Kuinka paljon työkkäri ahdistelee koulutettuja työttömiä?

Anonyymi

Olen tradenomi, palkka 3700€/kk ja aion jäädä pois töistä. Työkokemusta noin 4 vuotta alan hommista ja mietin, kuinka paljon työkkäri ahdistelee työttömiä työnhakijoita? Työllistymissuunnitelma pitää laatia ja töitä pitää hakea, mutta kuinka paljon oikeasti? Pari kuussa vai useita viikossa?



Voiko työt välttää korkealla palkkatoiveella tai kehnolla hakemuksella helposti? Minulla on kuitenkin ihan hyvät työkokemukset ja varmaan voisin saadakin töitä ja kutsuja haastatteluihin CV:n perusteella, niin mietin, kariutuuko suunnitelma siihen, että saan helposti huonoja töitä työkkärin tarjouksista tai muuten uhkaa karenssi.



Tavoitteena olisi hengähtää ja miettiä urasuunnitelmia vähintään vuoden verran, säästöjä löytyy ja työttömyys ei elämän laatua laskisi, varsinkaan jos ansiopäivärahalla saisi elää.

93

1479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työkkäri ei ahdistele yhtään, kun et tunge sinne. Elä omia aikojasi vaikka viisi vuotta säästöilläsi miettimässä tulevaisuuttasi.

      Verottaja sen sijaan voi ottaa yhteyttä, jos sinulla ei ole verotettavia tuloja hyvässä työiässä. Voit varmaan osoittaa eläväsi säästöilläsi.

      • Anonyymi

        Niin, siis työkkärin asiakas olisin luonnollisesti ansiosidonnaista halutessani ja tähän liittyivät avauksen kysymykset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis työkkärin asiakas olisin luonnollisesti ansiosidonnaista halutessani ja tähän liittyivät avauksen kysymykset

        Ymmärsin kyllä! Mutta todellakaan älä hae mitään työkkäristä, jos et vastavuoroisesti ole valmis vastaanottamaan tarjottua työtä tai koulutusta tai osallistumaan työkkärin osoittamiin toimenpiteisiin. Työkkäri ei ole pelkästään ansiosidonnaisen jakelua varten, sinullakin on velvollisuutesi. Mutta yritä tulla toimeen säästöilläsi, niin ei sinun ole pakko työkkärin asiakkaaksi alkaa.

        Sitten kun säästöt loppuvat ja haet toimeentulotukea, joudut myös työkkärin asiakkaaksi.


    • Anonyymi

      jos jäät omatoimisesti pois töistä ilman hyväksyttävää syytä saat 90 päivän karenssin TE-toimistolta ilmoitautuessasi työttömäksi työnhakijaksi. Karenssin aikana et saa ollenkaan työttömyyskorvausta. Joudut elämään säästöilläsi. MIksi jäisit pois noin hyvin palkatusta työstä. Hae ihmeessä tekemään jotain muuta duunia toiseen firmaan jos nykyinen duuni tökkii. Työssä olevat saavat paaljon helpommin itsellensä uuden työpaikan kuin TE-listoilla olevat työttömät työnhakijat.

      • Anonyymi

        Monihan tekee niin, että säästää 3 kuukauden elämiseen rahaa ja ottaa loparit. Itse tein niin. Säästin rahaa, varasi matkan lämpimään ja olin siellä 6 kuukautta. 3 kuukautta elin säästöillä ja kolme kuukautta nostin ansiosidonnaista. Sitten työllistyin ulkomailla ja tein etätyötä Suomeen. Nyt olen käymässä täällä ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen. Viikon ollut ja alkaa olla kiintiö täynnä tätä sekopäistä yhteiskuntaa ja sen ihmisiä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan tekee niin, että säästää 3 kuukauden elämiseen rahaa ja ottaa loparit. Itse tein niin. Säästin rahaa, varasi matkan lämpimään ja olin siellä 6 kuukautta. 3 kuukautta elin säästöillä ja kolme kuukautta nostin ansiosidonnaista. Sitten työllistyin ulkomailla ja tein etätyötä Suomeen. Nyt olen käymässä täällä ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen. Viikon ollut ja alkaa olla kiintiö täynnä tätä sekopäistä yhteiskuntaa ja sen ihmisiä .

        Joo, tietän kyllä kolmen kuukauden karenssista, tämä ei ole ongelma. Haluan siksi töistä pois, koska tällä hetkellä kiinnostaa matkustelu ja töitä kerkeää kyllä tekemään.

        Mielenkiintoista, olit siis kokoajan ulkomailla ja sait hoidettua työkkärin jutut puhelimitse/koneella eikä vaatinut näyttäytymistä työkkärissä?

        Oma suunnitelma paperilla tällä hetkellä:
        Irtisanoutuminen töistä-> kolmen kuukauden karenssille, jolloin eläminen tapahtuu säästöillä -> kämpän irtisanominen ja ulkomaille -> kolmen kuukauden karenssin jälkeen ansiosidonnainen alkaa rullaamaan eikä työkkärin ahdistelu aiheuta ongelmia vaikka olen ulkomailla (?) -> matkustelua niin pitkään kuin kiinnostaa ja myöhemmin paluu työelämään kun on maailmaa kierrelty tarpeeksi.

        Onko toiveunta vai toteutettavissa?


      • Anonyymi

        Olen vastanut tähän kysymykseen monta kertaa jos tulee karenssi ettäkä saa mitään avustuksia voitte tehdä karenssin aikana töitä ja samalla.karenssi kuluu pitää vain olla tarkkana minkälaisen sopparin tekee eikä tarvi ilmoitella työkkäriin eikä muualekkaan tehdyistä töistä mulla on virallinen lausunto kyseisestä asiasta tämä on jännä juttu ettei tämmöistä asiaa.löydy työkkärin sivuilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan tekee niin, että säästää 3 kuukauden elämiseen rahaa ja ottaa loparit. Itse tein niin. Säästin rahaa, varasi matkan lämpimään ja olin siellä 6 kuukautta. 3 kuukautta elin säästöillä ja kolme kuukautta nostin ansiosidonnaista. Sitten työllistyin ulkomailla ja tein etätyötä Suomeen. Nyt olen käymässä täällä ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen. Viikon ollut ja alkaa olla kiintiö täynnä tätä sekopäistä yhteiskuntaa ja sen ihmisiä .

        Yleistä asumistukea saa karenssin aikana, eikun hakemus sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan tekee niin, että säästää 3 kuukauden elämiseen rahaa ja ottaa loparit. Itse tein niin. Säästin rahaa, varasi matkan lämpimään ja olin siellä 6 kuukautta. 3 kuukautta elin säästöillä ja kolme kuukautta nostin ansiosidonnaista. Sitten työllistyin ulkomailla ja tein etätyötä Suomeen. Nyt olen käymässä täällä ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen. Viikon ollut ja alkaa olla kiintiö täynnä tätä sekopäistä yhteiskuntaa ja sen ihmisiä .

        Ja samalla kun käyt Suomessa, niin tietenkin "satuit" kohdille antamaan elämäohjeita. Hauskoja satuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vastanut tähän kysymykseen monta kertaa jos tulee karenssi ettäkä saa mitään avustuksia voitte tehdä karenssin aikana töitä ja samalla.karenssi kuluu pitää vain olla tarkkana minkälaisen sopparin tekee eikä tarvi ilmoitella työkkäriin eikä muualekkaan tehdyistä töistä mulla on virallinen lausunto kyseisestä asiasta tämä on jännä juttu ettei tämmöistä asiaa.löydy työkkärin sivuilta

        Ja tää sankari jakaa älyn valonsa esitelmöintiä. Jos olet töissä ja saat palkkaa et ole karenssissa urpo. Kato ko karenssi loppuu siihen kun menet töihin. Aloittajahan on jättäytymässä pois töistä. Älynväläys on ehdottaa että kun irtisanoudut töistä säästyt karenssilta kun vain jatkat töiden tekoa. Niih. Älyn valo loistaa taas.


      • Anonyymi

        No, se karenssi ei ole enää 3 kuukautta.
        Kannattaa tutustua faktoihin ennen tänne kirjoittamista.

        Karenssi on aika jona tietysti ei saa ansioasidonnaista tai työmarkkinatukea ja sitä aikaa ei lasketa myöskään työttömyyden kestoon, vasta kun tukea saa niin siitä lasketaan sitten ansiopäivärhana kesto.

        Mutta samaa mieltä olen siitä, että jos on noin hyvä palkkainen työ niin pistää sukan varteen ja hakee muuta työtä, varsinkin jos ei ole ikää ja vielä jaksaa ja on rahkeita.

        Työttömän ansiosidonnainekin on jotain ihan muuta kuin mitä ihmiset kuvittelevat, se ei todellakaan ole 75% bruttona siitä palkasta josta se lasketaan vaan siinä 50% hujakoilla miinus verot, jotka käytännössä on luokkaa 22 % kun niitä vähennyksiä ei verotuksessa saa mitä työssäkäyvät saavat.

        Ja joo, ei ollut tarkoitus sitten pottuilla tuosta karenssin kestotiedosta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan tekee niin, että säästää 3 kuukauden elämiseen rahaa ja ottaa loparit. Itse tein niin. Säästin rahaa, varasi matkan lämpimään ja olin siellä 6 kuukautta. 3 kuukautta elin säästöillä ja kolme kuukautta nostin ansiosidonnaista. Sitten työllistyin ulkomailla ja tein etätyötä Suomeen. Nyt olen käymässä täällä ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen. Viikon ollut ja alkaa olla kiintiö täynnä tätä sekopäistä yhteiskuntaa ja sen ihmisiä .

        Olipa oikeasti kiva lukea viestisi :)


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä työkkäri ahdistelee lähinnä pitkäaikaistyöttömiä. Pakottavat heitä kuntouttavaan työtoimintaan, vaikka työttömyys on yhteiskunnallinen ongelma johtuen kilpqilukyvyttömyydestä, se ei ole sairaus. Muutaman kuukauden välein päivittävät jonkun turhan suunnitelman. Suomessa ei ole sellaista työvoimapulaa kuin väitetään. Pula on enemmänkin ihmisistä jotka tulevat töihin kun käsketään. Orjista siis pula, sellaisista joilla ei omaa elämää ja liekö edes omia aivoja. Ei mitään itsekunnioitusta .

      Työkkärin työtarjousiin voi vastata tai olla vastaamatta. Kyse on lähinnä siitä että laittaa määräaikaan mennessä rastin ruutuun ”hain tarjottua työtö”. Kukaan ei työnantajalta tarkista oletko hakenut. Siihen ei kenenkään aika ja resurssit riitä. Jos hakee työtä ja tekee ihan hakemuksen, niin siihen voi todellakin laittaa niin huiman palkkatoiveen, että eivät ota. Tai sitten keksiä vaikka jotain muita vaatimuksia tai heikkouksia .

      Ymmärrän hyvin ihmisiä joita ei työelämä kiinnosta. Se on elämän hukkaan heittämistä .

      Työvoimahallinnossa on niin kokematonta ja suoraan sanottuna tyhmää väkeä suhteilla palkattuna, että niitä on kyllä helppo pitää hallinnassa.

      • Anonyymi

        Jari Linströn joka toimii Kuntakokeilujen projektikoordinaattorina on hyvä esimerkki suojatyöllistetystä virkaloisesta!


      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta! Vastaavia tai risteäviä kokemuksia kuulisin mielelläni työkkärin työtarjouksista tai pakollisista koulutuksista.


      • Anonyymi

        "Ymmärrän hyvin ihmisiä joita ei työelämä kiinnosta. Se on elämän hukkaan heittämistä ."

        Ja kenenkä luulet maksavan sinun loikoilun?


      • Anonyymi

        Äläs kuule satuile siinä yhtään. TE- virkailijat kyllä soittelevat työnantajien perään ja salapoliisina utelevat työnantajilta onko tämän ja tämän niminen työtön hakenut teiltä työpaikkaa. Jos työnantaja ei hakemusta löydä lätkäistään työttömälle 12 viikon työssäolovelvoite. Toisin sanoen karenssi joka kestää pisimmillään viisi vuotta.

        Suomessa pula on palkanmaksuhaluisista työnantajista. Suomen työ- ja työttömyyselämä on ollut täyttä paskaa 90- luvun lamasta asti kun keksittiin alkaa käyttämään työttömiä massoittain hyväksi, ja työttömistä tehtiin lukuisten erilaisten yhteiskunnan toimijoiden elinkeino ja verorahojen kierrätys "työttömyyden hoidon" nimissä keksittiin.

        Suurin osa työttömistä tekisi oikein mieluusti töitä jos työstä viitsittäisiin maksaa kunnollista palkkaa ja työnantajat sekä työyhteisöt/työskentelyolosuhteet olisivat siedettävät. Pitkäaikaistyöttömille etenkään mitään näistä ei ole tarjolla. Ja ongelma on pistetty 100% työttömien kontolle, heidän viakseen eikä ongelmaa nähdä missään muualla. Ja sitten oma lukunsa ovat kaltaisesi ideologisesti työttömät jotka ruokkivat työttömistä näitä alentavia mielikuvia ihmisinä jotka mieluummin muka kitkuttavat kaikkien köyhyysrajojen alapuolella ikuisessa tukiorjuudessa kerjäläisinä yhteiskunnan ongelmajätteen asemassa koko elämänsä kuin elävät elämänsä työn ja siitä saatavan toimeentulon turvin.

        Lisäksi varsinkin pitkäaikaistyöttömistä on tullut yhteiskunnassa kansanryhmä jonka elämään on lupa puutua ja tunkeutua ulkopuolelta aivan toisella tavoin kuin normaalin ihmisen elämään olisi lupa puuttua. Tämä säännöllinen invaasio työttömän elämään perustellaan sillä, että työttömistä on luotu rikollisiin verrattavia "moniongelmaisia" ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrän hyvin ihmisiä joita ei työelämä kiinnosta. Se on elämän hukkaan heittämistä ."

        Ja kenenkä luulet maksavan sinun loikoilun?

        Osta aivot. Älä usko kaikkea mitä luet. Et sä nyt itsekään usko ed. kirjoittajan olevan oikea työtön.


    • Anonyymi

      Karenssia tulee jos itse otat loparit. Muuten ei ne kovin paljoa ekan vuoden aikana hengitä niskaan. Paikkakuntakohtaisia eroja voi olla, mutta olin parisen vuotta ansiosidonnaisella ja ei ne ekan vuoden aikana olleet kertaakaan yhteydessä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta, karenssi on tosiaan tiedossa ja kuuluu suunnitelmaan. PK-seudulla asun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, karenssi on tosiaan tiedossa ja kuuluu suunnitelmaan. PK-seudulla asun.

        Mene karessin ajaksi töihiin se on sallittua mä sain 3kk karessin mutta tein 2kk työ sopparin ja karenssi kuluu samalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene karessin ajaksi töihiin se on sallittua mä sain 3kk karessin mutta tein 2kk työ sopparin ja karenssi kuluu samalla

        Just näin. Ei tässä paskassa kannata alkaa pokkuroimaan ja kusetettavaksi. Yhteiskunta ja sen kulissit kusettaa pientä ihmistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene karessin ajaksi töihiin se on sallittua mä sain 3kk karessin mutta tein 2kk työ sopparin ja karenssi kuluu samalla

        Jos olet töissä ja saat palkkaa et ole karenssissa. Ymmärrätkö?

        Eri asia tietysti jos tarkoitat pimeitä töitä. Kaikilla ei ole suhteita joiden avulla pääsee isin firmaan pimeästi tienaamaan karenssien ajaksi.

        Mutta jos puhutaan lakien ja sääntöjen mukaan elämisestä ei ole olemassa mitään karenssia joka "kuluu" sinun ollessasi töissä. Kun olet töissä vaikka sitten määräaikaisesti TE- toimisto merkitsee sinut töissä olevaksi jolloin karenssi katkeaa.

        Karenssi on aikajakso jonka aikana ei olla töissä, koska silloin ollaan te- toimiston listoilla ilmoittauduttu työttömäksi työnhakijaksi, mutta ei saada työttömyyskorvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Ei tässä paskassa kannata alkaa pokkuroimaan ja kusetettavaksi. Yhteiskunta ja sen kulissit kusettaa pientä ihmistä!

        Sitä nämä päättäjät ei tajua mutta kyllä ikärasismi ja älyttömät virkaijat pilaa suomen


    • Anonyymi

      Miksi irtisanoutua? Vuorotteluvapaa tai vaikka ihan määräaikainen palkaton virkavapaa olisi parempi vaihtoehto, varsinkin kun sinulla riittää säästöjäkin. Jos irtisanoutuu itse jatkossa voi olla hankala saada uutta ns. hyvää työpaikkaa, rekrytoijat kummastelevat irtisanoutumisen syytä ym. Kokemusta on !

      • Anonyymi

        Aloittajalle tervehdyksenä.

        Tämäkin raha on pois Suomen nuorilta ja vanhusten hoidosta, koulutuksesta ja muusta hyvinvoinnin perusedellytyksistä. Tällä asenteella Suomea ei nosteta. Muiden verovaroja riistät loisen lailla tehdessäsi tämän päätöksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle tervehdyksenä.

        Tämäkin raha on pois Suomen nuorilta ja vanhusten hoidosta, koulutuksesta ja muusta hyvinvoinnin perusedellytyksistä. Tällä asenteella Suomea ei nosteta. Muiden verovaroja riistät loisen lailla tehdessäsi tämän päätöksen.

        Siinä tuli tärkeä näkökohta!

        Yhden tekee mieli matkustella ja katsella maailmaa yhteisillä varoilla, vaikka terveydenhuolto on Suomessa kriisissä ja naapurissa soditaan. Sopii sekin, mutta sitten omilla varoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle tervehdyksenä.

        Tämäkin raha on pois Suomen nuorilta ja vanhusten hoidosta, koulutuksesta ja muusta hyvinvoinnin perusedellytyksistä. Tällä asenteella Suomea ei nosteta. Muiden verovaroja riistät loisen lailla tehdessäsi tämän päätöksen.

        Suomea ei myöskään nosteta savustamalla jo työllisiä työttömiksi ja palkkaamalla heitä aivan naurettavalla orjapalkalla kesätyöhön muutamaksi kuukaudeksi. Sitäpaitsi et voi palkata yksipuolisesti heitä, työsopimus on aina kahden kauppa.


      • Anonyymi

        Vuorotteluvapaata saa enintään 180 päivää ja sinä aikana korvaus on 70 % siitä mitä olisi ansiosidonnainen. Periaatteessa kun ottaa loparit ja kärsii karenssin, niin saman verran saa käteen ellei enemmän 180 päivän aikana. Suosittelen lopareita!

        Jos palkka on vaikka 3000 €/kk, niin ansiosidonnainen siitä on 2100 €/kk brutto, netto 1680€. Tekee 6 kuukaudessa 5040 € netto, kun vähennetään 3 kk karenssi. Vuorottelukorvauksena samassa ajassa saa bettona korkeintaan 7056 €, jos maksaa veroja vain 20%. Eli saa ottaa loparit ja saa sentään olla itsensä herra enemmän kuin 6 kuukautta. Töihin pääsee kyllä, kun eikö täällä muka ole työvoimapula 😂

        Eniten vanhusten ja nuorten rahoja nielee suojatyöpaikat, joihin otetaan tuttuja ja muita luusereita suhteilla. Tällainen on esimerkiksi TE-toimisto! Niitä turhia virkoja jopa perustetaan näille suojatyöpaikoiksi. Myös vanhuus maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tuli tärkeä näkökohta!

        Yhden tekee mieli matkustella ja katsella maailmaa yhteisillä varoilla, vaikka terveydenhuolto on Suomessa kriisissä ja naapurissa soditaan. Sopii sekin, mutta sitten omilla varoilla!

        Se ei missäänkriisissä ole terveydenhuolto. Mistään ei muusta ole pulaa kuin erikseen töihin kutsuttavista.
        Minä en ainakaan tälle paskalle ole mitään velkaa.


    • Anonyymi

      Mieti sitten sapattivuosia, kun työvuosia on takana 20!

    • Anonyymi

      Millainen ihminen miettii urasuunnitelmia vähintään vuoden verran ja tarvitsee siihen vapaata työstä?

      Elämää on kuitenkin takana jonkin verran. Mihin se on mennyt ilman että mitään olisi selvinnyt urahaaveista? Jos urahaaveita ei ole, niin paina töitä tyytyväisenä, palkkakin sulla ihan hyvä! Suora ura eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Usein tylsä tai muuten paska työ vie kaikki mehut ja luovuuden edes ajatella. Siksi on hyvä olla välillä työtön. Voi miettiä haluaako edes elää tätä Suomen paskayhteiskuntaa sairaine arvoineen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein tylsä tai muuten paska työ vie kaikki mehut ja luovuuden edes ajatella. Siksi on hyvä olla välillä työtön. Voi miettiä haluaako edes elää tätä Suomen paskayhteiskuntaa sairaine arvoineen .

        Sinun ja kaltaistesi asenteet työtä kohtaan ja sairaat arvosi tekevät tästä yhteiskunnasta sinulle sietämättömän.

        Muuta muualle ja näet, mitä elämä on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein tylsä tai muuten paska työ vie kaikki mehut ja luovuuden edes ajatella. Siksi on hyvä olla välillä työtön. Voi miettiä haluaako edes elää tätä Suomen paskayhteiskuntaa sairaine arvoineen .

        "Voi miettiä haluaako edes elää tätä Suomen paskayhteiskuntaa sairaine arvoineen ."

        Et ilmeisesti ole hirveästi matkustellut ja nähnyt maailmaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi miettiä haluaako edes elää tätä Suomen paskayhteiskuntaa sairaine arvoineen ."

        Et ilmeisesti ole hirveästi matkustellut ja nähnyt maailmaa....

        Itseasiassa olen juuriin matkustellut, ollut kriisinhallintatehtävissä jne. Olen siis matkustanut ja ollut läsnä. Sinä varmaan et ole käynyt missään ja uskot hitain suomalaista disinformaatiopaskaa? Minkä ikäinen olet?

        Sehän ei tee Suomesta sen parempaa vakkka jossakin maailmassa olisi pahempia perseenreikiä.

        Taisat olla niitä jotka käyneet kerran Auronkomatkoilla Kanarian saarilla ja väsyneenä ja kovin odotuksin pettynyt, kosla olet pyörinyt suomalaisten kanssa hotellilla 🤣😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ja kaltaistesi asenteet työtä kohtaan ja sairaat arvosi tekevät tästä yhteiskunnasta sinulle sietämättömän.

        Muuta muualle ja näet, mitä elämä on!

        Siis jos työ ei anna minulle haastetta ja ärsykettä, niin minkä minä sille voin. Ole liian viisas sekä kyvykäs tähän yhteiskuntaan ja työelämään. Tämä sopiikin tyhmille oikein hyvin ja heitähän tämä haastaa.

        Pois muuttamalla todellakin kohtaa elämän. Suomessa ei ole elämää, vaan valmiiksi ohjatta paskaa, jota pyörittää eliitti joka käärii voitot tyhmien tyhmyydestä 😂😂😂

        On tullut maailmaa nähtyä ja siksi on referenssiä todeta että Suomi on paska paikka ja suomalaisia kusetetaan. Tänäö on julkisivuyhteiskunta, kuten Jarkko Sipilä on todennut laajan tutkinnan ja kokemuksensa perusteella .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos työ ei anna minulle haastetta ja ärsykettä, niin minkä minä sille voin. Ole liian viisas sekä kyvykäs tähän yhteiskuntaan ja työelämään. Tämä sopiikin tyhmille oikein hyvin ja heitähän tämä haastaa.

        Pois muuttamalla todellakin kohtaa elämän. Suomessa ei ole elämää, vaan valmiiksi ohjatta paskaa, jota pyörittää eliitti joka käärii voitot tyhmien tyhmyydestä 😂😂😂

        On tullut maailmaa nähtyä ja siksi on referenssiä todeta että Suomi on paska paikka ja suomalaisia kusetetaan. Tänäö on julkisivuyhteiskunta, kuten Jarkko Sipilä on todennut laajan tutkinnan ja kokemuksensa perusteella .

        Mitäs siinä sitten valitat. Ei muuta kun lentolippu onnelaan! Ja pysy pois Suomen ilmaa pilaamasta, kaikille parempi niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs siinä sitten valitat. Ei muuta kun lentolippu onnelaan! Ja pysy pois Suomen ilmaa pilaamasta, kaikille parempi niin!

        Suomi on rakennettu niin että täältä ob hankala lähteä, mutta ei se mahdotonta ole. Suomalaista ilmapiiriä ei voi enää pilata ja sen pilaamisen tekee juuri be joilla ei ole paremmasta kokemusta. Kaltaisesi pilaavat tämän huonon ilmapiirin. Sun henki haisee varmaan kauhealle? Tyhmä olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on rakennettu niin että täältä ob hankala lähteä, mutta ei se mahdotonta ole. Suomalaista ilmapiiriä ei voi enää pilata ja sen pilaamisen tekee juuri be joilla ei ole paremmasta kokemusta. Kaltaisesi pilaavat tämän huonon ilmapiirin. Sun henki haisee varmaan kauhealle? Tyhmä olet!

        Totta. Suomessa ei saa nostaa Suomen huonoja puolia ja muiden maiden hyviä puolia vertailuun. Ei Suomi ole sellainen paratiisi mitä keille uskotellaan ja aivopestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos työ ei anna minulle haastetta ja ärsykettä, niin minkä minä sille voin. Ole liian viisas sekä kyvykäs tähän yhteiskuntaan ja työelämään. Tämä sopiikin tyhmille oikein hyvin ja heitähän tämä haastaa.

        Pois muuttamalla todellakin kohtaa elämän. Suomessa ei ole elämää, vaan valmiiksi ohjatta paskaa, jota pyörittää eliitti joka käärii voitot tyhmien tyhmyydestä 😂😂😂

        On tullut maailmaa nähtyä ja siksi on referenssiä todeta että Suomi on paska paikka ja suomalaisia kusetetaan. Tänäö on julkisivuyhteiskunta, kuten Jarkko Sipilä on todennut laajan tutkinnan ja kokemuksensa perusteella .

        Oikeassa olet miten ennen tultiin toimeen ja käytiin koulut ilman lainoja koska töitä oli.
        Hyvä esimerkii kun olin nuorempana merillä laivassa töissä tienasin hyvin . kun tultii maihin ostin uudehkon auton. Kerran poliisit pysäyttivät minut oli unohtanut uuden rekisterriotteen kämpille. poliisi tiukkasi kenen auto kaverin todisti että minun on.
        Poliisi kysyi mikä ammatti sanoin opiskelija , ei opiskelijalla voi tällaista autoa olla meinasian sanoa onko sinulla niin huono palkka että et tällaista pysty ostamaan . onneksi pidin suuni kiinni. toinen poliisi sanoi kyllä se pitää poikia uskoa tule huomenna polisilitokselle näyttämään. Se oli fiksu poliisi


    • Anonyymi

      vai että tällaista peliä. hyi

      • Anonyymi

        On kuule pientä siihen verrattuna kuinka paljon tämä yhteiskunta rötösherroineen kusettaa ja ne ”ahkerat” jotka ovat oikeasti laiskoja lieroja.


    • Anonyymi

      No jos on säästöjä niin miksi sitä hakemaan mitään korvauksia? Itse irtisanoin itseni ja matkustin maailmaa kahdeksan kuukautta. Eikä missään vaiheessa tullut mieleenkään anoa mitään tukia.

      • Anonyymi

        Tämä on reilu homma!


      • Anonyymi

        Jos ei ole säästöjä niin paljoa. Aloittajahan antaa työpaikan sitä tarvitsevalle työttömälle. Suomessa ei riitä töitä kaikille.

        Missä matkustelit?


    • Anonyymi

      3 kuukauden välein suunnitelman päivitys. Työtarjouksia tulee takuuvarmasti. Jos huomaavat, että tahallasi kirjoittelet huonoja hakemuksia karenssia paukkuu varmasti. Ja parhaiten työllistyt tietty heti. Vuoden jälkeen voi olla jo vaikeaa.

      • Anonyymi

        Älä jauha paskaa… siis miten luulet että voitaisiin kontrolloida työnhakua? Ja jos sattuu että työtarjous tulee, niin haet siihen muka tai oikeasti ja teet paskan hakemuksen . Pari vuotta saat olla ihan rauhassa, jos tarve on. Ja sen jälkeenkin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa… siis miten luulet että voitaisiin kontrolloida työnhakua? Ja jos sattuu että työtarjous tulee, niin haet siihen muka tai oikeasti ja teet paskan hakemuksen . Pari vuotta saat olla ihan rauhassa, jos tarve on. Ja sen jälkeenkin .

        Niin varsinkin sen jälkeen olet ikuinen työtön luuseri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varsinkin sen jälkeen olet ikuinen työtön luuseri.

        Ei työtön mikään luuseri ole. Hänhän on oman elämänsä herra. Kyllä luuseri on se jonka elämää ja arvoja ohjaa muut ja hän elää orjana, kuten 99% suomalaisista. Suomessa ei läheskään kaikille töitä riitä, niin antaa ne työt niille jotka ei muuhun ja omaan ajatteluun kykene 😂👍


    • Anonyymi

      Aika pieneksi jää ansiosidonnainen noin pienetä palkasta ja 3kk karessi alkuun.

    • Anonyymi

      Täytyy muistaa, että jos ottaa loparit ja saa loppupalkan ja lomakorvauksen ym ne voi vaikuttaa siihen, ettei se ansiopäiväraha lähdekään heti rullaamaan. Sen nimi on taloudellisen etuuden jaksotus. Netistä löytyy tietoa.

      • Anonyymi

        Tuo nyt on pieni mutka matkassa.


    • Anonyymi

      En jauha paskaa. Te aina luulette, että ne siellä Työkkärissa ei tee mitään. Niillä on hyvät yhteydet työnantajiin, joten kyllä lusmuilijat jää kiinni. Ja ihan oikein onkin. Etuudet on tarkoitettu työttömille TYÖNHAKIJOILLE.

      Sitä paitsi on muitakin juttuja. Messuja ja muita juttaja. Kyllä se kiinnittää huomiota, jos lojuu jossain Havaijisaarilla ja kaikki jää väliin.

      Ja aina löytyy se joku, joka kielii viranomaisille. Ja se onkin sitten jo petos eli rikos.

      • Anonyymi

        "Niillä on hyvät yhteydet työnantajiin, joten kyllä lusmuilijat jää kiinni."

        TE- virkailija se siellä puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        Tähän kiteytyy koko se paska mikä suomalaisessa ajattelussa ja koko elämän asenteessa on päin vittua.

        Terveessä tilanteessa työsuhde on työn ostajan ja työn myyjän välinen kahden tasa- arvoisen keskenään sopima kauppa. Suomessa työnhakija ja - tekijä nähdään jonakin valvonnan alaisena ehdonalaista rangaistusta suorittavana rikollisena suurin piirtein panta jalassa jonka "lusmuilua" pitää tarkkailla ja vahtia. Tähän tavallisten ihmisten valvontaan on pestattu oikein isoja koneistoja jotka moniammatillisesti valvovat, tarkkailevat, monitoroivat aivan tavallisia ihmisiä, työllisiä tai työhakijoita koska he KUITENKIN ovat johonkin SYYLLISIÄ.

        Suomessa eläessä tavallisella ihmisellä on yleensä perussyyllinen olo. Koko ajan joku yhteiskunnan instanssi tarkkailee sinua kriittisellä silmällä ja koko ajan pitää pelätä että ne saa sut kiinni jostakin keksimästään virheestä.

        Aika moni suomalainen on järkyttynyt jo ihan vain niinkin lähellä kuin Ruotsissa työskennellessään miten siellä työnantajat tekevät kaikkensa että työntekijöillä olisi hyvä olla, jotta heidät saadaan pidettyä motivoituneina töissä ja sitoutumaan työsuhteeseen. Koko se helvetin mentaliteetti on aivan toisenlainen.


      • Anonyymi

        Heh heh. Sinä et näköjään tiedä vaan kuvittelet. Missä sinut on peloteltu?😂
        Mutta hyvä juttu että tuollaisia idiootteja on. Eihän tämä kulissi muuten pyörisi👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niillä on hyvät yhteydet työnantajiin, joten kyllä lusmuilijat jää kiinni."

        TE- virkailija se siellä puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        Tähän kiteytyy koko se paska mikä suomalaisessa ajattelussa ja koko elämän asenteessa on päin vittua.

        Terveessä tilanteessa työsuhde on työn ostajan ja työn myyjän välinen kahden tasa- arvoisen keskenään sopima kauppa. Suomessa työnhakija ja - tekijä nähdään jonakin valvonnan alaisena ehdonalaista rangaistusta suorittavana rikollisena suurin piirtein panta jalassa jonka "lusmuilua" pitää tarkkailla ja vahtia. Tähän tavallisten ihmisten valvontaan on pestattu oikein isoja koneistoja jotka moniammatillisesti valvovat, tarkkailevat, monitoroivat aivan tavallisia ihmisiä, työllisiä tai työhakijoita koska he KUITENKIN ovat johonkin SYYLLISIÄ.

        Suomessa eläessä tavallisella ihmisellä on yleensä perussyyllinen olo. Koko ajan joku yhteiskunnan instanssi tarkkailee sinua kriittisellä silmällä ja koko ajan pitää pelätä että ne saa sut kiinni jostakin keksimästään virheestä.

        Aika moni suomalainen on järkyttynyt jo ihan vain niinkin lähellä kuin Ruotsissa työskennellessään miten siellä työnantajat tekevät kaikkensa että työntekijöillä olisi hyvä olla, jotta heidät saadaan pidettyä motivoituneina töissä ja sitoutumaan työsuhteeseen. Koko se helvetin mentaliteetti on aivan toisenlainen.

        Se on just näin! Tämä on ihan sairas kulissiyhteiskunta ne kulissit maksaa ja voi hyvin, muut pahoin! Kulissit on se korruptio eli suojatyöpaikat!


      • Anonyymi

        Ootko sä 12-vee vai mitä? Petos eli rikos jos on työttömänä. :D

        Nyt joko ne lääkkeet kuntoon tai ikää lisää, niin huomaat miten maailma oikeasti toimii.


    • Anonyymi

      Jaa, jaa että Suomi on maailman paskin paikka elää. Silti täällä vaan roikutaan. Voi raukkaa, täältä lähtee lentoja joka päivä. Sen kun menet vaan sinne ulkomaille. Who the fuck are you kidding? Et sä mihinkään ole lähdössä. :D

      • Anonyymi

        Täällä on pakko hieman pidempään roikkua, jos tänne koulutetaan yhteiskunnan ja vanhusten orjaksi ja perheet tänne perustaa. . Täältä lähtee lentoja ja porukkaa lähtee enemmissä määrin. Itselläkin se on valinta tunnelin päässä. Onneksi maailma muuttuu ja asiat mahdollistuu. Miksi jäädä pimeään ja kylmään rämpimään ja maksamaan jotain kajahtanutta yhteiskuntaa jossa rahalle et saa mitään vastinetta ainakaan sellaista mitä et muualla saisi halvemmin ja mielekkäämmissä olosuhteissa. Nämä puolustelee tätä maata joilla ei ole paremmasta tietoa ja jotka on opetettu siihen. Reppanat. Maailmassa on paljon suomea parempia ja inhimissisempiö paikkoja ja ne on kyllä saavutettavissa. Rikkaat vie rahansa ja elämänsä veroparatiiseihin, joka on kyllä ihan ymmärrettävää. Miksi tätä paikkaa pitäisi arvostaa ja olla sille lojaali, kun ei tämä paikka ja sen eliitti ole lojaali muille.


      • Anonyymi

        Miksi koitat päteä Fingliksellä? Kertoo mikä vatipää olet.


    • Anonyymi

      Kouluja käyneet ovat TE-toimiston erityisessä suojeluksesssa toisin kuin pitkäaikaistyöttömät vähänkoulutetut joita systeemi monottaa koko ajan umpimähkään milloin mihinkin kohtaan,

      • Anonyymi

        Olen alkanut vahvasti epäilemään että te- toimistolla on joku merkkausjärjestelmä jonka perusteella jaetaan työttömät eri kasteihin. Korkeasti koulutettuja ei ilmeisesti pakoteta näihin tyhjäpäisiin infoihin ja muihin perseilyihin joihin vähemmän koulutetut ja pitkäaikaistyöttömät pakotetaan vain kiusaamisen ilosta. Epäilen etteivät nämä kaikista kusipäisimmät työttömien kiusaamistoimet koske kaikkia työttömiä. Vain merkatut jotka lasketaan pitkittyneen työttömyyden perusteella tai jonkun muun syyn perusteella aivan täysin roskiksi ja pelleiksi alistetaan kaikenlaiseen kusipäiseen kiusaamiseen.

        Asenteet ainakin vaikuttaa siihen mitä työvoimavirkailija työttömän tietoihin kirjoittaa. Tajusin joskus pyytää nähdä omat tietoni te- toimiston järjestelmistä ja voi jeesus oli te- paskiainen saanut minut näyttämään aivan pelleltä. Jopa päivämäärät ja vuosiluvut olivat väärin.


      • Anonyymi

        No ei ole. Itse ins. ja DI ja jouduin niin pahaan prässiin, että lopulta psykiatrin kautta eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole. Itse ins. ja DI ja jouduin niin pahaan prässiin, että lopulta psykiatrin kautta eläkkeelle.

        Jep. Ei auta tutkinnot mitään. Siellä tuhotaan ihmisen mieli.


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa. Kaksi koulutusta ja velvollisuudet hoidettava. Mutta jokainen tekee omat elämän valinnat itse. Siitä vaan 1 500 ansiosidonnaisella lomailemaan. Taitaa riittää parin viikon hotellimaksuun ja sitten tulee soitto Työkkäristä, että toimistolla suunnitelman päivitys huomenna.

    • Anonyymi

      Ei yhtään. Jos alkaa ahdistella, sano että antakaa tulla työsopimusta niin haen. Sitten hakee tai jättää hakematta. Voi aina myös sanoa ettei työnantaja vastannut mitään ja niin se yleensä menee. Ei edes kiitosta tule. Moni firma pitää työpaikkoja tarjolla ihan imagosyistä, jotta potentiaaliset asiakkaat katsoo että tuollahan menee hyvin kun lisää palkkaa. Halutaan myös pitää yllä illuusiota työvoimapulasta ajatuksella ”kyllähän me laskettaisiin, jos olisi työntekijöitä”. Sitten jos työntekijöitä on, niiden pitää olla ilmaisia ja ihan orjia vailla mahdollisuutta elää omaa elämää. Työttömiä ja palkkatukea käytetään hyväksi ja väärin. Suomi Finland 🤛

    • Anonyymi

      Laissa lukee, jos omilla toimillasi estät töihinpääsyn, saat karenssin. Hyvin laaja käsite. Siitä vaan testaamaan. Ei se ole yks tai kaks kerta, kun on käry käynyt.

      • Anonyymi

        Työnantaja vainoaa somessa ja vapaa-ajalla vuosikymmenet. Sitten ihmetellään kun työntekijöitä ei näy.


    • Anonyymi

      Ei ole työkkäri ahdistellut 4 vuoteen. Tosin uhkasin hakata pari virkailijaa jotka väitti että mun työttömyys johtuu että juon alkoholia ja ei ole elämänhallintaa. Viinaa en juo edes koskaan, maksan aina laskut ei ole velkaa euroakaan ja on harrastuksia kuten kalastus. Ne lopetti asiakkuuteni koska uhkailin niitä sen jälkeen kun ne katkas tuet mut sain ne takas oikeusaputoimiston kautta. Parempi vaan etteivät soittele mulle.

      • Anonyymi

        Teen lisäksi huonoja hakemuksia vaikka kokemusta olis monelta eri alalta. Eipä kukaan kutsu haastatteluihin kun tekee huonon hakemuksen. 20 vuotta kokemusta raksa ja muista töistä. Nyt aion vaan kalastaa ja olla vapaa. Huomen aamulla lähden siikaa onkimaan meren rannalle ja teen sitä joka päivä huhtikuun loppuun asti 8 tuntia päivässä.


      • Anonyymi

        Saatko peruspäivärahan työkkäristä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen lisäksi huonoja hakemuksia vaikka kokemusta olis monelta eri alalta. Eipä kukaan kutsu haastatteluihin kun tekee huonon hakemuksen. 20 vuotta kokemusta raksa ja muista töistä. Nyt aion vaan kalastaa ja olla vapaa. Huomen aamulla lähden siikaa onkimaan meren rannalle ja teen sitä joka päivä huhtikuun loppuun asti 8 tuntia päivässä.

        Johan tuo työltä kuulostaa .


    • Anonyymi

      Aluksi ahdistelee varmasti. Ensin tulee karenssi. Sitten sinun pitää säännöllisesti lähettää hakemuksia. Melkein sama minne, kunhan teet. Sitten tulee velvollisuuksia osallistua kursseille, johon sinut määrätään, muutoin tulee karenssia. Palkkatoiveet eivät ratkaise mitään. Kolmen kuukauden jälkeen sinun on vastaanotettava työ kuin työ, jos sinulle tarjotaan. On aivan sama mitä on palkka. Muutoin tulee karenssia. Itselläni putosi palkka 1500 /kk, kun jouduin edellisestä paikasta pois ja jouduin toisen työn ottamaan, joka oli näitä ns. konsulttipaikkoja. Siitäkin tuli sitten loppu ja kenkää ja senjälkeen eivät sitten enää kovin paljon ahdistelleetkaan, koska sairastuin ja vuosien lääkärikäyntien jälkeen vihdoin psykiatrin lausunnolla eläkkeelle. Että enpä suosittele työstä omatoimisesti poisjättäytymistä, voi olla aika paha polku.

      • Anonyymi

        Eikä ahdistele. Pitkäaikaistyöttömiä ne kiusaa.


      • Anonyymi

        Irtisanouduin vakituisesta työstä, kolmen kk karenssi. Ajattelin hetken huilata raskaasta siivoustyöstä, kohta 60 v kun olen. Sain ehkä pari viikkoa olla rauhassa nii jo töitä tarjottiin, heti seuraavana aamuna olisi pitänyt lähteä 11 päivää kestävään työsuhteeseen. Kieltäydyin. 2 kk lisää karenssia plys työssäolovelvoite.

        Sitä vaan että se karenssi ei suojele työtarjouksilta.


    • Anonyymi

      Paljon pienemmällä on pärjätty ja Töitä on riittänyt velatkin on maksettu nykyisin kaikki haluaa jonkun toreettisen koulutuksen ja koneistajista ja hitsaajista ym on kova pula. En ole käynyt kansakouluakaan loppuun, silloin pääsi ammttikouluun 14 vuotiaana. sitten teknilliseen kouluun ja myöhemmin opistoon. kerran poliisit pysäytti ja rekisteriote oli jäänyt kotiin poliisi tiukkasi kenen auto kaveri todisti että on juuri ostanut. Kysyi mikä ammatti sanoin opiskelija, ei opiskelijalla voi tällaista autoa olla.
      meinasin sanoa onko sinulla niin huono palkka että et voi tällaista ostaa. kaverikin todisti että on se on minun. Tule huomenna näyttämään poliisiasemalle . fiksu poliiisi
      kun uskoi puhetta

      • Anonyymi

        Voi voi. Valtion vuorotteluvapaasihteereistä on niin kova työvoimapula, ai että, pitää ihan työpaikkasavustaa muista työpaikoista kun ne muut työt on vain ”harrastuksia” ja ainoa oikea työ on vain sihteerin työ valtion virastossa.


    • Anonyymi

      Omituisinta työkkärin suunnalta on se, että ehdotellaan jotain kurssia jossa voi oppia sen oman ammatin alusta ja päästä työharjoitteluun samoihin töihin missä ollut vuosikymmeniä?...

    • Anonyymi

      Tuttu oli opiskellut yliopistossa kansatiedettä ja arkeologiaa maisterintutkinnoksi saakka. Työkkäristä yrittivät pakottaa hoitoalan töihin. Ei auttanut vaikka sanoi ettei ole alasta kiinnostunut eikä ole koulutustakaan siihen. Ilmeisesti katsoivat jokaisen naisihmisen olevan hoitajaksi soveltuva. Pääsi pälkähästä vasta hankkimalla lukuisat selvitykset eri sairauksistaan selkä mukaan lukien. Että terveys ei salli raskaita potilaiden nostoja, jne.

      • Anonyymi

        Sun tiedustelutiedot on vuodelta 2003. Sori vaan mut nyt on vuosi 2022.


      • Anonyymi

        siin män opinnot hukkaan, kun ei enää töihin pystyny!! sääli noi pitkät laitostavat opintoputket, siis tuhlausta.


    • Anonyymi

      Eikös kalevi takavuosina usein postittanut tänne höpökertomuksensa jossa tradenomi pääsi tai joutui kuntouttavaan työtoimintaan pesemään jotain koneen osia painepesurilla. Ja olikohan niin että tuon kalevin kertomuksen mukaan samainen tradenomi oli aiemmin ollut työllisyysvaroin palkattuna tekemässä linnunpönttöjä jonkin enimmäkseen epä-haitalliseksi luokitellun järjestön toimitiloissa.

      Ei tietoa tapahtuuko tradenomeille jotain vastaavaa tosielämässä mutta ei kai se ihan mahdotonta ole.

      ja mitä tulee työkkärin yhteyden ottoihin eli ahdisteluihin niin kaipa he varsinkin asiakkaan työttömyyden alussa parhaansa mukaan pyrkivät estämään työttömän kroonistumista iki-työttömäksi.

      • Anonyymi

        Se oli se saunakauha-trolli. Ilmeisesti oli kateellinen kun jollakin oli sauna. Kun sai saunan vedettyä pois niin eipä enää kiristä saunalla: ”jos et tuu JUST MEILLE Lipposen projektiin niin me viedään sulta sauna pois”.


      • Anonyymi

        Kalevi Saunakauhatrolli on mitä todennäköisemmin työssä Uudenmaan ELY-keskuksessa valtion virastossa eikö vain:)


    • Anonyymi

      "Työttömyysetuuden saamiseksi sinun on jatkossakin haettava työtä. Uutta on se, että sinun on haettava tilanteestasi riippuen 0–4 työpaikkaa kuukaudessa ja saat itse valita haettavat työpaikat. Työnhakuvelvoitteen täyttäminen korvaa osittain TE-toimiston tai kunnan tekemät työtarjoukset.

      Tällä hetkellä velvollisuus hakea kokoaikatyötä tarkoittaa sekä omatoimista työnhakua että hakemista kaikkiin TE-toimiston tai kunnan osoittamiin työpaikkoihin riippumatta siitä, kuinka aktiivinen asiakas on itse työnhaussa.

      Karenssit lievenevät
      Uuden mallin periaatteiden mukaan karenssit eli korvauksettomat määräajat lievenevät huomattavasti. Mallissa otetaan myös käyttöön muistutukset työnhakijalle, joiden avulla asiakkaan on helpompi noudattaa työnhakijan velvollisuuksia."

      Elikkäs siitä vain etelän lomailemaan, kiertämään maailmaa ja nostelemaan ansiosidonnaista.

      Sama porukka huutaa suu vaahdossa, että työttömät ovat laiskoja eikä työ kelpaa. Erona on se että heillä ei ole tätä ansiosidonnaista.

      Elikkäs se varsinainen kusettajaporukka Suomessa ovatkin ansiosidonnaisella olevat työttömät?

    • Anonyymi

      jos olet päättänyt irtisanoutia ja ottaa karenssit niin mikäs siinä. Aika moni tekeekin niin. Lyö lapaset tiskiin. Syitä ja tarpeita on monia. Mutta se ihmetyttää miksi ylipäätänsä listautuisit TE-toimistoon työnhakijaksi jos kuitenkin saisit töitä mielestäsi helposti vapailta markkinoilta. Tekisit itsellesi vaan vahinkoa.

      • Anonyymi

        Olettaisin syynä olevan ns. liiton korvaukset. Ilman ilmoittautumista työttömäksi työnhakijaksi ansiopäivärahaa ei voi saada.


    • Anonyymi

      Olen myös ajatellut irtisanoutua, samassa paikassa ollut yli 20v ja ikääkin on jo päälle 50, ei vaan jaksa enää tuota duunia. Koulutusta ei ole muuta kuin 2v amista 80-luvulla...

      Eli 3kk karenssi, sitten 1,5v ansiosidonnaista (vai mitä siitä 400pv tuleekaan), sitten peruspäivärahalle... Asun vuokralla ja liitonrahojen jälkeen saan asumistukea jolloin vuokraksi jää 230e/kk tämän päivän laskurilla. Jemmassa on rahaa tällä hetkellä noin 40 000e jotka ajattelinkin jättää tuonne liiton rahojen jälkeiseen aikaan, ovat siis piilossa eikä tule vaikuttamaan tukiin ym juttuihin..virallisesti olen siis tuolloin persaukinen. Näillä menisi aika liki tuonne eläkkeelle asti..


      Eli vakavasti on harkinnassa itisanoutuminen tällä hetkellä!

      • Anonyymi

        Niin ja jäi olennaisena se että aion väistellä töitä kaikin keinoin, moraali joutaa nyt romukoppaan!


    • Anonyymi

      Minä olen Nasan entinen työntekijä ja 100 000 $/ kk palkka ja aion jäädä työstä pois ja mietin miten paljon työkkäri alkaa ahdistelemaan? 4 vuotta on alan hommia.
      Auttakaa.

      • Anonyymi

        Etkö formulakuskiksi päässytkään kun piti Nasan hommiin lähtä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe