euroopan ongelmat.

herra yksilön vapaus

kommunistipalstaa selatessa väkisinkin lukija pistää merkille mistä amerikan ylivertaisuus muuhun maailmaan nähden johtuu; vanhan maailman luovuuden puutteesta.

kun meillä kansa kommunistit etunenässä on jumittunut taisteluhautoihin pohtimaan filosofiaa ja jotain helvetin yhteiskunnan olemusta, amerikkalaiset kehittävät UUTTA.

sanokaa nyt kommunistit ja varsinkin toveri ruskeepää, joka puhuu usein luovuudesta, millä saataisiin kansalaiset tutkimuksen -ja tuotekehittelyn pariin? millä saataisiin lapset pellepelottomiksi, että meidän vanha ja arvokas maanosamme pysyisi USA:n, kiinan ja kaikenmaailman japanien kintereillä?

pitäisikö meidän jättää historiat ja vanhat, toimimattomat aatteet vähemmälle ja keskittyä tulevaisuuteen?

13

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.i.ruskeepaa

      Uuden kehittäminen ei ole elämän eikä edes yhteiskunnan tarkoitus. Sen vain väitetään olevan tärkeä asia, koska se saa kapitalistiset yritykset näyttämään hyvältä sijoituskohteelta.

      • herra yksilön vapaus

        mutta siitähän ei kyse ollutkaan vaan siitä kuinka euroopan saisi kilpailukykyiseksi ja vauraaksi ja tulevaisuuden voittajaksi.

        etkö sinä halua itsesi ja mahdollisen jälkipolvesi pärjäävän?

        marxin teoriat ovat ehkä mukavia keskustelunaiheita baarissa mutta leipää ne eivät pöytään tuo.


      • t.i.ruskeepaa

        Näyttämään hyvältä sijoituskohteelta maailmassa, jossa sellainen yritys pärjää, joka pystyy vastaamaan "innovatorisesti" (jälleen yksi kapitalistinen retoriikka) alati muuttuvaan kysyntään, maailmassa, jossa vain tarjontaa hankkivilla ihmisillä on oikeus elintasoon, ja jossa suurin osa ihmisistä ei kuulu tarjontaa hankkiviin ihmisiin vaan elävät muilla keinoilla, jotka tulevat hyödyttömiksi, koska ne eivät hyödytä markkinoilla kilpailevia yrityksiä.


      • pärjätä
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        mutta siitähän ei kyse ollutkaan vaan siitä kuinka euroopan saisi kilpailukykyiseksi ja vauraaksi ja tulevaisuuden voittajaksi.

        etkö sinä halua itsesi ja mahdollisen jälkipolvesi pärjäävän?

        marxin teoriat ovat ehkä mukavia keskustelunaiheita baarissa mutta leipää ne eivät pöytään tuo.

        työntekijät insinööristä alaspäin riisikuppipalkalle ja parakkeihin asumaan, kyllä taas vähän aikaa pärjätään, kunnes kilpailijat toteuttavat saman ja taas aletaan leikata, vähentää riisiannosta. Tähänhän tämä johtaa lopulta.


      • herra yksilön vapaus
        pärjätä kirjoitti:

        työntekijät insinööristä alaspäin riisikuppipalkalle ja parakkeihin asumaan, kyllä taas vähän aikaa pärjätään, kunnes kilpailijat toteuttavat saman ja taas aletaan leikata, vähentää riisiannosta. Tähänhän tämä johtaa lopulta.

        suomi tehtailee tänä päivänä sellaisen määrän insinöörejä, että eikö oikeammin voisi kysyä, millä saataisiin ne insinöörit kehittämään valtakuntaa ja maksamaan velkansa yhteiskunnalle takaisin?


    • herra

      "kun meillä kansa kommunistit etunenässä on jumittunut taisteluhautoihin pohtimaan filosofiaa ja jotain helvetin yhteiskunnan olemusta, amerikkalaiset kehittävät UUTTA. "

      Herra yksilön vapaus... Huomaa, että ajatuksesi todellakin ovat amerikkalais-myönteisiä, etpä paljon heistä eroa, kaikessa negatiivisessa mielessä.

      JUURI filosofian ahdinko Yhdysvalloissa tekee siitä todellisen perseenreiän. Onneksi sinä tuet heidän ajatteluaan, ja muistutat meitä, millaisia idiootit ovat. Mietiskelevän ajattelun tappio on juuri johtanut USA:n ylivaltaan, ja tämän paska-aukon edistys hilavitkuttimien ja aseiden kehittelyssä on sellaista, mitä en ikinä toivoisi maailmassa tapahtuneen. Idioottien kansakunta, mitä muuta voi odottaa?

      Thank God I wasn't born in USA.

      • herra yksilön vapaus

        sitä ne hilavitkuttimet ja aseet tuovat.

        mutta kiihdyit nyt vähän liikaa mielestäni. tai ainakin minulle. ei siinä filosofisessa pohdiskelussa minunkaan mielestä mitään pahaa ole mutta miten teoriat voisi soveltaa käytäntöön? ja miten niistä saisi sellaisia, joka toisi kansalle jotain konkreettista hyötyä.


      • herra yksilön vapaus
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        sitä ne hilavitkuttimet ja aseet tuovat.

        mutta kiihdyit nyt vähän liikaa mielestäni. tai ainakin minulle. ei siinä filosofisessa pohdiskelussa minunkaan mielestä mitään pahaa ole mutta miten teoriat voisi soveltaa käytäntöön? ja miten niistä saisi sellaisia, joka toisi kansalle jotain konkreettista hyötyä.

        siitä nyt ei tulisi kuin kateutta ja taantumista mutta kun niin monta suurta ajattelijaa on tällekin palstalle siunaantunut, kai teistä maalle nyt jotain hyötyä on? jotain... oikeata, tiedättekö?

        ruskeepääkin mainitsi muutaman kerran harrastavan tieteitä ja taiteita päivittäin. fyysikoksi muistaakseni haaveilit pääsystä. joko kykenisit ydinvoimalaa pyörittämään?

        tai arvoisa herra, paljon ideoita etsit. joko joku hyödyllinen on löytynyt?

        tai vom, paljon kritiikkiä miehestä irtoaa. paljon korjattavaa on muiden sanomisissa mutta joko olet keksinyt jotain omaa ja uutta?


      • herra yksilön vapaus
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        siitä nyt ei tulisi kuin kateutta ja taantumista mutta kun niin monta suurta ajattelijaa on tällekin palstalle siunaantunut, kai teistä maalle nyt jotain hyötyä on? jotain... oikeata, tiedättekö?

        ruskeepääkin mainitsi muutaman kerran harrastavan tieteitä ja taiteita päivittäin. fyysikoksi muistaakseni haaveilit pääsystä. joko kykenisit ydinvoimalaa pyörittämään?

        tai arvoisa herra, paljon ideoita etsit. joko joku hyödyllinen on löytynyt?

        tai vom, paljon kritiikkiä miehestä irtoaa. paljon korjattavaa on muiden sanomisissa mutta joko olet keksinyt jotain omaa ja uutta?

        toveri komissaari, onko sinulla mitään muuta ideaa millä suomea rakennetaan kuin, että tehdään tästä neuvostoliitto? sama kysymys pätee toveri J:hinkin.

        murhamies che ja Aapomme; teidänkö mielestä suomi edistyy kun pidetään hornetit maassa ja jaetaan tiedonantajaa kansalle?

        onneksi on Kalle ja Tumppi, joilla on jalat maassa ja pää poissa pilvistä. se luo edes vähän uskoa tulevaisuuteen.


      • herra
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        siitä nyt ei tulisi kuin kateutta ja taantumista mutta kun niin monta suurta ajattelijaa on tällekin palstalle siunaantunut, kai teistä maalle nyt jotain hyötyä on? jotain... oikeata, tiedättekö?

        ruskeepääkin mainitsi muutaman kerran harrastavan tieteitä ja taiteita päivittäin. fyysikoksi muistaakseni haaveilit pääsystä. joko kykenisit ydinvoimalaa pyörittämään?

        tai arvoisa herra, paljon ideoita etsit. joko joku hyödyllinen on löytynyt?

        tai vom, paljon kritiikkiä miehestä irtoaa. paljon korjattavaa on muiden sanomisissa mutta joko olet keksinyt jotain omaa ja uutta?

        Miksi katsot, että ideoiden tulee olla hyödyllisiä? Onko ajatuksilla, so. ideoilla, arvoa muulloin kuin hyödyllisinä. Minä kysyn nyt sinulta.

        Niin ja todellakin, unohdetaan oikein mielellämme kommunistinen vallankumous. Olisi jo vihdoinkin aika .

        Herra yksilön vapaus. Olet oikeassa siinä, tämä keskustelu on turhanpäiväistä, enpä täällä hyödyllisyyden vuoksi olekaan.

        Ja niputit meidät kovin kivasti tuohon aiheeseesi. Heideggerin termein, milloin kalkyloiva ajattelu (so. hyödyllisyys-ajattelu tässä) korvasi mietiskelevän ajattelun? Miksi ajattelu ajattelun itsensä vuoksi ei olisi "hyödyllistä"? Ehkäpä asia ei olekaan niin, että AJATTELU sinänsä on se jota syyttää hyödyttömyydestä, vaan ne, jotka EIVÄT AJATTELE. Ehkäpä siis juuri ajattelu olisi se, joka olisi "hyödyllistä"?

        Oletko ajatellut tätä, herra yksilön vapaus?

        Ja pahoitteluni pienestä kiihtymisestä. Olen vain kovin pettynyt ihmisten kykyihin ajatella. Tarkoitan kriittisyyttä, itseironiaa, epävarmuuden tunnustamista tiedon pohjana, huumoria, jatkuvaa perustelujen kierrettä..


      • herra yksilön vapaus kirjoitti:

        siitä nyt ei tulisi kuin kateutta ja taantumista mutta kun niin monta suurta ajattelijaa on tällekin palstalle siunaantunut, kai teistä maalle nyt jotain hyötyä on? jotain... oikeata, tiedättekö?

        ruskeepääkin mainitsi muutaman kerran harrastavan tieteitä ja taiteita päivittäin. fyysikoksi muistaakseni haaveilit pääsystä. joko kykenisit ydinvoimalaa pyörittämään?

        tai arvoisa herra, paljon ideoita etsit. joko joku hyödyllinen on löytynyt?

        tai vom, paljon kritiikkiä miehestä irtoaa. paljon korjattavaa on muiden sanomisissa mutta joko olet keksinyt jotain omaa ja uutta?

        Hyvää Äitienpäivää, "Herra yksil..". Olen kovin imarreltu noteeratuksi tulemisesta! Nythän on niin, että minä niinkuin moni muukin muodostamme mielipiteemme joko toisten ajattelijoiden jo vuosisatoja sitten esittämien ajatusten yhdistelminä, tai sitten enemmän tai vähemmän yhden auktoriteetin matkimisena. Jotkut tosin harrastavat tyyliä, jota voisi kutsua venkoiluksi tai väittämistä ilman väittelyä. Nostamatta omaa häntääni totean vain, että yritän aikaansaada mielipiteiden vaihtoa kanssaihmisten keskuudessa kaivamalla esille sellaisia asioita, joita valtamedia ei noteeraa. Viimeisenä esimerkiksi Tilastokeskuksen sivuilta imuroimani tieto kotimaisten pankkien vuoden 2004 tuloksesta, joka oli 1 623 000 000 euroa!! Kirjoitin siitä lehtiin ja pyysin kommentteja, samoin tällä palstalla. Ketään ei innostanut kommentoimaan.
        vom


      • herra yksilön vapaus
        herra kirjoitti:

        Miksi katsot, että ideoiden tulee olla hyödyllisiä? Onko ajatuksilla, so. ideoilla, arvoa muulloin kuin hyödyllisinä. Minä kysyn nyt sinulta.

        Niin ja todellakin, unohdetaan oikein mielellämme kommunistinen vallankumous. Olisi jo vihdoinkin aika .

        Herra yksilön vapaus. Olet oikeassa siinä, tämä keskustelu on turhanpäiväistä, enpä täällä hyödyllisyyden vuoksi olekaan.

        Ja niputit meidät kovin kivasti tuohon aiheeseesi. Heideggerin termein, milloin kalkyloiva ajattelu (so. hyödyllisyys-ajattelu tässä) korvasi mietiskelevän ajattelun? Miksi ajattelu ajattelun itsensä vuoksi ei olisi "hyödyllistä"? Ehkäpä asia ei olekaan niin, että AJATTELU sinänsä on se jota syyttää hyödyttömyydestä, vaan ne, jotka EIVÄT AJATTELE. Ehkäpä siis juuri ajattelu olisi se, joka olisi "hyödyllistä"?

        Oletko ajatellut tätä, herra yksilön vapaus?

        Ja pahoitteluni pienestä kiihtymisestä. Olen vain kovin pettynyt ihmisten kykyihin ajatella. Tarkoitan kriittisyyttä, itseironiaa, epävarmuuden tunnustamista tiedon pohjana, huumoria, jatkuvaa perustelujen kierrettä..

        kun niissä on joku idea. ne hyödyttää sinua rahallisesti tai vaikka vähentää vaivojasi...

        sitten on ns. ajattelua, joka saattaa olla hyvinkin viihdyttävää muttei sitä nyt älynväläystä kummoisemmaksi voi luokitella. onhan meillä pään räjähtämiseen asti filosofiaa ja marxin teorioita muttei niistäkään ole ideoita kypsyttänyt kuin eniro, joka hyötyy rahallisesti näistä "suurista ajatelmista" näillä viihdepalstoilla.


      • herra yksilön vapaus
        vom kirjoitti:

        Hyvää Äitienpäivää, "Herra yksil..". Olen kovin imarreltu noteeratuksi tulemisesta! Nythän on niin, että minä niinkuin moni muukin muodostamme mielipiteemme joko toisten ajattelijoiden jo vuosisatoja sitten esittämien ajatusten yhdistelminä, tai sitten enemmän tai vähemmän yhden auktoriteetin matkimisena. Jotkut tosin harrastavat tyyliä, jota voisi kutsua venkoiluksi tai väittämistä ilman väittelyä. Nostamatta omaa häntääni totean vain, että yritän aikaansaada mielipiteiden vaihtoa kanssaihmisten keskuudessa kaivamalla esille sellaisia asioita, joita valtamedia ei noteeraa. Viimeisenä esimerkiksi Tilastokeskuksen sivuilta imuroimani tieto kotimaisten pankkien vuoden 2004 tuloksesta, joka oli 1 623 000 000 euroa!! Kirjoitin siitä lehtiin ja pyysin kommentteja, samoin tällä palstalla. Ketään ei innostanut kommentoimaan.
        vom

        huomasin sinun tosiaan postitelleen noita pankkijuttujasi useammallekin palstalle.

        hyvähän oli tulos. paljon numeroita peräkkäin, onneksi sentään eivät olleet tappiota. mutta mitä keskustelua näistä haluat?

        anna kun arvaan? liittyy jotenkin kommunistiin, joka koura ojossa vaatii tuloksen jakamista itselleen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe