Kuoleman pelko ja sekoamisen pelko

Anonyymi

Hei haluaisin kysyä teiltä,että kuinka moni kärsii näistä kuoleman peloista sekä sekoamisenpelosta? Itsellä on ollu pian viikon näitä voimakkaampia pelkotiloja ja pelko pysyy. Välillä se rauhottuu toki. Onko teillä mitää rauhoittavaa käytössä mikä teitä auttaa vai millä te saatte ne pelon tunteet pois? Itse kävin otattamassa mahdolliset verikokeet ja sydänfilmit ja ne oli kunnossa ja tätä on ollut ennemmin itsellä mutta jotenkin sitä ei vain ymmärrä et tätä on ollu ennemminki ja on mennyt ohitse. Itsellä on paniikkihäiriö sekä ahdistuneisuushäiriö ollut jo nuoruus vuosista lähtien. Olisi kiva jos kertoisitta onko nämä kuinka yleistä.

25

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole sekoamassa, paniikki vaan tekee tepposet. Läheiselläni juurikin tuota samaa, nyt kehotan kipinkapin lääkärille että määrää lääkettä ellei jo ole. Itse en pelkää kuolemaa, elämä jatkuu jossain ulottuvuudessa mutta sitä ei kannata miettiä vaan elää tätä elämää missä nyt ollaan.

    • Anonyymi

      Kyllä mulla lääkitys on ja lääkäri juuri soitti,että kaikki tulokset on hyvät että terve olet ja no jos kukaa muukaa ei oo seounnu tai tullu hulluksi niin emmäkää sitte voi ja niin kun ensiksi sanoin,että nää tuntuu vain niin todellisilta,mutta hyvä saada keskustelu apua mikä vois vähä helpata oloa ettei tarvi koko aikaa napsii rauhottavia. Jotenki on vain niin pää kun pyörremyrsky ei niin kun tota mitää iloista asiaa meinaa saada mieleen kun kaikki pelot yrittää vallata ajatukset mutta kyllä mä sen tiedän et tää kuuluu paniikkiin mut ei mikää kiva olotila

      • Anonyymi

        Usein nämä häiriöt ovat juuri pelko sekoamisesta ja kuolemisesta , mutta ei tartte pelätä et tule sekoamaan etkä kuolemaan vaan se menee ohitse niin hyvin ettet edes itse osaa ajatella jälkeenpäin miten kovasti pelkäsit.
        Nämä oireet on monella masennuksen tuottamia, ja paniikkihäiriö voimistaa pelon.
        Joten jotain rauhoittavaa ehkä lääkäri kirjoittaa vaivoihin .


    • Anonyymi

      Tarvii ehkä jatkuvan lääkityksen, pelkät rauhoittavat silloin tällöin ei auta jos paniikki kaataa sänkyyn ja lanssia joutuu soitteleen joka toinen päivä ja mitään sydävaivaa ei ole. Tämä siis ihan kokemuspohjalta.

      • Anonyymi

        Sekin on erinlaista koka tapauksessa , ystäväni sai rauhoittavaa tarvittaessa ja pärjäsi niillä hyvin ja aika pian luopui niistä kun olo parantui.


    • Anonyymi

      Kyllä mulla lääkitys on mut en tiedä sitte kun lopetettiin peratsin lääkitys niin olisko siitä nää vieroitus oireet.justiin kävin kokeissa niin ei niissä mitää vikaa ollu kaikki oli kunnossa.

    • Anonyymi

      Uskon tietäväni lääkkeet vaivaasi. Jos yrität suitsia edes 75% tota "nettijumaluuttasi" voit saada jo tulevana keväänä helpotusta riittämättömyyden tunteeseesi.
      Nyt kun hakkeroit yksityisten ihmisten tietokoneita sairaan mielesi oikkujen mukaan, ei ole ihme, että sinulla on vihollisia.

      Toivo Lång 84v. Inkeroinen

    • Anonyymi

      Voisko myös tämä sota aiheuttaa sen, että ahdistaa?

      • Anonyymi

        Ei sota minua niin ahdista vaikka kyllä se on mietittäny monesti. Minulla on ollu vähä tressaavaa aikaa taas ja yks tuttu menehtyi niin seki tuli vähä yllätyksenä.


    • Anonyymi

      tuntuu varmasti kivalta kuulla ihmisen murskaantuvan junan alle.

    • Anonyymi

      Pyydän anteeksi vilpittömästi trollauksiamme.


      Sanoma Oy.

    • Anonyymi

      Diapamia otan silloin. Mietin nyt milloin Venäjä hyökkää tänne, pommittaa ja henki menee. Ja mitä on kuoleman jälkeen? Luultavasti ei mitään joten vituttaa kun kesä tulossa ja sota saapuu pilaten kaiken. Itsari olisi helppo mutta en tiedä, kun tietoisuus loppuu eikä enää ikinä kokisi kesiä ja linnunlaulua jne.

    • Anonyymi

      En tiedä olenko oikea henkilö vastaaman. Haluan myös mainita olen kirkoista eronnut. Mutta kannan ristiä kaulassa ja risti suojele minua kaikelta pahalta.Omasta uskosta siis kinni. Olen pelkotiloihin rakentannut ristin avuksi.Uskon sen voimaan. Katsoin jonkun kauhu elokuvan.Jossa naishenkilöä suojasi risti.Fopioista,pahoita kumituksista ymm.Joten uskon ristin voimaan. Roikuu rihkama risti kaulassani kuin lukulampussani makuuhuone. Ei tarvitse siis olla kirkon kuluva. Toki normaali tavalla uskon jumala. suojelusenkelit. Mutta kerto paljon olen kirkosta eronnut.Ihminen voi itse rakentaa peloileen fopioille suojan. minun suojan on risti.Myös fopioille jos joskus on ollut kuoleman pelko tai vakavan sairauden pelko?Että selviä ristini kautta kaikesta kuitenin. Kuolemaa on mahdotonta väistää.Voi kuvitella itse sen, tapaa kuolet rakkat,ei hättää,Entä vakavat sairaudet,niistä sevitään.Oma asenne ratkaisee kaikessa.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17589753/elamme-virtuaalitodellisuudessa

        Nykyaikaiset tiedemiehet ovat tulleet siihen tulokseen, että maailma on hologrammi ja että elämme virtuaalitodellisuudessa. Internetissä on paljon tietoa tästä asiasta monilla eri kielillä. Tämä on sopusoinnussa veda-tiedon kanssa.

        Ja maailmankaikkeuskin on pelkkä hologrammi.

        Emme tiedä mitään maailmankaikkeudestamme. Mikään ei ole niin kuin koulussa opetettiin.

        Elämmekö me Matrixissa? Todennäköisyys suurempi kuin luulitkaan
        https://www.stara.fi/2016/09/15/elammeko-me-matrixissa/

        Koska nyt olemme todistamassa niin mielenkiintoista asiaa, että ihmiset yrittävät simuloida keinotodellisuutta ja he yrittävät uppoutua siihen keinotodellisuuteen. Mutta on olemassa tietokoneita, tietokonepelejä, erityisiä teknisiä laitteita, virtuaalisia kypäriä, kuulokkeita, silmälaseja - laittamalla kaikki nämä laitteet päälleen ja yhdistämällä ne tietokoneeseen ihminen voi sukeltaa toiseen todellisuuteen, joka voi vangita hänet täysin. Hän unohtaa täysin, kuka hän on, mistä hän on tullut tässä virtuaalitodellisuudessa, ja tässä uppoutumisessa hänelle voi tapahtua asioita, jotka vaikuttavat hänestä täysin todellisilta.
        Todellisuudessa on siis eri tasoja, ja näemme ihmisten yrittävän luoda omansa. Ja juuri tätä analogiaa yritän käyttää antaakseni toisenlaisen näkökulman tai näkemyksen tästä aineellisesta maailmasta. Vaikka termi "virtuaalitodellisuus" itsessään vaikuttaa meille uudelta, melko hiljattain keksityltä, virtuaalinen tarkoittaa mielikuvituksellista eli luotua tai näennäistä todellisuutta. Itse asiassa ihminen ei voi keksiä mitään uutta, ja tällä toiminnallaan - yrittämällä simuloida, luoda uutta kuviteltua todellisuutta - hän vain jäljittelee Luojaa. Ja jos tarkastelemme asiaa tästä näkökulmasta, tämä aineellinen maailma on myös eräänlainen mekaaninen aika-avaruusjärjestelmä, johon elävät olennot on upotettu, että niiden kehot ovat kuin virtuaalisia avaruuspukuja, joissa ne toimivat tässä todellisuudessa täysin tietämättöminä siitä toisesta todellisuudesta, josta ne tulivat.

        ….Vaikka varjo, kaiku ja kangastus ovat vain todellisten asioiden illusorisia heijastuksia, nämä heijastukset tuottavat näennäisen todellisen, merkityksellisen havaitsemisen. Samoin, vaikka sielun samaistuminen fyysiseen kehoon, mieleen ja egoon on harhaa, tämä samaistuminen johtaa pelkoon, joka vainoaa ihmistä kuolemaan asti. ... varjokaiut ja kangastukset ovat vain todellisten asioiden illusorisia heijastuksia. Itse asia voi olla kolmiulotteinen, ja sillä voi olla joitakin ominaisuuksia, kuten maku, haju, paino jne., mutta kun näemme tämän asian varjon, varjo on tasomainen, kaksiulotteinen, ja siitä puuttuu tämä substanssi, eli sillä on vain ulkoinen ääriviiva, sama kuin alkuperäisellä esineellä. Aineellinen maailma on keinotekoinen malli toisesta todellisuudesta. Kaiku, vaikka se sisältääkin tietoa, ei ole alkuperäinen ääni. Toisin sanoen emme voi kaiun perusteella puhua sen henkilön kanssa, jolta ääni tuli. Mirage voi myös edustaa jonkinlaista kuvaa. Kuvitellaan, että aavikolla, jossa ihminen kärsii janosta ja kuumuudesta, hän näkee näyn jostakin keitaasta, jossa on kosteutta, varjoa, hedelmiä jne. Mutta todellisuudessa hän ei voi suojautua tähän kangastukseen, koska siinä ei ole mitään sellaista substanssia, vaan vain näennäistä. Ja nämä kuvat on annettu osoittamaan, että se, mitä me nyt kutsumme todellisuudeksi, tämä aineellinen, tuttu, meitä ympäröivä todellisuus, on itse asiassa kuin varjo, kaiku ja kangastus.


      • Anonyymi

        Nykyaikaiset tiedemiehet ovat tulleet siihen tulokseen, että maailma on hologrammi ja että elämme virtuaalitodellisuudessa. Internetissä on paljon tietoa tästä asiasta monilla eri kielillä. Tämä on sopusoinnussa veda-tiedon kanssa.

        Ja maailmankaikkeuskin on pelkkä hologrammi.

        Emme tiedä mitään maailmankaikkeudestamme. Mikään ei ole niin kuin koulussa opetettiin.

        Elämmekö me Matrixissa? Todennäköisyys suurempi kuin luulitkaan
        https://www.stara.fi/2016/09/15/elammeko-me-matrixissa/

        Koska nyt olemme todistamassa niin mielenkiintoista asiaa, että ihmiset yrittävät simuloida keinotodellisuutta ja he yrittävät uppoutua siihen keinotodellisuuteen. Mutta on olemassa tietokoneita, tietokonepelejä, erityisiä teknisiä laitteita, virtuaalisia kypäriä, kuulokkeita, silmälaseja - laittamalla kaikki nämä laitteet päälleen ja yhdistämällä ne tietokoneeseen ihminen voi sukeltaa toiseen todellisuuteen, joka voi vangita hänet täysin. Hän unohtaa täysin, kuka hän on, mistä hän on tullut tässä virtuaalitodellisuudessa, ja tässä uppoutumisessa hänelle voi tapahtua asioita, jotka vaikuttavat hänestä täysin todellisilta.
        Todellisuudessa on siis eri tasoja, ja näemme ihmisten yrittävän luoda omansa. Ja juuri tätä analogiaa yritän käyttää antaakseni toisenlaisen näkökulman tai näkemyksen tästä aineellisesta maailmasta. Vaikka termi "virtuaalitodellisuus" itsessään vaikuttaa meille uudelta, melko hiljattain keksityltä, virtuaalinen tarkoittaa mielikuvituksellista eli luotua tai näennäistä todellisuutta. Itse asiassa ihminen ei voi keksiä mitään uutta, ja tällä toiminnallaan - yrittämällä simuloida, luoda uutta kuviteltua todellisuutta - hän vain jäljittelee Luojaa. Ja jos tarkastelemme asiaa tästä näkökulmasta, tämä aineellinen maailma on myös eräänlainen mekaaninen aika-avaruusjärjestelmä, johon elävät olennot on upotettu, että niiden kehot ovat kuin virtuaalisia avaruuspukuja, joissa ne toimivat tässä todellisuudessa täysin tietämättöminä siitä toisesta todellisuudesta, josta ne tulivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaiset tiedemiehet ovat tulleet siihen tulokseen, että maailma on hologrammi ja että elämme virtuaalitodellisuudessa. Internetissä on paljon tietoa tästä asiasta monilla eri kielillä. Tämä on sopusoinnussa veda-tiedon kanssa.

        Ja maailmankaikkeuskin on pelkkä hologrammi.

        Emme tiedä mitään maailmankaikkeudestamme. Mikään ei ole niin kuin koulussa opetettiin.

        Elämmekö me Matrixissa? Todennäköisyys suurempi kuin luulitkaan
        https://www.stara.fi/2016/09/15/elammeko-me-matrixissa/

        Koska nyt olemme todistamassa niin mielenkiintoista asiaa, että ihmiset yrittävät simuloida keinotodellisuutta ja he yrittävät uppoutua siihen keinotodellisuuteen. Mutta on olemassa tietokoneita, tietokonepelejä, erityisiä teknisiä laitteita, virtuaalisia kypäriä, kuulokkeita, silmälaseja - laittamalla kaikki nämä laitteet päälleen ja yhdistämällä ne tietokoneeseen ihminen voi sukeltaa toiseen todellisuuteen, joka voi vangita hänet täysin. Hän unohtaa täysin, kuka hän on, mistä hän on tullut tässä virtuaalitodellisuudessa, ja tässä uppoutumisessa hänelle voi tapahtua asioita, jotka vaikuttavat hänestä täysin todellisilta.
        Todellisuudessa on siis eri tasoja, ja näemme ihmisten yrittävän luoda omansa. Ja juuri tätä analogiaa yritän käyttää antaakseni toisenlaisen näkökulman tai näkemyksen tästä aineellisesta maailmasta. Vaikka termi "virtuaalitodellisuus" itsessään vaikuttaa meille uudelta, melko hiljattain keksityltä, virtuaalinen tarkoittaa mielikuvituksellista eli luotua tai näennäistä todellisuutta. Itse asiassa ihminen ei voi keksiä mitään uutta, ja tällä toiminnallaan - yrittämällä simuloida, luoda uutta kuviteltua todellisuutta - hän vain jäljittelee Luojaa. Ja jos tarkastelemme asiaa tästä näkökulmasta, tämä aineellinen maailma on myös eräänlainen mekaaninen aika-avaruusjärjestelmä, johon elävät olennot on upotettu, että niiden kehot ovat kuin virtuaalisia avaruuspukuja, joissa ne toimivat tässä todellisuudessa täysin tietämättöminä siitä toisesta todellisuudesta, josta ne tulivat.

        Tästä selityksiä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17568117/bhagavad-gita


    • Anonyymi

      minusta kuolemanpelko on parasta se kysyy sinulta minne joudut kuoleman jälkeen.
      on helvetti ja Taivas.
      jos ei ole asiat kunnossa Taivaan Isän edessä synnit tunnustettu ja pyydetty anteeksi.
      tee parannus

      olkaa iloisia kuolemanpelosta.

    • Anonyymi

      Kuolema pelottaa ainoastaan syntisiä, edessä odottavan helvetin seurauksena.
      Sinänsä hän, ihminen ei kuole, vaan hänen ruumiinsa lopettaa elämänsä, ja sielun on löydettävä uusi koti.

      • Anonyymi

        Syntinen ihminen pääsee Taivaaseen jos hän uskoo.


    • Anonyymi

      Minulla Yleistynyt Ahdistuneisuus häiriö ja Sosiaalisten tilanteiden pelko ollut jo vuosia. Silöti olen työelämässä. Tavallaan se, että odottaa ns. pahaa tapahtuvaksi koko ajan on tenyt minusta voimakkaan.

      • Anonyymi

        Elämässäni on ollut paljon menetyksiä kun rakkaat ihmiset ovat kuolleet ympäriltäni sairauksiin ym. että olen jo immuuni surulle.


    • Anonyymi

      Miksi kuolemaa pitäisi pelätä ? kaikkihan me joskus kuollaan, mitään sen luonnollisempaa ei edes voi olla. Emme vain tiedä koska se tapahtuu ja hyvä niin. Siispä muistakaa ELÄÄ.

    • Anonyymi

      Ei se joka sekoaa todella osaa edes pelätä sellaista.
      Näitä asioita on monella, ja kukin hoitelee niitä tavallaan , etkö saisi jotain lääkettä näihin vaivoihin, se ei ole helppoa tämä kova ahdistus. Tee hengitys harjoituksia sillon kun ahdistus on päällä

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa

        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.

        Mutta voit lyödä kovempaa, voit rikkoa television, eikä ohjelma pyöri lainkaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olemme tällä toiminnalla tuhonneet itse lähetyksen, koska niissä televisiovastaanottimissa, jotka toimivat kunnolla, se toimii normaalisti. Kyse on siis siitä, että televisio ei näytä meille ohjelmaa, vaan televisio on vain johdin. Itse ohjelma tai itse tieto muunnetaan toisesta lähteestä, joka on täysin kaukana. Samalla tavalla, vaikka näyttääkin siltä, että sisäinen henkinen toimintamme tulee aivoista. Itse asiassa se ei tule aivoista vaan aivojen kautta. Ja se tulee toisesta, hienovaraisemmasta taustalla olevasta rakenteesta, sielusta eli yksilöllisestä tietoisuudesta, josta puhuimme viime kerralla. Materialistit uskovat siis, että hienojakoinen keho eli psyyke syntyy aivoista. Niinpä luonnollisesti heidän yrityksensä vaikuttaa jotenkin psyykeen rajoittuvat myös tällaisiin aineellisiin keinoihin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Jos siis joku meissä haluaa ikuista elämää, se tarkoittaa, että tämä on tämän halun esittäjän, eli tietoisuuden, luonne. Tietoisuus pyrkii ikuiseen tilaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Kaikki prosessit, yksinkertaisimmatkin, edellyttävät jonkinlaista organisointia. Jonkinlaista tietoista ohjausta. Ja nämä kehossamme tapahtuvat prosessit, fysiologiset prosessit, psykologiset prosessit, ne ovat hyvin monimutkaisia. Äärimmäisen monimutkaisia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.

        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe