Milloin Kemiläiset veronmaksajat lopettavat risteilyjen lahjoittamisen ulkomaalaisille. Kustannukset 3 vuoden välein huolto 500000-1000000 euroa. Ylläpitokulut vuodessa vaikka alus pysyisi laiturissa noin 80000-100000. Konkurssi kypsän Kemin on lopetettava tämä järjetön rahan polttaminen.
Jäänmurtaja Sampo
18
833
Vastaukset
- Anonyymi
kaupunki ei anna euroakaan tuohon toimintaan.
- Anonyymi
Kyllä antaa takaamalla matkailu yhtiön lainoja ja kuka loppupeleissä maksaa Kemin matkailun lainat. Vastaus = kaupunki, koska Kemin matkailu toimii velkarahalla eikä pysty maksamaan lainojaan vaan ottaa aina vaan lisää velkaa jota kaupunki takaa. Takaaja tulee maksamaan miljoonien lainat, jos tätä touhua ei vihelletä poikki ja myydä Sampoa, joka ei tuota mitään kalliiden ylläpitokustannuksien vuoksi. Ehkä leirintäaluetta pitämällä lainat saadaan maksettua seuraavan 100 vuoden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä antaa takaamalla matkailu yhtiön lainoja ja kuka loppupeleissä maksaa Kemin matkailun lainat. Vastaus = kaupunki, koska Kemin matkailu toimii velkarahalla eikä pysty maksamaan lainojaan vaan ottaa aina vaan lisää velkaa jota kaupunki takaa. Takaaja tulee maksamaan miljoonien lainat, jos tätä touhua ei vihelletä poikki ja myydä Sampoa, joka ei tuota mitään kalliiden ylläpitokustannuksien vuoksi. Ehkä leirintäaluetta pitämällä lainat saadaan maksettua seuraavan 100 vuoden aikana.
Ei ole edes miljoonaa taaannut lainoja. Jos isompia takauksia haluat niin itätuuli, satama ja energia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole edes miljoonaa taaannut lainoja. Jos isompia takauksia haluat niin itätuuli, satama ja energia
https://yle.fi/uutiset/3-12128535
Voin lyödä vetoa, ettei lyhennä lainaa marraskuussa, vaan itkee lisää lainaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä antaa takaamalla matkailu yhtiön lainoja ja kuka loppupeleissä maksaa Kemin matkailun lainat. Vastaus = kaupunki, koska Kemin matkailu toimii velkarahalla eikä pysty maksamaan lainojaan vaan ottaa aina vaan lisää velkaa jota kaupunki takaa. Takaaja tulee maksamaan miljoonien lainat, jos tätä touhua ei vihelletä poikki ja myydä Sampoa, joka ei tuota mitään kalliiden ylläpitokustannuksien vuoksi. Ehkä leirintäaluetta pitämällä lainat saadaan maksettua seuraavan 100 vuoden aikana.
Vieläkö se kärkipäässä vasemmistojohtoisista paikoista?
Ennen mainittiin tässä yhteydessä kaupungit Kemi, Karkkila ja Forssa.
Taloudenpito on siis konkurssihakuista, kuten Suomen hallituksenkin?
- Anonyymi
30 vuotta veronmaksajat on kustantaneet tämän hullutuksen, maksavat eteenpäinkin,,,,,,
- Anonyymi
Onko Kemin kaupungista enää takaajaksi? Voisikohan valtio määrätä, että samposta on luovuttava ennen valtion tukien myöntämistä? Ympärivuotinen lumilinna on toinen virhe ”investointi” Ketkä antoivat tähän luvan?
- Anonyymi
Sampo oli aikanaan tuottava. Mutta kaikki voitot pantiin kokovuotiseen lumilinnaan ja majoihin. Paikka on liikenteen kannalta törkeä. Jo lipputangot pihalla parantaisi asiaa. Linnan sisustus on naurettava ja parempi nimi olisi Rantalinna
- Anonyymi
Sampo voisi ehkä tuottaa, jos sitä ei tarvitsisi huoltaa. Huolto noin 3-vuoden välein maksaa 500000-1000000€. Siihen ne voitot menevät. Sampossahan ei ole nykyään vakituista miehistöä, joten mitään tietotaitoa laivanvarustajana olemisesta ei kaupungilla ole. Tästä syystä on hullua harrastaa tällaista toimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sampo voisi ehkä tuottaa, jos sitä ei tarvitsisi huoltaa. Huolto noin 3-vuoden välein maksaa 500000-1000000€. Siihen ne voitot menevät. Sampossahan ei ole nykyään vakituista miehistöä, joten mitään tietotaitoa laivanvarustajana olemisesta ei kaupungilla ole. Tästä syystä on hullua harrastaa tällaista toimintaa.
Kyllä se vaati kunnossapitoa ja huoltoa kokoajan…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sampo voisi ehkä tuottaa, jos sitä ei tarvitsisi huoltaa. Huolto noin 3-vuoden välein maksaa 500000-1000000€. Siihen ne voitot menevät. Sampossahan ei ole nykyään vakituista miehistöä, joten mitään tietotaitoa laivanvarustajana olemisesta ei kaupungilla ole. Tästä syystä on hullua harrastaa tällaista toimintaa.
Sampon telakalla käynti maksaa noin 200 -300 tuhatta edellyttäen, että se on välivuodet pidetty asiallisesti kunnossa. Nyt kun sinne haluttiin keikkamiehistö, joka ei tunne vanhaa laivaa ja toimitusjohtaja toimii laivanvarustajana, on Sampon kunto heikentynyt. Viime syksyn iso telakkamaksu johtui juuri siitä, että telakalla hoidettiin asiallisen huollon laiminlyöntien aiheuttamia vahinkoja. Vakituisen miehistön aikana ei tietenkään suuria telakointikustannuksia syntynyt.Jos Sampolla olisi vakituinen, osaava miehistö ja Sampoa osattaisiin myydä ja markkinoida oikein ja oikeille ryhmille, kuten pitäisi eikä bulkkituotteena, se tuottaisi hyvin vielä pitkään. Nykyinen tuote on pelkkä irvikuva aikaisemmasta ja Kalixin murtaja menee jo ohi kävijämäärissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sampon telakalla käynti maksaa noin 200 -300 tuhatta edellyttäen, että se on välivuodet pidetty asiallisesti kunnossa. Nyt kun sinne haluttiin keikkamiehistö, joka ei tunne vanhaa laivaa ja toimitusjohtaja toimii laivanvarustajana, on Sampon kunto heikentynyt. Viime syksyn iso telakkamaksu johtui juuri siitä, että telakalla hoidettiin asiallisen huollon laiminlyöntien aiheuttamia vahinkoja. Vakituisen miehistön aikana ei tietenkään suuria telakointikustannuksia syntynyt.Jos Sampolla olisi vakituinen, osaava miehistö ja Sampoa osattaisiin myydä ja markkinoida oikein ja oikeille ryhmille, kuten pitäisi eikä bulkkituotteena, se tuottaisi hyvin vielä pitkään. Nykyinen tuote on pelkkä irvikuva aikaisemmasta ja Kalixin murtaja menee jo ohi kävijämäärissä.
Sampohan kuluttaa melkoisesti laiturissakin ollessaan pelkät lämmityskulut/sähkö noin 80000 € vuodessa näillä energian hinnoilla. Ei näytä päättäjät vielä ymmärtävän, että veitsiluodon tehdas on loppunut verot tulot romahtanut ja muutaman vuoden päästä väkiluku 15000. Ei ole rahaa harrastaa sampoilua.
- Anonyymi
Rahaa on,takaamme sen porukalla.😂
- Anonyymi
kyllä ne remonttikulut ennenkin lähenteli miljoonaa euroa,,turha täällä entisten miehistön puhua p-skaa
- Anonyymi
kallista lystiä, kun talvessa ajetaan muutama sata kilometriä,,,,
- Anonyymi
Kemiläisenä oon kattonu ku sampo,lumilinna,teatteri voi ristus että on kaupungilla ylimääräistä rahha syytää vuosikausia ei kannattaviin asioihin ja sitten kehutaan kohteita vaikka persnettoa tulee joka vuosi. Nii se on tämä kulttuuri ja taide ja paskat tehny ihan tarpeex vahinkoa ja kemiläiset vaan äänestää samat ihmiset päättämään asioista joka takaa et sama ralli jatkuu. ite lopetin äänestämisen ku tuntuu että ei yksin voi vaikuttaa on toivotonta. Väsyny.
- Anonyymi
Voisiko valtio puuttua Kemin kaupungin taloudenpitoon ja vaatia esim Kemin matkailun myymistä, jos sen joku nyt ostaisi?
- Anonyymi
Rahaa riittää edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4392024Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli2071730Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1841478- 1091471
- 501167
Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit21134Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!1321078- 631006
Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s96978Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt34976