Ero ainut ratkaisu

Anonyymi

Olen aivan murtunut. Rakastan miestäni valtavasti ja tiedän että hän rakastaa minua. Valitettavasti olemme kuitenkin sellaisessa tilanteessa etten näe muuta ratkaisua kuin eron. Koska kaikesta rakkaudesta huolimatta olemme niin monella tapaa täysin erilaiset, eikä hän voi antaa minulle sitä mitä minä haluan enkä minä voi olla hänelle sitä mitä hän haluaa.

Olen asiasta aivan rikki, en nuku, en syö, en osaa keskittyä töihin tai mihinkään muuhun kuin eron vatvomiseen. Tiedän että ratkaisu on oikea, mutta se sattuu silti. Olen yli vuoden miettinyt asiaa ees taas, yrittänyt keksiä syitä jäädä ja aina välillä jonkin tekosyyn nojalla ajatellut että kyllä se tästä. Mutta kun ei asiat vain oikeasti järjesty... Olemme loppujen lopuksi sellaisessa tilanteessa että jos jatkaisimme yhdessä, niin ainoastaan toinen voisi elää "onnellisena" mutta toinen joutuu luopumaan omastaan. Eikä se ole reilua kumpaakaan kohtaan

Silti tunnen itseni aivan älyttömän itsekkääksi, pelkään asian sanomista hänelle ääneen, en tahdo satuttaa mutta tiedän että se on tässä tilanteessa väistämätöntä. Pelkään että hän tekee minusta pahan ihmisen, mutta ehkä se on hänelle vain suotava. Miten tällaisesta pääsee ikinä yli ja eteenpäin!? 😭😭💔

16

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti olette käyneet perheneuvolassa keskustelemassa parisuhteenne ongelmista.
      Ei kannata erota, jos rakkautta on paljon, riippuu tietysti ongelmien laadusta.

    • Oudoksun näkemystä siitä, että molemmat rakastavat toisiaan, mutta koska ovat erilaisia, pitäisi erota. Rakkaus yleensä antaa aika hyvin joustoa sekä hyvää tahtoa puolin ja toisin, mistä johtuen ihmiset ylipäänsä jaksavat sietää toisiaan saman katon alla pidempään.

      Lähtökohtaisesti me kaikki olemme toisillemme näennäisestä samanlaisuudesta riippumatta todella erilaisia, miksi tarvitaan jotain vähän enemmän, että toista sietää.

      Ei kannata itseään soimata, suurin rakkauden teko kuitenkin on antaa toiselle vapaus tavoitella (vielä) suurempaa onneaan.

      • Anonyymi

        Jotkut erilaisuudet ovat setvittävissä, mutta eivät suinkaan kaikki. Esimerkiksi lapsitoiveet jos pariskunnalla kovasti ovat eriäväiset, niin siinä ei oikein kompromissejä ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut erilaisuudet ovat setvittävissä, mutta eivät suinkaan kaikki. Esimerkiksi lapsitoiveet jos pariskunnalla kovasti ovat eriäväiset, niin siinä ei oikein kompromissejä ole.

        Kaikki erilaisuudet ovat setvittävissä, mutta osa niistä johtaa eroon.

        En voi tietää mistä erilaisuuksista aloittaja kirjoittaa, kun muotoilee asian
        "olemme niin monella tapaa täysin erilaiset"
        mikä viittaa noin viiteensataan erilaisuuteen tai vähän ylikin, mutta itse en alkaisi vakavaan suhteeseen edes maailman ihanimman ja rakastettavimman naisen kanssa, jos meillä olisi täysin eriävä näkemys yhdessä luoduista lapsista. En ja olen eronnutkin sen takia.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kaikki erilaisuudet ovat setvittävissä, mutta osa niistä johtaa eroon.

        En voi tietää mistä erilaisuuksista aloittaja kirjoittaa, kun muotoilee asian
        "olemme niin monella tapaa täysin erilaiset"
        mikä viittaa noin viiteensataan erilaisuuteen tai vähän ylikin, mutta itse en alkaisi vakavaan suhteeseen edes maailman ihanimman ja rakastettavimman naisen kanssa, jos meillä olisi täysin eriävä näkemys yhdessä luoduista lapsista. En ja olen eronnutkin sen takia.

        Samoin, on tullut erottua upeasta ihmisestä, joka halusi vielä joskus saada lapsia. Oli pakko päästää hieno tyyppi menemään, kun ei missään nimessä voinut olla se syy miksi noin iso haave jäisi toiselta toteutumatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoin, on tullut erottua upeasta ihmisestä, joka halusi vielä joskus saada lapsia. Oli pakko päästää hieno tyyppi menemään, kun ei missään nimessä voinut olla se syy miksi noin iso haave jäisi toiselta toteutumatta.

        Se on kunnioitettavaa, vaikka kipeää tekeekin, molemmille. Mutta sitten molemmat ovat vapaita jatkamaan matkaansa, toivottavasti hieman viisaampina ja paremmin ymmärtäen oman elämänsä tärkeät tavoitteet.


      • Anonyymi

        Yksi ongelmista meillä nyt on se, että mieheni ei jousta missään asiassa suuntaan eikä toiseen, ainoa joka koskaan joustaa olen minä. Meillä on niin eri näkemys asumisesta, ajanvietosta, tulevaisuuden haaveista, ihan kaikesta eikä mieheni ole valmis joustamaan mistään mikä tarkoittaa että joko minä joustaa kaikesta ja luovun omista haluista ja unelmista tai sitten jatkamme eri teitä.

        Suurin ja kaikkein ylitsepääsemättömin ongelma kuitenkin on se, että miehelläni on jo lapsia, hän ei enempää halua eikä edes pysty tekemään. Minä yritin tunkea omat lapsihaaveeni syrjään hänen vuoksi, mutta tosi asia vain on, että haluan lapsen. Tästä syystä ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin erota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ongelmista meillä nyt on se, että mieheni ei jousta missään asiassa suuntaan eikä toiseen, ainoa joka koskaan joustaa olen minä. Meillä on niin eri näkemys asumisesta, ajanvietosta, tulevaisuuden haaveista, ihan kaikesta eikä mieheni ole valmis joustamaan mistään mikä tarkoittaa että joko minä joustaa kaikesta ja luovun omista haluista ja unelmista tai sitten jatkamme eri teitä.

        Suurin ja kaikkein ylitsepääsemättömin ongelma kuitenkin on se, että miehelläni on jo lapsia, hän ei enempää halua eikä edes pysty tekemään. Minä yritin tunkea omat lapsihaaveeni syrjään hänen vuoksi, mutta tosi asia vain on, että haluan lapsen. Tästä syystä ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin erota.

        Ei oikein voi kyllä yhdessä olla, jos yksi on joustava kuin kivenmurikka ja kaikki joustaminen jää sitten toiselle.

        Samoin tuon tavoitteen/unelman kanssa, ei se toimi jos toinen haluaa lasta ja toinen ei enää, eikä edes pystyisi siihen.

        Ei jää paljon vaihtoehtoja :|


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kaikki erilaisuudet ovat setvittävissä, mutta osa niistä johtaa eroon.

        En voi tietää mistä erilaisuuksista aloittaja kirjoittaa, kun muotoilee asian
        "olemme niin monella tapaa täysin erilaiset"
        mikä viittaa noin viiteensataan erilaisuuteen tai vähän ylikin, mutta itse en alkaisi vakavaan suhteeseen edes maailman ihanimman ja rakastettavimman naisen kanssa, jos meillä olisi täysin eriävä näkemys yhdessä luoduista lapsista. En ja olen eronnutkin sen takia.

        Lässyn lässyn lää, jos et jää niin jätetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ongelmista meillä nyt on se, että mieheni ei jousta missään asiassa suuntaan eikä toiseen, ainoa joka koskaan joustaa olen minä. Meillä on niin eri näkemys asumisesta, ajanvietosta, tulevaisuuden haaveista, ihan kaikesta eikä mieheni ole valmis joustamaan mistään mikä tarkoittaa että joko minä joustaa kaikesta ja luovun omista haluista ja unelmista tai sitten jatkamme eri teitä.

        Suurin ja kaikkein ylitsepääsemättömin ongelma kuitenkin on se, että miehelläni on jo lapsia, hän ei enempää halua eikä edes pysty tekemään. Minä yritin tunkea omat lapsihaaveeni syrjään hänen vuoksi, mutta tosi asia vain on, että haluan lapsen. Tästä syystä ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin erota.

        Tuo tekstisi kertoo kaiken.

        Mies on jo saanut lapset aikaiseksi. Hän ei halua sinun kanssa mitään muuta kuin hokea minärakastansinua , minärakastansinua, minärakastansinua jne jne jne.... Niin kovin helppoa hölötystä. Ts. sinä olet hänelle täysin yhdentekevä jonka haaveet ovat hölynpölyä ja kaikki tulevaisuudensuunnitelmat eivät ole minkään arvoisa.

        " Niin kauan kuin minun pillini mukaan tanssitaan, jatkan hölötystä minärakastansinua , minärakastansinua, minärakastansinua saan kaikki tahtoni lävitse, helposti!"

        Olet jo kristallin kirkkaasti kokenut ettei tuo mies ole sinulle oikea kumppani, sellainen jonka kanssa sinä voi edes suunnitella tulevaisuutta.

        Miksi et laskisi häntä menemään ja näkisit itse hiukan enemmän vaivaa valita kumppani joka vastaa asettamiasi haaveita! 100% varmasti sellainenon olemassa!
        Miksi velloa tuossa epämiellyttävässä ilmapiirissä ja tuhlata kallista aikaasi?

        Tuolle miehelle on jossain joku sopivampi kumppani kuin sinä.
        Salli heille tilaisuus rakentaa omanlaisensa tulevaisuus.


    • Anonyymi

      Ap pettäjä

    • Anonyymi

      Tämäpä se on se syy, miksi olisi hyvä jo alkuvaiheessa mahdollisimman hyvin yhdessä keskustella ja pohtia, ollaanko riittävän samanlaisia. Eihän sitä toki kaikkea vielä silloin tajua keskustella läpi, mutta tuntuu, että tässä olisi monella parannettavaa.

      Harmillista, että on noin suuria tunteita, mutta ylitsepääsemättömiä esteitä. Kärsimystä ei kuitenkaan kannata pitkittää, vaan tehdä se vaikea päätös ja jatkaa pian elämää eteen päin. Etköhän vielä löydä paremmin itsellesi sopivan kumppanin, ja eiköhän sitten tunteetkin ole vielä voimakkaammat. Niin ainakin itselleni kävi. Tsemppiä paljon!

    • Anonyymi

      Minua pistää aloituksessa silmään: eikä hän pysty antamaan minulle mitä tarvitsen, tai jotenkin niin. Tuo voi olla kylläkin merkittäviäkin eron syy, riippuen tietenkin asiasta. Esimerkiksi jo asiantuntijat kommentoivat, että jos toinen ei henkisten esim. tunteiden näyttämisen ja kokemisen tasolla pysty vastaamaan toisen tuntemuksiin, niin monesti se enteilee eroa. Tuollaista asiaa on myöskin vaikea korjata tai opetella. Tuossa sinun täytyykin miettiä, että pystytkö hyväksymään tämän asian loppuiäksesi vai eroatko. Tietysti helposti voi käydä myös niin, että myöhemmin kohtaat ihmisen, jonka kanssa nuo asiat natsaa, riippumatta siitä että olet asiat hyväksynyt ja et ole eronnut ja ero koittaa sitten tuolloin. Täälläkin on niin paljon tunteiden tukahtumiseen liittyviä neuvoja, mutta ei huomioita siitä, että ihmismieli ei välttämättä loppuelämää toimi pakolla.

    • Anonyymi

      Ethän voi tehdä muuta kuin mikä itsestäsi tuntuu oikealta muuten katkeroidut miehellesi varmasti. Tietenkin tuo lapsi saattaa jäädä joka tapauksessa haaveeksi muutenkin nekin eivät ole mitään itsestäänselviä asioita. Pystytkö pääsemään yli tästä miehestä jos häntä rakastat ja hän sinua. Vaivaako se ajatus myöhemmin jos et jostain syystä saakkaan lasta jonkun muun kanssakaan ja oletko kuitenkin henkisesti kiinni vielä miehessä jota rakastat vaikka menisit uuteen suhteeseen.

    • Anonyymi

      En eroaisi. Parisuhteessa opitaan joustamaan ja elämään myös toisen ehdoilla. Mielestäni teet turhaa kriisiä asiasta. Rakkaus on laaja-alaista kasvua yhdessä.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, puhu asiasta, jos tilanne ei muutu, niin sitten voit tehdä ratkaisuja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe