Sähköpyörä

Anonyymi

Ei kannata hankia sähköpyörää . Itselläni on aino helkama sähköpyörä jonka ostin uutena kaksi vuotta sitten ja nyt pitäis hankkia uusi akku joka maksaa vain 750e siis mitä helvettiä ? Jos jollain ois tavallinen pyörä myynnissä niin laita viestiä

15

1156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kun kerroit. Lisää tällaisia järkiperäisiä varoituksia ihmisille.
      Kiitos!

    • Mikä akkuun tuli?
      Käsittääkseni kyseisessä pyörässä on Shimanon sähköosat, eli sähköpuolen akullakin pitäisi olla 24kk takuu ostopäivästä lukien.

      Pyörän akun pitäisi olla Shimanon BT-E6000 akku, jota nyt nopealla vilkaisulla löytyisi uutena 450-550€:n hintaluokassa.

    • Anonyymi

      Nythän on niin että Venäjän kaivokset on käyttökiellossa meillä päin, mutta Kiina tietenkin jatkaa ostojaan Venäjältä. Joka tapauksessa akkujen hinnat nousee tulevaisuudessa paljon ja hinta voi lähennellä uuden polkupyörän hintaa. Polkupyörällä tarkoitan tässä yli tuhannen euroa maksavaa polkupyörää.

    • Anonyymi

      Kuis kun meikäläisellä ei vielä ole akussa vikaa mut toki oon ajanut vasta kahdessa kesässä 5900km.

    • Anonyymi

      Itseltä nyt varastettu jo 2 sähköpyörää ja jatkossa ajan vanhalla luomupyörällä jota rosvot toivottavasti välttelevät. Kuntokin kasvaa.

    • Anonyymi

      Joko akussa on vikaa tai sitten käyttäjässä. Kannattaa lukea ne akun käyttöohjeet. Oma Boschin akku on kolme vuotta vanha eikä mitään ongelmia. Akku viettääkin talvet lämpimässä.

      • Anonyymi

        Ei sovellu normaalikäyttöön tuollaiset. Liian hankalia. Polkupyörä on varsin yksinkertainen. Ei sillä ajamiseen tarvitse käyttöohjeita.


    • Ainakin sähköavusteisten polkupyörien myyntitilastot ovat asiasta toista mieltä, sähköavusteisten pyörien myynti suomessa jatkaa kasvamistaan kohisten niiden isoista saatavuusongelmista huolimatta.

      Vuonna 2018 suomessa myytiin hieman vajaat 9000 kpl sähköavusteista pyörää
      2019 myynti oli noin 16 000kpl,
      2020 myynti oli jo 31 000kpl
      ja vuoden 2021 myynti hyppäsikin jo noin 40 000kpl
      Eli ihan hyvä määrä kun polkupyörien ("luomu sähkö) kokonaismyyntimäärä on vuosittain luokkaa 300 000kpl

    • Anonyymi

      Nämä sähköpyöräilijät ovat niitä ihmisiä jonka kotonakin miehen tai naisen korvaa perseensuristin tai pimpero, kun ei jakseta lihasvoimaa käyttää. Katsokaa Wall-e jossa ihmiset ei osaa edes kävellä. Toki työmatkoilla on hyvä, mutta vapaa-aika.

    • Anonyymi

      Muutama kiinteistö on jo kärähtänyt, akku tekniikan takia?👹👺

    • Anonyymi

      Tuotteella on kuluttajaneuvojan mukaan kahden vuoden takuu, mutta akuilla takuuaika on vain kuusi kuukautta.

      Sähköautojen maahantuojat lupailevat omiaan, kun sitten aletaan vaatia oikeasti akuston sulkeutuneiden kennojen vaihtoa, aletaankin vaatia rahaa ja rutkasti.

      • Anonyymi

        Sähköpyörän Takuu jakautuu osoihin:
        Esim. xxxxxx merkillä
        -Akku 1 vuosi vähintään 60%
        -Moottori 1 vuosi
        -Jarrut / palat 14 vrk
        -Kampisarja 6 kk
        -Näyttö 1 vuosi
        -Runko ikuinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörän Takuu jakautuu osoihin:
        Esim. xxxxxx merkillä
        -Akku 1 vuosi vähintään 60%
        -Moottori 1 vuosi
        -Jarrut / palat 14 vrk
        -Kampisarja 6 kk
        -Näyttö 1 vuosi
        -Runko ikuinen

        Ikuista takuuta ei varmaankaan voi antaa, elinikäisen ehkä. Silloinkin viitataan tuotteen elinikään, mikä se sitten lienee... Jossain vaiheessa laki määritti senkin Suomessa viiteen vuoteen, mutta nykyään voi olla mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Nää sähköpyörä vihaajat on niitä jotka ajaa Kitee makkarapuku päällä käyräsarvisilla.

      • Anonyymi

        Höpsistä kyllä nämä ovat mopopoikia eikä mitään pyöräilijöitä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe