Miksi Tesla paras sähköauto

Anonyymi

Tesla käyttää noin kolminkertaisesti rahaa tutkimukseen ja tuotekehitykseen kuin mikään muu autovalmistaja, ja kaikki menee sähköautojen kehitykseen, muilla osa myös polttomoottori-autojen kehitykseen.
Tesla ei käytä lainkaan rahaa markkinointiin muut käyttävät noin 500 usd jokaista autoa kohti.
Kaikki omilla aivoillaan ajattelemaan pystyvät ymmärtävät tuon markkinoinnin puuttumisen olevan iso piikki lihassa medialle ja sen käyttäytymiselle Tesloista uutisoinnissa. Hyvät asiat sivuutetaan ja yksittäisistä ongelmista revitään klikkiotsikoita, tapa se on tuokin ansaita Teslalla, ja tyhmä lukija yleistää yksittäisen ongelman koskevan kaikkia yksilöitä. Omilla aivoilla ajattelemaan pystyviä on Teslan onneksi paljon, kuten tilauskirjat osittavat.

https://electrek.co/2022/03/24/tesla-spends-most-rd-least-advertising-car-sold/

55

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin. Tesla on ylivoimainen kokonaisuus sähköisellä voimalinjallaan ja ota päivityksillään muihin verrattuna. Ero muihin on vuosia ja tuolla panostuksella tuotekehitykseen ero vain kasvaa. Myös laatu paranee ja on parantunut uusien tehtaiden myötä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Taidat olla tuo vetyautoista täällä vouhkaaja...


      • Anonyymi

        kyllä suomi sivuilta löytyy mitä haluaa löytyvän.
        mutta voiko siihen tietoon täysin luottaa


    • Anonyymi

      Minkäs se tessu taas floppas, jonkun talvivertailun?

      • Anonyymi

        Pitihän TM.n saada Tesla viimeiseksi, keinolla millä hyvänsä. Väittivät että vakkari tippuu pois päältä. Kumma kun kyseistä ongelmaa ei ole ollut kenelläkään Teslan omistajalla, haamujarrutuksia on ollut, nyt jo vähenevässä määrin. Onko mukava pehmeä jousitus monessakin 400hv autossa? Jos olisi, moitteet tulisi siitäkin.
        Taidat kuulua aloituksessa viitattuun ihmisryhmään...


    • Anonyymi

      Teslalla ei ole legacy kuormaa niin voi vapaasti suunnitella niin hyvän sähköauton kuin haluaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Teslat ajelee itsekseen päin mäntyjä. Siinä sen paras parhaus.

      • Anonyymi

        Kuulut siis aloituksessa mainittuun ihmisryhmään.


    • Anonyymi

      Minkä merkkinen Auto on tesla ?. Onko se valmistettu missä ja mitä se vie pensaa sadalla km?

      • Anonyymi

        Teslan merkki on... Tesla. Niitä valmistetaan Yhdysvalloissa, Kiinassa ja Saksassa.

        Vie nolla litraa bensaa sadalla kilometrilla, sähköä tyypillinen Tesla Model 3 vie keskimäärin 18 kWh / 100 km, koko vuoden yli laskettuna.


    • Anonyymi

      Sähköautot pitää lailla kieltää. Ympäristökuormitus jo akkujen valmistuvaiheessa on valtava ja pilaa pohjavesiä ja ilmastoa kaivannaisteollisuuden lisääntyessä.

    • Anonyymi

      Onnellista kansaa pitää vedättääkkin sähköautoilla ja sähkötuotannolla.
      Sähköautoja pitää verottaa asiankuuluvalla ympäristörikoksen pykälillä.
      Säälittävää nähdä miten jotkut uskoo mitä vaan jota poliitiikot syöttää.

      • Anonyymi

        Jotkut eivät usko tutkittuun tietoon vaan epäilevät kaikkea. Ota huomioon ettemme ole venäjällä... vielä.


    • Anonyymi

      Tuotekehitys ei näy missään. Laaduttomuus paljon heikompaa kuin amerikkalaisissa yleensä. Mossen tasoa.

    • Anonyymi

      Riippuu miten mitataan mikä on "paras sähköauto". Jos ajatellaan pelkkää softaa ja akkutekniikkaa niin Tesla lienee kärjessä varsinkin softan osalta. Mutta softa ei monille ole erityisen tärkeä asia autossa, paitsi jos sen takia jää tielle. Ja tietenkin Teslan suorituskyky on parempi kuin muilla. Tai ainakin kiihtyvyyden osalta.

      Jos puhutaan perinteisestä laadusta eli auton sisustuksesta ja muusta viimeistelystä niin siinä Tesla ei todellakaan ole kärjessä useimpien mielestä. Samoin monet perinteiset ominaisuudet kuten lamput eivät ole erityisen hyvät. Ja ajettavuus jakaa mielipiteet, monet eivät pidä Teslan ajettavuudesta. Teslan ulkonäöstäkään moni ei pidä.

      Mutta nämähän ovat makuasioita. Silti suuri osa on sitä mieltä, että Tesla ei ole paras sähköauto.

    • Anonyymi

      Tesla korjatava auto kuten jo sata vuotta sitten autot on ja tulee olemaan. Kortittomat persaukiset teslaa jaksaa trendikahvloissa hehkuttaa. Hävetkää!

      Saataisiimpa suomeen edes maan kattava tesla korjaamo verkosto ja varasto suomen rajojen sisälle osille joita tarvitaan paljon. Siinä se teslan ongelma on.

    • Anonyymi

      Tesla ei ole köyhän auto.

    • Anonyymi

      Tesla on ainakin vielä paras sähköautomerkki. Mutta mietin että miksi teslan auton on niin ketun ylihintaisia????

      • Anonyymi

        Teslat ovat ominaisuuksiinsa nähden jopa halpoja, etsi joku halvempi uusi 400hv 4 sekuntiin sataseen kiihtyvä nelivetoauto kuten model 3 LR samoilla varusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslat ovat ominaisuuksiinsa nähden jopa halpoja, etsi joku halvempi uusi 400hv 4 sekuntiin sataseen kiihtyvä nelivetoauto kuten model 3 LR samoilla varusteilla.

        Aika harvaa kiinnostaa kuinka nopeasti auto kiihtyy kunhan se kiihtyy riittävän nopeasti. Ja lähes kaikki sähköautot ovat riittävän nopeita arkikäyttöön. Muilta osinhan Tesla on heikkolaatuinen hintaansa nähden ja muut kevyesti päihittävät sen.

        Lisäksi myydyin model 3:sta on SR eli hitain Teslan malli jossa ei ole edes nelivetoa.


      • Anonyymi

        Tesla ei ole paras vaan se vain sattui ensimmäinen käyttökelpoinen sähköauto. Todellisuudessa Teslat on heikkolaatuisia romuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvaa kiinnostaa kuinka nopeasti auto kiihtyy kunhan se kiihtyy riittävän nopeasti. Ja lähes kaikki sähköautot ovat riittävän nopeita arkikäyttöön. Muilta osinhan Tesla on heikkolaatuinen hintaansa nähden ja muut kevyesti päihittävät sen.

        Lisäksi myydyin model 3:sta on SR eli hitain Teslan malli jossa ei ole edes nelivetoa.

        Aina on arvostettu auton kiihtyvyyttä... Kunnes markkinoille tuli Tesla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina on arvostettu auton kiihtyvyyttä... Kunnes markkinoille tuli Tesla...

        Jos myyntilukuja katsotaan niin auton kiihtyvyyttä ei ole ikinä tavisten keskuudessa arvostettu. Myyntilistojen kärjessä ei ole koskaan ollut niitä nopeimpia autoja (ei edes kohtuuhintaisia nopeita autoja) ja myyntilistojen kärjessä olevien autojenkin kohdalla eniten on myyty autoja pienellä moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina on arvostettu auton kiihtyvyyttä... Kunnes markkinoille tuli Tesla...

        Kiihtyvyyttä on arvostettu ja arvostetaan edelleen tiettyyn rajaan saakka, mutta se 7-8s 0-100 km/h on monelle vähintäänkin riittävää, 4s kiihtyvyys ei varsinaisesti tuo enää mitään lisäarvoa varsinkaan Suomen olosuhteissa.

        Jos taas hakee oikeasti urheiluautoa niin sellaiseen tarvitaan muutakin kuin pelkästään tehokas moottori.


    • Anonyymi

      Teslalla ei ilkeäisi ajaa. Tosin ei niillä ajamaan pääse kun ovat aina rikki.

    • Anonyymi

      Ei se ole paras sähköauto.

    • Anonyymi

      Teslalla on laadussa melkoisia yksilöeroja, koska Tesla parantaa mallejaan kirjaimellisesti tuhansia kertoja vuodessa.

      Nyt Teslalla on Berliinissä aivan käsittämättömän hyvä maalauslinja yms. Paneelitkin ovat mikrometrin tarkasti nyt.

      • Anonyymi

        Tai sitten heikentää mallejaan. Mitään todellista merkkiäkään tuosta "laadusta" ei ole. Edelleenkin Tesla on erittäin heikkolaatuinen romu.

        Ja noista Berliinistä tulleista autoista on vähän tietoa, koska tuotantoautojen valmistus alkoi vain pari viikkoa sitten, joten autoja ei ole ollut missään oikeassa testissä. Mutta ainakin yhdessä Berliinissä valmistetussa autossa paneelit olivat täysin pielessä. Eli tuo väitteesi hyvästä maalauslinjasta ja paneeleista on vain typerän fanin keksimää huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten heikentää mallejaan. Mitään todellista merkkiäkään tuosta "laadusta" ei ole. Edelleenkin Tesla on erittäin heikkolaatuinen romu.

        Ja noista Berliinistä tulleista autoista on vähän tietoa, koska tuotantoautojen valmistus alkoi vain pari viikkoa sitten, joten autoja ei ole ollut missään oikeassa testissä. Mutta ainakin yhdessä Berliinissä valmistetussa autossa paneelit olivat täysin pielessä. Eli tuo väitteesi hyvästä maalauslinjasta ja paneeleista on vain typerän fanin keksimää huuhaata.

        Esittelyssä olleessa Porche Tayganissa oli panelit ja luukut vinossa, tuon hinta on kolminkertainen Tesla model 3 verrattuna. Miksi Teslan paneleihin tartutaan jopa lehdistön voimalla? Muista ollaan hiljaa.


    • Anonyymi

      Pikku parannuksia kaipaa:

      1. Kaikki ovet asennettu vinoon, niin että ovet & tiivisteet hakkaavat jälkiä auton koriin (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
      2. Vasen takaovi asennettu liian ulos, niin että sieltä lähtee alhaalta etureunasta maalit kun ajaa asfalttilla.
      3. Kaikista auton saranoista paistaa pohjamaali läpi.
      4. Auton maali ei ole kestävää eikä se kestä normaalia käyttöä ja siihen tulee liian helposti jälkiä.
      5. Auton etupuskuri näyttää siltä, että sillä on ajettu 200.000 km se ei ole enää täysin musta vaan kuin kevyen hiekkapuhalluksen jäljiltä mustavalkoinen.
      6. Auton helmapaneeleista on lähtenyt jo suurelta osalta maali (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
      7. Auton kummassakin etuovissa on pahimmat jäljet taka-ovissa on jo jälkiä noin 25 senttimetriin saakka auton ovien alapinnasta.
      8. Auton takakontin suojamutterien runkokiinnityksen tyvessä on ruostetta jo näkyvissä.
      9. Auton takapuskuri ja takakontti asennettu vinoon ja takakontti hakkaa maalit pois takapuskurista.
      10. Auton vasen takakulma maalattu uusiksi suurella todennäköisyydellä ja maalissa likaa maalin & lakan alla useassa kohdassa.
      11. Autossa useita kohtia missä on likaa & jotain outoja jälkiä lakan alla ( ei lähtenyt värivahalla tai muuten pois )
      12. Auton takakontin kun avaa tiivisteiden vieressä oikealla ja vasemmalla paistaa pohjamaalit läpi.
      13. Auton jokaisen oven alakulmasta paistaa pohjamaali läpi ja sen sivuista, niitä ei ole maalattu kunnolla.
      14. Auton A pilarit etukontin puolella maalaamatta paistaa pohjamaali läpi.
      15. Auton etukontin saranoista paistaa pohjamaali läpi.
      16. Apukuskin etu, oikea rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
      17. Auton vasen oven, taka rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
      18. Auton takarenkaiden helmoista maali on jo lähtenyt.
      19. Auton takarenkaiden edusta jälkiä täynnä noin 35-50 senttiin asti.
      20. Auton maalipinta kuultaa läpi takaluukun rekisterikilven valojen taitekohdassa
      21. Auton oikeassa etuvalossa on jälkiä umpion sisällä jotka ei lähde pois.
      22. Auton etuovien alatiivisteet roikkuvat jo alle 5600 km kohdalla ( ei ole liimattu hyvin. )
      23. Auton takakontti asennettu vinoon ja se osuu auton oikeaan takakulmaan ja ottaa maalia pois.
      24. Autosta uupuu muttereita & kiinnitysruuveja takarenkaiden taustalta sekä oikealta eturenkaan takaosasta.
      25. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
      26. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää
      27. Auton autopilot jarruttaa epäsäännöllisesti kokoajan "phantom braking"
      28. Takakontin kaasujouset ei enää avaa takakonttia kuuden kuukauden jälkeen kunnolla, ilman, että tarvii käyttää omaa voimaa.
      29. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
      30. Auton a-pilari osuu vasemmassa kulmassa maaliin joka aiheuttaa ruostumisen jossain vaiheessa jos sitä ei säädetä kuntoon.

    • Anonyymi

      𝓣𝓮𝓼𝓵𝓪 𝓸𝓷 𝓪𝓲𝓽𝓸, 𝓶𝓾𝓾𝓽 𝓸𝓷 𝓿𝓪𝓪𝓷 𝓴𝓸𝓹𝓲𝓸𝓲𝓽𝓪.

      • Anonyymi

        Tesla on vain tavallinen auto eikä siinä ole mitään erikoista. Samanlainen auto mitä muut ovat tehneet jo vuosisadan ajan. Ainoa erikoisuus on sähkömoottori, mutta ei Tesla sitäkään ole keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on vain tavallinen auto eikä siinä ole mitään erikoista. Samanlainen auto mitä muut ovat tehneet jo vuosisadan ajan. Ainoa erikoisuus on sähkömoottori, mutta ei Tesla sitäkään ole keksinyt.

        Ei nyt ihan tavallinen. Ainoa joka on kiinalaisiakin autoja huonompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan tavallinen. Ainoa joka on kiinalaisiakin autoja huonompi.

        Siksi Teslalla on varmaan paras asiakastyytyväisyys. On varmaan myös syynä, miksi Teslan arvo firmana on enemmän kuin kaikki kilpailijat laskettuna yhteen.


    • Anonyymi

      Tälläin autoista kiinnostuneena kun katsoo teslan rakennus laatua ei voi kuin ihmetellä miten surkea se on. Kun liikkeessä semmoinen myynnissä niin aina joku osa repsottaa tai osat ei istu. Ei kai se kaikkia odtajia haittaa. Ulkonäkö on myös nykyään joten vanhahtava niinkuin nykyidissä skodissa.

    • Anonyymi

      TM:n talvitestien mukaan Tesla on paska talviauto. Se on suunniteltu Kaliforniaan lämpimiin oloihin ja hyville teille.

    • Anonyymi

      Eiköhän tuo Teslaintoilu jo lopu kun on laaduttomuus todettu. Täytyy jo fanaattisimmankin kehujan myöntää että susi jo syntyessään. Nyt menee Polestar heittämällä ohi laadussa ja tyylikkyydessä. Ja myös myynnissä. Tesla hiipuu pois.

      • Anonyymi

        Teslojen vuosimyynti oli viime vuonna n. 936t ja tänä vuonna 1,5M autoa. Montas Polestareja myytiinkään viime vuonna? 29t. Tesloja siis myytiin yli 32 kertaa enemmän. Kahdessa viikossa myytiin enemmän Tesloja kuin Polestareja koko vuonna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslojen vuosimyynti oli viime vuonna n. 936t ja tänä vuonna 1,5M autoa. Montas Polestareja myytiinkään viime vuonna? 29t. Tesloja siis myytiin yli 32 kertaa enemmän. Kahdessa viikossa myytiin enemmän Tesloja kuin Polestareja koko vuonna!

        Paskat myyntimääristä, nyt puhuttiin laadusta. Ja Polestar on laadultaan reilusti Teslan edellä. Vain idiootit ostavat autonsa myyntimäärien perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat myyntimääristä, nyt puhuttiin laadusta. Ja Polestar on laadultaan reilusti Teslan edellä. Vain idiootit ostavat autonsa myyntimäärien perusteella.

        Tuossa kyllä sanottiin myynnistä. Muilta osin aika lailla mielipidekysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kyllä sanottiin myynnistä. Muilta osin aika lailla mielipidekysymys.

        Niinpä lukikin, anteeksi. Eihän Polestar edes teoriassa voisi myydä yhtä paljon, kun sen myynnit on kunnolla vasta aloitettu ja sillä on vain yksi täyssähköinen malli myynnissä. Mutta Polestarin laatua pidetään hyvänä, varsinkin talviautoiluun Teslaa paremmin sopivana. Siksi uskon Polestarin myyvän ainakin Pohjoismaissa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä lukikin, anteeksi. Eihän Polestar edes teoriassa voisi myydä yhtä paljon, kun sen myynnit on kunnolla vasta aloitettu ja sillä on vain yksi täyssähköinen malli myynnissä. Mutta Polestarin laatua pidetään hyvänä, varsinkin talviautoiluun Teslaa paremmin sopivana. Siksi uskon Polestarin myyvän ainakin Pohjoismaissa hyvin.

        Polestar on kiinalaisten paskakommarien auto. En nostaisi mokomaa skeidaa tähän jumalaiseen Teslaketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polestar on kiinalaisten paskakommarien auto. En nostaisi mokomaa skeidaa tähän jumalaiseen Teslaketjuun.

        No, tähän asti lähes Teslan Model 3:t ja Model Y:t on rakennettu myös Kiinassa. Tarkkaan ottaen Shanghaissa.


    • Anonyymi

      Tesla osaa sähköt, mutta itse auton laatu on kuraa ja heikkoa.

      • Anonyymi

        Sähköiseltä voimalinjaltaan ja käyttöliittymältään Tesla on edelleen paras, mutta muuten auton ominaisuuksien suhteen kilpailijat ovat jo edellä (Polestar esim.). Selvästi havaittavissa että Teslan etumatka pienenee kun perinteiset automerkit ovat alkaneet saada sähköisen voimalinjan haltuunsa, ja perinteisen autovalmistajan pitkä kokemus näkyy vahvuutena muissa asioissa (ajo-ominaisuudet, melutaso yms.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköiseltä voimalinjaltaan ja käyttöliittymältään Tesla on edelleen paras, mutta muuten auton ominaisuuksien suhteen kilpailijat ovat jo edellä (Polestar esim.). Selvästi havaittavissa että Teslan etumatka pienenee kun perinteiset automerkit ovat alkaneet saada sähköisen voimalinjan haltuunsa, ja perinteisen autovalmistajan pitkä kokemus näkyy vahvuutena muissa asioissa (ajo-ominaisuudet, melutaso yms.)

        Veikkaisin, että Teslan on helpompi omaksua ne muut aspektit, kuin kilpailijoiden saada sähköinen voimalinja haltuunsa. Lisäksi Teslan voimalinja paranee koko ajan myös.

        Todelliset 4680-Teslat rakenteellisella akulla tulevat yllättämään pienellä painollaan ja pitkällä toimintamatkallaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin, että Teslan on helpompi omaksua ne muut aspektit, kuin kilpailijoiden saada sähköinen voimalinja haltuunsa. Lisäksi Teslan voimalinja paranee koko ajan myös.

        Todelliset 4680-Teslat rakenteellisella akulla tulevat yllättämään pienellä painollaan ja pitkällä toimintamatkallaan!

        Useimmat eivät "paremman voimalinjan" eroja muihin tule koskaan huomaamaan. Ja muutama automalli on jo päihittänyt Teslan toimintamatkan osalta.

        En usko, että Tesla tulee ikinä dominoimaan automarkkinoita. Ei Teslan autoissa ole mitään erikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin, että Teslan on helpompi omaksua ne muut aspektit, kuin kilpailijoiden saada sähköinen voimalinja haltuunsa. Lisäksi Teslan voimalinja paranee koko ajan myös.

        Todelliset 4680-Teslat rakenteellisella akulla tulevat yllättämään pienellä painollaan ja pitkällä toimintamatkallaan!

        Ei tuo 4680 akku ole mikään ihmeakku ja muutos aiempaan on todella pieni. Tuskin sitä edes huomaa.

        Ja rakenteellinen akku ei kiinnosta paskaakaan, jos se ei suoraan alenna auton myyntihintaa. Todellisuudessa tuolla vain lisätään yrityksen tuottoa, mutta auton hintaa ei alenneta. Normaalin auton käytön kannalta rakenteellinen akku ei merkitse mitään. En minä ainakaan piittaa paskaakaan siitä, miten paljon yritys tekee voittoa, minua kiinnostaa vain ja ainoastaan miten paljon itse maksan autosta ja sopiiko se minun käyttööni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat eivät "paremman voimalinjan" eroja muihin tule koskaan huomaamaan. Ja muutama automalli on jo päihittänyt Teslan toimintamatkan osalta.

        En usko, että Tesla tulee ikinä dominoimaan automarkkinoita. Ei Teslan autoissa ole mitään erikoista.

        Muutama vuosi takaperin Teslan sillä hetkellä ainutlaatuisen voimalinjan vuoksi oli helpompi antaa anteeksi muita autossa olevia puutteita (tai ominaisuuksia). Nyt kun kilpailijoiltakin alkaa tulla voimalinjaltaan käyttökelpoisia autoja niin auton muiden ominaisuuksien merkitys alkaa korostua. Uskon että Tesla säilyy markkinoilla, mutta tuttavapiirissä useampi Tesla on vaihtunut tai on vaihtumassa Polestariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi takaperin Teslan sillä hetkellä ainutlaatuisen voimalinjan vuoksi oli helpompi antaa anteeksi muita autossa olevia puutteita (tai ominaisuuksia). Nyt kun kilpailijoiltakin alkaa tulla voimalinjaltaan käyttökelpoisia autoja niin auton muiden ominaisuuksien merkitys alkaa korostua. Uskon että Tesla säilyy markkinoilla, mutta tuttavapiirissä useampi Tesla on vaihtunut tai on vaihtumassa Polestariin.

        Polestar voi myydä suhteellisen hyvin Pohjoismaissa, mutta maailmalla se on pikkutekijä. Harva on edes kuullut koko autosta. Tällä hetkellä Tesla viikossa saman verran kuin Polestar vuodessa.


    • Anonyymi

      Mistä johtu että kiinasta tulee parempaa laatua kuin kaliforniasta ja berliinistä parempaa kuin kiinasta?

    • Anonyymi

      Huonosti on asiat jos Tesla on paras sähköauto. On Mossen , Allegron ja Jaltan tasoinen laadultaan, jousitukseltaan ja melutasoltaan. Toki kiihtyy paremmin, mutta taitaa kuskit kiihtyä vielä nopeammin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe