Oheishuoltajuus ja lapsen tapaaminen eron jälkeen?

Anonyymi

Entisen puolison kanssa erottu viime vuoden puolella ja yhteinen lapsi löytyy. Hänellä on myös aiemmasta suhteestaan lapsi jolle olen oheishuoltaja. Olen hakenut oheishuoltajuuden purkua oikeuden kautta, joka vielä käsittelyssä (ilmeisesti tarvitaan osapuolten lausunnot jne...) ja tämä on lapsen vanhemmalle ollu ok kuin olen asiaa kysynyt. Yleisesti ottaen oheishuoltajuudesta löytyy vähän tietoa joten kysymyksenä on että olenko velvollinen ottamaan tätä hänen lasta luokseni samalla kuin meidän yhteinen lapsi on minulle tulossa? Olenko velvollinen tähän niin kauan kuin oheishuoltajuus on voimassa? Vanhempi vetoaa nyt tähän että olen velvollinen ottamaan niin kauan kuin oheishuoltajana olen.

5

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tämä puolisosi lapsi aiheuttanut eron?

      Jos ei ole, niin miksi et voi ottaa molempia lapsia luoksesi?
      Sinä olet ollut kyseisen lapsen elämässä ilmeisesti vuosia toisena vanhempana.
      Sinun puuttuminen jatkossa lasten päivittäisestä elämästä on molemmille lapsille, ei vain pelkästään teidän yhteiselle lapsellenne, iso menetys.

      Minusta olisi hyvin alhaista kostaa lapselle aikuisten väliset erimielisyydet.

    • Anonyymi

      Miksi kysyt täältä tälläisiä asioita? Täällä tuskin tulee tietoa asiasta. Sosiaalihuolto on paikka,mistä voit asiasta kysyä.
      Tuntuu että sinusta on kiva levigtellä toisten asioita yleisesti, vaikkei henkilöitä nimeltä maininta mutta on ala arvoista kysellä TOISTEN asioita täältä!

    • Anonyymi

      Miksi haluat katkaista suhteesi tuohon oheishuotaja lapseen, etkö välitä hänestä, mieti miltä tuosta lapsesta tuntuu, kun sisarpuoli tulee sun luokse, ja hän ei pääsekkään, hän on kiintynyt sinuun , mutta sinä ilmeisesti et hänestä pidä, vaikka olet hänen oheishuoltaja ollut.

    • Anonyymi

      Hei,
      Mitä tarkoittaa oheishuoltajuus?
      t.Mä

    • Anonyymi

      Kuule tämä palsta on väärä palsta antamaan neuvoja. Jos et itse tajua tilanettasi niin ehkä tarvitset asiantuntioiden apua. Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe