Moottoripyörä vs koirat

Anonyymi

Avovaimo haluaa että luovun moottoripyörästäni, koska se maksaa mulle noin 1700€/vuodessa ja sillä voi ajaa vaan 4-6kk/vuodessa. Avokilla itsellään on kaksi koiraa, joiden ruokaan menee 50€/kk per kuono, sitten vakuutukset 30€/kk kpl ja vielä sutunnaiset lelut/herkut 10€/kk

Koirakin on vain pelkkä harrastus loppupeleissä, joten senkin hyödyttömyyttä voidaan myös laskea jos se ei tee sitä työtä mihin on jalostettu.
Lisäksi noi koirat tulee paljon kalliimmaksi kuin mun moottoripyörä.

Toki me kummatkin saadaan omilla rahoille vaikka pyyhkiä persettä, kunhan hoidetaan oma osuus asumiskustannuksista.

Miksi koirat on yhtään järkevämpi "harrastus" kuin moottoripyörä?

23

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moottoripyöra ei ole elävä. Oliko vielä jotain epäselvää?

      • Anonyymi

        Miten se liittyy mihinkään? Samanlainen harrastus se on, koirat avoimille on yhtä tärkeetä kun moottoripyörä mulle.


    • Anonyymi

      Sun kannattaa varmaan kysyä niitä perusteluja siltä avokiltasi. Se kun on lopulta ihan sama mitä me asiasta sanomme, sillä hänellä voi olla jokin muu syy.

      • Anonyymi

        Asiasta on puhuttu monesti, ainoat perustelut on ylläpito hinta ja se että moottoripyörällä voi ajaa vaan 4-6kk

        Saattaa myös olla jotain onnettomuus pelkoa, muttei ainakaan ole sitä tuonut esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on puhuttu monesti, ainoat perustelut on ylläpito hinta ja se että moottoripyörällä voi ajaa vaan 4-6kk

        Saattaa myös olla jotain onnettomuus pelkoa, muttei ainakaan ole sitä tuonut esille.

        Ja olet tuonut esille nuo kuukausittaiset laskelmat? Miten hän niihin suhtautuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on puhuttu monesti, ainoat perustelut on ylläpito hinta ja se että moottoripyörällä voi ajaa vaan 4-6kk

        Saattaa myös olla jotain onnettomuus pelkoa, muttei ainakaan ole sitä tuonut esille.

        Ja siis tuo onnettomuusriskihän on ihan asiallinen pelko, josta kannattaisi keskustella avoimesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tuo onnettomuusriskihän on ihan asiallinen pelko, josta kannattaisi keskustella avoimesti.

        Avokki ei ole tästä mitään puhunut, ja tietää että olen hyvä kuski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avokki ei ole tästä mitään puhunut, ja tietää että olen hyvä kuski

        Ei sun ajokykysi auta, jos joku toinen ajaa päälle. Musta on tosi jännä miten niin moni alottaa tolla perustelulla. Liikenteessä on ihan helvetisti muita törppöjä, vaikka itse olisi kuinka superkuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun ajokykysi auta, jos joku toinen ajaa päälle. Musta on tosi jännä miten niin moni alottaa tolla perustelulla. Liikenteessä on ihan helvetisti muita törppöjä, vaikka itse olisi kuinka superkuski.

        Asialle ei sitten voi mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asialle ei sitten voi mitään

        Ei mahda niin, mutta pelko on ihan perusteltua (vaikkaan ei todennäköisyydet tietenkään isoja ole). Pelko rakkaansa hengen ja terveyden puolesta ei nyt niin kauhean paha syy ole. Ehdottomasti kannattaa jutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun ajokykysi auta, jos joku toinen ajaa päälle. Musta on tosi jännä miten niin moni alottaa tolla perustelulla. Liikenteessä on ihan helvetisti muita törppöjä, vaikka itse olisi kuinka superkuski.

        Liikenne on vaarallista joka tapauksessa kaikille jotka siellä liikkuvat tavalla tai toisella, mutta kuolla voi kuka vain, missä vain ja milloin vain, mahdollisia vaaratekijöitä löytyy loputtomiin. Elämä siis itsessään on vaarallista, toki turvallisuuteen voi itse vaikuttaa, mutta tuskin on ihmistä, joka ei toimisi millään sellaisella lailla, johon sisältyy kuolemanriski. Toki sellaiset asiat on jokaisen helppo tuomita, jotka eivät kiinnosta itseään.


    • Anonyymi

      Jaa, ne koirat ovat parempi harrastus koska vaimosi on itsekäs, huoh!

    • Anonyymi

      Koirat on ympärivuotisia. Sinun harrastuksesi sen sijaan seisoo käyttämättömänä puolet vuodesta. Mutta voittehan te vetää omat rahanne vaikka vessanpöntöstä alas jos juuri semmoinen on kiva harrastus.

    • Anonyymi

      Mulla oli mopo kun olin 15 wee

      • Anonyymi

        Niin oli mullakin, viritetty BV .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli mullakin, viritetty BV .

        Kaks päällä 80/h . Oli se aikaa se.


    • Anonyymi

      1700€ /v on aika vähän. Tietysti riippuu vähän et mihin se menee.
      Bensa kallistunut aika paljon. Huollot voi tehdä itse. Renkaita kuluu mut ne aika edullisia 8riippuu mistä ostaa) Omassa vehkeessä vakuutukset suht edulliset.

      Ainoa mikä nyt tulee mieleen mistä kenkä puristaa on se ettei koirat mahdu kyytiin!

      • Anonyymi

        Avokilla on oma auto


    • Niin kuin sanot, mikä tuolla harrastukseen kuluvalla rahalla on väliä, jos kumpikin hoitaa yhteistä taloutta koskevat kulut moitteettomasti?

      Avovaimo saa käyttää rahansa koiriin ja sinä ihan samalla lailla moottoripyörään. Sinuna en kyseenalaistaisi koiria, ne voi olla avovaimollesi perheenjäseniä melkein kuin lapsia. Sen sijaan keskittyisin siihen, että kummallakin pitää ja saa olla jotain omaa ja et sinäkään halua ehdottaa, että hän luopuu koirista (koska tiedät sen olevan vaimokkeelle tärkeä asia).

    • Anonyymi

      Vaihda muijaa , syytä lienee turha edes mainita !

    • Anonyymi

      Mitä järkeä on enää pitää yllä liittoa, jossa mielen hajottavat erimielisyydet vain jatkuvat ja jatkuvat? Kumpikin olisi varmasti onnellisempi, jos löytäisitte itsellenne puolison, jonka kanssa on yhteiset harrastuksetkin, tai edes mielenkiintoa toistenne harrastuksia kohtaan.
      Enää ei avioliittoa nähdä minään velvoitteena, on naurettavaa VAATIA ihmisiä pysymään yhdessä, se on toisten elämän kontrollointia. Ja vaikka toinen olisi avioliitossa onnellinen, niin toinen ei välttämättä ole, omistuahaluiseksi ei saisi ryhtyä.
      Ja jos joku väittää, että ennen pariskunnat pysyivät uskollisesti yhdessä, niin ottakaahan todellisuudesta selvää. Silloin petettiin puolisoa yhtä lailla kuin nykyäänkin, ehkä jopa enemmänkin, mutta nykypäivänä mikään vain ei enää pysy salassa tiedonkulun valtavasti parannuttua. Ja varmasti pettämiseen silloin oli usein syynä juuri se avioliitto, jossa olo tuntuu kuin vapauden riistolta, jos ei enää ole aviopuolisonsa kanssa onnellinen, vaan joutuu olemaan aviossa enää vain velvoitteen takia.
      Ja vielä sen verran, että aina ennenkuin tuomitaan kumpaakaan liiton osapuolta vaikeuksiin syylliseksi, niin tulisi kuulla kummankin osapuolen versio asiasta. Jotenkin tuntuu, että 90 % huonosta parisuhteesta kärsineistä on se uhriosapuoli, vaikka parisuhteeseen tarvitaan aina 2 osapuolta. Eli sitä automaattisesti uskotaan, kumpi ääneen pääsee.

    • Anonyymi

      Laita avo menemään, pidä pyörä, kehoittaa prätkämimmi

    • Anonyymi

      Voisit vaikka kilpailuttaa vakuutuksen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe