Rahan pyytäminen

Anonyymi

En nyt tiedä onko tämä parisuhde vai mikä. Vajaan vuoden verran ollaan tapailtu, asutaan eri paikkakunnilla. Ollaan siis nelikymppisiä ja lapsia molemmilla. Seksiä ja kahvia, sekä kevyttä jutustelua, siinä se pääpiirteissään. Näemme joka toinen viikko yhtenä päivänä, muuhun ei oikein ole aikaa, kun töissä pitää käydä ja bensakin maksaa.

Välillä suhde on ollut tauolla, kun naisella on ollut milloin mitäkin, joko paljon töitä, tai sitten selkäongelmia ja väsymystä. Hän on melko ailahtelevainen, ja on jättänyt minut jo tässä pariinkin otteeseen, kunnes on soitellut takaisin.

Mitään romanttista välillämme ei oikein ole. Suhteemme on lähinnä seksiä ja kahvittelua. Hän ei juurikaan ole kiinnostunut asioistani. Tuntuu että itse olen suhteessa se, joka haluaisi viedä sitä eteenpäin, ja yritän olla kiinnostunut mitä hänelle kuuluu. Hän puhuu vain lyhytsanaisesti asioistaan, ja selaa usein vain facebookia, ja juttelee kanssani ns vasemmalla korvalla.

Nyt hän sitten taas kutsui minut luokseen, hyvää seksiä oli, ja pian tämän jälkeen hän vihjaili että rahatilanteensa on huono. Hän on siis vaihtanut uuteen pienipalkkaisempaan työpaikkaan, vanhastakin on palkkoja saamatta, ja isojen laskujen eräpäivät häämöttää. Hän sanoi suoraan, että tarvitsisi rahallista apua, tilanteensa tasaamiseksi. Hän ei saa omien sanojensa mukaan kelasta tukia, koska siellä kuulemma sanotaan vain että liian kallis asunto, auto pois, jne heikennyksiä. Lisäksi hänen aikaisemmat tulonsa oli suuremmat, ja ne vaikuttaa myös laskelmiin.

Hän näytti laskujaan, ja totta, muutama parinsadan euron lasku siinä oli, ja hän sanoi että tili on lähellä nollaa, eikä uskalla edes katsoa, jos on vaikka miinuksella jo.

Mitä teen. Omatuntoni sanoo, että hädässä olevaa pitää auttaa. Maksanko nuo laskut, teoriassa minulla on tuon verran ylimääräistä kyllä.

Eniten mietin, onko tämä siltikin vain hyväksikäyttöä. Toki on kai hän oikeasti pulassa. Entä jos kieltäydyn, eikö sekin ole tavallaan väärin, kun toinen on pulassa. Toisaalta me emme ole ns parisuhteessa, vaan suhde on enemmänkin kevyt tapailusuhde, vailla romanttisia ajatuksia.

En tunne häntä kunnolla, koska emme juuri keskustele syvällisiä, vain pintapuolista juttelua. Se tässä hieman häiritsee, että mitä niinkuin saan siitä hyvästä, että pelastan hänet rahapulasta hetkellisesti. Vai tarviiko sitä miettiä, jos kyse on auttamisesta? Miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi toimia?

26

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sano sille että maksaa omat laskunsa ja sinä maksat omasi. Tai jos maksat sille niin jää sinulle velkaa.

    • Anonyymi

      Minä en ailahtelevaiselle naiselle antaisi euroakaan. Käytää sinua vaan hyväksi. On aika selvää että teistä ei tule loppuelämäksi paria toisillenne. Ei ole miehen vika jos vaihtaa työn huonompaan.

      • Anonyymi

        Kyllä minä pyysin rahaa ukolta,joka naimisissa ja haluaa minusta vain seksiä. Kiltisti maksoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä pyysin rahaa ukolta,joka naimisissa ja haluaa minusta vain seksiä. Kiltisti maksoi.

        Jotkut tosiaan turvautuu prostituutioon, kun mikään muu ei enää onnistu.


    • Anonyymi

      Niin hän "vaihtoi" siis työpaikan pienempipalkkaiseen siksi, että yt neuvottelujen seurauksena työt vanhassa paikassa loppui. Ei ollut muuta tarjolla kuin pienipalkkainen työ, toistaiseksi, tilanne voi toki aina muuttua parempaan.

      Tietysti mietin asiaa myös siltä kantita, että jos olisin itse samassa tilanteessa, niin olisi kiva jos joku auttaisi. Mutta satavarmastihan en voi tietää, näkeekö nainen vain tilaisuuden "lypsää rahaa" vai onko oikeasti pulassa. En voi tietää onko hänellä esim säästötilejä, joita ei halua tuhlata.

      Nää on vaikeita asioita, toisaalta tiedän tapauksia, joissa kavereita jeesataan, eikä kyse tarvi aina olla parisuhteestakaan. Toki usein siihen tarvitaan hyvä ystävyys ja luotettavaa meininkiä vuosien varrelta, esim minulla on elämässäni ystäviä, joista tiedän että he eivät lähde elämästäni. Heille voisin koska tahansa antaa rahallista apuani, koska luottamus on niin vahva, enkä edes miettisi vaan antaisin.

      Tämän naisen kanssa on koko ajan vähän sellainen olo, että hän laskelmoi jotain, eikä kerro kaikkea. Ehkä hän miettii, että kun antaa seksiä, niin voi sitten muina naisina pyytää rahaa. Toisaalta hän sanoi ettei halua painostaa, eikä ole mikään pakko maksaa hänen laskujaan. Mutta rivien välistä ymmärsin, että hän ei arvosta sellaisia ihmisiä jotka ovat pihejä tai tarkkoja rahoistaan.

    • Anonyymi

      Tää on just se paikka missä tollasta kannattaa kysellä🤣🤣🤣tulit aivan oikeean osotteeseen. Tottakai sä autat sitä. Kyllä pimpparallasta pitää maksaa mikään ei oo ilmasta

      • Anonyymi

        No oikea tai väärä osoite, niin kyllä tältä palstalta saa välillä hyviäkin vinkkejä. Ei kaikkea viitsi kavereilta alkas kyselemään. Osaan kyllä suodattaa provot pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oikea tai väärä osoite, niin kyllä tältä palstalta saa välillä hyviäkin vinkkejä. Ei kaikkea viitsi kavereilta alkas kyselemään. Osaan kyllä suodattaa provot pois.

        Kyllähän täältä kaikenlaista kulkijaa löytyy, mutta asiallisia myös.

        Itse en antaisi rahaa noin uudelle tuttavuudelle, jos ei oikein kaveriksikaan voi kutsua. Sanoisin, että turha odottaa mitään vastapalvelusta.


    • Anonyymi

      Just joo, maksa jos siltä tuntuu, ja elä maksa, jos ei siltä tunnu. Niin yksinkertaista.

    • Anonyymi

      Joko annat tai et, sinä ap sen päätöksen joudut tekemään.
      Kukaan täällä ei näe naisen pankkitilille eikä tiedä onko hänellä säästössä rahaa vai ei.
      Eikä täällä kukaan tiedä sitäkään vedättääkö nainen vai ei.

    • Anonyymi

      Tietysti onko sekään kiva suhteen jatkoa ajatellen, jos ei auta toista pulassa. Ajatteleeko nainen sitten kun on saanut taloutensa tasapainoon, että on siinäkin itsekäs mies kun ei edes muutamaa satkua raaskinut jeesata.

    • Anonyymi

      Onkohan hän ottanut niihin velkojiin yhteyttä ja yrittänyt sopia pidemmästä maksuajasta? Yleensä sellainen onnistuu.

