Nimittäin kourallinen dollareita jossa clint eastwood pistää rosvoja nippuun.
Vain katsotteko mielummin tequila sunrisea vaarallinen sekoitus jossa on michelle pfeiffer joka oli hottis vielä 20-30 vuotta sitten?
Tänään tuleekin hyvä elokuva
28
59
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään romanttista skeidaa vaan kunnon länkkäriä katson.
Jos jaksasin potkia telkkarin käyntiin, niin Eastwoodille menis äänet. Mutta ei ny jaksa, smurffailen tovin palstalla ja painun sitten pehkuihin
Typeriä nuijia toisiaan hakkaamassa nyrkillä ja ammuskelemassa? Eivät osaa edes keskustella, neuvottelutaidoista puhumattakaan. Aiheuttavat aivan tarpeetonta huolta, työtä ja kustannuksia.
Kirja on parempi vaihtoehto.Viihdettä tahi viihdettä, ei kai siinä leffassa ollut tarkoituskaan olla kovin järkevä tai korrekti, puhumattakaan rapiat kolkyt vuotta myöhemmin :)
Mulla menossa vuoden -46 Arsene Lupin - Mestarivaras. Kieli on kivaa, vanhahtavaa kotimaista, hiukan notkeampaa kuin edellinen lukemisto Aino Kallaksen Valitut Teokset.randombypasser kirjoitti:
Viihdettä tahi viihdettä, ei kai siinä leffassa ollut tarkoituskaan olla kovin järkevä tai korrekti, puhumattakaan rapiat kolkyt vuotta myöhemmin :)
Mulla menossa vuoden -46 Arsene Lupin - Mestarivaras. Kieli on kivaa, vanhahtavaa kotimaista, hiukan notkeampaa kuin edellinen lukemisto Aino Kallaksen Valitut Teokset.Oikeesti, jos länkkäreiden "miesihanteet" olisivat ainoita, olisi maailma aika kamala paikka.
Aa, tykkäät lukea myös? Mulla oli katkoa aika pitkään, kun lukuasennot olivat niin huonoja, nyt alkaa kärsistellä taas, Otin ihan kevyttä, Utrion Yksisarvisen.
En nyt moittisi Utriota, historian ajan maalailut ovat hyviä, mutta lukijan aliarvioiminen löyhiin ihmissuhteisiin ja ennakkoarvattovuus ovat ajoin ärsyttävää. Mutta juuri siksi se keveys, ei tarvitse pohtia liikoja.
Mun pitäisi löytää jotain uutta. Siis meillä on valtavasti kirjoja. Kaikki alkaa olla vaan jotenkin... ummehtunutta. Isäntä olisi raahannut niitä lisääkin toisesta paikasta, olen kieltänyt, kun entisetkään ei meinaa minnekään mahtua.
Suraavaksi taidan teurastaa jonkin Mielensäpahoittajista. En ole lukenut vielä ainuttakaan, muutama on jo hankittu. Ehkä jonkin trillerinkin voisin vaihtelluksi lukea. En ole niitä juuri lukenut, pelottavat liiaksi :-Delisakettu kirjoitti:
Oikeesti, jos länkkäreiden "miesihanteet" olisivat ainoita, olisi maailma aika kamala paikka.
Aa, tykkäät lukea myös? Mulla oli katkoa aika pitkään, kun lukuasennot olivat niin huonoja, nyt alkaa kärsistellä taas, Otin ihan kevyttä, Utrion Yksisarvisen.
En nyt moittisi Utriota, historian ajan maalailut ovat hyviä, mutta lukijan aliarvioiminen löyhiin ihmissuhteisiin ja ennakkoarvattovuus ovat ajoin ärsyttävää. Mutta juuri siksi se keveys, ei tarvitse pohtia liikoja.
Mun pitäisi löytää jotain uutta. Siis meillä on valtavasti kirjoja. Kaikki alkaa olla vaan jotenkin... ummehtunutta. Isäntä olisi raahannut niitä lisääkin toisesta paikasta, olen kieltänyt, kun entisetkään ei meinaa minnekään mahtua.
Suraavaksi taidan teurastaa jonkin Mielensäpahoittajista. En ole lukenut vielä ainuttakaan, muutama on jo hankittu. Ehkä jonkin trillerinkin voisin vaihtelluksi lukea. En ole niitä juuri lukenut, pelottavat liiaksi :-DJos kysytään Putinilta, niin muita miesihanteitahan ei olekaan kuinmm. länkkärijäbät :)
Joo, aika paljonkin tullut luettua, sitten oli joku vuosi taukoa etten lukenut kuin ehkä pari kirjaa vuodessa, nyt taas mennään vähän tiiviimmällä setillä. Olen poiminut vanhojen klassikoiden vanhoja painoksia kirppareilta, niitä on kiva lukea kun kieli on vanhahtavaa, esimerkiksi ton Kaino Allaksen jutut jne.
Utriota en ole lukenut enkä ehkä heti luekaan, olen vähän eri profiilin lukija, nätisti sanottuna 😁
Ystävätär heitti mulle syksyllä muutamat kirjat, kun kitisin että pitäis löytää jotain itselleni uutta luettavaa, jotain mikä säväyttäisi. Ja kyllä hyvät heittikin, ainakin mulle kolisi kuin rautatanko porraskaiteeseen. Jos et ole lukenut, niin tutustu netissä takakansiin ja mieti voisko toimia sullekin.
Stephanie Meyer - Vieras
Hugh Howey - Siilo trilogia (Siilo Siirros Kohtalo)
Toi Vieras menee trilleristä, Siilo-trilogiakin osittain, mutta on scifistinen tarina, ajoittain trilleri, ajoittain seesteisempi kertomus.randombypasser kirjoitti:
Jos kysytään Putinilta, niin muita miesihanteitahan ei olekaan kuinmm. länkkärijäbät :)
Joo, aika paljonkin tullut luettua, sitten oli joku vuosi taukoa etten lukenut kuin ehkä pari kirjaa vuodessa, nyt taas mennään vähän tiiviimmällä setillä. Olen poiminut vanhojen klassikoiden vanhoja painoksia kirppareilta, niitä on kiva lukea kun kieli on vanhahtavaa, esimerkiksi ton Kaino Allaksen jutut jne.
Utriota en ole lukenut enkä ehkä heti luekaan, olen vähän eri profiilin lukija, nätisti sanottuna 😁
Ystävätär heitti mulle syksyllä muutamat kirjat, kun kitisin että pitäis löytää jotain itselleni uutta luettavaa, jotain mikä säväyttäisi. Ja kyllä hyvät heittikin, ainakin mulle kolisi kuin rautatanko porraskaiteeseen. Jos et ole lukenut, niin tutustu netissä takakansiin ja mieti voisko toimia sullekin.
Stephanie Meyer - Vieras
Hugh Howey - Siilo trilogia (Siilo Siirros Kohtalo)
Toi Vieras menee trilleristä, Siilo-trilogiakin osittain, mutta on scifistinen tarina, ajoittain trilleri, ajoittain seesteisempi kertomus.Tuntemattomia uutuuksia, löytöjä mulle. Kiitos vinkistä R.
(Putin, yöks)
Mikä sua kirjassa viehättää eniten? se kieli vai teema, muu.... ?- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Viihdettä tahi viihdettä, ei kai siinä leffassa ollut tarkoituskaan olla kovin järkevä tai korrekti, puhumattakaan rapiat kolkyt vuotta myöhemmin :)
Mulla menossa vuoden -46 Arsene Lupin - Mestarivaras. Kieli on kivaa, vanhahtavaa kotimaista, hiukan notkeampaa kuin edellinen lukemisto Aino Kallaksen Valitut Teokset.What!? :"D. vuoden -46 Arsene Lupin - Mestarivaras? On sinulla harrastukset. Kirjoitettu kieli on niin erilaista. Tänään kuulin vahingossa ensin suorana ja sitten Areenalta, - kun en voinut jättää kuuntelematta loppuun Mannerheimin Agentti Viljo Tahvanaista Areenalta.
t.sxth elisakettu kirjoitti:
Tuntemattomia uutuuksia, löytöjä mulle. Kiitos vinkistä R.
(Putin, yöks)
Mikä sua kirjassa viehättää eniten? se kieli vai teema, muu.... ?Ole hyvä vain, toivottavasti joku niistä kolahtaa. Sen Siilo-trilogian rinnalla voin suositella Dyyniä ellet ole jo lukenut, on paljon samaa tematiikkaa ja hyvin ajankohtaista ihmiskunnalle.
Jos menen ihan pilkkujen perässä, niin takakannen tieto tarinan kehyksistä tietty auttaa ottamaan sen kirjan mukaan ja sitä kautta luvattu tarina kai on se, mikä kiihottaa. Ja kornisti ajatellen, kirjan kannen lupaus hyvästä tarinasta on vähän sama kuin yhden illan kumppanin poimiminen baarista, pinta lupaa hyvää tarinaa, mutta pannukakku on yhtä todennäköinen 😂
Nyt on viime aikoina kiihottanut nimenomaan kieli, kielen käyttäminen, kielikuvat ja lyriikka. Siksi olen noita vanhoja painoksia lukenut, joitain dekkareita ja nuo alla.
Ben Hur - painos 1951
Aino Kallas - 1956
Me sotasankarit (Joseph Heller) - painos 1962
Jotenkin vanha(htava) suomenkieli on kiinnostanut taas viime aikoina, noissa vaan tulee eteen niin upeita kielikuvia, tuttujen sanojen käyttöä eri merkityksessä, jopa nykymaailmaan sopimattomia kielikuvia tai sanayhdistelmiä.
Toi hetkellinen mielenkiinto lähti (jälleen) liikkeelle Aino Kallaksen Sudenmorsiamesta, lyhyt mutta intensiivinen tarina, kaunis kuvaus ja upeaa vanhaa suomenkieltä. Muistin tuon, piti lukea uudelleen, jäin jumiin menneisyyteen 😂
Mutta käännän tuuliviirinä asian toisin, tuon ehdottamani Meyerin Vieras-kirja osalta se tarina vei kuin pikajunaa, en malttanut jättää kirjaa käsistäni.Anonyymi kirjoitti:
What!? :"D. vuoden -46 Arsene Lupin - Mestarivaras? On sinulla harrastukset. Kirjoitettu kieli on niin erilaista. Tänään kuulin vahingossa ensin suorana ja sitten Areenalta, - kun en voinut jättää kuuntelematta loppuun Mannerheimin Agentti Viljo Tahvanaista Areenalta.
t.sxthNo ihan hyvä romaani se on, olen lukenut sen tuoreemman käännöksen joskus parikymmentä vuotta sitten. Suomen kieli on vaan niin rikas, että tekee terää lukea teoksia vanhemmalla kielellä kirjoitettuina, saa perspektiiviä.
Tahvanaisen tarina on mielenkiintoinen, joskaan en tunne juttua kuin pintapuolisesti. En ihmettele, että jäit kuuntelemaan, ymmärtääkseni on hyvin kietova ja nyttemmin taas omalla tavallaan ajankohtainenkin :)randombypasser kirjoitti:
Ole hyvä vain, toivottavasti joku niistä kolahtaa. Sen Siilo-trilogian rinnalla voin suositella Dyyniä ellet ole jo lukenut, on paljon samaa tematiikkaa ja hyvin ajankohtaista ihmiskunnalle.
Jos menen ihan pilkkujen perässä, niin takakannen tieto tarinan kehyksistä tietty auttaa ottamaan sen kirjan mukaan ja sitä kautta luvattu tarina kai on se, mikä kiihottaa. Ja kornisti ajatellen, kirjan kannen lupaus hyvästä tarinasta on vähän sama kuin yhden illan kumppanin poimiminen baarista, pinta lupaa hyvää tarinaa, mutta pannukakku on yhtä todennäköinen 😂
Nyt on viime aikoina kiihottanut nimenomaan kieli, kielen käyttäminen, kielikuvat ja lyriikka. Siksi olen noita vanhoja painoksia lukenut, joitain dekkareita ja nuo alla.
Ben Hur - painos 1951
Aino Kallas - 1956
Me sotasankarit (Joseph Heller) - painos 1962
Jotenkin vanha(htava) suomenkieli on kiinnostanut taas viime aikoina, noissa vaan tulee eteen niin upeita kielikuvia, tuttujen sanojen käyttöä eri merkityksessä, jopa nykymaailmaan sopimattomia kielikuvia tai sanayhdistelmiä.
Toi hetkellinen mielenkiinto lähti (jälleen) liikkeelle Aino Kallaksen Sudenmorsiamesta, lyhyt mutta intensiivinen tarina, kaunis kuvaus ja upeaa vanhaa suomenkieltä. Muistin tuon, piti lukea uudelleen, jäin jumiin menneisyyteen 😂
Mutta käännän tuuliviirinä asian toisin, tuon ehdottamani Meyerin Vieras-kirja osalta se tarina vei kuin pikajunaa, en malttanut jättää kirjaa käsistäni.Ahmikirjavinkit ovat parhaita:-D
Itse toivon että Rowling kirjoittaisi jonkin uuden saagan. Olen aivan mahdoton Potter-fani. Paikka vapaana oli niin riipaiseva, etten kestä lukea toiste.
Kun mulla on stressiä, luen mieluiten kevyttä tai fantasiaa. Kaunis suomenkieli vaatisi vankkaa eläytymistaitoa.
Haa, kirja jossa saa nauraa, sellaisia vinkkejä kiitos vaan otetaan myös vastaan. En nyt muista, Groom se taisi olla (Gump, Gump ja kumppani) kun saa kunnolla nauraa.
Isäntä on vaatinut että kirjoitan itse. Mutta onko tylsempää kun ei itselle ole mitään odottamatonta luvassa?
Voi kun olisi keksinyt tyylin jonkun Kiroileva Siili tai vastaavaa. Ah, ja Kamala Luonto.Anonyymi kirjoitti:
What!? :"D. vuoden -46 Arsene Lupin - Mestarivaras? On sinulla harrastukset. Kirjoitettu kieli on niin erilaista. Tänään kuulin vahingossa ensin suorana ja sitten Areenalta, - kun en voinut jättää kuuntelematta loppuun Mannerheimin Agentti Viljo Tahvanaista Areenalta.
t.sxthMä joskus näin jonkun evp. Majurin esityksen kirjastaan, joka kertoi Marskin hommista vielä paremmin kuin Tahvanainen. 🤔
Nimee en muista....- Anonyymi
No ihan hyvä romaani se on, olen lukenut sen tuoreemman käännöksen joskus parikymmentä vuotta sitten. Suomen kieli on vaan niin rikas, että tekee terää lukea teoksia vanhemmalla kielellä kirjoitettuina, saa perspektiiviä.
Tahvanaisen tarina on mielenkiintoinen, joskaan en tunne juttua kuin pintapuolisesti. En ihmettele, että jäit kuuntelemaan, ymmärtääkseni on hyvin kietova ja nyttemmin taas omalla tavallaan ajankohtainenkin :)No niinpä. En ole oikeastaan koskaan ollut mielestäni poliittinen, ongelmani on lähinnä pohjaton tiedonhalu, jota säädän sulkemalla kaikki kanavat, sillä muutoin mieleni käy laskemaan todennäköisyyksiä ja miettimään skennaarioita, joista suurin osa on ihan höpö höpö :) .Mutta tämä aika, joka aiheuttaa kipinöintiä, niin että kissankin karvat olisivat ihan sähköisinä, saisi sen tutkimaan mistä se tulee. No mutta, johan tässä tullut liftattua suuntaan jos toiseen, kun silti "kaikki kiinnostaa" vähän ylläpidonkin ohjaamana ;)
https://youtu.be/mqFLXayD6e8
t.sxth elisakettu kirjoitti:
Ahmikirjavinkit ovat parhaita:-D
Itse toivon että Rowling kirjoittaisi jonkin uuden saagan. Olen aivan mahdoton Potter-fani. Paikka vapaana oli niin riipaiseva, etten kestä lukea toiste.
Kun mulla on stressiä, luen mieluiten kevyttä tai fantasiaa. Kaunis suomenkieli vaatisi vankkaa eläytymistaitoa.
Haa, kirja jossa saa nauraa, sellaisia vinkkejä kiitos vaan otetaan myös vastaan. En nyt muista, Groom se taisi olla (Gump, Gump ja kumppani) kun saa kunnolla nauraa.
Isäntä on vaatinut että kirjoitan itse. Mutta onko tylsempää kun ei itselle ole mitään odottamatonta luvassa?
Voi kun olisi keksinyt tyylin jonkun Kiroileva Siili tai vastaavaa. Ah, ja Kamala Luonto.Joo, niin ne on, enkä osaa sanoa mikä siin Vieraassa niin kolisi, sattui nyt johonkin sopivaan kohtaan. Tosin olen lukenut Dinan kirjan noin viiden vuoden välein ja aina se tuntuu yhtä sykähdyttävältä. Samoin kuin Yoshikawan Musashi.
En ole Rowlingilta lukenut kuin tasan Potterit, en mitään muuta, mutta nyt vinkkisi jälkeen korjaan asian ainakin tuolla Paikka vapaana -teoksella, kiitosta 😉
No ei se musta vaadi keskitymistä tai eläytymistä, vaan ehkä lähinnä kiinnostusta, mutta työläämpää se vanhan kielen lukeminen kyllä on. Itse kaivaudun perimiehisesti nopean lukemisen kohdalla dekkareihin ja jännäreihin, pääosin, tosin voin livetä uralta myös fantasiaan tai scifiin. Harmi että Terry Pratchett poistui keskuudestamme, siinä oli kyllä hieno ja oivaltava kirjoittaja.
Kääk, kirjoittaa itse? Ei hitossa. Tai no ehkä sinä joo, mutta kun yhdistän tuohon ajatukseen, niin loppuu lukuhalut nopeasti 😁
Ainahan niitä tyylejä voi keksiä, kypsytellä, kokeilla ja leikitellä, ehkä sieltä tulee vastaan se oma juttu, joka samalla kolahtaa monelle muulle 👍Anonyymi kirjoitti:
No niinpä. En ole oikeastaan koskaan ollut mielestäni poliittinen, ongelmani on lähinnä pohjaton tiedonhalu, jota säädän sulkemalla kaikki kanavat, sillä muutoin mieleni käy laskemaan todennäköisyyksiä ja miettimään skennaarioita, joista suurin osa on ihan höpö höpö :) .Mutta tämä aika, joka aiheuttaa kipinöintiä, niin että kissankin karvat olisivat ihan sähköisinä, saisi sen tutkimaan mistä se tulee. No mutta, johan tässä tullut liftattua suuntaan jos toiseen, kun silti "kaikki kiinnostaa" vähän ylläpidonkin ohjaamana ;)
https://youtu.be/mqFLXayD6e8
t.sxthOhhoh, olisin voinut itse sanoa samat sanat, pohjaton tiedonhalu ja saadun tiedon ympärillä ihmettely, myös vaihtoehtoisten todennäköisyyksien ja skenejen kelailu, vähän niinku päikkärit silmät avoinna 😉
Ymmärrän hyvin, tämä aika asettaa haasteita, olisi paljon tarvetta tiedolle ja se sähköistää,
Hyvä biisi, tyylikäs artisti 👍
Menen kauemmas, olkoonkin että linkin kappale on huomattavasti tuoreempi vedätys.
https://www.youtube.com/watch?v=h3S4dBk4E1g- Anonyymi
Ohhoh, olisin voinut itse sanoa samat sanat, pohjaton tiedonhalu ja saadun tiedon ympärillä ihmettely, myös vaihtoehtoisten todennäköisyyksien ja skenejen kelailu, vähän niinku päikkärit silmät avoinna 😉
Ymmärrän hyvin, tämä aika asettaa haasteita, olisi paljon tarvetta tiedolle ja se sähköistää,
Hyvä biisi, tyylikäs artisti 👍
Menen kauemmas, olkoonkin että linkin kappale on huomattavasti tuoreempi vedätys.
https://www.youtube.com/watch?v=h3S4dBk4E1gMelkoista pokerinaamaa ja peliä, vähän kuin nuo päikkäriunet :) En ole nähnyt tätä aikaisemmin. Pidin efekteinä käytetyistä leikkauksista ja koko musasta. Siitä tuli mieleen tämä jokaätmipojan unelmanaisen opetusvideo. Ei sillä, että sinut niihin lukisin, vaikka mielikuvat ovat kelluneet ihan vapaasti alun teinipojan ja myöhemmin jonkun ihan muun välillä😅
https://youtu.be/dfAtMv6KKCk
t.sxth Anonyymi kirjoitti:
Melkoista pokerinaamaa ja peliä, vähän kuin nuo päikkäriunet :) En ole nähnyt tätä aikaisemmin. Pidin efekteinä käytetyistä leikkauksista ja koko musasta. Siitä tuli mieleen tämä jokaätmipojan unelmanaisen opetusvideo. Ei sillä, että sinut niihin lukisin, vaikka mielikuvat ovat kelluneet ihan vapaasti alun teinipojan ja myöhemmin jonkun ihan muun välillä😅
https://youtu.be/dfAtMv6KKCk
t.sxthTuossapa se alkuperäinen, josta Yolanda Be Cool teki vähän menevämmän rallin:
https://www.youtube.com/watch?v=30HsgKTkQ68
Vai että ätmipoju... No en kyllä ainakaan ytmipoju ole, pois se minusta 😂
Ehkä mä olen teini? Tai vaari? Tai joku omituinen ukkeli joka:
Ei kai ikinä, taida aikuiseksi kasvaa, eikä sitä halua, mä vaan kuljen pilke silmäkulmassa...
https://www.youtube.com/watch?v=sBjxkDdjAAc
Suom. huom.
Pilke on pieni puunkappale, yleensä sytykkeenä käytetty, voi sattua jos semmonen on silmäkulmassa.
- Anonyymi
Kyllä teidänkin on syytä katsoa kunnon leffa eli länkkärii.
- Anonyymi
Nähty liian monta kertaa, vaikka onkin lajissaan hyvä:)
t.sxth
"Peltirumpu"
On se outo leffa, mutta tykkään. Maailma on irvokas.Isän nimeen, katsoiko kukaan viime yönä?
Hyvä esimerkki taas siitä, kun ihmiset joutuvat politikoinnin ja sodankäynnin pelinappuloiksi. Mun oli vaikea niellä sitä, että Britanniakin on sivistysvaltio; monet virkamiehet antoivat oikeasti sen tapahtua.- Anonyymi
Mitähän kaikkea brittien tiedustelupalvelu on irlannissa saanut aikaan, mikä ei ole vielä tullut julki ja tuskin koskaan tuleekaan. Tuskinpa ihmisoikeuksien suhteen monikaan juttu sietäisi päivänvaloa. - cu-
Mää nukkusin sillon, mutta tiedän stoorin. Kokonaisuudessaan Irkkujen ja Brittien keskinäinen suhde on ollut niin vääristynyt ja sikamaisuuksia sisältävä jo vuosisatoja, että siitä pahan kierteestä ja vihan syöveristä on vaikea nousta kansakuntana ylös. Kansakunnat ehkä, mutta kun niitä vääryyttä kokeneita ja vihalle eläviä läheisineen on paljon molemmilla puolilla, se sotkee mahdollisuuksia edetä kohti toisenlaista tulevaisuutta.
- Anonyymi
Clint Eastwood ei ole ensimmäisessäkään elokuvassaan pistänyt nippuun rosvoja tai muitakaan putinisteja. Clint on "jännämies" joka tekee mitä haluaa ja he jotka eivät usko Clinttiä niin Clint ampuu magnumillaan.
- Anonyymi
Oijoi, pfeifferissa mieleenjäävintä ne surulliset silmät. - cu-
- Anonyymi
Monestiko tuokin pitää katsoa. Tulee joka viikko joka päivä sama leffa!
- Anonyymi
Equalizer on kova Training Day
21.00 - 23.20
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752853- 572796
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172633- 412072
- 522046
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2772015Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421160
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21100Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961009