Paavalin evankeliumi

Anonyymi

Galatalaiskirje 2:1-2
"Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani. Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan."

Menikö Paavali kertomaan Jeesuksen kahdelletoista opetuslapselle että Jeesus kuoli ja nousi kuolleista? Eivätköhän he jo tienneet sen. Menikö hän julistamaan heille samaa kuin mitä Pietari julisti:

Apostolien teot 2:38
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

Ei. Lukekaa Raamattua huolellisemmin veljet ja sisaret. Jeesuksen opetuslapset eivät tunteneet sitä evankeliumia mitä Paavali julisti, siksi hän meni sen heille kertomaan. Paavalin evankeliumi voidaan lukea useista kohdin hänen kirjeitään, tässä yksi esimerkki:

Roomalaiskirje 5:8
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."

Efesolaiskirje 2:8
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Paavalia ei lähetetty kastamaan, vaan julistamaan ilosanomaa:

1 Korinttolaiskirje 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

Tämä Matteuksen evankeliumin kohta on mietityttänyt monia:

Matteus 10:23
"Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."

Kun ymmärrämme eron Jumalan valtakunnan evankeliumilla ja armon evankeliumilla, niin tämäkin jae on päivänselvä. Se on tarkoitettu Jeesuksen puoleen kääntyneelle Israelille, tulevaisuudessa. Valtakunnan evankeliumi tekee paluun kun vihan aika alkaa. Se on heidän toivonsa, että Herra ilmestyy heidän pelastuksekseen lopulta.

Miettikää: jos Paavali julisti valtakunnan evankeliumia, miksi hän ei kehoittanut kastamaan?

Markus 16:16
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Paavalin kirjeissä ei ole ainoatakaan kohtaa jossa hän kehottaisi kastamaan. Ei edes Timoteusta tai Tiitusta.

33

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmeisesti ymmärrän käsitteet
      - Valtakunnan evankeliumi
      - Armon evankeliumi
      samaan tapaan kuin Sinäkin.

      Viimeistä kappalettasi
      en ehkä aivan tavoittanut.

      Ap.t 19

      1.Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
      2. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
      3. Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
      4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
      5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

      • Anonyymi

        Nuo olivat juutalaisia jotka olivat kastetut Johanneksen kasteella. Valtakunnan evankeliumi oli heille tarkoitettu. Pakanoille annettiin Pyhä Henki ilman tekoja:

        Apostolien teot 10:47
        "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

        Kun taas:

        Apostolien teot 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Tehkää parannus ja ottakaa kaste, niin te saatte Pyhän Hengen. Pietari sanoi tämän juutalaisille jotka olivat ristiinnaulinneet Messiaansa, sen valtakunnan kuninkaan, jota he odottivat.

        Tarkoitin viimeisellä kappaleella sitä, että kun Paavali on meidän pakanain apostoli, niin meidän tulee seurata hänen oppiaan. Väitän että kaste ei ole osa Jumalan armon evankeliumia koska Paavali ei siihen yllyttänyt missään kirjeistään. Hän puhuu kasteesta muutamaan otteeseen mutta tuo kaste on Pyhän Hengen teko, jossa meidät kastetaan Kristukseen. Vesikasteesta hän puhuu vain seuraavasti:

        1 Korinttolaiskirje 1:14-17
        "Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

        Jeesus lähetti opetuslapsensa kastamaan. Samoin Paavali kastoi joitakin, mutta ei edes muistanut oliko kastanut enempää kuin Krispuksen, Gaiuksen ja Stefanaan perhekunnan. Kastajan virkaa ei seurakunnille ole asetettu. Paavali ei missään sano, kun opettaa seurakuntajärjestyksestä, että "muistakaa kastaa kaikki uskoon tulleet" eikä että "asettakaa jokaiseen seurakuntaan ne, jotka hoitavat käännynnäisten kastamisen".

        1 Korinttolaiskirje 11:1
        "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."

        Tähän voisi joku sanoa:"Paavali otti kasteen". Paavali oli juutalainen ja odotti Jumalan valtakuntaa siinä missä muutkin heistä. Hän vastusti Jeesusta samoin kuin ne joille Pietari julisti kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo olivat juutalaisia jotka olivat kastetut Johanneksen kasteella. Valtakunnan evankeliumi oli heille tarkoitettu. Pakanoille annettiin Pyhä Henki ilman tekoja:

        Apostolien teot 10:47
        "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

        Kun taas:

        Apostolien teot 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Tehkää parannus ja ottakaa kaste, niin te saatte Pyhän Hengen. Pietari sanoi tämän juutalaisille jotka olivat ristiinnaulinneet Messiaansa, sen valtakunnan kuninkaan, jota he odottivat.

        Tarkoitin viimeisellä kappaleella sitä, että kun Paavali on meidän pakanain apostoli, niin meidän tulee seurata hänen oppiaan. Väitän että kaste ei ole osa Jumalan armon evankeliumia koska Paavali ei siihen yllyttänyt missään kirjeistään. Hän puhuu kasteesta muutamaan otteeseen mutta tuo kaste on Pyhän Hengen teko, jossa meidät kastetaan Kristukseen. Vesikasteesta hän puhuu vain seuraavasti:

        1 Korinttolaiskirje 1:14-17
        "Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

        Jeesus lähetti opetuslapsensa kastamaan. Samoin Paavali kastoi joitakin, mutta ei edes muistanut oliko kastanut enempää kuin Krispuksen, Gaiuksen ja Stefanaan perhekunnan. Kastajan virkaa ei seurakunnille ole asetettu. Paavali ei missään sano, kun opettaa seurakuntajärjestyksestä, että "muistakaa kastaa kaikki uskoon tulleet" eikä että "asettakaa jokaiseen seurakuntaan ne, jotka hoitavat käännynnäisten kastamisen".

        1 Korinttolaiskirje 11:1
        "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."

        Tähän voisi joku sanoa:"Paavali otti kasteen". Paavali oli juutalainen ja odotti Jumalan valtakuntaa siinä missä muutkin heistä. Hän vastusti Jeesusta samoin kuin ne joille Pietari julisti kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi.

        Eli pakanatkin kastettiin vedessä
        (Ap.t 10:47)


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Eli pakanatkin kastettiin vedessä
        (Ap.t 10:47)

        Pietari oli itsekin hämillään. Korneliuksella ja hänen perheellään oli jo syntien anteeksiantamus koska heillä oli Pyhä Henki eli kaste ei ollut tarpeen (Lue Apt. 2:38 uudestaan). Luulenpa että tuossa oli kyse siitä että juutalaiset opetuslapset osoittivat heille kunnioitusta tai hyväksyntää. Edelleen: jos kasteella olisi meidän pelastuksemme kannalta väliä, Paavali olisi sen selväsanaisesti kirjoittanut jokaiseen kirjeeseen. Armosta uskon kautta Jeesukseen, pelastutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari oli itsekin hämillään. Korneliuksella ja hänen perheellään oli jo syntien anteeksiantamus koska heillä oli Pyhä Henki eli kaste ei ollut tarpeen (Lue Apt. 2:38 uudestaan). Luulenpa että tuossa oli kyse siitä että juutalaiset opetuslapset osoittivat heille kunnioitusta tai hyväksyntää. Edelleen: jos kasteella olisi meidän pelastuksemme kannalta väliä, Paavali olisi sen selväsanaisesti kirjoittanut jokaiseen kirjeeseen. Armosta uskon kautta Jeesukseen, pelastutaan.

        Pyhä Henki voi vaikuttaa ihmisessä ja kuljettaa ihmistä, mutta ei tule ihmisen sydämeen asumaan ennen kuin Kristillisessä kasteesa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo olivat juutalaisia jotka olivat kastetut Johanneksen kasteella. Valtakunnan evankeliumi oli heille tarkoitettu. Pakanoille annettiin Pyhä Henki ilman tekoja:

        Apostolien teot 10:47
        "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

        Kun taas:

        Apostolien teot 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Tehkää parannus ja ottakaa kaste, niin te saatte Pyhän Hengen. Pietari sanoi tämän juutalaisille jotka olivat ristiinnaulinneet Messiaansa, sen valtakunnan kuninkaan, jota he odottivat.

        Tarkoitin viimeisellä kappaleella sitä, että kun Paavali on meidän pakanain apostoli, niin meidän tulee seurata hänen oppiaan. Väitän että kaste ei ole osa Jumalan armon evankeliumia koska Paavali ei siihen yllyttänyt missään kirjeistään. Hän puhuu kasteesta muutamaan otteeseen mutta tuo kaste on Pyhän Hengen teko, jossa meidät kastetaan Kristukseen. Vesikasteesta hän puhuu vain seuraavasti:

        1 Korinttolaiskirje 1:14-17
        "Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

        Jeesus lähetti opetuslapsensa kastamaan. Samoin Paavali kastoi joitakin, mutta ei edes muistanut oliko kastanut enempää kuin Krispuksen, Gaiuksen ja Stefanaan perhekunnan. Kastajan virkaa ei seurakunnille ole asetettu. Paavali ei missään sano, kun opettaa seurakuntajärjestyksestä, että "muistakaa kastaa kaikki uskoon tulleet" eikä että "asettakaa jokaiseen seurakuntaan ne, jotka hoitavat käännynnäisten kastamisen".

        1 Korinttolaiskirje 11:1
        "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."

        Tähän voisi joku sanoa:"Paavali otti kasteen". Paavali oli juutalainen ja odotti Jumalan valtakuntaa siinä missä muutkin heistä. Hän vastusti Jeesusta samoin kuin ne joille Pietari julisti kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi.

        Jumala pesi Paavalin synnit pois kasteessa.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala pesi Paavalin synnit pois kasteessa.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Aivan kuten Pietari ilmoitti että tapahtuisi. Tänä päivänä kenenkään syntejä ei pestä pois kasteessa. Vaan tapahtuu kuten Korneliuksellekin. Pyhä Henki annetaan ihmiseen ilman kastetta tai muita tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari oli itsekin hämillään. Korneliuksella ja hänen perheellään oli jo syntien anteeksiantamus koska heillä oli Pyhä Henki eli kaste ei ollut tarpeen (Lue Apt. 2:38 uudestaan). Luulenpa että tuossa oli kyse siitä että juutalaiset opetuslapset osoittivat heille kunnioitusta tai hyväksyntää. Edelleen: jos kasteella olisi meidän pelastuksemme kannalta väliä, Paavali olisi sen selväsanaisesti kirjoittanut jokaiseen kirjeeseen. Armosta uskon kautta Jeesukseen, pelastutaan.

        Olisiko tuo Cornelius sama centurio eli sadanpäämies, jonka sairaan "palvelijapojan" Jeesus paransi Galileasta käsin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pietari oli itsekin hämillään. Korneliuksella ja hänen perheellään oli jo syntien anteeksiantamus koska heillä oli Pyhä Henki eli kaste ei ollut tarpeen (Lue Apt. 2:38 uudestaan). Luulenpa että tuossa oli kyse siitä että juutalaiset opetuslapset osoittivat heille kunnioitusta tai hyväksyntää. Edelleen: jos kasteella olisi meidän pelastuksemme kannalta väliä, Paavali olisi sen selväsanaisesti kirjoittanut jokaiseen kirjeeseen. Armosta uskon kautta Jeesukseen, pelastutaan.

        Minä(kin) ymmärrän Sanan niin,
        että vesikaste
        ei ole pelastuksen edellytys.

        Avauksessasi oleva lainaus
        Markuksen evankeliumista
        ei viittaa vesikasteeseen.

        Kristuksen opin alkeisiin
        kuuluu heprealaiskirjeen mukaan
        oppi kasteista.
        Tärkein niistä tapahtuu sinä hetkenä,
        kun me synnymme uudesti ylhäältä Hengestä.

        Jeesuksen viimeinen puhe
        juuri ennen taivaaseen menemistä,
        sisältää kaksi kastekäskyä,
        joista ensimmäisen
        meille on tallentanut Markus:

        "Menkää kaikkeen maailmaan
        ja saarnatkaa evankeliumia
        kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan,
        se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen."

        Tätä evankeliumin julistusta seuraa
        niiden kohdalla,
        jotka ottavat Sanan (Jeesuksen) vastaan,
        uskoontulo eli uudestisyntyminen Hengestä,
        jolloin meidät upotetaan Pyhän Hengen pilveen.

        Siis on kysymyksessä ensimmäinen vaihe,
        eli uskoontulossa tapahtuva
        uudestisyntyminen ja kaste pilvessä.

        Matteus on tallentanut
        Jeesuksen käskyn
        jälkimmäisen osan eli opetuslapseuttamisen.
        Eli uskoontuloa ja kastetta pilvessä
        seuraa opetuslapseuttaminen:
        kaste meressä
        ja sitten erämaavaelluksen aikana
        opetetaan pitämään kaikki käskyt.
        Lainaan nyt Aapeli Saarisalon käännöstä:

        "Menkää siis
        ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia
        ja kastakaa heidät
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettakaa heitä pitämään kaikki,
        mitä olen teille käskenyt.
        Katso,
        Minä olen kanssanne joka päivä
        mailmanajan täyttymykseen asti."

        Kristuksen opin alkeisiin
        siis kuuluu oppi kasteista.
        Tärkein niistä tapahtuu sinä hetkenä,
        kun me synnymme uudesti ylhäältä,
        Hengestä.

        "Sillä me olemme kaikki
        yhdessä Hengessä kastetut
        yhdeksi ruumiiksi,
        olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia,
        orjia tai vapaita,
        ja kaikki olemme saaneet juoda
        samaa Henkeä."

        Paavali mainitsee tuossa korinttolaisille
        kaksikin eri asiaa.
        Mutta vesikasteesta
        siinä ei puhuta ollenkaan,
        vaan ensinnäkin samasta kasteesta,
        kuin Markus edellä olleessa lainauksessani.

        Ensin saarnataan evankeliumia.
        Ihmiset pelastuvat uskomalla sen,
        jolloin he kokevat ihmeen,
        jossa he syntyvät uudesti ylhäältä Hengestä
        eli tulevat kastetuiksi pilvessä.

        Sen jälkeen heidät opetuslapseutetaan.
        Heidät kastetaan vedessä
        ja opetetaan pitämään kaikki.
        Eli nyt heidän kohdallaan alkaa
        sama koulu,
        jonka Israel kävi läpi
        erämaavaelluksen aikana,
        kun oli ensin tullut osalliseksi
        Teurastetusta Karitsasta
        ja näin pelastunut
        ja sitten lähtenyt liikkeelle
        upotettuna Pilven alle
        saaden myöhemmin kasteen meressä.

        Tämän jälkeen alkoi
        kova koulu ja vaellus
        kohti luvattua maata,
        jonka alkutaipaleella
        he saivat juoda vettä kalliosta,
        mihin ymmärrän
        Paavalin viittaavan toisena asiana
        edellä lainaamassani kohdassa,
        jossa sanotaan:
        "ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"

        Mutta niissä kohdissa,
        joista vesikasteesta puhutaan,
        käy selvästi ilmi,
        että vesikaste kuuluu kaikille kansoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pietari oli itsekin hämillään. Korneliuksella ja hänen perheellään oli jo syntien anteeksiantamus koska heillä oli Pyhä Henki eli kaste ei ollut tarpeen (Lue Apt. 2:38 uudestaan). Luulenpa että tuossa oli kyse siitä että juutalaiset opetuslapset osoittivat heille kunnioitusta tai hyväksyntää. Edelleen: jos kasteella olisi meidän pelastuksemme kannalta väliä, Paavali olisi sen selväsanaisesti kirjoittanut jokaiseen kirjeeseen. Armosta uskon kautta Jeesukseen, pelastutaan.

        Totuushan on ,että ihminen saa uskoontullessaan Pyhän Hengen...silloin voi olla ,että kasteesta ei ole tietoakaan.
        Pyhä Henki on sinettinä siitä ,että ihminen voi uskoa niin kuin Jumalan tahto on.
        Sillä ei ole veden kanssa mitään tekemistä ,mutta kuten tiedämme kaste on liitetty uskoon tulon tapahtumaan ja hetkeen jne.


    • Anonyymi

      Joka kastetaan se uskoo ja pelastuu.

      • Anonyymi

        Kasteessa se pelastava uskon Henki saadaan. Kristittyjen kasteessa ei harhaoppisten helluntailaisten kasteessa saada yhtään mitään muuta kuin tuomion odotus.


    • Anonyymi

      14 vuotta Aasiassa ja Arabiassa opettamassa ....

    • Anonyymi

      Jaaha kukahan timon ja tulituksen kastoi .. .

    • Anonyymi

      Paavali ei ollut oikea apostoli, vaan hän sai koulutuksen Kristinuskon väkevän eksytyksen johtomieheksi ja eksytyksen kirjoittajaksi Raamattuun.

      Siinä häntä avusti Korintossa saamansa paholaisen enkeli, joka enl.kielisen käännöksen mukaan oli Paholaisen viestinvälittäjä demoni: "The Messenger of Sathan" -niminen henkilento.

    • Anonyymi

      Kyllä Johannes kastoi kaikki, jotka vain tunnustivat syntisyytensä. Juutalaisia ja pakanoita yhtä lailla.
      Ei siis pelkkiä juutalaisia. Ei Johannes kenenkään esinahkaa tutkinut ennen kastetta.
      Ei pakanoille mitään erityistä apostolia tarvittu. Paavali valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Juutalaiset ja pakanat oli ihan samanarvoisia kastettaviksi Kristuksen omiksi.
        Johannes kastoi yhtä lailla pakanoita kuin Juutalaisia kun he tunnustivat peisynnin ja muut synnit ennen kastetta. Muuten ei kastanut ketään.

        Samoin kaikki apostolit kastoivat Kristillisellä kasteella kastettiin samalla tavalla Juutalaiset ja pakanat, jotka vain tunnustivat perisynnin ja omat syntinsä ennen kastetta.

        1. Kor. 12:13

        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.


      • Anonyymi

        Ja näin te saatatte itsenne kirouksen alaisiksi. Olette hylänneet tai ette ole edes vastaanottaneet Jumalan armoa Jeesuksessa. Haluatte pitäytyä käskyissä koska luulette jotain olevanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin te saatatte itsenne kirouksen alaisiksi. Olette hylänneet tai ette ole edes vastaanottaneet Jumalan armoa Jeesuksessa. Haluatte pitäytyä käskyissä koska luulette jotain olevanne.

        Helluntailaiset kutsuvat lahkonsa valheiden vastaanottamista armon vastaanottamiseksi.

        Harhaoppisiin Jenkkilästä tuotuihin hurmoslahkoihin ei kenenkään pidä mennä sitä uskonratkaisua tekemään.


    • Anonyymi

      Kyllä Paavalikin kastoi, mutta ei montaa:

      1. Kor. 1:14 Jumalan kiitos, en ole kastanut teistä ketään muuta kuin Crispuksen ja Gaiuksen, 15 joten kukaan ei voi sanoa, että teidät on kastettu minun nimeeni. 16 Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.

      • Anonyymi

        Mutta 1. Kor. 1:17 mukaan Paavali ei kastanut ketään eikä opettanut kasteopetusta: "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

        Miten selität tämän ristiriidan?


    • Anonyymi

      Jumala pese Paavalin synnit pois kasteessa ja anti Pyhän Hengen opettaa hänelle asioita kolme vuotta.
      Muttas sitten Korintossa Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonihenge.

      Paavalilla ja kuningas Saulilla oli ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

      • Anonyymi

        Jumala Henki poistui Temppelistä kun Jesus kuoli ja Saatana meni uudeksi temppelin herraksi.

        Kysymys kuuluu, kenen kanssa Paavali meni Jerusalemin temppeliin hiukset ajettuna tekemään sitä nasiiriluapausta, koska Pyhä Henki oli jo poistunut temppelin kaikkein pyhimmäst osasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala Henki poistui Temppelistä kun Jesus kuoli ja Saatana meni uudeksi temppelin herraksi.

        Kysymys kuuluu, kenen kanssa Paavali meni Jerusalemin temppeliin hiukset ajettuna tekemään sitä nasiiriluapausta, koska Pyhä Henki oli jo poistunut temppelin kaikkein pyhimmäst osasta?

        "Eikä ihme, sillä Saatana tekeytyy Valkeuden enkeliksi eli Jeesukseksi.

        Saatana teki identiteettivarkauden kun Jeesus kuoli.

        Raamattu varoittaa monessa kohtaa lopun aikana ilmestyvistä kristittyjä toiseen kertaan jäsenikseen kastavista hurmoslahkoista.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala Henki poistui Temppelistä kun Jesus kuoli ja Saatana meni uudeksi temppelin herraksi.

        Kysymys kuuluu, kenen kanssa Paavali meni Jerusalemin temppeliin hiukset ajettuna tekemään sitä nasiiriluapausta, koska Pyhä Henki oli jo poistunut temppelin kaikkein pyhimmäst osasta?

        Matt. 21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
        Johanneksen evankeliumi:
        2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
        Ja niin tapahtui. Uusi liitto minun veressäni.
        Ja elävän Kristuksen kanssa.

        Jos olet löytänyt Kristuksen olet uusi luomus, ei tarvitse kinata, Jeesus tietää miten asiat on oikein, jos on Hengen voitelu päällä. Siitä te tunnette oikean Paimenen äänen.


    • Anonyymi

      Kaikilla on sama evankeliumi Sama kuin Abrahamilla, Se on Jeesus Kristus.
      Evankeliumi on Jumalan luomistyö kuten aurinko ja maa ja ihminen.
      Erottakaa Luoja ja luotu toisistaan.
      Jeesus on luomaton aina ollut ikuisuudesta ikuisuuteen.
      Kun olette löytäneet Jeesuksen , ei tarvi enää etsiä olette löytäneet rauhan sydämeenne, - silloin tulee vain varoa eksyttäjiä.

      Hesekiel: 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      Sama koskee niitä jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa, elävässä suhteessa Jeesuksen kanssa.

    • Anonyymi

      Jumala on luvannut pystyttää Daavidin valtaistuimen maan päälle uudestaan. Tuosta valtakunnan tai kuningaskunnan evankeliumissa on kyse. Tuhatvuotinen valtakunta on tämän toteutuminen. Järjetön määrä hämmennystä on syntynyt uskovissa kun kaikki sekoitetaan keskenään. Kukaan ei pelastu jos kaikki ne ehdot mitä Raamatussa sanotaan otetaan pelastuksen ehdoksi. Ne ovat jopa ristiriidassa toisiinsa nähden kun asiayhteys jätetään pois.

      • Anonyymi

        <<Kukaan ei pelastu jos kaikki ne ehdot mitä Raamatussa sanotaan otetaan pelastuksen ehdoksi.<<

        Lain tehtävä on osoittaa synti. Jeesu on ainoa joka täytti lain, Hän on meidän vanhurskautemme, sijaiskärsijä meidän puolestamme. Me saamme Kristuksen ansiot armosta omaksemme uskon kautta.
        Meistä tulee uusi luomus ottaessamme vastaan Jeesuksen armon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Kukaan ei pelastu jos kaikki ne ehdot mitä Raamatussa sanotaan otetaan pelastuksen ehdoksi.<<

        Lain tehtävä on osoittaa synti. Jeesu on ainoa joka täytti lain, Hän on meidän vanhurskautemme, sijaiskärsijä meidän puolestamme. Me saamme Kristuksen ansiot armosta omaksemme uskon kautta.
        Meistä tulee uusi luomus ottaessamme vastaan Jeesuksen armon.

        Juuri näin. Tuo on armon evankeliumi, joka toki sisältyy myös valtakunnan evankeliumiin. Monet uskovista tajuamattaan julistavatkin sitä mitä Paavali julisti eli he toimivat juuri niinkuin kuuluukin.
        Kun suuri ahdistus tai vihan aika alkaa, ne pääsevät hallitsemaan Kristuksen kanssa hänen maan päällisessä valtakunnassaan, jotka pysyvät loppuun asti uskollisina.

        Meidät jotka jo uskomme, Herra ottaa luokseen ennen sitä, näin itse näen tämän asian. Mutta säilytetään arka omatunto Jumalan Sanaa tutkiessamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Kukaan ei pelastu jos kaikki ne ehdot mitä Raamatussa sanotaan otetaan pelastuksen ehdoksi.<<

        Lain tehtävä on osoittaa synti. Jeesu on ainoa joka täytti lain, Hän on meidän vanhurskautemme, sijaiskärsijä meidän puolestamme. Me saamme Kristuksen ansiot armosta omaksemme uskon kautta.
        Meistä tulee uusi luomus ottaessamme vastaan Jeesuksen armon.

        Uskon huutokauppakeisarit myy uskonratkaisuja lahkouskoon juur tuollaisten mantrojen avulla.
        Tuollaiset lauseet on ulkoa opeteltuja mantroja, joilla ihminen nukutetaan syvemmälle harhaoppien sekaan.

        Raamatun mukaa ihminen uudestisyntyy Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä kasteessa, jossa Jumala pesee syntisyyden pois ja liittää ihmisen Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon huutokauppakeisarit myy uskonratkaisuja lahkouskoon juur tuollaisten mantrojen avulla.
        Tuollaiset lauseet on ulkoa opeteltuja mantroja, joilla ihminen nukutetaan syvemmälle harhaoppien sekaan.

        Raamatun mukaa ihminen uudestisyntyy Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä kasteessa, jossa Jumala pesee syntisyyden pois ja liittää ihmisen Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

        On eri asia puhua kun on löytänyt Jeesuksen, ei tarvitse epäillä, sen kokee ja ymmärtää miten Jumala on luonut ihmisen toiminnan, ilon ja rauhan.
        Jumala vaikutta olemisen ja tekemisen. Avaa silmät unesta.
        Haluaisi että muutkin löytävät Jeesuksen omakseen, myös ne jotka epäilee ja koettaa eksyttää. Jeesuksessa ei ole kuin hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eri asia puhua kun on löytänyt Jeesuksen, ei tarvitse epäillä, sen kokee ja ymmärtää miten Jumala on luonut ihmisen toiminnan, ilon ja rauhan.
        Jumala vaikutta olemisen ja tekemisen. Avaa silmät unesta.
        Haluaisi että muutkin löytävät Jeesuksen omakseen, myös ne jotka epäilee ja koettaa eksyttää. Jeesuksessa ei ole kuin hyvää.

        Jenkkilahkoista löydetty Jeesus on se valejeesus, joka eksyttää, jos mahdollista valitut - Juutalaiset ja Kristityt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoista löydetty Jeesus on se valejeesus, joka eksyttää, jos mahdollista valitut - Juutalaiset ja Kristityt.

        Kaatolahkoissahan ne etsii sitä Jeesusta hurmospäissään vaikka penkkien alta sekavassa mielentilassa, järki on jätetty narikkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe