Kyllä jokaisen on käytävä

Anonyymi

armeija ellei ole hengenvaarallinen fyysinen vika sitten. Mutta muuta ei pidä hyväksyä. Jokainen siihen pystyy. Armeija opettaa luonteen kovuutta ja pystyvyyttä kovassakin paikassa. Ellei sitä ole, se muotoutuu kokemuksien kautta. Selviätte sen jälkeen elämästännekin paremmin kun saatte pohjalle vertailukohtaa.

128

623

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tästä luonteen lujuudesta kasvaa helposti pois vääränlaisella elämäntyylillä.

      • Anonyymi

        Kyllä armeija jonkunlaisen muistijäljen jättää. Miten toimitaan paineen alla ja oikein. Missä on kestävyyden rajat ja onko yritettykään loppuun asti.

        Kaikki armeijaan.

        Ihminen on keksinyt armeijan. Ihminen suoriutuu armeijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä armeija jonkunlaisen muistijäljen jättää. Miten toimitaan paineen alla ja oikein. Missä on kestävyyden rajat ja onko yritettykään loppuun asti.

        Kaikki armeijaan.

        Ihminen on keksinyt armeijan. Ihminen suoriutuu armeijasta.

        Nykyinen työelämä taitaa olla sulle vierasta? 😂

        Lisäpainetta voi hakea urheiluharrastuksista.

        xLiner


    • Anonyymi

      MIksi se sitten pitää jättää käymättä?

      • Diabetes!


      • Anonyymi

        Kaksari. Asperger. ADHD.
        Persoonallisuushäiriöt:
        Epäluuloiselle (paranoidinen), eristäytyvälle (skitsoidinen) ja psykoosipiirteiselle (skitsotyyppinen) persoonallisuushäiriölle on ominaista käytöksen erikoisuus tai outous.
        Epäsosiaaliselle (antisosiaalinen), epävakaalle (”rajatila”, ”borderline”), huomiohakuiselle ja narsistiselle persoonallisuushäiriölle on ominaista käytöksen dramaattisuus, emotionaalisuus tai epävakaus.
        Estyneelle, riippuvaiselle ja pakko-oireiselle persoonallisuushäiriölle on tyypillistä ahdistuneisuus ja pelokkuus.

        Esimerkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksari. Asperger. ADHD.
        Persoonallisuushäiriöt:
        Epäluuloiselle (paranoidinen), eristäytyvälle (skitsoidinen) ja psykoosipiirteiselle (skitsotyyppinen) persoonallisuushäiriölle on ominaista käytöksen erikoisuus tai outous.
        Epäsosiaaliselle (antisosiaalinen), epävakaalle (”rajatila”, ”borderline”), huomiohakuiselle ja narsistiselle persoonallisuushäiriölle on ominaista käytöksen dramaattisuus, emotionaalisuus tai epävakaus.
        Estyneelle, riippuvaiselle ja pakko-oireiselle persoonallisuushäiriölle on tyypillistä ahdistuneisuus ja pelokkuus.

        Esimerkiksi.

        Eiköhän kuule noikin oikene siellä. Armeijassa otetaan esiin elämän realiteetit niin ei siellä kukaan ehdi mitään höpötyksiä miettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksari. Asperger. ADHD.
        Persoonallisuushäiriöt:
        Epäluuloiselle (paranoidinen), eristäytyvälle (skitsoidinen) ja psykoosipiirteiselle (skitsotyyppinen) persoonallisuushäiriölle on ominaista käytöksen erikoisuus tai outous.
        Epäsosiaaliselle (antisosiaalinen), epävakaalle (”rajatila”, ”borderline”), huomiohakuiselle ja narsistiselle persoonallisuushäiriölle on ominaista käytöksen dramaattisuus, emotionaalisuus tai epävakaus.
        Estyneelle, riippuvaiselle ja pakko-oireiselle persoonallisuushäiriölle on tyypillistä ahdistuneisuus ja pelokkuus.

        Esimerkiksi.

        Ja nämä sulla nyt sitten on?


      • Että tapettavaksi haluat mut laittaa? Sähän mukava olet.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Että tapettavaksi haluat mut laittaa? Sähän mukava olet.

        Anteeksi en tarkoittanut noin eli samaan joukkueeseen minäkin tulisin tai joutuisin eli niissä sodissa ei kuole tai joudu muut kuin kummankin köyhät ja tavallinen kansa ja kumpi voittaa tai köyhät kaatuu niin sota loppuu ja uusi sota tulossa jossain päin maailmaa ja siellä taas köyhät taistelee ja sotii toisiaan vastaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi en tarkoittanut noin eli samaan joukkueeseen minäkin tulisin tai joutuisin eli niissä sodissa ei kuole tai joudu muut kuin kummankin köyhät ja tavallinen kansa ja kumpi voittaa tai köyhät kaatuu niin sota loppuu ja uusi sota tulossa jossain päin maailmaa ja siellä taas köyhät taistelee ja sotii toisiaan vastaan

        Ei nyt jaksasi vatvoa sotaa. Kuolee kun kuolee, se on tasan niin suoraviivaista.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Ei nyt jaksasi vatvoa sotaa. Kuolee kun kuolee, se on tasan niin suoraviivaista.

        Eikö ne kuuluisi sotaan jotka sotaa haluaa ja tekee sodan tai haluaa natoon niin he natojoukkoihin ja kun he kuolee niin sota loppuu ja taas eletään ilman sotaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ne kuuluisi sotaan jotka sotaa haluaa ja tekee sodan tai haluaa natoon niin he natojoukkoihin ja kun he kuolee niin sota loppuu ja taas eletään ilman sotaa

        Ydinpommi lopettaisi sodat.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Ydinpommi lopettaisi sodat.

        No se sais tulla et jokainen maa ampuu siilonsa tyhjäksi ja jokainen ydinvoimala rajähtää ja kaikki ihmiset kuolis pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se sais tulla et jokainen maa ampuu siilonsa tyhjäksi ja jokainen ydinvoimala rajähtää ja kaikki ihmiset kuolis pois

        Kyllä se vielä joku päivä käy.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Kyllä se vielä joku päivä käy.

        Sitten käy kun Junkkarisen laulussa.

        https://youtu.be/Y7cUuADnHXM

        Siinä meni nuoret ja vanhat samallalailla.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Että tapettavaksi haluat mut laittaa? Sähän mukava olet.

        Ellei käskyjä täytetä niin sehän on selvää asevelvollisuuden pakoilua ja pakoilusta seuraa aina sotaväen rikoslain seuraamuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ellei käskyjä täytetä niin sehän on selvää asevelvollisuuden pakoilua ja pakoilusta seuraa aina sotaväen rikoslain seuraamuksia.

        Ei mulla ole asevelvollisuutta. Suomessa se on vain miehillä. Daah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei käskyjä täytetä niin sehän on selvää asevelvollisuuden pakoilua ja pakoilusta seuraa aina sotaväen rikoslain seuraamuksia.

        Karkureille ja pakoilijoille on kyllä laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kuule noikin oikene siellä. Armeijassa otetaan esiin elämän realiteetit niin ei siellä kukaan ehdi mitään höpötyksiä miettimään.

        Oletko hölmö? Realiteetti on se, ettei epäkelpoja alokkaita huolita asepalvelukseen. Vaarantavat itsensä lisäksi muidenkin terveyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hölmö? Realiteetti on se, ettei epäkelpoja alokkaita huolita asepalvelukseen. Vaarantavat itsensä lisäksi muidenkin terveyden.

        Osa näyttelee. Ei tutkita tarpeeksi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei käskyjä täytetä niin sehän on selvää asevelvollisuuden pakoilua ja pakoilusta seuraa aina sotaväen rikoslain seuraamuksia.

        Niin ja upseerina työskenteleminen on oikean työnteon pakoilua. Sotia syttyy koska kaikissa maissa on koulutettu upseereita eikä tarvita kuin pieni valhe niin molempien maiden upseerit alkavat haalimaan porukkaa rajalle uhkailemalla ja valehtelemalla ja nojaamalla näihin itsensä keksimiin lakeihin. Sodat eivät lopu milloinkaan niin kauan kun lisää koulutetaan tappajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkureille ja pakoilijoille on kyllä laki.

        Saatananpalvojat ovat luoneet oikein lakeja ettei tappamisesta voi kieltäytyä.


    • Joka aamu herättiin 20 minuutin juoksulenkille, sitten vasta aamutoimet...

      Jessus oli hyvä kunto tuohon aikaa ja mieli kirkas. Ilman armeijaa en olisi kokenut tuota omituista oloa.

      • Anonyymi

        Armeijassa mennään perusasioiden äärelle. Siihen, mikä on välttämätöntä ja millä selviää. Muu on turhaa.


      • Anonyymi

        Ja ne kirpakan kuulakkaat pakkasyöt metsässä ja lämpimän kaminan tuoksu niitä vieläkin on ikävä.


    • Anonyymi

      Mua vähän hirvittäis jos tyyppi EI ole käynyt armeijaa.

    • Anonyymi

      Miksi luonnetta pitäisi kovettaa?

      • Anonyymi

        Kuka on selvinnyt elämästä nyhvertämällä ja itkemällä?


      • Anonyymi

        Armeijasta päästään pois rinta rottingilla. Ylpeänä osaavana ja itsevarmana sotilaana. Se auttaa myös työelämässä, että omaa jämäkän perusluonteen. Tietää, mitä on tekemässä.


      • Anonyymi

        Ennen armeijaa en olisi varmasti päässyt mistään työhaastattelusta läpi: Nyt saa valita paikat, mitkä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armeijasta päästään pois rinta rottingilla. Ylpeänä osaavana ja itsevarmana sotilaana. Se auttaa myös työelämässä, että omaa jämäkän perusluonteen. Tietää, mitä on tekemässä.

        Myös ryhmänjohtotaidot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös ryhmänjohtotaidot!

        Ja miten pikkujouluissa käydään puskapissillä! 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten pikkujouluissa käydään puskapissillä! 🤣🤣🤣

        No no.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on selvinnyt elämästä nyhvertämällä ja itkemällä?

        Luultavasti suurempi osa kuin luonteensa kovettajat ja tunteensa patoajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti suurempi osa kuin luonteensa kovettajat ja tunteensa patoajat.

        Ei pidä paikkaansa. Asioille on hetkensä, mutta koko ikä ei voi olla nyhvertelyä ja näpertelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Asioille on hetkensä, mutta koko ikä ei voi olla nyhvertelyä ja näpertelyä.

        Moni tunteensa kovettaja on nyhvertäjä, näpertäjä ja netissä raivoaja. Eivät saa mitään aikaiseksi, kun eivät osaa käsitellä tunteitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni tunteensa kovettaja on nyhvertäjä, näpertäjä ja netissä raivoaja. Eivät saa mitään aikaiseksi, kun eivät osaa käsitellä tunteitaan.

        Syyttävät sitten kaikkia muita, kuin ei huutamalla ja raivoamalla saakaan sitä mitä haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni tunteensa kovettaja on nyhvertäjä, näpertäjä ja netissä raivoaja. Eivät saa mitään aikaiseksi, kun eivät osaa käsitellä tunteitaan.

        Näet kovin kapeasti. Voihan noitakin olla, mutta enemmistö on ryhdikästä ja oikeudentajuista väkeä. Eihän se armeija tunteiden käsittelyä estä. Juuri sanoin, että kaikille tunteille on hetkensä, mutta sodassa ne eivät saa olla väärässä paikassa esillä. Tiivistät kaiken nyt yhteen nippuun liian simppelisti. Sotilas ei ole robotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttävät sitten kaikkia muita, kuin ei huutamalla ja raivoamalla saakaan sitä mitä haluaisi.

        Siis hetkinen upseerithan juuri saavat huutamalla ja raivoamalla tahtonsa läpi. Siviilityöpaikoillakin ovat juurikin näitä raivoavia jos ei kaikki mene niinkuin itse haluavat. Porukalla käyvät yksittäisten työntekijöiden kimppuun jos itse suunnittelevat ensin päin helvettiä. Voin kertoa monen vuoden kokemuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on selvinnyt elämästä nyhvertämällä ja itkemällä?

        Meillä ainakin joku homoupseeri puhkesi itkemään ja alkoi kiukuttelemaan ettei hän lähtisi meidän kanssa sotimaan ollaan niin paskoja. Hetken päästä sai ylennyksen ja oli taas yhtä hymyä.


    • Armeija sais olla vähän rankempikin nykyään. Toimin paljon esimiestehtävässäkin. Ja armeijasta palaavilla on usei kunto hyvä, mutta käsivoimat ei meinaa riittää. Että sellasia terveisiä kapiaisille.

      • Anonyymi

        Niin saisi olla. Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Fysiikkaa enemmän. Kiitos.


      • Anonyymi

        Tyypillinen kusipää armeijankouluttama jonka suurin huolenaihe on ettei muilla riitä käsivoimat tekemään töitä ettei itse tarvitse.


    • No minusta se mesta ei mun aikaan kovin kaksinen ollut. Suoriuduin kyllä hyvin ja sain palkintoja, mutta minusta se oli vähän nynnytouhua.

      Aina kaikki kunnon meininki siellä tyssäsi siihen, että joku alkoi kitisemään ja vänisemään, ettei jaksa, kykene tai on nälkä, väsy tai äitiä ikävä.

      Luulin, että sissikomppaniaan valitaan ne, jotka haluaa kovan koulutuksen, mutta sinnehän työntivät vaan pohjasakan... ja mä olin varmaan muutaman lisäksi ainoita jotka sinne halus. No se kyllä näkyi, vaan ainahan porukka on niin huono, kun on huonoin lenkki. Onneks saatiin karistettua loppuaikoina se pahin kuona pois ja tehtiin hommia sakilla joka tykkäs siitä. Vemppaukot keksivät keinot vältellä metsäreissuja.

      • Anonyymi

        Eli haluaisit myös armeijasta kovemman?


      • Anonyymi

        Mun mielestä siellä pitäisi pikkuisen enemmän näyttää sitä kovuutta. Ainakin pieni intensiivinen pätkä ja sitten höllötä jos joku ei kestä, mutta olot vois olla vähän rankemmatkin hetkittäin.

        Eihän se mikään päiväkoti ole vaan armeija. Pahoissa paikoissa olotkin on pahat ja on vaan oltava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli haluaisit myös armeijasta kovemman?

        Kyllä. Totuutta vastaavamman.

        Itse kun oltiin paljon ihan itsekseen metsässä, eikä ollut mitään huoltoporukoita, jotka toivat haaleaa nötköttikeittoa suoraan pakkiin ja skapparit ei ollut kurkku suorana huutamassa kaikkea valmiiksi, piti soveltaa ja käyttää omaa päätänsä.

        Joskus oli nälkä, kylmä ja v.tutti, mutta mitäpä siihen marina auttoi? Siellä jossain mörönp.rsiissä tutistiin ja opittiin.

        Mutta minkä mä antaisin vaihtoehdoksi, olisi se, että koko hoito olisi vapaaehtoinen. Ei ole pakko, jos ei halua.

        Itseäni ei mikään muu v.tuttanut kuin ne tyypit, jotka oli pakotettu sinne. Ja voin sanoa suoraan, ettei niistä ollut tälle valtiolle puolustuksellisesti kuin haittaa ja turha menoerä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä siellä pitäisi pikkuisen enemmän näyttää sitä kovuutta. Ainakin pieni intensiivinen pätkä ja sitten höllötä jos joku ei kestä, mutta olot vois olla vähän rankemmatkin hetkittäin.

        Eihän se mikään päiväkoti ole vaan armeija. Pahoissa paikoissa olotkin on pahat ja on vaan oltava.

        No ei tartte kaikkeakaan ampua yli, mitä siellä kyllä myöskin osattiin tehdä. Mutta kyllä saa olla reipasta menoa ja toisaalta muistan senkin, että kyllä siellä taistelijatoveria autettiin, että koko nippu pysyi kasassa. Eihän kaikki ole samanlaisia, mutta yleensä ne ketä mielellään auttoi, yrittivät myöskin itsekin sen mitä pystyi, eivätkä marisseet.. eivät vaan jaksaneet ja heitä itseäänkin harmitti. Mutta sellainen onkin täysin normaalia...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä. Totuutta vastaavamman.

        Itse kun oltiin paljon ihan itsekseen metsässä, eikä ollut mitään huoltoporukoita, jotka toivat haaleaa nötköttikeittoa suoraan pakkiin ja skapparit ei ollut kurkku suorana huutamassa kaikkea valmiiksi, piti soveltaa ja käyttää omaa päätänsä.

        Joskus oli nälkä, kylmä ja v.tutti, mutta mitäpä siihen marina auttoi? Siellä jossain mörönp.rsiissä tutistiin ja opittiin.

        Mutta minkä mä antaisin vaihtoehdoksi, olisi se, että koko hoito olisi vapaaehtoinen. Ei ole pakko, jos ei halua.

        Itseäni ei mikään muu v.tuttanut kuin ne tyypit, jotka oli pakotettu sinne. Ja voin sanoa suoraan, ettei niistä ollut tälle valtiolle puolustuksellisesti kuin haittaa ja turha menoerä.

        Eikö näistä lunteista tullut kunnon sotilaita, jäivätkö he kurssin jälkeen väipäkkeiksi?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä. Totuutta vastaavamman.

        Itse kun oltiin paljon ihan itsekseen metsässä, eikä ollut mitään huoltoporukoita, jotka toivat haaleaa nötköttikeittoa suoraan pakkiin ja skapparit ei ollut kurkku suorana huutamassa kaikkea valmiiksi, piti soveltaa ja käyttää omaa päätänsä.

        Joskus oli nälkä, kylmä ja v.tutti, mutta mitäpä siihen marina auttoi? Siellä jossain mörönp.rsiissä tutistiin ja opittiin.

        Mutta minkä mä antaisin vaihtoehdoksi, olisi se, että koko hoito olisi vapaaehtoinen. Ei ole pakko, jos ei halua.

        Itseäni ei mikään muu v.tuttanut kuin ne tyypit, jotka oli pakotettu sinne. Ja voin sanoa suoraan, ettei niistä ollut tälle valtiolle puolustuksellisesti kuin haittaa ja turha menoerä.

        Kuulostaa, että itse olet vetänyt hyvällä asenteella ”tuli mitä tuli, tehdään”. Hieno suoritus. Arvostan.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei tartte kaikkeakaan ampua yli, mitä siellä kyllä myöskin osattiin tehdä. Mutta kyllä saa olla reipasta menoa ja toisaalta muistan senkin, että kyllä siellä taistelijatoveria autettiin, että koko nippu pysyi kasassa. Eihän kaikki ole samanlaisia, mutta yleensä ne ketä mielellään auttoi, yrittivät myöskin itsekin sen mitä pystyi, eivätkä marisseet.. eivät vaan jaksaneet ja heitä itseäänkin harmitti. Mutta sellainen onkin täysin normaalia...

        Hyvä. Sulle on jäänyt mukaan toi, että ryhmä tekee asiaa yhdessä. Kirjoitat erittäin hyviä esimerkkejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö näistä lunteista tullut kunnon sotilaita, jäivätkö he kurssin jälkeen väipäkkeiksi?

        No en tiedä mitä heille jäi koulutuksesta käteen? Varmaan vaan 8 kk poissaolo äidin ruuista?🤷‍♂️

        Mä en niihin oo jälkeenpäin missään törmännyt, niin en tiedä miten siviilissä pärjäävät, mutta oli niissäkin ihan kelpo sällejä noin muuten... ei sitten kassulla niiden kanssa ollut mitään, siinä ne suhas missä muutkin, mutta kunhan eivät vaan erehtyneet lähtee metsään, siitä ei tullut yhtikäs mitään. 🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No en tiedä mitä heille jäi koulutuksesta käteen? Varmaan vaan 8 kk poissaolo äidin ruuista?🤷‍♂️

        Mä en niihin oo jälkeenpäin missään törmännyt, niin en tiedä miten siviilissä pärjäävät, mutta oli niissäkin ihan kelpo sällejä noin muuten... ei sitten kassulla niiden kanssa ollut mitään, siinä ne suhas missä muutkin, mutta kunhan eivät vaan erehtyneet lähtee metsään, siitä ei tullut yhtikäs mitään. 🙄

        Niin ekan kerran ymmärtäis, mutta harjoitusten toistuessa…Ei.

        Sanoisin, että v.tutuksen alaisena yleensä muodostuu timantteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa, että itse olet vetänyt hyvällä asenteella ”tuli mitä tuli, tehdään”. Hieno suoritus. Arvostan.

        No kyllähän mä tykkäsin touhusta. Olin usein ryhmänjohtajana, kun alikessut loppu kesken. Ja sit vedettiin parhaimmat väijyt ihan ilman "isoja" herroja.

        Asenne on hyvä olla kohdallaan, mutta jos minäkin oisin ollut siellä pakosta, ois varmaan kyrsinyt... mietin, että jos minusta ois väkisin tehty tykkimies, ois varmaan mennyt perseilyks koko touhu. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Sulle on jäänyt mukaan toi, että ryhmä tekee asiaa yhdessä. Kirjoitat erittäin hyviä esimerkkejä.

        No mä olin sissinä...ei metässä yksin pärjää....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No en tiedä mitä heille jäi koulutuksesta käteen? Varmaan vaan 8 kk poissaolo äidin ruuista?🤷‍♂️

        Mä en niihin oo jälkeenpäin missään törmännyt, niin en tiedä miten siviilissä pärjäävät, mutta oli niissäkin ihan kelpo sällejä noin muuten... ei sitten kassulla niiden kanssa ollut mitään, siinä ne suhas missä muutkin, mutta kunhan eivät vaan erehtyneet lähtee metsään, siitä ei tullut yhtikäs mitään. 🙄

        Ihmisen pitäs päästä kokemaan se mukavuusrajan ylitys, v.mäinen epämiellyttävyys ja sen jälkeen jumalaton onnistumisen tunne. Sitten vasta käsittää itseään. Monella nuorella se on muuttanut itsetuntoa positiiviseen päin. Vahvemmaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ekan kerran ymmärtäis, mutta harjoitusten toistuessa…Ei.

        Sanoisin, että v.tutuksen alaisena yleensä muodostuu timantteja.

        Joillekin se v.tutus on voimavara, toisille syy flekmatisoitua entisestään. 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kyllähän mä tykkäsin touhusta. Olin usein ryhmänjohtajana, kun alikessut loppu kesken. Ja sit vedettiin parhaimmat väijyt ihan ilman "isoja" herroja.

        Asenne on hyvä olla kohdallaan, mutta jos minäkin oisin ollut siellä pakosta, ois varmaan kyrsinyt... mietin, että jos minusta ois väkisin tehty tykkimies, ois varmaan mennyt perseilyks koko touhu. 🤔

        Ja miettikää just koko elämää; armeija-aika on kovin lyhyt koko elämänkaaressa. Se vain monesti käydään siinä iässä, että viikonloppukin on iäisyys.

        Miksi koit tykkimiehen osuuden noin? Sisseillä tapahtui enemmän? Tykistössä tylsää?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä olin sissinä...ei metässä yksin pärjää....

        Kävitkö heti kun pääsit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen pitäs päästä kokemaan se mukavuusrajan ylitys, v.mäinen epämiellyttävyys ja sen jälkeen jumalaton onnistumisen tunne. Sitten vasta käsittää itseään. Monella nuorella se on muuttanut itsetuntoa positiiviseen päin. Vahvemmaksi.

        Niin. Siis samaa mieltä. Mutta tuohonkin liittyy se perinpohjainen motivaatio....oletko siellä omasta halusta vai pakotettu. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen pitäs päästä kokemaan se mukavuusrajan ylitys, v.mäinen epämiellyttävyys ja sen jälkeen jumalaton onnistumisen tunne. Sitten vasta käsittää itseään. Monella nuorella se on muuttanut itsetuntoa positiiviseen päin. Vahvemmaksi.

        Voin sanoa, että minusta ei olisi vaikka huippu-urheilijaksi. Niin paljoa ei kilpailu kiinnosta, että peräsuoli pitkällä painaisin sappea oksentaen, että pärjään hiihdossa, mutta joillekin se on elämä....sekin. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joillekin se v.tutus on voimavara, toisille syy flekmatisoitua entisestään. 🤔

        Näinkin valitettavasti on.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin. Siis samaa mieltä. Mutta tuohonkin liittyy se perinpohjainen motivaatio....oletko siellä omasta halusta vai pakotettu. 🤔

        Mistä saadaan motivaatio? Mistä se syntyis?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voin sanoa, että minusta ei olisi vaikka huippu-urheilijaksi. Niin paljoa ei kilpailu kiinnosta, että peräsuoli pitkällä painaisin sappea oksentaen, että pärjään hiihdossa, mutta joillekin se on elämä....sekin. 😁

        No armeijan harjoitus loppuu aikanaan, urheilu kestää koko iän :)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joillekin se v.tutus on voimavara, toisille syy flekmatisoitua entisestään. 🤔

        Ehkä he tajusivat myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja miettikää just koko elämää; armeija-aika on kovin lyhyt koko elämänkaaressa. Se vain monesti käydään siinä iässä, että viikonloppukin on iäisyys.

        Miksi koit tykkimiehen osuuden noin? Sisseillä tapahtui enemmän? Tykistössä tylsää?

        No puoli vuotta tai vuosi ratkeisee kovasti, kun ei ole vielä esim. Ammattia...🤔

        No tykkimies-juttu oli oikeastaan toksisesta maskuliinisuudesta hölmö lipsaus, ei merkitä sitä pöytäkirjoihin. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävitkö heti kun pääsit?

        Joo. Eka mshdollinen saapumiserä kyseiseen varuskuntaan ja komppaniaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saadaan motivaatio? Mistä se syntyis?

        No jos armeijan käynti olisi vapaaehtoista, voisi vaikka yritykset saada verovähennyksiä armeijan käyneistä tms. Tähän aikaan ei motivaatiota kaikilta tartte edes pumpata, mutta siitä pitää tehdä hyvä juttu... nythän se on vaan pakko miehille.

        Ja kun se on massiivista sikanautajuttua, sekä se ammattihenkilöstö (kouluttajatkin) on väsyneitä systeemiin, ei se palvele ketään.... systeemi on luotu iät ajat sitten, nyt eletään jo 2022 vuotta. Ei minun poikaakaan motivoi samat jutut kuin minua 1998...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä he tajusivat myöhemmin.

        Hatara toive...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No armeijan harjoitus loppuu aikanaan, urheilu kestää koko iän :)

        Joo, mutta tahtotila pitäis olla liki sama...

        Mä muistan kun osallistuttiin varuskunnan kilpailuihin, niin kyllä se oma porukka oli kaikille tärkein...sit mentiin ja kannettiin vaikka puolikuolleet mukana. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä he tajusivat myöhemmin.

        Oletko itse käynyt armeijan? Mitä kokemusta siitä sinulla on? Ja oletko ap?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jos armeijan käynti olisi vapaaehtoista, voisi vaikka yritykset saada verovähennyksiä armeijan käyneistä tms. Tähän aikaan ei motivaatiota kaikilta tartte edes pumpata, mutta siitä pitää tehdä hyvä juttu... nythän se on vaan pakko miehille.

        Ja kun se on massiivista sikanautajuttua, sekä se ammattihenkilöstö (kouluttajatkin) on väsyneitä systeemiin, ei se palvele ketään.... systeemi on luotu iät ajat sitten, nyt eletään jo 2022 vuotta. Ei minun poikaakaan motivoi samat jutut kuin minua 1998...

        Siis täh? Yrityksille verovähennyksiä niistä jotka ovat käyneet tappajakoulutuksen? Askel lähemmäksi natsitouhua vitun idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täh? Yrityksille verovähennyksiä niistä jotka ovat käyneet tappajakoulutuksen? Askel lähemmäksi natsitouhua vitun idiootti.

        Täällä ei kyllä sallita tuollaista kieltä! Oletko ylläpidosta kun ei törkyviestisi poistu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis täh? Yrityksille verovähennyksiä niistä jotka ovat käyneet tappajakoulutuksen? Askel lähemmäksi natsitouhua vitun idiootti.

        Juuri niin, mutta ei se mitään natsitouhua ole.

        Vaan yhteiskunnan porkkana kansalaisille siitä, että maassa on koulutettu puolusvoimat ja sitä arvostetaan.
        Ja aseista kieltäytyjä voi saada veroedun vaikka huoltojoukoista. 😊👌


    • Anonyymi

      Nyt lähtee onneksi valtava määrä väkeä lisättyyn kertsiin. Hyvä
      Hyvä.

    • Anonyymi

      Ilman armeijaa nykyvellip***seet eivät tiedä, mikä on ”välttämätön”.

    • Anonyymi

      Elämä opettaa ei armeija.

      • Anonyymi

        Armeija opettaa katsomaan sitä elämää.


      • Anonyymi

        Miten tuo poissulkee armeijan käymisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo poissulkee armeijan käymisen?

        Niinpä…


    • Anonyymi

      Itse sain yli 30v sitten vapautuksen kokonaan palvelusta. Sain kymmenenpisteen vinkin ettei kannata mennä edes kutsuntaan. Sain kutsuntatodistuksen postista parissa päivässä kirjattuna.

      Olen kyllä sitä mieltä, että intti kannattaa käydä. Meille joilla oli syyt olla pois olisi ollut hyvä saada edes kansalaistaito-opetusta. Pieni finlex koulutus 8kk ilman lomaa n. 150km päässä kotoa olisi ollut hyvä 1980-90 luvun taitteessa!

      • Anonyymi

        Nykyään pääsee paikallusjoukkoihin, reserviläisiin ym maanpuolustusvapaaehtoiskpulutukseen.


    • Anonyymi

      Noista syistä en ole täysin samaa mieltä. Eipä se juuri luonteen lujuutta kasvattanut. Lähinnä opetti toimimaan nopeasti ja sitten odottamaan loppupäivän. Kiirehtimään paikasta A paikaan B ja sitten odottamaan kymmenen tuntia kuljetusta paikkaan C. Vaan siis hyvä, jos sinä sait siitä irti luonteen lujuuttakin. Ehkä itse olen tuolta osin jo valmiiksi tarpeeksi vahva, kun en tuollaista tarvinut.

      • Anonyymi

        Missäpä muualla saisit saman kokemuksen kuin armeijan tuon ajan sinulle tarjoaa? Olet oppinut sinäkin sietämään sellaista, mikä vieläkin sanoistasi osin läpi kuultaa, ettet kyllä vapaa-aikoinasi tekisi. Jokainen meistä saa tarvitsemallemme kohdille kokemusta ja näkemystä.

        Sitähän sotatila juuri on. Absurdia. Ei 8-16 rutiinia. Ennalta-arvaamatonta, hidasta, nopeaa, ei omia päätöksiä, ei omia reittejä.

        Onko sulla luonteessa noin muuten pitkä vai lyhyt pinna ollut? Ihan vaan kiinnostuksesta kysyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpä muualla saisit saman kokemuksen kuin armeijan tuon ajan sinulle tarjoaa? Olet oppinut sinäkin sietämään sellaista, mikä vieläkin sanoistasi osin läpi kuultaa, ettet kyllä vapaa-aikoinasi tekisi. Jokainen meistä saa tarvitsemallemme kohdille kokemusta ja näkemystä.

        Sitähän sotatila juuri on. Absurdia. Ei 8-16 rutiinia. Ennalta-arvaamatonta, hidasta, nopeaa, ei omia päätöksiä, ei omia reittejä.

        Onko sulla luonteessa noin muuten pitkä vai lyhyt pinna ollut? Ihan vaan kiinnostuksesta kysyn.

        Kyllähän tuon kokemuksen saa helposti, jos haluaa. Kävelee vaikka paikasta A bussipysäkille B odottamaan linja-autoa C, jonka seuraava vuoro tulee kymmenen tunnin kuluttua. Hyvin helppoa useilla haja-asutusalueilla tässä maassa.

        Sullahan taas ei ole mitään käsitystä mun arjestani, eli eipä sulla ole mitään käsitystä siitä mitä vapaa-aikanani teen. Noin yleisesti ottaen mulla on turhankin pitkä pinna ja lehmän hermot, suhtaudun viivästyksiin hyvin lungisti. Ei se silti muuta ton touhun typeryyttä. Sitä vielä korosti se jätkien jatkuva ulvonta ja valitus millon mistäkin. No, onhan siinä tietysti ero, kun vapaa ehtosesti sinne menee ja kapiaisen perheessä kasvaneena tietää jo etukäteen mihin pelleilyyn se peruskoulutuskausi menee. Mutta juu, reilusti rankempaa saisi intti olla. Pelkkää pelleilyä se alku on.


    • Anonyymi

      Vihervasemmistolaiset ei käy armeijaa, mutta uho on kyllä kovinta.

      • Anonyymi

        Voi olla näinkin? En tunne sitä porukkaa.


      • Anonyymi

        Sellaiset kuten Mestarinne .


    • Anonyymi

      Pitää tehdä tuonne vaade, että jopa pikkusen rankempaa toivotaan. Ans kattoo. Ei se oo kiva jos porukoilla on nykysin liian lepsu kuva paikasta. 🤔

    • Anonyymi

      Jokainen ei pysty, ei kykene, ja siitä säädetään laissa:

      "Asevelvollisuuslain (10§) mukaan "asevelvollinen vapautetaan palveluksesta rauhan aikana, jos hänellä on vaikea vamma tai sairaus, joka estää palveluksen asevelvollisena, tai jos hänen todetaan terveydentilansa vuoksi olevan kykenemätön palvelukseen niin pitkän ajan, ettei hänen kouluttamisensa myöhemminkään olisi tarkoituksenmukaista, taikka jos hän on vaaraksi palvelusturvallisuudelle."

      - Sheena

      • Anonyymi

        (Lue aloitus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Lue aloitus).

        Rintamakarkuruuden ymmärrän kyl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Lue aloitus).

        Luin ja samaa mieltä mitä laki. Kaikille ei asepalvelus sovi. Niille, joille asepalvelus sopii, olisi haitallista, jos kaikki sopimattomat sählät olisi mukana.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin ja samaa mieltä mitä laki. Kaikille ei asepalvelus sovi. Niille, joille asepalvelus sopii, olisi haitallista, jos kaikki sopimattomat sählät olisi mukana.

        - Sheena

        Lukemisen jälkeen: Ymmärrä aloitus.


    • Anonyymi

      No ei armeija muuta opettanut kuin että kantaupseerit ovat kusipäitä ja kusipäiden kouluttamat reservinupseerit ovat siviilityöpaikoillakin koko työntekijän elämänkaaren ajan kusipäitä. Ei armeija lopu pelkästään siihen vuoden armeija-aikaan sieltä kun koulutetaan näitä suomenleijona kusipäitä niin leikkivät upseereita siviilityöpaikoillakin ja kättä lyödään lippaaseen vastaantullessa ja se kestää siihen saakka kun joskus ehkä pääsee eläkkeelle jos pääsee. Aika rasittavaa katsella kun aikuiset "miehet" leikkivät mutta tällainen tämä diktatuuri on eikä sitä voi muuttaa.

    • Anonyymi

      En minä puolusta tätä maata. Olen käynyt armeijan joo. Selkä on niin kipee etten pysty sotimaan sori vaan. Jos hallitus haastaa venäjää sotaan niin sotikoot itse sitten.

      • Anonyymi

        Eli ryhdyt rintamakarkuriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ryhdyt rintamakarkuriksi.

        Saatanapalvojat ovat keksineet hienon termin ihmiselle joka ei halua tappaa lajitovereita. Rintamakarkuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanapalvojat ovat keksineet hienon termin ihmiselle joka ei halua tappaa lajitovereita. Rintamakarkuri.

        Olet ollut sekaisin koko päivän. Jos ei karkuri niin vellip. Rse sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanapalvojat ovat keksineet hienon termin ihmiselle joka ei halua tappaa lajitovereita. Rintamakarkuri.

        Sotilaat ovat keksineet hyvän nimen miehille jotka eivät halua puolustaa naisiaan ja maataan, ja nauttia kumminkin suojelusta: pelkuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotilaat ovat keksineet hyvän nimen miehille jotka eivät halua puolustaa naisiaan ja maataan, ja nauttia kumminkin suojelusta: pelkuri.

        Niin, joo sitä jälkikasvuakin olisi ihan hyvä miettiä. Eikö se ole puolustamisen arvoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, joo sitä jälkikasvuakin olisi ihan hyvä miettiä. Eikö se ole puolustamisen arvoista?

        Sanopas ketä vastaan tässä ollaan taas ajautumassa "puolustautumaan"? Venäjän kansa ei halua sotaa. Keitä ovat he jotka tämänkin sodan ovat saaneet aikaiseksi? Ei pelkkä Putini mitään sotaa saa aikaiseksi. Ne on ne puolustusvoimien kantarunkkarit jotka noudattavat yhden höperön käskyä. On vissiin niin hyvät liksat ja edut että kyllä kannattaa tapattaa muiden ihmisten lapset jotta saa sitten ylennyksen.

        Kertokaa ihmeessä jos olen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotilaat ovat keksineet hyvän nimen miehille jotka eivät halua puolustaa naisiaan ja maataan, ja nauttia kumminkin suojelusta: pelkuri.

        Mistä vitun suojelusta vitun idiootti itsehän siellä sodassa painetaan menemään ja kantarunkkarit ohjailee kaukana bunkkerista käsin kansalaisia kuolemaan ja tappamaan. Vitun outoa suojelua. Kyllä minut saa kantaupseeri tappaa vaikka heti jos sillä voi sodan estää ei pelota hiukkaakaan. Ei muutenkaan kiinnostaisi enää kattella samoja siviilissäkin upseereita leikkiviä kättä lippaaseen vetäviä kusipäitä joiden päässä ei liiku mitään muuta kuin liikekannallepano. Sitä odotetaan kuola suusta valuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä vitun suojelusta vitun idiootti itsehän siellä sodassa painetaan menemään ja kantarunkkarit ohjailee kaukana bunkkerista käsin kansalaisia kuolemaan ja tappamaan. Vitun outoa suojelua. Kyllä minut saa kantaupseeri tappaa vaikka heti jos sillä voi sodan estää ei pelota hiukkaakaan. Ei muutenkaan kiinnostaisi enää kattella samoja siviilissäkin upseereita leikkiviä kättä lippaaseen vetäviä kusipäitä joiden päässä ei liiku mitään muuta kuin liikekannallepano. Sitä odotetaan kuola suusta valuen.

        No niin rauhoitutaanpas siellä ettet tee enempää hallaa itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin rauhoitutaanpas siellä ettet tee enempää hallaa itsellesi.

        Miten niin hallaa itselleni? Ei tänne kirjoittelun pitäisi vaikuttaa yhtään mihinkään ellei sitten kantadiktaattorit seuraile palstaa ja ip osoitteita jonka pitäisi olla laitonta. Ei teillä ole minkäänmoista oikeutta puuttua kenenkään elämään tasa-arvoisessa valtiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin hallaa itselleni? Ei tänne kirjoittelun pitäisi vaikuttaa yhtään mihinkään ellei sitten kantadiktaattorit seuraile palstaa ja ip osoitteita jonka pitäisi olla laitonta. Ei teillä ole minkäänmoista oikeutta puuttua kenenkään elämään tasa-arvoisessa valtiossa.

        Ei tässä enää muutenkaan voi enempää hallaa tulla kun on koko elämä vierähtänyt saatanapalvojien opeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, joo sitä jälkikasvuakin olisi ihan hyvä miettiä. Eikö se ole puolustamisen arvoista?

        Naiset ja jälkikasvu. Samaa tunteisiin vetoavaa kikkaa saatananpalvojat ovat käyttäneet jo vuosituhansia sotia oikeuttaakseen. Saatana on voittanut joka kerta. Sotateollisuuden päälliköt ovat tehneet rutosti rahaa samalla jipolla.

        Kertokaa ihmeessä jos voitte todistaa että olen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin rauhoitutaanpas siellä ettet tee enempää hallaa itsellesi.

        Ei oikein isompaa hallaa voi tulla jos ajattelee itsemurhaa jo päivittäin vuosikymmeniä pitäneet pilkkanansa.


    • Anonyymi

      Täyttä soopaa, ainoa asia mitä tuli opittua armeijassa että ole sokea oikeaan aikaan ja pää kiinni silloin kun ei kysytä. Kiellä totuus silloin jos kokonaiskuva kärsii. Sellijengit sai tehdä mitä huvitti

    • Anonyymi

      Leijonaklubin runkkarit poistivat täältä viestin.

    • Anonyymi

      Itse olisin hallinnut suorittaa puolustusvoimat sanoi ei
      Silloin aikoinaan.
      Itse tiedän mihin tulen sijoitetuksi valtion organisaatiossa jos tulee tosi paikka.

    • Anonyymi

      Nyt kun monet naiset on käyneet armeijan, lähtee sotaan molemmat vanhemmat perheestä ja lapset Ruotsiin kuten edellisessä sodassa. Siellä oppivat rettelöimään mielenosoituksissa, tulee uutta sotahullua kansaa heistä.

      • Anonyymi

        No onneksi oma mieheni on toisen EU maan kansalainen. Saa sitten tarpeen vaatiessa ottaa muksut mukaansa ja poistua maasta.


    • Anonyymi

      -Käyräcä kuin joku tunneli.

    • Anonyymi

      Kuulun ikäryhmään, jolle armeija oli "itsestäänselvä" asia ja poispääsyn jälkeen paikka tulikin unohdettua samantien. Eipä tuota ole missään kysytty ja ei ketään kiinnosta, paitsi jotakin juopunutta saunaillassa, ehkä. - cu-

    • Anonyymi

      Luulisi nykyään jo osattavan profiloida ketä kannattaa ajatellakaan mihinkään aitoon taistelutilanteeseen. Kun on kuitenkin tutkittu että hyvin pieni osuus loppujen lopuksi tähtäämällä ampuu vihollista kohti. Monet ei ammu ollenkaan tai huitellee luotinsa taivaalle, pusikoihin. Että jotain snaipperipsyykeä hakisivat siinä jo kutsunnoissa. Ja se voi hyvinki olla jotain persoonallisuushäiriötä sitten se. Jonka avittamana saa tappioita viholliselle aikaan. Muista voi olla enemmänki harmia. Siksi kai tuolla Venäjällä ja Ukrainassa niitä palkkasotilaita käytetään, toimeensa kelvollisia. Venäjän kehnon sotamenestyksen voi ottaa myös tältä kannalta, ovat liian sivilisoituneita tositoimiin.

      • Anonyymi

        Tuosta kulutus/osuma-ratiosta, esim. vietnamissa jälkeenpäin kalkuloituna todettiin 2000 ohilaukausta yhtä osumaa kohden, siis usan joukoilla mutta rahallisesti, eihän sodan aikana ollakaan köyhiä, ainakaan tuo valtio. - cu-


      • Anonyymi

        Tuota luonnetyyppiä sovelletaan suppeammissa piireissä. Esim. Ranskanmaalla gign-joukoissa introvertit ja passiivisluonteiset valikoidaan snaippereiksi ja ekstrovertit ovienpotkijoiksi. Samaa varmaan sovelletaan muissakin maissa. - cu-


      • Anonyymi

        Joo se on hienoa että on korkeakoulutettu ihmisiä profiloimaan tehokkainta tappamista. Hienoa ihmiskunta kyllä viisaat tietää.


    • Jos luonteen kovettamisella tarkoitetaan itseluotamuksen kasvua siihen että pystyy käymään mukavuusalueen ulkopuolella niin samaa mieltä toki.
      Muuten sanoisin että kannattaa käydä armeija jotta luonteen kovuudesta (tai jonkun mielestä heikkoudesta)voisi jatkossa hieman joustaa. Minusta näyttää että yhteiskunta on yhä selvemmin menossa kohti lokeroivampaa elämäntyyliä jossa vastakkainasettelu on arkea.
      Armeijassa jossa samaan tupaan pistetään ihmisiä eri elämän lähtökohdista on yllättävän avartavaa. Se että pitää tulla toimeen kaikkien kanssa yhteisen päämäärän saavuttamiseksi on taito josta on hyötyä jatkossakin.

    • Anonyymi

      Herkkiä nuo homot.

    • Anonyymi

      Intti oli hyvää aikaa , miehistyin.-

      245838

    • Anonyymi

      Kävin armeijan vuonna 1976 ja minusta se oli vaan pelkkä kiusaamislaitos. Vanhat äijät siellä huusi naama punaisena ja pilkkasivat alokkaita, sekä keksivät erilaisia nöyryyttämis leikkejä.
      En arvostanut kapiaisi ollenkaan. Niillä oli heikko itsetunto ja kamala tarve nöyryyttää muita.
      Intistä jäi huono maku enkä voi suositella sitä kellekkään. Armeijassa narsistiset luonteet tulee parhaiten/pahiten ilmi ja voivat huoletta kiusata ihmisiä omien mieltymyksien mukaan.

      • Anonyymi

        Pahinta siinä on että ne kantarunkkarit oikeasti ajattelevat olevansa muita parempia. Esittävät uskovaisia ja samaan aikaan opettavat tappamaan.


    • Anonyymi

      Diaprtes ei ole nykyisin hengenvaarallinen. Silti diapeetikkoja ei huolita armeijaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe