Paino ei ala tippumaan

Anonyymi

Olen 52v. Nainen ja yli 30kg. Ylipainoa. Nyt verenpaineen takia päätin aloittaa painon pudotuksen. Olen maksanut ohjelmista, missä terveellisellä ruokavaliolla saadaan pysyvä painonpudotus ilman nälkää. Sitä kokeilin 2kk. Mutta mitään ei tapahtunut.
Aloitin sitten oman teho kuurin, eli syön vaan 3 kertaa päivässä: aamulla kahvia ja sämpylän , missä on kurkkua (vatsa ei siedä ruista) sitten lounas, mikä on normi kotiruokaa, mutta vähän ja paljon salaattia ja vihanneksia. Juon vain vettä. Ja kuuden aikaa illalla salaattia, kanamunaa tai muuta kevyttä.
Jumppaan 30min. 5 kertaa viikossa kunnon hiki jumpan ja käyn koiran kanssa 4km. Lenkin päivittäin. Tätä nyt 6viikkoa ja paino on tippunut yhden kilon. Olen myös mitannut mitta nauhalla ihan alusta lähtien ja sentti on kadonnut jumpan ansiosta vyötäröltä, siinä kaikki.
Ilmeisesti sitä ei laihdu, ellei syö kun pelkästään porkkanaa ja ehkä sen yhden keitetyn kanamunan?
Minulla ei ole vielä vaihdevuosis ja kilpirauhasen toiminta on ok. En kärsi stressistäkään. Juon vettä nykyään n. 3litraa päivässä .

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syöt varmaan liian vähän, ainakin liian harvaan. Mielellään kolme ateriaa ja kaksi välipalaa päivässä, niin ei ehdi tulla liian nälkä. Oletko ollut pitkään samanpainoinen, siis useita vuosia?

    • Anonyymi

      Aloitin syömään usein ja kevyttä ravintoterapian ohjeiden mukaan, mutta mitään ei tapahtunut.
      Olin hoikka, kunnes sain ensimmäisen lapsen ja jokaisesta lapsesta on tullut 10kg lisää. Eli 30kg.
      En ole koskaan syönyt paljon. Teini iässä en juuri lainkaan. Paino on noussut koti ruualla. Pikkuinen pullahiiri olen ollut koko ikäni, mutta nyt olen ollut ilman pullaa 4kk.
      Olen kyllä myös kiinteä pullukka. Lihakset onn hyvässä kunnossa jos työterveyden fysioterapian kuntotestiin on uskomista. Olen myös töissä päiväkodissa pienten osastolla. Kyykkyjä tulee tehtyä päivän aikana paljon.

    • Anonyymi

      Siitä se vain johtuu että syöt liikaa kaloreita.Ei tietenkään voi laihtua jos syö juuri sen verran kuin on kulutus.

    • Anonyymi

      Johtuuko hiki jumpassa huonosta kunnosta ja pysähtyykö koirasi lenkin varrella.Itse olen nähnyt näitä lenkkeilijöitä koiran vieressä seisoskellen,jolloin energiankulutus ei ole suurta kun seisoo koiran vieressä.

      • Anonyymi

        eipä putoo minullakaan, pitäisi saada vain noin 3-4 kg pois, niin viikkoon tapahtunu mitään, aloitin liian rankasti, ja elimistö alkaa ns, säästöliekille.

        vuosi sitten sain 2 kg pudotettua, mut oli se pitkää, olin useamman viikon alle 1000 kcl, joskus viikonloppuna hellitin, muta aina arkipäivät vain tuo max 1000 kcl, ja paljon lenkkelilyä, sauvakävelyä, ja muu päivittäinen kävely lisäksi.

        kai elimistö jotenkin hidastuu jo plus kuusikymppiselläkin. on se tylsää sitä "porkkanaa" pureskella.
        kestettävä, jos tahtoo edellisiin kesävaatteisiin sopia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä putoo minullakaan, pitäisi saada vain noin 3-4 kg pois, niin viikkoon tapahtunu mitään, aloitin liian rankasti, ja elimistö alkaa ns, säästöliekille.

        vuosi sitten sain 2 kg pudotettua, mut oli se pitkää, olin useamman viikon alle 1000 kcl, joskus viikonloppuna hellitin, muta aina arkipäivät vain tuo max 1000 kcl, ja paljon lenkkelilyä, sauvakävelyä, ja muu päivittäinen kävely lisäksi.

        kai elimistö jotenkin hidastuu jo plus kuusikymppiselläkin. on se tylsää sitä "porkkanaa" pureskella.
        kestettävä, jos tahtoo edellisiin kesävaatteisiin sopia.

        Pitää käyttää järkeä.Niistä juureksista saa tehtyä herkullista ruokaa.Ei niitä pakko ole raakana syödä.


    • Anonyymi

      Mikä on painoindeksi (BMI)? Se kertoo enemmän kuin kilot. Säännöllinen ruokarytmi on tärkeää, ei iltasyöntejä, jos vuorokausirytmi sen mahdollistaa. On hyvä, jos aamulla herätessään on nälkä.

    • Anonyymi

      Syö vähintään neljä ateriaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen ja illallinen) ja aterioiden välissä jotain kevyttä ja vähärasvaista välipalaa. Painonpudotuslaskurin (netissä) avulla voit laskea kuinka paljon saat syödä kaloreita päivää kohti jotta laihdut. Jos laskuri ilmoittaa kalorimääräksi vaikka esim 1400 kaloria, niin netistä voit hakea ateriaesimerkkejä 1400 kilokalorin dietille. Opettele käyttämään lautasmallia, kun kokoat aterian. Tällä systeemillä laihtuu jos harrastaa kohtuullista liikuntaa väh.
      5 päivänä viikossa. Muista syödä kuituja ja välttele kovia rasvoja. liiallista suolaa ja sokeria. Minulta lähti laihtuessa senttejä tasaisesti ympäri kehoa, sentti per kilo ja kuukausitasolla painoa putosi n. 2 kg.

    • Anonyymi

      Syömisellä se paino lähtee, liikunta eri muodoissa on vain apuväline.

      Jos paino ei laske, syöt liikaa. Jos et osaa pienentää määriä, laske nykyinen syömisesi tarkemmin ja muuta sitä määrää ihan laskemalla.

      Syöminen on nykyisillä elintarvikkeilla taitolaji, ja sen joutuu opettelemaan nollasta jos ei osaa entuudestaan.

      • Anonyymi

        Ruoka vastaa taviksella 70 - 80 % kaikesta painonhallinnasta - sillä joko pilataan tai pelastetaan koko hoito.

        Liikunnalla tilannetta voi parantaa, mutta täysin epäonnistunutta syömistä voi kontrolloida vain täysin sairaalla tai sairaalloisella liikkumisella tai raskaalla ruumillisella päivätyöllä.

        Liikkuminen kannattaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka vastaa taviksella 70 - 80 % kaikesta painonhallinnasta - sillä joko pilataan tai pelastetaan koko hoito.

        Liikunnalla tilannetta voi parantaa, mutta täysin epäonnistunutta syömistä voi kontrolloida vain täysin sairaalla tai sairaalloisella liikkumisella tai raskaalla ruumillisella päivätyöllä.

        Liikkuminen kannattaa aina.

        Kohtuulliseksi liikunnaksi riittää hyvin reipastahtinen kävely, auttaa hyvin vyötärörasvojen palamista.


    • Anonyymi

      Ja millaisia oli ne ohjeet?
      THL:n mieleisiä satuja??

      googlaa:

      terveenä ja kylläisenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe