Kun energian, sellun ja puun hinnat ovat korkealla ja kuljetuskustannuksetkin nousseet raketin lailla, UPM:llä ei ole mitään kiirettä käynnistää paperikoneita vain laittaakseen ne seuraavalla viikolla seisomaan.
Asiaa ei helpota paperin kohonnut hinta koska se johtuu vain siitä, että ylikapasiteettia ei ole tehtaiden seisoessa. Jos tehtaat avataan, niiden tuotteet romauttavat hintatason. Kun vielä ottaa huomioon, että paperimarkkina kokonaisuudessaan pienenee, tehtaiden seisominen on hyvä juttu.
Paperiliitolla ei ole paljon mahdolisuuksia vaikuttaa tilanteeseen. Sopimuksen tekeminen vaatisi myönnytyksiä eikä niitä osata tehdä koska ei ole ketään, joka voisi kertoa miten se tapahtuu.
Paperiliitto maksaa tehtaiden seisomisesta johtuvat palkkakulult omasta pussista ja UPM saa hyödyt. Tavallaan huvittavaa, kun ajatelee sitä uhoa, mitä ammattiliitoilla on herrojen perseiden tervaamisten ja muiden hauskojen perinteiden kanssa.
UPM:llä ei ole kiire
4
123
Vastaukset
- Anonyymi
Paperiliiton johtajien perseet varmaan tervataan samalla kun puuveneetkin keväällä.
Esimerkiksi kolmen pekkaspäivän ottaminen työkäyttöön on vajaat 2% työajasta. Niillekin 24 tunnille maksetaan palkka ja lisät päälle. Ei paha, mutta 100 tuntia olisi paperimiehiltä liian uskalias teko. Ei ole kanttia antaa niin paljon periksi. Eivät uskalla, kun kaverit pubissa ilkkuisivat täysin kahjoiksi, kun ensin lakkoillaan monta kuukautta ja otetaan takkiin käytetyn micran verran ja sitten vielä annetaan periksi työajassa 100 tuntia. Hah hah. - Anonyymi
No luuletko että paperiliiton jäsenillä on kiire?
Ei todellakaan....
Oma nettopalkka tehtaassa 2050€, nyt lakkoraha nettona vajaa 1900€, nykyisillä polttoaineen ja autoilun muiden kulujen hinnoilla jään plussalle selkeästi.
Eikä ole sinulta pois, vaan otan takaisin liiton jäsenmaksuja joita olen maksanut vuosien varrella, ihan hyvällä omatunnolla:) - Anonyymi
Öö...ööö paperimies ei oikein öö..öö ymmärrä tätä öö..öö
- Anonyymi
Sapettaako ?
:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271914
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561266Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?531145Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44852Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798