Hitto, mitä kaikkea jäätelö nykyään sisältää... miks on pitänyt jätskikin pilata, kookos

Anonyymi

öljyllä, oliviöljyllä, rypsiöljyllä ja ties millä kaikella! Rasvatonta maitojauhetta kyllä käytetty, mutt ei pisaraakaan kermaa. Silti sitä myydään kermajäätelönä, ei edes kaakaojauhe peitä öljyseosten makua. Pehmeän makuista maitosuklaa jäätelöä, vajaa litra purkissa ja 3 purkkia 10€, tuli tilattua 30€.lla jäätelöä jälkiruuaksi vanhuksille. Jauhemaksapihvejä tai paistettuja muikkuja ja perunamuusia.
Jälkiruokana kahvia ja jäätelöä... ruoka oli kuulemma hyvää, mutt jäätelö kamalaa!

Piti siis oikein mennä itsekin tarkistamaan, mikä nyt oli niin kamalaa... Epäilin ett ehkä kertaalleen olis päässyt kauppiaalta jäde sulaamaan.
Ei koostumuksessa mitään vikaa ollut, ei ollut mitenkään "tikkuista" kuten epäilin, mutt jälkimaku yllätti. Jotenkin yhtä kamala kuin mukulana otettu kalanmaksaöljy!
Joten tavaamaan tuoteselostusta...

Eihän se mitenkään vastannut mun mielikuvaani kermajäätelöstä, miten sitä voidaan myydä kermajäätelönä, kun ainoa maitotuote on rasvatonmaitojauhe!
Nyt meni jäätelön teko uusiksi, täst edes mä kyllä teen jäätelön itse kermasta munasta ja sokerista sekä erilaisista mausteista... hedelmistä hillokkeista, pähkinöistä jne.

Hätätapauksessa ehkä oikaisen; kermasta ja kondensoidusta maidosta, pakaste mustikoista ja seos pakastimeen. Tarjoilu vaikka mustikka soseen kanssa.
Ei se sen kalliinmaksi tule, kuin tuo feikki jäätelökään, mutt aikaa siihen kuluu enemmän kuin kaupasta tilattuun tuotteen saantiin.
trollikka

14

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tein itse parasta jäätelöä jäätelökoneessa, mitä olen ikinä syönyt. Kermaa, sokeria, rommiaromia ja rusinoita.

• Anonyymi

Koska herkullinen kerma tulee lehmästä, niin se ei käy vihervasemmistolle ja muulle feministiselle roskasakille, joten siksi sekin korvataan toiselta puolelta maapalloa tuodulla litkulla.
      Nykyään on tullut vallalle, että ruoka/ruokatuotteet ylipäätään ei saa maistua enää hyvältä vaan pahalta.
      Ilmeisesti uusavuttomuus ja kotiruoan laiton osaamattomuus ajaa tähän, että kaikki hyvän makuinen halutaan kieltää muiltakin.
      Vallanhalu muuttaa myös makutottumuksia.

• Anonyymi

Tämä feministi persu, kiittää ja kumartaa, ystävällisestä vastauksestasi.
        Uusavuttomana yritän parhaanimukaan tehdä kunnon kotiruokaa, joskus erehdyn ostamaan valmiin tuotteen... kuten nyt jäätelöä... jälkiruuaksi hoivakodin vanhuksille.

Muutama vuosi sitten kaupassa myytiin Valion rommirusinajäätelöä litran pakkauksissa. Katkaistiin paketti kahtia ja syötiin broidin kanssa suoraan lusikalla niistä puolikkaista, usein kyllä annoin sen suuremman puolikkaan veljelleni. Siihen mieheen ois uponnut varmaan kokonainenkin litrakin, mulle tuli raja vastaan viimeistään siinä 3dl jälkeen.

Yleensä olen ostanut Eskimopuikon, ihan riittävän suuri karkottamaan makean nälkää. Nykyään sekin on jäänyt pois laskuista... pitäisi löytää joku artesaanijäätelön valmistajan nyrkkipaja -> tai vaihtoehtoisesti tehdä itse.
        trollikka

• Anonyymi

Nykyään jäätelön maku on sellainen pistävä, jotuu keinomakeutus aineista.
      Kermajäätelökään ei ole sellaista, mitä se oli nuoruudessa yli 30 vuotta sitten.
      Muistan, kun ostin puolen litran trio jäätelön tai suklaajäätelön.
      Laitoin sen sängyn alle ja lusikalla lipoin siitä jäätelöä sitä mukaan, kun se päältä päin suli.
      Oli erittäin herkullista.

• Anonyymi

En ole vähään aikaan syönyt jäätelöä mut vuosi kaks sitten söin ja oli pahaa maku muuttunut niin en ymmärrä muuta selitystä kuin et halvalla tehdään ja järjetön maksimaalinen voitto eli miksi ihmiset ostaa eli joko tehdään kunnolla tai konkurssi eli miksi ihmiset ostaa kakkaa ja moni muukin muuttunut huonoksi eli kaipaa mitä ennen syötiin ei ihme et syövät diabetekset ym yleistyy kun kaikki on kakkaa ja halvalla tehty ja tutkittaisiin puolueettomasti niin kaikki ihmisille ja eläimille syömäkelvotonta

• Jaikenlaisia sotkujahan sitä nykyään on. Pitää olla tarkkana mitä ostaa...

Mä kerran ostin vahingossa jäätelöä, mihin oli sotkettu vaahtokarkin palasia. Ihan järkky suutuntuma. Ihan kuin mummon luona se kuivahtanut jäätelö...🤢

• Anonyymi

Tuli iltasella vielä tehtyä sitä kotijäätelöä, ihan tuskastuneena, kun asiaa oikein olin pohtinut.
        Ei se nyt niin vaikeaa ollut; ½-litran purkki kuohukermaa ja ½-purkkia kondensoitua maitoa, kumpikin sakeaksi vaahdoksi, sekä vanilja uutetta muutama tippa. Lisäksi soseutin säilykepersikoita ja sekoittelin sitä raitoina jäätelöseokseen, on ollut yön pakastimessa ja nyt aamukahvin kanssa olis tarkoitus maistella... mitä sitä tuli tehtyä; silikoninen kakkuvuoka täyteen. Ohje löytyi netistä, miten tehdä jäätelöä ilman jäätelökonetta... ja kokeiluun meni.

Pitää mennä keitteleen paksua mannavelliä, aamiaiseksi koti porukalle, Juntuska tulee vasta 9 jälkeen ja muut olisivat silloin jo nälkään nääntymässä... ainakin Mimmi, joka vielä tuhisee omassa sängyssään. Se on moro!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli iltasella vielä tehtyä sitä kotijäätelöä, ihan tuskastuneena, kun asiaa oikein olin pohtinut.
        Ei se nyt niin vaikeaa ollut; ½-litran purkki kuohukermaa ja ½-purkkia kondensoitua maitoa, kumpikin sakeaksi vaahdoksi, sekä vanilja uutetta muutama tippa. Lisäksi soseutin säilykepersikoita ja sekoittelin sitä raitoina jäätelöseokseen, on ollut yön pakastimessa ja nyt aamukahvin kanssa olis tarkoitus maistella... mitä sitä tuli tehtyä; silikoninen kakkuvuoka täyteen. Ohje löytyi netistä, miten tehdä jäätelöä ilman jäätelökonetta... ja kokeiluun meni.

Pitää mennä keitteleen paksua mannavelliä, aamiaiseksi koti porukalle, Juntuska tulee vasta 9 jälkeen ja muut olisivat silloin jo nälkään nääntymässä... ainakin Mimmi, joka vielä tuhisee omassa sängyssään. Se on moro!

No kaikkee säkin kerkeet tuusata. 😁

Mutta persikka mahtaa olla jännä maku jädessä...maistuukohan se edes kylmänä? 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No kaikkee säkin kerkeet tuusata. 😁

Mutta persikka mahtaa olla jännä maku jädessä...maistuukohan se edes kylmänä? 🤔

Joo, arvelit oikein, ei oikein maistu millekkään, näkyy kyllä kellertävänä raitana.
        Pitäis olla kirpeempi maku, ehkä ananas ois ollut parempi vaihtoehto.
        Mutt kyllä se syödyksi tulee, on melkein jo hävinnyt päivänaikana. Faija ja Mimmi ahkerasti, n. tunnin välein ovat kotijäätelöä syöneet... Mimmille puol`sulaa samettista jädeä, ilman säilöntä aineita, mutt silti vatsa lähes kuralla.
        Kerman rasvapitoisuus ilmeinen syy, saanut syödä aivan liikaa jäätelöä.

Oppiihan Faijakin virheestä luultavasti, pessyt moneen kertaan iltapäivän aikana
        Mimmin pyllyn ja kuivannut, uudet vaippapöksyt jalkaan ja taas keinuttamaan prinsessaa.
        Emo oli varoittanut, ettei anna jäätelöä ylenmäärin flikalle. Ei Faija uskonut, kun "Mimmi niin tykkää" Emo oli sanonut ett nyt sitten hoidat ne vetelät, koska ett uskonut puhetta.
        Juntuska ei ollut puuttunut asiaan, vaikka oli kokenut olevansa kyllä osaavampi osapuoli vaipanvaihdossa, kuin Faija. Mä en enää aio panna lusikkaani tähän soppaan... on vanhempieni välinen... asiantuntia asia. =)
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, arvelit oikein, ei oikein maistu millekkään, näkyy kyllä kellertävänä raitana.
        Mutt kyllä se syödyksi tulee, on melkein jo hävinnyt päivänaikana. Faija ja Mimmi ahkerasti, n. tunnin välein ovat kotijäätelöä syöneet... Mimmille puol`sulaa samettista jädeä, ilman säilöntä aineita, mutt silti vatsa lähes kuralla.

Oppiihan Faijakin virheestä luultavasti, pessyt moneen kertaan iltapäivän aikana
        Mimmin pyllyn ja kuivannut, uudet vaippapöksyt jalkaan ja taas keinuttamaan prinsessaa.
        Emo oli varoittanut, ettei anna jäätelöä ylenmäärin flikalle. Ei Faija uskonut, kun "Mimmi niin tykkää" Emo oli sanonut ett nyt sitten hoidat ne vetelät, koska ett uskonut puhetta.
        Juntuska ei ollut puuttunut asiaan, vaikka oli kokenut olevansa kyllä osaavampi osapuoli vaipanvaihdossa, kuin Faija. Mä en enää aio panna lusikkaani tähän soppaan... on vanhempieni välinen... asiantuntia asia. =)
        trollikka

Joo. Vähän sama homma kuin suklaassa...leivonnassa ei maitosuklaa toimi, vaan pitää olla tumma suklaata. 😁

Mummot ja ukit pyöritellään usein ihan sormen ympärille noiden pikkutyyppien toimesta. Pienikin änähdys ja saavat kaikkee. Niin se meilläkin...19 vuotias jannu yhä diggaa mummon seurasta ja veikkaan, että joku herkkusuu saa hyvää höpsähtäneeltä mummolta. 😁

Mutta niin se menee ja kunhan ei mene ihan hurlumheiksi, niin menkyyt sit niin. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trollikka

" Faija ja Mimmi ahkerasti, n. tunnin välein ovat kotijäätelöä syöneet..."

Jotain rotia nyt sinne faijalle ja Mimmille jätskin syöntiin, ihan oikeasti! Ei päivittäin, saati tunnin välein!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Faija ja Mimmi ahkerasti, n. tunnin välein ovat kotijäätelöä syöneet..."

Jotain rotia nyt sinne faijalle ja Mimmille jätskin syöntiin, ihan oikeasti! Ei päivittäin, saati tunnin välein!

Siis minä itse olin töissä, en mä pystynyt arvaamaan edes ett Faija antaisi Mimmille jäätelöä pitkin päivää. Onneksi muksu nukkuu vielä päiväunia, joten tuli siihen jäätelön syöntiin hänelle ainakin 2 tunnin katkos. Emo kyllä oli kieltänyt antamasta jäätelöä lapselle, mutt likka osaa jo kerjätä; nam,nam (ja nielaisu) nam,nam sitä hän hokee aamuvelliääkin odottaessa. Systeri söi banaania täs yhtenä päivänä, kun Mimmi konttas hänen luokseen, käsi ojossa kävi istumaan systerin eteen ja vaativasti ilmoitti; nam,nam!

Olikohan faija vaihtanut ainakin kolmasti Mimmin vaippahousut, pessyt ensin pyllyn, kuivannut ja pukenut vaatteet kiemurtelevan muksun ylle. Ei se ihan luontevasti häneltä suju... " harjoitus tekee mestarin": Emo oli vinoillut, kun Faija oli kysellyt ett voisko joku auttaa ainakin Mimmin pukemisessa. Luultavasti ei erehdy enää syöttämään mitään liikaa, ainakaan jos Emo on jotenkin poikkipuinen asian suhteen.
        Eipä ole neiti vääntänyt enää illalla veteliä housuunsa, ja nyt on jo untenmailla ollut lähes 4 tuntia... mikä tietää mulle herätystä luultavasti viiden jälkeen aamulla.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Siis minä itse olin töissä, en mä pystynyt arvaamaan edes ett Faija antaisi Mimmille jäätelöä pitkin päivää. Onneksi muksu nukkuu vielä päiväunia, joten tuli siihen jäätelön syöntiin hänelle ainakin 2 tunnin katkos. Emo kyllä oli kieltänyt antamasta jäätelöä lapselle, mutt likka osaa jo kerjätä; nam,nam (ja nielaisu) nam,nam sitä hän hokee aamuvelliääkin odottaessa. Systeri söi banaania täs yhtenä päivänä, kun Mimmi konttas hänen luokseen, käsi ojossa kävi istumaan systerin eteen ja vaativasti ilmoitti; nam,nam!

Olikohan faija vaihtanut ainakin kolmasti Mimmin vaippahousut, pessyt ensin pyllyn, kuivannut ja pukenut vaatteet kiemurtelevan muksun ylle. Ei se ihan luontevasti häneltä suju... " harjoitus tekee mestarin": Emo oli vinoillut, kun Faija oli kysellyt ett voisko joku auttaa ainakin Mimmin pukemisessa. Luultavasti ei erehdy enää syöttämään mitään liikaa, ainakaan jos Emo on jotenkin poikkipuinen asian suhteen.
        Eipä ole neiti vääntänyt enää illalla veteliä housuunsa, ja nyt on jo untenmailla ollut lähes 4 tuntia... mikä tietää mulle herätystä luultavasti viiden jälkeen aamulla.
        trollikka

Muistan kun poika oli joku alle vuoden. Mummo tuli hoitamaan. Sanottiin, että 2dl purkki pulloon ja neljä pyöräystä mikrossa, ravistus ja se on just hyvä...ennen yötä...

No tultiin kotiin, poika nukkui ja mummo hipsi kotiin....

Koko yö vaihettiin vaippoja ja koitettiin nukuttaa pikkujamppaa...

Aamulla mommo tuumas ennenkuin edes kysyttiin mitään, että sällihän joi 3 dl...

No söihän se...en epäile, mutta se on 50% enemmän kuin edellisenä iltana...

Mummo ajatteli vaan rajatonta rakkautta ja että saa antaa mitä pyydetään...mutta suu veti enemmän mitä maha..

Lapset on kuin koirat ja kissat...vaistojen varassa.. silloin kun pystyy, vedetään kun saadaan.

Nyt rajat ei tuu vastaan mahdollisuuksista, vaikka varmaan meidän vanhempien kohdalla saattoikin olla niin. Ja sitähän he eivät ylitsepursuavan rakkauden edessä hoksaa...

Tänään just kävin hillitsee mummoo... pojan lakkiaisiin ei tartte tehdä syömisiä sen tuhsnnen eri lajia. Eivät sovi edes esille. 😆

• Anonyymi

Kyllä minun kermajäätelössäni on kermaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe