Mitä jos muistaisit kuoleman ja sen jälkeisen elämän, tänne uudestaan synnyttyäsi?

Anonyymi

Et varmaan pelkäisi kuolemaa ja miten eläisit jos et pelkää kuolemaa?

22

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuolemanpelko ajaa ihmisessä montaa asiaa:
      Kumppanin valinta.
      Mitä syöt.
      Liikunta ja yleensä terveet elämäntavat.
      Yhteiskuntaan kuuluminen ja sääntöjen noudattaminen.
      Liikennesäännöt.
      Kavereiden valinta.
      Alkoholin ja huumeiden käyttö.
      Tupakointi.
      Oman itsensä suojelu.
      Uskonnollisuus.
      Tuleeko sinulle vielä mieleen muuta?

• Anonyymi

Ihan paskaa kirjoitat,mitään pelkoa ole.
        Mistä ihmeestä ääliö oot tollasen listan saanut,omasta päästä?
        Syntyvä kuolee ja piste!
        Syntyvä oppii ja kuolee ja matka jatkuu!

• Anonyymi

No ei pelota Kuolema. Se on osa elämää !

• Anonyymi

En varmaan tavoittelisi pitkää elämää, vaan antaisin palaa täysillä.

• Anonyymi

Kitsi kitsi ai jai

• Anonyymi

Opiskelisin kieliä ja kunnon ammatin. Olisi varaa matkustella kokea ja elää,nähdä maailmaa ja nauttia siitä.

• Anonyymi

Olisin niin viisas että tappaisin itseni heti🙋‍♀️

• Anonyymi

Ps. En usko kuolemanpelkoon. Kyllä se kuolema on suuremmalle osalle ennemminkin helpotus. Tuskallinen kuolema on se joka pelottaa, koska fyysistä kipua tuntevia ollaan. Itse kuolemassa ei ole mitään pelättävää.paitsi se että jos joutuu,ja taas pakotetaan syntymään uudestaan. Että näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. En usko kuolemanpelkoon. Kyllä se kuolema on suuremmalle osalle ennemminkin helpotus. Tuskallinen kuolema on se joka pelottaa, koska fyysistä kipua tuntevia ollaan. Itse kuolemassa ei ole mitään pelättävää.paitsi se että jos joutuu,ja taas pakotetaan syntymään uudestaan. Että näin.

Elämä maanpäällä ihmisenä on elämää helvetissä. Tässä on helvetti, vai onko joku eri mieltä? Ehkä joku öky.,muiden riistäjä,vallanpitäjä,itse piru,helvetin valtias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä maanpäällä ihmisenä on elämää helvetissä. Tässä on helvetti, vai onko joku eri mieltä? Ehkä joku öky.,muiden riistäjä,vallanpitäjä,itse piru,helvetin valtias.

Ei muuta mutta saa ajatella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko ihmiskunta joutais pois. Noin 100 vuotta ja eläimet saisivat viimein rauhan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko ihmiskunta joutais pois. Noin 100 vuotta ja eläimet saisivat viimein rauhan.

Samaa mieltä. Paitsi ettei eläimienkään tarvitsisi toisiaan tappaa elääkseen. Kaikki tappaminen ja toisen kustannuksella eläminen on helvetistä ja helvettiä. Maanpäällinen elämä on sitä. Olemme helvetissä, sitä emme vaan tiedä että miksi? Kaikenlaisia tietäjiä ja ns.edelläkäviöitä on mutta loppujenlopuksi eivät osaa yksinkertaisiin kysymyksiin vastata. Kuin siihen,miksi kärsimys luo mukamas hyvää? Tai pahan kokeminen jalostaa. Hyvä olis hyvää ilman tällaisia kokemuksiakin. Tietäjäviisaat hiljenee kun ei heillä vastausta ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä maanpäällä ihmisenä on elämää helvetissä.

Totta öriset,ihminen on aika paskianen.
        Tämä muuttuu vasta jotain v.4000..
        Nyt on vuosi 2022 ja euroopassa on tappamisen ja raiskausten meininki.
        Häpeä sille valtiolle !
        Niin pitkään,kuin ihminen luulee olevansa parempi kanssaveljiään,sota jatkuu tavalla tai toisella.
        Mutta sekin loppuu sitten !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on kärsimystä.

• Anonyymi

Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.

• Anonyymi

Et varmaan pelkäisi kuolemaa ja miten eläisit jos et pelkää kuolemaa?

En kuolemaa,se on normaalia kiertokulkua. Kaikki me kuolemme ja jatkamme !

• Anonyymi

Mitä jos muistaisit kuoleman ja sen jälkeisen elämän, tänne uudestaan synnyttyäsi?

Yrittäsin toki rakastaa enemmän ja auttaa.
      En haluasi syntyä Suomeen,muka onnellinen maa. (ja paskat,veroja täynnä ja onneton nais hallitus).
      Jos pitäisi syntyä uudestaan, niin lämpimään ja olisin vaikka köyhempi mutta iloisempi.
      Aurinko antaa elämää,
      Suomen paska onnellisuus on naurettavaa roskaa !

• Anonyymi

Aluksi varmaankin pohtisin pitkään ja sen jälkeen uskoisin/tietäisin saaneeni levollisen olotilan, sellaisen, ettei sitä tilaa tarvitsisi ruokkia jollain tavaksi tulleella. Ymmärrys kiertokulusta voisi karsia tai varmaan veisikin kaiken... hmmm.. henkisen kuonan pois vaivoista ja tämä ei tarkoita, tai en ainakaan usko sen tarkoittavan apatiaan päätymistä ja kuinka voisikaan, jos uudelleensyntyminen on tarkoitus. - cu-

• Anonyymi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17315637/jalleensyntyminen--samsara--sielu--elamasta-elamaan--kuolemasta-kuolemaan-
        Jo antiikin kreikkalainen filosofi Parmenides väitti, että jos jokin on olemassa, se on aina olemassa*. Kaikki voidaan kyseenalaistaa paitsi yksi ilmeinen totuus: olen olemassa, ja siksi olen Parmenideen mukaan ollut olemassa aina enkä lakkaa olemasta tulevaisuudessa. ..
        Viittaus Parmenidekseen tuskin vakuuttaa ketään enää, mutta ajatus on tarpeeksi looginen, jotta ihmiset palaavat siihen yhä uudelleen ja uudelleen. Jos on olemassa aineen säilymislaki ja energian säilymislaki, miksi ei voi olla tietoisuuden säilymislakia? Monet muinaisina aikoina löydetyistä laeista on löydetty uudelleen vasta nyt. Tietoisuuden säilymisen laki on yksi niistä. ... Voimme jakaa tietoisuuden ikuisuuden käsityksiä puoltavat argumentit neljään laajaan kategoriaan: 1) näitä käsityksiä tukevat jumalallisesti ilmoitetut pyhät kirjoitukset (lähinnä Veda-perinteen kirjoitukset) ja monien aitojen pyhimysten ja mystikkojen kokemukset, jotka ovat määritelmällisesti vapaita petoksen taipumuksesta; 2) tietoisuuden ikuisuuden käsite on looginen, sopusoinnussa luontaisten käsitystemme oikeudenmukaisuudesta ja hyvyydestä kanssa, ja se mahdollistaa kokonaisvaltaisen kuvan maailmankaikkeuden olemassaolosta; 3) on olemassa valtavasti kokeellista aineistoa, joka todistaa, että

"Olemassaolo ei synny eikä ole kuoleman alainen. Kokonaisuus, jolla ei ole loppua, on liikkumaton ja yhtenäinen."

"Koska olen olemassa tässä maailmassa, voin olettaa, että tulen aina olemaan olemassa jossakin muodossa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17315637/jalleensyntyminen--samsara--sielu--elamasta-elamaan--kuolemasta-kuolemaan-
        Jo antiikin kreikkalainen filosofi Parmenides väitti, että jos jokin on olemassa, se on aina olemassa*. Kaikki voidaan kyseenalaistaa paitsi yksi ilmeinen totuus: olen olemassa, ja siksi olen Parmenideen mukaan ollut olemassa aina enkä lakkaa olemasta tulevaisuudessa. ..
        Viittaus Parmenidekseen tuskin vakuuttaa ketään enää, mutta ajatus on tarpeeksi looginen, jotta ihmiset palaavat siihen yhä uudelleen ja uudelleen. Jos on olemassa aineen säilymislaki ja energian säilymislaki, miksi ei voi olla tietoisuuden säilymislakia? Monet muinaisina aikoina löydetyistä laeista on löydetty uudelleen vasta nyt. Tietoisuuden säilymisen laki on yksi niistä. ... Voimme jakaa tietoisuuden ikuisuuden käsityksiä puoltavat argumentit neljään laajaan kategoriaan: 1) näitä käsityksiä tukevat jumalallisesti ilmoitetut pyhät kirjoitukset (lähinnä Veda-perinteen kirjoitukset) ja monien aitojen pyhimysten ja mystikkojen kokemukset, jotka ovat määritelmällisesti vapaita petoksen taipumuksesta; 2) tietoisuuden ikuisuuden käsite on looginen, sopusoinnussa luontaisten käsitystemme oikeudenmukaisuudesta ja hyvyydestä kanssa, ja se mahdollistaa kokonaisvaltaisen kuvan maailmankaikkeuden olemassaolosta; 3) on olemassa valtavasti kokeellista aineistoa, joka todistaa, että

"Olemassaolo ei synny eikä ole kuoleman alainen. Kokonaisuus, jolla ei ole loppua, on liikkumaton ja yhtenäinen."

"Koska olen olemassa tässä maailmassa, voin olettaa, että tulen aina olemaan olemassa jossakin muodossa".

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17381364/bhagavad-gita-jumalan-antama-kompassi

Henkisen tiedon siirtämistä koskevan vedalaisen järjestelmän mukaan Bhagavad-gitan kääntäjien tulisi kuitenkin kuulua tiettyyn teologiseen perinteeseen (sampradaya) ja opetuslapseusketjuun (parampara), jossa tieto siirtyy sukupolvelta toiselle, opettajalta oppilaalle. Tämä menetelmä on kuvattu Bhagavad-gitan neljännessä luvussa, joka käsittelee henkisen tiedon hankkimista. Vain tällaisen lähestymistavan kautta voi ymmärtää Gitan syvällisen merkityksen. Yhtä tärkeitä ovat kommentit. Intian eri filosofiset koulukunnat jatkavat Gitan tutkimista ja kommentoivat sitä jatkuvasti. Tällä tavoin pidetään yllä perusperiaatetta, jonka mukaan Gita on elävän henkisen tiedon kantaja eikä kuolleiden uskonnollisten lakien kokonaisuus. Kaksi pääkoulukuntaa, joihin Gitan kommentaattorit kuuluvat, ovat impersonalistit, jotka pyrkivät sulautumaan Absoluutin persoonattomaan aspektiin (Brahmāna), ja personalistit, jotka etsivät ikuista suhdetta persoonalliseen Jumalaan (Bhagavān). ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo antiikin kreikkalainen filosofi Parmenides väitti, että jos jokin on olemassa, se on aina olemassa*.

Näin on,olet luotu ja elät muttet missä olit.
        Sinä luotu et kuole koskaan !

• Anonyymi

Osa muistaa mutta verho on joka pyyhkii sen pois.
      On paljon toditeita edellisestä elämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      485
      1147
    2. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      94
      1107
    3. Meillä on yhteys

Molemmat halutaan ja rakastetaan Molemmat paetaan ja pelätään ❤️
      Ikävä
      62
      1052
    4. Syystäkin ollut kirjoittamatta

Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      232
      1036
    5. Sofian ökyilyt on loppu

Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      970
    6. Kauhava ansaitsee enemmän ja parempaa

Tervehdys Kauhavalaiset! Sain viestin, että minun pitäisi kirjoittaa myös täällä, koska foorumi kuulema edustaa Kauhavan älymystön mielipidettä ja sa
      Kauhava
      76
      852
    7. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      368
      826
    8. Vietä kiva päivä (ilman minua)

nainen siellä noin 20 km päässä. 😊 ☀️
      Tunteet
      106
      796
    9. Jesper on herrasmies

Kantaa lentokentällä rakkaansa Dior laukkua ja kulkevat rakastuneina käsi kädessä. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Martina-Aitolehden-Jesper-rakas-palj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      770
    10. Ässät taas yhdessä

Jollakin asialla lokki kiristää heidät pysymään yhdessä vaikka rakkaudesta tai parisuhteesta ei olekaan kyse. Sääliksi käy pulia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      717
    Aihe