täällä Pohjolassa on muutaman kuukauden päästä todellisuutta.
Allaolevan kirjoitin Politiikka-sivuilla, mutta
tällä sivulla taitaakin olla oikea paikka.
-----
Elokuussa aikoo saksalainen yritys markkinoida ideansa pohjoismaissa internetin kautta.
Työvoimaa haetaan ja se, joka lupaa tulla töihin halvimmalla, voittaa. Ostajat ovat yrityksiä.
Normaalia internetillä tapahtuvaa huutokauppaa, mutta korkeimman jarjouksen sijasta voittaa halvin tarjous.
Tämä oli tavallista 1800-luvulla kun myytiin ns. huutolaisia sille joka halvimmalla osti.
Saksassa ovat ne yrittäjät, jotka ovat palveluksia käyttäneet, laskeneet palkkakuluja
n. 15 %:lla.
Mitä mieltä ovat työttömät näistä uusista tuulista?
Huutolaismenetelmä nettiin
6
459
Vastaukset
- uuuuuuuuuuu
Nyt tehny tuolla menetelmalla toita 3 vuotta. Nettopalkka 8000e kuussa, joten ei yhtaan huonompi konsti.
- työtönniilo
Suomessa ei taida tuo homma toimia. Täällä on palkkakustannukset jo valmiiksi alennettuja vähintäänkin tuon 15%.
Tuleeko työmarkkinoillekin tämä halpamarketeista tuttu menetelmä, ei niin väliä laadusta, kunhan on halpaa.- "tietäjä"
Totahan se on nytkin. Mene vaan mihin kauppaan tahansa niin ei ne osaa ja tiedä, mutta työssä ovat kuitenkin. Eikä niille tarvitse maksaa täyttä palkkaa kun eivät omista oikeuksistaan tiedä, tyytyvät vähään ja eivät sano vastaan. Kunhan saavat vuokrat maksettua niin muulla niin väliä. Tähän tämä on jo mennyt, työelämä.
- eräs kolmas
Kilpailutetuhan työpaikat palkkoineen on jo nyt, harvemmin vaan yritysjohtajat palkkaa sitä halvinta. Kokemus opettaa.
- Pitkän aikaa työtön
... mitään huutokauppaa halvimmista työntekijöistä. Sehän on kohta täysin ilmaista. Välityksestä huolehtii "Työnvälitys".
- Vinkki Filatoville
No mutta tässähän olisi Filatoville ja jollekin ovelalle nykyliberaalille loistopaikka rikastua todella tukkumyynnillä.
Uuslipilaari perustaa työnvälitysfirman. Filatov tekee diilin lafkan kanssa ja runnoo läpi orjatyölain. Sitten eikun välittämään ihmisiä tukussa lipilaarille, joka pystyy hinnoittelemaan ilmaistyöntekijät huutokaupassa taatusti aina halvimpaan hintaan.
Koska orjille maksetaan vain työmarkkinatuki ylläpitokorvaus eikä ole mitään reaalisia mahdollisuuksia työtaisteluun, pienimmästäkin minimipalkasta jää vielä mukavasti hilloa yli vähintään puolen vuoden ajan. Vaikka tuotto jaettaisiin kolmeen osaan (liberaalilafka, saksalainen ihmishuutokauppa ja Filatov), rahaa tulisi rapeasti koska sekä ostajia että tavaraa olisi rutkasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716