Ystävyys mitä se oikeasti on?

Anonyymi

Ystävyys mitä se oikeasti on?


Aito ystävyys on molemminpuolisia. Aito ystävä on myös silloin sinun elämässä kun sinulla hetkellisesti on todella vaikeaa.

Aito ystävä ei hylkää, kun kohtaat kuolemaa ja ymmärtää että suruaika on vaikeaa.

Aitoa ystävää mielellään myös itse auttaa tarvittaessa ja kuuntelee.


En pidä sellaisia ystävinä, jotka ovat vain silloin sinun ystäviä, kun elämä hymyilee..


Olen todellakin laittanut välit poikki ihmisiin, jotka eivät yhtään välittänyt minusta, kun minulla oli vaikeaa, ja enkä todellakaan enää heitä auta. Silloin kelpasi, kun minulla oli kaikki hyvin ja saatoin välillä auttaa, mutta kun olisin ite tarvinnu apua ja tukea -en saanu. Sellaiset ystävyydet olen lopettanut. Mitä minä teen sellaisella ystävällä, että vain silloin kun hymyilen ni seurani kelpaa, mutta kun oli vaikeaa HE JÄTTIVÄT minut täysin yksin... Ei se ole ystävyyttä.


Sen mitä opin siitä, että en enää luota ihmisiin ja tiedän, ettei heitä oikeastaan kiinnosta minun elämä...

Todella vaikeaa oppia luottamaan ihmisiin, kun on kokenut Todella vaikean ajan jakson..

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selvisin jotenkin siitä ajan jaksosta, mutta edelleen mietin, että miks ystäväni ei silloin välittänyt.

      Tiedän että en aina jaksa olla koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä, mutta eihän ystäviä tarvi joka päivä tai viikko nähdä...

      Tajusin, että en voi luottaa muihin, kun itseeni.

    • Anonyymi

      Minä itse määrittelen ystävyyden niin, että ystävä ei jätä kertomatta ikäviä asioita, kuten pahoja puheita. Jos hän pysyy hiljaa, niin hän enemmän ja vähemmän peesaa paskanpuhujia

    • Anonyymi

      Omat lapseni ovat myös ystäviäni ja ex-puolison kanssa tulen toimeen. Muita ystäviä ei ole. Nuorenpana oli muutama, mutta jossain vaiheessa kyllästyin heihin. Jos löydän uuden kumppanin, niin hän on myös ystäväni. Pelkkää ystävää en kenestäkään halua.

      • Anonyymi

        Montako lasta sinulla provoilija on tällä hahmolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako lasta sinulla provoilija on tällä hahmolla?

        Hahmolla? Ne lapset jotka olen synnyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahmolla? Ne lapset jotka olen synnyttänyt.

        No montako niitä taas olikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No montako niitä taas olikaan?

        Mitä sillä tiedolla teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä tiedolla teet.

        Jos vaikka kummiksi pääsisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka kummiksi pääsisi

        Kummit on valittu aikoja sitten.


    • Anonyymi

      Mulla sama

      Ei oo kiva pittee yhteyttä ihmisiin jotka pilkkoovat ja nauravat vain itselleni.

      Hei ovat energiasyöppöjä kerrassaan.

    • Anonyymi

      Itsellä käynyt niin, ett kun kerroin yhdelle tutulleni olevani jo pitkään ollut masentunut, niin hän otti etäisyyttä kunnolla. En yllättynyt, tuo tuttava ei kauhean empaattinen ollut edes silloin, kun menetin läheiseni, jutut keskittyi häneen itseensä ja korosti mulle, ett muiden tuttavien menetykset olivat paljon merkittävämpiä kuin mun kohdalle tullut sisaruksen poismeno. Kun nähtiin sitten pitkästä aikaa, hänen pyynnöstään, niin luulin saavani vähän lämpimämmän vastaanoton kuin sain, tuo tuttava ensitöikseen haukkui mun ulkonäköä, olin hänen mielestään aivan karsean näköinen, hiukset ja vaatteet sai erikseen tuomitsevat kommentit, mä olin oikeasti järkyttynyt hänen meuhkaamisesta, mulla oli vasta parisen kuukautta aiemmin verisukulainen kuollut, totta helvetissä se vaikutti miltä näytin, harva pystyy näyttämään vimpan päältä olevalta muotiluomukselta. Ja muutenkin näytin pelkästään ärsyttävän häntä, ihmettelin mielessäni, ett miks vitussa sitten halusi mut sinne, tarviko jonkun jolle sai purkaa pahaa tuultaan, ei voinut niille hienommille ja tärkeämmille, oikeille ystäville olla pahalla tuulella. Mä itse tosiaan olin ollut hälle tukena useat kerrat tuota ennen ja tuon näkemisenkin jälkeenkin, mulla on liian kiltti ja idioottimainen luonteenlaatu, en voi jättää ihmistä heitteille, kun tiedän hänellä menevän huonosti. Nyt tuo henkilö on sitten tosiaan lopullisesti heittänyt mut pois saatuaan paremman tasoisia, oikeita ystäviä, joilla on tärkeitä suhteita ja ovat yhtä korkeasti koulutettuja kuin hänkin, yhdestä kertoikin, ett se oli ollut jopa aiemmin ruokapaikassa vuorovastaavana, piti todella arvossa tuota titteliä. Aiemmin tuo tuttavani oli sanonut ettei arvota ihmisiä tittelien mukaan, justjoo, tuntui tuttavissa merkitsevän eniten tuttavien suhteet ja koulutukset ja yrittäjäsuvut. Saapi mun puolesta olla niiden arvokkaiden, tärkeiden ystävien kans, toivottavasti hän jaksaa paremmin kuunnella heidän juttujaan ja olla tukena heille, pakkohan se on, jos haluaa ne arvokkaat suhteet säilyttää, eri asia on sitten se, ett jaksaako ne merkittävät henkilöt jatkuvasti olla häntä tukemassa ja hänen ei passaa sanoa niille kuten mulle joskus suoraan sanoi ettei jaksa mun ongelmia ja juttuja kuunnella. Mun pitää vaan jatkossa olla tiukempi ja olla tukematta kauheasti uusia tuttavia, kun joskus heitä kohdalle tulee ja huolehtia ensin omasta voinnista ja jatkossa avaudun vielä vähemmän omasta elämästä muille, ei hyödytä, en kiinnosta ketään niin paljoa, ett joku oikeasti haluaisi oppia tuntemaan mut, en ennenkään ole ketään kiinnostanut. Ystävyys on asia, jota mun kohdalle ei vaan ikinä tullut ja se siitä. Mulla ei ollut ulkonäköäkään tarpeeksi asti kelvatakseni kenenkään ystäväksi ja sen olen melkein kaikilta entisiltä ja tuolta viimeisimmältäkin tuttavalta ihan suoraan saanut kuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe