Luokkakokoukset ja entiset opettajat..

Anonyymi

Onkos palstalaiset olleet luokkakokouksissa, meikäläinen ei ole ollut, vaikka yhden kerran olisi ollut luokkakokous joskus 25 vuotta sitten, mutta oli silloin jotain menoa.
Juu, muutama kouluaikainen ihastus oli silloin, en vaan enää muista naisten nimiä, mut kauniita olivat.
Juu, muutama luokkakaveri on kuollut sitten kouluaikojen ja suurin osa asuu jossain muualla päin suomea ja suurin osa luokkakavereista naisista on kurppaantunut, eikä tunnistaisi enää, jos kadulla tulis vastaan.

Vanhoja opettajia olis kyllä mukava tavata, osa on jo kuollut, kun ovat jo lähemmäs 80 vuotiaita. Kuulin, että biologian opettaja olisi muuttanut jonnekin lappiin asumaan.
Ihan mukavia muistoja kouluajoita oli ja vois kyllä palata ajassa taaksepäin, kun oli ala-asteella.

15

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On ollut, mutten ole mennyt. Nyt ei löydy enää mun yhteystietojakaan.

Moikka!!!🙋

Amatsuluokkakokoukseen en jaksanut lähteä, mut sinne voisin ehkä mennäkkin. En kyllä maksaisi mitään dinneriä siitä hyvästä, et peruskoulujengiä joutuisi näkemään ja kuulemaan. Ei ollut ihan niin hyvä luokkahenki meillä. Tosi paska itseasiassa. Opettajat on varmaan jo haudassa suurin osa.

• Olen ollut luokalla, jossa porukka pysyi melkein samana 3lk-9lk. Luokkakokouksia on ollut 5-6 ja kun nähtiin ennen koronaa oli puhe, että lähdetään reissuun Eurooppaan samaan kaupunkiin missä olimme 9lk viikon vuosipäivän kunniaksi. Ope on virkeä tuore eläkeläinen, jota voisi luulla 55-60v:ksi. Saa nähdä toteutuuko reissu, kiitos koronan joskus tulevaisuudessa.

Minusta naiset oli hyvin samannäköisiä, mutta useimmat miehet on pappaantuneet. Joukossa (n36) oli vain kaksi, jota ei ole tavoitettu. Kukaan ei ole syrjäytynyt eikä kuollut. Kolme asuu vakituisesti ulkomailla. Yleisimmät ammatit on sairaanhoitaja, lääkäri, lastentarhan ope, DI (kaikkia on ainakin 3).

• Anonyymi

Meidän lukioajan abiluokalta yleisimmät ammatit taitavat olla opettaja sekä insinööri.

• Anonyymi kirjoitti:

Meidän lukioajan abiluokalta yleisimmät ammatit taitavat olla opettaja sekä insinööri.

Toi oli ala-yläaste. Lukioluokka oli pitkä matikka- ja fysiikka, jossa oli 6 tyttöä ja n. 25 kundia. Veikkaan että DI ja kemisti ja ekonomit ovat 3 yleisintä, noita on ainakin useampia. Lisäksi yksi istuu taloustuomiota linnassa, yksi lääkäri-professori (noi molemmat huomaisin TV).

• Anonyymi

En ole ollut. Ainakin yksi on pidetty, mutta olin silloin toisaalla. Yhteys heihin on katkennut. Vain muutamasta tiedän mihin ammattiin suuntautuivat. Myöhemmistä vaiheistaan en tiedä. Eipä kyllä kiinnostakaan.

• Anonyymi

Olen ollut muutamassa luokkakokouksessa, ja aina on ollut kiva tunnelma. Aito varsinaissuomalainen yhteishenki on hieno asia.
      t. Jari

• Anonyymi

Olin saman luokan kanssa 7. loppuun. En koe mitään, en niin yhtään mitään yhtäläisyyttä ko. poppoon kanssa. Aikanaan jo koin heidät aika noloiksi, koska olin niin paljon henkisesti kypsempi, tjtn. Eräs sitten keräsi kokoon meitä joskus nuorena aikuisena. Sanoin suoraan, ettei kiinnosta tavata heitä. Olin kokenut kymmenen elämää siinä kohtaa, kun he elivät sitä ensimmäistään. En osannut mennä heidän asemaansa, enkä kokenut heitä kohtaan lämpimiä tunteita.

• Luokkakokoukseen ei kannata lähteä etsimään taakse jäänyttä nuoruutta.
      Vanhat lukiokaverit olivat äärimmäisen tylsiä ja käytökseltään muodollisia.

Fiilis oli kuin työpaikan palaverissa.

• Anonyymi

Vastaavasti en kaipaa peruskoulun luokkakokouksia samasta syystä kuin sinä.
        Yhden amisluokan kanssa kokoonnuttiin pari kertaa, mutta ei muiden "koulutusryhmien" kanssa.

• Anonyymi

En ole ollut enkä ikipäivänä haluaisi nähdä niitä huo**npentukoulukavereita saati kus**ääopettajia.

• Anonyymi

Kerran kävin luokkakokouksessa - siitäkin huolimatta, että monet kyseisellä luokalla olivat minua aikanaan hyvin rankasti ja säännöllisesti kiusanneet.

Kirjautumaton palstalutka

• Anonyymi

Pari kertaa olen ollut luokkakokouksessa. Aika yhdentekeviä reissuja olivat. En kuulunut aikoinaan suosittuihin nuoriin, joten eipä noissa mitään hienoa fiilistä voinutkaan tavoittaa.

• Anonyymi

On niin paljon traumoja kouluajalta, joista ei ole vieläkään parantunut 75-vuoden jälkeen, eli ei huvita mennä nostamaan elinikäisiä traumoja oikein pinnalle ;:D

• Meilläkin oli luokkakokous. Kokoonkutsuja houkutteli minua puhelimitse. Kieltäydyin kohteliaasti. Vaikka muiden oppilaiden kanssa menikin hyvin, en halunnut muistella iljettäviä opettajia. 🌹👀

• Anonyymi

Kokoonkutsuja siis näytti videopuhelulla sulle jalkoväliään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4322
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      42
      2685
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      112
      2480
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1632
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79