Mitä kokkaat

Anonyymi

Niin mitä kokkaat. Minä kokkasin ja meni pilalle. Laitoin väärää maustetta jauhelihaan. Laitoin sitruunapippuria vaikka piti laittaa mustaapippuria. Tuli kamalan makuisia lihapullia ja nyt mietin aloitanko tekee uudestaan ja heitän pilalle menneen ruuan roskiin.

20

51

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi harmi jos maku ei onnistunut..kyllä lihaan sopii sitruuna. Makuasiat on omia.
      Tein kaalisalaattia ja keitän juuri spagettia.

    • Anonyymi

      Voi voi, tääl oli todelliset herkut..

    • Anonyymi

      Minä kyllä leivon kyllä sämpylöitäkin itse.

      Aikamatkustus aika hassu juttu sitten joltain.

    • Ruokaa ei heitetä roskiin. Sä muuten syöt, tai itket ja syöt!

    • Anonyymi

      Minä heitin ruuan pois. Hain kebabbia kioskilta. Näin se homma meni vaan. Ei ollut kun jäistä jauhelihaa pakastimessa joten en voinut tehdä uutta ruokaa.

      • Anonyymi

        Tosimies olisi syönyt sen jauhelihan vaikka jäisenä. Selityksesi ontuu kovasti. Vaikka olenkin ultimate ja kaikkien kirjoittajien yläpuolella, niin myönnettäköön, että nyt vkl aikana olen syönyt 2 perhepizzaa.

        Jos joku pahoitti mielensä tuosta, kun kirjoitin olevani ultimate ja kaikkia muita parempi, niin sori siitä.


    • itse olisin tehnyt lihapullakeittoa. Siihen keiton veteen se sitruunapippurin maku olisi laimentunut vähintään siedettäväksi, tiedä vaikka olisit keksinyt uuden, herkullisen reseptin:


      Anonyymin Sitruunainen Lihapullakeitto! :D

    • Tee vaikka joku kermainen soosi kylkeen, ettei sentään tartte pois heittää ruokaa...

      Ja lisukkeeks vaikkaa riisiä. Se kävis vähän tasoittamaan makua. 🤔

      • Joo. Riisi on myös hyvää tavaraa "jatkamaan" ruokaa, jos safkasta on muuten tulossa liian ohutta, mausteista tai esim. suolaista.

        (Minun menuissani suola ei ole mauste.)


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Joo. Riisi on myös hyvää tavaraa "jatkamaan" ruokaa, jos safkasta on muuten tulossa liian ohutta, mausteista tai esim. suolaista.

        (Minun menuissani suola ei ole mauste.)

        Suola saa vain maun nousemaan.. korostaa jotain... mutta lisukkeilla ja kermalla saa senkin tasoitettua. 😊👌


      • Disseisback kirjoitti:

        Suola saa vain maun nousemaan.. korostaa jotain... mutta lisukkeilla ja kermalla saa senkin tasoitettua. 😊👌

        Mä silppuisin lihan, laittaisin keitettyyn riisiin ja päälle kuohukermaa. Snadisti uunissa ja taatusti voisin vetää ainakin itse. 😄


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Joo. Riisi on myös hyvää tavaraa "jatkamaan" ruokaa, jos safkasta on muuten tulossa liian ohutta, mausteista tai esim. suolaista.

        (Minun menuissani suola ei ole mauste.)

        Suola ei ole mauste, mutta kyllä natriunkloridia tulee laitettua aina hyppysellinen. Se on kuitenkin melko tärkeää ihmisen hyvinvoinnin kannalta. Tosin sitähän esintyy pienissä määrin jo ihan luonnostaa.

        Nyt tulee merisää, pakko lopettaa kirjoitus...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suola ei ole mauste, mutta kyllä natriunkloridia tulee laitettua aina hyppysellinen. Se on kuitenkin melko tärkeää ihmisen hyvinvoinnin kannalta. Tosin sitähän esintyy pienissä määrin jo ihan luonnostaa.

        Nyt tulee merisää, pakko lopettaa kirjoitus...

        Ruuan mukana tulee nautittua niin paljon piilosuolaa, että itse en lisää erikseen suolaa juuri muualle kuin taikinoihin ja ranskalaisiin perunoihin. Keitetyt kananmunatkin syön maustettuna Tabascolla (jossa siinäkin on kolmannes suolaa, eli juuri sitä piilosuolaa).


    • Anonyymi

      Tänään lihapullia, maisteena jauhelihamauste, mustapippiri, paprikajauhe

    • Eilen tein broileriwokkia.

      -Paistoin 400g broilerin jauhelihaa ja maustoin jauhelihamausteella (2,70€)
      -Keitin wok-vihanneksia (~1€)
      -Keitin kolme täysjyvänuudelipakkausta (alle euron)

      -Valutin, heitin kaikki isompaan pannun, hiukan öljyä, ja paistoin hetken.

      Mä syön tuosta todennäköisesti kolme kertaa, jolloin annoksen hinnaksi tulee noin 1,60€ eikä toi ole todellakaan halvin mahdollinen ruoka jota olen tehnyt. Nuudelit kun olisi korvannut vaikka tavallisella makaronilla, ja wokkivihannesten sijasta laittanut halvempia kukkakaali-porkkana-papu yms. vihanneksia, ja syönyt sitä neljä kertaa, niin annoksen hinta on helppo painaa euron tuntumaan.

      Valkoiset pavut, kidneypavut, linssit yms. vihanneksien ja riisin kanssa tulee vielä halvemmaksi, ja vaikka itse onnistun usein tekemään noista jotenkin mautonta ja paljon pureskelua/juotavaa vaativaa ruokaa, niin noi on muuten yllättävän täyttäviä ja pysyy nälkä loitolla pitkään vaikka tekisi töitä ulkona.

      Pakastimessa mulla on aika paljon punaisen lapun kanatuotteita, varmaan sisäfileitä paistan seuraavalla kerralla. Joko yrtti-valkosipuli tai sitruuna-valkosipuli marinoituja, ja näitä riisin kera.

      Mähän tein kesällä 2017 päätöksen etten syö enää punaista lihaa, mutta syksyllä 2019 aloin lipsua siitä kun ei aina kertakaikkiaan ollut aikaa, voimia tai mahdollisuutta valkata mitä syö. Tosin nyttemmin se on rajoittunut lähes pelkästään metwurstiin leivän päällä, ja joskus harvoin ostan jotain possunsuikaleita joista teen teriyaki-wokkia. Muuten lähinnä kanaa, pakastekalaa, tonnikalaa, kasviproteiinin lähteitä kuten papuja yms. tulee käytettyä ruokien raaka-aineina.

    • Anonyymi

      Liian mausteisista lihapullista olisin tehnyt jauhelihamakaronilaatikon, munamaidolla tai munalihaliemellä. Ehkä mustaa voimakasmakuista koskenlaskijaa jollei tule liian suolaista. Siis ne jauhelihapullat olisin murskannut, hieman saman suuruisiksi murusiksi kuin paistettu jauheliha yleensäkin on lihamakaronilaatikossa.
      Ei pidä heti lannistua, ruokaa voi aina duunailla jotenkin, johonkin toiseen suuntaan.
      Ainoastaan pohjaan palaneen maidon kanssa, mä en vaivautuisi edes yrittämään.
      Siihen tarvittaisiin ainakin ½kg tulista chiliä, ettei se alkuperäinen palanut maito maistuisi kaiken läpi. Kokkaillessa välillä sattuu pikku mokia, useimmiten ne ovat korjattavissa tai ainakin lievennettävissä.

      Mulla palaa kohta kauraleivät uuniin... moikka!
      trollikka

    • Anonyymi

      Oottekos koskaan syöny turkkilasita jugurttia. (ei siis turkissa valmistettua, ettei mitää erdogan kommenttia tähän). Eli se on tosi hyvää kun laittaa tomusokeria sekaan ja se vaatii aika paljon tomusokeria. Mutta kerran laitoin vahingossa suolaa. Ja se oli tosi pahaa. Ja sen jouduin heittään pois ja jouduin kurlaan ja juomaan tosi paljon vettä.

    • Anonyymi

      Sitten kerran tein lihakastiketta ja siitä tuli sellasta liisteriä, Mutta en raaskinu heittää kalliita lihoja pois, vaan pesin ne ja lämmitin uudelleen. Kerran keitin peruna ihan liiskaksi ja nekin oli tarkotus pelastaa siivilöimällä, mutta kattila putos lattialle. Eikä siinä voinu muuta kuin juosta karkuun, kun kattilallinen kiehuvaa vettä putoo lattialle. Siinä oli peruna liiskana lattialla. Ettei muuta voinu kun lähtee ostaa uudet perunat ja uudet laminaatit lattiaan.

    • Anonyymi

      Kokaus ongelmia ei tule kun ostan valmiateriat kaupasta ja kun tulee nälkä työnnä mikroon.Kun muuta ei ole ei tule yli syötyäkään ,pysy normipainosena.terv.sinkku

    • Anonyymi

      Minulla on aina särvintä, ettei suuta kuivaa jos tarvii jutella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe