Helluntailaisten usko ei kärsi edes ehtoollisella juoda väkevää viiniä, kuten Jeesus on käskenyt tekemään.
Hellarit käyttää ehtoollisella mehua eli mehukattia, joka ei todellakaan liity Jeesuksen vereen mitenkään, eikä pese syntejä pois.
Mehun juonti ehtoollisella
187
706
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaisten opit on kieroutuneita.
He jättävät Jumalan osuuden pois ja tekevät kaikesta asioista ihmistekoisia suorituksia.
Fariseuket luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa. Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia eli tosiuskovaisia omasta mielestään.
Johannes lähetti heidät synneissään takaisin Jordanilta.
Fariseus ja publikaani
9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."- Anonyymi
Täällä kirjoittelevat vauvakastetut ovat usein humalassa, joten alkoholi ei tunnu olevan ongelma.
- Anonyymi
Sinua sodomia-kääkkä on harhat ja jutut. Et pelkää Jumalaa etkä kunioita Sanaa, vaan olet pahuutta täynnä ja hurmoshenkien vallassa, sillä hurmoshengistähän puhut.
Jeesus ei sanonut eikä käskenyt: "juoda väkevää viiniä".
Kirjoitat omiasi ja satuja!!!!- Anonyymi
mikäs purkaus tuo nyt oli...ei ole minkäänlainen olkiukkokääkkänne mitään kirjoittanut tähän pöljään aloitukseenne !
- Anonyymi
Ei tainnut olla Jeesuksen aikaan väkeviä viinejä olemassakaan. Punkkua ja valkkaria litkivät.
- Anonyymi
Ei voi olla totta!!!
IN VINO VERITAS!- Anonyymi
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.Niin, saarnaajahan kirjasti Jeesuksen ehtoolliskäytännön, okei, ymmärrän väkevän tarpeen ja happaman synnin vertauskuvan Golgatalla. ts. Jeesus oli syntinen, eikä hapanta tarvitse siivota - juutalaisuudessakaan. Pakanat ovat panneet valtajakkaran kirkkoon ja jumala on juovuksissa.
- Anonyymi
Kyllä mehu käy ehtoollisella. Ei Raamattu sitä kiellä kuten ei pakota juomaan viiniäkään.
Tuskin Jeesuksen aikana oli Mehukattia olemassakaan.
Pääasia että ehtoollinen vietetään oikein Jeesuksen kuoleman muistoksi.- Anonyymi
Alkoholistin kierre voi alkaa uudestaan tilkasta alkoholia.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa ehtoollsella juotaisiin mehua, eikä oikeata alkoholipitoista viiniä.
- Anonyymi
"mehu viininä"
taas kerran helluntailaiset ohittaa Jeesuksen asettaman ehtoollisen:
"tästedes minä en enää juo tätä VIINIPUUN antia, ennenkuin sinä päivänä, jona
juon
sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 29
helluntailaisuus on ihmisoppi, raamatun sana ei niin tärkeä, kunhan vähä
sinnepäin , MEHU ei todellakaan ole EHTOOLLISJUOMA.
helluntailaisuus ei todellakaan KUNNIOITA raamatun sanaa, eikä edes Jeesuksen asettamaa VIIMEISTÄ ateriaa.- Anonyymi
Mikäs perkeleen tuomari sinä olet? Jeesus ei käskenyt juomaan viiniä, vai käskikö? Joi kyllä itse muutenkin sitä. No, se on paikallista ruokajuomaa, täällä tyystetään maitoa ja piimää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs perkeleen tuomari sinä olet? Jeesus ei käskenyt juomaan viiniä, vai käskikö? Joi kyllä itse muutenkin sitä. No, se on paikallista ruokajuomaa, täällä tyystetään maitoa ja piimää.
...tästedes minä en juo tätä lehmän antia...Isäni valtakunnassa...
piimää ?!?
Vietkö lehmäsi mukanasi taivaaseen...elikkä..."Ammuu", kyselee Mustikkisikin ihmeissään sinulta ?
Mitäs jos Jeesus ei tykkääkkään piimästäsi?
Ruisleivästäsi? Karjalan piirakoistasi? Rieskastasi?
Lypsätkö Mustikistasi koko- vai kevytmaitoa?
Kevytpiimääpä tietenkin! Hölmöjäpä kyselin! - Anonyymi
MAANANTAI 14.2.2002 ******* VIINIPUUN hoito - on jatkuvaa päivittäistä. *******
Mikä se viinipuun tarkoitus on älykkäille uskoville esikuvan mukaan?
Viinipuu tarvitsee jatkuvaa hoitoa ja ylläpitoa siitä, että sato on odotettavissa.
Sitä ei ole mahdollisuus hoitaa niin, että kasteella ensimmäinen leikkuu, rippikoulussa toinen, häissä kolmasleikkuu, sairasvuoteella neljäs ja hautaansiuntaen viides ja olipa väkevät marjat.
Joillakin jäi se joululaulukirkonleikkuujuhlat väliin.
Eli siitä saa sen happamen viinipuun annin, jossa tullaan oikein känniinkö, ja maistuu golgatanverelle, se viininanti.
********* Raamatussa on käytetään opiksi ja neuvoksi vertauskuvallisesti monta eri asiaa.
Edenissäkin oli puita - jossa Adamin piti pitää huolta asioista puutarhassa.
Puutarhan hoidossa viinipuu oli varmaan työläinpiä - hoidettavia, vain sapatti vapautti lepopäivänä Edeninhoidon toimenkuvasta.
No, hoidetaanko ME tätä langenneen edenimme viinipuuta, karsimmeko, hoidammeko sitä, niinkuin viinipuuta pitäisi hoitaa? Vai olemmeko vain mussuttajia ja etsimme väkevää, että ikäänkuin se hapan olisi autuuden mitta ja laiskuuden autuus.
Miettikääs sitä, mitä se maljan tarkoitus on, eli Golgatan työ on Herran työtä, antaa kasvun kaikkeen ja me - tavallaan tehdään Hengessä sitä työtä - jossa kasvua syntyy - elämää syntyy - syntyy se Golgatan veren - viinin vertauskuvallisen nautinnan sovitusveri - joka on happamaton - synnitön.
Kyllä uskonnollisuudessa pitää prosentteja olla, että lihalle se tuntuisi autuudelle.
Oma happamuus - omatyö - käymisentulos - villit oksat oksastettu jaloon puuhun. Ja se todella näyttää hyvin happamelle.
- Anonyymi
Tätäkä on luterilaisuus....eli kuvitellaan jonkun syömisen puhdistavan synneistä...voi sokeuden paksuutta huh !
ja että myuka Jeesusta pitäisi syödä pala kerrallaan... eikö siitä jo näe millaisen harhan sisällä nämä ns kirkkoisänne todella elivät j akuvittelivat jos mitä !
sitäkin kuvitteli joku että vedessä kelluttamalla selviää onko joku noita hehehe ... ok seuratkaa vain näitä edelleen !- Anonyymi
Jeesus sanoo raamatussa:
Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi:
"Ottakaa ja syökää; tämä ON minun ruumiini"
Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki:
sillä tämä ON minun vereni, LIITON veri, joka monen edestä vuodatetaan anteeksiantamiseksi.
Ja minä sanon teille: "tästedes minä en juo tätä VIINIPUUN antia, ennnekuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena TEIDÄN KANSSANNE Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 26 - 29
"Jeesus sanoo: "ON" minun ruumiini", "tämä ON minun vereni"
ja: "UUTENA TEIDÄN KANSSANNE"
Jeesus Kristus on Ylösnoussut "Isäni valtakunnassa" ja ON ehtoollisessa "teidän kanssanne"
raamatun mukaan EHTOOLLIJUOMA on todellakin VIINI. Ja Piste.
Muuttamatta MITÄÄN Jeesuksen asettamasta "viimeisestä ateriasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo raamatussa:
Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi:
"Ottakaa ja syökää; tämä ON minun ruumiini"
Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki:
sillä tämä ON minun vereni, LIITON veri, joka monen edestä vuodatetaan anteeksiantamiseksi.
Ja minä sanon teille: "tästedes minä en juo tätä VIINIPUUN antia, ennnekuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena TEIDÄN KANSSANNE Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 26 - 29
"Jeesus sanoo: "ON" minun ruumiini", "tämä ON minun vereni"
ja: "UUTENA TEIDÄN KANSSANNE"
Jeesus Kristus on Ylösnoussut "Isäni valtakunnassa" ja ON ehtoollisessa "teidän kanssanne"
raamatun mukaan EHTOOLLIJUOMA on todellakin VIINI. Ja Piste.
Muuttamatta MITÄÄN Jeesuksen asettamasta "viimeisestä ateriasta.uskotaan uskotaan että lukea osaatte jonkin verran, mutt akuka saisi teitit tajuamaan luettua tekstiä !
siinä on ongelman polttopiste.
sitäkö varten Jumala lähetti Poikansa että hänen oppilaansa söisvät hänet, haloo pöntöt ! - Anonyymi
helluntailaiset herjaa paljonkin Jeesuksen käskyjä ja asetuksia,
helluntailaisille "vesitip, ei mitään ", "ehtoollinen, ei mitään"
siis mikään Jeesuksena asettama ei helluntailaisille MITÄÄN, paitsi se OMA usko, ei Jeesuksen käskyt, ei mikään mitään, kunhan MINÄ vain "teen ratkaisun", ei kastetta, ei ehtoollista, ei mitään mitä RAAMATUN Jeesus asettanut.
Jeesuksesta ne puhuu, huutaa, vaan Jeesuksen käskyt ei merkitse MITÄÄN.
- Anonyymi
Loppu ne mehun juonnit ku kiehnaa sotaa venäjän kanssa kristinusko vaihtuu voivoitteluun
- Anonyymi
Pian joku täällä väittää Jeesuksen juoneen alkoholitonta viiniä, mutta eivät Jeesuksen aikalaiset eivät olisi onnistuneet poistamaan alkoholia viinistä!
Viini on viiniä ja mehu on mehua!
Kertooko Raamattu Ihmisen Pojan olleen viinin vai mehun juojan?
Kertooko Raamattu viinin vai mehun päihdyttävän?
https://www.alko.fi/juoma-ruoka/juomatietous/alkoholittomat-juomat/alkoholittoman-viinin-ja-oluen-valmistus
Tuon artikkelin luettuaan, alkaa joku tietenkin heti väittämään että Jeesuksella olisi ollut sellainen pieni, mukana kuljetettava "hauska hyrrähaihdutin", mutta ei ollut.- Anonyymi
hohoijaa.... eli mitä enemmän prosentteja sitä paremmin synnit liukenee niinkö s e menee järkikultanne mukaan !?
- Anonyymi
Onko siellä luttereissa tietoa mitä merkkiä viiniä Jeesus käytti siellä ehtoollisaterialla?
mistä saatte justiinsa samaa, ei kai sitä alkosta haeta huh !- Anonyymi
Raamatun ilmoituksen mukaan Jeesus on läsnä Kristittyjen kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman vuoksi.
Joh. 2:10
ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Joh. 19:30
Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun ilmoituksen mukaan Jeesus on läsnä Kristittyjen kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman vuoksi.
Joh. 2:10
ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Joh. 19:30
Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.Kristittyjen raamatut eksyttävät! Kristillisillä Kaikkivaltiaan Jeesuksesta ulosteen tehneet saavat palkkansa myös Paavalin antamalla tuomiolla.
Eksytyksen johdosta, uskovaisia mm alaikäisiä rippikoululaisia eksytetään pilkkaamaan kristillisten Jeesusta:
Matteuksen evankeliumi:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
HUOM!!!
1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."
- Anonyymi
Tuosta ylempää voi lukea mitä siitä seuraa kun pakkokasteilla kummien voimalla tehdään fariseuksia liukuhihnalla, jälki on kyllä huvittavaa ja kamalaa samaan aikaan.
- Anonyymi
23 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi heille, ja he kaikki joivat siitä.
24 Hän sanoi: "TÄMÄ ON MINUN VERENI, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta.
EHTOOLLISEN VIINI =TÄMÄ ON MINUN VERENI,LIITON VERI
Siis ei mitään vertauskuvaa eikä symboliikkaa, kuten totuuksia halutaan kumota niin sanomalla.- Anonyymi
ei helluntailaisille Jeesuksen asettamat käskyt EI MITÄÄN merkitse,
kaste ei helluntailaisille ole syntien anteeksianto,
ehtoollinen helluntailaisille EI "joka monen edestä vuodatetaan SYNTIEN anteeksiantamiseksi,
helluntailaiset saa syntinsä anteeksi hokemalla "Jeesus, Jeesus, Jeesus,
ei kastetta, ei ehtoollista, ei mitään, kunhan vaan "ilmaan hosuen" huutaa synnit anteeksi.
ettäkö mukamas "seuraavat Jeesusta", ei ainakaan Raamatun Jeesusta !!
Jeesus sanoo: "Monta tuleehttps://policies.google.com/terms minun NIMESSÄNI, ja he eksyttävät monta" - Anonyymi
Kyllä helluntaissa ennenvanhaan, kun olin - oli viini - muistoaterialla.
https://evl.fi/kirkossa/messu-eli-jumalanpalvelus/ehtoollinen
tässä evankelisluterilaisuus.
Ehtoollisella on aina tarjolla gluteeniton leipävaihtoehto sekä alkoholitonta viiniä. Niiden jakamisen tavat vaihtelevat seurakunnittain, ja käytännöistä kerrotaan ehtoollisen alkaessa. Voit aina myös puhutella ehtoollisen jakakaa ja pyytää itsellesi sopivaa vaihtoehtoa.
Viini on hapatuote käyneenä. Raamatussa on hapan - synninkuvana.
Jeesus oli hantumaton synnin suhteen, koska hän oli sijaisuhri ja näin happamaton on vertauskuvana Kristuksen veri.
”Samoin hän otti maljan, kiitti ja sanoi: Ottakaa ja juokaa tästä, te kaikki. Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.”
ts. alkoholiton on "minun veressäni" syntien anteeksiantamiseksi - on happamattoman viinin kuva -
Kyllä Suomessa tuontiviinit ovat olleet kaalliita ja mitä on tarjottukaan.
No, se mitä tarjotaan siunauksen kautta - ja mitä se sydämessäni edustaa- sehän asian siunaa.
Olkoon se sitten jossain tarjottu viinimarjan mehukin.
Kunhan on alkoholiton. Sen synnittömän veren vertaus - minun tähteni. - Anonyymi
Älynlahjoissa ei ole kehumista, jos ei ymmärrä symboliikkaa.
- Anonyymi
Joh. 15:1
"Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri."
Ilm. 6:6
Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."- Anonyymi
1. Moos. 49:11
Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.
- Anonyymi
Evankeliumi ensin ⚡
- Anonyymi
Johannes Kastaja
1ILOSANOMA Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin.
2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
3 Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa
Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia. He luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perustana.
He eivät tunnustaneet syntisyyttään, Johannes lähetti heidät synneissään pois Jordanilta.
Ja sanoi heidän olevan kyykäärmeiden sikiöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja
2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa
Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia. He luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perustana.
He eivät tunnustaneet syntisyyttään, Johannes lähetti heidät synneissään pois Jordanilta.
Ja sanoi heidän olevan kyykäärmeiden sikiöitä.niinhän helluntailaiset todellakin tekee, luottavat OMIIN tekoihinsa, Jeesuksen "teot ja Sovitus vasta sitten "vertauskuvallisena . . .
Jeesuksen asettama ehtoollinen:
"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän
hänet viimeisenä päivänä"
"Minun lihani on TOTINEN ruoka, ja minun vereni TOTINEN juoma"
Joh: 6: 54 - 55
helluntailaisille se on "vertauskuva" ja Jeesuksen verijuomaksi käy laimennettu MEHU !
hei haloo !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän helluntailaiset todellakin tekee, luottavat OMIIN tekoihinsa, Jeesuksen "teot ja Sovitus vasta sitten "vertauskuvallisena . . .
Jeesuksen asettama ehtoollinen:
"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän
hänet viimeisenä päivänä"
"Minun lihani on TOTINEN ruoka, ja minun vereni TOTINEN juoma"
Joh: 6: 54 - 55
helluntailaisille se on "vertauskuva" ja Jeesuksen verijuomaksi käy laimennettu MEHU !
hei haloo !!Haloo itsellesi. Mieti alkoholiton luterilaisuudessa, on ehtoollisella ja varsinkin entiset alkoholistit - erinomainen valinta.
Sinunkin pitäisi kulkea veljen rinnalla rakkaudesta, eikä tuoda hänelle ongelmaa.
Kirjain ja luulo on sinut läksyttänyt ---- mihin? sopii miettiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja
Ja sanoi heidän olevan kyykäärmeiden sikiöitä.Paavali jonka kirjeitä luet Raamatusta, oli hyvä ja lakia noudattava fariseus elämänsä loppuun saakka!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haloo itsellesi. Mieti alkoholiton luterilaisuudessa, on ehtoollisella ja varsinkin entiset alkoholistit - erinomainen valinta.
Sinunkin pitäisi kulkea veljen rinnalla rakkaudesta, eikä tuoda hänelle ongelmaa.
Kirjain ja luulo on sinut läksyttänyt ---- mihin? sopii miettiäEi ole olemassa entistä alkoholistia. On vain juovia tai raittiita alkoholisteja. Hoitamaton alkoholisti on pahempi kuin juova alkoholisti. Kannattaa käydä hoitaan itseään säännöllisesti vertaistukiryhmissä. Kun siitä tulee elåmäntapa, et muuta tahtoisikaan. <3
- Anonyymi
Ei kasteessa eikä ehtoollisella saa syntejä anteeksi. Miten ne saa? Ohjeet löytyvät Raamatusta.
- Anonyymi
Jos opettelit ensin lukemanaan ja sitten vasta alkaisit riekkua suurena opettajana. Olisi myös paikallaan, että ensin ottaisit Jeesuksen vastaan syntien sovittajana ja vasta sitten esiintyisit Raamatun asiantuntijana.
- Anonyymi
helluntailaisopin mukaan kaste eikä ehtoollinen syntien anteeksisaamiseksi,
tosin RAAMATTU sanoo:
"ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne
ANTEEKSISAAMISEKSI
Apt: 2: 38
ehtoolliskäskyssä Jeesus sanoo:
"sillä TÄMÄ on minun VERENI, liiton VERI, joka monen edestä vuodatetaan SYNTIEN
ANTEEKSIANTAMISEKSI"
Matt: 26: 28
helluntailaiset "ottaa" LIITON VEREN, jostakin ilmaan hosuen . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos opettelit ensin lukemanaan ja sitten vasta alkaisit riekkua suurena opettajana. Olisi myös paikallaan, että ensin ottaisit Jeesuksen vastaan syntien sovittajana ja vasta sitten esiintyisit Raamatun asiantuntijana.
Minä en ole kirkkouskova enkä kumartele paavien oppeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosin RAAMATTU sanoo:
ANTEEKSISAAMISEKSI
ANTEEKSIANTAMISEKSI"
helluntailaiset "ottaa" LIITON VEREN, jostakin ilmaan hosuen . . .Miksi hoet helluntalainen siinä ja helluntalainen täällä. Eikö raamattu ole ja lähimmäinen se - mistä pitäisi puhua?
Oletko helluntaimetsikköön eksynyt - tuu jo pois sieltä riekkumasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole kirkkouskova enkä kumartele paavien oppeja.
En kumartele paavien oppeja minäkään!
Paavien kolminaisuusoppi on suurta eksytystä!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosin RAAMATTU sanoo:
ANTEEKSISAAMISEKSI
ANTEEKSIANTAMISEKSI"
helluntailaiset "ottaa" LIITON VEREN, jostakin ilmaan hosuen . . .kristillisten Jeesus EI OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIKAAN kristittyjen lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuden jäseniksi!
Joten jaat laittomuuden rikollisuuden puolustajan paholaisen oppia!
Näin se tulee esiin raamatuissanne:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
Ja kristittyjen syntien sovittajana...:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
...
Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
HUOM!
Vääriin profeettoihin uskomisista on seurauksensa raamatun mukaan:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
- Anonyymi
Helluntailaisuus on valheen henkivalta, jonka pahat miehet laittoi liikkeelle Amerikasta noin 100 v. sitten.
Lustetta.
Luste on päällepäin paramman ja rehevämmän näköistä kuin oikea hitaasti kauan kypsynyt vilja.
Lusteesta puuttuu kokonaan sen sisäosa, siin on vain kuori.
Helluntailaisten kasteesta ja ehtoollisesta puuttuu kokonaan Kristuksen veren osallisuus, eli se tärkein sisältö.- Anonyymi
helluntailaisetkin:
Jeesus sanoo:
"Ottakaa MINUN ikeeni päällenne"
Matt: 11: 29
"Sillä MINUN ikeeni on sovelias ja kuormani keveä"
Matt: 11: 30 - Anonyymi
helluntalainen jne. helluntalainen jne. Entä itsesi?
- Anonyymi
Harhaoppisten helluntailaisten kannattaisi mennä oikeisiin Vanhoihin Kristillisin Kirkkoihin Herran Pyhälle Ehtoolliselle. Siteen tekemällä se paha hurmoshenki ja demoni lähtee livohkaan ja ihminen saa rauhan sydämeensä, eikä tarvi enää juosta lahkoissa kaatuilemassa eikä hurmostelemassa. Hurmoskokemusten jano loppuu siihen paikkaan.
"Jeesus sanoo: Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekevät ja kuormien uuvuttamat, niin minä annan teille levon."
Siihen loppuun hurmoslahkoissa juokseminen. - Anonyymi
aloitukseen: "mehua"
helluntailaiset on niin alkoholistuneita, etteivät käytä viiniä ehtoollisella,
KUN,
eivät erota ehtoollista MUUSTA syömisestä tai juomisesta !!- Anonyymi
Eikös niillä ollut se huumediilerikin, joka sai 5 v. linnaa?
- Anonyymi
Ja raamattu kehottaa kulkemaan rakkaudella veljen rinnalla.
viinikö sen rinnalla kulkemisen kohdallasi esti?
Taitaa sinulle Jeesuksen veri ollakin hapatettu synnistä ja se synti onkin sinun kohdalla edelleen sijaisesi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös niillä ollut se huumediilerikin, joka sai 5 v. linnaa?
Lopetti AA:ssa käymisen niin johan alkoi virsu lipsuun. Vaan joka meistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven! Parannusta voi tehdä niin kauan kuin on aikaa... T: Armosta raittiinA
- Anonyymi
Hurmoslahkoissa hurmoshenki on demonihenki, joka saa ihmisen riippuvuussuhteeseen hurmoskokemuksista ja niiden perässä pitää juosta paikasta toiseen vuosikaupalla.
Valheen valkoinen saatana osaa kyllä koukuttaa ihmisen.
Hes. 13:17
"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."- Anonyymi
alkoholisoituneille mehu-ehtoollinen,
"sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo turmioksensa"
1 Kor: 11: 29
helluntailaisuus sekoittaa siihen entiset alkoholistinsa Herran ehtoolliseen, vaihtamalla VIININ, Jeesuksen VEREN, - m e h u k a t t i i n , mikä häväistys.
- Anonyymi
Lahkoissa on käytäntö, että toinen samaan lahkoon kuuluva antaa kaverilleen synnit anteeksi siitä vaan, pelkällä käden nostolla. Ja taas lähdetään puhtaalta pöydältä.
Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään valta parantaa ja antaa syntejä anteksi, keitä hän tapasikin matkoillaan. (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
Kuolemansa jälkeen Jeesuksella ei ollut mahdollista antaa syntejä anteeksi maan päällä eläissään.
Jeesus valtuutti Johanneksen antamaan syntejä anteeksi Jordanilla kasteesssa, kun ihminen tunnusti olevansa syntinen, ei muuten.
Hurhmahenget eivät käsitä sitä, että Jeesus antoi luotettaville 11 opetuslapselleen vallan ja Pyhän Hengen voimaksi siksi aikaa, antaa syntejä anteeksi, kunnes hän itse tulisi takaisin Kasteen Hengen muodossa ja Ehtoollisen sovintoveren muodossa jatkamaan syntien anteeksiantamista maan päälle henkilökohtaisesti.
Jeesus palasi henkensä kautta Helluntaina maan päälle ja kasteessa jatkui syntien anteeksisaaminen.- Anonyymi
Edes profeetta Naatanilla ei ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeeksi (murha ja aviorikos). Hän vain välitti tiedonsanat, että Jumala on antanut ne synnit anteeksi, mutta syntien rangaistus tulee aina kärsittäväksi. Syntien anteeksianto ei poista rangaistuksen täytäntöönpanoa. Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus on aina laittaa puntit tasan.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes profeetta Naatanilla ei ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeeksi (murha ja aviorikos). Hän vain välitti tiedonsanat, että Jumala on antanut ne synnit anteeksi, mutta syntien rangaistus tulee aina kärsittäväksi. Syntien anteeksianto ei poista rangaistuksen täytäntöönpanoa. Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus on aina laittaa puntit tasan.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Helluntailaiset eivät puhu koskaan mitään syntiä aina seuraavasta rangaistuksesta, vaikka synnin saisi anteeksi. Jo siitä tietää heidät harhaoppisiksi.
"Mutta koska olet tällä teolla rikkonut pahasti Herraa vastaan, niin sinulle syntynyt poika kuolee."
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Jumalan hengelliset säädökset on ikuisesti voimassa riippumatta siitä, minkä liiton aikaa eletään.
- Anonyymi
Väisty pois Jeesuksen veljien syyttäjä!!!!!
- Anonyymi
> Helluntailaisten usko ei kärsi edes ehtoollisella juoda väkevää viiniä, kuten Jeesus on käskenyt tekemään.
Hellarit käyttää ehtoollisella mehua eli mehukattia, joka ei todellakaan liity Jeesuksen vereen mitenkään, eikä pese syntejä pois.
Missä kohtaa Raamatusssa Jeesus käskee nauttimaan väkevää viiniä?
Missä kohtaa Jeesus sanoo, että ehtoollisviini pesee synnit pois?- Anonyymi
tässä:
"sillä TÄMÄ on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien
ANTEEKSISAAMISEKSI"
"Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo TÄTÄ VIINIPUUN antia, ennenkuin sinä päivänä,
jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 28-29 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tässä:
"sillä TÄMÄ on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien
ANTEEKSISAAMISEKSI"
"Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo TÄTÄ VIINIPUUN antia, ennenkuin sinä päivänä,
jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 28-29Anonyymille
13.02.2022 14:15
Ilm. 2:2
"Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi"
- Anonyymi
Herodeksen aikaan ei tainnut olla alkoholi ja Gay ongelmia?😇
- Anonyymi
"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään
uutta auringon alla"
Jos jotakin sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina
aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä"
Saarn: 1: 9-10 - Anonyymi
Helluntailaisuuden opin perustaja Charles Fox Parham oli Los Angelesi kuuluisin gay-mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuuden opin perustaja Charles Fox Parham oli Los Angelesi kuuluisin gay-mies.
Suomeen 40 ens. helluntaiseurakuntaa perustanut mies oli gay-mies.
Sai 6 kk. vankeutta ja karkotuksen Norjaa.
- Anonyymi
Jeesus muutti kaanaan häissä veden viiniksi! Raamattu ei kiellä alkoholia, kun sitä käyttää kohtuullisesti. Juokaa viiniä, jotta mielenne ilahtuisi ym ym, mitä raamattu sanoo.
- Anonyymi
Helluntailaiset filmaavat tekeytymällä ulospäin absolotutisteiksi ja uskottelevat siten muille olevansa tosi vanhurskaita ja pyhittyneitä.
Helluntailaiset vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen: 1) syntyessään tähän maailman he sanovat olevansa synnittömiä, 2) kasteelle mennessään sanovat olevansa täysin synnittömiä ja vertaavat itseäseen synnittömän Jeesuksen kasteeseen.
Helluntailaisuus on karmea Amerikasta tänne työnnettty harhaoppi eli heresia. - Anonyymi
raamatunaikoina viini oli tavanomainen ruokajuoma.
ei Jeesus missään kohtaa syytellyt alkoholin nauttimisesta ketään, ja Jeesustakin
fariseukset
sanoivat:
"katsokaa syömäriä ja juomaria syntisten ystävää" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset filmaavat tekeytymällä ulospäin absolotutisteiksi ja uskottelevat siten muille olevansa tosi vanhurskaita ja pyhittyneitä.
Helluntailaiset vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen: 1) syntyessään tähän maailman he sanovat olevansa synnittömiä, 2) kasteelle mennessään sanovat olevansa täysin synnittömiä ja vertaavat itseäseen synnittömän Jeesuksen kasteeseen.
Helluntailaisuus on karmea Amerikasta tänne työnnettty harhaoppi eli heresia.Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.
Amerikassa eräs helluntaipastori piti mukanaan raamattukotelossaan myrkkykäärmettä, jonka antoi purra itseään käsivarteen. Heittäytyi kuolleena lattialle, mutta sitten hyppäsi yhtä äkkiä pystyyn ja huusi aamenia ja halleeluujaata. Luki Markuksen lisäyksestä kärmeenpistoista.
Jätti vaan kertomatta, että siltä käärmeeltä oli myrkkyhampaat poistettu. - Anonyymi
Ei alkoholia voi käyttää kohtuuttomasti. Ihminen sammuu sitä ennen.
Eräs pastori sanoi suoraan, että apostolit sammuivat siellä Getseman puistossa.
Ei puistoissa muuten nukuta yöaikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puistoissa muuten nukuta yöaikaan.Älä rahoita lahkojohtajien Eilatin rusketusmatkoja. Ja lukuisia uudestikasteita Jordanilla, jossa he käyvät fiilistelemässä.
Raamatun mukaan kymmenyksiä ei pidä maksaa rahana.
Kymmenykset oli elintarvikkeita, joita maanviljelijät veivät Leeviläisille papeille, joilla ei itsellä ollut viljelysmaata.
5. Moos. 14:26
ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puistoissa muuten nukuta yöaikaan.viisaat ihmiset ei alkoholia otakaan, kohtuuttomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.
Amerikassa eräs helluntaipastori piti mukanaan raamattukotelossaan myrkkykäärmettä, jonka antoi purra itseään käsivarteen. Heittäytyi kuolleena lattialle, mutta sitten hyppäsi yhtä äkkiä pystyyn ja huusi aamenia ja halleeluujaata. Luki Markuksen lisäyksestä kärmeenpistoista.
Jätti vaan kertomatta, että siltä käärmeeltä oli myrkkyhampaat poistettu.käärmeitä . . .
tekevät siis pelkää sirkushuvia ja viihdettä !! siinä se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viisaat ihmiset ei alkoholia otakaan, kohtuuttomasti.
Absolutismi kertoo muistakin pään seudun ongelmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Absolutismi kertoo muistakin pään seudun ongelmista.
Luuk. 18:11
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk. 18:11
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.Matt. 15:11
Ei se ihmistä saastuta, mikä suusta menee sisälle, mutta se, mikä suusta tulee ulos, saastuttaa ihmisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viisaat ihmiset ei alkoholia otakaan, kohtuuttomasti.
Oliko esim.raivoraitis Breivik viisas ihminen?
Monet psykopaatit on raivoraittiita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko esim.raivoraitis Breivik viisas ihminen?
Monet psykopaatit on raivoraittiita.Tässä malja, josta sodomia-luterilainen huurukääkkä on juonut: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Baabel tarkoittaa sekoitusta. Portto luopiokirkkoa, joka on sekoittanut kristillisyyteen pakanauskontoja.
Oletj uopunut porton viinistä.
- Anonyymi
helluntailaisuus on oikein kunnon eksytys, niille ei raamatullinen kaste eikä ehtoollinen merkitse mitään.
ihmistekoinen oppi, ja se houkuttaa ainakin sellaisia jotka hakee,
viihdettä ja sirkushuvia, ihmeitä ja merkkejä ja ennustuksia, ja eläävät NIISTÄ . . .- Anonyymi
Vauvakastetut äitien pelottelijat ovat taas kertomassa satuja. Vain luterilaiset jumalattomat uskovat heidän juttujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastetut äitien pelottelijat ovat taas kertomassa satuja. Vain luterilaiset jumalattomat uskovat heidän juttujaan.
"luterilaiset jumalattomat
e`ehei monet on kuule helluntailaisuudessa syntyneitä, ja löytäneet aikuistuttuaan ,
K R I S T I N U S K O N. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"luterilaiset jumalattomat
e`ehei monet on kuule helluntailaisuudessa syntyneitä, ja löytäneet aikuistuttuaan ,
K R I S T I N U S K O N.Jeesuskin vietiin heti kasteen jälkeen Paholaisen kiusattavaksi.
Samoin moni Luterilainen uskova viedään helluntailaisten kokouksiin Paholaisen kiusattavaksi ja koeteltavaksi, sillä ei siellä mitään Jeesusta ole helluntailaisten teltoissa ei lattioilla eikä penkkien välissä, vaikka ne ihmiset hurmoksissaan Jeesusta sieltä etsivät.
- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen, eikä helluntailaisia hevosmiehiä.
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Mark. 14:24
Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.- Anonyymi
Veren juonti ja kannibaslismi kuluvat pakanauskontoihin. Lopun ajan uskonnossa harjoitetaan myös ihmislihan syöntiä. kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
- Anonyymi
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.- Anonyymi
7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
- Anonyymi
Ettekö uskovaisina osaa lukea raamattua!!!
HUOM!!!
1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."
Kristillisten Kaikkivaltiaasta ulosteen tekemis pilkkaamisesta on tuomio annettu Paavalin opissa ja perustunee tähän...:
Matteuksen evankeliumi:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä." - Anonyymi
Katekismuksen kristittyjen "Herran ehtoollinen" ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan asettama ja se Herra on laittomuuden todellinen Jumala raamatussa Paavalin teksteissä:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
Ja kristittyjen syntien sovittajana...:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
...
Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
HUOM!
Vääriin profeettoihin uskomisista on seurauksensa raamatun mukaan:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."- Anonyymi
Mistä ihmeestä noita hörhöjä piisaa herjaamaan Kristittyjen pyhiä asioita (Kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista) ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeestä noita hörhöjä piisaa herjaamaan Kristittyjen pyhiä asioita (Kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista) ?
Henkimaailman hommia. Luonnollisilla ihmisillä on paha olla ja tietämättään ajautuvat keskusteluihin jotka tyydyttävät heidän pahaa mieltään. Uskovaisiahan on tallottu maailman luomisesta asti.
- Anonyymi
Tuot pakanauskontoa hellaripalstalle. Oppisi keskeisimmät osat: veren juonti ja kannibalismi ja veden pyhyys kuuluvat kaikki pakanauskontoihin.
Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä.- Anonyymi
Viestisi on niin typeriä ja alkeellisia, että ei niitä kukaan viitsi edes lukea.
Parempi kun siirryt koulutustasi vastaaviin tehtäviin muille palstoille. - Anonyymi
"katekismuksen"
Jeesuksen asettama ehtoollinen on kylläkin RAAMATUSSA.
"Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää,
TÄMÄ
on minun ruumiini"
Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki"
sillä TÄMÄ on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan SYNTIEN
ANTEEKSISAAMISEKSI.
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo TÄTÄ VIINIPUUN antia, ennenkuin sinä päivänä,
jona juon sitä uutena TEIDÄN KANSSANNE Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 26-29
Jeesuksen käskythän ei helluntailaisia liikuta . . .
- Anonyymi
Ei sekään pese, jos alkoholisti ehtoollisesta retkahtaa juomaan.
- Anonyymi
yks puhuu samanaikaisesti alkoholiin retkahtamisesta, kun aihe on:
Jeesuksen ehtoollinen.
just, joo . . . - Anonyymi
Helluntailaisten pelottelutekniikkaa puheet juoppojen retkahtamisista on yrittää estää oikean viinin käyttö ehtoollisella.
Mehukattijuhlat ovat Kristuken veren pilkkaamista.
Helluntailaisuus on Amerikasta 100v. sitten tänne tuotu harhaoppi eli eksytys. Heresia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten pelottelutekniikkaa puheet juoppojen retkahtamisista on yrittää estää oikean viinin käyttö ehtoollisella.
Helluntailaisuus on Amerikasta 100v. sitten tänne tuotu harhaoppi eli eksytys. Heresia.ei kai nyt sentään yksittäisten ihmisten alkoholiongelman takia raamatun sanaa voi ruveta muuttaa,
pitänee erotta ehtoollinen MUUSTA syömisestä ja JUOMISESTA !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kai nyt sentään yksittäisten ihmisten alkoholiongelman takia raamatun sanaa voi ruveta muuttaa,
pitänee erotta ehtoollinen MUUSTA syömisestä ja JUOMISESTA !!Harhaoppiset keksivät kieroutuneita selityksiä ja oppeja valheidensa tueksi.
Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppiset keksivät kieroutuneita selityksiä ja oppeja valheidensa tueksi.
Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne.
He herjaavat Kristittyjen kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne.
He herjaavat Kristittyjen kastetta ja Herran Pyhää Ehtoollista.Vauvakastetut pelottelevat äitejä vauvan helvettiin menemisellä, jos he eivät pääse kastamaan.
Luterilaisen kirkon jäsenmäärä laskee kymnenillätuhansilla vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastetut pelottelevat äitejä vauvan helvettiin menemisellä, jos he eivät pääse kastamaan.
Luterilaisen kirkon jäsenmäärä laskee kymnenillätuhansilla vuodessa.LAHKOISSA pelotellaan, "jos et nyt tänään jätä elämäsi Jeesukselle, niin x x x
ei Kristukseen kastetulla ole mitään pelättävää , ja kaikki läheiset on varotettu helluntailahkojen opetuksesta, niitä pelätä tarvii.
"tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raadollisia susia" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastetut pelottelevat äitejä vauvan helvettiin menemisellä, jos he eivät pääse kastamaan.
Luterilaisen kirkon jäsenmäärä laskee kymnenillätuhansilla vuodessa.Helluntailaiset liittävät mielikuvat helvetistä lapsiin yrittäen siten estää lapsien kastamisen Kristityiksi.
Helluntailaisten sirasuskonto Mormonit kirjoittaa Mormonin kirjassa, Moroni,luku-8
Pienten lasten vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa Kristittyjen kirkkoon kastettaviksi.
Amerikasta tulleisiin uskonlahkoihin ei kenenkään pidä sekaantua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on Amerikasta 100v. sitten tänne tuotu harhaoppi eli eksytys. Heresia.Täällä kirjoittelevilla vauvakastetuilla on alkoholiongelma. Loppu illasta alkaa teksti sammaltaa.
- Anonyymi
Näin se on nähtävä.
Helluntailaisten kaste on pelkkä ihmisteko ja pelkkää vetttä.
Helluntailaisten ehtoollinen on ihmisteko ja pelkkää mehukattia.- Anonyymi
Kusessako sinut on kastettu? Vai veressä?
- Anonyymi
Jos ei ihminen lirutellut vettä päähäsi, niin saatanako sitten?
- Anonyymi
Siinäpä se ero kristittyjen ja veden liruttelusta puhuvien uudestikastajien välilä onkin
- Anonyymi
Märkään ihoon tarttuva ohut mekko on kaunis katsella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Märkään ihoon tarttuva ohut mekko on kaunis katsella?
Jordanilla ketään ei riuhtaistu niskasta veden alle uppeluksiin kasteessa.
Helluntailailaiset ovat kopioineet upotuskasteensa Hinduilta Gagnes-virrassa tehtävistä upotuskasteista ja ihmisen kaatamisen maahan nopealla otsakosketuksella, se on Hindujen keksintöä jo paljon ennen kun Jeesus syntyi. He kutsuvat sitä tekniikkaa "shaktipat" -tekniikaksi, jonka helluntailaiset ovat heiltä omaksuneet.
Kasteita tehtiin hyvin matalassa joen yli kulkevassa väylässä, jossa joki voitiin kävellen ylittää molempiin suuntiin. Ihmisiä tuli kävellen joen yli katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Kenelläkään ei ollut mitään vaihtovaatteita mukana.
Kasteet tehtiin kun ihminen seisoi matalassa vedessä ja oli kumartuneena eteenpäin niin Johannes valoi käsistään vettä syntinsä tunnustaneen ihmisen pään päälle.
Pyhä Henki tuli ihmisen pään päälle ja ihminen sai kasteessa synnit anteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jordanilla ketään ei riuhtaistu niskasta veden alle uppeluksiin kasteessa.
Helluntailailaiset ovat kopioineet upotuskasteensa Hinduilta Gagnes-virrassa tehtävistä upotuskasteista ja ihmisen kaatamisen maahan nopealla otsakosketuksella, se on Hindujen keksintöä jo paljon ennen kun Jeesus syntyi. He kutsuvat sitä tekniikkaa "shaktipat" -tekniikaksi, jonka helluntailaiset ovat heiltä omaksuneet.
Kasteita tehtiin hyvin matalassa joen yli kulkevassa väylässä, jossa joki voitiin kävellen ylittää molempiin suuntiin. Ihmisiä tuli kävellen joen yli katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Kenelläkään ei ollut mitään vaihtovaatteita mukana.
Kasteet tehtiin kun ihminen seisoi matalassa vedessä ja oli kumartuneena eteenpäin niin Johannes valoi käsistään vettä syntinsä tunnustaneen ihmisen pään päälle.
Pyhä Henki tuli ihmisen pään päälle ja ihminen sai kasteessa synnit anteeksi.Pyhä Henki tulee aina suoraan Jumalasta tai Jeesuksesta.
Ei koskaan toisesta ihmisestä. Kuten helluntailaiset väittävät pystyvänsä jakamaan omaa henkeään eteenpäin. Ei se henki ole ainakaan Pyhä Henki silloin.
Ensimmäisiä helluntailaisia kun alkoi tulla Suomeen 1920-luvulla niin he väittivät, että vain heidän käsiensä alla voi saada Pyhän Hengen, ei mistään muualta.
Suomessa olevat hartaat uskovaiset tiesivät heti, että helluntailaisten opetukset eivät ole Raamatusta, sillä ei ihminen voi määräillä ja käskeä Pyhää Henkeä kuten hellarit tekivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki tulee aina suoraan Jumalasta tai Jeesuksesta.
Ei koskaan toisesta ihmisestä. Kuten helluntailaiset väittävät pystyvänsä jakamaan omaa henkeään eteenpäin. Ei se henki ole ainakaan Pyhä Henki silloin.
Ensimmäisiä helluntailaisia kun alkoi tulla Suomeen 1920-luvulla niin he väittivät, että vain heidän käsiensä alla voi saada Pyhän Hengen, ei mistään muualta.
Suomessa olevat hartaat uskovaiset tiesivät heti, että helluntailaisten opetukset eivät ole Raamatusta, sillä ei ihminen voi määräillä ja käskeä Pyhää Henkeä kuten hellarit tekivät.Nythän helluntailaiset opettavat tuota samaa hengen välitysoppiaan sanomalla, että heillä helluntailaisilla on "auktroriteetti" käskeä Pyhää Henkeä tekemään sitä tai tätä, mitä he vain sen käskevät tehdä.
- Anonyymi
Hellarikasteen syvin olemus on ihmisen kasteleminen läpimäräksi.
Jeesuksen kastetta Jordanilla kuvaavat argeologiset piirrokset kuvaavat kun Jeesus on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
Pyhä Henki tuli kasteessa Kyyhkysen muodossa Jeesuksen pään päälle.- Anonyymi
Vai arkeologiset piirrokset, kun kasteita otetaan syntien anteeksisaamiseksi niin sopii niitä ottaa vaikka joka päivä, ja oikein babtitzoo niinku. Samoin viiniä voi nauttia noihin vatsavaivoihin, niin kuin Paavali kehoittaa. Suuret vatsavaivat vaatii vähän enemmän viiniä jos niin tykkää. Itse en pidä viinistä lainkaan.
- Anonyymi
"argeologiset piirrokset"
Katolisen kirkon taulutko "argeologiset piirroksia"? Haha, hah😂😂😂😂
Osaatte te valehdella vauvakastetut!
Teillä on valheen isä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai arkeologiset piirrokset, kun kasteita otetaan syntien anteeksisaamiseksi niin sopii niitä ottaa vaikka joka päivä, ja oikein babtitzoo niinku. Samoin viiniä voi nauttia noihin vatsavaivoihin, niin kuin Paavali kehoittaa. Suuret vatsavaivat vaatii vähän enemmän viiniä jos niin tykkää. Itse en pidä viinistä lainkaan.
Kristillinen kaste on vain yksi, Jonka Jumala tekee.
Jumala puhdistaa ihmisen ja liittää Kristittyjen kasteessa ihmisen ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen, niin silloin Kristukseen kasteessa "kätketty" sielu nousee ylös kuoleista ikuiseen elämään. Vakuudeksi kuulumisesta Kristukseen Jumala vuodattaa puhdistettuun sieluun omaa uskon Henkeään.
Vain Kristukseen kasteessa litetty ihminen elää ikuisesti.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillinen kaste on vain yksi, Jonka Jumala tekee.
Jumala puhdistaa ihmisen ja liittää Kristittyjen kasteessa ihmisen ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen, niin silloin Kristukseen kasteessa "kätketty" sielu nousee ylös kuoleista ikuiseen elämään. Vakuudeksi kuulumisesta Kristukseen Jumala vuodattaa puhdistettuun sieluun omaa uskon Henkeään.
Vain Kristukseen kasteessa litetty ihminen elää ikuisesti.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Missäs Raamatussa sanotaan että kastekertoja olisi vain yksi? Kyllä niitä sopii ottaa useampia jos niin haluaa. Nautitaanhan ehtoollistakin ihan oman mielen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs Raamatussa sanotaan että kastekertoja olisi vain yksi? Kyllä niitä sopii ottaa useampia jos niin haluaa. Nautitaanhan ehtoollistakin ihan oman mielen mukaan.
Raamatussa, "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste Ef: 4:5
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa, "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste Ef: 4:5
Siinnä tarkoitetaan aivan selvästi laatua eikä määrä. On olemassa yksi Herra (jonka Raamattu ilmoittaa) yksi usko (usko Isään Jumalaan Kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan Luojaan), yksi kaste (joka uskoo ja kastetaan).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinnä tarkoitetaan aivan selvästi laatua eikä määrä. On olemassa yksi Herra (jonka Raamattu ilmoittaa) yksi usko (usko Isään Jumalaan Kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan Luojaan), yksi kaste (joka uskoo ja kastetaan).
Niin se onkin. Yksi kaste. Upotuskaste, joita sitten voi ottaa useampia. Voihan sitä mennä naimisiinkin monta kertaa oman puolisonsa kanssa. Semmoinen vain piristää tuota yhteiseloakin sänkykammarin puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se onkin. Yksi kaste. Upotuskaste, joita sitten voi ottaa useampia. Voihan sitä mennä naimisiinkin monta kertaa oman puolisonsa kanssa. Semmoinen vain piristää tuota yhteiseloakin sänkykammarin puolella.
Upotuskasteesta ei Raamattu puhu
Kastetta ei tarvi uusia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Upotuskasteesta ei Raamattu puhu
Kastetta ei tarvi uusiaKyllä Uuden testamentin alkukielessä, kreikka, sanotaan siinä kohtaa ” painaa veden sisään” voidaan kääntää myös ”upottaa”. Eikö niin? Sana on baptizō.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Uuden testamentin alkukielessä, kreikka, sanotaan siinä kohtaa ” painaa veden sisään” voidaan kääntää myös ”upottaa”. Eikö niin? Sana on baptizō.
raamatussa: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa otteet kovenevat ja nyt upotetaan koko ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä on pirskottaa samalla kun syödään "Hänen muistokseen..:"!
kannattaa etsiä Raamatusta kaikki vesisanat ja lisätä ne peräkkäin, se varmentaa aina asiaa olkoot kyse vaikka kaatosateesta eikö niin !
- Anonyymi
Tuollaisilla mehukekkereillä pilkataan Jeesuksen sovintoverta.
- Anonyymi
Ehtoollisen pyhyyskö muka riippuu viinin alkoholiprosentista? Tuohan on alkoholistiteologiaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehtoollisen pyhyyskö muka riippuu viinin alkoholiprosentista? Tuohan on alkoholistiteologiaa!
alkoholiton viini on viini , jota ei voi sanoa laimennetusta mehukatista.
Ehtoollisviini: "tästedes minä en juo tätä VIINIPUUN antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa"
Matt: 26: 29 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riipu mutta viiniä sen olla pitää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riipu mutta viiniä sen olla pitää
Eiväthän ne öylätitkään ole mitään leipää, jota murretaan, joten lut kirkossakaan ei noudateta Jeesuksen opettamaan mallia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiväthän ne öylätitkään ole mitään leipää, jota murretaan, joten lut kirkossakaan ei noudateta Jeesuksen opettamaan mallia.
Jeesus ANTOI opetuslapsille,
"ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini"
Matt: 26: 26
Jeesus siis "antoi", eikä opetuslapset toisilleen, niin myös sakramenteissa ehtoollisleipä ANNETAAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne ovat leipää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ANTOI opetuslapsille,
"ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini"
Matt: 26: 26
Jeesus siis "antoi", eikä opetuslapset toisilleen, niin myös sakramenteissa ehtoollisleipä ANNETAAN.se on niin tarkkaa tuo lutterin elämä, siinä kaikki annetaan, uskoontulokin annetaan väkisten keskellä syvintä unta, on se niin suuri mysteerio, varokaa vain ettette ota mitään itse, se ratkaisee koko asian !
kädet nyrkissä ja taskussa on varmin tapa saada pelastus oppinne mukaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne ovat leipää
niin siinä on vain Jeesus litistetty pieneen kakkaraan...mutta kyllä Hän pärjää eikä pärjääkkin täytyyhän hänenpärjätä siellä suolen mutkassakin ku nmatkalla pelastelee sisuskuntaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on niin tarkkaa tuo lutterin elämä, siinä kaikki annetaan, uskoontulokin annetaan väkisten keskellä syvintä unta, on se niin suuri mysteerio, varokaa vain ettette ota mitään itse, se ratkaisee koko asian !
kädet nyrkissä ja taskussa on varmin tapa saada pelastus oppinne mukaan !helluntailaiset tekeekin KAIKEN ITSE, siinä ei Kristukselle tilaa anneta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset tekeekin KAIKEN ITSE, siinä ei Kristukselle tilaa anneta.
Niin, Kristus ei ole siellä keskiössä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on niin tarkkaa tuo lutterin elämä, siinä kaikki annetaan, uskoontulokin annetaan väkisten keskellä syvintä unta, on se niin suuri mysteerio, varokaa vain ettette ota mitään itse, se ratkaisee koko asian !
kädet nyrkissä ja taskussa on varmin tapa saada pelastus oppinne mukaan !"kaikki annetaan"
"Jeesus ANTOI opetuslapsille, ottakaa ja syökää; TÄMÄ on minun ruumiini"
Matt: 26: 26,
Jeesus siis sanoo: "ottakaa ja syökää",
EI sanonut, "tehkää ratkaisu, josta TAHDOTTE niin syökää . . .
- Anonyymi
Ei kestä luterilaistenkaan. Koska ainakin meidän paikkakunnan kirkossa tarjotaan sekä alkoholitonta että alkoholipitoista vaihtoehtoa. Niin pitää tehdäkin, koska alkoholismi on Suomessa kansallistauti.
- Anonyymi
Totuus on Jumalan sanassa, ei missään alkoholistien tarinoissa.
Raamatun ehtoollisen viini on loppuun asti käynyttä väkevää eli "hyvää" viiniä, koska Ehtoollisen viini on Jeesuksen veri. "Tämä on minun vereni." Jeesuksen tarjoama viini on sitä "hyvää" viiniä, joka juovuttaa ihmisen.
"Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
- Anonyymi
Matt.26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoillee ja rukoilli sanoen: Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaa niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä. Matt.26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomatta, niin tapahtukoon sinun tahtosi. Mark.14:35-36 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi maahan ja rukoili, että, jos mahdollista, se hetki menisi häneltä ohi, ja sanoi: Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä. Luuk.22:41-44 Ja hän vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän, laskeutui polvilleen ja rukoili sanoen: Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko miunun tahtoni, vaan sinun. Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä. Ja hän oli suuressa tuskassa, ja rukoili hän yhä hartaammin. Ja hänen hikensä oli niinkuin veripisarat, jotka putosivat maahan. Joh.12:27-32. Hebr.5:5-14
- Anonyymi
Luuk.22:44 Biblia (1776) Ja kuin hän sangen suuressa ahdistuksessa oli, rukoili hän hartaammin. Ja oli hänen hikensä niinkuin veripisarat, jotka maan päälle putosivat.
- Anonyymi
Matt.26:29 Biblia. Mutta minä sanon teille: en suinkaan minä silleen juo tästä, viinapuun hedelmästä, siihen päivään asti kuin minä juon teidän kanssanne sen uuden minun Isäni valtakunnassa.
- Anonyymi
Antti, et ole matkalla Jumalan valtakuntaan, itsekin tiedät!
- Anonyymi
Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,- Anonyymi
Juu, ja nämä kaikki lihan teot löytyvät valhejuutalaisten synagoogasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailikkeen perustaja sekä Amerikassa että Suomessa molemmat olivat homoseksuaaleja ja paljon muuta sen lisäksi. Molemmat vietiin vankilaan.
Liittymällä siihen lahkoon tulee hyväksyneensä keiken sen mitä he edustivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailikkeen perustaja sekä Amerikassa että Suomessa molemmat olivat homoseksuaaleja ja paljon muuta sen lisäksi. Molemmat vietiin vankilaan.
Liittymällä siihen lahkoon tulee hyväksyneensä keiken sen mitä he edustivat.Sulla on aika laihat nuo juttusi toistot. Eikös raamattu kehota kirkastamaan Jeesusta.
Ja syyttelysi mitta - itse en ole helluntalainen, mutta emäntä on.
Eli jos kansankirkon edustaja olet- miten sanotat sitten viestisi?
Voisin sen kirkkohistoriasta kyllä kirjoittaa - mutta kaivatan nyt oman silmäsi malkaa!
Kerro se, äläkä mussuta aina kuin kehänkiertäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on aika laihat nuo juttusi toistot. Eikös raamattu kehota kirkastamaan Jeesusta.
Voisin sen kirkkohistoriasta kyllä kirjoittaa - mutta kaivatan nyt oman silmäsi malkaa!
Kerro se, äläkä mussuta aina kuin kehänkiertäjä.Sen lisään, että itse erosin kansankirkosta - eikä kirjoja löydy kenenkään kirkon jäsenrekisteristä. Olen vapaa arvioimaan - siten puhtaalta pöydältä, ettei edes emännän helluntaipöydästä leipämuruset yskitä kurkussa, eikä luterilaisenkaan prässätyt palaset..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on valhejuutalainen? Mittaatko itse - ja millä mitalla sinut mitataan?=
Synagoga suomennettuna on kokoontumispaikka. Jossainhan sinäkin olet se valhejuutalainen, antisemitismin maljasta juonut trolli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 14.02.2022 09:22
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
vastasit tuohon Anonyymi 14.02.2022 09:24
anteeksi, en huomannut syvällistä analyysia.
Pyydän tätä anteeksi . Anonyymi 14.02.2022 10:20
Mikä on valhejuutalainen? Mittaatko itse - ja millä mitalla sinut mitataan?=
Synagoga suomennettuna on kokoontumispaikka. Jossainhan sinäkin olet se valhejuutalainen, antisemitismin maljasta juonut trolli....
Jep. et ollutkaan trolli vaan puhuit juuri asiaa.
eli edellinen kirjoitti
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, vastauksesi ja todella kohillaan.
Eli kun alkuseurakunnan rienaaja kirkkoisien kautta hajotti eri kirkkokunniksi ja toivat korvauspyhän, kirkkopyhät, sekä pakanauskontojen jäsenrekisterit - niin yhteenvetona se todella on, kuten sanoitit - valhejuutalaisuutta - antisemitismiä ja ne synagoogat - kokoontumispaikat on keskuudessamme eri kirkkokunnat joiden jäsenrekisteripakanuus- jakaa uskonnot toisiaan vastaan sotiviksi joukkioiksi - jossa Kristuksen rakkaus puuttuu....
Eli anteeksi, että trollasin sinut äkkilukemalla, ajattelematta, kelle vastasit.
Hieman kiireeseen panen tämän haasteen,......
Hyvä - asiaa puhuit. ympärillä on nähtävä antisemitismisen valhejuutalaisten joukko - joka on nostanut korvausteologian kautta itsensä väärässä hengessä muka herrankansaksi.
Sitähän se ei ole. Vaan puhutaan pakanoista- epäjumalanpalvelijoista, joilla on kuin Egyptissä - kullakin oma jumalansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on aika laihat nuo juttusi toistot. Eikös raamattu kehota kirkastamaan Jeesusta.
Kerro se, äläkä mussuta aina kuin kehänkiertäjä.Eikös tällä palstalla keskustella helluntailaisuudesta.
- Anonyymi
Herran Pyhä Ehtoollinen tarkoittaa että itse Jeesus tulee siihen ehtoollispöytään jakamaan leipää ja viiniä. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Jeesukselle kelpaa vain hyvä viini, joka tarkoittaa loppuun asti käynyttä täyden aromin saanutta alkoholipitoista juomaa, jonka tarkoitus on juovuttaa ihmistä.
Älä anna alkoholistien ja linnavempuloiden määräillä Jeesusta ehtoolisasioissa.
--
Helluntailaiset ovat harhaoppisia, jotka kiinnittävät katseensa vaan näkyviin ulkoisiin seikkoihin. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. - Anonyymi
Herran Pyhä Ehtoollinen ja Karitsan häät. Niissä juodaan vain "hyvää viiniä".
"Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman.
Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."- Anonyymi
Matt. 26:29
"Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 26:29
"Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."Alkoholistit tai narkkarit eivät saa määräillä mitä Jeesus tarjoilee
Herran Pyhällä Ehtoollisella ja Karitsan häissä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholistit tai narkkarit eivät saa määräillä mitä Jeesus tarjoilee
Herran Pyhällä Ehtoollisella ja Karitsan häissä!Eivätkö luterilaiset saa määräillä, mitä Jeesuksen omat juovat ehtoollisella! Joukoot verta niin kuin opettavatkin!
"pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö luterilaiset saa määräillä, mitä Jeesuksen omat juovat ehtoollisella! Joukoot verta niin kuin opettavatkin!
"pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."Juud. 8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.
- Anonyymi
Etsikää Herraa silloin kun hän läsnä on.
"Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Jeesus kävi ja kuoli maan päällä ihmisen syntiongelman vuoksi.
Jeesus on LÄSNÄ Henkensä kautta Kristittyjen Pyhässä Kasteessa ja Jeesus on LÄSNÄ Herran Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman vuoksi.
Etsikää Herraa silloin kun Hän läsnä on.
-------
Jeesus ei ole läsnä hurmoslahkojen kaatobileissä, eikä edes tunne heitä.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. >>Viini on hapatuote käyneenä. Raamatussa on hapan - synninkuvana.
Jeesus oli hantumaton synnin suhteen, koska hän oli sijaisuhri ja näin happamaton on vertauskuvana Kristuksen veri.>>
Minä juon ehtoollisella alkoholitonta "viiniä" koska muuta ei ole tarjolla.
Mutta kotona alkoholipitoista, koska Suomessa se on sallittua.- Anonyymi
Oikea Viini valmistuu jaloista viinirypäleistä käymisteitse ja täysi hyvä maku ja aromi on vasta loppuun asti käyneessä viinissä, jossa voi olla alkoholia lähes 20%.
Silloin alkoholi tappaa käymisen aiheuttaman hiivasienen ja käyminen loppuu siihen.
Hyvän viinin tarkoitus on ihmisen juopuminen siitä.
Joh. 2:10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti." - Anonyymi
Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia!
Matt. 23:24
Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin! - Anonyymi
Viiniä ei valmisteta hapattamalla. Viini valmistetaan Jaloista rypäleistä käymisteitse loppuun asti väkeväksi viiniksi. Se kuvaa Jeesuksen elämää hamaan loppuun asti.
Helluntailaisten lahko on syntynyt hapattamalla, kun Parhami voiteli itse itsensä.
Pienikin hapate kun hapattaa koko taikinan.
>>Eivätkö luterilaiset saa määräillä, mitä Jeesuksen omat juovat ehtoollisella! Joukoot verta niin kuin opettavatkin!>>
Minulle ehtoollisella tarjottu "viini" on Jeesuksen veri. En ala selittelemään asioita omalla järkeilylläni.- Anonyymi
Raamatussa ehtoollisella ei juoda mitään mehukattia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ehtoollisella ei juoda mitään mehukattia.
Mehukatilla pilkataan Jeesuksen verta eli viiniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mehukatilla pilkataan Jeesuksen verta eli viiniä.
kaikki valmismehut ja mehukatit on ns. esannsimehuja , ei edes aidoista marjoista.
- Anonyymi
"Oikea Viini valmistuu jaloista viinirypäleistä käymisteitse ja täysi hyvä maku ja aromi on vasta loppuun asti käyneessä viinissä, jossa voi olla alkoholia lähes 20%."
Sodomia-fariseus on aivan samanlainen kuin fariseukset Jeesuksen aikoihin:'Jos joku vannoo temppelin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, niin hän on valaansa sidottu.'
Mikään viini ei pelasta eikä anna syntejä anteeksi, oloonpa kuinka väkevää viiniä ja olkoonpa kuinka korkea alkoholipitoisuus tahansa.
Vain Jumala voi antaa synnit anteeksi.
Voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: viinin pitää olla 20%- Anonyymi
Parhami voiteli itse itsensä ja perusti Pentecostalismin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami voiteli itse itsensä ja perusti Pentecostalismin.
Nyt Parhamit ovat vauvakastettuja ja kuuluvat luterilaiseen kirkkoon.
Miksi vauvakaste ei ole auttanut? - Anonyymi
"mikään viini ei pelasta"
Raamatussa, Jeesus sanoo:
Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki";
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI".
Matt: 26: 27-28 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Parhamit ovat vauvakastettuja ja kuuluvat luterilaiseen kirkkoon.
Miksi vauvakaste ei ole auttanut?Eiköhän tällä palstalla ole tarkoitus keskustella "Helluntailaisuudesta" ?
Vai hävettääkö ne Parhamin touhut siellä Amerikassa, että keskustelun aihe pitää siirtää ihan muualle?
Charles Fox Parham was The Father of Pentecostalism. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tällä palstalla ole tarkoitus keskustella "Helluntailaisuudesta" ?
Vai hävettääkö ne Parhamin touhut siellä Amerikassa, että keskustelun aihe pitää siirtää ihan muualle?
Charles Fox Parham was The Father of Pentecostalism.Helluntailaisuudesta:
Parham on helluntailaisuuden perustaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Charles Fox Parham was The Father of Pentecostalism.Parhamin tiedetään olleen vapaamuurari ja kuuluneen KuKluxKlaanin veljeskuntaan.
Perusti koko Pentecostalismin eli helluntailaisuuden, sen opit ja rituaalit ja organisoi ja vei oppeja ulkomaille. Suomenkin ensimmäinen helluntaijohtaja asui Amerikassa ja sai Parhamilta opit sen uskonliikkeen seurakuntien perustamiseksi Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Charles Fox Parham was The Father of Pentecostalism.Vauvakastettu hävettääkö sinua kirkkosi
Pride-jumalanpalvelukset homo- ja lesbopapit?
- Anonyymi
säälittää nuo kirkon kastelähettiläät kun heillä ei ole kuin pari työkalua jolla hutkia helluntaita ja kaikkea tervettä kristillistä oppia ja elämää!
toinen on parhamin satavuotta vanha alaleukaluu ja toinen smithin yläleuka !
noita he joutuvat käyttämään joka asiassa, on vähän kuin sirppi ja vasara jonkun maan tunnuksessa!- Anonyymi
sodomialla perustettu lahko,
"jos juuri on hapan, happanee koko taikina",
ja Piste. - Anonyymi
Säälittävää tuo kastekiihkokääkkä joka ei välitä Raamatusta löytyy olenkaan
- Anonyymi
Eihän se voi olla pelkkä sattuma, että Amerikan Parham ja Suomen Parham olivat molemmat niitä miehiä eli miehimyksiä.
Ja miten monet vanhemmat veivät lapsiaan kasteen korvikkeena niidenkin miesten syliin paijailtavaksi heidän harhaoppinsa tähden.
Eihän se pelkkä ihmisiunaus voi koskaan korvata Kristittyjen kastetta lapselle, mikä on Jumalan teko ottaa lapsi uuden liiton eli kasteen liiton jäseneksi.- Anonyymi
Kun kusi sodomia-kääkän sukkaan lirahtaa, niin mieleen Parham vilahtaa.
- Anonyymi
Vauvakastetulla on otsaa tulla tänne herjaamaan vaikka on pride-kirkon jäsen.
Puhdistaisi ensin oman kirkkonsa! - Anonyymi
Amerikan Parhami ja Suomen Parhami on samaa "pataa" keskenään.
Melkonen parivaljakko ulkopuolisen arvioitaessa heidän toimiaan.
Tiettävästi ovat kuitenkin hyvin arvostettuja henkilöitä sen uskonyhteisön piirissä.
Eihän sitä koko Pentecostalismia olisi olemassakaan ilman heidän panostaan. - Anonyymi
Vauvakastettu on NYT pride-kirkon jäsen ja tukee sekä maksaaa veronsa ilolla ko toimintaan.
- Anonyymi
Lasten mehukestit.
- Mehua
-Pannukakkua - Anonyymi
Mormonit juo ehtoollisella vettä ja helluntailaiset mehua. Kummatkin yhtä kaukana oikeasta viinistä.
Nilsiän helluntaiseutakunnassa juotetaan tiivistettyä mustaherukka mehua ja samoin Siilinjärven vapiksessa.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185443MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182828- 142688
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6022074Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1281827Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701372Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31138Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4001084Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077