Fat renkaiden nastoitus

En ole oikein vajaan puolentoista vuoden aikana päässyt täysin "sinuiksi" (sähkö) fättini alkuperäisrenkaan (VeeTiren Snow Avalanche 4.0") kanssa ja päädyin nyt sitten tilaamaan "perusvarmat" Schwalben Jumbo Jimit tilalle, jotka asennen alle tulevaksi kesäksi.

Nyt sitten kuitenkin tulee mieleen noiden Snow Avalanchien kanssa, että ehkäpä voisinkin nastoittaa nuo tulevaa talvea silmällä pitäen, kun niissä on nastapaikat kuitenkin valmiina (ja samaa rengasta myydään myös tehdasnastoitettuna versiona).

Onko kenelläkään kokemusta Fat renkaiden (taikka muidenkin polkupyörän renkaiden) omatoimisesta nastoittamisesta. Oliko vaikeaa ja oliko lopputulos toimiva? (nastat pysyneet paikoillaan yms.)

8

2599

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällä pääsee varmaan alkuun:

      https://www.youtube.com/watch?v=4mO6vVWwtK0

      Asiasta en mitään tiedä mutta valistunut arvaus on että sopivan nastan löytäminen voi olla haasteellista. Paras lopputulos syntyy varmaan jos käyttää samoja nastoja jotka renkaaseen on alunperin tarkoitettu. Kolot pitää saada todella puhtaiksi jos haluaa käyttää liimaa. Ja niitä koloja katselisin aika kriittisellä silmällä jos renkailla on ajettu paljon.

    • Anonyymi

      Laita rouskut.

    • Anonyymi

      Renkaan hyvyys riippuu siitä mitä haet. Veikkaisin orkkiksen märkäpito olevan parempi. Jos nuo uudet laittaa tubeleksina, niin ne kulkee paremmin, mutta pitää joka tilanteessa huonommin.. Toisaalta ovat pehmeämmät ajaa.

      • Itse mitä olen parilla vuokrapyörällä ajanut jotka ovat olleet varustettuja tuolla Jumbo Jim:llä, niin olen tykännyt sen toiminnasta tuota Snow avalancea enemmän (tosin nuo JJ:t ovat olleet leveämpiä, 4.4" ja 4.8" kuin tuo minun 4.0" Snow Avalance).
        Tietyntyyppisessä lumessa tuo Snow Avalance toimii kohtuullisesti, mutta esimerkiksi kovalla lumipinnalla toimii mielestäni huonohkosti. samoin tuon renkaan rullaavuus on heikohkoa (tosin söhköavusteisessa pyörässä kun on, niin sillä asialla ei niin isoa merkitystä ole).

        Kun tuosta Jumbo Jim:stä sattui löytymään halpa tarjous, niin ajattelin sitä testata seuraavaksi, josko toimisi "yleisrenkaana" hyvin ja sitten talveksi jääkeleille tuon Snow Avalancen sitten nastoittaisin ja testaisin sen ominaisuuksia nastoitettuna.

        Ja onhan tuossa vaihdossa vielä se hyvä puoli, että kun tuo Jumbo Jim on sieltä kevyimmästä päästä noita Fat renkaita, niin se vaihtamalla tippuu pyörivistä massoista tuollainen 800-900gr. painoa pois, joka jo on kohtuullisen paljon.

        Voihan sekin olla ettei tuo JJ:ään miellytä, mutta sitten koittaa vielä jotain toista vaihtoehtoa ja laittaa nuo JJ:t myyntiin vähän ajettuina.


    • Anonyymi

      Eikös Schwalben valikoimiin ole tullut myös nastallisiakin läskirenkaita? Vai oliko joku muu valmistaja?

      • Tällä hetkellä ainakaan Schwalben omassa luettelossa ei ole nastoitettua Fat rengasta.
        He ovat kyllä esitelleet (ja käsittääkseni siitä on jonkinlainen esisarja mennyt tehtaalta eteenpäin) Al Mighty nastoitetun Fat renkaan, mutta tällä hetkellä sitä ei taida olla saatavilla ja Scwhalbe ilmoitellut että seuraava sarja saattaa tulla vasta ensi talvelle (ja kuka sitä nastakumia kesällä tarvitsisikaan).


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tällä hetkellä ainakaan Schwalben omassa luettelossa ei ole nastoitettua Fat rengasta.
        He ovat kyllä esitelleet (ja käsittääkseni siitä on jonkinlainen esisarja mennyt tehtaalta eteenpäin) Al Mighty nastoitetun Fat renkaan, mutta tällä hetkellä sitä ei taida olla saatavilla ja Scwhalbe ilmoitellut että seuraava sarja saattaa tulla vasta ensi talvelle (ja kuka sitä nastakumia kesällä tarvitsisikaan).

        Bikeshopissa tosiaan näytti olevan tuota Schwalbe Al Mighty 4.8" nastarengasta. Suolainen hinta, 199€/kpl. Ilmeisesti tuosta on kahta versiota, tehtaalla nastoitettu ja kotinastoittajalle mikäli fat-bike.de sivuston käännöksestä jotain ymmärsin.

        Monta vuotta kestikin ennen kuin läskinastarenkaita tullut useampaa mallia markkinoille.


    • Anonyymi

      Fitnordilla ajaessa läskit saavat kyytiä, ja nastat paukkuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe