Jopo täydellinen paska pyörä.

Anonyymi

Olen parivuotta omistanut jopon ja voin sanoa että paras pyörä millä olen koskaan ajanut
Täydellinen ajoasento, kevyt polkeä ja pääsee todella kovaa ja vaivattomasti mutta harmillisesti siinä on myös paskat puolensa eli sillä voi ajaa vain 3kk kunnes ketjut ovat aivan löysällä ja lähtee 10- metrin välein pois joten todella kallista ylläpitää.
Ennen minulla on ollut maastopyöriä mutta en ole tykännyt ollenkaan niiden ajoasennosta, raskaita polkea enkä jaksa kokoajan vaihtaa vaihdetta ainut hyvä niissä pyörissä oli että kerjujen kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia ja muutenkin toimivat lähes moitteettomasti.

15

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo "pääsee todella kovaa" on varmasti hyvin suhteellinen käsite.
      Kun lyö laskuriin Jopon vakiovälitykset (38/16) ja 24 / 47-507 rengaskoon, niin laskuri kertoo seuraavaa

Kadenssin ollessa 80rpm. (uskaltaisin sanoa että se "sopiva" kadenssi kyseisen tyyliselle pyörälle) niin pyörän nopeus on hieman vajaat 22km/h.
      Kadenssin ollessa 90rpm nopeus on 24,5km/h ja kadenssin ollessa 100rpm (varmastikkin suhteellisen maksimi kyseisen tyyliselle, "pystyssä" ajettavalle pyörälle) on nopeus 27km/h

• Anonyymi

Pääsin 120 km/h, mulla olikin opelo kadensi.

• Anonyymi

Eikö se ole niin , että mitä lujempaa polkee sitä lujempaa rengas pyörii niin sitä lujempaa mennään. Välityksistä riippumatta.

• Anonyymi

Kyllä jopolla hetkellisesti 40km/h päässee.

• Jopon vakiovälityksillä ja rengaskoolla, 40km/h saavuttaminen vaatisi noin 140rpm kadenssin, ja halauaisin nähdä henkilön joka pystyasentoisella Jopolla "sotkee" 140 rpm kadenssia...

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Jopon vakiovälityksillä ja rengaskoolla, 40km/h saavuttaminen vaatisi noin 140rpm kadenssin, ja halauaisin nähdä henkilön joka pystyasentoisella Jopolla "sotkee" 140 rpm kadenssia...

Tarkoitti tuo hetkellsesti jotta jyrkässä alamäessä nopeus nousee tuohon lukemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitti tuo hetkellsesti jotta jyrkässä alamäessä nopeus nousee tuohon lukemaan.

Ei vaan tasaisella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se nopeus nousee ylämäessäkin jos vaan viitsii polkea.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan tasaisella.

Yhä edelleen, tuo 40km/h nopeus Jopolla vakiovälityksillä ja vakio renkailla tarkoittaa noin 140kampikierrosta minuutissa joka on sen verran kova tahti pystymalliselle ajoesennolle, että se nyt ei vain ole realistista, kertoilee kuka tahansa mitä tahansa tällä palstalla.

• Anonyymi

Jopo on sellainen juhannuspyörä.

• Anonyymi

"...kunnes ketjut ovat aivan löysällä ja lähtee 10- metrin välein pois joten todella kallista ylläpitää."

Mikä siinä on kallista, jos kiristää ketjun siirtämällä takapyörää haarukassa? Tuohon tarvittavat työkalut pitää joka taloudessa olla muihinkin tarkoituksiin. Uusavuttomuus on huipussaan, jos tuon teettää maksullisessa huollossa.

• Anonyymi

Kyllä Jopolla postilaatikolla käy ja lähikaupassa. En sen pidemmälle lähtisi.

• Anonyymi

Mulla töihin 2km siihen kätevä peli en sillä kyllä pitempiä siivuja viittisi ajella.

• Anonyymi

Valehtelet kaks vuotta ollut Jopo. Jopo varastetaan viikossa,lähtee vaikka olis lukossa.

• Anonyymi

Ja halpa taitettava jopo vielä paskempi kun voi aueta taitos kohdasta kesken ajon

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe