Miten saisi kiinni Ilmestyskirjasta,kovin on erilaista opetusta

Anonyymi

Olen nyt koronan ja Venäjän alkaneen hyökkäyksen aikana lukenut lopunaikaa. Ilmestyskirjan tulkitaan monen tavoin. Esim ne hevoset tulkittiin jo keskiajalla esittävän ruttoa pulaa, sotaa, kuolemaa jne. Yhä uudestaan ne otetaan esille tulkitsevan just tätä aikaa. Luin esim Suvi Ahosen ottavan tänään esille hallavan hepan lopun ja kuoleman merkin. Hän korostaa Venäjän olevan totuuden puolella ja niin tää heppakin on?

21

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Audiopankki .com sieltä löytää yhtä ja toista tuosta aiheesta.

• Anonyymi

Nämä kuuluisivat tuonne salaliittoteorioiden osastolle.

• Ilmestyskirja on valentinoslainen, joten se on Raamatussa oikeastaan ihan turhaan.
      Valentinoslaiset kirjoitukset hävitettiin suurimmaksi osaksi eikä niitä otettu Raamattuun, joten Ilmestyskirjaa ei kukaan enää pysty aukaisemaan.

• Anonyymi

"..., joten Ilmestyskirjaa ei kukaan enää pysty aukaisemaan."

Höpsis. Noin 70% Ilmestyskirjan höpinöistä on otettu Vanhasta testamentista. Ja loput Ilmestyskirja selittää itse. Ilmestyskirjassa ei ole mitää salaista eikä mitään sellaista, jota ei voisi ymmärtää. Ongelmana on vain se, että tämän palstan lukijat eivät tunne KOKO Raamattua.

• Anonyymi kirjoitti:

"..., joten Ilmestyskirjaa ei kukaan enää pysty aukaisemaan."

Höpsis. Noin 70% Ilmestyskirjan höpinöistä on otettu Vanhasta testamentista. Ja loput Ilmestyskirja selittää itse. Ilmestyskirjassa ei ole mitää salaista eikä mitään sellaista, jota ei voisi ymmärtää. Ongelmana on vain se, että tämän palstan lukijat eivät tunne KOKO Raamattua.

Koko kirjahan on täynnä numerokoodeja ja symboliikkaa.
        Kirjoittaja on tuntenut menneitten sukupolvien ajatusmaailman ja samaistuu siihen sen sijasta, että Ilmestyskirja olisi kirjoitettu kuvakielellä, jonka me tunnemme.

• Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

Koko kirjahan on täynnä numerokoodeja ja symboliikkaa.
        Kirjoittaja on tuntenut menneitten sukupolvien ajatusmaailman ja samaistuu siihen sen sijasta, että Ilmestyskirja olisi kirjoitettu kuvakielellä, jonka me tunnemme.

Tuo kuvakieli on helppo ymmärtää meidänkin aikana kun vain tuntee riittävästi Vanhaa testamenttia.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuvakieli on helppo ymmärtää meidänkin aikana kun vain tuntee riittävästi Vanhaa testamenttia.

Jokainen voi toki tehdä omat tulkintansa, mutta alkuperäinen viesti epäilemättä pysyy piilossa.

• Anonyymi

> Miten saisi kiinni Ilmestyskirjasta

Rukoile, että Jumala antaa sinulle Pyhän Hengen ja ymmärrystä.

• Anonyymi

Niin juuri miksi me typerien ihmisten kanssa riitelemme ja pähkäilemme asioita joista ei kuitenkaan tule mitään selvää, kun meille on taivaassa tarjolla lahja, jota meille auliisti annetaan. Jaakobin kirje lupaa meille viisautta ihmisten sekavuuden ja omanvointopyyteisten selitysten sijaan. Meillä on se valtava Puolustaja Pyhä Henki sanan mukaan käytössä.

Ongelmahan on monissa asioissa se, että vaikka kinastelemme Raamatusta ja olemme tietävinämme siitä kaiken, niin emme kuitenkaan usko sen sanaan siitä mitä meille on tarjolla vaan turvaudumme omiin typeriin ajatuksiin toisten typerysten kanssa.

• Anonyymi

Kertooko Ilmestyskirja oikeasti lopun ajoista?

No ei. Ilmestyskirja ei kerro oikeasti lopun ajoista. Esimerkkinä Ilmestyskirjan Luvut 17 ja 18, ne eivät kerro lopun ajoista.

Ilmestyskirja on kirjoitettu noin 95jKr. eikä sen kuulijakunta/lukijat olleet 2000-luvun kristityt vaan 100-luvulla eläneet ihmiset. Ymmärtääksemme Ilmestyskirjaa meidän on ymmärrettävä mitä tuon ajan ihmiset ajattelivat. No katsotaan.

Jae 17 puhuu Babylonista. Mikä Babylon on?

Vanhan testamentin mukaan Babylon oli se kaupunki, joka tuhosi Israelin kansan ja sen kaupungin. Naista kutsutaan jakeessa 17 Babyloniksi eli nainen on se kaupunki.

Nainen oli myös rikas:

Johanneksen ilmestys 17:4-6
      4. Nainen oli pukeutunut purppuraan ja helakanpunaan ja koristautunut kullalla, jalokivillä ja helmillä. Kädessään hänellä oli kultainen malja, joka oli täynnä iljetyksiä ja hänen haureutensa saastaisuutta. 5. Hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, johon sisältyy salaisuus: ”Suuri Babylon, maan porttojen ja iljetysten äiti.” 6. Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti.

Samoin oli Rooma oli rikas ja vauras.

Tuo nainen istui seitsemän vuoren päällä:

Johanneksen ilmestys 17:9
      9 Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu. Ne ovat myös seitsemän kuningasta.

Mikä kaupunki oli rakennettu seitsemän kukkulan päälle?

Rooma

Johanneksen ilmestys 17:18
      Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kuninkaita.”

Ihan niin kuin Roomakin.

Ja mikä valta vainosi Jumalaan uskovia?

Johanneksen ilmestys 17:6
      Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti.

Kyse on jälleen Roomasta!!!

Ja vielä varmistukseksi Ilmestyskirja sanoo, että:

Johanneksen ilmestys 17:18
      Nainen, jonka näit, ON se suuri kaupunki, joka HALLITSEE maan kuninkaita.

Hallitsee eli aikamuotona on preesens, hallitsee juuri nyt, 100-luvulla jKr., ei 2000-luvulla eikä sen jälkeenkään.

Kyseessä on siis Rooman kaupunki ja valtakunta. Näin siis Raamattu selittää itseään.

Samoista kertoo myös luku 13.

Lisäksi luku 13 kertoo pedon merkistä. Keisari Nero oli ensimmäinen Rooman keisari, joka teloitti kristittyjä. Aiemmin jo sanottiin, että peto vainosi kristittyjä. Keisari Nero on hepreankielisten numeroiden perusteella laskettuna 666.

Entä puhuuko Ilmestyskirja samaa sanomaa kuin saman Raamatun Jeesus?

Kyllä ja ei. Varsinkin EI!

Ilmestyskirja puhuu monilla tavoin Jeesuksen hyvää sanoma vastaan. Se on oikeastaan täysin Jeesuksen sanoman vastainen. Se ei voi olla Jeesuksen ilmestys ihmiskunnalle.

Jeesus vastusti väkivaltaa ja puhui rakkauden puolesta. Ilmestyskirja puhuu väkivallan tekojen tekemisestä ja tuhoamisesta.

Jeesus puhui omaisuuden keräämistä vastaan. Hän kehotti tavoittelemaan mieluummin Jumalan valtakuntaa ja lahjoittamaan omaisuutensa pois. Ilmestyskirja lupaa uskovaisille suuria rikkauksia, kultaa jalokiviä yms.

Jeesus kehotti olemaan nöyrä ja toisten palvelija. Hän torui opetuslapsia, jotka olivat vallan perässä ja halusivat arvostusta vallan rappusissa. Hän korosti kaikkien palvelemista laupiaan samarialaisen tapaan. Ilmestyskirja laittaa kristityt hallitsemaan ja tuomaroimaan toisia.

Rooman vallan aikaan vauraat ja arvoasteikon yläpäässä olevat eivät olleet nöyriä, eivät kunnioittaneet muita kuin toisia rikkaita tai ylimysluokan jäseniä. He keräsivät rikkauksia. Roomalaiset tuhosivat kristittyjä väkivaltaisilla tavoilla. Ilmestyskirjan ihannoimat asiat olivat HEIDÄN ihanteitaan, eivät Jeesuksen. Jeesuksen maailmassa vain sellaiset pääsivät taivasten valtakuntaan,  jotka auttoivat vähäosaisia, olivat nöyriä toisten palvelijoita ja rakastivat lähimmäisiään, eivätkä tehneet väkivallan tekoja. Ilmestyskirja on kertomus ylivallasta ja toisten hallitsemisesta sekä rikkauksista, jotka näiden harjoittajat perivät.

Kysymys kuuluukin: onko Ilmestyskirja  yhteneväinen Jeesuksen sanoman kanssa? Onko se Jeesuksen Ilmestys? Ilmestyskirjan kirjoittaja kyllä hyväksyy Jeesuksen ja hänen ajatusmaailmansa mutta ajaa itse ROOMALAISTA ideologiaa. Onko tämä kirja täten Jeesuksen todistuksen mukainen? Vai ajaako se Neron, 666 pedon merkin, asiaa? Ilmestyskirjan mukaan kristittyjen pitäisi hallita muita ja käyttää väkivaltaa asemansa saavuttamiseen. Poissa olollaan loistaa nöyryys.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa sitten alkuunkaan.
        Babylonin portto kuvaa nimenomaan lopuntapahtumia ja saatanallista babylonin seurakuntaa joka on saatanallinen vääryys .
        Rooma on mukana kyllä hallitsijana joka nousee taas mutta siihen kuuluu paljon muuta.

• Anonyymi

Ilm.19:17 Biblia (1776) Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja huusi surella äänellä ja sanoi kaikille linnuille, jotka taivaan alla lensivät: tulkaat ja kokootukaat suuren Jumalan ehtoolliselle. Hes.39:17-20 Ja sinä, ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni, jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta. Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä. Syökää itsenne kylläiseksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan. Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevoisista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra.

• Anonyymi

Kyllä rukous tosiaan olisi kannattanut eikä itse pähkäillä sekavuuksia.

Pyhä Henki on uskovalle kuin lottovoitto. Se antaa turvan monelta asialta.

• Anonyymi

Vai on kuin lottovoitto. No silloinhan sen todennäköisyys, että Pyhä henki osuu kohdalle on noin yksi yhdeksästä miljoonasta. Eli huonolla tuurilla kenelläkään ei ole Suomessa sitä.

• Anonyymi

Miksei nuo merkit sitten tuoneet jo silloin keskiajalla maailmanloppua tullessaan?

• Anonyymi

Hes.39:1-4 Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas. Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille. Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi. Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi.

• Anonyymi

Maailma on kirottu ja turha sitä on enää plärätä, kaikki on turhaa ☀️ alla!😱😱

• Anonyymi

Pyhä Henki on toteudu todennuksien mukaan, vaan uskon mukaan. Sen mukaan kuin siihen uskoo. Ei Pyhää Henkeä voi saada jos sitä pitää satukirjan tekstinä. Kuten voi uskovatkin siltä kohden ajatella ja luottaa vain omiin sepustuksiinsa vaikkei niistä kukaan mitään ymmärrä.

• Anonyymi

Miten P Henki antaa eri ukoille eri vastaukset lopunajoista. Mattila, Paavola ja 10 muuta. Eri loput.

• Anonyymi

Ilmestyskirja vaatii syventymistä. Pyydä että Herra Pyhän Hengen kautta saa kirkastaa Sanaansa.
      Hyvä, oikea opetus voi myös avata kirjoituksia. Suosittelen kuuntelemaan Mauri Vikstenin 46 osaista sarjaa Ilmestyskirjasta. Löytyy Saarnatuolista.

• Anonyymi

Ilmestyskirja on vahvasti salattu, etteivät hakkerit - uskovaiset, pääse sen sisältöön käsiksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      114
      1838
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      152
      1304
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      1002
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      906
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      824
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      817
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      792
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe