Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Maria Magdalena, ensimmäinen todistajako?

Anonyymi

Kyllä vain, mutta
Maria ei todistanut lihan ja veren ylösnousemista, vaan hengellistä vierailua.
Tämä on yksi tärkeimmistä syistä, miksi hänet on jätetty sivuun Uudessa testamentissa.
Kuten apostoli Paavali, joka väittää, että vain "tyhmä" voi uskoa ruumiin fyysiseen elvyttämiseen, ja Jeesus itse, joka väittää, että ihmiset syntyvät uudelleen "kuin enkelit",
Maria näkee ylösnousseen Kristuksen "näkyjen sarjana".

Maria kehottaa opetuslapsia noudattamaan Jeesuksen ohjeita levittääkseen hänen opetuksiaan ei-uskoville.
Kun Pietari vihaisesti pilkahtaa ajatusta, että Jeesus uskoisi niin tärkeän näyn naiselle, toinen opetuslapsi Levi, nuhtelee häntä kiihkeäksi.

Mutta nyt, vuosisatojen laiminlyönnin, omituisten vääristymien ja suoranaisten miesfantasioiden jälkeen, Maria Magdaleena alkaa saada takaisin paikkansa!

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietari ottaa naiseuden lyömäaseeksi kun on jäänyt kakkoseksi ja nähnyt, ettei ole yhtä rakastettu, eikä edes ymmärrä sitä minkä Maria ymmärtää.
      Se on vieläkin tyypillistä miehille.

      • Jeesus, Maria ja Paavali todistavat yhdessä Tuomasta vastaan, ettei liha ja veri (ja arvet) peri jumalan valtakuntaa.


    • Eikö fundamentalisteilla ole mitään sanottavaa?
      Eikö olekin hienoa että ensimmäinen apostoli saa sen kunnian taas, joka hänelle kuuluu?

      Pietari ja kumppanit unohtivat, "että ei ole mitään salattua, mikä ei tulisi julki" 😁

    • Naiset ovat tällä perusteella ainoat soveliaat johtamaan seurakuntaa.
      Miehet eivät kyenneet ymmärtämään. Oliko heillä sitten sielua ollenkaan?
      Voidaan esittää samat kliseiset kysymykset.

    • Maria Magdalena opetti jopa Jeesusta kuinka syljellä parannetaan.
      Tämä kertomus löytyy Markuksen vanhimmasta evankeliumista, mutta se on jätetty pois, koska naisten taikuus oli noituutta.

    • Korvia särkevä hiljaisuus! 👂🏼

      • Jos miehet ärsyttää hanki ase.


    • Alemmuuskompleksista kärsivät miehet tuntevat vajoavansa jo maan alle kun ei ole naista, jota panetella!

      • Minua ei häiritse että ei ole naista jota panetella. Minua häiritsee että ei ole naista jota panna.


      • PasiToivonen3 kirjoitti:

        Minua ei häiritse että ei ole naista jota panetella. Minua häiritsee että ei ole naista jota panna.

        [Pistis Sofia 34]
        Jeesus: Erinomaista, autuas Mariam, sinä pleroma tai läpikotaisin autuas pleroma, jota kaikki sukupolvet ylistävät.


    • Ensi kerran kun kuulet, että "nainen ei saa opettaa", niin sano vain, että opettihan Mariakin.

      • Nainen saa käyttää vain naisen kehittämää teknologiaa.


      • PasiToivonen3 kirjoitti:

        Nainen saa käyttää vain naisen kehittämää teknologiaa.

        Maria kuvaileekin sielun taivasmatkaa hyvin samalla tavoin kuin Jeesus Pistis Sofiassa.
        [Pistis Sofia 61]
        Jeesus: Erinomaista autuas Mariam, joka perit koko Valon valtakunnan.


    • On mahdollista, että oannis/Johannes, joka tunnetaan Jeesuksen lempiopetuslapsena on oikeasti Maria. Oannis ei nimittäin ole erisnimi, vaan nimitys, jonka saattoi antaa niin miehelle kuin naiselle.

    • "Älä koske minuun".
      Siksikö, että Jeesus oli henki?
      Tuomaan tapauksella on nähtävästi toinen todistaja.

    • Anonyymi

      > Tämä on yksi tärkeimmistä syistä, miksi hänet on jätetty sivuun Uudessa testamentissa.

      Keksitkö itse tuon, vai mihin väitteesi perustuu?

    • Valentinoslaiset olivat piikki fundamentalistien lihassa, koska nämä eivät perustaneet erillistä uskontoa, vaan olivat yksi kristillisyyden haara.
      He olivat säilyttäneet tasa-arvon ja jälleensyntymisen opissaan.

      • Ja Pistis Sofia taitaa olla aikamoinen pistin miesten lihassa myös tänä päivänä, koska se antaa niin paljon tilaa naisille.


      • Jälleensyntyminen ei ole kauhean tasa-arvoista. (Eikä syntyminen muutenkaan.)


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ja Pistis Sofia taitaa olla aikamoinen pistin miesten lihassa myös tänä päivänä, koska se antaa niin paljon tilaa naisille.

        Minä tykkään mieluummin pissis Sofiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe