kuin yksikään lestalahko tai moottoripyöräjengi 😂

Olet karkottanut insel-ystäväsi liljalaakson tarinollasi :) Edes pahimmat inselit ei jaksa sua enää. Mutta eikö ole kiva muistella että olit 10v sitten näiden inseleiden lempparityyppi palstalla? Luulisi tuon tiedon lämmittävän :)

• Anonyymi kirjoitti:

Olet karkottanut insel-ystäväsi liljalaakson tarinollasi :) Edes pahimmat inselit ei jaksa sua enää. Mutta eikö ole kiva muistella että olit 10v sitten näiden inseleiden lempparityyppi palstalla? Luulisi tuon tiedon lämmittävän :)

Mjoo, minkäs sille voi että huumorintajuni (ainakin omasta mielestäni) taisi olla ja on vähän liiankin nokkelaa joillekin 💁‍♂️ Toisiin saattoi ehkä "osua ja upota" vähän liikaakin, ja aika kovan työsaran saa viinamiehet, välikset sun muut trollit tehdä että yltävät Bickyn, Maken yms. tyyppien Ankkalinna-universumin tasolle ja vielä yhtä pitkäksi aikaa 😂

• Anonyymi

Jaa sekös taas bikit ja maket on olevinaan oikeita ihmisiä? Montakos kertaa meinaat vielä yrittää lämmittää samaa annosta uudelleen?

Olisihan tuota kuvitellut että kun kerran menit jo myöntämään että ovat sun keksintöä, niin et enää vaivautuisi palaamaan takaisin ajassa.

• No kyllä ainakin mä, Bicky, hänen appiukkonsa Näädän Make yms. ihan tavallisia turkulaisia äijiä ollaan. Jo on taas ihme psykoosit tulilla jollain 🙄

Ja on kyllä ollut kiva tutustua perikseen palstan kautta vuonna 2017 ja sittemmin oikeassa elämässäkin. Bickyhän tänne oli jo kirjoitellut vuodesta 2015 asti ja tunsi P234:n entuudestaan parin vuoden ajalta kun ite tulin Sarajevon matkalta kotiin silloin 2017 ja liityin palstalle.

Onhan P234 paljon miehistynyt ja aikuistunut tässä vuosien varrella, ja muutenkin on tosi hyvä ja avarakatseinen tyyppi. Mehän ollaan tehty paljon yhteistyötä myös racing-juttujen parissa, kun viime vuoden tammikuussa osallistuttiin Daytona24h-kisaan jonka voitimme LMP2-luokassa. P234 toimitti paljon yhteensopivia komponentteja ja laati säätöehdotuksia Project Cars 2 pelin parissa, kun ite ei oltu aina harjoitusten aikaan ratakunnossa 🙈 Ja toisinaan mä olen toiminut hänen kartanlukijanaan rallissa 😊😊😊 PMC:n Racing-chapterin tunnusbiisihän on Tiktakin Minne Vaan, joka kuvastaa hyvin tiimimme henkeä ja jäsenten välistä tosiystävyyttä 🙂

• paksuniska-make kirjoitti:

No kyllä ainakin mä, Bicky, hänen appiukkonsa Näädän Make yms. ihan tavallisia turkulaisia äijiä ollaan. Jo on taas ihme psykoosit tulilla jollain 🙄

Ja on kyllä ollut kiva tutustua perikseen palstan kautta vuonna 2017 ja sittemmin oikeassa elämässäkin. Bickyhän tänne oli jo kirjoitellut vuodesta 2015 asti ja tunsi P234:n entuudestaan parin vuoden ajalta kun ite tulin Sarajevon matkalta kotiin silloin 2017 ja liityin palstalle.

Onhan P234 paljon miehistynyt ja aikuistunut tässä vuosien varrella, ja muutenkin on tosi hyvä ja avarakatseinen tyyppi. Mehän ollaan tehty paljon yhteistyötä myös racing-juttujen parissa, kun viime vuoden tammikuussa osallistuttiin Daytona24h-kisaan jonka voitimme LMP2-luokassa. P234 toimitti paljon yhteensopivia komponentteja ja laati säätöehdotuksia Project Cars 2 pelin parissa, kun ite ei oltu aina harjoitusten aikaan ratakunnossa 🙈 Ja toisinaan mä olen toiminut hänen kartanlukijanaan rallissa 😊😊😊 PMC:n Racing-chapterin tunnusbiisihän on Tiktakin Minne Vaan, joka kuvastaa hyvin tiimimme henkeä ja jäsenten välistä tosiystävyyttä 🙂

Hei kiitti Make-dude, ja samoin 😃🙏 Mun, sun ja Bickyn ystävyyden väliin ei kukaan voi tulla.

Vähän asian vierestä, niin täällä kun on puhuttu "palstaurien" pituudesta ja mekin ollaan tässä kilpa-autoilua sivuttu, niin mielenkiintoinen knoppitieto on se että vuonna 1975 syntynyt Helio Castroneves oli yhtenä kuskina Daytonan pääluokassa ja voittivat viime vuonna (kuten varmaan muistat/tiedät) ja myös tänäkin vuonna. Ja nappasi viime vuonna myös neljännen Indy500-voittonsa, joista aiemmat on vuosilta 2001, 2002 ja 2009 🤯 Kohta 41-vuotias Fernando Alonso puolestaan ajoi ekan kerran podiumille Unkarissa 2003 Renaultilla ja nyt viimeksi viime vuonna Qatarissa Alpinella joka käytännössä on sama tiimi. Ja Le Mastro eli Loeb vei Monte Carlon rallin voiton nyt muistaakseni jo kahdeksatta kertaa, joista eka oli vuonna 2003.

Eli kyllä sullakin on ne kaikkein parhaimmat vuodet kilpa-autoilijana vasta edessäpäin, ihan kuten mullakin, vaikka en nykyisin enää oikeilla vehkeillä kisaakaan 😃 Harmi sinänsä ettei oltu vielä tutustuttu silloin kun harrastin kartingia. Oltaisiin varmaan yhdessä Penetratorsin jätkien työpanoksella saatu Raketti kulkemaan hitusen kovempaa ja työskentely varikolla, kuljetus yms. olisi ollut paljon helpompaa 🤔 No se oli silloin ja mennyt on mennyttä. Mä loin omannäköiseni "uran", ihan kuten säkin teet paraikaa Penetratorsin tiimin kanssa. Ja se on vain kunnia-asia olla siinä mukana teknisenä yhteistyökumppanina, konsulttina, simukuskina yms. 😊😊😊

• Anonyymi

Peris on yksinkertainen ätmi ja jälki sen mukaista 😕

• Anonyymi

Palstaurasi huippuhetki oli kun pääsit raportoimaan pillunsaannista.

• Tämä! Vaikka äläpä käytä imperfektiä, vaan mieluummin perfektiä, eli "on ollut" 😃
        Olenhan mä sen jälkeen aika eri mies ollut monessakin mielessä. Oikeastaan mun palstahahmon ja myös ihan oman itseni merkittävimpinä käännekohtina kaikessa voidaan pitää sitä poikuudenmenetystä loppuvuodesta 2018 ja siitä hetkellisesti "kultasuoneen" osumista, vaikka jokaisen naisen tasolla en lähde tässä kohtaa keulimaan, enkä rehellisesti sanoen itsekään tiedä miksi ylipainoinen, punakka, pöhöttynyt salarattijuoppo -versio musta oli se joka naisia kaatoi 🙄

Toinen merkittävä käännekohta toki se kun aloin asumaan yksin syksystä 2019 alkaen, ja silloin 4/2020 alkoi siinä mielessä uusi luku elämässä kun oli pakko lopettaa ryyppääminen sen sairastumisen takia.

• Anonyymi

On kiva että täällä on ollut joku nuorempikin ihminen. Palstan vakkareillahan alkaa eläkeikä lähestyä ja osalla on jo ylittynytkin.

• Joo ja täällä on muutenkin ikä/sukupuoli/sinkkuus -rakenne muuttunut viime vuosina paljonkin. Kaipa mä vieläkin nuoresta palstalaisesta menen, vaikka olen täällä 10 vuotta pyörinyt, mutta silloin kun mä täällä aloittelin, niin valtaosa keskustelijoista oli noin 25-40 vuotiaita ikisinkkumiehiä, joista osa ärhäkämpiä inceleitä ja osa analyyttisempia ja parempikäytöksisempiä tyyppejä. Ja silloin siinä porukassa vallitsi silti hyvinkin samankaltainen konsensus esim. naisiin ja ma-teoriaan liittyen, vaikka kukin sitä purki palstalle eri tavoin.

Mä olen vuosien perusteella jo pitkän linjan palstalainen, mutta tosiaan kun 20-vuotiaana täällä aloitin pyörimään, niin olen mä varmaan koko ajan edustanut palstan nuorempaa päätä. Silloin 20-vuotiaana, verrattuna itseäni noin 5-15 vuotta vanhempiin miehiin, ja nykyään 30-vuotiaana verrattuna palstan nykyisiin vakkareihin.

• Anonyymi

Onnea vaan saavutuksesta. Se mitä kukin täällä on ollut ja tulee olemaan, ei juurikaan ole tärkeää.
      Jokaisella on elämässäkin "oma tie". Tärkeintä on, että on itse tyytyväinen.

• Kiitosta vaan 😃 Eihän tää palsta missään vaiheessa ole ollut koko elämäni, mutta jollain tavalla creepyäkin ajatella että täysin ventovieraita ihmisiä on päässyt seuraamaan elämääni välillä aika lähietäisyydeltäkin palstan kautta jopa 1/3 elämästäni 🤯

• Anonyymi

Palstan oma mt-romukauppias.

• Anonyymi

On taas jampalla jääny joku lääke ottamatta ja/ tai otettu toista liikaa, kun unohti jo että on myöntänyt keksineensä palstalle liudan liljalaaksolaisia hahmoja :D

• Anonyymi

Minä olen ollut palstalla 12 vuotta eli pidempään.

• No onnitteluni Peris :-D Olet nuori poika vielä, mutta siitähän sitä sinäkin kasvat ja vanhenet ; )

Mielikuvitus on hyvä työkalu. Myös kun sovelletaan sitä ihmisen käyttäytymiseen, henkilön samaistettavuuteen ja kykyämme vertaill eri henkilöitä tai hahmoja keskenään, tai mitä ne edustaisivat omassa elämässämme.

Muistaakseni se oli Modelli, joka jollain tavalla viittasi sinuun tai muihin mainitsemiisi palstaystäviin vuonna kivi ja keppi. Ehkä siksi sen seurauksena aloin lueskelemaan sinkut-palstaa satunnaisesti. Jutut oli nyt niin kroisia tasoa, etten uskonut koskaan itse tänne kirjoittavani.

Tässä eräälle toiselle palstaystävälleni tulin maininneeksi, että tätä kyseenalaista harrastusta on riittänyt jo jotain 11 plus vuotta. On siinä muutama sana tullut kirjattua.

Summasummarum. Kuitenkin olen iloinen että olet rauhoittunut :)

• Kiitti, kiva kuulla 😃👍 Olin näköjään missannut vastauksen kaiketi väsymyksen, puuhommien tai pelaamisen vuoksi 😅

Jep, periaatteessa nuori mä vielä olen, ja vaikka olin lapsena hiukan pikkuvanha, ja nykyään välillä vähän ryö ukko lookissa, niin halutessani osaan olla kyllä hyvinkin nuorekkaan oloinen. Ajatusmaailmasta onkin sitten vaikea mennä sanomaan 🙄 Eräänlainen ikuinen teini kai, jonka suhtautuminen eri asioihin voi olla joko hyvinkin konservatiivista tai liberaalia. Eli juppihippipunkkari 😅

Ja mitä tulee tuohon mielikuvitukseen, niin mä ihan oikeasti uskon, että joskus siitä voi olla jopa apuakin vaikeiden asioiden tai elämäntilanteiden keskellä, kunhan sen tosiaan osaa erottaa todellisuudesta kun niin päättää. Kyllä mä olen monet tilanteet klaarannut mantraamalla ensin että "what would Bicky Royal mies do?" tai jotain vastaavaa 😂 Enkä mä nyt tiedä, onko joku PMC:n jätkien Daytona-projekti ja mun työpanos siihen mikään maailmaa kaatava asia, jos vaikkapa jotain hampaankoloon jääneitä asioita karting-ajoilta voi käsitellä tollakin tavalla 🙄 Vaikea sanoa, ehkä jonkinlaista eskapismia, ja syntynyt alkujaan paljon vaikeamman elämäntilanteen keskellä. Noh, kiva että edes Bicky ja Make tsemppasivat palstalla, kun oikeassa elämässä reilun neljän vuoden ajan lähestulkoon kaikki aloittivat aina keskustelun että "miten sun äiti voi nykyään?" 🙄

Ja mielestäni se on vain ihan normaalia, että nämä tietyt nimimerkit myös kehittyvät vuosien varrella ja elävät ajassa. Kyllähän heillä välillä meinasi sama levy juuttua pyörimään, mutta on niissä erilaisia käänteitäkin riittänyt 😂 Promiskuiteettinen toksisen maskuliininen käytös toimi kai aikansa, keuliva Silverado ja keskialaraaja-reenit salilla oli aikansa hauskoja, ja sittemmin noi taksifirmat, pizzeriat, Daytona-projektit jne. 😅 Ja kaikki tämä lähti alkujaan siitä, että m86 linkitti sen hampurilaismainoksen palstalle vuonna 2012 😂
        Omaa ikisinkkuutta, varsin todennäköisesti perheetöntä tulevaisuutta, ja miehen asemaa nykypäivänä on ajatuksen tasolla ehkä jonkin verran helpottanut Liljalaakson Timpan ruuhkavuodet, ero ja sen seurauksista lukeminen 🙄

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3275
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1020
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      849
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      840
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    Aihe