Jokainenhan sen näkee

Anonyymi

miten kehitys tulee etenemään:
Polttomoottori -> Bensa-sähkö lataushybridi -> Sähkö ->Sähkö-vety hybridi -> Vety

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tai sitten tuo vety ei ikinä tule suosituksi henkilöautoissa. On toki mahdollista, että kaukaisessa tulevaisuudessa on jokin muu kuin sähköauto, mutta korvaaja ei välttämättä ole vety.

    • Anonyymi

      Sähköauto on tullut jäädäkseen ja se kehittyy kokoajan.
      Vety jää korkeintaan raskaanliikenteen käyttöön.
      Vety menee muuhun käyttöön, varsinkin kun Venäjän öljystä ja maakaasusta luovutaan Euroopassa ja teollisuus tarvitsee kaiken vedyn mitä tehdään.

      • Anonyymi

        Jäähän sähkö. sitä vaan ei yritetä varastoida mukaan vaan tehdään matkan aikana. Ei toki vetyä polttomoottorin sylintereissä polteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäähän sähkö. sitä vaan ei yritetä varastoida mukaan vaan tehdään matkan aikana. Ei toki vetyä polttomoottorin sylintereissä polteta.

        Ei, todennäköisesti vetyautot eivät ainakaan 20 vuoteen tule suosituiksi. Eikä ne sittenkään korvaa täyssähköautoja. Jatkossakin akkusähköautot pysyvät suositumpina.


    • Anonyymi

      Kumpi voittaa? No 5.6 kg vetysähköautolla ja 110 kWh akun sähköautolla pääsee tarkalleen saman matkan, erona vaan että vetyauto vie 400 kWh, kun täyssähköauto vain 100 kWh. Vedyn tankkaaminen myös maksaa 5-10 kertaisesti sähköön verrattuna.

      Niin, ja vetyautoa ei voi ladata kotona.

      Eli vetyautolla mahdollisuudet menestykseen ovat pyöreästi 0.

      • Anonyymi

        "täyssähköauto vain 100 kWh"

        Tietenkin piti sanoa 110 kWh. Näppäilyvirheitä sattuu... Toki voi olla, että pahimmillaan siirtohäviöiden kanssa 130 kWh, mutta eipä silti ole vedyllä mitään jakoja.


      • Anonyymi

        On tietenkin harha että vety maksaisi yleistyessään saman verran kuin nyt. Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine ja sen käytön yleistyminen laskee hinnat murto-osaan. Kun 1500km kulkemiseen tarvitsee suhauttaa muutamassa sekunnissa kuutisen kiloa vetyä niin on selvää mikä teknologia tulee voittamaan. Tokihan juuri nyt innolla rakennettavat latauspisteet toivottavasti käytetään järkevän pitoaikansa loppuun ennen kuin ne puretaan mutta eihän sekään varmaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietenkin harha että vety maksaisi yleistyessään saman verran kuin nyt. Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine ja sen käytön yleistyminen laskee hinnat murto-osaan. Kun 1500km kulkemiseen tarvitsee suhauttaa muutamassa sekunnissa kuutisen kiloa vetyä niin on selvää mikä teknologia tulee voittamaan. Tokihan juuri nyt innolla rakennettavat latauspisteet toivottavasti käytetään järkevän pitoaikansa loppuun ennen kuin ne puretaan mutta eihän sekään varmaa ole.

        Sillä ei ole paskankaan väliä että vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine, koska sen tuottaminen edelleenkin vaatii paljon energiaa. On fysiikan mukaan mahdotonta tuottaa vetyä ilman suurta energiankäyttöä. Vetyä ei siitä vain napata mistään, koska se on aina sitoutunut maapallolla.

        Lisäksi en tiedä mitä höpötät 1500 km kulkemisesta kun esimerkiksi Mirain toimintasäde on virallisesti 650 km. Lisäksi Mirain tankkaaminen vie 5 minuuttia, ei muutamia sekunteja. Molemmat olivat siis kehittämiäsi valheita.

        Vety ei tule voittamaan ainakaan seuraavaan 20 vuoteen ja tuskin sen jälkeenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietenkin harha että vety maksaisi yleistyessään saman verran kuin nyt. Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine ja sen käytön yleistyminen laskee hinnat murto-osaan. Kun 1500km kulkemiseen tarvitsee suhauttaa muutamassa sekunnissa kuutisen kiloa vetyä niin on selvää mikä teknologia tulee voittamaan. Tokihan juuri nyt innolla rakennettavat latauspisteet toivottavasti käytetään järkevän pitoaikansa loppuun ennen kuin ne puretaan mutta eihän sekään varmaa ole.

        5,6 kg vetyä antaa 110 kWh sähköenergiaa. Se ei maagisesti tule kuljettamaan henkilöautoa 1500 km, vaan n. 500 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,6 kg vetyä antaa 110 kWh sähköenergiaa. Se ei maagisesti tule kuljettamaan henkilöautoa 1500 km, vaan n. 500 km.

        Toki sellaisiakin autoja saatetaan tehdä, joilla pääsee 1500 km, mutta ei normaalit autot noin paljon tule kulkemaan. Ei normaalit bensa-autotkaan kulje 2000 km, vaikka sellaisen tankin voisi laittaa autoon. Pystyyhän sähköautokin kulkemaan yli 1000 km, jos vain laitetaan riittävän suuri akku autoon. Sitä vain ei pidetä järkevänä, koska paino tulee korkeaksi.

        Ja muuten, vaikka Miraissa on vain 5,6 kg vetyä niin vetytankkien koko on 142 litraa. Joten vetyautoissa vetytankki vie paljon tilaa. Tämä tarkoittaa, että ainakaan pienemmissä autoissa ei toimintamatkat tule valtavan pitkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,6 kg vetyä antaa 110 kWh sähköenergiaa. Se ei maagisesti tule kuljettamaan henkilöautoa 1500 km, vaan n. 500 km.

        Justhan se Kaliforniassa kuljetti 1500km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justhan se Kaliforniassa kuljetti 1500km.

        Samalla tavalla ajettuna 110 kWh akun sähköauto olisi kulkenut yhtä kauas. 5,6 kg vetyä tuottaa Miraissa 110 kWh sähköä. (5,6 vetykilon tuottamiseen, kompressointiin yms. tosin menee 400 kWh sähköä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietenkin harha että vety maksaisi yleistyessään saman verran kuin nyt. Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine ja sen käytön yleistyminen laskee hinnat murto-osaan. Kun 1500km kulkemiseen tarvitsee suhauttaa muutamassa sekunnissa kuutisen kiloa vetyä niin on selvää mikä teknologia tulee voittamaan. Tokihan juuri nyt innolla rakennettavat latauspisteet toivottavasti käytetään järkevän pitoaikansa loppuun ennen kuin ne puretaan mutta eihän sekään varmaa ole.

        On eri asia ajaa taloudellisuusajoja huippukuskin ja kikkailujen kera esim. erikoisrenkaat kovilla rengaspaineilla kuin oikeassa normi liikenteessä vakioautolla normikuskilla. Onhan Teslallakin ajettu jopa 1000km vaikka virallisesti on vain noin 600km.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17152427/toyota-mirai-todellinen-kantama-tankilliselle-alle-500km-mittariston-mukaan-


    • Anonyymi

      Sähköauto on se 99% ostajien valinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe