Me naisethan tirautellaan kyyneleitä joskus ihan käsittämättömistäkin syistä ja usein surusta, ikävästä, onnesta, helpotuksesta ... listaa voisi jatkaa loputtomiin ;)
Mutta mies, milloin sinä itket? Voiko esim. ikävä saada sinut itkemään? Ja jos itku tulee, tuleeko se yksin ollessa vai milloin? Miten suhtaudut kyyneliin, sekä omiisi että naisen?
Mies, milloin itket?
40
10385
Vastaukset
- Miehen mitta
Viimeksi itkin 1997, kun äiti kuoli. Olin yksin eikä kukaan nähnyt, onneksi, sillä olisin hävennyt itkeä toisen ihmisen nähden.
- Elina
Miksi itkeminen hävettää?
- Taustailija
Elina kirjoitti:
Kulttuuri/yhteiskunnalliset tekijät.
Yhteiskunta, ainakin suomalainen/pohjoismainen, yleensä opettaa/kasvattaa pojat siihen, ja luo sellaisen kuvan jo lapsuudesta alkaen että itkeminen ei sovi pojille ja miehille. Se on sitten miesten kohdalla opittu ja alintajuntaan painunut tapa joka ei niin vain pois mene. - Elina
Taustailija kirjoitti:
Kulttuuri/yhteiskunnalliset tekijät.
Yhteiskunta, ainakin suomalainen/pohjoismainen, yleensä opettaa/kasvattaa pojat siihen, ja luo sellaisen kuvan jo lapsuudesta alkaen että itkeminen ei sovi pojille ja miehille. Se on sitten miesten kohdalla opittu ja alintajuntaan painunut tapa joka ei niin vain pois mene.Totta turiset. Juuri sen takia aiheesta herättelenkin keskustelua, kun tilanteita, jossa mies itkee on matkan varrelle sattunut hyvin vähän. Siksi kiinnostaa, onko niitä hetkiä silloin, kun ollaan yksin.
- Miehen mitta
Elina kirjoitti:
Itkeminen on osoitus heikkoudesta. Ei mies tai isä saa näyttää heikkouttaa, siinähän menisi vaimon ja lasten luottamus, samoin kuin työnantajan ja alaisten.
- Elina
Miehen mitta kirjoitti:
Itkeminen on osoitus heikkoudesta. Ei mies tai isä saa näyttää heikkouttaa, siinähän menisi vaimon ja lasten luottamus, samoin kuin työnantajan ja alaisten.
ajatella niinkin, että itkeminen on osoitus siitä, että mies on inhimillinen? Eikä niin, että se olisi heikkous. Eikö juuri inhimillisyys ja sen osoittaminen ole vahvuutta?
- Miehen mitta
Elina kirjoitti:
ajatella niinkin, että itkeminen on osoitus siitä, että mies on inhimillinen? Eikä niin, että se olisi heikkous. Eikö juuri inhimillisyys ja sen osoittaminen ole vahvuutta?
Kuka hommaa lapsille ruuan pyötään, jos minä alan jokaisen vastoinkäymisen tullen hysteerisesti parkumaan? Kuka sanoo kriisin tullen, että kaikki käy hyvin, jos en minä? Pitää niilläkin vintiöillä olla jotain mihin luottaa.
- FE22
Miehen mitta kirjoitti:
Kuka hommaa lapsille ruuan pyötään, jos minä alan jokaisen vastoinkäymisen tullen hysteerisesti parkumaan? Kuka sanoo kriisin tullen, että kaikki käy hyvin, jos en minä? Pitää niilläkin vintiöillä olla jotain mihin luottaa.
ei naisetkaan KAIKKIEN vastoinkäymisten kohdalla hysteerisiksi heittäydy. Tai no, riippuu tietysti naisista. Itse olen kasvanut perheessä jossa sekä sisko että äiti kauheita poraajia ja minä suuri poikkeus, itken todella harvoin.
Isäni olen nähnyt itkevän tasan kerran, kun veljeni kuoli ja heidän piti äitini kanssa se minulle ja siskolleni kertoa. Ei mitenkään vähentänyt luottamustani hänen kykyynsä hoitaa tilanne vaan osoitti että häneenkin todella koskee.
Ei miehen kuulu "pikkuasioista" porata, mutta suurissa asioissa on hyvä näyttää tunteensa, ettei naiselle jää sellainen olo, ettei mies välitä ollenkaan. - Nimetön
Elina kirjoitti:
Mies ei saa itkeä tai näyttää tunteitaan hänen tulee olla vahva. On heikkoutta, jos itkee ja heikkous on sairautta eikös niin? Noinhan meille opetetaan pienestä pitäen.
Niinkuin se olisi jotenkin miehisyydestä pois, jos itkee muiden nähden.
Itse viimeksi itkin jokin aika sitten, kun kerroin yhdelle naiselle tunteistani häntä kohtaan, mutta en saanut niille vastakaikua. Tämä tapahtui yleisellä paikalla, mutta ei siinä tilanteessa todellakaan tullut mieleen, että nyt pitäisi jotenkin väkisin yrittää kontrolloida itseäni ja esittää ettei satu yhtään.
- mies?
Kyllä niille aina silti pätevä syy on. En nyt kuitenkaan ikävästä, onnesta ja helpotuksesta itke. Lähinnä surullisista asioista kuten kuolemasta(lähisukulaisten tai esimerkiksi koiran). Tai sitten seurustelusuhteen eronhetkillä. Itkeminen tietysti tapahtuu yksinään, sillälailla että kukaan ei näe. Eikä se tietenkään mitään semmosta ääneen itkemistä ole. Silmät vaan vuotaa ja tuntuu että ei saa happea.
- mies24
kun tunnustin tunteeni naiselle eikä vastakaikua seurannut. Aikuisiällä olen itkenyt vain ja ainoastaan kahden naisen takia, molempia rakastanut.
- Wenegar
mies24 kirjoitti:
kun tunnustin tunteeni naiselle eikä vastakaikua seurannut. Aikuisiällä olen itkenyt vain ja ainoastaan kahden naisen takia, molempia rakastanut.
Pitäisi tietää mikä on itkemistä? Itse kyllä kyynelehdin heikosti monestikin esim. elokuvaa katsoessa (tosin yksin). Tämä ei todellakaan ole nyyhkyttävää ääntä pitävää itkua, mutta kyllä sillä silmät kostuttaa. En ole tainnut kunnolla itkeä varmaan viiteen vuoteen, eikä siihen varmaan ole tulossa muutosta ilman läheisten kuolemaa. Nainenhan ei ole koskaan minua jättänyt, joten en tiedä siitä syntyvää tunteenpurkausta. Muita syitä en oikein itkemiselle tiedä.
- koira_itse
no, niin jos minut nyt mieheksi lasketaan.. mutta kyllä sitä tulee aina silloin tällöin itkeskeltyä ihan noista samoista syistä, kun te naisetkin itkette, no ehkä hivenen "valikoivammin", mutta noin pääasiassa, mitä hölmöimmistä syistä saatan itkeä tirauttaa.. en minä ennen ole semmoinen ollu, mutta nykyään jotenkin herkistynyt.. vaikka en tietysti vieläkään julkisesti itke, enkä kenenkään muun, kuin oman puolison seurassa kotona.. mutta ei ne silloin ne kyyneleet hävetä tai mitään.. ihan luonnolliselta se tuntuu, miksi ei sitä voisi rakkaalleen tunteita osoittaa, tai jos ei voi, niin mitä se kertoo suhteesta (toivottavasti nyt en sohaissut ampiaispesää näin sanoessani)..
Naisen kyyneliin suhtautuminen vähän riippuu niiden syystä, toisinaan ne saa minutkin herkistymään, mutta sekin nyt riippuu ihan syystä..
Kai minä vähän olen poikkeava, kun tällainen nyyhkyttelijä/neiti olen, mutta hyvin viihdyn tällaisena, kuin olen =) - sisälläni
Eli pakotan itseni olemaan ulkoisesti rauhallinen. Kyllä sen oppii kun on opetettu jo pienestä saakka ettei mies saa näyttää surua tai itkua.
Se tietysti kostautuu psykologisesti kun mieliala on alamaissa kauan.
Kun piina on jatkunut riittävästi niin tulee fyysisiä oireita kuten mahaongelmat tai jatkuva niskakipu.
Takana on mahahaava sekä muutakin ongelmaa johtuen selvittämättömistä asioista jotka tekee sisäiseen ongelmavyyhtiin lisää kerroksia.
?Onneksi? ongelmat on poistumassa kun olen jo pari vuotta käynyt terapiaa.
On vielä pitkä matka edessä... - sisäisesti
Eli pakotan itseni olemaan ulkoisesti rauhallinen. Kyllä sen oppii kun on opetettu jo pienestä saakka ettei mies saa näyttää surua tai itkua.
Se tietysti kostautuu psykologisesti kun mieliala on alamaissa kauan.
Kun piina on jatkunut riittävästi niin tulee fyysisiä oireita kuten mahaongelmat tai jatkuva niskakipu.
Takana on mahahaava sekä muutakin ongelmaa johtuen selvittämättömistä asioista jotka tekee sisäiseen ongelmavyyhtiin lisää kerroksia.
?Onneksi? ongelmat on poistumassa kun olen jo pari vuotta käynyt terapiaa.
On vielä pitkä matka edessä... - neitikö?
Kyllä miehetkin tunteilee ihan siinä samassa kuin naisetkin (samasta puustahan meidät on veistetty). Yhteiskunnallisista syistä johtuen miehet kuitenkin oppivat jo lapsesta asti (yleensä) hallitsemaan tunteitaan. Itkevä mies/poika = neiti. Joskus tulee vaan niin paha paikka, että ei siinä mikään auta(kuolemat, jätetyksi tuleminen, petetyksi tuleminen ym.). Silmistä valuu Niagara. Silloin pitää olla yksin, sillä se on nöyryyttävää itkeä muiden ihmisten nähden, ja varsinkin jollekin pettäjälle/jättäjälle en halua näyttää minkälaista mielipahaa hän onnistui aiheuttamaan.
Ja mikä nolointa, on sitä elokuvissakin mennyt roska silmään. Se tuntuu aika nololta. Huh.- neitikö?
Ja mikä lasketaan itkemiseksi? Mun mielestä se on itkemistä kun silmät vuotaa surusta. En ole koskaan itkenyt ääneen. Eikä sitä yksistään mitään ääntä ole tarvekkaan päästää.
- itkin
viimeksi -99, äiti kuoli yllättäen. Luulin ettei se loppuisi milloinkaan. En tiennyt kykeväni itkemään niin vuolaasti ja kauan. Teki hyvää. Nyttenkin tulee silloin tällöin tippa silmäkulmaan, välillä ilosta ja välillä surusta. Suosittelen kaikkille, antakaa padon murtua, ei siihen kuole.
Mies 32 - 8635479587564
...kun kävin vuonna -98 kuolleen kaverin haudalla.
- maailman paino
kariutuneen parisuhteen takia. Harvoin itken kenenkään nähden. No ex-naisen nähden joskus, niin kuin viimeksi. Oikeastaan silti itken usein "sisäisesti". Kun on paha olla tms, on vain sellainen olo että haluaisi jopa itkeä, mutta olo on vain sellainen "ei ihan"..tuntuu kuin kyyneleet tulisivat mutta niitä ei kuitenkaan tule. Se silti helpottaa se itkeminen. Mutta niin se on että nyky-yhteiskunnassa ajatellaan ettei miehen sovi itkeä..
- eräs nainen vaan
Olen tätä samaa joskus miettinyt, milloin miehet itkevät, sillä miehet todella itkevät, vaikka julkisesti muuta yrittävätkin esittää.
Ensimmäisen poikaystäväni näin itkevän vain kerran ja se tapahtui silloin, kun minä sain keskenmenon. Minä itkin kivusta ja menetyksestä, hän menetyksestä. Mutta silloin, kun minä kärsin, hän ei itkenyt, vaan itki jälkeen päin kotona.
Toinen poikaystäväni itki 7 vuoden suhteemme aikana vain silloin, kun jätin hänet. Hän oli esittänyt kovaa koko seurustelun ja yhdessä asumisen ajan. Jätin hänet, koska hän muuttui viimeisen vuoden aikana väkivaltaiseksi. Hän usein haukkui minua ja pilkkasi sitten päälle siitä, kun itkin. Silloin, kun lähdin, en enää itkenyt, vaan olin helpottunut, kun pääsin siitä pois. Mutta kun olin ovella menossa ja näin exäni itkevän, niin tunsin, kuinka olisi mieli tehnyt itsekin itkeä. Oli kuitenkin mentävä autoon ja ajamaan, joten kyynelsilmin ei oikein olisi turvallista ajaa. Seuraava itku purkautui sitten uudessa kodissani.
Ystäväni miehen näin itkevän silloin, kun heille syntyi vauva. Hän itki onnesta. Sen näki valokuvista ja hän jopa itse kertoi siitä, että itku tuli, kun pikkuneiti syntyi. Hän oli ihan onnesta sekaisin. Mielestäni se on kaunista ja rohkeaa näyttää tunteensa.
Toisen ystäväni miehen näin itkevän kerran, kun hänen vaimonsa joutui onnettomuuden vuoksi sairaalaan. Olin menossa mieheni kanssa katsomaan ystävääni sairaalaan ja ystäväni mies tuli siinä käytävällä vastaan ja itki ääneen. Ei hän edes yrittänyt sitä peitellä ja mielestäni itkua ei tarvitsekaan yrittää piilottaa.
Oma mieheni itkee kotona monistakin asioista, ilosta, surusta, onnesta ja saattaa herkistyä kauniista asioista. Ei hän ääneen vollota, mutta kyynelehtii ja puhe saattaa väristä. Silloin, kun esimmäisen kerran selitin hänelle, miten paljon häntä rakastankaan, hänen silmistään valui kyyneleet eikä hän paljoa puhunut vaan oli aika hiljainen. Sitten hän halasi tiukasti ja lämpimästi, pyyhki kyyneliään ja kertoi omista tunteistaan. Se on yksi elämäni kauneimmista ja herkimmistä hetkistä. Tavallaan olin jopa hämilläni, koska en ollut aiemmin kokenut mitään sellaista. Ehkä minua ei ollut aikaisemmin oikeasti rakastettu. Toisen kerran mieheni kyynelehti onnesta, kun suostuin hänen kosintaansa.
Lisää itkeviä miehiä elämäni varrelta. Pappani itki, kun mummi kuoli. Hän itki hautajaisissa eikä yrittänyt piilotella itkuaan. Samoin mummin pojat itkivät julkisesti. Yksi sai sellaisen itkukohtauksen, että pappi yritti kaikkensa lohduttaa ja monet hautajaisvieraista yrittivät myös, mutta siitä seurasi vain valtava itkukohtaus, kun kaikki alkoivat itkeä.
Erään tuttavapariskunnan mies itki, kun joutui avioerossa maksamaan entisen vaimonsa ulos yhteisestä talosta, kun mies halusi välttämättä jäädä asumaan heidän yhteiseen taloonsa. Hän itki siis sitä rahojen menetystä. Hän itki myös sitä, että joutui yhteisestä pojastaan maksamaan elatusmaksuja. Niin, että enpä ollut ennemmin kuullut, että rahan peräänkin itketään. Vaimoa ja lasta hän ei itkenyt, vain rahoja.
Niin ja vielä tähän liittyvä juttu, jota joissakin kommenteissa on sivuttu, eli kyllä naisetkin oppivat kontrolloimaan itkemistään. Itse en ainakaan kovin helposti itke julkisesti vaan yksin ollessani. Pystyn pidättämään itkua ja itken sitten, kun pääsen omiin oloihini. Osaan itkeä myös sisäisesti siten, ettei tule kyyneleitä tai muitakaan näkyviä merkkejä. Ehkä totinen saatan olla. Jotenkin sitä elämässä on joutunut sellaisiin tilanteisiin, että jotkut ihmiset, etenkin miehet, ovat yrittäneet tahallaan itkettää. Olen tullut siitä oppineeksi sen, etten anna niille sitä vahingoniloa, että saisivat minut tahallaan itkemään. Pystyn pitämään pokerinaaman. Oman rakkaani seurassa voin itkeä, jos siltä tuntuu ja voimme itkeä yhdessä, jos siihen on aihetta. Pystymme muutenkin näyttämään toisillemme kaikki tunteemme. Sellainen on hyvä ja turvallinen suhde, jossa on onnellista elää. Vastaavaa en ole kokenut kenenkään toisen kanssa aiemmissa suhteissani. Sen vuoksi teen kaikkeni, että tämä suhde kestää loppuelämäni ja pysyy lämpimänä ja avoimena, tunteikkaana ja elämänmyönteisenä.
Hyviä vointeja kaikille ja vesisateista huolimatta aurinkoisia kevätpäiviä!- metsäkissa
Niinpä, olen itsekin (olen siis nainen) huomannut kontrolloivani itkua tietyissä tilanteissa. Yleensä se onnistuu ja menen vain vakavaksi ja sanattomaksi (jos alkaa puhua, alkaa myös itkeä). Ja outoa kyllä, en kykene itkemään parhaan kaverini nähden (hän on kyllä vollottanut minulle). Poikakaveri on eri juttu - aluksi häpeilin itkunpuuskiani, mutta koska hän osasi suhtautua niihin niiden vaatimalla vakavuudella ja toisaalta ei tehnyt niistä numeroa, uskallan nykyisin vuodattaa kyyneliä asiasta kuin asiasta. Ikävä kyllä se ei toimi toisin päin... eli kyllä ainakin minun mieheni on vaikea itkeä seurassani. Joskus luulen kuulleeni jotain sen tapaista joissain riitatilanteissa tms., mutta ainakin hän pyrkii purkauksensa salaamaan. Suostuu kyllä tulemaan syliin lohdutettavaksi...mikä yleensä auttaakin.
- vilperi
Lähinnä sipulien leikkaaminen tai kyynelkaasu saa meikäläisen itkemään. Ikävä vaan tuntuu, muttei saa kyllä kyyneliä tiputtamaan. Se on mun mielestä ihan ok että naiset itkee. Välillä kyllä joutuu ihmettelemään, että mitäköhän tuossa oli niin herkkää....ihan loogista teille, outoa meille. varmaan itkin viimeksi 10-vuotta sitten, ja yksin se oli pakko tehdä. se on mun mielestä ihan ok, jos miehet ja naiset itkevät, mutta omiin kyyneliin suhtaudun aika kriittisesti....Olen vaan sopinut itseni kanssa, että en itke.
- joku vaan...
Yksin, kun tiedän että minua ei voida myöhemmin soimata kyynelistäni. Itken silloin kun siltä tuntuu. Naisista sen olen jo oppinut että jos hiukan näytät haarniskassasi aukkoa niin sinne ollaan kohta tunkemassa veistä.
- Kyyneleet
1. mieheni
Itki muistaakseni kerran suhteemme aikana (suhdetta kesti noin vuoden). Hän itki yhtenä iltana kun rakastelimme. Kysyin mitä hän itkee. Hän sanoi itkevänsä sitä, kuinka rakastaa minua, pelkää menettävänsä minut ja pelkää että pettäisin hänet.
Myöhemmin sain tietää, että mies oli pettänyt minua. Tajusin että tuo itkukohtaus oli seurausta juuri tapahtuneesta pettämisestä.
2. mieheni
Itki kun tuli suoraan vaimonsa synnytyksestä
naimaan minua. (Olen sikanainen, tiedän, sikasikasika.)
Pari kertaa sen jälkeen hän oli itkevinään manipuloidakseen minua ja esittääkseen rakkautta, mutta en ole vakuuttunut itkun aitoudesta.
3. mieheni
Itki sairaalassa kun näki ultrassa vauvamme kuvan. Itku ei ehkä ollut puhtaasti onnen itku, se sisälsi purkauksen suuresta muutoksesta, peloista jne. (kun sain keskenmenon hän ei sitten tainnut itkeäkään)
Itki erästä henkilökohtaista ongelmaansa ja epäonnistumistaan (vähän liiankin helposti, oli kyllä varsinainen akka).
Itki (kirjaimellisesti jalkojeni juuressa!) kun riitelymme johti minun raivoisaan huutamiseeni.
Itki soittaessaan minulle kun erosta oli kulunut puoli vuotta ja sanoi että hänen on pakko nähdä minut (oli puutteessa).
4. mieheni
Itkee muistellessaan kuollutta ystäväänsä.
On sanonut itkeneensä, koska on ollut niin onnellinen minusta ja ikävöineensä minua.
On itkenyt sanoessaan tuon edellisen asian.
On itkenyt puhuessaan tyttärestään, jota näkee joka toinen viikonloppu.
- neljännen miehen kohdalla alkoholilla on aina ollut osuutta asiaan- .............
kun luin tuon 2. mieheni-kohdan..
- Hannu
"Itki kun tuli suoraan vaimonsa synnytyksestä
naimaan minua"
Tuo oli mainio!!!
- Gege
Itkin silloin, kun jouduin lopettamaan erään suhteeni. Hän rakasti minua niin paljon, ja minäkin häntä omalla tavallani. Itkin siksi, että en halunnut satuttaa häntä, mutta en vain enää kyennyt jatkamaan.
Itkin ensirakkauteni aikana melkein aina, kun jouduin jättämään rakkaani moneksi viikoksi. Mutta en itkenyt silloin, kun se viimein loppui. Silloin menin ihan lukkoon. Itkin vasta myöhemmin yksinäisyyttäni. - Elina
Ei itku naisellekaan aina helppoa ole. Itse kasvoin lapsuuteni kodissa, jossa ei juuri tunteita näytetty. Isäni on alkoholisti ja hän hermostui lasten ja vaimon pienimmästäkin kitinästä, saati sitten itkusta. Niin sitä oppi tukahduttamaan kyyneleensä.
Monta vuotta meni niin, että en itkenyt. En, vaikka asuin jo omillani ja ihan rauhassa olisin saanut kyynelehtiä. Joskus kurkkua kuristi ja tuntui kuin itku olisi ollut tulossa, mutta ei se löytänyt tietään ulos.
Sitten löysin miehen, muutimme yhteen jne jne. Erään riidan aikana hän sai minut itkemään ja hermostui kyynelistä. Jälleen opin sen, että ei saa itkeä. Mutta pato oli murrettu ja yksin ollessani joskus itkin. Meidän suhteessamme oli paljon ongelmia, joten ei se suhde kauan kestänyt. Muutin jälleen omilleni ja yksinäisyydessäni itkin varmaan koko sen astisen elämäni surut. Mutta ei sitä kukaan päälle päin huomannut, mitä seinien sisällä tapahtui. Muille olin edelleen se vahva tyttö, joka kyllä aina pärjää maailman kolhuissa.
Nykyinen mieheni on ensimmäinen, joka suhtautuu naisen kyyneliin luontevasti. Hän on jopa kehottanut minua relusti itkemään, jos näkee että minulla on pala kurkussa. Ja voiko parempaa olla kuin saada itkeä paha olonsa pois rakkaan kainalossa.
En minä edelleenkään usein itke, enkä muiden kuin mieheni seurassa tai yksin. Työssäni kohtaan päivittäin hätääntyneitä, itkeviäkin asiakkaita eikä ne toisten kyyneleet ole mikään heikkouden osoitus vaan ovat luonnollisia tilanteessa. Mutta ne omat, niihin aina suhtautuu vähän mutkikkaammin.
kiitoksia kaikille kommenteista ja hymyilevää kevättä! Ei itketä lauantaina (eikä muinakaan viikonpäivinä)- dweia
Avomieheni itki/kyynelehti kun soitin ja kerroin hänelle pikkuveljeni kuolleen auto-onnettomuudessa, haki minut kaverinsa kanssa kotipaikkakunnalleni ja itki koko matkan. Samoin hautajaisissa. Veljeni hautajaisissa itkivät myös muut miessukupolven edustajat.
Samoin ukkini hautajaisissa, siellä jopa yksi miesserkkuni sai valtavan ja kovaäänisen itkunpuuskan.
Mieheni itki myös kun hänen hyvä ystävänsä hakattiin viime juhannuksena.
Minusta miehen itkemisessä ei ole mitään hävettävää.
Itse asiassa minullakin on niin että yleensä jos itken niin itken yksin, en muiden ihmisten läsnäollessa.
Pikkuveljeni kuollessa vain mieheni kuuli kovimmat itkunpuuskani, muiden edessä vain silmät kostuivat. Ehkä olen tottunut vuosien myötä esittämään kovempaa kuin mitä oikeasti olen.
- Hannu
Olen kokenut elämässäni niin paljon kaikkea pahaa ja suuria vastoinkäymisiä, etten tosiaan itke.
En edes muista koska olisin viimeksi itkenyt. Varmasti niin on joskus käynyt mutta siitä on ainakin 10 vuotta aikaa.
Jos joskus huomaan itkeväni, niin hakeudun varmasti psykiatriseen hoitoon. - Timppa
Viime syksynä itkin yksin yöllä hiljaa, kun ihastuin yhteen tyttöön jota en voinut saada. Jouduin olemaan paljon poissa ja kun palasin, hän oli pois lopullisesti. Mutta ihastuminen oli molemminpuolista (olen siitä 110% varma). Näin vahvat ihastumiset ovat aika harvassa, kerran 10 vuodessa.
Toki joskus kyyneleet valuu elokuvia katellessa, ne ovat aika vaikeita tilanteita :) - Uteliaisuus heräsi
Moni mies on vastauksissaan sanonut, että elokuvia katsellessa menee joskus "roska silmään". Kertokaapa nyt sellaisia elokuvia, joita katsellessa näin on käynyt?
- Wenegar
Surullisia elokuvia on monia, mutta nyt ei tule montaa mieleen. Ensimmäisenä muistui "Tyttöni mun" leffa, jossa päähenkilö Wada kokee kovan menetyksen. En leffaa enempää spoilaa, mutta taitaa olla useammankin mielestä yksi surullisimmista elokuvista ja siksi aika helppo valinta. http://finnish.imdb.com/title/tt0102492/
Toisena tulee mieleen hieman erilailla tunteikas elokuva "Schindlerin lista". Siinä silmät kostu suurien tunteiden saattelemana, kun Schiendler lopussa joutuu jättämään hyvästit. Lisää voi lukea täältä http://finnish.imdb.com/title/tt0108052/
Kolmantena muistuu tuore leffa "Finding Neverland". Siinä kaunis "loppukohtaus" (kohtauksen jälkeen tulee vielä kohtaus tai pari) kruunaa hienon elokuvan. http://finnish.imdb.com/title/tt0308644/
Näistä esimerkki kohtauksista vain yhdessä kuolee henkilö. Eli kyynelet eivät aina vaadi kuolemaa, vaan jotenkin muuten suuria tunteita. Nyt ei muistu mieleen mitään suurta jälleennäkemistä, mutta varmasti joskus tällaisissakin onnellisissa kohtauksissa on lipsahtanut kosteuden puolelle. - kova kuori
Dancer in the Dark, Braveheart, Schindlerin lista, Leijonakuningas, ja.. tätä en koskaan myöntäisi kellekään mutta Englantilainen potilas.. ja tämä on toinen vaikkei ole elokuva, Rimakauhua ja rakkautta-sarjassa kun se Rachel kuoli ja siinä kun sen mies jää yksin lapsen kanssa ja alkaa itkeä. Lopulta ei sen leffan tms tartte olla kummoinenkaan, jos on tietty mielentila niin voi helpostikin itkettää. Julkisesti olen itkenyt pappani hautajaisissa. Itkenyt olen myös kun koirani kuoli, ja kun olin todella ihastunut ja enkä voinut saada sitä naista, niin tavallaan menettämisestä siinäkin. Ja kännisen turhautumista ja elämän sisällöttämyyttä pari kertaa. Kovan kuoren sisältä taitaa löytyä aika pehmoa tavaraa..
- Timppa
kova kuori kirjoitti:
Dancer in the Dark, Braveheart, Schindlerin lista, Leijonakuningas, ja.. tätä en koskaan myöntäisi kellekään mutta Englantilainen potilas.. ja tämä on toinen vaikkei ole elokuva, Rimakauhua ja rakkautta-sarjassa kun se Rachel kuoli ja siinä kun sen mies jää yksin lapsen kanssa ja alkaa itkeä. Lopulta ei sen leffan tms tartte olla kummoinenkaan, jos on tietty mielentila niin voi helpostikin itkettää. Julkisesti olen itkenyt pappani hautajaisissa. Itkenyt olen myös kun koirani kuoli, ja kun olin todella ihastunut ja enkä voinut saada sitä naista, niin tavallaan menettämisestä siinäkin. Ja kännisen turhautumista ja elämän sisällöttämyyttä pari kertaa. Kovan kuoren sisältä taitaa löytyä aika pehmoa tavaraa..
No Titanic, 1997 oli klassikko, loppu :(
Braveheart, tää teki tiukkaa, se loppu :(
Forrest Gump, miks sen naisen piti kuolla :(
Butterfly Effect, loppu :(
Onhan näitä muitakin, mutta ei muista.
- Tosimies
Piste. Akkojen hömpötyksiä.
- URHOkas
Tosimies ei itke koskaan, vaikka joku kuolis. Ku tosimies näkee,että pieni lapsi jää auton alle ja kuolee, niin tosimies on ensin täysin ilmeetön ja sitte minuutin kuluttua räjähtää estottomaan naurun hohotukseen, HOH HOH HOH HOHOOO!!
- kfn§
Jos itken teen sen yksin. En muista koska viimeeksi itkin.
- enitke
Viimeksi itkin joskus 16v(kyynel), sen jälkeen en ole itkenyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875