Tepsin hopeajuhlat

Anonyymi

Joukkue ajelee Förillä edestakaisin Aurajoen poikki. Tervetuloa mukaan ilonpitoon.

42

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huikee meininki

    • Anonyymi

      Disse mukana pelastusliivit päällä?

      • Anonyymi

        Siellä se hoilaa hunajata hunajata.

        T. Turkulainen


      • Jakkella voisinkin seilata hoilaten hunajatahunajata olut kädessä ja kysellä missä on Ristolainen, mutta ei auta....töitä painettava laikka punasena. :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jakkella voisinkin seilata hoilaten hunajatahunajata olut kädessä ja kysellä missä on Ristolainen, mutta ei auta....töitä painettava laikka punasena. :oD

        Mikä on laikka?

        Nimim. Petra-77


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jakkella voisinkin seilata hoilaten hunajatahunajata olut kädessä ja kysellä missä on Ristolainen, mutta ei auta....töitä painettava laikka punasena. :oD

        Millä jakkella? Jokkellako tarkoitit? Tuossahan tuo sahaa😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on laikka?

        Nimim. Petra-77

        Kuluva hioma -, tai katkaisuterä kulmahiomakoneessa.

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tyokalut-24165501/tyovalineet/hiomakoneet-ja-tarvikkeet/laikat

        Tosin mun hommiin juuri nyt ei oikeesti kuulu pätkääkään tuollaisella työskentely, ja se on lähinnä sarkasmia.... :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä jakkella? Jokkellako tarkoitit? Tuossahan tuo sahaa😃

        Jaa, mä muistelen, että Jakke ja Aura ois ollut ne lautat. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jaa, mä muistelen, että Jakke ja Aura ois ollut ne lautat. :o)

        Jokke on jokilautta ja föri tämä tässä joen poikki sahaava😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokke on jokilautta ja föri tämä tässä joen poikki sahaava😃

        Siitäkös se sit tuleekin, että "kummalt puolelt jokke?" 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Siitäkös se sit tuleekin, että "kummalt puolelt jokke?" 😁

        Just näin .joki jakaa ja yhdistää🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just näin .joki jakaa ja yhdistää🙂

        Ei kun kummalla puolella sitä Jokkea istuu? :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei kun kummalla puolella sitä Jokkea istuu? :oD

        Asuu😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asuu😃

        Ai siellä lautalla ihan jotkut asuu?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ai siellä lautalla ihan jotkut asuu?

        Äh🤦🏻‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äh🤦🏻‍♀️

        Ootte työ Turkulaiset omituisia. 😁

        Mut Jursin aikaseen tepsiin ihastuin ja siitä lähtien se on ollut mun suosikkijoukkue. Meidän savolaisten oma äijä Kimekin pelas silloin joskus siinä joukkueesa. Timonen. Se naurava pötikkä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ootte työ Turkulaiset omituisia. 😁

        Mut Jursin aikaseen tepsiin ihastuin ja siitä lähtien se on ollut mun suosikkijoukkue. Meidän savolaisten oma äijä Kimekin pelas silloin joskus siinä joukkueesa. Timonen. Se naurava pötikkä. 😁

        En tunne mitää nauravaa pötikkää🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        Siitäkös se sit tuleekin, että "kummalt puolelt jokke?" 😁

        Ei vaan ”tois puol jokke” tulee ajalta, jolloin Turussa oli vain yksi Alko. Eli ne, jotka asuivat sillä puolella jokea missä alkoa ei ollut menivät asioimaan tois puol jokke.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        AI NOI🤷‍♀️

        Niin, no Teemu ei pelannut tepsissä kyllä, mutta monesti Sakun kanssa kisoissa. :o)


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Ei vaan ”tois puol jokke” tulee ajalta, jolloin Turussa oli vain yksi Alko. Eli ne, jotka asuivat sillä puolella jokea missä alkoa ei ollut menivät asioimaan tois puol jokke.

        No tuosta lienee monia juttuja....mä oon saanut sellaisen ehkä virallisemmalta kuullostavan, että toisella puolella oli aateliset ja vähän paremmat ja toisella puolella sitten työläiset.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, no Teemu ei pelannut tepsissä kyllä, mutta monesti Sakun kanssa kisoissa. :o)

        Joo. Olen nähnyt sakun töissäni yksityisasunnossa,enkä edes heti tunnistanut kun ei nuo urheilut kauheasti kiinnosta.tervehti kyllä hän aloitteellisesti ja työpari kysyi että hei etkö tiedä kuka hän on .mitä väliä 🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Olen nähnyt sakun töissäni yksityisasunnossa,enkä edes heti tunnistanut kun ei nuo urheilut kauheasti kiinnosta.tervehti kyllä hän aloitteellisesti ja työpari kysyi että hei etkö tiedä kuka hän on .mitä väliä 🤷‍♀️

        Ukkeli mahtoi olla ihmeissään kun en häneen mitenkään reagoinut😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Olen nähnyt sakun töissäni yksityisasunnossa,enkä edes heti tunnistanut kun ei nuo urheilut kauheasti kiinnosta.tervehti kyllä hän aloitteellisesti ja työpari kysyi että hei etkö tiedä kuka hän on .mitä väliä 🤷‍♀️

        Joo, no sinäänsä hekin ovat ihan tavallisia tallustelijoita. Sakukin vaikuttaa varsin fiksulta sälliltä. Puuhailee vissiin kai jotain urheilukampusta tai jotain sinne Turkuun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ukkeli mahtoi olla ihmeissään kun en häneen mitenkään reagoinut😃

        No on hän siihenkin tottunut ja ehkä sellainen tuntuu julkkiksista ihan kivaltakin.

        Sakukin on jossain Montrealissa ollut joskus seuratuinpia ukkoja, niin varmaan sai julkisuudesta tarpeekseen. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No on hän siihenkin tottunut ja ehkä sellainen tuntuu julkkiksista ihan kivaltakin.

        Sakukin on jossain Montrealissa ollut joskus seuratuinpia ukkoja, niin varmaan sai julkisuudesta tarpeekseen. :o)

        Tiedätkö että esim. Tietyissä ammateissa pääsee sellaisiin paikkoihin mihin ei kaikki pääsekkään. Ei kaikki tietty mutta tietyt. Yksityisille saarille ja pukuhuoneisiin. Paikkoihin jotka on muilta piilossa. Näkee sellaista mitä muut ei näe..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö että esim. Tietyissä ammateissa pääsee sellaisiin paikkoihin mihin ei kaikki pääsekkään. Ei kaikki tietty mutta tietyt. Yksityisille saarille ja pukuhuoneisiin. Paikkoihin jotka on muilta piilossa. Näkee sellaista mitä muut ei näe..

        Siistijä. Kiinteistöhuoltaja jne. Mä oon ollut kiinteistöholtajana ja olin mm. naisten vessassa lauantai-iltana yökerhossa. :o)


    • Anonyymi

      Se siitä sitten

    • Anonyymi

      Föri ajaa turussa metron asiaa.

    • Anonyymi

      Disse ei ole turkulainen. Minä olen. Olen omassa kotona Tästä en mihinkään lähde,ai ihanaa❤

      • Anonyymi

        Ps. Terkut aurajoenvarrelta🙂


      • Anonyymi

        mut kannattaa tepsin ätmi joukkuetta


    • Anonyymi

      Kummalt puol jokkee? On kysymys asuuko Aurajoen itäpuolella vai joen länsipuolella, Lähinnä turkulaiset sitä käyttää, itäpuolella on uudempia asuinalueita, länsipuolella suurin osa vanhaa kaupunkia. Aurajoen itärannalla kyllä Turuntuomiokirkko ja Åbo akademi bibliotek, sekä jonkun verran vanhaa kaupunkiakin ollut, kuten Nummenpakka, oli työläisten kaupungin osa muinoin, kaupungin laitamilla, pikku puutarhoineen. Tosin nykyään osa Nummenpakkaakin taitaa olla entistä Kauselan kylää. Nykyään Kauselan kylämäki esittelee maaseutu elämää entisaikaan... museokohde ja suosittu nähtävyys.

      En muuten taida lähteä föriltä tautia saamaan, sielläkin varmaan yleisö köhii estoitta, eikä hengityssuojaimista tietoakaan! Mutt onnittelut TPS:n koko joukkueelle! Ei hoppee oll mikkää häppee! Muistakaa se, parhaanne teitte!
      trollikka

    • Anonyymi

      Ei vois vähempää kiinnostaa joku pelijuhla :D

    • Anonyymi

      Tukkikaa joutava joki. Ei aina tarviis kysellä, millä reunalla se väki on.

    • Anonyymi

      Turun voisi vaihtaa vaikka Visbyhyn.

    • Anonyymi

      Suomen haiseva porvarikaupunki poisti myös historiallisen sosialistisen muistomerkin. Onko porvarin röyhkeydellä enää mitään rajaa. Pölhökustaittein jääkiekkoväkivaltajuhlat sopivat kun nenä päähän Åbolaisille.

      • Anonyymi

        "Suomen haiseva porvarikaupunki poisti myös historiallisen sosialistisen muistomerkin."

        Jaaha, timppa on aloittanut jo Vapunvieton. Niin Leninin muistopatsas taidettiin poistaa katukuvasta, syytä en kyllä ymmärrä. Taisi olla mies, joka sopi Suomen itsenäisyydestä, allekirjoittamalla itsenäisyys tunnustuksen. Ei Leninillä ole mitään tekemistä Ukrainan sodan tai Putin kanssa... joten passaa kyllä ihmetellä.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suomen haiseva porvarikaupunki poisti myös historiallisen sosialistisen muistomerkin."

        Jaaha, timppa on aloittanut jo Vapunvieton. Niin Leninin muistopatsas taidettiin poistaa katukuvasta, syytä en kyllä ymmärrä. Taisi olla mies, joka sopi Suomen itsenäisyydestä, allekirjoittamalla itsenäisyys tunnustuksen. Ei Leninillä ole mitään tekemistä Ukrainan sodan tai Putin kanssa... joten passaa kyllä ihmetellä.
        trollikka

        Samaa mieltä. En tykkää ollenkaan tällaisesta historian uudelleenkirjoituksesta, sillä historiasta kuitenkin oppii asioita paljon ja jotkut asiat pysyy patsaiden ansiosta mielessä. Jotenkin ymmärrän sen, että Amerikassa vaikkapa jotain orjiin tai kolonialismiin liittyviä patsaita on poistettu, kun oman maan maaperälle aikoinaan on pystytetty. Mutta joku vanha ystävyyskaupungin (Leningrad) lahja Turulle on nyt kuitenkin vähän eri asia, enkä keksi miten se liittyy nykyiseen konfliktiin Ukrainassa.

        Ironista tässä on se, että Putinhan on sanonut itsenäistä Ukrainaa "Leninin virheeksi" ja koko nykyinen Venäjä on todella kaukana jostain bolshevikkien ajasta 🙄 Eli periaatteessa tällaisten patsaiden poistaminen tarjoaa Venäjälle hyviä propaganda-aiheita Venäjän medialle, mutta toisaalta ehkä hallittu siirtäminen oli kuitenkin parempi kuin se että patsaaseen kohdistuisi jatkuvasti ilkivaltaa kansalaisten toimesta.

        Jos Venäjällä on joskus vähintäänkin erikoiset tulkinnat historian kulusta, niin periaatteessa samalla tavalla länsimaissakin historiaa yritetään kaunistella poliittisesti korrektimmaksi ettei kukaan vain pahoita mieltään 🙄 Maailmassa on /on ollut orjia, kolonialismia, syrjintää, kommunismia, sotia, kylmä sota, YYA:n aika, nykytilanne, tulevaisuus jne. eikä ne muutu miksikään jotain patsaita siirtämällä tai tuhoamalla. Pahimmillaan vain polarisoi ihmisiä entisestään poteroihinsa.
        Ei nyt ehkä juuri tämä kyseinen patsas sitä aiheuta, mutta noin yleisesti ottaen kirjallisuuden, oppimateriaalin, sallitun kielenkäytön yms. korjaaminen "oikeaksi" pienien mutta äänekkäiden vähemmistöjen vuoksi voi aiheuttaa monessa täysin päinvastaisia reaktioita tai tunteita, kuin mikä olisi tarkoitus. Itse tosin en ole ras1sti missään nimessä, eikä mulla lähtökohtaisesti (vaikkapa kaverimielessä) ole väliä mikä kenenkin suuntautuminen on, kunhan ei sen perusteella nosta itseään koko ajan jollekin jalustalle, tai tuo äänekkäästi esille sitä. Mulla on ollut normaalit käytöstavat hallussa jo kauan ennen mitään cancel-kulttuuria tai valtamedioiden käytösoppitunteja.

        Eniten harmittaa silti Suomessa asuvan venäläisvähemmistön puolesta, että kuinkahan moni joutuu kohtaamaan epäasiallista käytöstä näinä aikoina. Tässä viimeisen parin viikon aikana mullakin kävi eräs asiakas, joka lähestyi viestillä englanniksi mutta käytti vain nimikirjaimiaan. Paikan päällä oli alkuun aika varautunut, ja tunnistin kyllä aksentista hänen taustansa. Mutta mä juttelin normaalisti työhön liittyvistä asioista yms. niin pikkuhiljaa tunnelmasta tuli rennompi, tosin jouduin huomauttamaan että tupakointi puisessa ladossa on vähän nounou. 😅 Samaten tiedän Suomessa asuvia venäläisiä, joiden on ollut viime aikoina melkeinpä pakko pukeutua keltaisiin ja sinisiin vaatteisiin, että uskaltavat puhua äidinkieltään julkisella paikalla 🙄 Mun mielestä se ei ole oikein, ja ironisesti ne loukkaavat/uhkailevat öyhöttäjät periaatteessa pelaavat suoraan Kremlin pussiin, sillä kaikki rasismi venäläisvähemmistöjä kohtaan tarjoaa jälleen kerran hyviä propaganda-aseita venäläiselle medialle esim. mahdollisen nato-hakemusprosessin aikana. 🤨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomen haiseva porvarikaupunki poisti myös historiallisen sosialistisen muistomerkin."

        Jaaha, timppa on aloittanut jo Vapunvieton. Niin Leninin muistopatsas taidettiin poistaa katukuvasta, syytä en kyllä ymmärrä. Taisi olla mies, joka sopi Suomen itsenäisyydestä, allekirjoittamalla itsenäisyys tunnustuksen. Ei Leninillä ole mitään tekemistä Ukrainan sodan tai Putin kanssa... joten passaa kyllä ihmetellä.
        trollikka

        Anti-sosialistiset porvarit hyökkäävät kansanvaltaa ja tasa-arvoa vastaan "tilaisuuden" tullen, mutta osoittavat vain typeryytensä ja häikäilemättömän anti-sosiaalisuutensa.

        Todellakin, Lenin edusti Tsaarilaisen diktatuurin ja maaorjuuden aikakauden päättymistä, uutta ihmisen ja yhteiskunnan kehityksen aikakautta, joka on kehittymättömälle loputtomia rikkauksia tavoittelevalle luokkayhteiskuntaa luonnonvastaisesti luonnollisena pitävälle nykyporvarillekin kauhistus.

        Kaikki sorretut ja alempaan kastiin pakotetut, nouskaa ja kumotkaa hirmuvalta!


    • Anonyymi

      Ihan turha patsas. Ruma ukko vielä😄lokitkaan eivät vaivautuneet paskomaan💩

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe