Hei, olen 17-vuotias poika joka on 9 luokalla. Niin hain sitten ammattikouluun. Ja kone ja tuotantotekniikan perustutkinto, eli metallialalle. Niin voisiko joku kertoa millaista ammiksessa on? ensimmäinen vuosi, ja koska siellä sitten ne työt aloitetaan? ja onko ammiksen liikunta tunnit pakollisia ja jos on niin kuinka paljon on pakollisia. Ja mitä siellä metallialalla oikeasti tehdään? Ja kuinka pitkiä päiviä ammiksessa on?
Kiitos jo etukäteen!
Millaista ammattikoulussa?
2
178
Vastaukset
- Anonyymi
täällä vanha amiksen ope, mene ihmeessä, metallimiehistä on kova pula, jos et pelkää pikkasen fyysistä hommaa, ekana vuotena on paljon ns. yleisaineita, varsinkin matikka on tärkeetä, liikuntaa on n. 2t viikossa, rippuu opesta millaista on, mutta ei mitään bodaus, painonnostoo tai sellaista. Itse olen ollut muuallakin töissä ja amiksen käyneet saavat helposti töitä ja ovat yleensä tyytyväisiä töihinsä. Nyt ei varmaa tietoa koska työt alkavat, mutta siinä puolet viimeisen vuoden ajasta on työssäoppimista, koulla on hyvät koneet ja työtynteja on palon.
- Anonyymi
vanha iskä kertoo. Opiskelu kannattaa aina, opiskellessa saa itseluottamusta opiskeluun , jotta voi opiskella myöhemmin enemmän tai vähemmän.
Kaikki aineet on tärkeitä, ei se kovalevy tule päässä täyteen, vaan aina lisää tilaa.
Matikka on tärkeätä ja sitäkin oppii vaikka ei olisi matikkapää. Kun yrittää, löytää se punaisen langan ja oman tyylin ajatella asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384994Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092650- 671657
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k141557- 581330
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1621262- 2611177
Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast35930Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49906Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.41869