Ilmestyskirjan HEVOSET - OSA J - Musta (nälänhädän) hevonen

Anonyymi

Ilmestyskirjan HEVOSET - OSA J - Musta (nälänhädän) hevonen


Tämä on OSA J - aloitusten sarjassa, koskien Ilmestyskirjan hevosia. Ilm 6:2-8
Edelliset:
• Valkoinen hevonen, OSAT A-G
• Punainen (sodan hevonen) OSA H
• Hallava (kuoleman) hevonen, OSA I

Tätä edeltävä "punainen"= sodan hevonen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17408380/ilmestyskirjan-hevoset---osa--h----punainen---(--sodan-hevonen)



1) Musta hevonen: ruokapula, nälänhätäkin - sodan seuraus
============================================


Kun Ilmestyskirjan 2. -3. ja 4. "sinettiä" on avattu, ovat käsillä ne "vitsaukset" - jotka on kirjoitettu. ( Ilm 6:4-8) . Kysymys ei ole vielä Jumalan "tuomioista", vaan sellaisista asioista, joita ihmiskunta itse tekemisillään tilaa! "Sitä saa mitä tilaa"!

(Jumalan tuomioita kuvataan Ilm 8. luvusta alkaen.)

Kun ihmisille eivät kelpaa Jumalan Sanan ohjeet elämiseen, ongelmia tulee! Ja sitten on kestettävä se kaaos.

Surullista on se, että mm. sotien puitteissa kärsimys kaatuu paljolti siviilien: lasten, naisten, vanhusten, sairaiden, jne. päälle. Tavalliset ihmiset eivät halua sotia; he kammoksuvat kun petomaisen vallanhimon voimalla tuhotaan ja tapetaan! Mutta? Jumala sallii ihmisten elkeet. Ja sitten? Aikanaan tulee RAUHAKIN!

2) Rauhan aika tulee!
================

• "Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan." ( Jesaja 2:4)
• "Tulkaa, katsokaa Herran töitä, hänen, joka tekee hämmästyttäviä tekoja maan päällä:
hän lopettaa sodat maan ääriin saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa." ( Ps 46: 9-10)

• Ja lopuksi koko maailma saa 1000 vuoden rauhan ajan, Rauhan valtakunnan, jossa Jeesus Kristus, Rauhanruhtinas hallitsee! ( llm 20. luku)

Nyt kun mitä ilmeisemmin on edessä 3. maailmansota (?) se tekee ihmiskunnassa ja maailmassa sellaista tuhoa ja katoa, että vain rippeet ihmiskunnasta jäävät. Jumala en yksin tietää. Ja on täysin loogista, että jos / kun sodassa käytetään atomisaseita, se on...?

• "Kun fyysikko Albert Einsteinilta kysyttiin millä aseilla kolmas maailmansota käydään, hän vastasi ettei ole varma, mutta sanoi neljännen maailmansodan käytävän kepeillä ja kivillä."


3) Mustan hevosen asia?
=================

Sotien seurauksena on AINA aiemminkin näkynyt elinatarvikepula, ruokapula, nälänhätäkin.

Kun 2. maailmansodan kurimus jylläsi (1939-1945) oli maailmanlaajuinen ruokariisi. Ja vielä, 1954 saakka - Suomessakin - oli elintarvikkeiden säännöstely voimassa. Moni muistaa ne "elintarvikekortit". Ostaa saattoi VAIN sen verran, mihin "kortti" oikeutti. (Ja tiedetään, että nytkin ovat vastaavat "säännöstelykortit" jo painettuina valmiiksi . . .)

On selvää, että kun kaikesta tulee pulaa, on asetettava rajoja kulutukseen. Kaikki jotka ovat tutustuneet sota-aikojen ja poikkeusaikojen historioihin, tietävät, että KAIKESTA oli puutetta! Ruoasta, vaatteista, kengistä, saippuastakin! Ja kaikesta!

Jo nyt uutisoidaan tulevasta "nälänhädästä". Sotatilat panevat normielämän sekaisin. Ja seuraukset ovat loogisia. . .

https://fi.wikipedia.org/wiki/Elintarvikkeiden_säännöstely_Suomessa_toisen_maailmansodan_aikana


4) Musta hevonen ja äärimmäiset hinnat ( Ilm 6:5-6)
=============================


Päivän palkka hupenee välttämättömään perusravintoon!

• "Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. "

• "Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

Raamatun (UT) aikana oli niin, että "denari" oli tavallinen miehen päiväpalkka.
Kun ollaan ajassa, jossa perusravinto (vilja) on niin kallista, että "denarilla" saa yhden päiväannoksen jyviä - - - voidaan kysyä mitä se merkitsee? Vehnää, arvokkaampaa saa yhden mitallisen, ohraa (köyhempien viljaa) 3 koiniksia.

("Koiniks-mitta" vastaa näet yhtä päiväannosta!)

Jo näinäkin aikoina siis uutisoidaan hintojen noususta. Eikä se ole edes ainoa ongelma?

Jos ruokatarvikkeita ei ole, niin mitä apua on edes rahoista? Kun "säännöstely" määrätään, kukaan ei saa enempää kuin sääntö on. Vaikka olisi kultaharkkoja - ei niitä voi syödä? Ja vaikka olisi sijoituksia, osakekirjoja - nekin saattavat menettää arvonsa?

Näin ihminen - ihmiset - joutuvat silmätysten niiden faktojen eteen, että mikään ei ole ole itsestään selvää? Ei rauha maailmassa. Ei ruoka, ei ravinto. Ei mikään. . . Ei sitten ihme, että kuolema niittää satoaan...

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17409474/ilmestyskirjan-hevoset--osa-i----hallava-(--quotkuolemanhevonenquot)

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Viisas ottaa ajatuksiin.

    • Anonyymi

      Se näyttää olevan tulossa. Siis ruokakriisi koko maailmaan.
      No, emme tässä tartte profeettoja, kun sen kerran itse Jeesuskin jo ilmoitti!

    • Anonyymi

      Se on odotettavissa!!

    • Anonyymi

      Jotkut koettaa nostaa itseään ennustamalla että suomeen tulee nälänhätä.
      Ihan sensaatiohalua se on. koska Raamatussa on kaikki jo kerrottu!

    • Anonyymi

      Joku koettaa nostattaa itseään muka niin että ennustaa Suomeen nälänhätää.
      Ihan tarpeetonta. Raamatussa se on jo sanottu, ja koko maailma sen ymmärtää.
      Ei tarvii jotain rohveettoja itseään korottamaan!!!

    • Aivan Rakas !!

      Hyvä on tutkia näitä asioita ja painaa mieleen mitä Jumala kehoittaa ja sano yksittäis-uskoville !!

      • Anonyymi

        Se on Jumalantahto, että me Kirjoituksia tutkimme!
        Herraamme arvostamme ja kunniaa annamme!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on Jumalantahto, että me Kirjoituksia tutkimme!
        Herraamme arvostamme ja kunniaa annamme!!

        Aivan Jumalan Tahto !! Aivan !!!!
        Toiset , Rakas Pyhässä Hengessä joka tuottaa Kunnia Jumalalle ja toiset omassa lihassa joka tuottaa kunnia omalle minä minä ..minä näytän ja siinä kurja liha ottaa väkisin kunnia ja kiitos itselle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Jumalantahto, että me Kirjoituksia tutkimme!
        Herraamme arvostamme ja kunniaa annamme!!

        Entä bensan hinta, mitä isokirja siitä sanoo? Millon halpenee?


    • Anonyymi

      jokainen lukutaitoinen on voinut jo Raamatustaan lukea, miten Jeesus ilmoitti nälänhätää, sotia, ym.

      • Ei se ole lukutaidosta kiinni rakas ,, niinkuin kirjoitin...


    • Anonyymi

      Jeesus itse ennusti että tulee nälänhätää...

    • Anonyymi

      Ei tarvita erikseen ennustajia ja povareita nälänhädästä. Se lukee sekä Jeesuksen että apostoli Johanneksen ilmestyskirjassa.

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesuksen ilmoitus riittää.
      Ennustajat vain tahtoo nostaa itseään krorokkeelle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe