vaikean osituksen tekoon apuja

Anonyymi

Tilanne se että exrouva ei suostu hoitamaan ositusta.
Olen tehnyt ehdotuksen lunastaa meidän okt talo loppuvelkaa vastaan, mutta ei kelvannut. Haluaa rahaa tai viedä käräjille.
Meillä on okt-puoliksi ja minä asun sitä. Hän muutti muualle. Talo on ylivelkainen, eli myymällä ei saa edes velkoja kuitattua. Kummallakaan ei ole varallisuutta jaettavaksi, velkaa vain. Ex ei tätä ymmärrä vaan tinkii rahaa omasta talon puolikkaastaan.

Lainanlyhennyksiä hän on maksanut vain jonkun ylimääräisen suorituksen joskus, kun minä olen ne aina hoitanut ja koska lainat on aina lähteneet mun tililtä, niin sieltä se reilu tonni juoksee edelleen kuukaudessa.

Ex voisi viedä asian käräjille ja saada oikeusavun ilmaiseksi kun on pienet tulot. Minä en saa ilmaista oikeusapua niin kauan kuin saan tuloja sen mitä asunnon lainanlyhennyksiin menee. Asuntolainen lyjennystä ei katsota menoksi oikeusapua haettaessa.

41

3110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa, haet käräjäoikeuden kautta ositusta. Määräävät juristin/henkilön joka tekee osituksen.
      Helppo homma, saattaa kyllä maksaa pari tonnia per lärvi mutta on rahansa arvoinen!

      • Anonyymi

        Sepä se. Hakis jos olis rahaa.


      • Anonyymi

        Ei taida ihan pari ronnia riittää


      • Anonyymi

        Pesänjakajia hoitaa homman.


    • Anonyymi

      Laita asunto kyhennysvapaalle, niin muutaman kuukauden päästä on rahaa ositukseen.

      • Anonyymi

        On pidetty lyhennysvapaita jo enne eroa niin eivät myönnä enempää kun laina-aika muuttuisi liikaa pankin mielestä. Ja lyhennysvapaaseen tarvii molempien velallisten suostumuksen. Myös takaajien pitää hyväksyä ne.


    • Anonyymi

      Ohituskaista jos se kamasta on kiinni.

      • Anonyymi

        Mitä tämä tarkoittaa


    • Anonyymi

      Jos sinulla on todisteet esittää, että olet maksanut lyhennyksiä ja asumiskuluja enemmän, katsotaan ne hyväksesi osituksessa.

      • Anonyymi

        Tietenkin katsotaan ja erokin on tullu vireille 11/2018 niin aika paljon on kerääntyny jo mun eduksi. Ex ei tietenkään tajua. Ja kuulema yleistäkin tälläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin katsotaan ja erokin on tullu vireille 11/2018 niin aika paljon on kerääntyny jo mun eduksi. Ex ei tietenkään tajua. Ja kuulema yleistäkin tälläinen.

        Ei välttämättä katsota. Exäni yritti tuota temppua: hän koitti selittää kuinka asunnosta suurempi osa kuuluu hänelle, koska hän oli maksanut lainanlyhennyksiä. Minä olin maksanut samansuuruista vastiketta kunnes jäin toviksi työttömäksi, ja maksoin yleiset elinkustannukset. Eli ei, se ei mene noin, ainakaan ellet voi osoittaa, että rahankäyttönne on ollut täysin vinoutunutta, eikä välttämättä silloinkaan.

        Minä asun nykyään oikein mukavasti kyseisessä kämpässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä katsota. Exäni yritti tuota temppua: hän koitti selittää kuinka asunnosta suurempi osa kuuluu hänelle, koska hän oli maksanut lainanlyhennyksiä. Minä olin maksanut samansuuruista vastiketta kunnes jäin toviksi työttömäksi, ja maksoin yleiset elinkustannukset. Eli ei, se ei mene noin, ainakaan ellet voi osoittaa, että rahankäyttönne on ollut täysin vinoutunutta, eikä välttämättä silloinkaan.

        Minä asun nykyään oikein mukavasti kyseisessä kämpässä.

        Jos käräjille menis niin sitten selviäisi kaikki ex rouvan rahan käyttö. Käytti lapsilisät omiin hankintoihin, oli uutta kännykkää ja tietokonetta ja alkoi hieman ennen eroa kiertää ympäri suomea erään artistin perässä ja ei ollut töitä tehnyt päivääkään elantonsa eteen. Otti ison pikalainan ja ei tietenkään saanu sitä maksetuksi ja ulosottoonhan se meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin katsotaan ja erokin on tullu vireille 11/2018 niin aika paljon on kerääntyny jo mun eduksi. Ex ei tietenkään tajua. Ja kuulema yleistäkin tälläinen.

        1. Vaihe vireille 11/ 2018? Harkinta-aika on 6 kk ja sen jälkeen pitää 12 kk sisällä laittaa vielä 2. vaihe vireille. Muuten avioero ei astu voimaan vaan vanhenee ja joudutte hakemaan uudestaan, jolloin alkaa uusi 6 kk:n harkinta-aika. Poikkeuksena tietysti, jos olette asuneet erillään yli 2 vuotta. Silloin voi hakea eroa ilman harkinta-aikaa. Eli kai sä nyt olet sen 2.vaiheen sit jo hakenut?

        Siitä osituksesta. Niin kauan kuin omistatte puoliksi, niin voit myös laskuttaa puolet niistä kuluista vaimoltasi. Eli, maksat laskun ensin ja teet sitten hänen osuudesta laskun vaimollesi. Jollei maksa eräpäivään mennessä, niin siirrät laskun perintätoimistolle. Kunnat järjestävät ilmaisia sovittelutapaamisia. Käykää niissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Vaihe vireille 11/ 2018? Harkinta-aika on 6 kk ja sen jälkeen pitää 12 kk sisällä laittaa vielä 2. vaihe vireille. Muuten avioero ei astu voimaan vaan vanhenee ja joudutte hakemaan uudestaan, jolloin alkaa uusi 6 kk:n harkinta-aika. Poikkeuksena tietysti, jos olette asuneet erillään yli 2 vuotta. Silloin voi hakea eroa ilman harkinta-aikaa. Eli kai sä nyt olet sen 2.vaiheen sit jo hakenut?

        Siitä osituksesta. Niin kauan kuin omistatte puoliksi, niin voit myös laskuttaa puolet niistä kuluista vaimoltasi. Eli, maksat laskun ensin ja teet sitten hänen osuudesta laskun vaimollesi. Jollei maksa eräpäivään mennessä, niin siirrät laskun perintätoimistolle. Kunnat järjestävät ilmaisia sovittelutapaamisia. Käykää niissä.

        Kyllä erosta on tuomio 5/2020. Käröjäoikeus sössi jotenkin sen kanssa eivätkä saaneet ilmoitusta exälle ja siksi veny harkinta-ajan alkaminen. Onneksi vireilletulo kuitenkin katsottiin siitä kun jätin hakemuksen.

        Sovittelua on kokeiltu. Ei halua hoitaa. Aina löytyy jokin tekosyy olla saapumatta paikalle.

        Ex myös yritti vedota lakiin ja vaatia minua maksamaan vuokraa hänelle siitä että minä asun tässä talossa. Jonka kulut ja lainanlyhennykset maksan kokonaan yksin. Hän maksaa ainoastaan oman puolensa kiinteistöverosta, koska menee suoraan verkkolaskuna hänelle.

        Tuota kululaskua en ole vielä kokeillut. Uloso-otoonhan ne varmasti menisivät kylläkin.


      • Anonyymi

        Ai, että jos asuu talossa, saa siitä huolimatta asumiskustannuksensa hyvitettyä osituksessa, epäilen vahvasti. Minä en ainakaan hyväksyisi moista.

        Pankaa talo myyntiin ja lainat puoleksi, mitä ihmeen hämminkiä tuossa voi olla?


    • Anonyymi

      Yleensä asianajaja on rahallisesti näisä jutuissa voittaja.

    • Anonyymi

      Ei siinä paljon vaihtoehtoja ole kuin hakea se jakaja. Jos talon arvo on toiselle osapuolelle epäselvä niin toki voit arvioituttaa sen. On mustaa valkosella, mikäli se nyt jotain auttaa. Jos toinen alkaa hankalaksi niin ei silloin yleensä auta kuin laki. Omassa erossani asiat alkoivat liikkua vasta, kun aloin vaatia lainojen erottamista ja toista osapuolta maksamaan sen oman osansa kulut.

      • Anonyymi

        Teetinkin arvion että rouva näkee mikä se hintataso on talon suhteen mutta ei vaan usko. Luulee että teen kiusaa ja yritän vedättää.


      • Anonyymi

        Miten "vaatia lainojen erottamista" ?
        Onko se mahdollista. Tietenkin vaatisi vakuuksia molemmilta ja en usko että exällä on mitää vakuuksia saada lainaa edes 1000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten "vaatia lainojen erottamista" ?
        Onko se mahdollista. Tietenkin vaatisi vakuuksia molemmilta ja en usko että exällä on mitää vakuuksia saada lainaa edes 1000 euroa.

        Kannattaa jutella pankin kanssa. Kyllä omani ainakin suostui suoraan, että laina olisi muutettu omistussuhteen mukaan molempien omaksi. Kyllähän sulla olisi mahdollisuus vaikka myydä poiskin se oma omistusosuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa jutella pankin kanssa. Kyllä omani ainakin suostui suoraan, että laina olisi muutettu omistussuhteen mukaan molempien omaksi. Kyllähän sulla olisi mahdollisuus vaikka myydä poiskin se oma omistusosuutesi.

        Ja toki siinä luultavasti realisoituu se tilanne, että myyntiinhän se menee, kun ei hän lainaa saa. Sitten lätkit siihen pinon päälle kuitit niistä maksamistasi lyhennyksistä. Hän voi pyytää luultavasti jotain vuokraa sulta, mutta suht päikseenhän ne luultavasti menee. Sitten katsotte, että paljonkos sitä lainaa olisi vielä jäämässä. Kyllä tuossa yleensä typerinkin herää, kun talo menee ja jäis vielä velkaakin.

        Itselläni muuten oli vähän vastakkainen tilanne tohon sun tilanteeseesi. Exä jäi taloon asumaan, mutta roikutti mua lainassaan mukana, kun ei suostunut lunastamaan ulos. Meilläkin oli ylivelkainen talo ja ainoa mitä pyysin oIi, että mulle ei jää velkaa eli hän ottaa ne velat kokonaisuudessaan kontolleen. Melkein neljä vuotta se onnistu sitä kitkuttamaan, kun en jaksanut tapella.


    • Anonyymi

      Ei kuulosta kivalta. Aikoinaan avioeron tullessa pidimme ne tavarat, jotka olimme ostaneet ennen liittoa. Yhteiset sittenn jaoimme suurin piirtein arvon ja tarpeen mukaan. Suurta omaisuutta emme sen kummemmin jakaneet, koska kummallakin oli oma, velaton omistusasunto ja yhteinen tilimme jaettiin puoliksi.

    • Anonyymi

      Muijasi siis kuvittelee nostavansa erossa tililleen puolet talonne arvosta ja sulle jäisi paskaa kynsien alle ja jumalaton velkalasti :).

      Voi jessus, varmasti ovat naiset taas Facessa keskenään suunnitelleet tämän loistavan tulevaisuuden vaimollesi.

      Sano sille, että "hakkasit vittusi kiveen" ja otat juristin hoitamaan osituksen. Maksaa vähän mutta palauttaa rankasti eukon todellisuuteen!

      • Anonyymi

        Tämäpä.
        Mulla on vielä osakeyhtiökin jolla on myös jonki verran velkaa. Osituksessa oy osakkeetkin jaetaan niin hän saa sitten siitä myös lisää velkaa niskaansa. Sopimalla mää ottasin asunnon loppuvelan ittelleni ja kaikki muu sillai ku on jo jaettu erillee muuttaessa. Ja et mää pitäsin yksin osakeyhtiön myös. Joka ei siis ole kamalan tuottava, yksin kun yritän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäpä.
        Mulla on vielä osakeyhtiökin jolla on myös jonki verran velkaa. Osituksessa oy osakkeetkin jaetaan niin hän saa sitten siitä myös lisää velkaa niskaansa. Sopimalla mää ottasin asunnon loppuvelan ittelleni ja kaikki muu sillai ku on jo jaettu erillee muuttaessa. Ja et mää pitäsin yksin osakeyhtiön myös. Joka ei siis ole kamalan tuottava, yksin kun yritän.

        Tasearvon mukaan menee. Ositusperuste oli silloin 2018, joten saatat olla todellisessa liemessä tuon kanssa.

        Avioeroillessa on tärkeää siirtää nimenomaan yritykset pois osituksesta kikkailemalla omistuksia ennen eroa tai saada ne ylivelkaantuneiksi, muuten ahneet akat ryhtyvät lypsylle.

        Toivottavasti exrouvasi ei ala hankalaksi tuon asian kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasearvon mukaan menee. Ositusperuste oli silloin 2018, joten saatat olla todellisessa liemessä tuon kanssa.

        Avioeroillessa on tärkeää siirtää nimenomaan yritykset pois osituksesta kikkailemalla omistuksia ennen eroa tai saada ne ylivelkaantuneiksi, muuten ahneet akat ryhtyvät lypsylle.

        Toivottavasti exrouvasi ei ala hankalaksi tuon asian kanssa.

        No onneks oli oma pääoma menetetty jo ennen eroa. Ja tappioita vähennellään vieläkin tilinpäätöksessä 😁


    • Anonyymi

      Selvitin oikeusapukeskuksesta että oikeusapu ei edes korvaa pesänjakajan kuluja. Pelkät oikeudenkäyntikulut kai. Ja auttavat kyllä hakemusten tekemisessä.

    • Anonyymi

      Entäpä vaihtoehto, että laitatte talon myyntiin, jolloin loppuvelka jaetaan molempien kesken. Ehkä voit vielä käyttää kuitit eron jälkeisistä lainan lyhennyksistä hyväksesi. Ex-vaimo voi vastaavasti vaatia vuokraa puolikkaastaan siltä jaksolta. Menisivätkö päittäin ? Sillä asia kirkastuisi ex-vaimolle.

    • Jos ei järkipuhe auta, niin sitten on mentävä hankalamman kautta. Se on hankalampaa ja kalliimpaa myö sinulle.

      1. Laitatte talon myyntiin. Ehkä eksäsi siinä tapauksessa jo huomaa ettei tulot kata menoja. Pahimmassa tapauksessa joudutte myymään talon ja jakamaan jäljelle jäävät velat. Ehkä pystyt saamaan kauppaan etuosto-oikeuden ja lunastat talon pois.

      2. Menet tosiaan oikeuteen ja pesänjakaja määrää talolle hinnan ja lunastat sen sitten siihen hintaan.

    • Anonyymi

      Kyllä on perseestä.
      Jos on jonkinlaisia tuloja ja tekkee rehellistä työtä niin maksumieheksi joutuu erossa. Sitten saamattomat saa veronmaksajien rahoilla oikeusapua jos viet asian käräjille. Ja itse maksat vielä sen toisenkin velat ja oikeudenkäyntikulut

      Jos asuntolaina on yhteinen ja talo ylivelkainen, niin loppu velka jää maksettavaksi molemmille. Sitten jos toinen ei pysty maksamaan, niin sitten toinen maksaa kokonaan.

      • Anonyymi

        Ei ole oikotietä onneen. Tuossa tapauksessa kaikki vaan on häviäjiä. Kalliiksi se ero tuli itselläkin. Joutui käyttämään pesänjakajaa ja lakimiehiä. Maksoihan se kaikki. Vaan sillä saatiin exän päähän taottua järkeä ja taloudet vietyä täysin erilleen. Ainoa järkevä ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole oikotietä onneen. Tuossa tapauksessa kaikki vaan on häviäjiä. Kalliiksi se ero tuli itselläkin. Joutui käyttämään pesänjakajaa ja lakimiehiä. Maksoihan se kaikki. Vaan sillä saatiin exän päähän taottua järkeä ja taloudet vietyä täysin erilleen. Ainoa järkevä ratkaisu.

        Höpsistä. Pankkiin vaan asiointiaika ja siellä selvitetään asia molemmille. Talohan on käytännössä pankin, vain hallinta on pariskunnalla. Puoliso saa puolet talosta ja veloista, jos ei ole avioehtoa.
        Osituspaperit voi tehdä myös itse ja hyväksyttää ne vaikka pankin lakimiehellä.
        Kulut maksaa molemmat kun kysymys on avioerosta.
        Asiasta pitää kuitenkin pankin kanssa neuvotella, niin siellä järjestyy jo monta asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Pankkiin vaan asiointiaika ja siellä selvitetään asia molemmille. Talohan on käytännössä pankin, vain hallinta on pariskunnalla. Puoliso saa puolet talosta ja veloista, jos ei ole avioehtoa.
        Osituspaperit voi tehdä myös itse ja hyväksyttää ne vaikka pankin lakimiehellä.
        Kulut maksaa molemmat kun kysymys on avioerosta.
        Asiasta pitää kuitenkin pankin kanssa neuvotella, niin siellä järjestyy jo monta asiaa.

        Ei toimi riitaisassa erossa. Silloin on pakko ottaa lakimiehet avuksi. Jos molemmat olisi järkevästi toimivia, niin tietenkin sopuero olisi halvin vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Exhuora siis

    • Anonyymi

      Exmenot ylittivät kaikki odotukset.
      Tyhjän päältä taas arkeen

    • Anonyymi

      Päätä seinään siitä se pehmenee

    • Anonyymi

      Talo myyntiin. Velka menee sitten teille puoliksi. Mitä nopeammin, sitä enemmän velkaa menee puoliksi.

    • Anonyymi

      Tuntuu olevan monelle vähän hämärän peitossa ja kuvitelma että "loppuvelan lunastaminen" olisi jotenkin ok jareilu ratkaisu. Tottahan se on kuitenkin, että asunnon hinta monesti muuttuu ja ylöspäin. Ylivelkaiseen taloon en monessa tapauksessa usko, siitä on jo pankkikin velkojana huolehtinut. Osituksessa tasataan varat ja velat. Jos 200ke asunnosta on yhteistä lainaa vielä 100ke niin loppu 100ke on yhteistä varallisuutta. Eli puoliso ostetaan 50ke ulos. Velkojan kanssa neuvotellaan itselle uusi 150ke laina ja elämä jatkuu jos rahkeet riittää. Tuntuu tyhmältä ja ihan kuin kaikki alkaisi alusta. Suhteessa vain unohtuu usein se tosiasia, että jokainen hankinta on vain puoliksi sinun. Ihan samall atavalla yllätytään puolison kuollessa kun rintaperilliset omistaakin yhtäkkiä puolet "sinun" omaisuudesta.

      Ja vaikka asunnon arvo olisikin noussut ja joudut ottamaan yksin lähes samansuuruisen lainan kuin rakennusaikana, on sinulla siltikin omistuksessa arvokas kiinteistä, jonka arvo todennäköisesti edelleen jatkaa kasvuaan. Myyntitilanteessa keräät hillot lopulta itsellesi kuitenkin.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa talo on syrjäseudulla, helvetin huonossa kunnossa ja välittäjän arvio oli että ei ota edes myyntiin kun ei ole ostajia tälläiselle. Siellä on nyt joku kommentoija kuvitellut että kaikki omakotitalot vaan kasvattaa arvoaan loputtomiin. Taloja pitää myös huoltaa ja korjata että niiden arvo säilyy. Ja jos paikkakunta on huono ei talojen hinnst nouse.


      • Anonyymi

        Ja jos talo on maksanu 204k 10v sitten ja siitä on jäljellä 150k lainaa, välittäjän arvoi 140k ja mahdollinen myyntihinta alle sen niin miten se ei olisi ylivelkainen.

        Exällä ulosotossa kymmeniä tuhansia eikä ole työelämässsä. Elää lapsilisällä ja muilla tukirahoilla. Ei tule koskaan kykenemään maksamaan omaa osuuttaan joten koko paska kaatuu minun niskaan. Olisi hyvä jos saisi loppuvelan lunastettua exältä pois niin olisi edes talo sitten missä asua. Ehkä sitä saisi pikkuhiljaa korjailtua ja sitten joskus se arvokin taas vähön nousisi. Ja voisihan kiinteistölle hankkia lisäarvoa vaikka tekemällä tekolammen tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos talo on maksanu 204k 10v sitten ja siitä on jäljellä 150k lainaa, välittäjän arvoi 140k ja mahdollinen myyntihinta alle sen niin miten se ei olisi ylivelkainen.

        Exällä ulosotossa kymmeniä tuhansia eikä ole työelämässsä. Elää lapsilisällä ja muilla tukirahoilla. Ei tule koskaan kykenemään maksamaan omaa osuuttaan joten koko paska kaatuu minun niskaan. Olisi hyvä jos saisi loppuvelan lunastettua exältä pois niin olisi edes talo sitten missä asua. Ehkä sitä saisi pikkuhiljaa korjailtua ja sitten joskus se arvokin taas vähön nousisi. Ja voisihan kiinteistölle hankkia lisäarvoa vaikka tekemällä tekolammen tms.

        No eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Myyntiin ja jäljelle jäävä velka tasan. Ihan hullua lunastaa edes loppuvelalla tuollasta paskakasaa. Sitten yhtä elämänkokemusta rikkaampana maksamaan velat pois ja miettiä uutta ostaessa kannattaako 204k eurolla ostaa keskeltä humisevaa kuusikkoa hometaloa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe