Yli puolet kärähti taksiratsiassa

Anonyymi

22

388

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos Anne ja Pipilä!!!

    • Anonyymi

      Tämä ei varmasti tullut kenellekään yllätyksenä.

      • Anonyymi

        Niin, miksi toimiva järjestelmä piti "korjata'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miksi toimiva järjestelmä piti "korjata'?

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Kyllä sitä jo aikoinaan kuljettiin taksilla ennalta sovitulla könttäsummalla. Ei siinä mitään taksamittarin maksimeja veloitettu. Pisimmät päiväreissut olivat lähemmäs tuhannen kilometrin pituisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Uber ja Yango pyörittävät verirahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Minimi on meillä 20€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Aivan oikein! Teetkö ilman töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Uber ja Yango ajaa huomattavasti halvemmalla. Ja myös Kela-kyydit ajetaan todella paljon halvemmalla. Valtio säästää verovaroja kilpailutusten johdosta. Vapautus oli todella hyvä! 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uber ja Yango ajaa huomattavasti halvemmalla. Ja myös Kela-kyydit ajetaan todella paljon halvemmalla. Valtio säästää verovaroja kilpailutusten johdosta. Vapautus oli todella hyvä! 👍

        Asiaa puhut, toveri. Kysynkin, miksi meitä halpoja kyytejä ajavia takseja viranomaiset vainoavat. Kuten turhanpäiväistä y-tunnusta vaatimalla. Ks. linkki alempana. Tietääkö joku, voinko jatkossa nostaa tuet (asumis- , toimeentulo-, ja työmarkkinatuki) Kelasta, jos minut pakotetaan ottamaan y-tunnus?

        Tänään uudistunut taksilaki johti lupien perumissumaan – arvio: satoja lupia perutaan lisää https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0fbcb01e-31ed-4de8-be8a-7d53363851f3

        Eikö tuon tunnuksen voisi jättää vain kalliille kartellitakseille niinkuin tähänkin asti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Pk-seudulla taksit on todella halpoja kunhan katsoo mistä tilaa. Lyhyitä matkoja pääsee halvimmillaan 6:lla eurolla. Ja Uberin ja Yangon kyydit on puolet halvempia kuin ennen vapautusta taksit maksoi. Kartellitaksit on entistä kalliimpia mutta eihän niitä kukaan käytä. Siksi niiden liikevaihdot on romahtanu 2017 vuoteen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Erinomainen tuo Yango.
        Mitähän vaikuttaa, kun emoyhtiö Yandexilta on sähköt katkaistu - ks. alla.

        Yandexin palvelinkeskuksen sähköt Mäntsälässä katkaistu
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008786174.html?cs=email

        Veri virtaa Venäjän toimesta Ukrainassa.
        Mutta mitä välii - pääasia, että on meillä halpaa kyytii?


    • Anonyymi

      Kyse on luvanvaraisesta ammattiliikenteestä. On erittäin kummallista, että maahanmuuttajat saavat rikkoa lakia rangaistuksetta.

      • Anonyymi

        Me ei voida tietää kaikki Suomen laki. Antaka anteeksi ,me opitaan virhee.


    • Anonyymi

      Haiskahtaa rasismilta. Yhtä kansanosaa, joka yrittää pyyteettömästi ansaita taksityöllä niukan leipänsä perheelleen, ei tulisi vainota viranomaisten toimesta.
      Ja eikö periaate ole, ettei saavutetuista eduista tarvitse tinkiä? Eli jotta köyhempikin kansa voisi matkustaa taksilla, kyytihinnat pystytään pitämään alhaalla, kun osa palkasta saadaan Kelasta asumis-, toimeentulo-, ja työttömyyspäivärahojen muodossa ja uusyrittäjät pärjäävät kartellitakseille hintakisassa.

      Uutena uhkana on Natoon liittyminen. Jos sodan uhka kasvaa, on vaarana korvaamaton menetys taksitarjonnassa pääkaupunkiseudulla kuljettajien joutuessa taas pakolaisina lähtemään turvallisempaan maahan, kuten linkistä aukeavassa uutisessa mainitaan:
      https://yle.fi/uutiset/3-12416862

      Uskon kuitenkin, että niin Mogadishun kuin Bagdadin karaistuneet soturit puolustavat ennen poistumistaan Kelan toimistoja niin Itäkeskuksessa kuin muuallakin.
      Lähtökohta on, että tarvittaessa Kela järjestää sodan uhatessa ilmasillan k.o. urhoille turvalliseen maahan ja sinne Kelan toimiston, jotta sankarien tulorahoitus tulee turvatuksi.

      • Anonyymi

        Perheelleen? Taksikuskin "perhe" on muut kuskit. Siinä "perheessä" on kuitenkin havaittavissa insesmiä. Tiedät nimittäin kyllä mitä taksimiesten saunailloissa tapahtuu.


    • Anonyymi

      Ei kai noiden kannata pientä hintaa pyytää. Kun perustoimeentulo ei riipu kyytien määrästä niin voi hyvin pyytää vähintään sen 50 euroa per keikka.

      • Anonyymi

        Niin. Suharit pitävät hinnat niin korkeina ettei tervejärkinen ihminen halua suharin kyytiin lähteä. Mikäs siinä, suhareiden tulot koostuvatkin pääasiassa yhteiskunnan tuista.


    • Anonyymi

      Suomen valtio halusi, että rikollisetkin pääsevät huijaamaan asiakkaita.
      Täytyy kuitenkin muistaa, että bisnes/liiketoiminta perustuu aina asiakkaan ja työntekijän huijaamiseen. Ei ole olemassa mitään rehellistä bisnestä.

      • Anonyymi

        Totta turiset, toveri. Tuota samaa yrittivät opettaa niin Karl Marx, V. I. Lenin kuin J. V. Stalinkin. O. V. Kuusisesta puhumattakaan.
        Koska nousee työkansa barrikadeille riistoporvareita vastustamaan?


    • Anonyymi

      Tokkopa Bernerin syy että luku- ja kirjoitustaitoiset saavat muuta töitä kuin taksikuskin hommia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofian ökyilyt on loppu

      Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      4442
    2. Syystäkin ollut kirjoittamatta

      Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      303
      2013
    3. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

      Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      425
      1651
    4. Mitä kummaa tapahtui, että Suomalaiset yhtäkkiä Natoon haluaisivat?

      Ulkomailla ihmetellään, "mikä teihin rauhanomaisiin suomalaisiin oikein meni kun, yht'äkkiä sotahulluiksi muutuitte"? Erittäin hyvä kysymys joka pitäi
      Maailman menoa
      539
      930
    5. Stefan Thermanin käräjät on 16/6. On jännät ajat miehellä edessään.

      Neljä syytettä on nyt edessä, laittomasta uhkailusta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta törkeästä kotirauhan rikkomisesta ja ampuma-aserikoksesta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      921
    6. Onko meillä tilanne mies

      Vai kuvittelenko vaan? Onko puoleltasi kaikki täysin ohi?
      Ikävä
      60
      877
    7. Nytkö se taas alkaa - apinarokko ja rokotuspainostus

      Valmistautukaa concoy väki. Wef ja muut globalistit eivät saaneet koronalla tarpeeksi kiusattua ihmisiä. Nyt pukkaa kuitenkin taas uutta riesaa: htt
      Maailman menoa
      181
      827
    8. Oot sekottanut mut

      Enkä enää tiedä miten päin olla, kiitos tästä ärsyttävän ihana mies 🙃🥰🔥😤🤯😞
      Ikävä
      37
      760
    9. No niin.. nyt ihan vakavasti..

      Haluisitko mies nähdä ja jutella ihan oikeasti? Kun mä haluisin.. voisitko antaa jonkun vihjeen. Tiedän että oot täällä, mut en tiedä että miksi sä tä
      Ikävä
      49
      709
    10. Ajatus on nähdessä

      Jutella ja sopia ajankanssa keskustelu edes kerran, selkiyttäisi asioita. Vain kasvotusten, vain sinulle. Katoamalla päätät toisin, oletko ihan varma
      Tunteet
      51
      695
    Aihe