Samat tomppelit haukkuvat työnantajaa, ettei ole ottanut yhteyttä tämän ammattiliittojen emämunauksen jälkeen. Ymmärtämättömyys on sitä tasoa, että ei tiedetä, että ei ole kuntatyönantajan asia. Prosessi on siirtynyt työriitojen sovitteluun. Jos joku ottaa joskus yhteyttä, niin on valtakunnan sovittelija. Mutta onko edellytyksiä? Ei se ehdotus ollut mikään heitto, vaan vakavamielinen esitys.
Jos ja kun joku uusi esitetys tehdään, niin siihen vastaamiseen pitänee antaa aikaa kolme viikkoa, ettei ihan heti puskista huudeta intopinkeänä EI!
Lakko siis kestää. Onneksi ne, jotka haluavat mennä töihin, voivat sen tehdä. Työt eivät ole lakossa.
Jos joutuu eroamaan liitosta, niin ansiosidonnaisen takia kannattaa liittyä YTK:hon
= Yleinen Työttömyyskassa, jossa jäseniä jo yli puoli miljoonaa eri aloilta. Palkka on sama kuuluu liitton tai ei. Ansiosidonnainen on sama kuuluu liittoon tai ei. Ansiosidonnaisen takia pitää kuulua työttömyyskassaan. Suomessa on liittymisen vapaus perustuslain mukaan. Ei tarvitse kuulua ammattiliittoon. Työsuhde on työnantajan ja työntekijän välinen suhde. Ammattiliitoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Kunta-alalla on muitakin ihmisiä kuin hoitajat. Ei pidä olla itsekäs.
Palkka ja arvostus ovat kaksi eria asiaa. Palkka määräytyy työn pisteytetyn vaativuuden ja henkilökohtaisten ominaisuuksien mukaan. Palkka ei ole huutokaupan kohde. Ammattiliittojen ylläpitämä hoitajatyön mustamaalaaminen, joissa kertomuksena palkkakuopat ja arvostuksen puute, ovat heikentänyt hakua alalle. Oikeasti hoitajien työ on hyvin arvostettua. Kysyttäköön sitä keneltä tahansa.
Ketkä tomppelit olivat päättämässä, että valtakunnan sovittelijan ehdotusta ei hyväksytä?
3
215
Vastaukset
- Anonyymi
Aktiivisen työurani aikana kävin lähes päivittäin julkisissa laitoksissa, myös sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Havaintojeni mukaan kahvihuoneissa istui jengiä jatkuvasti, myös ns. virallisten kahvituntien ulkopuolella. Vähääkään hoitajien työtä väheksymättä, sama marmatus raskaasta työtaakasta oli silloinkin käynnissä. Ei se minun naamastani katsottuna kovin raskaalta näyttänyt. Nykyistä tilannetta en tiedä kun olen jonkun vuoden ollut eläkkeellä.
Tehyn päämarmattaja se jaksaa korostaa sitä kuinka hoitajien työ on aliarvostettua ja alalta siirrytään pois eikä uusia hakeudu alalle. Jos näin todellisuudessa on, ovat itse ampuneet omaan jalkaansa. - Anonyymi
Laitatko tänne sen valtakunnansovittelijan sovintoehdotuksen niin tiedämme mitä ei hyväksytty. Ei tuomita jos ei tiedetä asiasta mitään.
- Anonyymi
Kun lakko kestää, voi olla oikeus ehkä mennä töihin, mutta käytännössä sankoruiskuin ja tarvitessa moottoriruiskuinkin varustautuneet lakkovahtien avustusryhmämme, kusiruuttapartiot ruuttaavat huolella kaikki rikkurit ja rikkuriksi aikovat siankusella ja lietteellä siinä portilla jo.
Vain tiedoksi.
Talkoo-Taavetti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191642
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36884Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673