Mootorilla toimivan pyörän rakentelu säännöt on mitkä

Anonyymi

Ajopeli liikkuu sähköllä 100% ja tiedossa on 25km/h max nopeus joka riittää mainiosti. Tässä ei ole rakentelu mittoja sääntöjä.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/sahkoiset-liikkumisvalineet
Teho 1kw max riittää . 2 rengasta tulee peräkkäin mutta itse olen välissä tarkennuksena.

Saako olle miten painava? Kevyeksi mutta tukevaksi teen.

Leveys max?

Saako vetää edestä ja takaa yhtäaikaa? jos semmoiseen päädyn vaikka eri versiossa.

Valo valkoinen edessä ja takana punainen on selvä ja led aikakautena tarjontaa on liikaakin.

Istuin korkeus määrätty ?

Jousitusta en tee vaan ehkä 26" maastopyörän rengastus ja leveämpää niin joustaa tarpeeksi samalla .
Erillinen ulkoinen moottori jossa ketjuvälitys jota saa vaihdella omaan käyttään sopivaksi siis yksi vetävä rengas takana.

Pikasesti etsin netistä mutta eipä tarfilta löytynyt oikein muuta. Polkupyörän osista pitkälle rakentelen ja hitsailen yrittäen jopa siedettävän näköistä vaikka onkin siuseikka,minulle.

Huom rakenna itse en osta valmista olkoon vaikka kuinka helppoa ja jopa tulisi taloudellisemmaksi.

Pikku lisä tietoihini että saattaa olla että minulta puuttuu toisesta jalasta osa joten en voi polkea enää korostan enää normi pyörällä jos joku tarjoaa että aja sähköpyörällä vaan äläkä rakentele. Eletyssä elämässä sattuu ja tapahtuu..

Ps tallissa on kyllä autoja ja ihan omia.

6

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja hiton vaike asaada selvää vakuutus vaatimuksest aonko vai ei ja mikä teho j amitä maksaa kun edstakas juttuja on pittä ei pitää ei ..
      250w ei tartte ja pitää olla tai siltä väliltä hitto miten sekavaa! ja kyse on siis istuttava ei polkimia oleva tuleva laite mutta sääntöjen mukainen ja vakuutusta en tee kun heilui jutuissa 200€vuosi ja maksan jo tarpeeksi vakuutuksia .

• Anonyymi

Ilman polkimia et vakuutusta tarvitse.

• Anonyymi

Eikä löytynyt tietoa vaikka illalla etsiskelin rakentelun rajoista mutta osittain ratkesi ongelma sillä tilasin alle 1000€ sähköskootterin ensitarpeeseen ja rakentelu jatkuu myöhemmin. Miksi on piilotettu kattava rakentelu info näin ? Toki voi tempaista jonkun härvelin j akun vahinko sattuu joku innoaks haast aa bmw kolhusta oikeuteen ja soto opn valmis joten ja asianajajat kiittelee joten ohkjeet pitää ensin saada mutta mistä vitusta!

• Anonyymi

Kannattaa sen v...n sijaan yrittää esim. Traficomin sivuilta.

Ajoneuvolaki 82/2021 kertoo kohtalaisen selkeästi (28 ja 29§) polkupyörän ja kevyen sähköajoneuvon vaatimukset. Ilmeisesti tuota jälkimmäistä olet yrittämässä.

Määräys "Kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen, nelipyörien, niiden perävaunujen sekä kevyiden sähköajoneuvojen rakenne ja varusteet" TRAFICOM/46396/03.04.03.00/2020 kertoo yleisesti rakentelun ja varustelun vaatimuksista noita härpäkkeitä valmistettaessa. Huomaa erityisesti "Yksittäiskappaleena valmistetun sähkökäyttöisen L1e-A -luokan..." -kohta. Siinä määritellään rajat juuri kysymääsi tapaukseen.

• Anonyymi

Painosta ei tarvitse huolehtia, leveys 2-pyöräisellä 80cm ja 3-pyöräisellä 120cm. Moottori saa olla missä vaan ja vaikka monta, kunhan yhteisteho max. 1000W.

• Anonyymi

Myynnissä on ”ei tieliikennekäyttöön” sopivia jopa vajaan 6 kilowatin moottorilla varustettuja sähköskoottereita jotka kulkevat yli 100 km/h.
        Ainakin täälläpäin näyttää olevan useita näitä yli kilowatin moottorilla olevia laittomia ajopelejä nuorison käytössä - vauhtia reilusti yli srn sallitun 25 km/h ja kyydissä 2-3 n reilun kymnenvuotiasta lasta ilman kypärää.

Mitähän liikkuu näiden vanhempien päässä jotka lapsilleen tälläaisen tappopelin ostaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe