Jos olet kiinteistöpalvelualan työntekijä, älä liity tähän, eivät auta kun tarve tulee ja kestää noin 1,5-2 vuotta ennenkuin saat selkeää vastausta asiaasi. Liity mieluummin ytk:hon ja jos työsuhdeasia ongelma tulee niin palkkaa yksityinen lakimies, heiltä avun saa heti, on mahdollista saada ilmaista oikeusapua ja siitä ei tarvitse maksaa turhia jäsenmaksuja joka kuukausi. Säästät vuosittain useita satoja euroja.
Tässä hyvä esimerkki:
Työnantaja määräsi tekemään ylitöitä. Niitä tuli joka päivä noin 1-2,5 tuntia. Sitten kutsuttiin keskusteluun jossa tapahtui koeaikapurku. Toimitin tuntiraportit, kilometrilaput. Työnantaja jätti palkat maksamatta. Tämä tapahtui 2020 alussa. Laitoin useita viestejä että palkat maksamatta. Laitoin palkkasaatavista laskelman ja silti jätti maksamatta. Työnantaja laitatti oman lakimiehensä laittamaan minulle lausuman ettei ole palkanmaksuvelvoitetta. Laitoin asiasta selvityspyynnön PAMiin. Työnantaja kieltäytyi edelleen maksamasta. Nyt kieltäytyy neuvottelemasta itseäänkin edustavan lakimiehen kanssa asiasta.
PAM toimitsija ei ole vastannut viesteihin yli 7 viikkoon, ei vastaa yhteydenottopyyntöihin. Laitoin yhteydenottopyynnön hänen esimiehelle koska asialla alkaa olla kiire. 2 vuoden sisällä pitää olla kanne nostettuna että saan palkkani, muuten asia vanhenee. Yli 6kk ajan toimitsija lupasi laittaa liiton oikeusapukäsittelyyn ja sitten ei vastaa viesteihin.
Nyt sain selville että ei ole laittanutkaan sitä eteenpäin, toimitsijan mielestä ei olisi menestymismahdollisuuksia. Oikeus ei pidä uskottavana mun asiakirjoja työajoista.
Mietin vaan kun olen tehnyt kalentereihini työaika merkinnät joka päivä heti kun olen aloittanut työt ja lopettanut työt. Minulla on muistiinpanot ja muut kaikki tallessa niin nyt mietin miten voi olla että en saa oikeudellista apua liitosta. Millä perusteella PAM katsoo ettei oikeus pitäisi minun kalenterimerkintöjä ja muita todisteita uskottavana? Nyt on vaarana että jään ilman palkkoja kun tyhmänä luotin ammattiliittoon. Huomenna on pakko tehdä toimeksianto kiireisenä työoikeuteen perehtyneelle asianajotoimistolle ja toivon että saan äkkiä apua. Ensi viikon loppuun mennessä pitää olla kanne nostettuna. Maksaa vaan 300 euroa tunti. Onkohan minulla oikeus vaatia liitolta vahingonkorvausta tämmöisestä tahallisesta viivyttelystä mitä tuo toimitsija on tehnyt useamman kuukauden ajan?
PAM ammattiliitto
Anonyymi
1
203
Vastaukset
- Anonyymi
PAM oman ilmoituksen mukaan antaa oikeusapua vain sellaisissa tapauksissa että voitto on varma. Eikä välttämättä niissäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64145Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952283Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989- 47844
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37843Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186840- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119765- 35754