Nainen miten tekisit

Anonyymi

Silakkalaatikkoa jos joku mies pyytäisi tai haluaisi sitä eli miten tekisit ja mitä kalaa ym ja miten tarjoaisit entä jälkkäri ja parin tunnin päästä mitä kahvipöydässä

30

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulle särkeä ja ruutanaa. Hyvässä lykyssä tukehdut keitokseen

      • Anonyymi

        Ajattelin kyllä et laittaisit silakkaa tai anjovista taikka janssonin fileitä tai jopa lohta tai siikaa ja mitä jälkkäriksi


      • Anonyymi

        Särki on hyvä kala, vaikka te vasemmistolaiset ette syökään muuta kuin kasvatus lohta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin kyllä et laittaisit silakkaa tai anjovista taikka janssonin fileitä tai jopa lohta tai siikaa ja mitä jälkkäriksi

        Janssoninkiusaus on kyllä hyvää. Kyytipojaksi vielä raikasta piimää ja ruislimppua, avot.
        😋💦


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Janssoninkiusaus on kyllä hyvää. Kyytipojaksi vielä raikasta piimää ja ruislimppua, avot.
        😋💦

        Mut kyl anjovis tai silakka tai lohi tai siikakin käy siihen


    • Kysyisin ihan ensin, että onko väliä kummalla naamalla ryhdyn keittiöpuuhiin. Komealla miesnaamalla vai vähemmän kauniilla naisnaamalla? Että onko merkitystä mimmoinen pöperö tulee?

      Tai kummallako naamalla se hymyssä suin tarjoillaan jahka ruoka on valmis?

      Sitten lätkisin silakat laatikkoon ja uuniin. Ps. Uunin kestävään laatikkoon.

      • Anonyymi

        Koska aikamiespoika välis kyselee mitä hän voisi laittaa naiselle ;)))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska aikamiespoika välis kyselee mitä hän voisi laittaa naiselle ;)))

        Sitä hänen kannatta tiedustella naiselta, jolle kokkaa. :)


    • Anonyymi

      Ilman muuta tekisin, jos mies sitä pyytäisi; meillä tämä toimii puolin ja toisin eli tykätään tehdä asioita toiselle, sellaisia jotka saa toisen hyvälle tuulelle tai lisää hyvinvointia tai on vaan mukavaa.

      Silakkalaatikkoon tulee luonnollisesti silakkaa! Silakkaa, sipulia, perunoita, kermaa, suolaa ja kokonaisia maustepippureita.

      • Anonyymi

        Välis-tolluka luulee että nainen on miehen siivooja-taloudenhoitaja, jonka suurin haave on passata miestä :D


      • Anonyymi

        Muuten hyvä ohje, mutt yks oleellinen asia puuttuu. Laatikkoon päällimmäiseksi muutama himpun verran suolainen sian kylkisiivu. Paistuvat rapeiksi, siinä laatikon päällä ja antavat makua koko laatikkoon. Homma on opittu vanhoilta karjalaisilta evakkomummoilta, sielläpäin söivät paljon kalaa ja höystivät silakkalaatikotkin vähällä lihalla, ainakin jos ruokavieraita oli tiedossa. Kermaa ei tarvittu, munamaito riitti, jos oli niitä siankylkisiivuja.

        Talvella käyttivät usein ainoastaan suolasilakkaa, josta piti liottaa ylimääräistä suolaa pois yön yli vesiastiassa. Kesäisin hieman suolasilakkaa ja ruodotonta tuoretta silakkaa sekaisin, kalan maku pääsee oikeuksiinsa. Kalaisan laatikkoruuan voi tehdä muustakin kalasta kuin silakasta tai muikusta.

        Välis nyt halusi kuitenkin juuri silakkalaatikon, jonka suosio on muuten hiipumassa. Vanhukset muuten pitää yhä siitä, nuorempisukupolvi ei oikein arvosta, kuten ei kaalilaatikkoakaan, tai kaalikääryleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä ohje, mutt yks oleellinen asia puuttuu. Laatikkoon päällimmäiseksi muutama himpun verran suolainen sian kylkisiivu. Paistuvat rapeiksi, siinä laatikon päällä ja antavat makua koko laatikkoon. Homma on opittu vanhoilta karjalaisilta evakkomummoilta, sielläpäin söivät paljon kalaa ja höystivät silakkalaatikotkin vähällä lihalla, ainakin jos ruokavieraita oli tiedossa. Kermaa ei tarvittu, munamaito riitti, jos oli niitä siankylkisiivuja.

        Talvella käyttivät usein ainoastaan suolasilakkaa, josta piti liottaa ylimääräistä suolaa pois yön yli vesiastiassa. Kesäisin hieman suolasilakkaa ja ruodotonta tuoretta silakkaa sekaisin, kalan maku pääsee oikeuksiinsa. Kalaisan laatikkoruuan voi tehdä muustakin kalasta kuin silakasta tai muikusta.

        Välis nyt halusi kuitenkin juuri silakkalaatikon, jonka suosio on muuten hiipumassa. Vanhukset muuten pitää yhä siitä, nuorempisukupolvi ei oikein arvosta, kuten ei kaalilaatikkoakaan, tai kaalikääryleitä.

        Kyllä silakkalaatikko kaalilaatikko kaalikääryleet on ajattomia ruokia ja kaiken ikäisten suurta herkkua mut sitä mietein et mitenkä ennen vanhaan kun karjalassa ei ole merta lähellä eli olikohan kovin tuorretta kalaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silakkalaatikko kaalilaatikko kaalikääryleet on ajattomia ruokia ja kaiken ikäisten suurta herkkua mut sitä mietein et mitenkä ennen vanhaan kun karjalassa ei ole merta lähellä eli olikohan kovin tuorretta kalaa

        Juu, eihän niitä kaloja missään muualla kuin meressä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, eihän niitä kaloja missään muualla kuin meressä ole.

        Ei laatokan järvissä ainakaan silakkaa ja lohta ole eikä siikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laatokan järvissä ainakaan silakkaa ja lohta ole eikä siikaa

        Lohikaloja on niin meri- kuin järviversioita. Ja siikaa nyt löytyy lähes jokaisesta isommasta järvestä. Silakka on murtoveden kala, eli tosiaan esim. Itämeressä elävä kala. Oikeasta merivedestä et silakkaa löydä. Valtaosa Suomen kalalajeista siirtyy hyvin sujuvasti murtovedestä makraan veteen. Itämeri on lopulta hyvin vähäsuolainen oikeisiin meriin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silakkalaatikko kaalilaatikko kaalikääryleet on ajattomia ruokia ja kaiken ikäisten suurta herkkua mut sitä mietein et mitenkä ennen vanhaan kun karjalassa ei ole merta lähellä eli olikohan kovin tuorretta kalaa

        Minä kyllä olen ymmärtänyt ett Viipuri, Uuras, Uusikirkko, Johannes ja Koivisto olisivat olleet ennen sotia jokseenkin Suomalaisia, jossa karjalanheimolaiset elivät.
        Mutt en minä rupea kinaamaan, en ole siellä koskaan asunut, joten tiedän ainoastaan sen vähäsen mitä muut ovat mulle kertoneet.
        Tähän nyt ainakin mainitsen sellaisen seikan; ett yhdelle todella vanhalle naiselle on syntymäpaikaksi ilmoitettu Johannes. Mummo itse rupattelee vielä vuosikymmeniä jälkeenpäinkin murteellaan.

        "Kyllä silakkalaatikko kaalilaatikko kaalikääryleet on ajattomia ruokia ja kaiken ikäisten suurta herkkua."
        -Kehtoo tuon varmaan turista tiälläkin. Edellä mainitut ruuat on 6-kymppisten suosiossa, koitas kaupata niitä suuremmassa mittakaavassa alle nelikymppisille! Suurin osa nyrpistelee naamaansa, ei maistu hyvälle. Kun taas pastat uppoaa lähes kaikenikäisille!

        Ja vanhempi ikäluokka rakastaa ns. pitkää putkimakaroonista tehtyä makaroonilaatikkoa.
        Mä kyllä syön, mutten voi sanoa tykkääväni siitä, menettelee sianlihakastikkeen ja perunien kanssa... siis sellaisena lisukkeena.
        Kuten kaalilaatikkokin ryynimakkaran ja pottumuusin kanssa, sekä puolukkasurvosta.

        Tuli tässä hiljan tehtyä kaalilaatikkoa, yli tarpeiden. Joten panin sen vaihtoehdoksi tai lisukkeeksi seuraavana päivänä. Suurin osa otti kaalilaatikkoa lisukkeena, muutama pelkän kaalilaatikon puolukalla.
        Jonkinlainen omakohtainen käsitys mulla on asiasta ja pidän siitä sitkeästi kiinni, niin kauan kun mun oma leipäni jotenkin liittyy tähän aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laatokan järvissä ainakaan silakkaa ja lohta ole eikä siikaa

        En ole LaatokanKarjalasta puhunutkaan, Karjalanheimoa asui kyllä ihan meren tuntumassakin, rannoilla ja pienissä saarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä olen ymmärtänyt ett Viipuri, Uuras, Uusikirkko, Johannes ja Koivisto olisivat olleet ennen sotia jokseenkin Suomalaisia, jossa karjalanheimolaiset elivät.
        Mutt en minä rupea kinaamaan, en ole siellä koskaan asunut, joten tiedän ainoastaan sen vähäsen mitä muut ovat mulle kertoneet.
        Tähän nyt ainakin mainitsen sellaisen seikan; ett yhdelle todella vanhalle naiselle on syntymäpaikaksi ilmoitettu Johannes. Mummo itse rupattelee vielä vuosikymmeniä jälkeenpäinkin murteellaan.

        "Kyllä silakkalaatikko kaalilaatikko kaalikääryleet on ajattomia ruokia ja kaiken ikäisten suurta herkkua."
        -Kehtoo tuon varmaan turista tiälläkin. Edellä mainitut ruuat on 6-kymppisten suosiossa, koitas kaupata niitä suuremmassa mittakaavassa alle nelikymppisille! Suurin osa nyrpistelee naamaansa, ei maistu hyvälle. Kun taas pastat uppoaa lähes kaikenikäisille!

        Ja vanhempi ikäluokka rakastaa ns. pitkää putkimakaroonista tehtyä makaroonilaatikkoa.
        Mä kyllä syön, mutten voi sanoa tykkääväni siitä, menettelee sianlihakastikkeen ja perunien kanssa... siis sellaisena lisukkeena.
        Kuten kaalilaatikkokin ryynimakkaran ja pottumuusin kanssa, sekä puolukkasurvosta.

        Tuli tässä hiljan tehtyä kaalilaatikkoa, yli tarpeiden. Joten panin sen vaihtoehdoksi tai lisukkeeksi seuraavana päivänä. Suurin osa otti kaalilaatikkoa lisukkeena, muutama pelkän kaalilaatikon puolukalla.
        Jonkinlainen omakohtainen käsitys mulla on asiasta ja pidän siitä sitkeästi kiinni, niin kauan kun mun oma leipäni jotenkin liittyy tähän aiheeseen.

        Kyllä kaiken ikäiset syö kaalilaatikkoo ja kaalikääryleitä mut kaalikääryleet on kalliita eli siksi moni ei osta ja itse tehty kaalilaatikko on varmaankin aika työläs tehdä mut kyl se kaupankin alas menee ja tosi kiva et osaat tehdä tulevalla miehelläsi on kivaa kun teet hyviä ruokia mut syökö kukaan paljon pastoja no tietysti helppo tehdä eli keittää ja ungle ben s kastiketta päälle eli monen lapsen pakko syödä kun äiti ei muuta tee ja itse olen huono kokki tai laiskakin eli välttelee tiskausta ja keittokomerossa ei ole tilaa kokkailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole LaatokanKarjalasta puhunutkaan, Karjalanheimoa asui kyllä ihan meren tuntumassakin, rannoilla ja pienissä saarissa.

        Kyl karjalalaiset asui karjalassa eli laatokassa eikä upinniemessä


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaiken ikäiset syö kaalilaatikkoo ja kaalikääryleitä mut kaalikääryleet on kalliita eli siksi moni ei osta ja itse tehty kaalilaatikko on varmaankin aika työläs tehdä mut kyl se kaupankin alas menee ja tosi kiva et osaat tehdä tulevalla miehelläsi on kivaa kun teet hyviä ruokia mut syökö kukaan paljon pastoja no tietysti helppo tehdä eli keittää ja ungle ben s kastiketta päälle eli monen lapsen pakko syödä kun äiti ei muuta tee ja itse olen huono kokki tai laiskakin eli välttelee tiskausta ja keittokomerossa ei ole tilaa kokkailla

        Suikaloi n. ½kg kaalia ja hauduta se lihaliemessä pehmeäksi. Ruskista 200g-400g jauhelihaa, lisää joukkoon sipulikuutiot ja mausteet, tarkista suolaus.
        Sekoita haudutetun kaalin joukkoon jauhelihaseos, 1 dl riisiä, 2 rkl siirappia ja kerma.
        Voitele uunivuoka ja kaada seos uunivuokaan.
        Kypsennä 175-asteisessa uunissa vähintään tunnin ajan. Nosta uunista ja anna laatikon ns. vetäytyä ainakin 20 min. Kaalilaatikko on valmista syötäväksi, puolukkasurvoksen kera!
        Bon Appétit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suikaloi n. ½kg kaalia ja hauduta se lihaliemessä pehmeäksi. Ruskista 200g-400g jauhelihaa, lisää joukkoon sipulikuutiot ja mausteet, tarkista suolaus.
        Sekoita haudutetun kaalin joukkoon jauhelihaseos, 1 dl riisiä, 2 rkl siirappia ja kerma.
        Voitele uunivuoka ja kaada seos uunivuokaan.
        Kypsennä 175-asteisessa uunissa vähintään tunnin ajan. Nosta uunista ja anna laatikon ns. vetäytyä ainakin 20 min. Kaalilaatikko on valmista syötäväksi, puolukkasurvoksen kera!
        Bon Appétit!

        Varmasti on hyvää tuli jo pelkästä ajatuksesta kuola suuhun saisit tulla luokseni kokkailemaan


    • Huhheijaa, että eilen tuli känni otettua. 😄

      Tänään ei kuitenkaan krapulaa ota... siirrän sen myöhemmäksi, mutta tuli mieleen tuosta sillistä tämä....

      https://youtu.be/0ksB8HS4-Qg

      Juu... Hanhivaara skulaa aina. 😁👌

    • Anonyymi

      En tekisi. Ostaisin kaupasta valmislootan ja siinä se. Tuota ei edes lämmitettäisi mun asunnossani.

      • Anonyymi

        Jansonin kiusausta voin tehdä tai lohikiusausta, mutta en kumpakaan Väliksen kaltaiselle kotinatsille. Kokkaan kyllä ihan mielelläni, mutta vain hyvät käytöstavat omaaville asiallisille ihmisille, enkä todellakaan "koska on pakko".


    • Anonyymi

      Syö ahventa ruototoineen .

    • Anonyymi

      Vatsan kautta tie miehen sydämeen sanotaan :D

    • Anonyymi

      Minä paistaisin silakat uunissa tomaattikastikkeessa, on hyvä erilainen maku silloin.

    • Anonyymi

      No tietenkin siihen tulisi silakkaa ja laatikkoa. Ja sitä olisi niin paljon, että riittäisi jälkkäriksikin.

    • Anonyymi

      Tarjoaisin alkuruoaksi hernekeittoa parsan kanssa, verimakkaraa sinapin kanssa, 2 kananmunaa, tuoretta ruohosipulia ja jälkiruoaksi mämmiä ja perunaleivoksen kahvin kanssa. Ehkäpä tarjoaisin kahvina Kopi Luwak'ia joka syntyy sivettieläimen papanoista käsin poimituista ja pestyistä kahvipavuista. Pavut ovat siis kulkeneet kertaalleen pienen petoeläimen suoliston läpi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe