Hyvää huomenta ja hyvää Äitienpäivää kaikille, riippumatta onko äiti vai ei! Voihan sitä

Anonyymi

mennä vaikka oman äitinsä luokse päivän mittaan käymään tervehdys käynnille.
Mä olen hereillä jo kukonlaulun aikaan; syynä ett tuo yks ns. perillinen heitti mua "Hilvihiirellään" ja piti mieletöntä meteliä pinnasängyssään. Neitokaisen tuttipullo oli pudonnut lattialle, janoisena herätti munt nostamaan hänen juomapullonsa. Samantien vaihdoin kuivat vaippahousut hänelle, kosteuspyyhkeellä ainoastaan pyyhkäisin hänen ihonsa.

Nyt jo hymisee itselleen unilaulua, jano tuli sammutettua, ja kuivat housut jalassa... nukahtaa piakkoin, uskoisin. En kyllä itsekään nouse vielä, koska tänä aamuna ilmeisesti saan nukkua ihan luvalla pidempään, ei tarvitse nousta tekemään aamiaista toisille. Äitienpäivä valmistelut olen tehnyt jo ajoissa.

Täytekakku on jääkaapissa, itsetehty jäätelö pakastimessa, leikkeleitä varattu sämpylöiden päälle jääkaappiin, kuivakaapissa kananmunia 20 kpl, jos joku haluaa tehdä paistettuja munia tai munakkaan. Goudajuustoa, meillä se on ihan supersuosittua perheeni keskuudessa, sitäkin on varattuna jääkaapissa.

Mä jään nyt nukkumaan ja odotan ett pääsen valmiiseen kahvipöytään; Emon kanssa yhdessä, kun kahvit on jo keitetty meille kahdelle tämän huushollin äidille!
Hyvää yötä, Pinnasängyssä olijakin taisi hiljentyä jo!
trollikka

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomenta. :)

      Hyvää äitienpäivää myös sinulle! Muille myös samalla. 🌹


      𝕵𝖆𝖘𝖚

    • Anonyymi

      Good mourning ladies and gentlemen.

      Riipppumatta seksuaalisesta suhtautumisesta ja toimintatavoista.

    • Anonyymi

      Riippumatto.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuoko jännämies kukkia?

    • Hyvää äitienpäivää tosiaan kaikille äideille 🌻🌹

      Itsellä äitienpäivä ei tälleen yksin asuessa erityisemmin vaikuta tähän pyhäpäivään, mutta toki haudat olen käynyt laittamassa kevätkuntoon jne. Aiemminkaan sinne ei erikseen viety esim. ruusua äitienpäivänä, joten en mäkään ole katsonut tarpeelliseksi. Melko lailla vuosikymmeniä vakiintuneita perinteitä mä siinä toteutan, ja ehtihän äitinikin siitä puhua ettei halunnut mitään ylenpalttista sirkusta haudalle jokaisena mahdollisena kristillisenä tai kaupallisena juhlapäivänä. Ja kotona vallitsi hyvä yhteisymmärrys siitä, että äitienpäivälahjojen tai kukkien ei tarvinnut olla kalliita, vaan jotain kivaa tai tarpeellista. Usein se oli suklaata, jotain shampoota tms, kerran taisi olla verenpainemittarin paristoja jne.

      Viime ja toissa keväänä kun oli vielä muutakin seuraa kuin asiakkaat tai eteläeurooppalaiset pelikaverit, moni kyseli miten voin tai jakselen äitienpäivänä, mutta ihan normaalisti se on aina mennyt ilman ihmeempiä tunnekuohuja. Enemmän vieläkin kaivelee kouluaikojen traumat isänpäiväkorttien askartelusta milloin kenellekin puolitutulle jormalle, vaikka äidilläni sinänsä ei ollut miesystävää mun syntymän jälkeen. Sellasia lapsettomia miehiä, jotka olivat tulleet lapsuuteni arjessa/ympäristöissä tutuiksi, ja toki siis käytin lähinnä etunimiä niissä vaivaannuttavissa korteissa.

      Ja toki isoäidin muistan myös hyvin, sillä vietin aika paljon aikaa hänen kanssaan lapsuudessani. Arvostan tälleen aikuisiällä muutenkin korkealle esim. siitä kun sodanjälkeisenä aikana oli tilan emäntänä, huolehti myös isoisäni äidistä, ymmärtääkseni hoiti maatalousjuttujen talouspuolen suhtkoht osaavasti, ja toki ihan siitä että hän oli oikeasti todella mukava, kärsivällinen ja lämmin ihminen. Ymmärtääkseni äidilläni oli aikuisällään paremmat välit isänsä kuin äitinsä kanssa, mutta se ei kyllä mitenkään heijastunut muhun isoäitini käytöksestä. Itse asiassa ihan tarkkoja yksityiskohtia en edes tiedä, eikä äitienpäivänä ole soveliasta sen enempää spekuloida liittyikö siihen jotain taloudellisia erimielisyyksiä tms, mutta ainakin vauvauutisten julkistamiseen liittyen isovanhemmillani oli kuulemma ihan päinvastainen tyyli keskenään. Isoisä oli melkeinpä haljeta riemusta ja kertoi asiasta lähestulkoon kaikille, kun isoäitini olisi ilmeisesti halunnut hieman enemmän aikaa siihen että miten asiasta puhuttaisiin perheen ulkopuolelle, minkä sinänsä ihan ymmärränkin. Kuten ymmärrän myös isoisäni reaktion, kun pitkälti yli 8-kymppisenä näki että tilalle on syntynyt tuleva isäntä.

    • Mukavaa äitienpäivää sinulle ja muille äideille. Täytyy lähteä polttamaan risukasa pellolta, on otolliset olosuhteet

    • Anonyymi

      Huomenta, ja kiitokset onnitteluistanne! Niinhän siinä kävi ett kaikesta huolimatta; mun oli noustava itse ylös ensimmäisenä. Käytettävä Mimmi aamupesulla, laitettava päivävaatteet hänen ylleen ja annettava persikkasosetta yli ½-purkillista. Aamupuuron keittoon samalla koko porukalle, kahvi suodattimeen ja kylmää vettä keittimeen.
      Toisella silmällä vahdin Mimmiä, aina välillä hämmensin kaurapuuroa ja katoin aamiaispöytää. Mimmi on kävellyt nyt jo toista päivää, 4 - viisikin metriä kerrallaan. Huonekalulta toiselle, tai istahtanut aina välillä pyllylleen lattialle.

      Elukoiden ruokakepot oli pakko panna pois lattialta, Mimmin liiallinen kiinnostus niihin; olisihan siinne saattanut jäädä jotain suuhun pantavaakin jäljelle!
      Kaikki mitä käteensä saa, tungetaan suuhun maisteltavaksi olivat ne ruokaa tai ei.
      Maistelee omia lelujaankin, siis niitä joita on tähän asti vain hiplaillut käsisään.

      Puuro tuli valmiiksi ja neiti oli jo syömässä kaurapuuroaan persikkasoseen ollessa hillosilmänä ja kaatumaton maitomuki vieressä josta itse aina välillä joi maitoa.
      Mä syötin alusta loppuun asti, koska olin nostanut pöydälle myös muille tarkoitetut aamiaistarvikkeet, leivät ja leikkeleet sekä täytekakun.

      Työpöydälle jätin vielä aamiaisastiat, jokainen sai itse täyttää kipponsa ja kuppinsa millä halusi... paitsi Emo, jolle Faija tarjoili hänen haluamansa ruuan. Minäkin olin jo päässyt kahviin ja sämpylään asti, kun systeri viimein nousi aamiaiselle.
      Pahoitteli kun oli nukkunut niin pitkään;.... taatusti taas katsonut jotain filminpätkää aamuyöhön asti, eipä olisi ensimmäinen kerta.

      Emon äitienpäiväkukkanen on vielä eteisessä, paketoituna. Jossain vaiheessa mä käyn avaamassa sen paketin ja kiikutan kukkivan Hortensian hänelle makkariinsa.
      Pakko viedä sinne, ettei täystuho pääse siihen käsiksi, vanhempieni huoneen ovi on yleensä aina suljettuna ja varsinkin nyt, kun pienimäinenkin osaa kävellä ovesta sisään. Heidän huoneessaan on paljon sellaista johon Mimmi ei saa päästä käsiksi.
      Terveisin; trollikka

    • Minäkin toivotin hyvää äitienpaivaa kaikille naisille. Aggressiivinen ammattiloukkautuja vastasi, että on hyvin loukkaava toivottaa kaikille naisille. 🌹👀

      • Anonyymi

        Niin se onkin. Mutta ethän sinä sitä ymmärrä, kun ei kapasiteetti riitä.


      • Anonyymi

        On ihan eri asoa toivottaa sitä kaikille ihmisille. Meillä ihan kaikilla on äiti ja äiti voi aina äitienpäivänä muistaa ja juhlia. Sen sijaan kaikille naisille hyvän äitienpäivän toivottaminen on asiatonta.


    • No ensinnäkin, hyvää äitienpäivää itsellesi. Ei mene pitkään, niin alat saada outoja kortteja Mimmukalta ja pian hän kolistelee keittiössä tekemässä sulle aamupalaa ja korttia sänkyyn. 😁

      Muistan itse erään isänpäivän, kun heräilin ja olin jo menossa vessaan, kun tuli keittiöstä käsky pysyä punkassa. Sain kuitenkin neuvoteltua, että sain käydä vessassa, mutta heti oitis kömpisin sänkyyn, että juhlatoimikunta voi toimittaa aamupalat kortteineen sänkyyn. Toinen toimikunnan jäsenistä tais kyllä syödä mun voileivän ja joi mehun, mutta kahvi oli hyvää. 😆

      Tänään käytiin täälläkin mummon, siis mun äipän luona kahvilla. Kyseinen toimikunta oli mukana myös, mutta hiukan seesteisempänä. Vietiin värikäs kukkakimppu mummolle, koska hän pitää väreistä.

      Muuten... äitiys ja ysyys ei ole vain mahdollisimman hyvän elämän lapselle tuottamista, vaan välittämistä ja läsnäoloa. Mä en aina ymmärrä mun lasten äitin toimintaa ja sen aivotuksia, mutta silti se on äiti noille ja toivotan hälle myös hyvää äitienpäivää. Oli mitä oli ihmisenä, niin hän on noitten toimikuntajäsenet mahdollistanut tänne. 😊

      Sinäkin olet tehnyt ison äidillisen teon, kun et piilottanut Mimmiltä isäö, vaikka sun sappes siitä kiehuu...ja tulee kiehumaan. Mutta sulla on sydäntä. 😊

      • Ja tässä sulle ja muille äiteille tälläinen äitienpäiväkortti vielä. 😊

        https://aijaa.com/O2Iv7K

        Olkaa hyvä. 😊


      • Anonyymi

        Kiitos onnentoivotuksista, kaikille kirjoittajille! Mulla mennyt hiukan pitkään tänään nämä äitienpäivä tarjoilut. En odottanut ett lähes koko suku pakkautuisi tänään meille, kun just pidin grillijuhlat heille. Tajusin kyllä ett Emoa tulee katsomaan hänen lapsensa, mutt tulivat perhekunnittain. Vanhin veli vaimonsa ja nuorimman poikansa kanssa, vanhin poika oli morsiamensa kotona käymässä.

        Viimeinen seurue sai vain lättyjä, mansikkahilloa ja kermavaahtoa, kanvinsa kanssa. Täytekakku pullat ja kauralastut osto piparit olivat juuri loppuneet, heidän vasta saapuessaan.
        Hyvin kyllä näytti lätytkin maistuvan. Kotona kuulemma odotti kääretorttu, otettu eilen illalla pakastimesta! Tein sen broidille alkuviikosta... hänen pyynnöstään.

        Joku jo ehti piruilla Mimmin isästä! Ei hän tule käymään ainakaan viikkoon ellei kahteen.
        Ja miks tulisi, ei nyt ole Mimmin syntymäpäivä vielä. Mimmin isä on työkeikalla Skotlannissa, jossain Edinburghin lähistöllä. Tekee tilauksesta tietääkseni pari varaavaa takkaa...kodin lämmitykseen ja tunnelman luomiseen elävällä tulella... ja puilla! =))
        Luomua sen olla pitää, joillekin... kenellä niissä piireissä on varaa.

        NAZARETH - " Bad Bad Boy "
        https://www.youtube.com/watch?v=18k0ccgEa9M&list=RD18k0ccgEa9M&start_radio=1&rv=18k0ccgEa9M

        trollikka


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ja tässä sulle ja muille äiteille tälläinen äitienpäiväkortti vielä. 😊

        https://aijaa.com/O2Iv7K

        Olkaa hyvä. 😊

        Kiitos. Kaunis kirjoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos onnentoivotuksista, kaikille kirjoittajille! Mulla mennyt hiukan pitkään tänään nämä äitienpäivä tarjoilut. En odottanut ett lähes koko suku pakkautuisi tänään meille, kun just pidin grillijuhlat heille. Tajusin kyllä ett Emoa tulee katsomaan hänen lapsensa, mutt tulivat perhekunnittain. Vanhin veli vaimonsa ja nuorimman poikansa kanssa, vanhin poika oli morsiamensa kotona käymässä.

        Viimeinen seurue sai vain lättyjä, mansikkahilloa ja kermavaahtoa, kanvinsa kanssa. Täytekakku pullat ja kauralastut osto piparit olivat juuri loppuneet, heidän vasta saapuessaan.
        Hyvin kyllä näytti lätytkin maistuvan. Kotona kuulemma odotti kääretorttu, otettu eilen illalla pakastimesta! Tein sen broidille alkuviikosta... hänen pyynnöstään.

        Joku jo ehti piruilla Mimmin isästä! Ei hän tule käymään ainakaan viikkoon ellei kahteen.
        Ja miks tulisi, ei nyt ole Mimmin syntymäpäivä vielä. Mimmin isä on työkeikalla Skotlannissa, jossain Edinburghin lähistöllä. Tekee tilauksesta tietääkseni pari varaavaa takkaa...kodin lämmitykseen ja tunnelman luomiseen elävällä tulella... ja puilla! =))
        Luomua sen olla pitää, joillekin... kenellä niissä piireissä on varaa.

        NAZARETH - " Bad Bad Boy "
        https://www.youtube.com/watch?v=18k0ccgEa9M&list=RD18k0ccgEa9M&start_radio=1&rv=18k0ccgEa9M

        trollikka

        Heh...sä pidät niin hyvissä ruuissa sitä porukkaa, että suosio on taattu. :oD

        https://youtu.be/rHYZO19C8E4

        Laitetaans sit jotain takaisin biisin muodossa... Aiheessa pysyen. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Kaunis kirjoitus.

        Hyvä, että sai sut tuntemaan noin. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Heh...sä pidät niin hyvissä ruuissa sitä porukkaa, että suosio on taattu. :oD

        https://youtu.be/rHYZO19C8E4

        Laitetaans sit jotain takaisin biisin muodossa... Aiheessa pysyen. :o)

        Freddie Mercury, jestas mikä lahjakkuus... ääntä riittää vaikka mihin ja uskallusta;
        heittäytyä rockista - klassiseen! Yleisö hullaantui, kun Freddie astui lavalle, missä päin maailmaa tahansa. Usein Queen yhtyeen kanssa, mutt lisäksi Freddie Mercury & Luciano Pavarottu IN "NESSUN DORMA" tai Montserrat Caballé - Barcelona konsertti,
        John Lennon and Freddie Mercury...ja näitähän riittää!

        Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona
        https://www.youtube.com/watch?v=Y1fiOJDXA-E
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Freddie Mercury, jestas mikä lahjakkuus... ääntä riittää vaikka mihin ja uskallusta;
        heittäytyä rockista - klassiseen! Yleisö hullaantui, kun Freddie astui lavalle, missä päin maailmaa tahansa. Usein Queen yhtyeen kanssa, mutt lisäksi Freddie Mercury & Luciano Pavarottu IN "NESSUN DORMA" tai Montserrat Caballé - Barcelona konsertti,
        John Lennon and Freddie Mercury...ja näitähän riittää!

        Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona
        https://www.youtube.com/watch?v=Y1fiOJDXA-E
        trollikka

        No Freddie ei tainnut välittää mistään rajoista ja ehkä koko sen miehen nopea vilahtaminen täällä ajoi monta asiaa parempaan suuntaan, muutenkin kuin musiikin maailmassa.

        https://youtu.be/fJ9rUzIMcZQ

        Mäkin oon vasta vanhemmalla iällä tykännyt kuunnella queensia. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No Freddie ei tainnut välittää mistään rajoista ja ehkä koko sen miehen nopea vilahtaminen täällä ajoi monta asiaa parempaan suuntaan, muutenkin kuin musiikin maailmassa.

        https://youtu.be/fJ9rUzIMcZQ

        Mäkin oon vasta vanhemmalla iällä tykännyt kuunnella queensia. :o)

        Nyt kyllä unohdin mun lapsuusajan suosikin....

        https://youtu.be/0omja1ivpx0

        Siskolta pyysin kaksikasettialusteisesta mankasta tätä. :oD


    • Anonyymi

      Turhan iloinen sellaisena onkin feikkiä.

    • Anonyymi

      Hyvää äitienpäivää myös sinulle trollikka 🌼🌞

      Sheena

      • Anonyymi

        Kiitos Sheena, toivottavasti sinullakin on ollut hyvä päivä tänään.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Sheena, toivottavasti sinullakin on ollut hyvä päivä tänään.
        trollikka

        Hyvä on ollut! Lapset kyläilivät ja saapuivat ennennäkemättömän aikaisin yllättävässä järjestyksessä. Ihmeiden aika ei ole ohi 🤣

        Sheena


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe