Yli puolet kärähti taksiratsiassa

Anonyymi

22

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos Anne ja Pipilä!!!

    • Anonyymi

      Tämä ei varmasti tullut kenellekään yllätyksenä.

      • Anonyymi

        Niin, miksi toimiva järjestelmä piti "korjata'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miksi toimiva järjestelmä piti "korjata'?

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Kyllä sitä jo aikoinaan kuljettiin taksilla ennalta sovitulla könttäsummalla. Ei siinä mitään taksamittarin maksimeja veloitettu. Pisimmät päiväreissut olivat lähemmäs tuhannen kilometrin pituisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Uber ja Yango pyörittävät verirahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Minimi on meillä 20€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Aivan oikein! Teetkö ilman töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Uber ja Yango ajaa huomattavasti halvemmalla. Ja myös Kela-kyydit ajetaan todella paljon halvemmalla. Valtio säästää verovaroja kilpailutusten johdosta. Vapautus oli todella hyvä! 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uber ja Yango ajaa huomattavasti halvemmalla. Ja myös Kela-kyydit ajetaan todella paljon halvemmalla. Valtio säästää verovaroja kilpailutusten johdosta. Vapautus oli todella hyvä! 👍

        Asiaa puhut, toveri. Kysynkin, miksi meitä halpoja kyytejä ajavia takseja viranomaiset vainoavat. Kuten turhanpäiväistä y-tunnusta vaatimalla. Ks. linkki alempana. Tietääkö joku, voinko jatkossa nostaa tuet (asumis- , toimeentulo-, ja työmarkkinatuki) Kelasta, jos minut pakotetaan ottamaan y-tunnus?

        Tänään uudistunut taksilaki johti lupien perumissumaan – arvio: satoja lupia perutaan lisää https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0fbcb01e-31ed-4de8-be8a-7d53363851f3

        Eikö tuon tunnuksen voisi jättää vain kalliille kartellitakseille niinkuin tähänkin asti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä aja kukaan enään niin halvalla ,mikä viimeinen ministeriön vahvistama enimmäistaksa oli.Se suojasi asiakasta ryöstöhinnoittelulta.Nyt on käytössä esim . minimiveloitus 10 euroo,eli periaatteessa lähtömaksu on tuplattu.

        Pk-seudulla taksit on todella halpoja kunhan katsoo mistä tilaa. Lyhyitä matkoja pääsee halvimmillaan 6:lla eurolla. Ja Uberin ja Yangon kyydit on puolet halvempia kuin ennen vapautusta taksit maksoi. Kartellitaksit on entistä kalliimpia mutta eihän niitä kukaan käytä. Siksi niiden liikevaihdot on romahtanu 2017 vuoteen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toimiva”.

        Varmasti teille oli toimiva kun kilpailua ei ollut ja veloitettiin lakisääteinen maksimi kaikista kyydeistä. Asiakkaat odottivat takseja tuntikausia ruuhka-aikoina. Kartellitaksin saa vieläkin tilata jos niitä haluaa käyttää. Muille halukkaille löytyy vaihtoehtoja.

        Nyt taksin saa ruuhka-aikoinakin taajamassa ja hinnoittelu on markkinaehtoista. Uberin ja Yangon käyttämä dynaaminen hinnoittelu on todella toimiva. Hiljaisena aikana ajetaan halvemmalla ja ruuhka-aikana hintoja nostetaan jolloin pystytään vastaamaan paremmin kysyntään.

        Erinomainen tuo Yango.
        Mitähän vaikuttaa, kun emoyhtiö Yandexilta on sähköt katkaistu - ks. alla.

        Yandexin palvelinkeskuksen sähköt Mäntsälässä katkaistu
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008786174.html?cs=email

        Veri virtaa Venäjän toimesta Ukrainassa.
        Mutta mitä välii - pääasia, että on meillä halpaa kyytii?


    • Anonyymi

      Kyse on luvanvaraisesta ammattiliikenteestä. On erittäin kummallista, että maahanmuuttajat saavat rikkoa lakia rangaistuksetta.

      • Anonyymi

        Me ei voida tietää kaikki Suomen laki. Antaka anteeksi ,me opitaan virhee.


    • Anonyymi

      Haiskahtaa rasismilta. Yhtä kansanosaa, joka yrittää pyyteettömästi ansaita taksityöllä niukan leipänsä perheelleen, ei tulisi vainota viranomaisten toimesta.
      Ja eikö periaate ole, ettei saavutetuista eduista tarvitse tinkiä? Eli jotta köyhempikin kansa voisi matkustaa taksilla, kyytihinnat pystytään pitämään alhaalla, kun osa palkasta saadaan Kelasta asumis-, toimeentulo-, ja työttömyyspäivärahojen muodossa ja uusyrittäjät pärjäävät kartellitakseille hintakisassa.

      Uutena uhkana on Natoon liittyminen. Jos sodan uhka kasvaa, on vaarana korvaamaton menetys taksitarjonnassa pääkaupunkiseudulla kuljettajien joutuessa taas pakolaisina lähtemään turvallisempaan maahan, kuten linkistä aukeavassa uutisessa mainitaan:
      https://yle.fi/uutiset/3-12416862

      Uskon kuitenkin, että niin Mogadishun kuin Bagdadin karaistuneet soturit puolustavat ennen poistumistaan Kelan toimistoja niin Itäkeskuksessa kuin muuallakin.
      Lähtökohta on, että tarvittaessa Kela järjestää sodan uhatessa ilmasillan k.o. urhoille turvalliseen maahan ja sinne Kelan toimiston, jotta sankarien tulorahoitus tulee turvatuksi.

      • Anonyymi

        Perheelleen? Taksikuskin "perhe" on muut kuskit. Siinä "perheessä" on kuitenkin havaittavissa insesmiä. Tiedät nimittäin kyllä mitä taksimiesten saunailloissa tapahtuu.


    • Anonyymi

      Ei kai noiden kannata pientä hintaa pyytää. Kun perustoimeentulo ei riipu kyytien määrästä niin voi hyvin pyytää vähintään sen 50 euroa per keikka.

      • Anonyymi

        Niin. Suharit pitävät hinnat niin korkeina ettei tervejärkinen ihminen halua suharin kyytiin lähteä. Mikäs siinä, suhareiden tulot koostuvatkin pääasiassa yhteiskunnan tuista.


    • Anonyymi

      Suomen valtio halusi, että rikollisetkin pääsevät huijaamaan asiakkaita.
      Täytyy kuitenkin muistaa, että bisnes/liiketoiminta perustuu aina asiakkaan ja työntekijän huijaamiseen. Ei ole olemassa mitään rehellistä bisnestä.

      • Anonyymi

        Totta turiset, toveri. Tuota samaa yrittivät opettaa niin Karl Marx, V. I. Lenin kuin J. V. Stalinkin. O. V. Kuusisesta puhumattakaan.
        Koska nousee työkansa barrikadeille riistoporvareita vastustamaan?


    • Anonyymi

      Tokkopa Bernerin syy että luku- ja kirjoitustaitoiset saavat muuta töitä kuin taksikuskin hommia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      446
      3060
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      137
      2265
    3. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      132
      2093
    4. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

      Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1365
    5. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      208
      1334
    6. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

      Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      28
      1298
    7. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1263
    8. Kuka opettaja, mikä koulu

      Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      8
      1086
    9. Millaiset hiukset kaivatullasi on?

      Hiusten pituus, väri, suorat vai kiharat?
      Ikävä
      57
      1056
    10. Ootko miettiny koskaan

      Et oot jonkun mielestä ihanista ihanin ❤️
      Ikävä
      37
      795
    Aihe