Juutalaisia ei saa käännyttää helluntailaisiksi

Anonyymi

On iso synti yrittää käännyttää aitoja Juutalaisia helluntailaisiksi liittymään Amerikkalaiseen uskonlahoon.

Jumala tekee erillisliiton Israelin kanssa.

Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

221

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan.

• Anonyymi

Kaikilla on oikeus tehdä parannus, uudestisyntyä ja mennä uskovien upotuskasteelle, liittyä seurakuntaan ja saada Pyhän Hengen kaste.
      Silloin ollaan Jeesus-tiellä!

• Anonyymi

Helluntailaisia kun alkoi tulla Suomeen 1920-luvulla niin täällä silloin eläneet Jumaliset uskovaiset sanoivat heti, että helluntailaisissa on vieras henki.

Kristinusko kun tuli Suomeen jo v. 800 jKr. Ordotoksien tuomana itäistä reittiä pitkin.

• Anonyymi

Ompa hyvä lista ja totta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa hyvä lista ja totta!

Eiköhän ne kannaisi ensin selvittää ne helluntailaisuuden salaisuudet.

Parhamit ja Olssenissa riittää sulattelemista pitkäksi aikaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisia kun alkoi tulla Suomeen 1920-luvulla niin täällä silloin eläneet Jumaliset uskovaiset sanoivat heti, että helluntailaisissa on vieras henki.

Kristinusko kun tuli Suomeen jo v. 800 jKr. Ordotoksien tuomana itäistä reittiä pitkin.

Aina Jeesuksen opetuslapsia on vihattu kuten tekevät "Anonyymi 07.03.2022 18:50" ja
        "Anonyymi 07.03.2022 18:50"
        Maailma vihaa opetuslapsia

Jeesus sanoo opetuslapsilleen ....
        Joh.15:
        ....
        18.Jos maailma vihaa teitä, tietäkää, että se on vihannut minua ennen teitä.
        19. Jos te olisitte maailmasta, se rakastaisi omaansa. Mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma vihaa teitä.
        20. Muistakaa, mitä sanoin teille: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos ihmiset ovat vainonneet minua, he vainoavat teitäkin. Jos he ovat noudattaneet minun sanaani, he noudattavat myös teidän sanaanne.
        ....

• Anonyymi

Hyvä lista ja totisinta totta!!!

• Anonyymi

Hevonpaskaa.

• Anonyymi

Jeesuksen suuhun ei saa mitään muita termejä eikä ottaa mitään pois, mitä itse Jeesus on sanonut pelastuksesta.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

Ty när de vilja påstå detta, förgäta de att i kraft av Guds ord himlar funnos till från uråldrig tid, så ock en jord som hade kommit till av vatten och genom vatten;

For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water:

• Anonyymi

Miksi Lutherilaiset eivät muista Uudestisyntymistä HENGESSÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo: "vedestä ja Hengestä" tapahtuu uudestisyntymisen peso, peso=kaste. Jumalan sanan voimasta, Ylhäältä.

Ei Jeesus ole mikään puhevikainen, että olisi sanonut "Hengestä ja Hengestä"

"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta"

• Anonyymi kirjoitti:

Koska Luther ja hänen henki Rakkaat!!!
        Ei koskaan löytänyt muuttumista Hengen kasteessa ja kasten kautta !! Synnistä ja saasteesta Elämään Kristuksessa. Veden=Jeesuksen kautta !!!

• Anonyymi

Kyllä nämä helluntailaisilta vaikuttaa?

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

22 Många skola på 'den dagen' [Se Dagen i Ordförklaringarna] säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?'

22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

23 Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'

23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

• Anonyymi

Tässähän puhutaan aivan kuin luterilaisesta kirkosta: Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'. And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

• Näyttää aloittaja olevan tietämätön tosiasioista.

Hellarit eivät ole kääntämässä Juutalaisia helluntilaiseksi.
      Helluntailaisuus ei ole uskonlahko
      Helluntailaisuus ei ole Amarikkalainen, vaikka heitä on sielläkin.
      Aloittaja on oman kuvitelmansa varassa.
      Mihinkään seurakuntaan kuuluminen tai kuulumattomuus ei ratkaise sitä kuka on Jumalalle kelvollinen. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä ja pysyminen Kristuksessa on ratkaiseva.

Paljon Juutalaisia uudestisyntyy Jeesuksen opetuslapsiksi.

Vertaus fariseuksesta ja publikaanista
      Luuk.18:
      9. Muutamille, jotka olivat vakuuttuneita omasta vanhurskaudestaan ja halveksivat muita, Jeesus kertoi tämän vertauksen:
      10. "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus ja toinen publikaani.
      11. Fariseus asettui seisomaan ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään sellainen kuin tuo publikaani.
      12. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikesta, mitä ansaitsen.'
      13. Mutta publikaani seisoi taempana eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
      14. Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei(15). Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• Anonyymi

Olen publikaani, ei kymmenysten maksut tule kuuloonkaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen publikaani, ei kymmenysten maksut tule kuuloonkaan !

Sama täällä !

• Anonyymi

Joh.3:
      3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
      4. Nikodemos kysyi: "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

• Näin se menee Rakkaat !! Uudestisynny Hengen ja Tulen kasten kautta !!

• Anonyymi

Joh.3:
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Joh. 7:
      37 Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
      38. Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."
      39. Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.

• Joh. 4:10

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."

• Anonyymi

Messiaaniset uskovaiset Israelissa eivät ole helluntailaisia. Israelissa on uskonnon vapaus ja jokainen ihminen saa siellä uskoa mihin itse haluaa. Israelin kansalaiset itse evankelioivat juutalaiset eikä siihen suomalaisia tarvita.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jumala itse lupasi huolehtia omasta silmäteräkansastaan suoraan, ei siinä mitään hurmoshenkisiä kaaato lahkolaisia väliin tarvita.

Hes. 34:10

Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Jumala pelastaa omansa lahkolaisten käsistä.

Hes. 34:11

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.

Hes. 34:13

Minä tuon lampaani vieraasta maasta, minä kokoan ne kansojen keskuudesta, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, purolaaksoissa ja kaikilla ruohoisilla mailla.

Hes. 34:17

"Ja te, minun lampaani! Näin sanoo Herra Jumala: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden ja vuohien, pässien ja pukkien kesken.

Hes. 34:22

Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala itse lupasi huolehtia omasta silmäteräkansastaan suoraan, ei siinä mitään hurmoshenkisiä kaaato lahkolaisia väliin tarvita.

Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Minä tuon lampaani vieraasta maasta, minä kokoan ne kansojen keskuudesta, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, purolaaksoissa ja kaikilla ruohoisilla mailla.

"Ja te, minun lampaani! Näin sanoo Herra Jumala: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden ja vuohien, pässien ja pukkien kesken.

Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken.

Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan Rakkaat ja Jeesus meni ylös ja ennenkuin meni Hän sanoi Juutalaisille on Hyvä että menen ylös että Pyhä Henki voi tulla teihiin. .. Lahjan voi myöskin Juutalaiset saada joka pelastaa heidät ja niin he saavat kokea Jeesuksen Testamenttin voima kun Kuoli . Siinä Testamenttissa on Voima !! Kiitos Verestä Jeesus !!!!

• Savis kirjoitti:

Aivan Rakkaat ja Jeesus meni ylös ja ennenkuin meni Hän sanoi Juutalaisille on Hyvä että menen ylös että Pyhä Henki voi tulla teihiin. .. Lahjan voi myöskin Juutalaiset saada joka pelastaa heidät ja niin he saavat kokea Jeesuksen Testamenttin voima kun Kuoli . Siinä Testamenttissa on Voima !! Kiitos Verestä Jeesus !!!!

Kun Jeesus kuoli ja jätti Testamenttin meille jonka kautta me perimme kaikki Rakkaat !!!

• Ei ole Kristuksessa helluntailaista..ei ev.lutia.ei muutakaan vaan Kristuksen ruumis on Kristityt.

• Anonyymi

Amerikkalainen paha mies perusti helluntailaisuuden henkivallan ja sen henkiliikkeen sen ympärille. Suunnitteli opit, uudestikasteet ja rituaalit ja levittämisen strategiat.

Charles Fox Parham was The Father of Pentecostalism.

Monet Suomalaiset ja Eurooppalaiset helluntaijohtajat kävivät hakemassa oppinsa Parhamin perustamasta raamattukoulusta. Parhami ei ollut kristitty, vaan vapaamuurari ja ihan maallikko.

Parham vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.

• Niin käy kun Parhamille kävi, ettei löytänyt Veren muuttuva Voiman joka Lahjan kautta olis muuttanut hänet Kristuksen kaltainen . Voi Rakkaat miten surullista !!
        Kestikö Usko ? Jospa hän viimeisillä metrillä löysi Jeesuksen joka kastoi hänet Tulessa ja Hengessä niinkuin ryöväri ristillä ,, että synti ja saasta ottettiin pois ??

Ei tuomita Parham kadotukseen niinkuin ei Lutherikaan joka ei ollut sen parempi kuin meidän päättäjät joka epäsuoraisesti nyt tapattaa venäläiset aseitten ja ammuksien kautta joka lähettivät sinne lihassa ,, joka monesti eri henki ohjaa kun Jeesuksen henki.
        Niin Luther myös epäsuoranaisesti tapatti talouspojat ja Juutalaiset,, antamalla suostutuksen siihen kun hänessä kuningas liha hänessä hermostu eikä antautui koskaan että tarvi Jeesuksen Veri joka kaste Hengen kautta antaa , kun eivät kunnelleet hänet.
        Sama oppi ja Luther palvoovat Helluntailaiset..>>
        Oppi muuttumattomuus , laimenettu veri , voimaton henki , eri jeesusta , eri risti,
        Eivätkä Ressukkat joka seurakunnissa joka on muuttuneet kirkkoiksi pönttöstä ylpeänä muuttumattomina saarna tässä oli kaikki . Tulitte uskon upotuskasteessa ja se riittä meille tässä on kaikki ette muuta tarvi olette siinä uudestisyntynyt ja taas Lutter-kirkko saarnaa vauvakastejumala joka mukamas antaa sama teille vauvakasteesta ja kaikki on yhtä pihalla ja ulkona kaikkeesta !

• Anonyymi

Jes.1:3-9 Härkä tuntee omistajansa ja aasi isäntänsä seimen; mutta Iarael ei tunne, minun kansani ei ymmärrä. Voi syntistä sukua, raskaasti rikonutta kansaa, pahantekijän siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois. Mihin pitäisi teitä vielä lyödä, kun yhä jatkatte luopumustanne? Koko pää onkipeä, koko sydän sairas. Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa, ainoastaan haavoja, mustelmia ja vereksiä lyömiä, joita ei ole puserrettu, ei sidottu eikä öljyllä pehmitetty. Teidän maanne on autiona, teidän kaupunkinne ovat tlella poltetut; teidän peltojanne syövät muukalaiset silmäinne edessä; ne ovat autioina niinkuin ainakin muukalaisten hävittämät. Jäljellä on tytär Siion yksinänsä niinkuin maja viinitarhassa, niinkuin lehvämaja kurkkumaassa, niinkuin saarrettu kaupunki. Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meistä jäännöstä, olisi meidän käynyt pian kuin Sodoman, olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi. Room.9:27-29 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti. Niinkuin Esaias myös on ennustanut: Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi.

• Tuohan tapahtui jo 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi

Room.9:30-33 Mitä me siis sanomme? Eettä pakanat, jotka eivät tavoitelleet vahurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joks tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskossa, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, niinkuin kirjotetu on: Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka hänee uskoo, ei se häpeään joudu. Ps.118:22. Jes.8:14-15 Ja hän on oleva tyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan.

• Anonyymi

Juutalaisia on aina varoitettu sekaantumasta vieraiden maiden, heimojen uskontoihin ja niihin liittymästä. Juutalaisten pitää säilyttä oma uskonsa eikä lähteä huroslahkoihin kaatuillemaan vieraiden henkien voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisia on aina varoitettu sekaantumasta vieraiden maiden, heimojen uskontoihin ja niihin liittymästä. Juutalaisten pitää säilyttä oma uskonsa eikä lähteä huroslahkoihin kaatuillemaan vieraiden henkien voimasta.

Jeesus piti Juutalaisten ympärileikkauksen ikuisen liiton voimassa valitun kansan merkkinä. Jeesus ei kumonnun Jumalan yhtään lain kohtaa.

Usko ja luottamus Taivaan Jumalaan on se kaikkein tärkein asia elämässä.

Jeesus pyysi rukoilemaan Taivaan Isää, ei itseään. "Isä meidän, joka olet taivaissa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus piti Juutalaisten ympärileikkauksen ikuisen liiton voimassa valitun kansan merkkinä. Jeesus ei kumonnun Jumalan yhtään lain kohtaa.

Usko ja luottamus Taivaan Jumalaan on se kaikkein tärkein asia elämässä.

Jeesus pyysi rukoilemaan Taivaan Isää, ei itseään. "Isä meidän, joka olet taivaissa...

Jeesus tiesi että kun hän kuolee ja Pyhä Henki poistuu Temppelin kaikkein pyhimmästä osasta, niin sinne menee tilalle Paholainen, jokaa tekee identiteettivarkauden ja julistaa isensä Jeesukseksi, jota monet luulevat oikeaksi. Paholainen tekeytyy "Jeeskseksi" ja lahkojen herrraksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on todella vierasta uskontoa, julistaa, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Pysyisivät vaan juutalaiset erossa heistä.

On juutalaisia, ketkä eivät usko Jeesukseen. On myöskin niinkutsuttja kristittyjä, jotka todellakin julistavat peite silmillään, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole Rakas Pelastettu annettu muissa nimeissä kuin Jeesuksen Kristuksen Jumalan Nimen kautta !!! = Jeesus !!!!!

• Anonyymi

>> Juutalaisia ei saa käännyttää helluntailaisiksi <<

Menehän nyt ruokkimaan itseäsi sanan maidolla vielä lisää, että kasvat.

Israelissa enin osa, ellei kaikki, on ns. messiaanisia seurakuntia, mikä viittaa yksinkertaisesti Messiaaseen eli Jeesukseen Kristukseen uskovaa seurakuntaa.

Yleisesti ne eivät ole minkään suuntauksen seurakuntia, vaikka sen evankeliumin Jeesuksesta olisikin juutalaisille vienyt jonkun tietyn suuntauksen väki, kuten helluntailaiset, luterilaiset tai muunlaiset. Toisin sanoen, juutalaiset uskovat ovat vain Jeesukseen uskovia, niin kuin alkuseurakunnankin juutalaiset olivat. Samaa mallia sopisi ottaa täälläkin ja unohtaa kaikenlaiset suuntaukset.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/2831664/saarnaajilla-huono-kuuloko-
        "...huutaminen on vihaa.Näinkö saarnaajat purkavat vihaansa läsnäoleviin kuulijoihin?"

Monet kristityt eivät myöskään mene helluntaiseurakuntaan juuri helluntaihuudon vuoksi. Tilanne on sama monissa muissa maissa. Kaikki muut kirkot ovat yleensä rauhallisia, vain helluntailaiset huutavat ja sillä huudolla ajavat kaikki kiinnostuneet ihmiset pois. Kaikki pakenevat nopeasti ja kauas. He huutavat ja tulevat kiihdyksiin juuri sen huutamisen vuoksi. Silloin he luulevat, että se on Jumalasta, vaikka he itse ovat kiihdyksissä ja "hengen" tilassa juuri sen huutamisen takia. Haa-haa-haa-haa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet kristityt eivät myöskään mene helluntaiseurakuntaan juuri helluntaihuudon vuoksi. Tilanne on sama monissa muissa maissa. Kaikki muut kirkot ovat yleensä rauhallisia, vain helluntailaiset huutavat ja sillä huudolla ajavat kaikki kiinnostuneet ihmiset pois. Kaikki pakenevat nopeasti ja kauas. He huutavat ja tulevat kiihdyksiin juuri sen huutamisen vuoksi. Silloin he luulevat, että se on Jumalasta, vaikka he itse ovat kiihdyksissä ja "hengen" tilassa juuri sen huutamisen takia. Haa-haa-haa-haa.

Helluntailaisten pitäisi viedä oma "huutava lähetys" maihin, joissa on aggressiota ja joissa halutaan huutaa. Jossain islamilaisissa maissa, kuten Afganistanissa.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
        (Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1120254/huutavat-saarnaajat

toiselta palstalta:
        Ei se huutaminen ja mesominen tee julistuksesta yhtään sen parempaa ja tehokkaampaa. Minulle tuollainen käytös vain lyö vain vastarinnan ja inhon päälle kyseistä julistajaa vastaan. Ja olen kuullut myös muiden sanovan samaa. Kierrän kaukaa tällaiset julistajat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12279202/huutaminen-kokouksissa

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää on hyvää:
        Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "KURKKU SUORANA".

Ja vielä kerran: rauhaa rakastavia juutalaisia ei tietenkään voi käännyttää helluntailaisuuteen, ainoastaan niitä, jotka pitävät huutamisesta.

• Anonyymi

Toiselta palstalta:
        "Minua on aina kummastuttanut se kuinka saarnaajat huutaa? Onko heillä itsellään huono kuulo tai ihan jopa kuurot korvat?
        Koska tuskin kaikilla kuulijoilla on kuulolaitetta jonka vuoksi he huutaisivat..

Olen kuullut ja tiedän että huutaminen on vihaa.Näinkö saarnaajat purkavat vihaansa läsnäoleviin kuulijoihin?

Äitini pruukasi aina sanoa:Älä huura pirä muuten suutas auki..

Minulle tulee ainakin kovin paha olla jos saarnaajat huutaa täysillä.Vielä en ole ihan niin kuuro ja tuskin muutkaan kuulijat.Mutta uskon että huutaminen on ainoastaan ja vain vallankäyttöä jonka takana on käsittelemätön viha."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiselta palstalta:
        "Minua on aina kummastuttanut se kuinka saarnaajat huutaa? Onko heillä itsellään huono kuulo tai ihan jopa kuurot korvat?
        Koska tuskin kaikilla kuulijoilla on kuulolaitetta jonka vuoksi he huutaisivat..

Olen kuullut ja tiedän että huutaminen on vihaa.Näinkö saarnaajat purkavat vihaansa läsnäoleviin kuulijoihin?

Minulle tulee ainakin kovin paha olla jos saarnaajat huutaa täysillä.Vielä en ole ihan niin kuuro ja tuskin muutkaan kuulijat.Mutta uskon että huutaminen on ainoastaan ja vain vallankäyttöä jonka takana on käsittelemätön viha."

"Mutta uskon että huutaminen on ainoastaan ja vain vallankäyttöä jonka takana on käsittelemätön viha."
        Tämä on kyllä hyvin osuvasti sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta uskon että huutaminen on ainoastaan ja vain vallankäyttöä jonka takana on käsittelemätön viha."
        Tämä on kyllä hyvin osuvasti sanottu.

Eikö se Hitler huutanut myös kovaan ääneen? Niin. Vallan väärinkäyttöä. Juuri sitä se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se Hitler huutanut myös kovaan ääneen? Niin. Vallan väärinkäyttöä. Juuri sitä se on.

Juutalaisilla oli huonoja kokemuksia Hitleristä, joka aina huusi puheissaan kansalle. Joten - juutalaisille ei huutomissiota. Miksi olet lainkaan yllättynyt siitä, että juutalaisia ei voida käännyttää helluntailaisuuteen? Ainoa asia, joka auttaa, on rauhallisuus, eikä huuto kurkku suorana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisilla oli huonoja kokemuksia Hitleristä, joka aina huusi puheissaan kansalle. Joten - juutalaisille ei huutomissiota. Miksi olet lainkaan yllättynyt siitä, että juutalaisia ei voida käännyttää helluntailaisuuteen? Ainoa asia, joka auttaa, on rauhallisuus, eikä huuto kurkku suorana.

" juutalaisille ei huutomissiota"

Juuri niin. Kuulostaa hassulta, mutta....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" juutalaisille ei huutomissiota"

Juuri niin. Kuulostaa hassulta, mutta....

Ja sitten on vielä se ihmettely, että juutalaisia ei voi käännyttää helluntailaisuuteen. Pitäisi ensin rauhoittua ja yrittää sitten uudelleen. Jos lopetat huutamisen, ehkä onnistut paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi helluntai- tms. saarnaajat rukoillessaan ja saarnatessaan huutavat "kurkku suorana", eikö Jumala kuule muuten? Vai onko seurakunta huonokuuloista?
        (Kts. esim. TV7:n ulkomaiset ohjelmat, joissa osa saarnamiehistä huutaa, kirkuu, pomppii ja juoksee lavalla.)

Ei huutamista juutalaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiselta palstalta:

Ei sellaista huutoa juutalaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla.

• Anonyymi

Voisiko helluntailainen sielu voida enää paremmin kun se on ja elää lähellä uskonnollisuutta.

• Anonyymi

Aivan. Juutalaiset eivät pidä siitä, että huudetaan. Siinä se juju onkin.

• Anonyymi

Jääkiekkokaukalo on tosihyvä paikka harjoitella huutamista !

miksikähän ne huutaa siellä onko arviota?

• Anonyymi

helluntailainen sielu on vapautunut uskonnollisuudesta, eli olet erehtynyt aika tavalla !

Jeesuksen seuraaminen ei ole uskonnollisuutta, vai olivatko apostolit mielestänne uskonnollisia häh?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailainen sielu on vapautunut uskonnollisuudesta, eli olet erehtynyt aika tavalla !

Jeesuksen seuraaminen ei ole uskonnollisuutta, vai olivatko apostolit mielestänne uskonnollisia häh?

Luuk. 4:16

"Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina TAPANSA mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,"

Jeesus on paras esimerkki kaikissa uskonasioissa.

Jeesus ei ollut lahkoissa juokseva ja hurmoskokemuksia metsästävä hihhuliuskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina TAPANSA mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,"

Jeesus on paras esimerkki kaikissa uskonasioissa.

Jeesus ei ollut lahkoissa juokseva ja hurmoskokemuksia metsästävä hihhuliuskovainen.

mutta ei kauan aikaa kestänyt ku n kertoi asian kuin se on, eli kohta jo oli kädet nyrkissä synagogan pomoilla !

• Anonyymi

Ei ketään pidä käännyttää helluntaihin, riittää aivan hyvin että kääntyy Jeesuksen seuraajaksi niin opissa kuin elämässäkin!

näin kun tapahtuu sitten voi valita minkänimiseen uskovien joukkoon haluaa kuulua ollakseen hyödyllinen Jumalan työmies.

• Anonyymi

Käännyttäjät pysyköön siellä Amerikasssa hurmostelemasa ja toisiaan kaatamassa, mistä ovat lähteneetkin.

Kristinusko tuli Suomeen jo v. 800 jKr. Ortodoksien tuomana itäistä reittiä pitkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käännyttäjät pysyköön siellä Amerikasssa hurmostelemasa ja toisiaan kaatamassa, mistä ovat lähteneetkin.

Kristinusko tuli Suomeen jo v. 800 jKr. Ortodoksien tuomana itäistä reittiä pitkin.

mahtaisitko tajuta että sinuakin on käännytetty jo viissataa vuotta lutterin katkismukseen, ymmärrätkö !?

ja sinusta on tullut aivan esimerkillinen huuhaaopin julistaja !

• Anonyymi

Ei kukaan voi Jeesusta seurata. Jeesuksen käskyjä tulee totella.

Opetuslapsetkin kuolivat perisynnin tähden synteihinsä.

Joh. 8:21

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan voi Jeesusta seurata. Jeesuksen käskyjä tulee totella.

Opetuslapsetkin kuolivat perisynnin tähden synteihinsä.

Joh. 8:21

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

Opetuslapset saivat syntinsä anteeksi helluntaina kasteessa, kuten Jeesus oli luvannut.

• Anonyymi

Eli meidän katolinen antisemistimi - juutalaisvastaisuus elää yhä.
      Jaa - jos me kääntyisimme itse - Herran kansalaisiksi, ettemme olisi pakanallisia paavilaisia aurinkopyhäkirkon orjia.

Tanssitaas - Jerusalemittain, niin ei vauvalelut jäykistä jäseniä - kun tissimaitoa nautitaan.

https://www.youtube.com/watch?v=92WKbtocEA0

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä' on jäykille savolaisvalelijoille hieman töppösen alle iloa... uskovaisuuteen.
        Jerusalemista siis.

https://www.youtube.com/watch?v=_2u-aEG_g-0

https://www.youtube.com/watch?v=SwI_Wog_UJE

ei niin jäsenistä jäykistö koneen ääreen - kun etsii panetteluhenkeä ja ei tarvii sotaan kiinnittää huomiota - elämä jatkuu

Keinotekoinen pellehermannien hyppiminen ja hurmoksen aikaansaama riehuminen ei tule Jumalasta, vaan on kiihottamisella aikaansaatua villitsevien henkin aiheuttamaa.

Raamattu varoittaa hurmoslahkojen sirkustempuista ja väärästä ilosta. Väärä hurmosilo koukuttaa ihmisen ja sitä pitää hakea aina vain lisää ja juosta kaatajien ja kiihottajien perässä paikasta toiseen. Se ei anna todellista rauhaa ihmiselle.

Hes. 13:17 "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan ."

Kristittyjen kasteessa saama oikea Totuuden Henki on erilainen. Sen tuomia lahjoja ovat: usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo, terve harkintakyky eli terve järki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keinotekoinen pellehermannien hyppiminen ja hurmoksen aikaansaama riehuminen ei tule Jumalasta, vaan on kiihottamisella aikaansaatua villitsevien henkin aiheuttamaa.

Raamattu varoittaa hurmoslahkojen sirkustempuista ja väärästä ilosta. Väärä hurmosilo koukuttaa ihmisen ja sitä pitää hakea aina vain lisää ja juosta kaatajien ja kiihottajien perässä paikasta toiseen. Se ei anna todellista rauhaa ihmiselle.

Hes. 13:17 "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan ."

Kristittyjen kasteessa saama oikea Totuuden Henki on erilainen. Sen tuomia lahjoja ovat: usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo, terve harkintakyky eli terve järki.

"Keinotekoinen pellehermannien hyppiminen ja hurmoksen aikaansaama riehuminen ei tule Jumalasta, vaan on kiihottamisella aikaansaatua villitsevien henkin aiheuttamaa".

Osuvasti sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsensä keinotekoinen kiihdyttäminen tulkitaan "hengeksi". Kuka tahansa maallinenkin ihminen voi huutaa, ja se on syy jännityksen, kiihtymisen aiheuttamiseen. Kokeile vaikka. Tulet huomaamaan. Ilmeisesti tämä on tapa saada myös näyttelijät kiihottuneeseen tilaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsensä keinotekoinen kiihdyttäminen tulkitaan "hengeksi". Kuka tahansa maallinenkin ihminen voi huutaa, ja se on syy jännityksen, kiihtymisen aiheuttamiseen. Kokeile vaikka. Tulet huomaamaan. Ilmeisesti tämä on tapa saada myös näyttelijät kiihottuneeseen tilaan.

Kaikki, mikä on kiihtyneessä tilassa, hyppii ja huutaa, tulkitaan jumalalliseksi. Eikö rauhallisuus pitäisi olla juuri jumalallinen? Aletaan kaikki huutaa ja hyppiä, niin kaikki ovat "jumalallisia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jooooo rautakankiuskovaisuus se on oikeeta. Taivaassakin koko ikuinen olo musta puku päällä eikä hymyä.
        Se juuri saadaan vain pesuvadista - kastevettä juoden, kun päätä kastellaan.

Näitä hurmoskalleja on Pyhää Henkeä vastaan omalla hurmokselaan.

Pesuvativesi on huuhtonut jopa teitin raamatunopitkin mennessä...
        Siksihän lutteri suuttu juutalaisille, kun ei rautakankea saanut selkärangaksi.

Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja! (Psa 150:1-6)

pesuvatikasteessa ei tunneta karkeloa. Miiiinäää vaevaevaenen maaaatoooo matkamies muan ja möyritään perisynnin ohjeissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teitä ei saa edes kiihytettyä sunnuntaisin edes pakanakirkkoonkaan.
        Koetas kiihyttää ????!!!!!!! onnistuuko?
        Ei, ei se onnistu. Tupa on tyhjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki, mikä on kiihtyneessä tilassa, hyppii ja huutaa, tulkitaan jumalalliseksi. Eikö rauhallisuus pitäisi olla juuri jumalallinen? Aletaan kaikki huutaa ja hyppiä, niin kaikki ovat "jumalallisia".

RAuhallisuus voi ollakin lihallisuutta - muotojumalisuutta.
        Menepä mustaihoisten kokoukseen, he katsovat meitin jumalapalvelusylistystä hautajaistilaisuudeksi.

jota hurmostelet par- aikaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten mustapukupäälle - körttihattu päähän ja jopa alkaa jumalaiset suomalaisuusajatukset jyllätä hengessä päässä.
        Hieman karrikoitu sinun puheesi yhteenveto

https://www.youtube.com/watch?v=-YDTGI4Zq1c

8.3.2022 19:47

Kyllä juutalaisuudessa on hyvä puoli.

Rautakanki valelijat ei sitä tajua... ja ---- katsoitko peiliin?

• Anonyymi

Jumala käskee siunaamaan Juutalaisia ja Israelia näin sanoen:

23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
      24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
      25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
      26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
      27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/
        Kas tässä.

1. KR 1933/-38
        5Moos. 15:6

Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä VALLITSET MONIA KANSOJA, MUTTA HE EIVÄT VALLITSE SINUA.

Puhutaanko tässä "valitusta kansasta"?

...

2. 4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.

Efes. (Paavali) 5:22-24 Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.

Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.

KR 1933/-38
        5Moos. 15:17 niin ota naskali ja PISTÄ SE hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan. Samoin tee myös orjattarellesi.

...

Tuomarien Kirja 11:31
        vanha testamentti
        31 minä lupaan sinulle uhriksi sen, joka ensimmäisenä tulee taloni portista minua vastaan, kun palaan voittajana kotiin. Sen minä uhraan sinulle polttouhrina."

3. KR 1933/-38
        Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;

?

...
        4. Kristus:

12

»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Tarkoittaako tämä, että meille ei ole kerrottu koko totuutta? Onko jotain, mitä emme tiedä?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on lahkolaisuuden tunnusmerkki: vain me olemme oikeassa, kaikki muut ovat väärässä.

https://yle.fi/uutiset/3-10783708

Osa Raamatusta on käännösvirheitä ja kulttuurisia tulkintoja – "Pyhän tekstin muuttuminen on välttämätöntä, koska sen täytyy olla relevanttia omalle ajalleen"

Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa on maailman johtava Vanhan testamentin tutkimuksen huippuyksikkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa Raamatusta on käännösvirheitä ja kulttuurisia tulkintoja – "Pyhän tekstin muuttuminen on välttämätöntä, koska sen täytyy olla relevanttia omalle ajalleen"

Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa on maailman johtava Vanhan testamentin tutkimuksen huippuyksikkö.

Jumalallinen tieto tulee ylhäältä alaspäin, Korkeammasta lähteestä. Mutta silloinkin on otettava huomioon kyseinen lähde. Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahan voimilla on tietoa tulevista tapahtumista, tulevaisuudesta. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä. Tieto tulee ilmestyksestä. Jos ihminen puhuu Jumalalle, sitä kutsutaan rukoukseksi. Mutta jos Jumala puhuu ihmiselle, se on sairaus, koska Jumala ei puhu ihmiselle. Hän voi antaa tietoa sydämen kautta, tietoisuuden kautta, mutta Hän ei puhu ihmiselle. Ihmisen on oltava täysin ilman syntiä, synnitön, puhdas, jotta Jumala puhuisi hänelle. Näin ei kuitenkaan ole. Kuka meistä on täysin synnitön? Joku voi puhua ihmiselle ja sanoa olevansa Jumala. Mutta se ei ole Jumala, se on petos. Kaikenlaiset kanavoinnit ovat esimerkki tästä. Se on hyvin vaarallista. Ihminen luulee olevansa todella tekemisissä Korkeamman kanssa, mutta nämä ovatkin pahuuden voimat, jotka ihmiselle puhuu.
        Näistä niin sanotuista kanavoinneista (channeling) tekee hyvin vaarallisia se, että ne ovat osittain totta ja osittain valhetta. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe. Kun kanavoinnin vastaanottaja (uhri) huomaa, että osa siitä, mitä sanotaan, on totta, hän luulee, että kaikki on totta. Usein he antavat itselleen jonkun valoon liittyvän nimen (valon kantaja, valon tuoja, valon veljet jne.), jota käytetään kanavoinnin vastaanottajan pettämiseksi lopullisesti. Loppujen lopuksi "valon tuojat" eivät voi olla pahoja jne.
        Myös hyviltä voimilta voi tulla viestejä, mutta kuitenkin on oltava hyvin varovaisia. Näistä kanavoinneista voi lukea kaikkialla. Niitä on niin paljon. Epäilyksemme heräävät, koska nämä kanavoinnit antavat usein ristiriitaisia tietoja. Vaikka jokin asia voi olla totta, meidän on oltava varovaisia. Planeettamme on hyvän ja pahan välinen taistelukenttä. Ne, jotka väittävät olevansa ihmisten puolella, eivät välttämättä ole sitä. Eri ”ilmestyksien” viestit ovat ristiriitaisia. Varo. Myös planeettamme asukkaiden mielistä käydään jatkuvaa taistelua.
        Ne ovat osittain totta ja osittain väärin. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe.
        Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahan voimilla on tietoa tulevista tapahtumista. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niin monia ihmisiä, joille joku puhuu "korkeammista lähteistä". Joku, joka tuo "hyvää”, joka haluaa vain "hyvää ihmisille". Kanavoinnin tai "ilmestyksen" vastaanottaja pitää itseään valittuna ja uskoo, että totuus tulee maailmaan kanavoijan, kanavoinnin uhrin, kautta. Kun "ilmestyksen" ääni on niin suloinen ja hyväntahtoinen, se voi antaa sellaisen vaikutelman. Tällaisia ihmisiä on paljon, ja "he ovat ainoat, jotka tuovat totuutta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tämä "ilmestyksen" vastaanottaja on valittu pelastamaan ihmiskunta. Vaikka "ilmestyksen" sanoma olisi julma, sillä ei ole väliä, koska hän väittää olevansa "korkeampi voima". Se saattaa olla jopa totta. Paitsi että korkeammat voimat ovat sekä hyviä että pahoja. Jopa pahuudella on oma hierarkiansa pahuuden asteikolla. Mutta jos viesti on niin "rakastava", se on "totta".

Ihmisiä on niin helppo johtaa harhaan kanavoinnin avulla. Kanavoinnin vastaanottaja pitää sitä totuudenmukaisena.

Jopa pahan voimat voivat joskus puhua lempeällä ja rakastavalla äänellä ja teeskennellä olevansa Jumala, vaikka he eivät sitä ole, ja siten johtaa ”ilmestyksen” vastaanottajaa harhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niin monia ihmisiä, joille "Jumala" niin sanotusti puhuu. Mutta jos näin on, miksi kaikki ne, joille "Jumala" puhuu, antavat ristiriitaisia tietoja? Miksi niiden viestit ovat niin erilaisia. Eikö jo pelkästään se herätä epäilyksiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös ihmisiä, jotka väittävät olevansa Jeesus jne. Vielä nykyäänkin maan päällä on ihmisiä, jotka väittävät olevansa joko jumalia tai Jeesuksia. Olen jopa kuullut jossakin pidettävän Jeesus-tapaamisia. Yksi Jeesus sanoi, että hänen oma isänsä lähetti hänet. Sitten joku astui esiin ja sanoi, ettei hän lähettänyt ketään tänne (ilmeisesti Maa-planeetallamme). Hän siis luuli olevansa Jumala. Sairasta porukkaa. Onko tämä vakava sairaus vai suuruudenhulluutta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ihmiset, jotka väittävät olevansa Jumalan puolella, Jumalan asialla ja saaneet jonkun Jumalallisen tehtävän, ovat itse asiassa vastakkaisten eli pahuuden voimien puolella. Jotkut ovat niin vakuuttuneita kaikista ”ilmestyksistä". On hyvin vaikeaa kurkistaa pintaa syvemmälle. He ovat myös eksytettyjä, mutta samaan aikaan he raivoavat niitä vastaan, jotka ovat mahdollisesti oikealla tiellä. Silloin voitaisiin sanoa, että joko eksytetyt syyttävät eksytettyjä tai eksytetyt syyttävät niitä, jotka ovat oikealla tiellä, koska he luulevat kanavointien perusteella, että he ovat "valittuja" ja että he ovat oikeassa, koska "korkeammat voimat" sanovat niin. Tavallaan heitä käy sääliksi, koska he ovat itsekin uhreja, vaikka he uskovat, että uhrit ovat muut ihmiset. Ja sitten tulee mukaan erittäin vaarallinen fanatismi. Ja kyse voi olla myös mielen sairaudesta tai mielikuvituksesta. Silloin pitäisi tuntea heitä kohtaan myötätuntoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ovat nimittäin lujasti vakuuttuneita siitä, että he saavat "ilmestyksen" hyviltä voimilta, ja jos joku yrittää sanoa jotain sitä vastaan, he tulevat hirvittävän vihan ja epäkristillisen käytöksen valtaan. Tämä maa on hyvän ja pahan taistelukenttä, ja ihmisten mielistä käydään jatkuvaa taistelua. Miksi he sitten ajattelevat olevansa "valittuja". En tiedä, ehkä sillä on jotain tekemistä karman kanssa heidän edellisistä elämistään, jos he ovat pettäneet hengellisessä mielessä muita ihmisiä. Tai ehkä se on mielen sairaus, joka liittyy myös karmaan. Tämä ei tietenkään tarkoita, että ei ole olemassa todellisia ilmestyksiä. Totta kai on, ja varmasti on ihmisiä, jotka on valittu Jumalan antamaan tehtävään. Mutta jos henkilön, "ilmestyksen" vastaanottajan, sanoma eroaa siitä, mitä esimerkiksi tietyn uskonnon Pyhässä Kirjassa on kirjoitettu, on syytä olla varovainen. Tietenkin on otettava huomioon myös Raamatun tarkoituksellinen muuttaminen historian kuluessa, esimerkiksi Nikean kirkolliskokoukset jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopa jotkut tavalliset saarnaajat voivat johtaa harhaan. Jos ontarpeeksi karismaattinen ja tuntee showbisneksen perusteet...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus ihmiset ajattelevat, että jumalallinen ilmiö on paha ja pahuuden ilmiö on jumalallinen. Näiden kahden välistä rajaa ei ole aina helppo erottaa. Jopa pahuus voi puhua lempeällä äänellä. Eksytyksen mahdollisuus on suuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus ihmiset ajattelevat, että jumalallinen ilmiö on paha ja pahuuden ilmiö on jumalallinen. Näiden kahden välistä rajaa ei ole aina helppo erottaa. Jopa pahuus voi puhua lempeällä äänellä. Eksytyksen mahdollisuus on suuri.

Vai onko tämä helluntailaisten kurkku surana huutaminen ainakin useimmissa tapauksissa showbisnestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai onko tämä helluntailaisten kurkku surana huutaminen ainakin useimmissa tapauksissa showbisnestä?

Jos siis tuntee showbisneksen perusasiat hyvin, ihmisiä on helppo huiputtaa.

• Anonyymi

Ja sitten ihmetellään, miksi juutalaiset eivät halua osallistua tähän pelleilyyn ja sirkukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, miksi juutalaiset eivät halua osallistua tähän pelleilyyn ja sirkukseen.

Hitler huusi myös puheissaan kurkku suorana. Oliko hänkin "jumalallisessa hengessä". Mutta Hitler ei huutanut yhtä kovaa kuin helluntailaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler huusi myös puheissaan kurkku suorana. Oliko hänkin "jumalallisessa hengessä". Mutta Hitler ei huutanut yhtä kovaa kuin helluntailaiset.

Jos siis tuntee showbisneksen perusasiat hyvin, ihmisiä on helppo huijata. Ja sitten ihmetellään, miksi juutalaiset eivät halua osallistua tähän teatteriesitykseenja sirkukseen.
        Sirkus, teatteri. Sirkusteatteri. Huutaminen, pelleily, hyppiminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos siis tuntee showbisneksen perusasiat hyvin, ihmisiä on helppo huijata. Ja sitten ihmetellään, miksi juutalaiset eivät halua osallistua tähän teatteriesitykseenja sirkukseen.

Kaikki juutalaiset pakenevat tällaista sirkusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Kaikki huutaminen ei liity Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Kaikki huutaminen ei liity Jumalaan.

Sinun ei siis enää tarvitse maksaa kalliita teatteri- ja sirkuslippuja. Voit mennä teatteriin ilmaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun ei siis enää tarvitse maksaa kalliita teatteri- ja sirkuslippuja. Voit mennä teatteriin ilmaiseksi.

Niin, mutta eikö siellä ole rahankeräys, kolehti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muivisuikaleita tiputtivat lahkotemppelin katosta ja heijastivat niihin voimakasta keltaista valoa ja uskottelevivat ihmisille, että heidän kokouksissaan Jumala tekee kaikki rikkaiksi antamalla taivaasta kultahippuja.
        Mummot keräsivät vapisevin käsin muovisälää käsilaukkuihinsa ja veivät kotiinsa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Luciferus on taivaan ex-ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja.

• Anonyymi

Helluntailaisiksi eivät saa käännytetyksi keitään järkeviä henkilöitä. Täysin tietämättömät ja muuten vaan sekaisin olevat ovat helluntailaisten lahkosaarnaajien ainoat mahdolliset uhrit.

• Anonyymi

Naulan kantaan.

• Anonyymi

Jos Jerusalemissa olisi ollut hellluntailaisia 2000 vuotta sitten, niin ne olisi tehnyt pojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan, koska eihän se 8 pv. ikäinen vauva siitä ympärileikkauksesta mitään ymmärtänyt, miksi se piti tehdä.

• Anonyymi

Kyllä saa käännyttää vaikka onanisteiksi.

• Anonyymi

Monet luopuu lapsen uskosta ja kasteen armosta ja menee lahkoon voimakkaampien kokemusten toivossa.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Vauvakastettu sodoma-professori kertoo taas pride-kirkkonsa kuulumisia ja oppiansa.

• Anonyymi

täällä on vallalla sata kertaa pahempaa kielenkäyttöä kuin erräällä tutkinnassa olevalla mummolla on koskaan ollut !

kummallista ettöä mikään virkakunnan taho ei ole kiinnostunut asiasta!!

...lastenraiskaajasodomikääkkä jne... pakko kysyä olette jostain laitoksesta lomalla vai mitä olette !?!?

• Anonyymi

oletko sinä joku viistoistavuotias jengiläinen vai miksi tapasi viittaavat sellaiseen !?

eikö vauvatuskookirkolla ole laittaa ketään normaalisti keskustelevaa foorumille, koittakaa kysellä siellä johtotasolla !

• Anonyymi

Kun tuolla ylempänä kovasti ollaan löytävinään helluntaista kaikenlaist ariehuntaa ja hyppimistäkin niin kysyn mielenkiinnosta, mihin katekoriaan se sleyn ilmoituksessa ollut kehotus hyppiä ja pomppia mahtaa kuulua ?

onko se jonkinlaist aharjoittelua mahdollista ylöstempausta varten, vai onko se avoterapiaa opin uuvuttamille vaiko mitä se mahta aolla, kuka osaa omin sanoin ihan kertoa ?

• Anonyymi

" helluntaista kaikenlaist ariehuntaa ja hyppimistäkin"

Oletko taas juopotellut? Sinä olet ainoa joka täällä hyppii ja pomppii

Mutta ei sinin tarvi löstemapausta miettiä se ei koske sinua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huomasitko lainkaan kysmystä joka myös oli luettavissa, josp a lukisit ihan vaan uudestaan, rohkeasti, olethan pomppinutkin ties miten korkealle, uskallat kyllä ok !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viimeinen lause kertoo että olet juopotellut melko likisinä aikoina, kokeileppas kävellä viivaa pitkin, kerro miten kävi !

kokeilen apteekissa josko osaisivat suomentaa sen kryptiikan, enigmaa ei ole nyt käöytössä juuri tähän hätiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viimeinen lause kertoo että olet juopotellut melko likisinä aikoina, kokeileppas kävellä viivaa pitkin, kerro miten kävi !

kokeilen apteekissa josko osaisivat suomentaa sen kryptiikan, enigmaa ei ole nyt käöytössä juuri tähän hätiin.

"helluntaista kaikenlaist ariehuntaa ja hyppimistäkin"

koita olla pomppimatta ja juomatta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"helluntaista kaikenlaist ariehuntaa ja hyppimistäkin"

koita olla pomppimatta ja juomatta !

Kaatolahkoihin ei pidä mennä sisälle edes uteliaisuuttaan katsomaan kaatuuko siellä selälleen vai mahalleen, vai leijuuko ne ilmassa katon rajassa kolehtihaavit käsissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaatolahkoihin ei pidä mennä sisälle edes uteliaisuuttaan katsomaan kaatuuko siellä selälleen vai mahalleen, vai leijuuko ne ilmassa katon rajassa kolehtihaavit käsissä.

Eräskin henkilö kun osasi hyvin Raamatun niin eipä ottaneet helluntaiseurakuntaan jäseneksi ollenkaan.
        Mutta ummikko kelpaa hyvin jäseneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräskin henkilö kun osasi hyvin Raamatun niin eipä ottaneet helluntaiseurakuntaan jäseneksi ollenkaan.
        Mutta ummikko kelpaa hyvin jäseneksi.

Juutalaiset on viisaita, ne tutkii asioita syvällisesti. Ei ne nosta heti kättään pystyyn, vaikka lahkosaarnaaja niin kehottaa tekemään.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin hassua, kiitos naurusta.

• Anonyymi

Ps. 14:7 Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
      Jes. 59:20 Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra.
      Jeesus tuli joa 2000v sitten. Se on täytetty.
      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      Ei ole erilis-sopimusta.

Jumalako puolueellinen, ilman armoa ja Jeesusta.

• Anonyymi

Hypit jakeista toisiin, mutta et ymmärrä asioiden aikajännettä sisältöä.

Jumalalla on monenlaisia eri liittoja menossa yhtä aikaa. Ei ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. Jumala voi tehdä myös uusia liittoja entisten lisäksi.

Valitun kansan kanssa Jumalalla on erityisliittoja ja lupauksia, jotka koskevat heitä ikuisesti.
        Juutalaisilla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa.

Alkuseurakunnan virhe oli se, että odottivat Jeesuksen paluuta heidän elinaikanaan ja luulivat että silloin oli jo kaikki profetiat toteutuneet. Näin ei kuitenkaan ole asian laita.

Ei ole vielä Pyhä Henki vuodatettu kaikkien maailman ihmisten päälle, eikä aurinko ja kuu ole muuttunut vereksi. Ne tapahtumat on vielä edessäpäin.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hypit jakeista toisiin, mutta et ymmärrä asioiden aikajännettä sisältöä.

Jumalalla on monenlaisia eri liittoja menossa yhtä aikaa. Ei ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. Jumala voi tehdä myös uusia liittoja entisten lisäksi.

Valitun kansan kanssa Jumalalla on erityisliittoja ja lupauksia, jotka koskevat heitä ikuisesti.
        Juutalaisilla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa.

Alkuseurakunnan virhe oli se, että odottivat Jeesuksen paluuta heidän elinaikanaan ja luulivat että silloin oli jo kaikki profetiat toteutuneet. Näin ei kuitenkaan ole asian laita.

Ei ole vielä Pyhä Henki vuodatettu kaikkien maailman ihmisten päälle, eikä aurinko ja kuu ole muuttunut vereksi. Ne tapahtumat on vielä edessäpäin.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Jumalan kalenterissa kun yksi päivä tarkoittaa ihmisten kalenterissa tuhatta vuotta.

Siinä menee laskelmat helposti väärin ihmisen päätelmien mukaan asioita miettiessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan kalenterissa kun yksi päivä tarkoittaa ihmisten kalenterissa tuhatta vuotta.

Siinä menee laskelmat helposti väärin ihmisen päätelmien mukaan asioita miettiessä.

Moni ei myöskään ymmärrä, että Jumalan käyttämä termi ikuisuus, kreikaksi "aion" tarkoittaa alkukielen mukaan ajanjaksoa, jolla on alku ja loppu.

• Anonyymi

Helluntailaisten raamatullisten asioiden tuntemus on pelkkien traktaattien lauseiden hokemista ja toistamista. Yksittäisten jakeiden hokemista ja yhdistelemistä Parhamin perusopin mukaiseksi, joksi heidän omat pyhät kirjat ja novumit on käännetty ja teesit sorvattu Parhamin oppeihin sopiviksi.

Sieltä puuttuu kokonaisia asiakokonaisuuksia, kute syntiinlankeemus ja sitä seuraavat perisynnin seuraukset koko ihmiskunnalle. Helluntailaiset eivät usko eikä tunnusta Raamatun keskeisiä totuuksia ollenkaan.

• Anonyymi

Vauvakastettu valehtelee jatkuvasti.
        Hän tietää sen itsekkin. Hänellä on valheen isä. Luterilaiset ovat näköjään valehtelijoita.

• Anonyymi

<<Jumalalla on monenlaisia eri liittoja menossa yhtä aikaa. <<<
      Mikään ei ole pitänyt.
      Jeesuksen veressä on ainoa oikea liito jos sen ottaa vastaan.
      Se valmistettiin 2000v sitten jonka Jeesus Kristus valmisti.
      Se ei ole liha liitto ja Pyhän Hengen liitto. Ei ole kansallisuuksia, eikä erityiskohtelua.
      Se on ollut valmiina Jumalan mielessä, ennen kuin maailmaa oli edes valmistettu.
      2000v Jeesus teki sen valmiiksi, sen seurauksena me saamme ottaa armon totisessa uskossa vastaan.
      Kiitos ja Kunnia Herran. Aamen!

• Anonyymi

Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa 8 pv. ikäisenä.

Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa.

Uusi liito on Kasteen liitto, jossa Jumala liittää ihmisen Kristuksen ruumiin jäseneksi.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Kastamaton pakana ei kuulu uuden liiton jäseneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa 8 pv. ikäisenä.

Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa.

Uusi liito on Kasteen liitto, jossa Jumala liittää ihmisen Kristuksen ruumiin jäseneksi.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Kastamaton pakana ei kuulu uuden liiton jäseneksi.

Eikä ketään ehditä enää kastaa kristityksi Ihmisen Pojan päivänä, jota Jeesus vertaa Nooan päiviin ja Sdodoman ja Gomorran päiviin.

Kastamattomat pakanat on niitä tyhmiä neitsyitä, kuten hellarien kastamattomat lapset, ei niitä ole kasteessa liitettty Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi, koska helluntailaiset eivät ole Kristittyjä, vaan kristinuskosta eronneita lahkolaisia.

• Anonyymi

Filippiläiskirje: 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
      Jotka ottaa Jeesuksen vastaan heidät kastetaan ja tahtovat noudattaa ja seurata Jeesusta Hengessä, niin Jeesus alkaa puhdistaa Jumalan lasta.

• Anonyymi

Ei Jeesus ollut helluntailainen lahkosssa kaatuileva hihhuli. Ei sinne päinkään.

" Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus ollut helluntailainen lahkosssa kaatuileva hihhuli. Ei sinne päinkään.

" Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

Jeesus oli Juutalainen "tapauskovainen" eikä vaihtanut eikä perustanut mitään muuta uutta uskontoa eikä mitään hurmosuskontoa eikä kaatojonoja.

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Jeesus on paras esimerkki ja esikuva kaikissa uskonasioissa.

• Anonyymi

huomasiko joku kuinka veikkaus tiedotteet taulukoissa ovat muuttuneet väripalloiksi aivan kuin olisi jonkilaisesta helmitaulusta kyse ja vielä värillisiä Palloja,

• Anonyymi

Ei Pyhä uskon Henki tule suoraan syntiseen sydämeen ihmistä puhdistamaan synnin sekaan kuten Parhamilaisten paha harhaoppi sanoo.

Raamatun mukaan Jumala pesee ihmisen syntisyyden pois Kristittyjen kasteessa Kristuksen sovintotyön tähden ja antaa sitten puhdistamaansa sielun uskon Hengen lahjan.

Uutta viiniä vuodatetaan vain puhtaaseen, ehjään ja tyhjään sydämeen.

Jos ihmisen sydämessä on helluntailaisten lahkousko valmiina sisällä, niin ei sinne enää mitään Jeesusta tule, koska siellä on jo asukas sisällä.

"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on , se ei voi olla minun opetuslapseni."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Pyhä uskon Henki tule suoraan syntiseen sydämeen ihmistä puhdistamaan synnin sekaan kuten Parhamilaisten paha harhaoppi sanoo.

Raamatun mukaan Jumala pesee ihmisen syntisyyden pois Kristittyjen kasteessa Kristuksen sovintotyön tähden ja antaa sitten puhdistamaansa sielun uskon Hengen lahjan.

Uutta viiniä vuodatetaan vain puhtaaseen, ehjään ja tyhjään sydämeen.

Jos ihmisen sydämessä on helluntailaisten lahkousko valmiina sisällä, niin ei sinne enää mitään Jeesusta tule, koska siellä on jo asukas sisällä.

"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on , se ei voi olla minun opetuslapseni."

Pyhä Henki vuodatetaan ihmisen sieluun eli sydämeen vasta kun sen Jumala on kasteessa puhdistanut kaikesta syntisyydestä täysin puhtaaksi. Ei Pyhä Henki muuten Pyhä olisikaan.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Murhamiestä kehotettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään raskaat synnit pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki vuodatetaan ihmisen sieluun eli sydämeen vasta kun sen Jumala on kasteessa puhdistanut kaikesta syntisyydestä täysin puhtaaksi. Ei Pyhä Henki muuten Pyhä olisikaan.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Murhamiestä kehotettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään raskaat synnit pois.

Ensin syntien pesu kasteessa, vasta sitten sisälle voi tulla Pyhä uskon Henki lahjaksi.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun.

• Anonyymi

Ilman usko ei saa syntiä anteeksi, uskossa syntyy synnin tunto, kaikki on Jumalan kirkkautta vaille.
      Ja joka päivä ravitaan Jeesusta opastajaksi, taivaassa vasta ihminen puhdistetaan lopullisesti.
      Usko tekee vanhurskaaksi ja syntiseksi.

• Anonyymi

Sydämen usko ei ole irrallinen asia kasteessa saatavasta Pyhästä Hengestä.

Ihmisellä ei voi olla sydämen uskoa ennen kasteessa saatavaa Pyhän Hengen lahjaa.

Pelastava usko ei ole irrallinen asia eikä Pyhästä Hengestä irrallinen asia.

Pyhä Henki ei tule ihmisen sisälle ennenkuin Jumala on kasteessa pessyt ihmisen synnit pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä ei voi olla sydämen uskoa ennen kasteessa saatavaa Pyhän Hengen lahjaa.

Pyhä Henki ei tule ihmisen sisälle ennenkuin Jumala on kasteessa pessyt ihmisen synnit pois.

Käännyttämällä kuulosta ja aistien välityksellä tuleva usko on vasta sitä kuollutta päänuskoa, joka ei ketään pelasta yhtään mistään, koska ei siinä tule PYhä Henki vielä synnin sekaan ihmisen sisälle.

Raamatun mukaan synnit pestään pois Kristittyjen kasteessa, vasta sitten on taivaan lahjojen vuoro tulla ihmisen sisälle puhtaaseen huoneeseen, ei ennen sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käännyttämällä kuulosta ja aistien välityksellä tuleva usko on vasta sitä kuollutta päänuskoa, joka ei ketään pelasta yhtään mistään, koska ei siinä tule PYhä Henki vielä synnin sekaan ihmisen sisälle.

Raamatun mukaan synnit pestään pois Kristittyjen kasteessa, vasta sitten on taivaan lahjojen vuoro tulla ihmisen sisälle puhtaaseen huoneeseen, ei ennen sitä.

Siksi Jeesus sanoo, ensin kaste ja sitten vasta muut asiat sille Kristuskalliolle.

Se perustus kestää. Ensin kaste ja sitten Jumalan antama Pyhä uskon Henki sisälle lahjaksi.

Oman uskonratkaisun varaan rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

Ihminen voi menettää uskonsa elämänsä aikana ja silloin koko rakennus romahtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ollut kuin yksi synnitön ihminen maan päällä : Jeesus Kristus.
        Uskossa saa synnit anteeksi ja se on esikuvallista.
        Ilmestyskirja: 19:8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
        Vanhurskaus Jumalan edessä.
        Ihminen on maan päällä syntinen ja vanhurskas samaan aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja: 19:8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."

Juutalaisille ei huutomissiota. Miksi olet lainkaan yllättynyt siitä, että juutalaisia ei voida käännyttää helluntailaisuuteen? Ainoa asia, joka auttaa, on rauhallisuus, eikä huuto kurkku suorana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisille ei huutomissiota. Miksi olet lainkaan yllättynyt siitä, että juutalaisia ei voida käännyttää helluntailaisuuteen? Ainoa asia, joka auttaa, on rauhallisuus, eikä huuto kurkku suorana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki, mikä on kiihtyneessä tilassa, hyppii ja huutaa, tulkitaan jumalalliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki, mikä on kiihtyneessä tilassa, hyppii ja huutaa, tulkitaan jumalalliseksi.

Sirkus, teatteri. Sirkusteatteri. Huutaminen, pelleily, hyppiminen - helluntailaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sirkus, teatteri. Sirkusteatteri. Huutaminen, pelleily, hyppiminen - helluntailaisuus.

Sanooko Raamattu, että Jeesus saarnasi huutaen kurkku suorana - ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntisellä ei ole mitään asiaa Jumalan läheisyyteen. Syntinen ihmisen kuolee heti Jumalan lähellä. Taivaaseen ei pääse mitään syntiä, ei edes piilosyntiä.

Edes Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmilla ei ollut mitään asiaa isiensä kanssa Ilmestymajan lähelle Jumalan läheisyyteen syntisenä. Heidätkin piti puhdistaa synnistä Jumalan sanaan liittyvän veden avulla.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Raamatun mukaan vain Kristittyjen kasteessa Jumala pesee synnit sillä tavalla pois, että ihminen voi mennä Jumalan läheisyyteen taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kasteessa saadaan synnit anteeksi ja Herran Pyhässä Ehtollisessa.

• No rakkaat miten Uskovaiset voi kääntää uskovainen mihin muun kun lihalliseen toimintaan, jossa synti asuu , kun eivät Usko mitä siinä on Kirjoitettu >>>

hän POISTAA JUMALATTOMAN menon Jaakobista.
      Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä OTAN POIS heidän syntinsä."

• Anonyymi

hän POISTAA JUMALATTOMAN menon Jaakobista.
        Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä OTAN POIS heidän syntinsä."

Asiayhteydestään irrotettu kohta liittyy vasta tuleviin aikoihin, kun Pyhä Henki vuodatetaan maailman kaikkien ihmisen lihan päälle ja aurinko ja kuu muuttuu vereksi. Ei ne ole vielä tapahtuneet.

Alkuseurakunta erehtyi luulemaan, että Jeesuksen paluu ja kaikkien profetioiden täyttyminen tapahtuu heidän elinaikanaan. Sellaista käsitystä on Uudessa Testamentissa paljon, jonka aika on vasta tulevaisuudessa.

• Anonyymi

Luterilaiset on kastettu vauvana, mutta silti eletään pahoissa synneissä. Teoria, että vauvakaste auttaa elämään edes ihmisiksi on valhetta.

• Anonyymi

Teot ei ole pelastusken perusta, vaan kasteessa saatu syntien armahdus ja pesu on ikuinen kun ihminen liitetään kasteessa ikuisesti elävään Kristuksen ruumiis, een ja kasteessa saatu Pyhä uskon Henki sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Ihminen näkee ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämen, onko siellä hänen antamansa Pyhä Henki vai jokin muu villitsevä ja kaatava hurmoshenki,kuten helalreissa on.

• Anonyymi

Ei kaste auta elämään ihmisiksi vaan kastte liittää Kristukseen.

Sitä ei uudestikastajat tajua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaste auta elämään ihmisiksi vaan kastte liittää Kristukseen.

Sitä ei uudestikastajat tajua

Samoin oli lapsen ympärileikkaus. Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa, mutta ei se tietenkään siihen vaikuta kuinka ihmine elää elämänsä.

Liitto on kuitenkin ikuinen.

Uusi liitto on kasteen liitto, jota Pyhässä Ehtoollisessa vielä vahvistetaan.

Mutta ei ne tietenkään takaa kuinka ihminen elää elämäänsä. Ne on eri asioita.

Kasteen liitto on ikuinen.

• Anonyymi

Uudestikasteissa lahkoon herjataan Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi

Luterilaiset tuudittavat seurakuntalaisensa menemään vauvakasteella helvettiin. Mitään muuta ei tarvita. Saa elää synnissä.
      Näinkö Raamattu opettaa?

• Anonyymi

Uudestikastajia okein kehotetaan elämään synnissä.

Raamattu ei opeta niin mutta se ei haittaa niitä

• Anonyymi
    • Mutta muistakaamme Rakkaat . Ketkä on oikeat Juutalaiset . >>
      Room. 2:28

Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

Room. 2:29

vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Antakaa Jeesus kastaa teitä Hengessä ja Tulessa !!!

• Anonyymi

Jeesus sanoo: "vedestä ja Hengestä"

Parhamin teot pitää tulessa kastaa pois ihmisestä, eli helvetin tulessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista Lootin vaimoa!

• Anonyymi

Helluntaina 3000 ihmistä kastettiin "vedestä ja Hengestä" ihmisten kotona koko perhe yhdellä kertaa.
        Tuli tarkoittaa kasteessa saatavan syntien pesun jälkeen sydämeen vuodatettavaa Pyhää uskon Henkeä.
        Uusi liitto on kasteen liitto "vedestä ja Hengestä", Ef.4:5 Yksi kaste,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina 3000 ihmistä kastettiin "vedestä ja Hengestä" ihmisten kotona koko perhe yhdellä kertaa.
        Tuli tarkoittaa kasteessa saatavan syntien pesun jälkeen sydämeen vuodatettavaa Pyhää uskon Henkeä.
        Uusi liitto on kasteen liitto "vedestä ja Hengestä", Ef.4:5 Yksi kaste,

Ihmisen kokemus psykoosiin joutuessa ei ole mikään "henkikaste", vaan silloin pitää mennä kiireesti lääkäriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen kokemus psykoosiin joutuessa ei ole mikään "henkikaste", vaan silloin pitää mennä kiireesti lääkäriin.

Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisilla oli huonoja kokemuksia Hitleristä, joka aina huusi puheissaan kansalle. Joten - juutalaisille ei huutomissiota...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisilla oli huonoja kokemuksia Hitleristä, joka aina huusi puheissaan kansalle. Joten - juutalaisille ei huutomissiota...

Kristinusko pähkinänkuoressa - usko kaikki ja älä kyseenalaista mitään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko pähkinänkuoressa - usko kaikki ja älä kyseenalaista mitään!

Mutta kyseenalaistaminen on myös merkki älykkyydestä. Mutta ihmisen on itse kyseenalaistettava, tutkittava, analysoitava ja tehtävä johtopäätöksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyseenalaistaminen on myös merkki älykkyydestä. Mutta ihmisen on itse kyseenalaistettava, tutkittava, analysoitava ja tehtävä johtopäätöksiä.

Raamatussa ei ole sanaa "uskovien kaste" tai "upotuskaste" tai "henkikaste"

Ne termit on keksitty Amerikassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Rakas kirjoittaja !!

Matt. 3:11

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Luuk. 3:16

niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

• Anonyymi kirjoitti:

Muista Lootin vaimoa!

Muistetaan Rakas !

Vaimo joka haluisi väkisin olla tottelematon ja muistella menneittä katsoi taakse kun oli huolissaan. Ei tarvi olla huolissaan Juutalaisista. Jumala on luvannut avaa heidän silmät ja korvat viimeisiä päivinä että he löytävät Jeesusta että ne pelastuvat jotka hänet ottaa vastaan.
        Sitten en osa sanoa että onko joukkossa uppiniskaisia fariseuksia jotka eivät antautuu Jeesukselle vaan yhä halua ristiinnaulita Hänet ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas kirjoittaja !!

Matt. 3:11

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Siinä viitataan siihen kun 3000 ihmistä kastettiin helluntaina vedellä ja Hengellä, kuten Jeesus oli Nikodemukselle puhunut ennen helluntaita.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Kaste on uuden liiton sinetti, siinä on vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa.

Ef.4:5 Yksi kaste.

• Anonyymi

Jumala on tehnyt kaiken jo valmiiksi en ajan alkua, luonnonvakiot, luonnon lait matematiikka, etiikka, rakkaus, myötätunto, ota ne vastaa ja elä niiden mukaan, miten Jeesus opettaa.
      Raamattu opettaa tuntemaan Pyhän Jumalan ja Jesuksen, jota Pyhä Henki kirkastaa.
      Pyhyydessä ei ole kuin Jumalan rakkaita lapsia ilman erotusta., jotka ovat veljiä keskenään.

• Anonyymi

Ei tietenkään saa juutalaisia käännyttää helluntailaiseksi. Olisi suuri virhe !

• Anonyymi

Kristiyksi kylläkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristiyksi kylläkin

Uskonto on pohjimmiltaan rappeutunut pelkiksi kansallisiksi uskomuksiksi, toisin sanoen se on lakannut olemasta sovellettu teknologia, henkisen edistyksen teknologia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonto on pohjimmiltaan rappeutunut pelkiksi kansallisiksi uskomuksiksi, toisin sanoen se on lakannut olemasta sovellettu teknologia, henkisen edistyksen teknologia.

Usko ja uskonto on eri asioita.
        Usko hyvää täydelliseen Jumalaan lopettaa koko ihmisyyden ja tuhoaa sen sydämessään, se onkin saatanan tarkoitus.
        Tietäkää tämä!

• Anonyymi kirjoitti:

Kristiyksi kylläkin

Rakas !
        Tuntuu että judaistit ei salli edes sitä vaan vastustaa ja sanovat että Jeesus on kihoittelija joka pitää ristiinnulita..
        Vähän myöhässä ovat himonsa kanssa !! Ei onnistuu enää koska Jeesus ei ole tavallinen ihminen vaan Jumala !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristiyksi kylläkin

1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: KEN TAHTOO OLLA KRISTITTY JA KRISTITTYNÄ KUOLLA, EI SILLE OUTO, PEITETTY, SAA HERRAN LAKIN OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

1234567---

• Matt. 3:11

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi: 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Huolehtikaa sielustanne ja antakaa Kunnia Jumalalle, Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle.
      Sieltä tulee pelastus ja kaikki mitä tullut on. Olkaa käytännössä Jeesuksen todistajia, se on Jumalan tahto.
      Aamen!

• Anonyymi

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia,

Helluntaina kastettiin 3000 ihmistä vedellä ja Hengellä.

Kirkkohistorian puolelta tiedetään että suurin yhtä aikaa kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä vauvasta vaariin asti.

Kristillisessä Kasteessa on aina vesi ja Henki ja Kristuksen veren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa. Se perustuu Jumalan sanaan eli Jeesuksen kastekäskyyn (Matt.28:18-20)

Ensimmäiset helluntailaiset Amerikassa eivät olleet kristittyjä, vaan Afrikasta sinne vietyjen mustien perillisiä, joiden kodin uskonto oli henkien palvonta ja noituus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia,

Helluntaina kastettiin 3000 ihmistä vedellä ja Hengellä.

Kirkkohistorian puolelta tiedetään että suurin yhtä aikaa kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä vauvasta vaariin asti.

Kristillisessä Kasteessa on aina vesi ja Henki ja Kristuksen veren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa. Se perustuu Jumalan sanaan eli Jeesuksen kastekäskyyn (Matt.28:18-20)

Ensimmäiset helluntailaiset Amerikassa eivät olleet kristittyjä, vaan Afrikasta sinne vietyjen mustien perillisiä, joiden kodin uskonto oli henkien palvonta ja noituus.

Kaste on vahvistus siitä että on ottanut uskon vastaan. Ei pidä mennä kasteelle ellei ole ottanut uskoa vastaan, sama koskee ehtoollista. Se on silloin teeskentelyä ja pilkkaa Jumalan säätamyksiä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on vahvistus siitä että on ottanut uskon vastaan. Ei pidä mennä kasteelle ellei ole ottanut uskoa vastaan, sama koskee ehtoollista. Se on silloin teeskentelyä ja pilkkaa Jumalan säätamyksiä vastaan.

"Kaste on vahvistus siitä että on ottanut uskon vastaan"

Missä Raamatussa on tuollainen opetus?

• Anonyymi

Joka koskee Juutalaisiin, koskee Herran silmäterään.

Lahkolaiset pysyköön harhaoppeineen Amerikassa.

• Anonyymi

Juutalaisilla ei ole Jeesusta , he ovat silloin petollisia ja uskottomia Jumalalle, tois sanoen paknoita ilman Jumalaa.
        2.Pietarin kirje: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        1.Johanneksen kirje: 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        Israel on muodostunut Jeesuksen ympärille alusta saakka, Jeesus on Jumala joka on kaiken Luoja.
        Jos jotain korotetaan niin toista alennetaan ja se on rasismia joka pilkkaa Jumalan täydellistä Pyhyyttä luomisen säätämistä. Kaikki on Jumalan lapsia jotka ottavat Jeesuksen vastaa, ovat veljiä keskenään erotelematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisilla ei ole Jeesusta , he ovat silloin petollisia ja uskottomia Jumalalle, tois sanoen paknoita ilman Jumalaa.
        2.Pietarin kirje: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        1.Johanneksen kirje: 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        Israel on muodostunut Jeesuksen ympärille alusta saakka, Jeesus on Jumala joka on kaiken Luoja.
        Jos jotain korotetaan niin toista alennetaan ja se on rasismia joka pilkkaa Jumalan täydellistä Pyhyyttä luomisen säätämistä. Kaikki on Jumalan lapsia jotka ottavat Jeesuksen vastaa, ovat veljiä keskenään erotelematta.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki erillisiä Persoonia.

Jeesus on ihminen, jonka Isä on Jumala.

Jeesus sai kasteessa ihmisen ylösnousemusruumiin, johon kaikki ihmiset kasteessa liitetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki erillisiä Persoonia.

Jeesus on ihminen, jonka Isä on Jumala.

Jeesus sai kasteessa ihmisen ylösnousemusruumiin, johon kaikki ihmiset kasteessa liitetään.

Mark. 9:7

Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark. 9:7

Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"

Juutalaisista tulee Jumalan lapsia Ympärileikkauksessa, koska ei Jeesus mitään lain kirjainta kumonnut, vaan piti ne edelleen voimassa.

Raamatussa usko ei ole mikään irrallinen asia, vaan se tarkoittaa Jumalan käskyjen tottelemista.
        Alkukielessä usko ja uskollisuus on ihan sama sana. Kyse on loppujen lopuksi Jumalan käskyjen tottelemisesta kun puhutaan oikeasta uskosta Jeesuksen sanojen tottelemisesta.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Raamatun ilmoituksen mukaan kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalna valtakuntaan niin silloin Jumala pelastaa kaikki valitun kansan eli Israelin ja Juutalaiset.

Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisista tulee Jumalan lapsia Ympärileikkauksessa, koska ei Jeesus mitään lain kirjainta kumonnut, vaan piti ne edelleen voimassa.

Raamatussa usko ei ole mikään irrallinen asia, vaan se tarkoittaa Jumalan käskyjen tottelemista.
        Alkukielessä usko ja uskollisuus on ihan sama sana. Kyse on loppujen lopuksi Jumalan käskyjen tottelemisesta kun puhutaan oikeasta uskosta Jeesuksen sanojen tottelemisesta.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Raamatun ilmoituksen mukaan kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalna valtakuntaan niin silloin Jumala pelastaa kaikki valitun kansan eli Israelin ja Juutalaiset.

Amerikasta tulleet harhaoppiset lahkolaiset käyvät viivytystaistelua kun yrittävät estää lapsien kastamisen Kristityiksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan lapset pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

1234567---

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi: 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Kolmi-yhtein Jumala on mysteeri. Kinaaminen on epäuskoa Jumalan sanaa kohtaan.
      8:21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
      Vanhurskas elää uskossa ja luottaa Jeesukseen ja elävään Jumalan sanaan, ja korjaa elämänsä suunnan Pyhän elämän suuntaiseksi mihin Jumalan kompassi osoittaa.
      Ja Jeesus on suunnannäyttäjä ja opastaja ja vapauttaja maailman pahuudesta.

• Anonyymi

otsikko: "Juutalaisia ei saa käännyttää helluntailaisiksi"

Mieluummin ei ketään !!

• Anonyymi

Jeesus kutsuu pois pahoista teoista ja ajatuksista, rikollisuudesta, varkaudesta, vääryydestä rauhaa ja rakkauteen Pyhään elämään. Mutta ei pakota ja sitä sanaa Hän kehottaa julistamaan. Käännyttäminen on kuin huijaamista.
      Ota tai jätä. Se kuuluu vapauteen.
      Hyvää saa tehdä sille ei ole lakia.
      Galatalaiskirje: 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

• Anonyymi

Jenkkilahkoissa on käännyttämiseksi tehdyt strategiat ja suunnitelmat kuinka kristittyjä käännytetään lahkolaisiksi. Valmiit keskustelupohjat ja ohjeet, kuinka Luterilaisten kanssa väitellään kasteesta ja uskosta.

Ensin yritetään mitätöidä ihmisen usko ja kaste ja sitä vähätelään ja moititaan pelkäksi uskonnollisuudeksi heidän omien menojen rinnalla, jossa ihmisiä kaadetaan selälleen ja puhutaan sekavia hurmoskiellä suoraan Jumalan kanssa salaisuuksia.

Saatana ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa.

Se tulee ihmistä vastaan leveästi hymyillen lahkosaarnaajan hahmossa, mittatilauspuku päällä ja sävy sävyyn solmiot ja nenäliinat rintapielessä, suuri kultainen ristiriipus välähetelee kaulassa, kiiltävä nahkakantinen "Raamattu kansalle" painos kainalossa.

Sitten se tulee sinun luoksesi ja sanoo: Jeesus rakastaa sinua, oletko uskossa rakas veli/sirar?
        Tule meidän kanssa niin opiskellaan Raamattua yhdessä. Hymy levenee entisestään.

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jenkkilahkoissa on käännyttämiseksi tehdyt strategiat ja suunnitelmat kuinka kristittyjä käännytetään lahkolaisiksi. Valmiit keskustelupohjat ja ohjeet, kuinka Luterilaisten kanssa väitellään kasteesta ja uskosta.

Ensin yritetään mitätöidä ihmisen usko ja kaste ja sitä vähätelään ja moititaan pelkäksi uskonnollisuudeksi heidän omien menojen rinnalla, jossa ihmisiä kaadetaan selälleen ja puhutaan sekavia hurmoskiellä suoraan Jumalan kanssa salaisuuksia.

Saatana ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa.

Se tulee ihmistä vastaan leveästi hymyillen lahkosaarnaajan hahmossa, mittatilauspuku päällä ja sävy sävyyn solmiot ja nenäliinat rintapielessä, suuri kultainen ristiriipus välähetelee kaulassa, kiiltävä nahkakantinen "Raamattu kansalle" painos kainalossa.

Sitten se tulee sinun luoksesi ja sanoo: Jeesus rakastaa sinua, oletko uskossa rakas veli/sirar?
        Tule meidän kanssa niin opiskellaan Raamattua yhdessä. Hymy levenee entisestään.

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

"mitätöisä usko",

ja sen lapsenuskon ne kyllä varastaa.

"pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi"
        Ilm: 3: 11

lapsena saatu sydämen usko, on aarre !! varokaa, ettei kukaan sitä pääse varastaan !

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      196
      1512
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      944
    3. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      931
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      816
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      719
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      710
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      671
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      664
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      646
    Aihe