Omassa autossani Peugeot 407 vm. 2006 on jo yli 400.000km mittarissa. Autossa on edelleen sama laaja kasko, joka siinä on ollut uudesta asti. Kuinkahan paljon vakuutusyhtiöt lähtevät korvaamaan vahinkoja, mikäli satun törttöilemään itse? Auton arvo lienee markkinoilla 500 euron luokkaa, vaikkakin se on hyvin huollettuna ja pidettynä edelleenkin ehjä ja hienot kyydit tarjoava tyylikäs ranskatar.
Kannattaakohan kaskoa (70% bonukset) edes pitää näin vanhassa autossa?
Kannattako halvassa autossa pitää kaskoa (kolariturvaa)?
15
352
Vastaukset
- Anonyymi
Ei vanhoihin autoihin edes saa samanlaisia kaskoja kuin uusiin.
- Anonyymi
Vanhoissa autoissa voi olla aivan samanlaiset kaskot kuin uusissakin. Oleellista on se, että kaskovakuutus on ollut voimassa keskeytyksettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoissa autoissa voi olla aivan samanlaiset kaskot kuin uusissakin. Oleellista on se, että kaskovakuutus on ollut voimassa keskeytyksettä.
Kasko maksaa vain oman auton vahingot.
Minulla ei ole ikinä ollut kaskoa. Olen säästänyt vuosien mittaan kymmeni tuhansia euroja.
Vastapainona on että jos mällään vakuutusyhtiön mielest 500€ autoni joudun satsaamaan vuoden vakuutusmaksun verran uuteen ajokkiini.
Edes hirvi tai lasivakuutus ei kannata ottaa koska siihen tarvitaan vähintään se osakasko
On siinä sekin että taas pitää oppia vahdokista mitä siihen kannattaa huoltaa.
- Anonyymi
No ei todellakaan kannata. Vakuutuksen vuosimaksu on enemmän, kuin autosi arvo.
- Anonyymi
Tainnu jo uuden auton verran mennä kasko vakuutuksiin vuosien saatossa mikä on tyhmää toimintaa.
- Anonyymi
Vakuutukset perustuu täyteen älyttömyyteen. Mainos ja pisnistyyppien maailman menoa se vain on.
- Anonyymi
Onko kenelläökään arviota, kuinka paljon vakuutusyhtiö voisi hyvittää vanhasta pösön 407:sta, jos sen ruttaa kunnolla?
PS. muistettava, että täysillä bonuksilla em. auton kaskovakuutus maksaa noin 200 euroa vuodessa.- Anonyymi
Eikös niissä ole yleensä vielä omavastuukin? Sitten kun vielä sopivasti bonukset tippuu niin tuota...
Itse olen mennyt riskillä alle 10 tonnin autoilla, ihan perusliikennevakuutuksella ja osakaskolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös niissä ole yleensä vielä omavastuukin? Sitten kun vielä sopivasti bonukset tippuu niin tuota...
Itse olen mennyt riskillä alle 10 tonnin autoilla, ihan perusliikennevakuutuksella ja osakaskolla.Kysymys on nyt kuitenkin siitä, miten paljon vanhasta autosta saa, kun sen ajaa lunastuskuntoon. Eräs henkilö kertoi autonsa arvon olleen 4000 euroa ja vakuutuisyhtiö lunasti sen 1500 eurolla pienen törmäyksen jälkeen.
Vanha paljon ajettu Peugeot lienee todellakin n . 500 euron auto. Voi kyllä epäillä, että vakuutuksesta ei auton omistajalle kovin montaa satasta makseta, jos pienikin kolari tulee. Ja tuon hintaluokan autoja ei varmaankaan enää aleta vakuutusyhtiön piikkiin korjaamaan.
Kasko antaa vain valheellista turvallisuuden tunnetta halvan auton kohdalla. - Anonyymi
Nettiauton pyyntihinnat ovat 1000€ luokkaa.
Vakuutusyhtiö arvostaa sen enintään 400€ kilometrien ja mallin takia.
Omavastuu 200€. Saat autostasi 200€ ja ehkä sen raadon itsellesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettiauton pyyntihinnat ovat 1000€ luokkaa.
Vakuutusyhtiö arvostaa sen enintään 400€ kilometrien ja mallin takia.
Omavastuu 200€. Saat autostasi 200€ ja ehkä sen raadon itsellesi.Tuo laskelma voi olla aika lähellä totuutta.
Yleensä lunastus tapahtuu, kun korjaussumma ylittää 60% ajoneuvon arvosta.
Aloittajan tapauksessa kaikki vahingot aiheuttaa lunastuksen.
- Anonyymi
Ei kannata, korvaus on aika olematon mutta tuohan on oma valinta täysin mikä kannattaa, älä hölmöile liikenteessä, niin helppoa se on.
- Anonyymi
Itsellä on osakasko vuosimallin 2015 autossa. Ei siis törmäysturvaa. Laajan kaskon tarpeellisuus riippuu paljon ajotyylistä.
- Anonyymi
Palo, varkaus, hirvivahinko on ollut jo 20 vuotta vanhoissa autoissa ja riittää oikein hyvin.
Pakollinen liikennevakuutus hoitaa vastapuolen vahingot, jos on tarpeen.
Valtavia summia on säästynyt, kun ei tarvi maksaa turhia vakuutuksia.
- Anonyymi
se on liikenneturvan vaarantamista!
jätä kotiin jotta kädet on ratissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718