Otanta 65 taksia Helsingissä, joista kolmella ei lainkaan taksilupaa, yksi katsastamaton auto, yhdestä verot maksamatta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7e6ba9b1-7636-4f66-ac5f-2f851b411b4b
Yli puolet kärähti taksiratsiassa
22
834
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos Anne ja Pipilä!!!
- Anonyymi
Tämä ei varmasti tullut kenellekään yllätyksenä.
- Anonyymi
Niin, miksi toimiva järjestelmä piti "korjata'?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, miksi toimiva järjestelmä piti "korjata'?
”Toimiva”.
Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.
Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Toimiva”.
Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.
Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.Kyllä sitä jo aikoinaan kuljettiin taksilla ennalta sovitulla könttäsummalla. Ei siinä mitään taksamittarin maksimeja veloitettu. Pisimmät päiväreissut olivat lähemmäs tuhannen kilometrin pituisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Toimiva”.
Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.
Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Toimiva”.
Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.
Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.Uber ja Yango pyörittävät verirahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.
Minimi on meillä 20€
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.
Aivan oikein! Teetkö ilman töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.
Uber ja Yango ajaa huomattavasti halvemmalla. Ja myös Kela-kyydit ajetaan todella paljon halvemmalla. Valtio säästää verovaroja kilpailutusten johdosta. Vapautus oli todella hyvä! 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uber ja Yango ajaa huomattavasti halvemmalla. Ja myös Kela-kyydit ajetaan todella paljon halvemmalla. Valtio säästää verovaroja kilpailutusten johdosta. Vapautus oli todella hyvä! 👍
Asiaa puhut, toveri. Kysynkin, miksi meitä halpoja kyytejä ajavia takseja viranomaiset vainoavat. Kuten turhanpäiväistä y-tunnusta vaatimalla. Ks. linkki alempana. Tietääkö joku, voinko jatkossa nostaa tuet (asumis- , toimeentulo-, ja työmarkkinatuki) Kelasta, jos minut pakotetaan ottamaan y-tunnus?
Tänään uudistunut taksilaki johti lupien perumissumaan – arvio: satoja lupia perutaan lisää https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0fbcb01e-31ed-4de8-be8a-7d53363851f3
Eikö tuon tunnuksen voisi jättää vain kalliille kartellitakseille niinkuin tähänkin asti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.
Pk-seudulla taksit on todella halpoja kunhan katsoo mistä tilaa. Lyhyitä matkoja pääsee halvimmillaan 6:lla eurolla. Ja Uberin ja Yangon kyydit on puolet halvempia kuin ennen vapautusta taksit maksoi. Kartellitaksit on entistä kalliimpia mutta eihän niitä kukaan käytä. Siksi niiden liikevaihdot on romahtanu 2017 vuoteen verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Toimiva”.
Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.
Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.Erinomainen tuo Yango.
Mitähän vaikuttaa, kun emoyhtiö Yandexilta on sähköt katkaistu - ks. alla.
Yandexin palvelinkeskuksen sähköt Mäntsälässä katkaistu
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008786174.html?cs=email
Veri virtaa Venäjän toimesta Ukrainassa.
Mutta mitä välii - pääasia, että on meillä halpaa kyytii?
- Anonyymi
Kyse on luvanvaraisesta ammattiliikenteestä. On erittäin kummallista, että maahanmuuttajat saavat rikkoa lakia rangaistuksetta.
- Anonyymi
Me ei voida tietää kaikki Suomen laki. Antaka anteeksi ,me opitaan virhee.
- Anonyymi
Haiskahtaa rasismilta. Yhtä kansanosaa, joka yrittää pyyteettömästi ansaita taksityöllä niukan leipänsä perheelleen, ei tulisi vainota viranomaisten toimesta.
Ja eikö periaate ole, ettei saavutetuista eduista tarvitse tinkiä? Eli jotta köyhempikin kansa voisi matkustaa taksilla, kyytihinnat pystytään pitämään alhaalla, kun osa palkasta saadaan Kelasta asumis-, toimeentulo-, ja työttömyyspäivärahojen muodossa ja uusyrittäjät pärjäävät kartellitakseille hintakisassa.
Uutena uhkana on Natoon liittyminen. Jos sodan uhka kasvaa, on vaarana korvaamaton menetys taksitarjonnassa pääkaupunkiseudulla kuljettajien joutuessa taas pakolaisina lähtemään turvallisempaan maahan, kuten linkistä aukeavassa uutisessa mainitaan:
https://yle.fi/uutiset/3-12416862
Uskon kuitenkin, että niin Mogadishun kuin Bagdadin karaistuneet soturit puolustavat ennen poistumistaan Kelan toimistoja niin Itäkeskuksessa kuin muuallakin.
Lähtökohta on, että tarvittaessa Kela järjestää sodan uhatessa ilmasillan k.o. urhoille turvalliseen maahan ja sinne Kelan toimiston, jotta sankarien tulorahoitus tulee turvatuksi.- Anonyymi
Perheelleen? Taksikuskin "perhe" on muut kuskit. Siinä "perheessä" on kuitenkin havaittavissa insesmiä. Tiedät nimittäin kyllä mitä taksimiesten saunailloissa tapahtuu.
- Anonyymi
Ei kai noiden kannata pientä hintaa pyytää. Kun perustoimeentulo ei riipu kyytien määrästä niin voi hyvin pyytää vähintään sen 50 euroa per keikka.
- Anonyymi
Niin. Suharit pitävät hinnat niin korkeina ettei tervejärkinen ihminen halua suharin kyytiin lähteä. Mikäs siinä, suhareiden tulot koostuvatkin pääasiassa yhteiskunnan tuista.
- Anonyymi
Suomen valtio halusi, että rikollisetkin pääsevät huijaamaan asiakkaita.
Täytyy kuitenkin muistaa, että bisnes/liiketoiminta perustuu aina asiakkaan ja työntekijän huijaamiseen. Ei ole olemassa mitään rehellistä bisnestä.- Anonyymi
Totta turiset, toveri. Tuota samaa yrittivät opettaa niin Karl Marx, V. I. Lenin kuin J. V. Stalinkin. O. V. Kuusisesta puhumattakaan.
Koska nousee työkansa barrikadeille riistoporvareita vastustamaan?
- Anonyymi
Tokkopa Bernerin syy että luku- ja kirjoitustaitoiset saavat muuta töitä kuin taksikuskin hommia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4463060Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372265- 1322093
Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71365Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081334Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281298Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511263- 81086
- 571056
- 37795