Maria Magdalena, ensimmäinen todistajako?

Anonyymi

Kyllä vain, mutta
Maria ei todistanut lihan ja veren ylösnousemista, vaan hengellistä vierailua.
Tämä on yksi tärkeimmistä syistä, miksi hänet on jätetty sivuun Uudessa testamentissa.
Kuten apostoli Paavali, joka väittää, että vain "tyhmä" voi uskoa ruumiin fyysiseen elvyttämiseen, ja Jeesus itse, joka väittää, että ihmiset syntyvät uudelleen "kuin enkelit",
Maria näkee ylösnousseen Kristuksen "näkyjen sarjana".

Maria kehottaa opetuslapsia noudattamaan Jeesuksen ohjeita levittääkseen hänen opetuksiaan ei-uskoville.
Kun Pietari vihaisesti pilkahtaa ajatusta, että Jeesus uskoisi niin tärkeän näyn naiselle, toinen opetuslapsi Levi, nuhtelee häntä kiihkeäksi.

Mutta nyt, vuosisatojen laiminlyönnin, omituisten vääristymien ja suoranaisten miesfantasioiden jälkeen, Maria Magdaleena alkaa saada takaisin paikkansa!

22

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietari ottaa naiseuden lyömäaseeksi kun on jäänyt kakkoseksi ja nähnyt, ettei ole yhtä rakastettu, eikä edes ymmärrä sitä minkä Maria ymmärtää.
      Se on vieläkin tyypillistä miehille.

      • Jeesus, Maria ja Paavali todistavat yhdessä Tuomasta vastaan, ettei liha ja veri (ja arvet) peri jumalan valtakuntaa.


    • Eikö fundamentalisteilla ole mitään sanottavaa?
      Eikö olekin hienoa että ensimmäinen apostoli saa sen kunnian taas, joka hänelle kuuluu?

      Pietari ja kumppanit unohtivat, "että ei ole mitään salattua, mikä ei tulisi julki" 😁

    • Naiset ovat tällä perusteella ainoat soveliaat johtamaan seurakuntaa.
      Miehet eivät kyenneet ymmärtämään. Oliko heillä sitten sielua ollenkaan?
      Voidaan esittää samat kliseiset kysymykset.

    • Maria Magdalena opetti jopa Jeesusta kuinka syljellä parannetaan.
      Tämä kertomus löytyy Markuksen vanhimmasta evankeliumista, mutta se on jätetty pois, koska naisten taikuus oli noituutta.

    • Korvia särkevä hiljaisuus! 👂🏼

      • Jos miehet ärsyttää hanki ase.


    • Alemmuuskompleksista kärsivät miehet tuntevat vajoavansa jo maan alle kun ei ole naista, jota panetella!

      • Minua ei häiritse että ei ole naista jota panetella. Minua häiritsee että ei ole naista jota panna.


      • PasiToivonen3 kirjoitti:

        Minua ei häiritse että ei ole naista jota panetella. Minua häiritsee että ei ole naista jota panna.

        [Pistis Sofia 34]
        Jeesus: Erinomaista, autuas Mariam, sinä pleroma tai läpikotaisin autuas pleroma, jota kaikki sukupolvet ylistävät.


    • Ensi kerran kun kuulet, että "nainen ei saa opettaa", niin sano vain, että opettihan Mariakin.

      • Nainen saa käyttää vain naisen kehittämää teknologiaa.


      • PasiToivonen3 kirjoitti:

        Nainen saa käyttää vain naisen kehittämää teknologiaa.

        Maria kuvaileekin sielun taivasmatkaa hyvin samalla tavoin kuin Jeesus Pistis Sofiassa.
        [Pistis Sofia 61]
        Jeesus: Erinomaista autuas Mariam, joka perit koko Valon valtakunnan.


    • On mahdollista, että oannis/Johannes, joka tunnetaan Jeesuksen lempiopetuslapsena on oikeasti Maria. Oannis ei nimittäin ole erisnimi, vaan nimitys, jonka saattoi antaa niin miehelle kuin naiselle.

    • "Älä koske minuun".
      Siksikö, että Jeesus oli henki?
      Tuomaan tapauksella on nähtävästi toinen todistaja.

    • Anonyymi

      > Tämä on yksi tärkeimmistä syistä, miksi hänet on jätetty sivuun Uudessa testamentissa.

      Keksitkö itse tuon, vai mihin väitteesi perustuu?

    • Valentinoslaiset olivat piikki fundamentalistien lihassa, koska nämä eivät perustaneet erillistä uskontoa, vaan olivat yksi kristillisyyden haara.
      He olivat säilyttäneet tasa-arvon ja jälleensyntymisen opissaan.

      • Ja Pistis Sofia taitaa olla aikamoinen pistin miesten lihassa myös tänä päivänä, koska se antaa niin paljon tilaa naisille.


      • Jälleensyntyminen ei ole kauhean tasa-arvoista. (Eikä syntyminen muutenkaan.)


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ja Pistis Sofia taitaa olla aikamoinen pistin miesten lihassa myös tänä päivänä, koska se antaa niin paljon tilaa naisille.

        Minä tykkään mieluummin pissis Sofiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe