Pois kaikesta.

Maalla taas. Ja voi hitsiläinen, että osaa olla huikea keli. Aurinko paistaa, savu vähän tuoksuu, kun uunit alkuun kosteita. Ei ole kiire, jossain vaiheessa vähän lumihommia, ulkosaunaa ja musaa.

https://youtu.be/xgiEjVFxjVQ

Joo. Ei ole tietoa sodasta, koronasta, työtaisteluista tai olympiakomitean kähminnöistä. 😁

58

146

Äänestä

Vastaukset 58

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ite olen usein käyttänyt kaasutohoa tai kuumailmapuhallinta kylmän hormin esilämmitykseen, jos ns. pakkasuunista haluaa heti hyvän vedon ilman savua sisällä. Nokeentuminenkin vähenee.

-keinovaginamies-

• Mullakin kuumsilmapuhallin sntaa vauhtia nyöristä, mutta pikkuisen liian aikaisin tälläsin ikkunan kiinni, veti korvausilmaa peltien välistä. 😁

Kohta on lämmitetty mökki... ehkä illalla joutuu vielä lämmittämään kammarinuunin....saa nähdä. Pitää odotella, että kaikki uunit polttaa puut pois ja voi laittaa räppänät pienemmälle, sit ne alksa vasta luovuttaa lämpöään. Tuvsn uunista saan hiilet pois hellaan joten sen saan ensimmäisenä kiinni. Ja sehän antaakin peruslämmön. Hellassa voi pitää tulta koko päivän. 😊

• Anonyymi

Oho, onpas siellä lunta 😳

T. Pirkanmaan likka

• Anonyymi kirjoitti:

Oho, onpas siellä lunta 😳

T. Pirkanmaan likka

Jep...sitä löytyy...

• Anonyymi

No voe helevettiläene.

• Anonyymi

Olisipa mökki maalla minullakin. Olet onnekas kun olet
      sen perintönä saanut. Ymmärrät,ettei monillakaan ole mahdollisuutta samaan ihanuuteen. Jos minulla mökki olisi,en sieltä muualle kaipailisi. Se olisi elämäni taivas.

• Anonyymi

Juuri sitä savun tuoksua,meren kohinaa kun kalllioita hakkaa,lokkien kirkunaa. Jopa ulko huussin kotoisuutta. Pienet kännit. Tulipesän lohuttavaa räiskettä. Ai autuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri sitä savun tuoksua,meren kohinaa kun kalllioita hakkaa,lokkien kirkunaa. Jopa ulko huussin kotoisuutta. Pienet kännit. Tulipesän lohuttavaa räiskettä. Ai autuutta!

Peiton alle kun tulipesä kekäleinä hehkuu. Lämmin hyvänolontunne. Kaikki on niin taivaallisen hyvin🧡

• Anonyymi kirjoitti:

No tää osaa olla työleirikin, mutta kyllä nyt hampaitakin naurattaa.
        Unohdin makkarat mökille ja taidan samalla myllätä hiilet uunista hellaan... saavat siintyä siellä ja saan uunin pellit kii ja tarkenen yön. Saunan jälkeen saatan olla jo aika simaassa, niin parempi niin.

https://youtu.be/PkpbpCrFHSI

Vanha tuttu biisi putkahti spotifystä. 😁🤟

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No tää osaa olla työleirikin, mutta kyllä nyt hampaitakin naurattaa.
        Unohdin makkarat mökille ja taidan samalla myllätä hiilet uunista hellaan... saavat siintyä siellä ja saan uunin pellit kii ja tarkenen yön. Saunan jälkeen saatan olla jo aika simaassa, niin parempi niin.

https://youtu.be/PkpbpCrFHSI

Vanha tuttu biisi putkahti spotifystä. 😁🤟

Työleiri 🤷‍♀️minulle paratiisi. Ymmärrä että olet onnenpekka,sinulla on jotain mistä muut vaan unelmoivat.

• Anonyymi kirjoitti:

Työleiri 🤷‍♀️minulle paratiisi. Ymmärrä että olet onnenpekka,sinulla on jotain mistä muut vaan unelmoivat.

Tiedänhän mä.... joskus vaan mulle heilahtaa täällä kaikki...

https://youtu.be/ZWIvrT0ih8c

Näin... ja sit saunaan takas.. 😄☝

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä ihan sulle kuvaa saunan ovelta. Lunta on vielä...

https://aijaa.com/CGcVkn

Ja tässä itse sauna..

https://aijaa.com/G0gq9D

Ja sisätä...

https://aijaa.com/URFqvu

Ja täällä mennään tänään...pitkään. 🤟😄🤟

• Anonyymi

Kellään ole varaa mökille matkustaa näillä bensanhinnoilla!

• Anonyymi kirjoitti:

Kellään ole varaa mökille matkustaa näillä bensanhinnoilla!

Mulla onkin diiseli... tosin diiseli on kalliimpaa kuin bensa. 🤣

• Anonyymi

No lunta on. Mutta saunassa on lämmintä ja takkatulen räiskeessä voi kuivatella. Kaikki on vaan niin irti todellisesta pskasta.unelmaelämää🧡

• No näinpä. 😊

Huomiselle pitää soittaa kyyti. Vois käydä Enolle laittaa ledit loisteputkien tilalle. Ja sit pyörähtää sukulaisten luona. 😄🤟

• Anonyymi

Haahaahihihaa hiii.kunhan yritään sanoa että hihihahaa.

• Anonyymi

Väärin, et ole poissa kaikesta vaan kaiken keskellä 😎

• Anonyymi

Leonard Cohen ~ ღ Dance Me To The End Of Love ღڪےღڰۣ✿
      https://www.youtube.com/watch?v=hTpFYKXhOlk

11 kuhaa suolistettu, ovat nyt savustimessa, savustetut kalat suolaan, ne joita ei nyt kuumana syödä. Tuoretta sekaleipää, voita, maitoa ja kuumaa savustettua kalaa, iltapalaksi. Perkaamansa kalanpäälle saavat ripsutella sormisuolaa, mä en ehtinyt suolaamaan kalaa ennen savustamista. Tein koko vuoron töitä tänään hoivalla.
      Taloon tuli uusi asukaskin, intervallipaikalle. Käly vakuutti ettei naisella ole mitään tarttuvaa tautia... mä en olisi halunut antaa paikkaa tyystin vieraalle ihmiselle, näinä tautisina aikoina.

Torjuin sairaalan pyynnön ottaa potilas hoitoon meille. Meni n. vartti ja käly soitti, käytiin 10 min. keskustelu, mä annoin periksi. Sairaalassa on ruuhka ja vanhus oli käytäväpaikalla... odottamassa "jostain" vapautuvaa sairaalan huonepaikkaa.
      Astma oireet ei taatusti tartu ja koronatesti on tehty, negatiivinen vastaus.
      Leppä kukkii jo, ja muori saanut luultavasti oireita siitä, 1 vrk hoidettu sairaalassa ja hyvin iloinen oli kun pääsi lopulta omaan huoneeseen lepäämään rauhassa.

Iltavuoro ei kyllä oikein tykännyt, kello tuntui hälyttävän 5 min. välilajoin, rapsa-aikana, oli sitä sun tätä asiaa... kysyttävää. Päivävuoron hoitaja kävi useaan kertaan huoneessa... Huomenna on mun päänsärkyni, jos yhä jatkaa juoksuttamistaan. Olen vuorovastaavana sekä ruokasalin tarjoilija, puhelin päivystäjä ja seuran pitäjänä jos ehdin. Jos hyvin käy, en pahemmin töitä joudu tekemään... toisaalta saattaa olla ett juoksen kuin kanalangassa. Huominen näyttää miten päivä kulkee. =)

Ja nyt mä meen hakemaan ne kalat savustimesta... pian päästään syömään.
      Mimmi saa vispipuuroa, vielä en kalaa ja leipää hänelle anna turvallisuus syistä.
      tr.. likka

• Luen sun jutun ehkä huomenna.... nyt ei jaksa. 🤣

• Anonyymi

Joo.kukaan jaksa tylsiä juttuja nyt. Nytbailataan.käydään kylpemässä . Uidaan nautitaan.

• Anonyymi

Syötä sinä tyttärellesi silakkaa. Ole hyvä..💩

• Anonyymi

Nämä kakkakikkareet matkii mua 🙄 en ole enään!..olen nähnyt mitä kamalamman nikin kautta viestit niin jo on matkijoita pilvinpimein !

• Anonyymi

Olet vissiin melkoisen koukuttunut palstaan, jos et mökilläkään ollessa pysty pysymään poissa täältä. Vai onko tuo vain mielikuvitusmökkimatka.

• No kerkeää tässä välissä jotain tuumimaankin..

Tosin kamu tulossa jonkin ajan päästä, niin siten ei kyllä kerkee...🤣

• Voiko sielläpäin kävellä hangella? Täällä kestää hyvin

• Anonyymi

Ajattelin että kakkakaķaretta kukaan muu huolisi. Mutta joo näköjään ja just siksi.

• Anonyymi

Juu pikku känässä ja hyvässä seurassa nii elämä on ihanaaa! En tahdo olla mikään selvinpäin tylsimys. Tykkään revitellä ja elää💎tänne mitään itkemään ole tultu vaan ottama n ilo irti elämästä👍

• Joo. Elämää tosiaan näkee, kun astuu lintukodostaan ulos.

Tänne tuli nuori mies, joka on oikeasti asunut täällä ikänsä.

Räväytti kaikenlaista esiin mitä onkaan nähnyt ja kokenut.

Järkyttävää. En oikeasti enää ihmettele, miks ihmiset voi niin huonosti. 🙄

Ei ollut hauskaa oikeasti eilen. Opettavaista kylläkin...🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Elämää tosiaan näkee, kun astuu lintukodostaan ulos.

Tänne tuli nuori mies, joka on oikeasti asunut täällä ikänsä.

Räväytti kaikenlaista esiin mitä onkaan nähnyt ja kokenut.

Järkyttävää. En oikeasti enää ihmettele, miks ihmiset voi niin huonosti. 🙄

Ei ollut hauskaa oikeasti eilen. Opettavaista kylläkin...🤔

Elämä on. Me yritetään kalastella niitä ilonpisaroita että jaksetaan. Niillä mennään. Kippis.

• Anonyymi

Hirvittävä törmäys tulisi jos tytön niin mottipyörällä... törmää kovaa vauhtia toiseen johonkin autoonkin :D

• Mää pystyn olemaan enemmän tai vähemmän kaukana kaikesta myös ihan kotona. Kun ei kato teeveestä uutisia tai lue niitä netistä, vaan katsoo ihan jotain muuta ohjelmaa tai vaikka kuuntelee musiikkia tai lukee jotain mikä ei liity koronaan tai Ukrainan sotaan yms. niin ei uutiset ainakaan liikaa vaivaa mieltä. Ukrainan sodan alussa luin kyllä uutisia netistä ja lehistä vähän enemmän, mutta nyt on se on tasottunu ja ihan jatkuvasti mun ei enää tarvi olla kartalla asioista. Jos jotain suurta tapahtuu, niin kuulen kyllä siitä. En muutenkaan jaksa aina seurata kaikenmaailman uutisia. Jos jotain tärkeää tapahtuu, niin en kyllä jää kovin pitkäks aikaa pimentoo. Jos en itse näe uutista jossain, niin joku kyllä kertoo mulle siitä.

• Minäkin ennen lapsia jätin melkein järjestään kaikki uutiset katsomatta ja lukematta. Ei kiinnostanut yhtään maailman touhut. Mutta nykyään tulee seurattua melko tiiviistikin mitä maailmalla tapahtuu.

Ja ihan vaan lasten takia aloin uutisia seuraamaan. Millaisessa maailmassa ja tilassa eletään.

Muistan että oli mukavaa olla pihalla päivän politiikasta. :)

• Sulla on siellä oikein paratiisi.

• Joo. Kylläpä tää aika siisti mesta on. 😊

• Sunnuntai aamun sauna...

https://youtu.be/zA52uNzx7Y4

Ja musaa päälle... nyt ei oteta olutta, mutta vesi onkin makeaa tähän saumaan. Aurinko paistaa ja aee että. 😊

Joo, onhan tää huikee mesta. 😎

• Disseisback kirjoitti:

Tää on hyvä...

https://youtu.be/Qls5ppap_eI

Juu, tästä sitä palaillaan elämään täällä...😄

Topakasti vierekkäin tolpillaan...

https://youtu.be/Y96WY5Do_bs

Näin se on...täältä lähtee mies kotiin rinta retongilla, kun onhan mulla kaikki kunnossa. Helkatin hyvin vielä. 😁

• Anonyymi

Lepäää kuin polttoaineeton kulkuneuvo.... noniin itseni pitäisi tehdä niin nyt, ole paikallasi vain paranet paremmin.

• Anonyymi

Naisten hiihtokilpailukin on juhla eli kova bileet, bailu oikein.

Mikähän sanonta, että joku etelä-valtalaisten naisen nimi, niin Karen tai Cathy juuri sellainen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1241
    3. 64
      1230
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1215
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      304
      552
    Aihe