Etuajassa vanheneminen

Anonyymi

Viime aikoina on ollut ilo seurata kuin tuttavat vanhenevat. He puhuvat jo säästä kuin vanhukset. Itse olen ollut vanha oikeastaan aina. Minulla on oikeastaan valtava etulyöntiasema sillä olen tarkkaillut luontoa ja säätä koko ikäni ja muut alkavat vasta hormonitoiminnan heikettyä ryhtyä samaa hommaan. Pystyn siis peittoamaan heidät mennen tullen tässä asiassa ja näenkin heidät vain säälittävinä tulokkaina.

En kysy ikää mutta kuinka vanha sinä olet?

73

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kronologisesti vanhempi kuin henkisesti. Tulen olemaan, jos vanhaksi edes elän niin huumorilla eläjä ja lapsekas pelle aina. Kurtut lisääntyy, rupsahtaa mutta mieli on aina vähän vallaton ja villi.

      • Anonyymi

        Minulla tänään ajattelin ostaa olut tölkin kolmosta ykkösen sijaan ja myyjä kysyi kuules pojan koltiainen näytä paperit ja paperit nähtyään sanoi väärennetty ja sanoi ei myydä olet nuori pojan kloppi enkä saanut olut tölkkiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tänään ajattelin ostaa olut tölkin kolmosta ykkösen sijaan ja myyjä kysyi kuules pojan koltiainen näytä paperit ja paperit nähtyään sanoi väärennetty ja sanoi ei myydä olet nuori pojan kloppi enkä saanut olut tölkkiä

        Soot niin söpö ja soma viellä. 😇


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Soot niin söpö ja soma viellä. 😇

        Ja nuorikin tai nuorekas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nuorikin tai nuorekas

        Sekin vielä. Tiesitkö, että punapigmentin omaavat omaavat myös nk. nuorekkuusgeenin?


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Sekin vielä. Tiesitkö, että punapigmentin omaavat omaavat myös nk. nuorekkuusgeenin?

        Kas näin.

        https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2016050221504070


    • 104 vuotta, mutta pelaan edelleen Suomalaisella Klubilla Skruuvia kuten Arvo Ylppö aikanaan saman ikäisenä.

    • Minä olen henkisesti pikkuvanha.

    • Anonyymi

      Mitä väliä nuori on yhtä kuin vanha. Me synnymme vanhenemme ja kuolemme. Kaikki tämä on elämää

      • Anonyymi

        Väärin meni:
        Elämä päättyy kuolemaan ja pääsee ei miksikään


    • Anonyymi

      Mö olen aina tullut hyvin toimeen itseäni vanhempien ihmisten kanssa. Kaipa olen jotenkin" vanhasielultani" ollut aina. Tietenkin siihen vaikuttaa että lapsuuden kuljin kodin ja mummolan väliä koska ne olivat käytännössä samassa pihassa. Ja Mummo käytti minut jo lapsena mukanaan kaikkien mummojen luona.

    • Anonyymi

      Nautitaan nuoruudesta jos pystytään.nautitaan vanhuudesta kun pystytään. Vanhuus ei häviä nuoruudelle. Olemme yhtä lihaa verta ja kansaa.olemme ihmisiä.❤

    • Anonyymi

      Moni on sanonut, että olen iätön. Klassinen tyyli. Sitä käyttää monenikäiset.

    • Nuoruuden poikaystävä alle 25v:na ilmoitti, että olen kuin 50v. Työkaverit vajaa 8v sitten valitsivat henkiseksi iäkseni 16v leikkimielisessä pikkujoulujen ryhmätehtävässä. .Eli siinä olisi sitten objektiivinen näkemys. 😄

      Monessa asiassa minulla on enemmän yhteistä 10 vuotta nuorempien kanssa kuin vahvasti vaihdevuosissa olevien ikätovereiden kanssa. Toki pitkäaikaiset ystävät pysyy ja yhteys vain syvenee, vaikka ikää on aika saman verran.

      En voisi kuvitella olevani jo eläkkeestä haaveilevan miehen kumppani. Ikä ei ole este, mutta eri elämäntilanne ja miten haluaa omaa elämäänsä voisi alkaa hiertää.

    • Anonyymi

      Noh, yleinen olo tuntuu varsin nuorelta, vaikka kalenteri näyttää ihan muuta. Kun ajattelee elämää taaksepäin, niin huomaakin olevansa aika kokenut. Sellainen kokemus ei onnistu mitenkään nuorelta. Kun omat lapsetkin alkavat jo olla enemmän 30v kuin 20v niin siinäpä sitä ihmettelemistä. Miten ne voi olla noin vanhoja? En minä vaa, vielä.

      Vanheneminen on kuitenkin väistämätöntä jokaiselle, jos pysyy hengissä.

    • Anonyymi

      Sai henkiseksi iäkseni 36. Siihenkin löytyi testi. Se (kuinka ollakaan) hämmästytti minua. Hyvä etten ole kuitenkaan vielä 2 x 36 , mutta miksi tulos oli kuin eläisin edelleen perheen ja kiireen keskellä, oli yllätys. Onkohan jotakin jäänyt vahingossa päälle, enkä ymmärrä hellittää. Noin muutoin, vilkaisin ohimennen Maximilian Schelliä, eikä kaduttanut 😅

      t.sxth

      • Maximilian Schell teki vaikuttavat roolit monessa elokuvassa kuten Odessan miehet ja Nürnbergin tuomio.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Maximilian Schell teki vaikuttavat roolit monessa elokuvassa kuten Odessan miehet ja Nürnbergin tuomio.

        No juu, pidin sitä googlen esittämää kuvaa hänestä vaikuttavana:) roolinsa natsirikollisena on jäänyt näkemättä. Kun jos jotain ehkä vältän, niin sotahistoriaa ja elokuvia. Mikä siinä hänen roolissa teki sinuun vaikutuksen?

        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juu, pidin sitä googlen esittämää kuvaa hänestä vaikuttavana:) roolinsa natsirikollisena on jäänyt näkemättä. Kun jos jotain ehkä vältän, niin sotahistoriaa ja elokuvia. Mikä siinä hänen roolissa teki sinuun vaikutuksen?

        t.sxth

        Näyttelijän työ on esittää jotain muuta kuin itse on ja siinä Schell on onnistunut loistavasti mm. Riikan teurustajan Eduard Roschmannin roolissa. Ei ollut varmasti helppo rasti.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Näyttelijän työ on esittää jotain muuta kuin itse on ja siinä Schell on onnistunut loistavasti mm. Riikan teurustajan Eduard Roschmannin roolissa. Ei ollut varmasti helppo rasti.

        köh. `':) Ei ole myöskään tämä helppo rasti tähän enää vastailla... Liitetäänkö sinuun mielestäsi sana ystävällismielinen?

        *tarkeentaa rippi-isän kaapuun löytyykö häntä*
        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        köh. `':) Ei ole myöskään tämä helppo rasti tähän enää vastailla... Liitetäänkö sinuun mielestäsi sana ystävällismielinen?

        *tarkeentaa rippi-isän kaapuun löytyykö häntä*
        t.sxth

        Melko nopeasti tuli tuomio yrmyksi jurottajaksi :o)


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Melko nopeasti tuli tuomio yrmyksi jurottajaksi :o)

        Noh, olihan siihen huikeasti perusteluja ainakin tässä:) t.sxth


    • Anonyymi

      Kirjoittaisin sulkakynällä, veivaisin isopyöräfillarilla ja työkseni tekisin taidokkaita kävelykeppejä tai jalkineita. - cu-

      • Velosipedi olisi kova sana. Saakohan niitä sähköisinä?


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Velosipedi olisi kova sana. Saakohan niitä sähköisinä?

        Tuskinpa :( mitenköhän akuston liittäisi runkoon ulkonäköä kovin muuttamatta mutta olisihan se vaikuttava näky. Ääneti kevyesti liitäen stoalaisella tyyneydellä (ja paniikkijarruttaessa k-marketin lasista läpi) - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa :( mitenköhän akuston liittäisi runkoon ulkonäköä kovin muuttamatta mutta olisihan se vaikuttava näky. Ääneti kevyesti liitäen stoalaisella tyyneydellä (ja paniikkijarruttaessa k-marketin lasista läpi) - cu-

        Panama-hattu päässä, Gatsby-puku päällä ja Charlestonia korvalappustereoista. Herrasmiehen prototyyppi.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Velosipedi olisi kova sana. Saakohan niitä sähköisinä?

        Olen himoinnut Lapsuuteni potkulautaa manuaalisena. pienikokoisena sillä olis mukava loiroottaa mäkiä


    • Olen keski-ikäinen. Niin henkisesti kuin oikeastikin. Tanakasti siinä uskossa että ikä on vain numero ja syleilen keski-ikäisyyttäni innolla. Nautin kun saan olla hieman iäkkäämpi .. enkä vaihtaisi itseäni nuorempaan malliin, vaikka voisin. Itsevarmasti tunnen arvon arvaamattoman. Olen mikä olen...

    • Anonyymi

      Joku viisas (olisikohan ollut Churchill) on joskus sanonut, että jos nuorena ei ole kiivas, ei ole sydäntä, ja jos vanhana ei ole viisas, ei ole päätä.

      Valitettavasti olen näitä jo nuorina viisaita.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Ikivanha. Ja aina ollutkin.

    • Anonyymi

      Olen iätön, mutta tämän elämäni vaatteet eivät enää ihan uusia ole. Uuden olemukseni saan vasta tään elämän päättyessä.

    • Anonyymi

      Luuk. 24: 32 Terällä ei voi pelleillä vaan valittava hyvyys tai pahuus.

    • Anonyymi

      Sinä se vasta vanha olet kun tuollaista suusta ulos suollat.😃

    • Anonyymi

      ennenaikainen vanheminen johtuu koronarokotteesta,,,,

      • Anonyymi

        Haha.piikkipelkoiset vanhenee pelkästä piikkipelosta


    • Anonyymi

      no katotaan muutama vuosi alkaa rokotettuja kaatuun monttuun,,,,,

      • Anonyymi

        Et sitä tule näkemään. Piikittömänä olet montussa ennen meitä💩


    • Palstalla kertomani seikkailut tapahtuivat 30 vuotta sitten. Kyllä siinä vähän vanha olo tulee, kun ei ole uusia tarinoita.

      • Anonyymi

        Vanhuksena on hauska ja pakko rallatella, kun ei muista perkele sanoja

        😙


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi anteeksipyydellä että on vanha? Minä ainakin tunnen vanhanakin olevani arvokas ja arvostettu. Päät kääntyy. Miksi iäkkään pitäisi tuntea huonommuutta. Ja miksi? Mitä on yämä nuoruuden ihannointi? Kai sitä että voit nuorta muokata mieleiseksesi,vanhempaa et edes unelmissasi.

    • Anonyymi

      Minä ainakin nautin vanhenemisesta. Kaikki me vanhenemme. On ihanaa olla ikäisensä eikä yrittää ketään miellyttää. On ihanaa rupsahtaa! Siitä huolimatta saan miehiä pilvinpimein. Senkun valkkaan.

      • Anonyymi

        Mitä sä niillä miehillä teet?


    • Anonyymi

      Babyface-vauvanaama ei vanhene ikinä.

      Aurinko nousee ja kuukin kuolee ennen häntä.

      Jos kuu nousee ja aurinko laskee.

    • Anonyymi

      No joo. 27 vuotta sitten tupakoinnin ikärajaa nostettiin 18 vuoteen. Tulin töistä ja menin ostamaan tupakkaa. Myyjä kysyi papereita.

      Hieman hämmennyin ja näytin ajokorttia. Ei siinä, mutta samalta myyjältä olin ostanut ennenkin. Onkohan hän kuvitellut minun olleen alaikäinen?

      Varmasti oli nähnyt, kun vuosia olin kurvaillut autolla kioskin eteen. Jännä homma muuten, että nykyisin tenavani on vanhempi, kuin minä itse.

      >simiti <

    • Anonyymi

      Vanhuus on hieno homma. Toisille vanhuus alkaa kolmikymppisestä, toisille ysikymppisestä, se on asennekysymys, jolla ei sinänsä ja oikeasti ole kovin merkitystä. Monet tykkäävät lokeroida ihmisiä, heille ikä on tietysti kovin tärkeä seikka.

      https://testimato.com/fi/test/19116/perform

      Tuolla voi tehdä ah niin hauskan testin "Yritän arvata ikäsi".

      Minulle tuli tulokseksi:

      "26-40-vuotias
      Olet aikuinen.

      Onnea, saat tehdä mitä haluat ja sinulla on vielä reilusti elämää edessäsi. Nauti siitä, äläkä stressaa asioista, joihin et voi vaikuttaa!"

      Kronologinen ikäni on huomattavasti korkeampi.

    • Anonyymi

      Kysymys on siitä, miten itse ikääntymiseen suhtautuu. Itse en pidä itseäni vanhana, koska ole hyvässä kunnossa edelleenkin. Ei kipuja, eikä särkyjä. Liikun ja harrastan erilaisia asioita edelleen paljon, kuten olen tehnyt koko ikäni. Korvienvälistä se on kiinni.

      • Anonyymi

        Monella nuorellakin on terveysongelmia, kipuja ja särkyjä. Minkälaisia, millainen toimintakyky ja miten niihin suhtautuu vaikuttaa. Kaikki ei silti ole korvienvälistä kiinni.


      • Anonyymi

        Siis
        0-30 v Nuoruus
        30-60 keskiikä
        60-90 Vanhuus
        Jos elää yli 90, kyseessä on vahinko, jota teoriat eivät koske


    • Anonyymi

      Eräs hyvin luulosairaalla tavalla katkera naisihminen kirjoitti täällä jossain vaiheessa, että et näytä niin nuorelta kuin luulet ja joku tulee sanomaan tämän sinulle vielä joku päivä päin naamaa ja nimenomaan ns miesvahvistusta ilmeisesti haki tällä. Sehän olisi varsinainen maailmanloppu

    • Anonyymi

      Moni suomalaisnainen ei tajua, että ylipaino ja hiusten kyniminen tekee jo parikymppisestä mummomaisen.

      • Ehkäpä se ei kiinnosta heitä?


    • Anonyymi

      Yhtä hyvin voi papparaisilta ja mummeleilta kysyä: kuinka nuori sinä olet?

    • Anonyymi

      Vuosia jatkunut kauhea stressi vanhentaa ja vie elämästä ilon!

      • Tämä on totta. Olen huomannut näin käyvän.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Tämä on totta. Olen huomannut näin käyvän.

        Anonyymi: "Vuosia jatkunut kauhea stressi vanhentaa ja vie elämästä ilon!"

        HALiMONSTERi: "Tämä on totta. Olen huomannut näin käyvän."

        Ihan tosi - stressi vanhentaa? Miten olet huomannut näin käyvän?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Vuosia jatkunut kauhea stressi vanhentaa ja vie elämästä ilon!"

        HALiMONSTERi: "Tämä on totta. Olen huomannut näin käyvän."

        Ihan tosi - stressi vanhentaa? Miten olet huomannut näin käyvän?

        Kyllä se vanhettaa, pitkäaisena vallankin. Jopa hiuksien sanotaan todella harmaantuvan, kun ihminen on stressin kourissa.

        Stressaantuneena ei myöskään jaksa huolehtia itsestään niin hyvin, kun stressittömänä. Eikä lepokaan ole niin syvää ja rentouttavaa.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Kyllä se vanhettaa, pitkäaisena vallankin. Jopa hiuksien sanotaan todella harmaantuvan, kun ihminen on stressin kourissa.

        Stressaantuneena ei myöskään jaksa huolehtia itsestään niin hyvin, kun stressittömänä. Eikä lepokaan ole niin syvää ja rentouttavaa.

        Pieninä annoksina stressi lisää jopa suorituskykyä, mutta pitkäkestoisena se uuvuttaa ihmisen ihan tyystin.

        Minulla on kipustressi päällimmäinen, joka vaikuttaa kaikkeen arjessa jaksamiseen lopulta.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Pieninä annoksina stressi lisää jopa suorituskykyä, mutta pitkäkestoisena se uuvuttaa ihmisen ihan tyystin.

        Minulla on kipustressi päällimmäinen, joka vaikuttaa kaikkeen arjessa jaksamiseen lopulta.

        Siis niin päin, että kipu aiheuttaa stressiä. Se voi olla myös toisinkin päin, stressi aiheuttaa kipua. Mulla se menee krooninen jatkuva kipu- > puhkeaa stressi mm. jaksamisesta, oireiden estäessä spontaania elämää jne.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Siis niin päin, että kipu aiheuttaa stressiä. Se voi olla myös toisinkin päin, stressi aiheuttaa kipua. Mulla se menee krooninen jatkuva kipu- > puhkeaa stressi mm. jaksamisesta, oireiden estäessä spontaania elämää jne.

        Jos mulla ei ois ikinä kipuja oisin varmaan maailman onnellisin ihminen 24/7.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Siis niin päin, että kipu aiheuttaa stressiä. Se voi olla myös toisinkin päin, stressi aiheuttaa kipua. Mulla se menee krooninen jatkuva kipu- > puhkeaa stressi mm. jaksamisesta, oireiden estäessä spontaania elämää jne.

        "Siis niin päin, että kipu aiheuttaa stressiä. Se voi olla myös toisinkin päin, stressi aiheuttaa kipua. Mulla se menee krooninen jatkuva kipu- > puhkeaa stressi mm. jaksamisesta, oireiden estäessä spontaania elämää jne."

        Voi harmi, jos on jatkuvaa kipua. Siitä huolimatta jaksat jokseenkin jatkuvasti olla täällä positiivinen kirjoittaja. Minulla onneksi ei ole juuri kipuja ollut.

        En vastannut aikaisemmin, sillä olin matkalla Joensuuhun. Nyt olen kotona. Hyvää viikon jatkoa ja toivottavasti on kipuja vähemmän! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Siis niin päin, että kipu aiheuttaa stressiä. Se voi olla myös toisinkin päin, stressi aiheuttaa kipua. Mulla se menee krooninen jatkuva kipu- > puhkeaa stressi mm. jaksamisesta, oireiden estäessä spontaania elämää jne."

        Voi harmi, jos on jatkuvaa kipua. Siitä huolimatta jaksat jokseenkin jatkuvasti olla täällä positiivinen kirjoittaja. Minulla onneksi ei ole juuri kipuja ollut.

        En vastannut aikaisemmin, sillä olin matkalla Joensuuhun. Nyt olen kotona. Hyvää viikon jatkoa ja toivottavasti on kipuja vähemmän! :)

        Kiitos. :)

        Onhan se harmi ja rasittavaa, uuvuttavaa. Pitää saada huomio pois kivuista ja se onnistuu siirtämällä huomion johonkin ajatteluun. Tekeminenkin on hupno, kun monissa asioissa tietyt liikkeet vaan korostaa ja pahentaa kipua. Niinpä ajattelu on kivutonta, enimmäkseen.

        Jep. Minäkin taidan siirtyä enempi IRL. Alkaa olla jutut juteltu. Samoin!


    • Anonyymi

      Tarpeeksi vanha ja sopivan ikäinen - ymmärrän erilaisuutta ja hyväksyn sen, etteivät kaikki "puhu säästä" vaan asioista, jotka heitä kiinnostavat

    • Anonyymi

      ENTÄ jtulee paljon, kuin miljardeittain jotain mopotyttöjä?

    • Anonyymi

      No itseasiassa minäkin olen puhunut säästä jo noin nelivuotiaasta lähtien.

      Mutta Emmä ruppoo nyt ikkeeni niin selittämmään, se vaihtelloo katokkun 4-5 ehkä,,,,🤑😝😌

      Mutta 7han toenperreen, näin oli ja on vielähhiin.

      Kelit siispä vaikuttavat mieleen ja muuhunkin.

      • Anonyymi

        Olen ollut paskamaha, koko ikäni

        Liikkuminen on aina ollut pientä ja vuosien tarkastelu pientä
        Reagointi kaikkeen on ollut pientä,
        Suurinta elämässäni on ollut ja tulee olemaan paskamaha


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksi merkki vanhenemisesta on kun jutut alkavat kiertää kehää. Riskin paikka on kun kerrot saman tarinan tuttavillesi toista kertaa. Saunan taakse pitäisi taluttaa siinä vaiheessa kun kolmatta kertaa sama legenda tarjotaan tuttujen korville.

      SIlloin on jämähtänyt. Minulla on kriisi koska huomasin kertovani samaa legendaarista tarinaa samalle kuulijakunnalle toista kertaa muutama viikko sitten. Pitääkö jo ilmoittautua saattohoitoon? Tarvitsenko edunvalvojan jo?

    • Anonyymi

      Ehkä pari vuotta nuorempi kuin useimmat :)

    • Anonyymi

      Sen verran ikää että yli tunnin lenkkeily pitää suunnitella puskapysähdysten taktiikalla.

      • Anonyymi

        Hei haloo, väestö vanhenee, se on tehnyt sitä jo aiemminkin, lenkkireittien varrelle pitäisi saada lirutus-sermejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei haloo, väestö vanhenee, se on tehnyt sitä jo aiemminkin, lenkkireittien varrelle pitäisi saada lirutus-sermejä.

        Ei ole mahdoton idea, kun koiranvirtsavanoja on kadut täynnä.


    • Anonyymi

      66.......

    • Itse olen ollut kiinnostunut luonnosta jo lapsesta lähtien. Ehkä olen sitten syntynyt vanhana.

      Jotkut alkavat kiinnostua elämän pienistä yksityiskohdista vasta vanhemmiten, kun tajuavat ettei elämä olekaan ikuista. Ehkä lapsena ollaan kiinnostuneita enemmän tai vähemmän kaikenlaisista pienistä yksityiskohdista ja luonnosta, mutta jossain vaiheessa se kiinnostus joksikin aikaa lopahtaa ja sitten joskus vuosien saatossa herätään taas siihen, että elämässä suuria asioita ja extremeä tärkeämpää ovat juuri ne pienet hetket ja esim. vaikka luonnosta löytyvät yksityiskohdat ja ihan vaikka se tavallinen arki ja arjen vaapaahetket, joista voi tehdä juhlaa ja erityistäkin juuri niillä pienillä yksityiskohdilla ja yrittämällä elää hetkessä niin paljon kuin mahdollista. Juuri nyt syön tässä itse tekemääni peruna-kinkkulaatikkoa ja kuuntelen erilaista elokuvamusiikkia ja se jos mikä on juhlaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      185
      4154
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      223
      2136
    3. 133
      1637
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1301
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      63
      1018
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      75
      999
    7. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      170
      997
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      932
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      905
    10. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      904
    Aihe