Miten saisi pysymään hereillä..

Anonyymi

Muistisairas nukkuu päivät pitkät eikä toimintakykyä nimeksikään. Päivässä 24 tuntia joista valveilla noin tunnin pari. Aamukahvin ja lääkkeiden oton jälkeen nukkumaan kunnes päiväkahvi, ja ehkä hetki telkkua. Kyllästyy ja eikun nukkumaan. Iltapäivällä ruokailu ja mitäs sen jälkeen. Ehkä telkkua mutta ei kauaa, nukkumaan on päästävä hyvinkin äkkiä. Yöunta joku 10 tuntia jos ei enemmän. Huoh tylsää katsoa kun nukkuu. Lopun alkua luultavasti.

11

1027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta mikään ei kiinosta.Ei osaa itse tehdä kodin eteen mitään.Ei edes ruokansa.
      Itsensä puhtaana pitäminekin, alkaa olla ohjattavissa.(Liikuminen todella hyvää.)
      Ei ymmärrä nimien tarkoitusta,Ei osaa edes lukea,ei ymmärä lukeemaansa.
      Kirjoittamine vaikeaa lähes nolla tasolla. ynm...Todella nukkuu paljon!

    • Anonyymi

      Mitä se haittaa jos vanha nukkuu? Aivot lepää ja toimii sen hereilläoloajan sitten paremmin. Olisiko parempi, että sekoilisi ympäriinsä? Olkaa tyytyväisiä, juma.

      • Anonyymi

        Miten niin vanha nukuu?


      • Anonyymi

        29,5,2022 lähtien on nukkunut Kaupunkin lämmpöisessä wessassa.
        Mitä se haitaa jos vanhus nukkuu.Aivot lepää.................................
        Olkaa tyytyväisiä,juma.JOULUA SULLEKIN!


    • Anonyymi

      Nukkuessa ei lähde eksyilemään ulos. Eihän tuon pitäisi sinua häiritä, antaa olla rauhassa vielä tämä loppuhetki.

      • Anonyymi

        Rauhassa loppu hetki? Seuraavat 30 vuotta,entä tämän jälkeen.
        Vaivaisakaksiko Tapuliin.


    • Anonyymi

      Onko haettu Muistisairaalle "Hoitotukia/Omaishoitajaa?Kotona hoidettaessa alkaa olla kokovuorakauden hoidokki.Saako Sosiaalihuoltopalveluja?
      -Ottaako lääkeensä itse?
      -Laittaako ruokansa?
      -Pystyykö syömään?
      -Peseytyykö ja hoitaa intiimit toimet itse?-
      -Siivoaako?Myös pihatyöt? ynm.
      Kannattaa hakea apuja ajoissa,vaikka onkin kotihoidossa.

    • Anonyymi

      Saatko Kunnan myöntämää Omaishoitaja tukea hoidettavasta (7/24h)
      Saako hoidettava minkä tason hoitotukea?
      On myös muita tukimuotoja,niitä pitää vain itse hakea Kunnalta tai Kelalta.
      Käytätkö intervallihoitoja? Älä jää yksin ,hoidettavan kanssa,etsi apua.!
      Vaikka ystävät olisikin kadonneet ympäriltä,nämä ystävät varsinkin jotka syytelevät
      omaishoitajia,eivätkä halua olla yhteydessä,.vanhempiin/siskoihin/veljiin,ynm.
      On raskasta hoitaa sairasta vuosikausia,varsinkin lastaan /avioparia,varsinkin silloin kun sairaus etenee asteittain.

    • Anonyymi

      Tosiasiassa olet kahdestaan sairaan kanssa, ketään ei kiinnosta, mut voi tietty itselleen hakea jonkun vaik spr kautta ilmaisen tukihenkilön joka on päivystyksessä muistisairaalle että voit käydä rentoutumassa itselle mielekkäissä paikoissa joten jatkossa jaksaa taas olla päivystyksessä vahtinpidossa nukkujalle.

    • Anonyymi

      Helpompaa se on kaikille, kun muistisairas nukkuu sen sijaan, että hääräilisi älyttömiä touhujaan ja jankuttaisi samaa asiaa aamusta iltaan.

      • Anonyymi

        Muistsairaana nukkuminen ei ole mitenkään helppoa ,Hoitajalle.
        Syöttäminen/Alusastioiden/Pesujen/Vuoteiden/Ulkoiluttamisen ja jatkuvan 7/24 h valvominen.(Kuollut nukkuu,häntä ei tarvitse hoitaa/on todella helppoa.)
        Liiallinen nukkuminen tuo makuuhaavoja ynm,mielesairauksia jotka näkyvät jankuttamisena ja hourailuna vanhoista asioista tai jostai lapsuuden tapahtumista.
        Nukkuvaakin on valvottava/hengityskatkojen, ja äkillisten kohtauksien tullessa uneen.
        Minkä laiselle porukalle helppoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe