Jäänmurtaja Sampo

Anonyymi

Milloin Kemiläiset veronmaksajat lopettavat risteilyjen lahjoittamisen ulkomaalaisille. Kustannukset 3 vuoden välein huolto 500000-1000000 euroa. Ylläpitokulut vuodessa vaikka alus pysyisi laiturissa noin 80000-100000. Konkurssi kypsän Kemin on lopetettava tämä järjetön rahan polttaminen.

18

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kaupunki ei anna euroakaan tuohon toimintaan.

      • Anonyymi

        Kyllä antaa takaamalla matkailu yhtiön lainoja ja kuka loppupeleissä maksaa Kemin matkailun lainat. Vastaus = kaupunki, koska Kemin matkailu toimii velkarahalla eikä pysty maksamaan lainojaan vaan ottaa aina vaan lisää velkaa jota kaupunki takaa. Takaaja tulee maksamaan miljoonien lainat, jos tätä touhua ei vihelletä poikki ja myydä Sampoa, joka ei tuota mitään kalliiden ylläpitokustannuksien vuoksi. Ehkä leirintäaluetta pitämällä lainat saadaan maksettua seuraavan 100 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä antaa takaamalla matkailu yhtiön lainoja ja kuka loppupeleissä maksaa Kemin matkailun lainat. Vastaus = kaupunki, koska Kemin matkailu toimii velkarahalla eikä pysty maksamaan lainojaan vaan ottaa aina vaan lisää velkaa jota kaupunki takaa. Takaaja tulee maksamaan miljoonien lainat, jos tätä touhua ei vihelletä poikki ja myydä Sampoa, joka ei tuota mitään kalliiden ylläpitokustannuksien vuoksi. Ehkä leirintäaluetta pitämällä lainat saadaan maksettua seuraavan 100 vuoden aikana.

        Ei ole edes miljoonaa taaannut lainoja. Jos isompia takauksia haluat niin itätuuli, satama ja energia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole edes miljoonaa taaannut lainoja. Jos isompia takauksia haluat niin itätuuli, satama ja energia

        https://yle.fi/uutiset/3-12128535

        Voin lyödä vetoa, ettei lyhennä lainaa marraskuussa, vaan itkee lisää lainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä antaa takaamalla matkailu yhtiön lainoja ja kuka loppupeleissä maksaa Kemin matkailun lainat. Vastaus = kaupunki, koska Kemin matkailu toimii velkarahalla eikä pysty maksamaan lainojaan vaan ottaa aina vaan lisää velkaa jota kaupunki takaa. Takaaja tulee maksamaan miljoonien lainat, jos tätä touhua ei vihelletä poikki ja myydä Sampoa, joka ei tuota mitään kalliiden ylläpitokustannuksien vuoksi. Ehkä leirintäaluetta pitämällä lainat saadaan maksettua seuraavan 100 vuoden aikana.

        Vieläkö se kärkipäässä vasemmistojohtoisista paikoista?
        Ennen mainittiin tässä yhteydessä kaupungit Kemi, Karkkila ja Forssa.

        Taloudenpito on siis konkurssihakuista, kuten Suomen hallituksenkin?


    • Anonyymi

      30 vuotta veronmaksajat on kustantaneet tämän hullutuksen, maksavat eteenpäinkin,,,,,,

      • Anonyymi

        Onko Kemin kaupungista enää takaajaksi? Voisikohan valtio määrätä, että samposta on luovuttava ennen valtion tukien myöntämistä? Ympärivuotinen lumilinna on toinen virhe ”investointi” Ketkä antoivat tähän luvan?


    • Anonyymi

      Sampo oli aikanaan tuottava. Mutta kaikki voitot pantiin kokovuotiseen lumilinnaan ja majoihin. Paikka on liikenteen kannalta törkeä. Jo lipputangot pihalla parantaisi asiaa. Linnan sisustus on naurettava ja parempi nimi olisi Rantalinna

      • Anonyymi

        Sampo voisi ehkä tuottaa, jos sitä ei tarvitsisi huoltaa. Huolto noin 3-vuoden välein maksaa 500000-1000000€. Siihen ne voitot menevät. Sampossahan ei ole nykyään vakituista miehistöä, joten mitään tietotaitoa laivanvarustajana olemisesta ei kaupungilla ole. Tästä syystä on hullua harrastaa tällaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sampo voisi ehkä tuottaa, jos sitä ei tarvitsisi huoltaa. Huolto noin 3-vuoden välein maksaa 500000-1000000€. Siihen ne voitot menevät. Sampossahan ei ole nykyään vakituista miehistöä, joten mitään tietotaitoa laivanvarustajana olemisesta ei kaupungilla ole. Tästä syystä on hullua harrastaa tällaista toimintaa.

        Kyllä se vaati kunnossapitoa ja huoltoa kokoajan…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sampo voisi ehkä tuottaa, jos sitä ei tarvitsisi huoltaa. Huolto noin 3-vuoden välein maksaa 500000-1000000€. Siihen ne voitot menevät. Sampossahan ei ole nykyään vakituista miehistöä, joten mitään tietotaitoa laivanvarustajana olemisesta ei kaupungilla ole. Tästä syystä on hullua harrastaa tällaista toimintaa.

        Sampon telakalla käynti maksaa noin 200 -300 tuhatta edellyttäen, että se on välivuodet pidetty asiallisesti kunnossa. Nyt kun sinne haluttiin keikkamiehistö, joka ei tunne vanhaa laivaa ja toimitusjohtaja toimii laivanvarustajana, on Sampon kunto heikentynyt. Viime syksyn iso telakkamaksu johtui juuri siitä, että telakalla hoidettiin asiallisen huollon laiminlyöntien aiheuttamia vahinkoja. Vakituisen miehistön aikana ei tietenkään suuria telakointikustannuksia syntynyt.Jos Sampolla olisi vakituinen, osaava miehistö ja Sampoa osattaisiin myydä ja markkinoida oikein ja oikeille ryhmille, kuten pitäisi eikä bulkkituotteena, se tuottaisi hyvin vielä pitkään. Nykyinen tuote on pelkkä irvikuva aikaisemmasta ja Kalixin murtaja menee jo ohi kävijämäärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sampon telakalla käynti maksaa noin 200 -300 tuhatta edellyttäen, että se on välivuodet pidetty asiallisesti kunnossa. Nyt kun sinne haluttiin keikkamiehistö, joka ei tunne vanhaa laivaa ja toimitusjohtaja toimii laivanvarustajana, on Sampon kunto heikentynyt. Viime syksyn iso telakkamaksu johtui juuri siitä, että telakalla hoidettiin asiallisen huollon laiminlyöntien aiheuttamia vahinkoja. Vakituisen miehistön aikana ei tietenkään suuria telakointikustannuksia syntynyt.Jos Sampolla olisi vakituinen, osaava miehistö ja Sampoa osattaisiin myydä ja markkinoida oikein ja oikeille ryhmille, kuten pitäisi eikä bulkkituotteena, se tuottaisi hyvin vielä pitkään. Nykyinen tuote on pelkkä irvikuva aikaisemmasta ja Kalixin murtaja menee jo ohi kävijämäärissä.

        Sampohan kuluttaa melkoisesti laiturissakin ollessaan pelkät lämmityskulut/sähkö noin 80000 € vuodessa näillä energian hinnoilla. Ei näytä päättäjät vielä ymmärtävän, että veitsiluodon tehdas on loppunut verot tulot romahtanut ja muutaman vuoden päästä väkiluku 15000. Ei ole rahaa harrastaa sampoilua.


    • Anonyymi

      Rahaa on,takaamme sen porukalla.😂

    • Anonyymi

      kyllä ne remonttikulut ennenkin lähenteli miljoonaa euroa,,turha täällä entisten miehistön puhua p-skaa

    • Anonyymi

      kallista lystiä, kun talvessa ajetaan muutama sata kilometriä,,,,

    • Anonyymi

      Kemiläisenä oon kattonu ku sampo,lumilinna,teatteri voi ristus että on kaupungilla ylimääräistä rahha syytää vuosikausia ei kannattaviin asioihin ja sitten kehutaan kohteita vaikka persnettoa tulee joka vuosi. Nii se on tämä kulttuuri ja taide ja paskat tehny ihan tarpeex vahinkoa ja kemiläiset vaan äänestää samat ihmiset päättämään asioista joka takaa et sama ralli jatkuu. ite lopetin äänestämisen ku tuntuu että ei yksin voi vaikuttaa on toivotonta. Väsyny.

      • Anonyymi

        Voisiko valtio puuttua Kemin kaupungin taloudenpitoon ja vaatia esim Kemin matkailun myymistä, jos sen joku nyt ostaisi?


    • Anonyymi

      Rahaa riittää edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe