Maskiton vai maskilla?

Kävin tänään kaupassa hakemassa ruokaa itselleni. Luonnollisesti minulla oli maski naamalla. Minua katsottiin kuin spitaalista, sillä juuri kenelläkään ei ollut maskia enää.

Tosin olen ollut kaksi edellistä viikkoa koronassa, ja vaikka koen jo tervehtyneeni, näin asialliseksi käyttää maskia.

Saa nähdä jatkanko maskin käyttöä kun palaan töihin. Kuljen työmatkani julkisilla. Työpaikallani on ollut jo reilu kaksi vuotta maskipakko, se ei ole lieneenkään poistunut, vaikka yleinen maskisuositus on poistunutkin.

Ei kukaan nauti pitää tuota rättiä naamalla, mutta kai se on jo tapa.

Minulla pitäisi olla jo aika hyvä suoja.. kolme rokoteannosta ja sairastettu korona. Silti harkitsen maskin käytön jatkamista. Varsinkin ruuhkaisissa busseissa ja ihmispaljoudessa.

Kuin itse olet asian miettinyt? Oletko vain tyytyväinen kun ei enää tarvitse käyttää maskia?

127

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään kävin ekan kerran koronan alusta tähän päivään ilman maskia kaupassa. Olipa oudon tuntuista. Ihan tosi outoa, mutta vapauttavaa. Olis vaan karseeta pitää loputtomasti jotain riepua naamalla.

      • Meillä oli tuossa viime syksynä työporukalla illanvietto ja oltiin ensimmäistä kertaa ilman maskeja. Niihin oli jo niin tottunut, että tutut työkaverit näytti ihan vieraalle ilman maskeja.

        Tosin se oli kovin vapauttava tunne.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Meillä oli tuossa viime syksynä työporukalla illanvietto ja oltiin ensimmäistä kertaa ilman maskeja. Niihin oli jo niin tottunut, että tutut työkaverit näytti ihan vieraalle ilman maskeja.

        Tosin se oli kovin vapauttava tunne.

        Se on kyllä kanssa, että maskien takana parissa vuodessa muuttuu ja unohtuukin miltä toinen näyttää. Heh, ei sentään tauolla mene esittelemään itseään, että moi mä oon xxxx ja tuolla työpisteessä. Vanhalle työkaverille. :"D


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Se on kyllä kanssa, että maskien takana parissa vuodessa muuttuu ja unohtuukin miltä toinen näyttää. Heh, ei sentään tauolla mene esittelemään itseään, että moi mä oon xxxx ja tuolla työpisteessä. Vanhalle työkaverille. :"D

        Alkuun oli kyllä hankalaa, kun meillä oli myös suojalasipakko. Koko naama piilossa.

        Yksi työkaveri meni värjäämään hiuksensa vaaleasta tummaksi ja rehellisesti mulla meni pari päivää tunnistamiseen. :D

        Työkavereita kun en oikeastaan näe vapaalla, niin on tottunut jo maskillisiin työkavereihin enempi kuin maskittomiin.

        Pikkujouluissa meillä oli pakollinen koronatesti juhlapäivänä, joten silloin näki työkavereita ilman maskia. Todella hämmentävää ja outoa se oli.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Alkuun oli kyllä hankalaa, kun meillä oli myös suojalasipakko. Koko naama piilossa.

        Yksi työkaveri meni värjäämään hiuksensa vaaleasta tummaksi ja rehellisesti mulla meni pari päivää tunnistamiseen. :D

        Työkavereita kun en oikeastaan näe vapaalla, niin on tottunut jo maskillisiin työkavereihin enempi kuin maskittomiin.

        Pikkujouluissa meillä oli pakollinen koronatesti juhlapäivänä, joten silloin näki työkavereita ilman maskia. Todella hämmentävää ja outoa se oli.

        Heheh, hitsit. :D

        Tuolleenhan voisi tosiaan aika huomaamattomasti isossa työpaikassa uutena mennä pitkän niin, ettei kukaan tunnista. Ellei vapaalla tai just pikkujouluissa ole ilman maskeja mahdollista olla. Kiva sitten parin vuoden päästä hämmästellä aijaa ai sä oot se joka tuli taloon koronan aikaan. :D


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Heheh, hitsit. :D

        Tuolleenhan voisi tosiaan aika huomaamattomasti isossa työpaikassa uutena mennä pitkän niin, ettei kukaan tunnista. Ellei vapaalla tai just pikkujouluissa ole ilman maskeja mahdollista olla. Kiva sitten parin vuoden päästä hämmästellä aijaa ai sä oot se joka tuli taloon koronan aikaan. :D

        Muutama vuosi takaperin pikkujouluissa ihmeteltiin, että kuka helvattu on toi kundi joka pyörii meidän porukoissa..
        Ei keksitty kuka se oli. Se oli yksi meidän testaajia .. ilman lippistä. Kaverilla oli aina sama musta lippis päässä. Me ei tunnistettu sitä ilman lippistä. Todella noloa.

        Sama juttu, kun on tullut nyt koronan aikaan uusia linjalle töihin.. kukaan ei ole nähnyt heidän kasvojaan kertaakaan. Ylläreitä kun maskit riisutaan...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Muutama vuosi takaperin pikkujouluissa ihmeteltiin, että kuka helvattu on toi kundi joka pyörii meidän porukoissa..
        Ei keksitty kuka se oli. Se oli yksi meidän testaajia .. ilman lippistä. Kaverilla oli aina sama musta lippis päässä. Me ei tunnistettu sitä ilman lippistä. Todella noloa.

        Sama juttu, kun on tullut nyt koronan aikaan uusia linjalle töihin.. kukaan ei ole nähnyt heidän kasvojaan kertaakaan. Ylläreitä kun maskit riisutaan...

        Heh helvata! :D

        No nyt on teillä pitkä pääsiäinen, kaverit alkaa kuoriutumaan maskeistaan. :)


    • Anonyymi

      Sulla on varmaan lepra. Kurpilla usein on.

      • Koronaa, ei sen kummempaa.
        Semmoinen pieni kulkutauti.. ehkä olet jossakin kuullut siitä?


      • Anonyymi

        Huuli lentää kuin kurppien pikkujoulussa


    • No itte en ole missään vaiheessa edellyttänyt eleillänikään keltään maskia, enkä liioin itse sitä pitänyt, ellei ole ollut ns. pakkotilanne eli sairaanhoidon toimipisteet, apteekit, julkiset jne.

      Nyttemmin kun kaiketikin kaikki maskipakot/rajoitukset on purettu, olen säilyttänyt maskitavan julkisissa, en niinkään itseni takia, vaan lähinnä siksi, että siellä liikkuu paljon vanhempia ihmisiä, niin koen että on asiallista edes oman itsensä osalta yrittää niissä tilanteissa rajoittaa tartunnan mahdollisuuksia.

      Ja muut tekevät edelleen kuten haluavat, se ei kuulu minulle.

      • Niin .. maskinkäyttö on harkinnanvaraista.

        Työnantaja voi yksin päättää mitä suojaimia työssä pitää käyttää. Joten vaikka maskisuositukset on purettu, luulen että työpaikallani on vielä maskipakko.

        Saas nähdä. Olen talvilomalla ensi viikon ja kun palaan töihin.. saas nähdä pitääkö pitää rättiä kasvoilla.

        Olen lähdössä Tallinnaan risteilylle tiistaina, maskipakkoa ei ole, mutta luulen, että haluan sitä käyttää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin .. maskinkäyttö on harkinnanvaraista.

        Työnantaja voi yksin päättää mitä suojaimia työssä pitää käyttää. Joten vaikka maskisuositukset on purettu, luulen että työpaikallani on vielä maskipakko.

        Saas nähdä. Olen talvilomalla ensi viikon ja kun palaan töihin.. saas nähdä pitääkö pitää rättiä kasvoilla.

        Olen lähdössä Tallinnaan risteilylle tiistaina, maskipakkoa ei ole, mutta luulen, että haluan sitä käyttää.

        On, sitähän se on.

        Juu, työnantajat tietty voi sanella omia ehtojaan, tosin nyt aika heikoin perustein kun yleiset maskirajoitukset on purettu, mutta voivat edelleen.

        Onnittelut talvilomastasi! Tässä juuri käytiin kustannuspaikalla keskustelua kesälomista ja totesin, että jahka toukokuun sirkuksesta selvitään, kerron koska pidän ensin talvilomani, kesälomista puhun sitten juhannuksen jälkeen...

        Ja onnittelut risteilystä, sait siis sen myös, sittenkin! Yksinkö päädyit reissuun vai löytyikö mieluisaa kaveria matkaan? Eikä sitten juoda liikaa metkumehua reissussa :)


      • randombypasser kirjoitti:

        On, sitähän se on.

        Juu, työnantajat tietty voi sanella omia ehtojaan, tosin nyt aika heikoin perustein kun yleiset maskirajoitukset on purettu, mutta voivat edelleen.

        Onnittelut talvilomastasi! Tässä juuri käytiin kustannuspaikalla keskustelua kesälomista ja totesin, että jahka toukokuun sirkuksesta selvitään, kerron koska pidän ensin talvilomani, kesälomista puhun sitten juhannuksen jälkeen...

        Ja onnittelut risteilystä, sait siis sen myös, sittenkin! Yksinkö päädyit reissuun vai löytyikö mieluisaa kaveria matkaan? Eikä sitten juoda liikaa metkumehua reissussa :)

        Lähden reissuun poikani kanssa. Eli ei metkumehuja tai tanhuamista tiedossa.
        Ihan sellainen syödään hyvin, nautitaan merimaisemista, shoppaillaan ja ajoissa nukkumaan. Ihan asiallinen kevätretki siis tiedossa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Lähden reissuun poikani kanssa. Eli ei metkumehuja tai tanhuamista tiedossa.
        Ihan sellainen syödään hyvin, nautitaan merimaisemista, shoppaillaan ja ajoissa nukkumaan. Ihan asiallinen kevätretki siis tiedossa.

        No sehän on kiva, toivotaan että vielä säät suosisivat, ettei nyt ainakaan sataisi ihmeesti :)


      • randombypasser kirjoitti:

        No sehän on kiva, toivotaan että vielä säät suosisivat, ettei nyt ainakaan sataisi ihmeesti :)

        He-hee.. olet suloinen nassikka. Ja ilmeisesti päässyt jo traumoistasi..? Eikös sulla jotakin sellaista ollut miehen logiikassa tai jotain.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        He-hee.. olet suloinen nassikka. Ja ilmeisesti päässyt jo traumoistasi..? Eikös sulla jotakin sellaista ollut miehen logiikassa tai jotain.

        Suloinen nassikka, joo, melkoinen pikkutissiposki, niin sanotusti. Kuva löytyi hyvän ystävän arkistoista, en edes muistanut että mokoma kehveli oli melkoinen paparazzi aikanaan...

        No päätin, että ei ML traumatisoinut, vaan vain alleviivasi omaa kehittymättömyytäni, joten kaunaa ei jäänyt profiilissa asti mainittavaksi 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Suloinen nassikka, joo, melkoinen pikkutissiposki, niin sanotusti. Kuva löytyi hyvän ystävän arkistoista, en edes muistanut että mokoma kehveli oli melkoinen paparazzi aikanaan...

        No päätin, että ei ML traumatisoinut, vaan vain alleviivasi omaa kehittymättömyytäni, joten kaunaa ei jäänyt profiilissa asti mainittavaksi 😂

        Minulla ei ole yhtään valokuvaa lapsuudestani. Ei ainoatakaan. Kyllä äiti on niitä minulle tyrkyttänyt, mutta en ole huolinut.

        Ei mulla ole kyllä puhelimessanikaan kuvia itsestäni. En koe olevani kovinkaan kuvauksellinen. No, se on oma näkemykseni.

        Jos menen jonnekin näkemisen arvoiseen paikkaan, en halua kokea sitä linssin läpi. Enkä tarvitse muistoja että olin tuolla ja täällä silloin ja silloin. Valokuvat eivät vain merkitse minulle oikeastaan mitään. Pidän niitä jopa turhina.

        Tiedän, olen poikkeava nainen tässä mielessä. Monasti juuri naiset hössöttävät niistä kuvista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minulla ei ole yhtään valokuvaa lapsuudestani. Ei ainoatakaan. Kyllä äiti on niitä minulle tyrkyttänyt, mutta en ole huolinut.

        Ei mulla ole kyllä puhelimessanikaan kuvia itsestäni. En koe olevani kovinkaan kuvauksellinen. No, se on oma näkemykseni.

        Jos menen jonnekin näkemisen arvoiseen paikkaan, en halua kokea sitä linssin läpi. Enkä tarvitse muistoja että olin tuolla ja täällä silloin ja silloin. Valokuvat eivät vain merkitse minulle oikeastaan mitään. Pidän niitä jopa turhina.

        Tiedän, olen poikkeava nainen tässä mielessä. Monasti juuri naiset hössöttävät niistä kuvista.

        No eipä noita juuri ole itsellänikään, tuokin oli ystävältä. Porukoilla on joitain, mutta aika vähän, muutama hassu.

        No minen ole koskaan viihtynyt linssin edessä, takana kyllä paljonkin. Ja aika samasta syystä, en koe olevani kuvauksellinen eikä niillä kuvilla ole itselleni mainittavasti arvoa, ei ainakaan niillä, missä olen väärällä puolella linssiä.

        Otan kyllä kuvia eri asioista ja tilanteista, vaikkakin aika vähän ja nekin pääosin luonnosta, mutta turhia ne ovat enimmäkseen, kun eivät näytä siltä mitä koin sillä hetkellä, eivät vastaa sitä kuvaa, mikä mieleeni ja sydämeeni on jäänyt. On noita tallessa, satoja, mutta tuleeko niitä ikinä katsottua? Niin.

        Ehkä olet hieman poikkeava, mutta tunnen muita kaltaisia kuvien suhteen, joten et ole poikkeava, ehkä vain valtavirrasta poikkeava.


      • randombypasser kirjoitti:

        No eipä noita juuri ole itsellänikään, tuokin oli ystävältä. Porukoilla on joitain, mutta aika vähän, muutama hassu.

        No minen ole koskaan viihtynyt linssin edessä, takana kyllä paljonkin. Ja aika samasta syystä, en koe olevani kuvauksellinen eikä niillä kuvilla ole itselleni mainittavasti arvoa, ei ainakaan niillä, missä olen väärällä puolella linssiä.

        Otan kyllä kuvia eri asioista ja tilanteista, vaikkakin aika vähän ja nekin pääosin luonnosta, mutta turhia ne ovat enimmäkseen, kun eivät näytä siltä mitä koin sillä hetkellä, eivät vastaa sitä kuvaa, mikä mieleeni ja sydämeeni on jäänyt. On noita tallessa, satoja, mutta tuleeko niitä ikinä katsottua? Niin.

        Ehkä olet hieman poikkeava, mutta tunnen muita kaltaisia kuvien suhteen, joten et ole poikkeava, ehkä vain valtavirrasta poikkeava.

        Innostuin tuossa kaivelemaan vanhoja kuvia klitsusta ja löysin kuin löysinkin kuvan vuodelta -95. Se on siltä vuodelta kun tapasin exän. Mutta en tiedä kehtaanko laittaa sitä profiiliin..

        Vanhempia kuvia mulla ei ole.

        No ehkä saan vähän modattua siitä vähemmän tunnistettavan..
        Kiehtoisi kyllä laittaa se...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Innostuin tuossa kaivelemaan vanhoja kuvia klitsusta ja löysin kuin löysinkin kuvan vuodelta -95. Se on siltä vuodelta kun tapasin exän. Mutta en tiedä kehtaanko laittaa sitä profiiliin..

        Vanhempia kuvia mulla ei ole.

        No ehkä saan vähän modattua siitä vähemmän tunnistettavan..
        Kiehtoisi kyllä laittaa se...

        -95... Se oli hieno vuosi, oikein kasvattava. Ja olihan siinä se Suomen ensimmäinen miesten jääkiekon MM-kulta, ne kisat oli ikimuistoinen rupeama kaverien kanssa myös.

        No jos pikkasen modaat sitä ensin ja laitat sitten? Jos sitten myöhemmin tuntuu siltä, voit tipauttaa alkuperäisenkin profiiliin?

        Omani oli niin helppo laittaa, kun elossa on max 50 henkeä jotka tuosta kuvasta voisi itseni tunnistaa. Niistä 50 korkeintaan 20 saattaisi yhdistää kuvan henkilöön, mutta ehkä noin 1 niistä henkilöistä saattaisi himmailla palstoilla. Ja luultavasti sekin on juuri se ystävä, jolta kuva sain 😂
        Lisäksi tuo kuva ei ole ikinä ollut missään muualla somessa, netissä, niin käänteisellä kuvahaullakaan ei löydy mitään.


      • randombypasser kirjoitti:

        -95... Se oli hieno vuosi, oikein kasvattava. Ja olihan siinä se Suomen ensimmäinen miesten jääkiekon MM-kulta, ne kisat oli ikimuistoinen rupeama kaverien kanssa myös.

        No jos pikkasen modaat sitä ensin ja laitat sitten? Jos sitten myöhemmin tuntuu siltä, voit tipauttaa alkuperäisenkin profiiliin?

        Omani oli niin helppo laittaa, kun elossa on max 50 henkeä jotka tuosta kuvasta voisi itseni tunnistaa. Niistä 50 korkeintaan 20 saattaisi yhdistää kuvan henkilöön, mutta ehkä noin 1 niistä henkilöistä saattaisi himmailla palstoilla. Ja luultavasti sekin on juuri se ystävä, jolta kuva sain 😂
        Lisäksi tuo kuva ei ole ikinä ollut missään muualla somessa, netissä, niin käänteisellä kuvahaullakaan ei löydy mitään.

        Asia työn alla. Kyllä laitan sen kuvan, mutta tää ny vähän veetuilee mulle. Ei minua kukaan tunnista siitä, sillä en usko, että kukaan tuttuni täällä pyörii.


      • randombypasser kirjoitti:

        -95... Se oli hieno vuosi, oikein kasvattava. Ja olihan siinä se Suomen ensimmäinen miesten jääkiekon MM-kulta, ne kisat oli ikimuistoinen rupeama kaverien kanssa myös.

        No jos pikkasen modaat sitä ensin ja laitat sitten? Jos sitten myöhemmin tuntuu siltä, voit tipauttaa alkuperäisenkin profiiliin?

        Omani oli niin helppo laittaa, kun elossa on max 50 henkeä jotka tuosta kuvasta voisi itseni tunnistaa. Niistä 50 korkeintaan 20 saattaisi yhdistää kuvan henkilöön, mutta ehkä noin 1 niistä henkilöistä saattaisi himmailla palstoilla. Ja luultavasti sekin on juuri se ystävä, jolta kuva sain 😂
        Lisäksi tuo kuva ei ole ikinä ollut missään muualla somessa, netissä, niin käänteisellä kuvahaullakaan ei löydy mitään.

        No tää känny sekoili ihan tosissaan.. jouduin laittaan tuon kuvan tietokoneella. Ja mun läppärissä on kovalevy paskana, niin ei jääny paljoa aikaa modailla tuota kuvaa. Joten se on lähes alkuperäinen minä lähes kolmenkymmenen vuoden takaa.

        Mutta helvetti mikä duuni oli saada tuo kuva profiiliin. Kännyn kuvat herjasi jatkuvasti tiedostomuotoa. Vaikka kuvat oli kaikki jpeg muodossa, ei silti suostunut hyväksymään.

        No nyt voi mennä hyvillä mielin nukkumaan...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Asia työn alla. Kyllä laitan sen kuvan, mutta tää ny vähän veetuilee mulle. Ei minua kukaan tunnista siitä, sillä en usko, että kukaan tuttuni täällä pyörii.

        No tuon kuvan silmistä tunnistaisi vaikka keskellä yötä hiilikellarissa silmät kiinni :)


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No tää känny sekoili ihan tosissaan.. jouduin laittaan tuon kuvan tietokoneella. Ja mun läppärissä on kovalevy paskana, niin ei jääny paljoa aikaa modailla tuota kuvaa. Joten se on lähes alkuperäinen minä lähes kolmenkymmenen vuoden takaa.

        Mutta helvetti mikä duuni oli saada tuo kuva profiiliin. Kännyn kuvat herjasi jatkuvasti tiedostomuotoa. Vaikka kuvat oli kaikki jpeg muodossa, ei silti suostunut hyväksymään.

        No nyt voi mennä hyvillä mielin nukkumaan...

        Jep, ison taistelun jälkeen kelpaa mennä nukkumaan, tietotekniikan siunauksia...

        Joillekin sovelluksille jpeg ja jpg eivät jostain syystä ole sama asia, vaikka teknisesti ottaen ovatkin, yhdellä vokaalilla voi olla iso merkitys jostain kumman syystä.

        Kovalevy paskana? Ja edelleen käynnistyy? No ei kannata liikoja käynnistellä sitä, kun se kovalevy todennäköisesti tuhoutuu lisää joka käynnistyksellä. Toivottavasti olen kerännyt koneelta talteen kaiken, millä on itsellesi jotain merkitystä.

        Joo, oikein kaunis nuori neitokainenhan se kuvassa on, siitä ei ole kahta sanaa, Pujis on saanut syliinsä helmen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, ison taistelun jälkeen kelpaa mennä nukkumaan, tietotekniikan siunauksia...

        Joillekin sovelluksille jpeg ja jpg eivät jostain syystä ole sama asia, vaikka teknisesti ottaen ovatkin, yhdellä vokaalilla voi olla iso merkitys jostain kumman syystä.

        Kovalevy paskana? Ja edelleen käynnistyy? No ei kannata liikoja käynnistellä sitä, kun se kovalevy todennäköisesti tuhoutuu lisää joka käynnistyksellä. Toivottavasti olen kerännyt koneelta talteen kaiken, millä on itsellesi jotain merkitystä.

        Joo, oikein kaunis nuori neitokainenhan se kuvassa on, siitä ei ole kahta sanaa, Pujis on saanut syliinsä helmen.

        Niin.. se on vanha kone .. olisikos parikyt vuotta vanha. Millenium edition. Akkua siinä ei ole, vaan oltava koko ajan letkussa kiinni. Jäähdyttimet huutaa halleluujaa, kun kannen avaa. Eli sellainen muinaisjäänne. Se oli mulla sähköpostikone ennenkuin liitin säpon kännyyn.

        Hauska tarina siitä koneesta.. yritin vuosi sitten maksaa laskua sillä.. ei onnistunut. Kuulemma piti päivittää nettiselain. Yritin päivittää nettiselaimen, mutta sain ilmoituksen ettei tueta noin vanhaa käyttöjärjestelmää kuin ME. Eli hoidan kaiken nykyään puhelimella.

        Mutta se toimii oikein hyvin polkupyörän etuvalon laturina. Saan sillä ladattua mp3 soittimeni ja tarvittaessa modattua niiden sisältöä. Se riittää.

        En nyt muutoinkaan ole mikään tietokoneiden asiantuntija. En tiedä mikä helvattu kun en saanut tuota kuvaa laitettua kännyllä. En oikeasti osannut muuttaa kuvatiedoston tiedostomuotoa tällä kännyllä. Yritin wa: n kautta, sähköpostilla ja jopa wordilla. Ei vaan osaa, ni ei osaa. Tietokoneella se oli lopulta helppoa. Mutta en päässyt modaamaan kuvaa. Sain nyt kuitenkin porofiltterin siihen laitettua kännyllä. Jotakin edes.

        Vai helmen.. ehkä olisi saanutkin, mutta kuva on kolkyt vuotta vanha. En ole enää tuo neitokainen. Olen lähes 50- vuotias tirriäinen. En mielestäni muistuta tuota enää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. se on vanha kone .. olisikos parikyt vuotta vanha. Millenium edition. Akkua siinä ei ole, vaan oltava koko ajan letkussa kiinni. Jäähdyttimet huutaa halleluujaa, kun kannen avaa. Eli sellainen muinaisjäänne. Se oli mulla sähköpostikone ennenkuin liitin säpon kännyyn.

        Hauska tarina siitä koneesta.. yritin vuosi sitten maksaa laskua sillä.. ei onnistunut. Kuulemma piti päivittää nettiselain. Yritin päivittää nettiselaimen, mutta sain ilmoituksen ettei tueta noin vanhaa käyttöjärjestelmää kuin ME. Eli hoidan kaiken nykyään puhelimella.

        Mutta se toimii oikein hyvin polkupyörän etuvalon laturina. Saan sillä ladattua mp3 soittimeni ja tarvittaessa modattua niiden sisältöä. Se riittää.

        En nyt muutoinkaan ole mikään tietokoneiden asiantuntija. En tiedä mikä helvattu kun en saanut tuota kuvaa laitettua kännyllä. En oikeasti osannut muuttaa kuvatiedoston tiedostomuotoa tällä kännyllä. Yritin wa: n kautta, sähköpostilla ja jopa wordilla. Ei vaan osaa, ni ei osaa. Tietokoneella se oli lopulta helppoa. Mutta en päässyt modaamaan kuvaa. Sain nyt kuitenkin porofiltterin siihen laitettua kännyllä. Jotakin edes.

        Vai helmen.. ehkä olisi saanutkin, mutta kuva on kolkyt vuotta vanha. En ole enää tuo neitokainen. Olen lähes 50- vuotias tirriäinen. En mielestäni muistuta tuota enää.

        Läppäri ME:llä... No eipä ole hetkeen tullut vastaan... Tai no, tarkemmin ottaen ei ole tullut sukupolveen vastaan...

        Puhelin on nykyään kyllä semmoinen sveitsin linkkari, harva enää tietokonetta mihinkään tartteekaan. Niin myös porukat, tekevät enimmät asiat puhelimilla, jotain sitten läppäreillään kun ei puhelimella onnistu tai ole helppoa. Jaa, tartteekin muistaa muorille kattella uusi läppäri, se alkaa olemaan elinkaarensa päässä.

        En kyllä tiedä miten kapulalla muutettaisiin tiedostomuotoa, teen miltei kaiken läppärillä kun ei tartte miettiä voiko tai onnistuuko. Joo, se porofiltteri oli hauska, muuten :)

        Olen kohtalaisen varma, että muistutat nuorta Pirpanaa paljon enemmän toisen silmillä kuin omillasi, niin se usein menee. Tottakai kuljetut kilometrit näkyy naamassa, niin pitääkin, muutenhan ne olis hukkaan heitettyjä. Silmät on sielun peili ja se ei muutu, kuljet miten paljon tahansa ja niihin ehkä eniten viittasinkin, kaunis katse silloin, tuskin on muuttunut tippakaan, siinä on ne helmet.

        Tuossa mielessä ei omassa profiilikuvassanikaan ole enää muuta vastaavuutta kuin silmät, no ehkä suukin, joo, mutta tukkahan meni jo aikoja sitten, no otsalta vain, mutta ajelen kaiken muunkin pois ja lapsen pyöreyttä ei ole jäljellä kuin korkeintaan vyötäröllä. Ne kuljetut kilometrit...


      • randombypasser kirjoitti:

        Läppäri ME:llä... No eipä ole hetkeen tullut vastaan... Tai no, tarkemmin ottaen ei ole tullut sukupolveen vastaan...

        Puhelin on nykyään kyllä semmoinen sveitsin linkkari, harva enää tietokonetta mihinkään tartteekaan. Niin myös porukat, tekevät enimmät asiat puhelimilla, jotain sitten läppäreillään kun ei puhelimella onnistu tai ole helppoa. Jaa, tartteekin muistaa muorille kattella uusi läppäri, se alkaa olemaan elinkaarensa päässä.

        En kyllä tiedä miten kapulalla muutettaisiin tiedostomuotoa, teen miltei kaiken läppärillä kun ei tartte miettiä voiko tai onnistuuko. Joo, se porofiltteri oli hauska, muuten :)

        Olen kohtalaisen varma, että muistutat nuorta Pirpanaa paljon enemmän toisen silmillä kuin omillasi, niin se usein menee. Tottakai kuljetut kilometrit näkyy naamassa, niin pitääkin, muutenhan ne olis hukkaan heitettyjä. Silmät on sielun peili ja se ei muutu, kuljet miten paljon tahansa ja niihin ehkä eniten viittasinkin, kaunis katse silloin, tuskin on muuttunut tippakaan, siinä on ne helmet.

        Tuossa mielessä ei omassa profiilikuvassanikaan ole enää muuta vastaavuutta kuin silmät, no ehkä suukin, joo, mutta tukkahan meni jo aikoja sitten, no otsalta vain, mutta ajelen kaiken muunkin pois ja lapsen pyöreyttä ei ole jäljellä kuin korkeintaan vyötäröllä. Ne kuljetut kilometrit...

        No olen kertonut kyllä palstalla olevani söpö, ja että jotkut pitänevät minua jopa kauniina. Tosin vain kun laittaudun. Useimmiten en jaksa.

        Mutta kuten sanottua .. en ole ulkonäkökeskeinen. Minulle ihmisen ulkonäkö on toissijainen asia. Mutta kiitos kauniista sanoistasi.

        Juu tuo mun läppäri taisi olla vuodelta -98 mallia hp media center. En kyllä käytä sitä kuin latauspisteenä. Se on romu. Mutta eipä mulla ole tarvetta läppärille. Paitsi eilen.. mutta vielä se vanha jaksoi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No olen kertonut kyllä palstalla olevani söpö, ja että jotkut pitänevät minua jopa kauniina. Tosin vain kun laittaudun. Useimmiten en jaksa.

        Mutta kuten sanottua .. en ole ulkonäkökeskeinen. Minulle ihmisen ulkonäkö on toissijainen asia. Mutta kiitos kauniista sanoistasi.

        Juu tuo mun läppäri taisi olla vuodelta -98 mallia hp media center. En kyllä käytä sitä kuin latauspisteenä. Se on romu. Mutta eipä mulla ole tarvetta läppärille. Paitsi eilen.. mutta vielä se vanha jaksoi.

        No en perusta muiden kertomuksista, niinhän tuo oli antiikin Helenakin kuulemma niin kaunis, että kannatti sotia. Kauneus on katsojan silmissä, ehkäpä toisinaan jopa sotimiseen asti.

        Ihminen tekee poikkeusetta johtopäätöksen toisesta ihmisestä ensivilkaisulla, sinäkin. Komea, ei komea mutta ok, tavallinen, ei kiinnosta. Näyttää turvalliselta, ei näytä, näyttää luotettavalta, ei näytä, ja niin edelleen. Samoin myös viehtymyksen kanssa, on tai ei ole viehättävä. Kaikki tiet vievät "Roomaan".

        Ole hyvä vain, kuvasi nuorena neitona oli erittäin viehättävä, ei ole syytä ajatella että ikä olisi siihen tuonut merkittävää muutosta, vaikka toki kuljetut ajat näkyvätkin.
        Kommenttisi perusteella, saanko kysyä ja kysynkin. Onko sinun hankala ottaa kehuja tai kiitoksia vastaan? Tuo tapasi kiittää, "mutta kiitos..." viittaa vahvasti siihen suuntaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        No en perusta muiden kertomuksista, niinhän tuo oli antiikin Helenakin kuulemma niin kaunis, että kannatti sotia. Kauneus on katsojan silmissä, ehkäpä toisinaan jopa sotimiseen asti.

        Ihminen tekee poikkeusetta johtopäätöksen toisesta ihmisestä ensivilkaisulla, sinäkin. Komea, ei komea mutta ok, tavallinen, ei kiinnosta. Näyttää turvalliselta, ei näytä, näyttää luotettavalta, ei näytä, ja niin edelleen. Samoin myös viehtymyksen kanssa, on tai ei ole viehättävä. Kaikki tiet vievät "Roomaan".

        Ole hyvä vain, kuvasi nuorena neitona oli erittäin viehättävä, ei ole syytä ajatella että ikä olisi siihen tuonut merkittävää muutosta, vaikka toki kuljetut ajat näkyvätkin.
        Kommenttisi perusteella, saanko kysyä ja kysynkin. Onko sinun hankala ottaa kehuja tai kiitoksia vastaan? Tuo tapasi kiittää, "mutta kiitos..." viittaa vahvasti siihen suuntaan.

        Kyllä, minun on erittäin epämukavaa ottaa vastaan kehuja tai kiitoksia.
        En juurikaan nosta itseäni jalustalle, vaan taipumukseni on juuri päinvastainen.

        Jos en koe ansainneeni niitä, niin erityisen vaikeaa se minulle on.
        Itsensä painaminen alas on epäviehättävä piirteeni. Mutta työstän asiaa.
        Enää en vänkää vastaan, vaan osaan jo sanoa kiitos, vaikka olisin itse eri mieltä. Sillä jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.. myös minusta itsestäni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä, minun on erittäin epämukavaa ottaa vastaan kehuja tai kiitoksia.
        En juurikaan nosta itseäni jalustalle, vaan taipumukseni on juuri päinvastainen.

        Jos en koe ansainneeni niitä, niin erityisen vaikeaa se minulle on.
        Itsensä painaminen alas on epäviehättävä piirteeni. Mutta työstän asiaa.
        Enää en vänkää vastaan, vaan osaan jo sanoa kiitos, vaikka olisin itse eri mieltä. Sillä jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.. myös minusta itsestäni.

        Hah, sanoit aiemmin, että kuin kadonnut kaksoisveli tai jotain vastaavaa. No siinä oli yksi identtinen piirre lisää, olen samanlainen. En kaipaa kehuja tai kiitoksia, kunhan nyt sanoin/tein/olin jotain sopivalla hetkellä, turha siitä on numeroa tehdä tms.

        Kiitos, että vastasit suoraan, arvostan sitä suuresti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hah, sanoit aiemmin, että kuin kadonnut kaksoisveli tai jotain vastaavaa. No siinä oli yksi identtinen piirre lisää, olen samanlainen. En kaipaa kehuja tai kiitoksia, kunhan nyt sanoin/tein/olin jotain sopivalla hetkellä, turha siitä on numeroa tehdä tms.

        Kiitos, että vastasit suoraan, arvostan sitä suuresti.

        Minä kuulun kastiin " Sitä saa, mitä tilaa".
        Juips.. taisin sanoa että olet kuin kauan kadoksissa ollut kaksoisveli. Tosin poikkeavuuksiakin meillä on, mikä on hyvä. En haluaisi olla liian samis kenenkään kanssa. Ainakaan mielipiteiltäni.

        Jotenkin liika samanlaisuus kuolettaa itse asian. Ja nyt puhun samanmielisyydestä. Itse koen erilaisuuden ja eriävät mielipiteet rikkautena, sillä niissä on enemmän pureskeltavaa.

        Mutta kivaa on ollut kohdata sinut näin virtuaalisesti. Samanlaisuudesta ja erilaisuudestamme huolimatta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä kuulun kastiin " Sitä saa, mitä tilaa".
        Juips.. taisin sanoa että olet kuin kauan kadoksissa ollut kaksoisveli. Tosin poikkeavuuksiakin meillä on, mikä on hyvä. En haluaisi olla liian samis kenenkään kanssa. Ainakaan mielipiteiltäni.

        Jotenkin liika samanlaisuus kuolettaa itse asian. Ja nyt puhun samanmielisyydestä. Itse koen erilaisuuden ja eriävät mielipiteet rikkautena, sillä niissä on enemmän pureskeltavaa.

        Mutta kivaa on ollut kohdata sinut näin virtuaalisesti. Samanlaisuudesta ja erilaisuudestamme huolimatta.

        Mietin tuossa, aiempaan liittyen. Että itse mieluiten hoidan hommani ja vähintään sen, mutta usein vähän enemmänkin, vaan mieluiten kaikessa hiljaisuudessa. Se oli vain homma joka piti hoitaa, hoidin sen, ei siitä sen enempää, kiitos.

        En myöskään ota itse ansaitsemmattomiksi kokemiani kiitoksia vastaan, vaan tyynesti väistelen, kuin lätkäpelaajat konsanaan, koko joukkuehan tässä töitä teki ja onnistui, kaikki kantoivat kortensa kekoon, tänään jää oli meille sopivampi ja kiekko sattui pomppimaan jne. Sitä on hauska seurata omalta olkapäältään, kun sitä tapahtuu.

        Työ on hyvä kouluttaja elämään, jos siihen itse vain suostuu...

        Tänään oli kurja tilanne, kun oli ns. yhteispalaveri yhden oppisopimuskoulutettavan osalta ja lopputulos oli se, että sopimus puretaan, useista eri syistä johtuen. Homma ei vaan toimi siinä muodossaan, kun sitä on lähdetty tekemään, ei sen ihmisen, opiskelumuodon ja oman työpaikkani toimintamallien vuoksi. Virhearvioita viime vuonna, peruutuspeiliin katsoessa paritkin, todella vmäistä. Onneksi tuo ihminen ei todellakaan tipu tyhjän päälle, mutta tottakai tilanne on pettymys ja sattuu.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mietin tuossa, aiempaan liittyen. Että itse mieluiten hoidan hommani ja vähintään sen, mutta usein vähän enemmänkin, vaan mieluiten kaikessa hiljaisuudessa. Se oli vain homma joka piti hoitaa, hoidin sen, ei siitä sen enempää, kiitos.

        En myöskään ota itse ansaitsemmattomiksi kokemiani kiitoksia vastaan, vaan tyynesti väistelen, kuin lätkäpelaajat konsanaan, koko joukkuehan tässä töitä teki ja onnistui, kaikki kantoivat kortensa kekoon, tänään jää oli meille sopivampi ja kiekko sattui pomppimaan jne. Sitä on hauska seurata omalta olkapäältään, kun sitä tapahtuu.

        Työ on hyvä kouluttaja elämään, jos siihen itse vain suostuu...

        Tänään oli kurja tilanne, kun oli ns. yhteispalaveri yhden oppisopimuskoulutettavan osalta ja lopputulos oli se, että sopimus puretaan, useista eri syistä johtuen. Homma ei vaan toimi siinä muodossaan, kun sitä on lähdetty tekemään, ei sen ihmisen, opiskelumuodon ja oman työpaikkani toimintamallien vuoksi. Virhearvioita viime vuonna, peruutuspeiliin katsoessa paritkin, todella vmäistä. Onneksi tuo ihminen ei todellakaan tipu tyhjän päälle, mutta tottakai tilanne on pettymys ja sattuu.

        Harmillinen tilanne. Mutta joskus elämä opettaa juuri rankemman kautta. Sain ensimmäisestä työpaikastani potkut 14 vanhana. Olin häiriötekijä. Hulivili.

        Se oli niin noloa, että minusta tuli tunnollinen ja ahkera muurahainen. Se opetti. Plus se, että piti elättää itsensä työllä jo teinivuosina.
        Työ todellakin opettaa.

        Muista, että vaikka kuinka ikävältä se tämänpäivänen palaveri tuntuukin, se oli asia joka piti tehdä. Ehkä se jopa oli hyväksi, jos pitkässä juoksussa ajatellaan myös tuon ihmisen kannalta.

        Elämä ei ole pumpulia ja hattaraa. Siihen kuuluu myös aallokot ja hight sekä lowt.
        Vastoinkäymiset vahvistaa. Sitä mieltä minä olen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Harmillinen tilanne. Mutta joskus elämä opettaa juuri rankemman kautta. Sain ensimmäisestä työpaikastani potkut 14 vanhana. Olin häiriötekijä. Hulivili.

        Se oli niin noloa, että minusta tuli tunnollinen ja ahkera muurahainen. Se opetti. Plus se, että piti elättää itsensä työllä jo teinivuosina.
        Työ todellakin opettaa.

        Muista, että vaikka kuinka ikävältä se tämänpäivänen palaveri tuntuukin, se oli asia joka piti tehdä. Ehkä se jopa oli hyväksi, jos pitkässä juoksussa ajatellaan myös tuon ihmisen kannalta.

        Elämä ei ole pumpulia ja hattaraa. Siihen kuuluu myös aallokot ja hight sekä lowt.
        Vastoinkäymiset vahvistaa. Sitä mieltä minä olen.

        Haa, voin kuvitella, että olet saattanut olla aikamoinen hulivili töissäkin aikoinasi.

        Se on kova koulu, kun joutuu teinistä alkaen itsensä työllä elättämään. Omalla kohdallani se tie oli kevyempi, sain harjoitella rauhassa rahan käyttöä ja typerehtiä itseni pulaan, mutta siitäkin selvittiin. Hyvä oppi sinällään, vaikka tarpeettoman kallis "kurssi" olikin.

        Juu, ei tässä hätää ole, mieli on maassa ihan oikeasta syystä ja niin pitääkin, kertoo siitä että välittää, työ ei ole vain työtä, siihen liittyy olennaisesti ihmiset. Itse tämän johtopäätöksen tein ja otin asian esille, kun homma ei toimi eikä sille ole annetussa ympäristössä nyt mahdollisuuttakaan toimia. Niinpä paras ratkaisu on puhaltaa peli poikki kun vielä on jotain mielekästä tehtävissäkin ja nimenomaan sen eniten kärsivän tulevaisuuden eteen tehtävissä.

        Tästäkin episodista jää paljon pureskeltavaa ja siitä kumpuaa oppia, joka toivottavasti vastaisuudessa kantaa satoaan hitaammin puntaroituina päätöksinä ja nopeammin tehtyinä ratkaisuina.


    • Jossain luki, että maskin käyttö lisää joidenkin ihmisten itsevarmuutta ja kyllähän se taitaa sitä tehdä. Ja kun tähän liitetään yllättävä kehu mun hiuksista, näytän maski naamalla Richard Gereltä , niin saatan käyttää maskia myös sänkyyn mentäessä.

      • Jaa. Garl-Gustaf Gere.

        Kolme kovaa geetä.

        Minulla on kauniit silmät ja maskinkäyttö korostaa ihmisillä silmiä. Joten pitäisikö olla turhamainen ja käyttää aina maskia?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa. Garl-Gustaf Gere.

        Kolme kovaa geetä.

        Minulla on kauniit silmät ja maskinkäyttö korostaa ihmisillä silmiä. Joten pitäisikö olla turhamainen ja käyttää aina maskia?

        Ah, turhamaisuus on ihanaa ja siitä kannattaa nauttia niin kauan kuin mahdollista.
        Enpä päässyt koskaan ravintolassa kokeilemaan maskin tehoa ja tuntuu, että juuri nyt rupsahdan lopullisesti.

        Maskin aika on nyt ohi. Sä voisit kokeilla sellaista huntua, mulle se ei sopinut.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Ah, turhamaisuus on ihanaa ja siitä kannattaa nauttia niin kauan kuin mahdollista.
        Enpä päässyt koskaan ravintolassa kokeilemaan maskin tehoa ja tuntuu, että juuri nyt rupsahdan lopullisesti.

        Maskin aika on nyt ohi. Sä voisit kokeilla sellaista huntua, mulle se ei sopinut.

        Sellainen itämaisen tanssijan huntuasu..
        Enkä nyt tarkoita burkhaa.

        Tosin voisi olla epäkäytännöllinen näin Suomen olosuhteissa.

        Jos olet Geren kaksoisolento, vientiä luulisi piisaavan niin maskilla kuin ilmankin. Tosin olit ymmärtääkseni varattu..? Niinhän ne kaikki parhaat ovat...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sellainen itämaisen tanssijan huntuasu..
        Enkä nyt tarkoita burkhaa.

        Tosin voisi olla epäkäytännöllinen näin Suomen olosuhteissa.

        Jos olet Geren kaksoisolento, vientiä luulisi piisaavan niin maskilla kuin ilmankin. Tosin olit ymmärtääkseni varattu..? Niinhän ne kaikki parhaat ovat...

        Niin, minulle jäi vähän epäselväksi olinko Gere "American Gigolosta", vai Gere, 72-vuotias valkopäinen papparainen.
        Tämä kehuja oli 50-vuotias tytönhupakko ja harmittaa, kun en koskaan päässyt kurkkaamaan hänen maskinsa alle.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Niin, minulle jäi vähän epäselväksi olinko Gere "American Gigolosta", vai Gere, 72-vuotias valkopäinen papparainen.
        Tämä kehuja oli 50-vuotias tytönhupakko ja harmittaa, kun en koskaan päässyt kurkkaamaan hänen maskinsa alle.

        Mutta Gere on sitä seksikkäämpi mitä vanhemmaksi kasvanut. Siinä miehessä on ikuista charmia. Saat siis olla tyytyväinen jos sinua on Geren näköiseksi tituleerattu.

        Ja mielestäni pappa-Gere on hotimpi kuin gigolo-Gere.


      • Anonyymi

        Toisin sanoen pokka odottaa tekohappea etenemiseen mutta näkeehän sen esim. mainonnassa, kun puet nämä ja nämä kuteet/huulipunan/puuterin, niin tunnet olosi heti paljon itsevarmemmaxi. Psykologit-konsultit kuittaa palkkionsa. - cu-


    • Anonyymi

      Ei minulla ole ollut maskia 2 vuoteen. Ihmiset panikoi jostain pikku flunssasta.

    • Anonyymi

      Maskin idea on suojata muita, ei itseä. Kumma miten tämä on matkassa unohtunut. Kolmet rokotteet ja tauti. Eiköhän sun osalta homma ole ohi. Mihin tarvitset maskia, paitsi jos olet varmasti juuri altistunut ja haluat suojata muita.

      • Totta. Erittäin hyvä pointti.

        Ehkä käytän ruuhkaisissa paikoissa vielä maskia ja töissä jos on pakko.


    • Anonyymi

      Heh, heti uutisoitiin, että nyt leviää uusi tarttuva virus eli influenssavirus, että nyt taas saatiin syy jatkaa maskisuosituksia.
      Onkohan koronaviruksesta tehty nyt influenssavirus, kun influessassa on samat oireetkin ja saadaan pidettyä maskisuositusta yllä.

      Kyllähän se influenssa on pirullinen räkätauti, mielummin pidän maskia, kuin sairastun influenssaan, ei ole kolmeen vuoteen ollut influenssaa,
      Kaupassa kävin tänään ja maskeja oli ihmisillä naamalla.
      Sitä ennen kävin makkaratajoilulla ja sitten maskin sisällä tuoksui grillimakkara.
      Samaa maskia FFP3 käytän, en minä sitä roskiin heitä.

    • Anonyymi

      Töissä maskipakko jatkuu edelleen. Kaupassa pidän sitä myös. Jos kulkisin julkisilla, niin käyttäisin siellä myös.

      • Kuulostaa ihan järkiratkasulta. Luulen että työpaikallani jatkuu maskipakko kanssa.


    • Maskilla, täällä vielä suositus päällänsä

      • Mutta kun tulet viikon päästä tänne.. riisuthan maskisi?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta kun tulet viikon päästä tänne.. riisuthan maskisi?

        Onhan se pussailun takia riisuttava :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Onhan se pussailun takia riisuttava :D

        Ja pussailtava sun on. Minulla jo mittava pusu, hali ja sylipula.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja pussailtava sun on. Minulla jo mittava pusu, hali ja sylipula.

        Minulla samankaltaista puutetta, eli molemminpuolista helpotusta varmaankin luvassa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Minulla samankaltaista puutetta, eli molemminpuolista helpotusta varmaankin luvassa

        Niin, uskoakseni asianlaita juuri noin.

        Molemminpuolinen tarpeiden tyydyttäminen tiedossa sit viikon päästä.


    • Anonyymi

      Maski naamalla usein vielä. Etenkin välineissä ja vanhojen sukulaisten luona.

      • Joo, ajattelin minäkin välineissä vielä käyttää. Varsinkin ruuhka-aikaan.


    • Anonyymi

      Vastaus tähän on helppo. Kunnioitan muita ihmisiä, myös kaupan kassalla olevaa myyjää. Jos hänellä on maski, käytän maskia koska kohtaamme toisemme, minä asiakkaana joka häntä suojelee ja hän palvelun tuottajana joka minua suojelee.
      Ihme settiä, nyt on menossa kovin korona huippu koko Suomessa nämä viimeiset kaksi viikkoa ja ihmiset miettivät pitäisikö käyttää vai ei...no, aina kun on mahdollista saada tippuri, käytän kondomia...eli aika usein... tai no, ei ole tarvinnut viimeiseen kahteen vuoteen:)
      Mutta joo, kunnioitetaan toisia ihmisiä, aivan sama miltä me näytämme.

      AV

      • Ihan ok mun mielestä käyttää vielä maskia. Harkinnan varaista edelleen.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihan ok mun mielestä käyttää vielä maskia. Harkinnan varaista edelleen.

        Ei sitä itse voi aina määritellä. Meillä on töissä vielä maskipakko joten miksi en käyttäisi sitä myös siviilissä?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä itse voi aina määritellä. Meillä on töissä vielä maskipakko joten miksi en käyttäisi sitä myös siviilissä?

        AV

        Niin on tietääkseni minullakin. Siis töissä maskipakko. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta, käyttääkö vai ei maskia muutoin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin on tietääkseni minullakin. Siis töissä maskipakko. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta, käyttääkö vai ei maskia muutoin.

        ...ja työpaikkako olisi niin idiootti että vielä vaatisi maskipakkoa vai onko yhteiskunta tullut idiootiksi jos koronakuolemien määrä olisi nyt suurempi mitä silloin kun ei saanut matkustaa etelästä pohjoiseen:)
        Yhteiskunnallisen edun ja yksilön välillä on joskus suuri eroavaisuus...

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja työpaikkako olisi niin idiootti että vielä vaatisi maskipakkoa vai onko yhteiskunta tullut idiootiksi jos koronakuolemien määrä olisi nyt suurempi mitä silloin kun ei saanut matkustaa etelästä pohjoiseen:)
        Yhteiskunnallisen edun ja yksilön välillä on joskus suuri eroavaisuus...

        AV

        Ainakin hoitoalalla maskipakko jatkuu myös kouluissa vaikka kukaan muu ei käytä.


    • Anonyymi

      Kun kuljen lyhyen matkan bussilla sellaiseen aikaan, kun matkustajia on vähän, en käytä maskia, mutta pidemmillä matkoilla kyllä. Kaupassa en enää käytä jos käyn sellaiseen aikaan, kun siellä on vähän ihmisiä.

      • Kuulostaa järkevältä. Kyllähän järjenkäyttö on sallittua. Harkinnanvarainen maskinkäyttö onkin nyt se, mitä kannattaa tehdä.

        Mutta se oli vaan jännä tänään kun kävin neljän aikaan kaupassa, siis kyseessä on ostoskeskus, joten väkeä oli.. näin kahdella lisäkseni maskin. Eli aikalailla vapauttavaksi kai väki tuntee sen maskittomuuden.


    • Anonyymi

      Miksi siitä pitäisi tulla tapa? - cu-

      • Maskista vai?
        Vai maskittomuudesta?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Maskista vai?
        Vai maskittomuudesta?

        Maskista. En vain voi olla yleisemmin funtsimatta, mihin kaikkeen massatasolla ryhdytään ilman kyseenalaistamista, epäilyksiä. Jokin aika taaksepäin maskittomuus oli harvinaista ja nyt maskillisuus on harvinaista. Pöytä pyörähti yxkax toisinpäin, simsalabim mutta kuinka moni varsinkin tällä haavaa pitää maskia etupäässä henkisenä suojana, samalla halutaan "piiloutua" muilta, eli homma on vierähtänyt/vieritetty kirjaimellisesti korvien väliin. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maskista. En vain voi olla yleisemmin funtsimatta, mihin kaikkeen massatasolla ryhdytään ilman kyseenalaistamista, epäilyksiä. Jokin aika taaksepäin maskittomuus oli harvinaista ja nyt maskillisuus on harvinaista. Pöytä pyörähti yxkax toisinpäin, simsalabim mutta kuinka moni varsinkin tällä haavaa pitää maskia etupäässä henkisenä suojana, samalla halutaan "piiloutua" muilta, eli homma on vierähtänyt/vieritetty kirjaimellisesti korvien väliin. - cu-

        Niin. Onhan se noinkin. Maskin taakse on helppo piiloutua ja siitä tullut eräänlainen sosiaalinen barrikadi joillekin.
        Esimerkiksi kunnon meikkaaminen on turhaa maskin kanssa kun se meikki sitten kumminkin tuhriintuu.
        Jotenkin se on samalla jonkinlainen suojamuuri toisten katseilta.. tai jotakin.

        Meidät on ehdollistettu maskin käyttämiseen ja nyt "kaikki" riemuitsee kun sitä ei tarvitsekaan käyttää enää. Koko ajan on maristu kuinka tympeää maskin käyttäminen on ja nyt sitten ihmiset kokevat siitä luopumisen joiltakin osin oudoksi, samalla kun nauttivat maskisuositusten päättymisestä.

        Ristiriitaista että toljotetaan vielä maskia käyttäviä. Tässäkin ketjussa on monia, jotka aikovat jatkaa maskin käyttämistä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Onhan se noinkin. Maskin taakse on helppo piiloutua ja siitä tullut eräänlainen sosiaalinen barrikadi joillekin.
        Esimerkiksi kunnon meikkaaminen on turhaa maskin kanssa kun se meikki sitten kumminkin tuhriintuu.
        Jotenkin se on samalla jonkinlainen suojamuuri toisten katseilta.. tai jotakin.

        Meidät on ehdollistettu maskin käyttämiseen ja nyt "kaikki" riemuitsee kun sitä ei tarvitsekaan käyttää enää. Koko ajan on maristu kuinka tympeää maskin käyttäminen on ja nyt sitten ihmiset kokevat siitä luopumisen joiltakin osin oudoksi, samalla kun nauttivat maskisuositusten päättymisestä.

        Ristiriitaista että toljotetaan vielä maskia käyttäviä. Tässäkin ketjussa on monia, jotka aikovat jatkaa maskin käyttämistä.

        Yhteiseen hyvään vetoaminen sinänsä ymmärrettävää tiettyyn pisteeseen saakka, näkisin. Tuolla jossain ylempänä taisi olla juttua omista lapsuuskuvista. En ole koskaan välittänyt katsella niitä. Jos nyt joku näyttää, niin voin vilkaista mutta muuten en siedä niitä. En sanoisi, että kurja lapsuus mutta tuon ajan olen vain sulkenut pois, kuvineen päivineen. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiseen hyvään vetoaminen sinänsä ymmärrettävää tiettyyn pisteeseen saakka, näkisin. Tuolla jossain ylempänä taisi olla juttua omista lapsuuskuvista. En ole koskaan välittänyt katsella niitä. Jos nyt joku näyttää, niin voin vilkaista mutta muuten en siedä niitä. En sanoisi, että kurja lapsuus mutta tuon ajan olen vain sulkenut pois, kuvineen päivineen. - cu-

        Mulla vähän sama. Lapsuuskuvia minulla ei ole. Tää profiilikuva on kai kun olen 19 tai jotakin. Kuvia minulla on vain tästä aikuisuuselämästä.
        Ja nekin on kellarissa pölyttymässä.

        Kuvat on vain kuvia. Muistot itsessään ovat mielestäni tärkeämpiä. Minulla on laaja kirjo lapsuusajan muistoja ja voin sanoa, että osan haluaisin unohtaakin. Ei niin kaksinen lapsuus ollut minulla. Tosin en vaihtaisi sitä pois.


    • Meillä töissä on maskisuositus mikäli parin metrin turvaväli toiseen ei onnistu. Käytännössä ollaan ilman maskia kun työpisteet on etäällä toisistaan ja samassa tilassa ollaan vain kahvi ja ruokataukojen aikana.

      Julkista liikennettä täällä ei käytännössä ole ja muutenkin kuljen nyt matkat pyörällä joten aika vähäistä on maskin käyttö kun kaupassa myyjätkään ei enää pidä maskia.

      Mukana vielä kuitenkin on pari maskia ihan varmuuden vuoksi.

      • No sitten aika vähäistä sulla maskin käyttö. Minä parhaimmillaan tai pahimmillaan .. miten sen nyt ottaa.. pidän maskia 12 - 14 tuntia päivässä. Riippuu ihan työpäivän pituudesta. Jos tekee kymmentuntisen päivän ja matkat päälle, käynti kaupassa jne, niin kevyeen tulee se 12 tuntia.


    • Anonyymi

      Ffp2-maskilla jatketaan kaupassa ja muissa massoissa ehdottomasti. Tänäänkin.
      Ei kiinnosta yhtään saada tai olla levittämässä mitään ylimääräisiä viruksia.

      Minä paskat nakkaan muiden ajatteluista.

      -keinovaginamies-

      • Asennetta sulla ainakin piisaa. Sitä ei käy kieltäminen.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Asennetta sulla ainakin piisaa. Sitä ei käy kieltäminen.

        Kätevästi voi myös piilottaa ruokkoamattoman parran maskin alle samoin kuin kaikki epäsovinnaiset virnistelyt kanssaihmisille :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kätevästi voi myös piilottaa ruokkoamattoman parran maskin alle samoin kuin kaikki epäsovinnaiset virnistelyt kanssaihmisille :)

        -keinovaginamies-

        Toinen samanlainen siellä:) On se vaan hyvä, ettei hymysi näy, etteivät ajatuksesi paljasta sinua. Ahaa, se on KV! :"D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen samanlainen siellä:) On se vaan hyvä, ettei hymysi näy, etteivät ajatuksesi paljasta sinua. Ahaa, se on KV! :"D

        Ja sinä olet? Rouva sexth?
        Hymyillään kun tavataan esmarketilla :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen samanlainen siellä:) On se vaan hyvä, ettei hymysi näy, etteivät ajatuksesi paljasta sinua. Ahaa, se on KV! :"D

        Ja nii kävi... Arabinainen purjetii KV:n tykö ja kuiskaa korvaan, "kuinkas se herra partaturrin pulkka on luistanut?" :"D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet? Rouva sexth?
        Hymyillään kun tavataan esmarketilla :)

        -keinovaginamies-

        Hih :)) hupsista keikkaa. Läheltä liippaa, ei näemmä maskista hyötyä, jos suunsa avaa :'D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hih :)) hupsista keikkaa. Läheltä liippaa, ei näemmä maskista hyötyä, jos suunsa avaa :'D

        Tai sitten ne on nuo salaperäiset, sopivasti vinkeät hymysilmät jotka paljastaa :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten ne on nuo salaperäiset, sopivasti vinkeät hymysilmät jotka paljastaa :)

        -keinovaginamies-

        Ja ei täälläkään epäilystä, ettenkö sinua tunnistaisi :)
        (huomenna testataan, ja se on sitten vaan voivoi, jos joku syytön osapuoli siitä seinille kävelee :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kätevästi voi myös piilottaa ruokkoamattoman parran maskin alle samoin kuin kaikki epäsovinnaiset virnistelyt kanssaihmisille :)

        -keinovaginamies-

        Tai jos vaikka hymyilyttää epäsopivassa tilanteessa. Minun on vaikeaa tottua olemaan ilman maskia. Reilu pari vuotta lähes päivittäin liikkunut maskin kanssa.

        Jos siihen maskiin tottui, eiköhän siitä opi pikkuhiljaa poiskin.


    • Anonyymi

      En ole tyytyväinen. Käytin mielelläni maskia. Yksinkertainen tapa piiloutua, tuntea olevansa suojassa. Ymmärrän paremmin Arabimaia:)

      • Anonyymi

        Arabinaisia siis.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ole käyttänyt, en käytä enkä tule käyttämään maskia missään ikinä sillä missään EI OLE MASKIPAKKOA. Grafeenioksidi-injektioita olen ottanut tasan 0 enkä yhtäkään tule ottamaan. En yksinkertaisesti ole langennut lörönäk*setukseen.

      • No jokainen tyylillään. Meillä töissä ollut maskipakko ja siitä ei ole tingitty. Jaeltiin jopa kirjallisia varoituksia maskin vääränlaisesta käytöstä.. nenä ulkona yms väärinkäytöksistä.

        Itse kuulun riskiryhmään .. olen ottanut kolme rokotetta ja silti sairastin koronaa kaksi viikkoa. Onnekseni lievänä. Toivottavasti en saa jälkitauteja.


    • Anonyymi

      Vähempi on ollu maskeja enää, tuleeko siis nyt se ajatus että maskipäisellä on nyt joku tauti päällä, ja saako siitä kohta ikävää palautetta että on ihmisten ilmoilla noin. Miksei sitä käyttäis jos se taskussa sattuu olemaan, kaupassa on välillä ruuhkaakin. Esimerkiksi kirjasto näyttää edelleen suosittavan. Myyvät nyt alessa noi maskit pois, ehkä kannattaa syksyksi hamstrata. Voi tosin silloin olla jo kaasunaamarin ostokin mielessä.

      • Niin, synkimmissä skenaarioissa sille kaasunaamarille saattaa olla käyttöä. Toivotaan nyt kumminkin että ei.

        Ihan totta, että minuakin katsottiin kummasti kun pidin tänään maskia. Tosin suojasin sillä enempi kanssaihmisiä, sillä olen vasta toipunut koronasta. Ja aivan kuin olisin ollut joku spitaalinen. Mutta kai se kääntyy siihen, että maskittomat katsoo kieroon maskillisia, kun aiemmin se oli toisinpäin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin, synkimmissä skenaarioissa sille kaasunaamarille saattaa olla käyttöä. Toivotaan nyt kumminkin että ei.

        Ihan totta, että minuakin katsottiin kummasti kun pidin tänään maskia. Tosin suojasin sillä enempi kanssaihmisiä, sillä olen vasta toipunut koronasta. Ja aivan kuin olisin ollut joku spitaalinen. Mutta kai se kääntyy siihen, että maskittomat katsoo kieroon maskillisia, kun aiemmin se oli toisinpäin.

        Olisit tokaissut tuijottelijoille, että saatat olla vielä vähän koronassa ja että voit toki maskin riisuakin, jos välttämättä haluavat pisaroitasi. Loppuu se toljottelu niiltäkin, joita vanhemmat eivät ole kunnolla kasvattaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit tokaissut tuijottelijoille, että saatat olla vielä vähän koronassa ja että voit toki maskin riisuakin, jos välttämättä haluavat pisaroitasi. Loppuu se toljottelu niiltäkin, joita vanhemmat eivät ole kunnolla kasvattaneet.

        Niin. Enköhän minä nyt kumminkin pärjää maskillisena toljottelijoista välittämättä. En ole ihan herkkähipiäisin immeinen kuitenkaan.

        Niinkuin kvm sen sanoi.. paskat nakkaan mitä muut ajattelee...


    • Anonyymi

      En pidä maskia, en kumarra kommunismia.
      Testein sairastettuja covideja 0, altistumisia 2.
      Töissä pidettävä sitä v**tn kommunistimaskia.

      • Juu, työnantajilla on oikeus päättää työssä käytettävistä suojavälineistä. Halusi tai ei käyttää maskia. Se on käytettävä, jos ryönantaja niin määrää.

        Mutta jos ajatellaan siten, että maskin käytöllä suojataan kanssaihmisiä siten, ettei levitä virusta itse. Joten se on tavallaan kansalaisvelvollisuus.. kuin maanpuolustusta, eikä suinkaan kommunismia. Noin niin kuin minun mielestäni.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti maski, ainakin vielä jonkin aikaa töissä ja kaupoissa. Kyllä se maski kaupassakin jonkin verran auttaa, kun jotkut tulee ihan niskaan hönkimään. Siis ihme tapa joillakin hedelmiä ostaessaan, tullaan ihan kosketuksiin viereen valitsemaan hedelmää. Joskus tekis mieli potkaista kinttuun, niin että sattuu. Aika harvoin käyn kaupassa itse, melkein soitan ja tilaan ruokatarvikkeita myös itselleni. Turvaväleistä, kun ei ole just puhuttu, eräille "europan omistajille"!
      Turussa ainakin noita tautisia liikkuu ja tartuttavat muita, välinpitämättömyydellään.
      Kotona mä en käytä maskia, kun olen ensin käynyt pesemässä käteni vessanpuolella.
      Kädet ja ovienkahvat, ovat niitä paikkoja joita mun tulee automaattisesti puhdistettua moneen kertaan päivässä, kotona sekä töissä.
      Odotan kesää, jotta pääsee sotkemaan itsensä puutarhamultaan... nyt kun on joutunut varomaan lähes pullataikinaakin ettei levittele tautia.

      • Ymmärrän. Jotenkin tuo turvaväli ajattelu istui suomalaisuuteen hyvin. Tosin on osa ihmisiä jotka tulee turhan lähelle ja viis veisaavat epidemiasta mikä jylläää edelleen.

        Itse olen ollut koronassa edelliset kaksi viikkoa, mutta jo parantunut, niin maskin käyttäminen oli ihan selviö. Vaikka ja kuinka saisin olla kaupassa ilman maskia, on tietty epävarmuus kuitenkin siitä, levitänkö virusta edelleen. Pelaan mieluiten varman päälle.

        Juu, kyllä minäkin olen jo odottanut että pääsisin pihani kimppuun. Pitäisi siivota ja tasoittaa laatat. Kitkeä rikkaruohot ja levittää uusi sora. Sitten mulla on porkkanan siemennauhaa istutuslaatikkoon. Muuta en ajatellut kasvattaa. Saas nähdä hommaanko kesäkukkia vai en..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ymmärrän. Jotenkin tuo turvaväli ajattelu istui suomalaisuuteen hyvin. Tosin on osa ihmisiä jotka tulee turhan lähelle ja viis veisaavat epidemiasta mikä jylläää edelleen.

        Itse olen ollut koronassa edelliset kaksi viikkoa, mutta jo parantunut, niin maskin käyttäminen oli ihan selviö. Vaikka ja kuinka saisin olla kaupassa ilman maskia, on tietty epävarmuus kuitenkin siitä, levitänkö virusta edelleen. Pelaan mieluiten varman päälle.

        Juu, kyllä minäkin olen jo odottanut että pääsisin pihani kimppuun. Pitäisi siivota ja tasoittaa laatat. Kitkeä rikkaruohot ja levittää uusi sora. Sitten mulla on porkkanan siemennauhaa istutuslaatikkoon. Muuta en ajatellut kasvattaa. Saas nähdä hommaanko kesäkukkia vai en..

        En oikein ymmärrä niitä ihmisiä jotka kuvittelee ett korona on nyt selätetty; ei huolen häivää! Ei se mihinkään ole hävinnyt, ainakaan vielä. Parempi pelata varmanpäälle, on jotain mahdollisuuksia saada se taltutettua... jollei se taas ole muuttanut muotoaan.

        Mä odotan ett pääsen istutus hommiin kesäperunasta, kylvämään retiisit, salaatit, herneet, ym. Kesäkukkia vähemmän, paitsi tietysti porkkanamaalle samettiruusuja ja terassille muutama kesäkukka amppeli. Muuten pelkään sipulikukkieni puolesta, paljonko vahinkoa tällä kertaa tulee niille.
        Ensin tehdään pohjatyöt ja sokkeli, sitten tulee talopaketti ja rakentajat, perässä kaikki muut asentajat ja tarkastajat. Tavallinen hulabaloo, koko kesän, ja siinä sivussa pitäisi vielä viljellä kasviksia, paitsi talviperunia enkä lanttuja.
        Lattanauriita mä kasvatan kyllä ite, ei niitä saa edes torilta.

        Uskon ett 2023 kesällä, mulla on pihankunnostus työt, siis palkkaan pari riskiä nuortamiestä piha hommiin. Ensin kysyn veljeni poikia, jos ei kiinnosta niin uskoisin kuitenkin löytäväni ahkerat tuntipalkkalaiset tai urakalla tekijät. Se on seuraavan kesän projekti vasta, joten ei huolenhäivää, sen asian suhteen ...vielä.

        Jk. Tuon pienemmän talon kustannukset ei tule mulle rasitteena, vanhempani rakennuttavat itselleen oman talon, asutaan samaa pihapiiriä ja mä olen päivittäin läsnä heidän elämässään, kuten hekin minun ja Mimmin.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä niitä ihmisiä jotka kuvittelee ett korona on nyt selätetty; ei huolen häivää! Ei se mihinkään ole hävinnyt, ainakaan vielä. Parempi pelata varmanpäälle, on jotain mahdollisuuksia saada se taltutettua... jollei se taas ole muuttanut muotoaan.

        Mä odotan ett pääsen istutus hommiin kesäperunasta, kylvämään retiisit, salaatit, herneet, ym. Kesäkukkia vähemmän, paitsi tietysti porkkanamaalle samettiruusuja ja terassille muutama kesäkukka amppeli. Muuten pelkään sipulikukkieni puolesta, paljonko vahinkoa tällä kertaa tulee niille.
        Ensin tehdään pohjatyöt ja sokkeli, sitten tulee talopaketti ja rakentajat, perässä kaikki muut asentajat ja tarkastajat. Tavallinen hulabaloo, koko kesän, ja siinä sivussa pitäisi vielä viljellä kasviksia, paitsi talviperunia enkä lanttuja.
        Lattanauriita mä kasvatan kyllä ite, ei niitä saa edes torilta.

        Uskon ett 2023 kesällä, mulla on pihankunnostus työt, siis palkkaan pari riskiä nuortamiestä piha hommiin. Ensin kysyn veljeni poikia, jos ei kiinnosta niin uskoisin kuitenkin löytäväni ahkerat tuntipalkkalaiset tai urakalla tekijät. Se on seuraavan kesän projekti vasta, joten ei huolenhäivää, sen asian suhteen ...vielä.

        Jk. Tuon pienemmän talon kustannukset ei tule mulle rasitteena, vanhempani rakennuttavat itselleen oman talon, asutaan samaa pihapiiriä ja mä olen päivittäin läsnä heidän elämässään, kuten hekin minun ja Mimmin.
        trollikka

        No sulla riittää projektia. Mulla itselläni on vain pieni kerrostaloasunnon piha ja yksi istutuslaatikko.

        Totta tuo, että ei se korona mihinkään ole kadonnut. Se pitäisi kaikkien muistaa.


    • Anonyymi

      Olen mäskitön. Mäskistä ei ole tutkitusti hyötyä kuin esim. siivouksessa ja puukäsitöissä ja koko koota ei ole edes olemassakaan. Mäskin käyttö hankaloittaa hengittämistä ja näin ollen pitkäaikaisesti käytettynä pilaa terveyttä.

      • No mikähän tauti se minulla on ollut edelliset kaksi viikkoa, kun kerran koko koota ei ole olemassakaan.. kolme positiivista testiä kyllä annoin koronalle, joten aika erikoinen, olematon tauti.


      • Anonyymi

        Nämä yleisesti käytössä olleet maskit ovat niin huonoja, etteivät pidätä edes karkeaa pölyä, saati jotakin viruksia, ei edes ne parempilaatuiset, koska eivät tiivisty kasvoille kunnolla. Tämän huomasin, kun sellaista kokeilin autotallin lattiaa lakaistessa, nenä ja kurkku oli sitä pölyä täynnä.
        Sitten on niitä kunnollisia maskeja, joissa menee kuminauha pääntakaa, ne toimii, mutta naamalle painuu kivat punaiset jäljet loppupäiväksi tiiveydestä todistamaan.


    • Anonyymi

      Ottakaa typerykset vaan niitä piikkejä, niin saatte koronan kovempana, korkeaa kuumetta ym, näin ainakin tuttavapiirissä ja lukenut muualtakin.

      Ainuttakaan koronapiikkiä en ole ottanut, maskia käyttänyt vain muutaman kerran. En olisi edes huomannut koko koronan olemassaoloa, ellei siitä olisi nostetty hysteriaa, näin varmasti suurimmalla osalla perusterveistä ihmisistä.

      • No uskomus se on tuokin.

        Itse sain koronan lievänä, ehkäpä juuri niiden piikkien ansiosta. Mutta en olekkaan perusterve, vaan kuulun sairauteni myötä riskiryhmään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No uskomus se on tuokin.

        Itse sain koronan lievänä, ehkäpä juuri niiden piikkien ansiosta. Mutta en olekkaan perusterve, vaan kuulun sairauteni myötä riskiryhmään.

        Sinähän olet nuorempanakin ollut varsinainen söpöläinen


      • pujotteIija kirjoitti:

        Sinähän olet nuorempanakin ollut varsinainen söpöläinen

        Kiitos.
        No kuva on lähes 30 vuotta vanha. En mielestäni enää muistuta alkuunkaan sitä. Siksi uskalsin laittaa sen .. pitänee varmaan pudottaa se pois pian. En päässyt modaamaan sitä nii siinä näkyy koko naamavärkki.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos.
        No kuva on lähes 30 vuotta vanha. En mielestäni enää muistuta alkuunkaan sitä. Siksi uskalsin laittaa sen .. pitänee varmaan pudottaa se pois pian. En päässyt modaamaan sitä nii siinä näkyy koko naamavärkki.

        Nopsasti kommentoin vaan... Olet ihan jäätävän söpö tuossa kuvassa Pirppis.

        Randomin kuvaa kanssa katselin. En tajua, vaikutti ihan älyttömän tutulta aikojen takaa, en vaan muista kuka, missä ja miten.

        Hyvää viikonloppua palstalaiset. Elossa ollaan. On vaan nyt jotain muuta.

        -ek- ei kirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nopsasti kommentoin vaan... Olet ihan jäätävän söpö tuossa kuvassa Pirppis.

        Randomin kuvaa kanssa katselin. En tajua, vaikutti ihan älyttömän tutulta aikojen takaa, en vaan muista kuka, missä ja miten.

        Hyvää viikonloppua palstalaiset. Elossa ollaan. On vaan nyt jotain muuta.

        -ek- ei kirj-

        Tanks. Kiva kuulla että olet elossa. Palaile isosti kunhan jakselet. Ymmärrän, että elämä on joskus sellaista, ettei pysty tai halua. Olet ollut mielessäni aika usein.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tanks. Kiva kuulla että olet elossa. Palaile isosti kunhan jakselet. Ymmärrän, että elämä on joskus sellaista, ettei pysty tai halua. Olet ollut mielessäni aika usein.

        Sinäkin olet ollut mielessäni. En unohda, vaikka unohdun välillä tuonne omiin maailmoihini. Tiedät miksi. Ollut aika vaikeeta.

        Halaus sinulle ystäväin. Halaus myös Jasulle ja Disselle.

        -ek-ei kirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet ollut mielessäni. En unohda, vaikka unohdun välillä tuonne omiin maailmoihini. Tiedät miksi. Ollut aika vaikeeta.

        Halaus sinulle ystäväin. Halaus myös Jasulle ja Disselle.

        -ek-ei kirj-

        No hurjaakin hurjempi rutistus takaisin.. tosin sillain hellästi. Iloinen olen, että olet olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet ollut mielessäni. En unohda, vaikka unohdun välillä tuonne omiin maailmoihini. Tiedät miksi. Ollut aika vaikeeta.

        Halaus sinulle ystäväin. Halaus myös Jasulle ja Disselle.

        -ek-ei kirj-

        Kiitos. Voimahali. 🤗


    • Anonyymi

      Kyllä käytän. Korona ei ole mihinkään hävinnyt vaikka maskisuositus poistuisikin.

    • Anonyymi

      Käytän maskia. Täällä päin käyttävät lähes kaikki.

      Olen aika varma, että sairastin koronan muutama kk sitten. Siitä jäi todella outoja vaivoja. En esim. jostain syystä pysty syömään enää hedelmiä.

      Koronan ei pitäisi olla lapsille vaarallinen, mutta 8-vuotiaalle sukulaispojalle jäi myös vaikka mitä oireita.

      Apua ei saa mistään.

    • Anonyymi

      kyllä käytän maskia.
      näytän puolta komeammaltakin. On myös mahdollista ettei ex tunnista.

      • Minäkin olen komeimmillani naamavaipassa, aurinkolaseissa ja pipo silmillä, mikä ei kuitenkaan estänyt minua vieroittautumasta naamavaipan käytöstä heti maskisuosituksen poistuttua.

        Omaan räkäänsä läähättäminen rupesikin jo tympimään.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Minäkin olen komeimmillani naamavaipassa, aurinkolaseissa ja pipo silmillä, mikä ei kuitenkaan estänyt minua vieroittautumasta naamavaipan käytöstä heti maskisuosituksen poistuttua.

        Omaan räkäänsä läähättäminen rupesikin jo tympimään.

        No sinähän oletkin kerrassaan komea tapaus sitten. Taidat kuitenkin hieman vähätellä itseäsi.

        Aika moni on helpottunut päästessään eroon maskista, mutta toisaalta moni myös jatkaa maskin käyttämistä. Eipä tuo korona ole mihinkään kadonnut, kuten trollikka sen hyvin totesi. Jokainen harkitkoon itse kuin toimii. Siihen kai se maskisuosituksista luopuminen tähtää. Itsemääräämisoikeuteen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No sinähän oletkin kerrassaan komea tapaus sitten. Taidat kuitenkin hieman vähätellä itseäsi.

        Aika moni on helpottunut päästessään eroon maskista, mutta toisaalta moni myös jatkaa maskin käyttämistä. Eipä tuo korona ole mihinkään kadonnut, kuten trollikka sen hyvin totesi. Jokainen harkitkoon itse kuin toimii. Siihen kai se maskisuosituksista luopuminen tähtää. Itsemääräämisoikeuteen.

        Itse sanoisin, että maskin käyttäminen on edelleen järkevää esimerkiksi julkisessa liikenteessä ja muissa paikoissa, missä on varsinaista tungosta. Ainahan minä olen pyrkinyt käymään esimerkiksi kaupoissa aikaan, jolloin ei olisi ruuhkaa, mutta tiedän ja ymmärrän, ettei se ole aina ja kaikille mahdollista. Eihän muutoin olisikaan ruuhkia. ; )

        Ei-ruuhka-aikaan on kauppakäynnillä koronan saaminen erittäin epätodennäköistä.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Itse sanoisin, että maskin käyttäminen on edelleen järkevää esimerkiksi julkisessa liikenteessä ja muissa paikoissa, missä on varsinaista tungosta. Ainahan minä olen pyrkinyt käymään esimerkiksi kaupoissa aikaan, jolloin ei olisi ruuhkaa, mutta tiedän ja ymmärrän, ettei se ole aina ja kaikille mahdollista. Eihän muutoin olisikaan ruuhkia. ; )

        Ei-ruuhka-aikaan on kauppakäynnillä koronan saaminen erittäin epätodennäköistä.

        Niin.. järjen käyttö sallittua. Se joka pitää maskinkäyttöä kommunismina tai jotakin.. voi nyt luvan kanssa olla ilman maskia ja se joka haluaa maskia käyttää, on vapaa sitä harkintansa mukaan käyttämään.

        Mutta jos maskittomia katsottiin kieroon aiemmin, nyt tuntuu, että maskillinen on se jota katsoo maskittomat kieroon. Aivan kuin maskillinen olisi automaattisesti sairas. Tyyliin pidetään hölmöläisenä kun käyttää räkärättiä vaikka ei ole pakko tai sitten sairastuneena.
        Vaikka se on mielestäni ihan järkevää. Siis käyttää maskia ruuhkaisissa ja suljetuissa tiloissa.


    • Disseisback

      Mä luulen, että pikkuhiljalleen jää maskinkäyttö pois kesää kohden.

      Mulla on niitä autossa, mutta ei moottoripyörän mukana.

      Eilen sattui niin, että aamulla kun ajattelin käydä kaupassa aamupäivästä, ei edes merkkivalot syttyneet autossa, akku ihan tyhjä, kun oli jäänyt valot päälle, siispä sitten hoidin päivän menot moottoripyörällä ja ei ollut maskeja.

      Ja kyllä täällä alkaa olla jo harvinaista maskien pitäminen...mutta siellä ruuhkasuomessa se voi olla yhä fiksuakin...

      • Toisaalta se omavarainen ajatteleminen on sallittua sen maskin käytön suhteen. Kyllä mä varmaan käytän vielä jonkin aikaa. Jäi tuosta sairastetusta koronasta sellainen köhä, ettei kehtaa mennä köhimään julkisesti ilman maskia. Ei riitä pokka suoraan sanottuna. Lekuri sanoi, että ärsytysyskää voipi olla jopa kuukauden ajan. Samoin kuin voipuneisuutta.

        Olikos sulla sitten vara-akku Nissaniin vai miten ratkaisit ongelmasi?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Toisaalta se omavarainen ajatteleminen on sallittua sen maskin käytön suhteen. Kyllä mä varmaan käytän vielä jonkin aikaa. Jäi tuosta sairastetusta koronasta sellainen köhä, ettei kehtaa mennä köhimään julkisesti ilman maskia. Ei riitä pokka suoraan sanottuna. Lekuri sanoi, että ärsytysyskää voipi olla jopa kuukauden ajan. Samoin kuin voipuneisuutta.

        Olikos sulla sitten vara-akku Nissaniin vai miten ratkaisit ongelmasi?

        No työkaverikin pitkään köhinyt ja limaa tulee, vaikka silläkin Koronasta on aikaa...

        Just torstaina jätkät tuli mun luo yhden työkaverin naisystävän kyydissä, jolle tuli korona, että saatan saada sitä kautta sen nyt sitten...🤔
        Mutta onhan maskeilla vielä ainakin "psyykkinfn" vaikutus...

        No mä laitoin autolaturin siihen ja kyllä se jo illalla hörähti käyntiin. Säbäpeleissä kyllä piti käydä pyörällä...meinas tulla kiire. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No työkaverikin pitkään köhinyt ja limaa tulee, vaikka silläkin Koronasta on aikaa...

        Just torstaina jätkät tuli mun luo yhden työkaverin naisystävän kyydissä, jolle tuli korona, että saatan saada sitä kautta sen nyt sitten...🤔
        Mutta onhan maskeilla vielä ainakin "psyykkinfn" vaikutus...

        No mä laitoin autolaturin siihen ja kyllä se jo illalla hörähti käyntiin. Säbäpeleissä kyllä piti käydä pyörällä...meinas tulla kiire. 😁

        Eiköhän kaikki sairastu koronaan ennemmin tai myöhemmin. Se, miten voimakkaana se tulee, onkin sitten ihan oma juttu. Mulla se oli lievänä, mutta kesti. Moni sanoo, että korona on kuin flunssa.. ei mulla. Mulla oli vain kurkku kipeänä ja vähän köhää. Siinä kaikki. Mutta se kesti .. kaksi viikkoa.

        Nyt yritän pikkuhiljakseen aktivoitua. Vähän siivoilin ja pihaa laitoin sen mitä jaksoin. Laitoin porkkanaa kasvamaan istutuslaatikkoon. Saas nähdä tuleeko niistä mitään. En jaksa uskoa, että saisin satoa.

        Pienikin ponnistus ottaa voimille vielä. On suoraan sanottuna hieman vetämätön olo. No lekuri varoitteli tästä koronan ominaisuudesta. Ei voi mitään. Rauhakseen on otettava.

        Sä olet vissiin jo ihan liekeissäs kun pääset taas moottoripyöräileen. No niin on kaikki motoristit vissiin kai. Kevättä rinnassa...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eiköhän kaikki sairastu koronaan ennemmin tai myöhemmin. Se, miten voimakkaana se tulee, onkin sitten ihan oma juttu. Mulla se oli lievänä, mutta kesti. Moni sanoo, että korona on kuin flunssa.. ei mulla. Mulla oli vain kurkku kipeänä ja vähän köhää. Siinä kaikki. Mutta se kesti .. kaksi viikkoa.

        Nyt yritän pikkuhiljakseen aktivoitua. Vähän siivoilin ja pihaa laitoin sen mitä jaksoin. Laitoin porkkanaa kasvamaan istutuslaatikkoon. Saas nähdä tuleeko niistä mitään. En jaksa uskoa, että saisin satoa.

        Pienikin ponnistus ottaa voimille vielä. On suoraan sanottuna hieman vetämätön olo. No lekuri varoitteli tästä koronan ominaisuudesta. Ei voi mitään. Rauhakseen on otettava.

        Sä olet vissiin jo ihan liekeissäs kun pääset taas moottoripyöräileen. No niin on kaikki motoristit vissiin kai. Kevättä rinnassa...

        Joo, osalle se tauti on paha ja osalle liki huomaamaton. Merkillinen pöpö...

        Joo, moottoripyörähommat on aina kivoja. Ja kun useamman kuukaiden sitä tuossa autotallissa vaan ohimennen katsoo, alkaa kyteä vimma...😁


    • Anonyymi

      Mikä tahansa valtavirrasta poikkeaa on väheksyttävää, periaate on tämä. Järkeä? no ei helkutissa...kaikkea muuta

      • Niinhän se menee.. poikkeavuuksia katsotaan silmät killillään kieroon. Ei siinä mitään järjenhiventä ole, mutta niin se tuntuu aina menevän.

        Valitettavasti.


    • Anonyymi

      Kyllä pidän maskin. Pari vuotta on saanut olla ilman tauteja, eikä perinteisiä räkäkurkkukipuja tarvinnut kärsiä. Tavan flunssat leviää nyt vauhdilla, kun kaikki yskimässä ja pärskimässä ilman estoja. Tavan selityksineen, että tämä on nyt vaan tätä tavan kevätallergiaa, ei tartu.

      • Kyllä se maski on minullakin estänyt taudit. Kaikki tartuntataudit olen saanut maskittomista kontakteista. Vaikka pidänkin maskia kodin ulkopuolella, voi joku maskiton tuoda sen taudin kotiini. Perusflunssan sain kai miesystävältäni ja tämän koronan, jota sairastin pari viikkoa sitten.. pojaltani mitä ilmeisemmin.

        Vaikka olisi kuinka varovainen, ei niiltä taudeilta kokonaan pysty välttymään.


    • Anonyymi

      Käytän maskia töissä ja julkisissa sisätiloissa. Olen jatkanut käyttöä vaikka maskisuositus on poistunut.

      Olen Euroopassa ja yllättäen paikallisista kukaan ei käytä maskia. Ilman maskia kulkeminen ympäriinsä tuntuu aika alastomalta. Yhtään maskia ei näy missään. Yllättäin jo Helsinki-Vantaalla vain 10% oli maskit päällä ja nekin harva suojautuneet oli joko suomalaisen tai japanilaisen näköisiä. Menomatkalla koneessa oli 2m säästeellä 5 yksikään… Pidin PFF2 tiukasti naamalla. Paluumatkalla on lentokoneenkin maskipakko purettu.

      Eurooppalaiset yhteiskunnat on selkeästi päättäneet, että rajoitukset on nyt ohi.

      • Niin Suomi mukaan lukien. Se vain ettei se korona ole vielä kadonnut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe