Minä ja 5,5 vuotta vanhempi siskoni. Vanhempaa autettu rahallisesti useimpien kymmenien tuhansien eurojen edestä että saa taas elämän raiteilleen. Minä nuorempi jätetty ilman apuja, ja nyt vuoden verran hoitanut muistisairasta isäämme. Tehnyt kaiken yksin, siskoni ei paskan vertaa välitä isänsä voinnista. Näyttää siltä ettei ainoan siskonsa hyvinvointi myöskään kiinnosta. Siskolla olisi aikaa mutta ei... Olen ottanut etäisyyttä tarkoituksella ja enää osaa edes luottaa siskoon.
Eriarvoiset sisarukset
7
152
Vastaukset
- Anonyymi
Isälläsi on lääkäri. Ota yhteyttä terveydenhuoltoon ja pyydä apua. Kenenkään ei pidä jäädä yksin ja vastata muistisairaan hoidosta. Tarvitset ohjeita ja tukea. Sen voi antaa kunta tai kaupunki, mutta sinun pitää ottaa yhteys itse. Vastahakoinen ja taitamaton sukulainen on tässä pelkästään taakka.
- Anonyymi
Siskossasi on narsismia. Saat hoitaaksesi isäsi hautajaiset ym. Siskosi käy hakemassa jossakin vaiheessa arvotavaraa talteen ja kyselee perinnönjaon valmistumisesta.
Ota isäsi hoidosta matka-, ym. muita kulukorvauksia. - Anonyymi
Varmista myös että isäsi antamista lahjoista ja rahoista on todisteet (pankkisiirrot yms.) koska ne vähennetään perunkirjoituksessa hänen perintö-osastaan.
- Anonyymi
Ei välttämättä onnistu, jos kuiteissa ei lue ennakkoperintö. Silloin ne taitaa kuulua perintöveron piiriin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä onnistu, jos kuiteissa ei lue ennakkoperintö. Silloin ne taitaa kuulua perintöveron piiriin
Pankkitositteisiin ja tilisiirtoihin "ennakkoperintö"?
Todellako? Tuo on aivan uutta!
- Anonyymi
Missään ei lue aloittajan vanhemman/vanhempien olevan holhouksen alaisia.
Jokainen meistä saa antaa lapsilleen rahaa käteisenä niin paljon kuin haluaa, kunhan ei tee niistä kuittia. Ei verottaja tule kuolleelta kyselemään mihin olet käyttänyt/kenelle nostamasi rahat antanut.
Niin kurjaa kuin se onkin vähemmälle huomiolle jäävästä, jotkut lapset vain ovat rakkaampia vanhemmilleen kuin toiset. Rakkaammille annetaan rahaa, muut saavat pärjätä omillaan. Näin se vaan on.
Jos pankin kautta tilisiirtoja harrastaa, 4999€ voi antaa joka kolmas vuosi täysin ilman veroa, ja !huom! ei antaja ole tilivelvollinen muille perheenjäsenille näistä lahjoituksista. Antaja antaa omia rahojaan, sille rakkaammalle lapselleen vapaasta tahdostaan ja jättää muut jälkeläisensä ilman. Tämä on antajan valinta ja oikeus. Vanhempasi suosivat siskoasi, ikävää, sun kannalta, mutta turha sinun on siitä hernettä sieraimeen vetää.
Ei missään sanota, etteikö elinaikanaan, silloin kun on täysissä järjissä, voisi antaa vain yhdelle lapselleen vaikka kaiken omaisuutensa. Jokainen saa tehdä itse hankkimallaan omaisuudella just niin kuin itse haluaa.
Vasta siinä vaiheessa kun "raharikas" kuolee, hänen omaisuutensa tulee perillisten hallittavaksi ja jaettavaksi. Niin kauan kun vanhempasi on elossa, sinulla eikä ole holhoukseen määrätty, sinulla ei ole oikeutta hänen rahoihinsa. - Anonyymi
Ota isästäsi omaishoitajan tuet. Kaikki apu kodinhoidosta ja kun sietä sivojat,kauppa palvelut,turva raneket. MAKSAA: Vanhempasi ei rahoja kulu viedä hautaan. Lisäksi voit vain tehdä ninkin ostopalveluna kaikki,jos isän rahat ei riitä loput sosusta.Voit vierailla isän luona ilman velvoiteita,Jos isäsi alzmer potilas,heti edunvalvontaan,niin isän rahat ei mene väärin kohteisin vaan hänen laadukasen loppu elämän,Päätös on sinun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227