      Jos lainaat, niin sopikaa vaikka kirjallisesti takaisinmaksu jollain suunnitelmalla, johonkin tiettyyn, oikeasti realistiseen päivään mennessä. Eikös sillä tavalla- selkeästi asiasta sopimalla - tuollaisista epäselvyyksistä pääse. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Mietipä, miksi hän pyytää apua juuri sinulta. Olette siis jokseenkin etäisiä, eli vaikka teillä on seksisuhde, niin ette tunne toisianne kunnolla. Miksi hän ei pyydä apua perheeltään, sukulaisiltaan tai ystäviltään?

      No siksi, että nuo paremmin hänet tuntevat eivät suostu auttamaan. Siihen on varmaan jokin syy. Sinä voit auttaa, ja sanoa hyvästit rahoille ja myös tuolle naiselle viimeistään sitten, kun pyydät rahoja takaisin. Tai voit jättää auttamatta, jolloin seksisuhteenne joko jatkuu tai loppuu.

      Itse en auttaisi, mutta teet toki omat valintasi.

    • Anonyymi

      Hän on pyytänyt ja saanutkin jo ystäviltä rahaa, mutta siinäkin tulee äkkiä raja vastaan. Ei voi tiettyä enempää pyytää, kun ei pysty maksaan takaisin pitkään aikaan. Toki nyt mietin, että voisin maksaa, ystävän elkeenä, yhden noista parinsadan laskuista. Yrittäkööt keplotella muut laskunsa jonkun muun avulla. Olenpahan sitten ainakin oman osuuteni auttamisesta tehnyt, eikä voi sanoa ettenkö olisi yrittänyt. Parisatkua nyt ei ole iso summa minulle, auttamismielessä.

      • Anonyymi

        No jos haluat heittää rahaa pois, niin heitä sitten. Jos ei sekään, että hän on lainaillut muiltakin ja nyt pyytää sinulta, ei saa sinua näkemään mistä on kyse, niin sitten ei saa. Hyväuskoisia on höynäytetty aina, ja höynäytetään jatkossakin.


    • Anonyymi

      Älä vanha paskanarkki kirjoita tänne ja hämmennä ihmisiä. Mä en sun rahoja huoli ja olet mulle 6000€ velkaa. Valehtelet kaikille ja kirjoitat tänne ummet lammet paskaa kaikille. Sun on jtnkin pakko nauttia siitä että ihmiset uskoo sun juttuja jotka täyttä bullshittia.

    • Anonyymi

      Jos meinaat lainata toiselle rahaa, vaadi häntä avaamaan tilitiedot sinulle, josta selviää tulot ja menot. Tee laskelmia ja päätelmiä, onko toinen luottamuksen arvoinen, voiko toisen sanaan luottaa? Sitouta toinen vastaamaan asioista. Koskaan ei kannata pelkkiin puheisiin uskoa, jollei toinen ole enemmän tuttu. Olen huijatuksi tullut, lähtökohtaisesti en naisiin luottaisi.

    • Anonyymi

      Tuo nainen ei kuulosta ystävältä eikä yleensäkkään ihmiseltä johon voi luottaa pennin vertaa.
      Hän on tehnyt ja yhä tekee täysin vääriä valintoja mitä tulee taludenhoitoon ja ystävien valintaan.
      Kuten on sinulle kertonut, elää yli varojensa ja etsii alapäällään maksajia.
      Jos hän olisi reilu, hän muuttaisi halvempaan asuntoon ja vaihtaisi halvempaan autoon jne. Noilla saaduilla tuloilla voisi maksaa laskuns itse pois!

      Sinä olet langennut tuohon alapääloukkoon. Aivan turhaan yrität kysellä häneltä yksityisasioistaan. Hän ei kerro. Eikä ne sinulle kuulukkaan. Hän on "laittanut välit poikki" kun on luullut saaneensa paremman maksajan koukkuunsa. Tuo maksaja kun on häipynyt, sinä taas kelpaat! Ja laukkaat kieli vyän alla hyvän seksin toivossa! Kuinka pateettista!

      Käveletko sinä, aikuinen ihminen, silmät kiinni vai miksi kieltäydyt näkemästä asioita sellaisina kuin ne ovat?!

      Lueppa aloittamasi viestisi uudelleen, ehkä nyt näet sen sellaisen joksi se on tarkoitettu:
      Sinua pidetään helposti höynäytettävänä jolle alapään tararjonta riittä lypsymaksuksi.

      • Anonyymi

        Olen kanssasi samaa mieltä, tällaiset naiset ovat häikäilemättömiä pelureita. Aloittaja joutunut pelinappulaksi naisen luomaan peliin. Hyväksikäyttöä, tällainen toiminta taitaa olla turhan monilla tapa toimia.


    • Anonyymi

      Pyydä vastineeksi jotain palvelusta. Itse teen niin. Silloin ainakin näkee, onko pyyntö oikeasti tarpeellinen.

    • Anonyymi

      Mutta on meillä tähän asti ollut seksiä, ilman mitään vaatimuksia. En liittäisi tätä seksiin, nainen tuntuu itsekin nauttivan seksistä, ja on ollut aloitteellinen sen suhteen koko ajan. Tämä rahanpyyntijuttu on nyt tullut tässä vasta viime aikoina esille. Nyt hän kerää myös turhia tavaroitaan, ja yrittää saada niistä myymällä jotain rahaa. Jääkaappinsa näytti olevan tyhjä. Että pääteltävissä on se että todennäköisesti hänellä on tällä hetkellä tiukkaa.

      Se tässä pointtina minulla onkin. Että annanko apuun rahaa vain kerran, ikäänkuin pelastukseksi. Ja hän saa asiansa järjestykseen, eikä joudu vaikeuksiin. Olkootkin että suhteemme on ns pintapuolinen seksisuhde, vailla yhteisiä tavoitteita. Välimatka estää osakseen täysipainoisen seurustelun, ja siksi tuntuu että naiselle riittää tällä hetkellä pelkkä satunnainen tapailu seksin merkeissä. Tunti kuitenkin ajomatkaa suuntaansa.

      • Anonyymi

        Miksi sinä vain jauhat tuota samaa?

        Miksi nainen elää yli varojensa? Miksi se yhä pitää kallista autoaan ja kallista auntoaan? Miksi sinä jatkuvasti jauhat että sillä on rahan tarve?

        Jos todella haluat olla avuksi, taluta se (ennen seksiä) seuraavalla vierailullasi (varmista että se on arkipäivä) asunnonvälitystoimistoon ilmoittaakseen, hänelle liian kalliin asunnon, myyntiin!
        Sitten kipitätte autokauppaan ja ilmoitus kalliin auton vaihdosta halvempaan tai luopumaan koko autosta.

        Jos tuo ei hyväksikäyttäjälle sovi, tiedät taatusti olevasi alapäätään myyvän lypsettävä.

        Miksi et hae maksettavaa palvelua lähempää kotiasi. Saisit paljon enemmän vastiketta rahoillesi!!!!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä vain jauhat tuota samaa?

        Miksi nainen elää yli varojensa? Miksi se yhä pitää kallista autoaan ja kallista auntoaan? Miksi sinä jatkuvasti jauhat että sillä on rahan tarve?

        Jos todella haluat olla avuksi, taluta se (ennen seksiä) seuraavalla vierailullasi (varmista että se on arkipäivä) asunnonvälitystoimistoon ilmoittaakseen, hänelle liian kalliin asunnon, myyntiin!
        Sitten kipitätte autokauppaan ja ilmoitus kalliin auton vaihdosta halvempaan tai luopumaan koko autosta.

        Jos tuo ei hyväksikäyttäjälle sovi, tiedät taatusti olevasi alapäätään myyvän lypsettävä.

        Miksi et hae maksettavaa palvelua lähempää kotiasi. Saisit paljon enemmän vastiketta rahoillesi!!!!?

        Hän elää yli varojensa toistaiseksi monesta syystä. Kuvittelee kaiketi että saa parempipalkkaisen työn jollain aikavälillä, ylitöitä tms, palkankorotuksen tms..

        Miksi haluaa säilyttää aiemman elintason. Siksi että hänellä on lapsia, eikä voi muuttaa mihinkään yksiöön. Tarvii olla ainakin kolmio. Ei alle 700 euron saa oikein minkäänlaista asuntoa. Autoa tarvii että pääsee töihin, julkisia ei kulje sinne suuntaan, pyörällä liian pitkä matka. Autoa hankala vaihtaa halvempaan, koska rahoitus. Tai se hyöty menisi kaiketi rahoituksen uudelleenjärjestelyyn.

        En tiedä. Jotenkin haluan uskotella kai itselleni, että hän saisi asiansa järjestykseen. Vaikka toisaalta hän olisi aiemmin voinut olla säästeliäämpi, ja säästää pahan päivän varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän elää yli varojensa toistaiseksi monesta syystä. Kuvittelee kaiketi että saa parempipalkkaisen työn jollain aikavälillä, ylitöitä tms, palkankorotuksen tms..

        Miksi haluaa säilyttää aiemman elintason. Siksi että hänellä on lapsia, eikä voi muuttaa mihinkään yksiöön. Tarvii olla ainakin kolmio. Ei alle 700 euron saa oikein minkäänlaista asuntoa. Autoa tarvii että pääsee töihin, julkisia ei kulje sinne suuntaan, pyörällä liian pitkä matka. Autoa hankala vaihtaa halvempaan, koska rahoitus. Tai se hyöty menisi kaiketi rahoituksen uudelleenjärjestelyyn.

        En tiedä. Jotenkin haluan uskotella kai itselleni, että hän saisi asiansa järjestykseen. Vaikka toisaalta hän olisi aiemmin voinut olla säästeliäämpi, ja säästää pahan päivän varalle.

        seliseliseliseli...
        Aina keksii syitä, ja niitähän riittää, miksi elää yli varojensa, miksi maksaa alapäällään lypsettäviä ja helposti höynäytettäviä. Ja heitäkin kun riittää! Ap yksi hyvä esimerkki.

        Auton VOI vaihtaa halvempaan. Alle 10 km työmatkat VOI kulkea polkupyörllä.
        Lapset ilmeisesti jo tarpeeksi isoja voidakseen autaa taloudellisesti (viikonloput ja kaikki kesä- plus muut lomat töissä jne)
        Selitykset eivät uppoa lukijoihin. Asioiden korjaaminen ja perheensä kunniakkasti eteenpäin vieminen kylläkin!


    • Anonyymi

      Mä en ymmärrä yhtä asiaa! Jutellut joskus yhden perheellisen naisen kanssa joka oli netissä tavannut vieraan miehen ja he olivat tavanneet ja käyneet syömässä ja menneet sitten hotelliin tekemään ”asioita”. Vaikka tämä perheen äiti oli taloudellisesti hyvässä asemassa, niin ei ottanut tilannetta hyväkseen ja esim maksattanut hotellia ja ravintolaa pillun ja muun seksin vastineeksi. Palvelu palvelusta ei ole huoraamista vaikka niin hän sanoi minulle!

      Eli jos aloittaja kokee saaneensa naiselta jotain niin voihan sitä jotain.

      Mutta ihan yleisesti elämä pitää sopeuttaa tulojen ja menojen suhteen niin että pärjää! Sopeutuminen vaatii joskus rankkojakin tekoja ja aikaa! Jos taloustilanne on nyt huono eikä oikene nykyisestä parissa vuodessa, niin on aika hankkia peili ja katsoa siihen.

      • Anonyymi

        Uusia laskuja lienee tulossa. Toisaalta, jos on mukava nainen ja on varaa avustaa, niin kannattaa tehdä se. Itse olin naimisissa tosi hankalaksi osoittautuneen naisen kanssa, ja erossa hävisin yli 50 000 e. Käytännössä ihan selvänä rahana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe