Disse vapaalla.

Just tein vuoroni ja pakenin maalle. Nyt ei tartte tänän just kuin lämmittää tönöö vähän ja nauttii....huomenna juokitaan joku puska ja pätkitään toista... keskiviikkona vähän enempi puuhommii....😁

https://youtu.be/SU14_6Ekq9g

Laitetaan aloitukseen tää trollikan linkki. Sopii hyvin. 😁

77

710

Vastaukset 77

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

🏝👍

• Juu. Sopiva biisi osittain...

https://youtu.be/_L_ySU8s9O0

Paitsi mä en täältä lähde kulumalakaan. Olkoot ja tehkööt lasten äiti nitä lystää, niin isä niillä on niin pitkään kun mä kitkutan elää, rnkä bähästä muuten luovuta. Vasen käsi on jonkun ojrntajan tulehduksen takia vähän soseena, mutta nousee sillä virlä kos mikä. 😁

• Anonyymi

Tekstistä päätellen viina maistuu arkenakin eli naisten ihannemies.

• Anonyymi kirjoitti:

Tekstistä päätellen viina maistuu arkenakin eli naisten ihannemies.

Mulla on omat vapaat välillä keskellä viikkoa.
        Oisinkos sitten pomon ihannetyömies jos kännäisin töissä viikonloppuna?

• Anonyymi

Kännissä kun käki mökillä?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jeppistä.

https://youtu.be/2fw1rc-U-24

Hri hou ja otetaan taas. 😁

maksasi sanoo "Poks"
        Däng däng
        Mutta kyllä se kestää koko elämän

• Anonyymi kirjoitti:

maksasi sanoo "Poks"
        Däng däng
        Mutta kyllä se kestää koko elämän

Totta...😁

https://youtu.be/9Xhf-j5Hb20

Riitteellä ryömitään. Mutta kotiinpäin. 🙃

• Tämäkin sopii...

https://youtu.be/wCkJK9xf6T8

Oon ehkä vähän huolissaan mitä tänne, kuitenkin elän sitä vaihetta, mikä lipuu kohti kuolemaa, kuin elämää. 😊

• Älä ny ittees telo siellä maalla, maalla osaa olla vaarallista

• Anonyymi

Touko Heinähanko sanoi oikein viisauden 😮

• En telo.

Tiedän hommat hyvin. Täällä meininki on mulle kuin vessassakäynti. Rutiinia...

Mut tiedän mistä puhut. 😊

Kaupunkilaiset kuolee häkään ja fiilikseen että täällä kaikki on ihanaa.

Mut mä tein hommat jo ja nyt vaan laskettrlen....😄

Lämmin mökki ja just saunassa pitkän kaavan mukaan.
        😊

https://youtu.be/r8n9kerAq2E

Tähän moodiin. 😁

• Joskus pari kolme vuotta kävi näin...

https://youtu.be/clo6iEIFtWc

Huikee nainen, vaikka täläkään kertaa ei skulannut tappiin. Harmi. 😄

• Laitetaampas kiusotellaakseen "rumille" tää..

https://youtu.be/oi8rM-l_C6k

Voin hehetellä täällä taustalla kipuilulle ... mikä on siis vitukseen turhaa. 😁

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tänään tuohon meidän portille pysähtyi teinipari ja katsoin ikkunasta, että mitäs nyt? Siinä ne halasi toisiaan. Poika kietoi niin hellästi kädet tyttönsä ympärille ja pusutteli päätä ja lopuksi kaksin käsin piti tytön poskilla käsiään ja pussasi suulle. :')

Sitten ne lähti köpöttelemään käsikunkkää ylämäkeen. Liikutuin kuules. Sydän muljahteli rinnassa, kaunista. :")

Heille lälly ja muillekin söpöläisille. 💙

https://youtu.be/x5ECBB_NkGU

𝕵𝖆𝖘𝖚

• Mä närn onneksi oman pojan suutelevan tyttöään eteisessä, kun hän lähtee. 😊

https://youtu.be/CvjbA2CjxnY

Mä näen heidän puhelevan, pelaavsn mölkkyä, hslaavan ja tiedän, että on olemassa jotain nniin kaunista. Jossun ääni sen voi sinetöidä.

Ai kun he ymmärisivät toisiaan ja välttäisivät kaiken paskan mikä voi pilata tuon kauniin.

Toivon vaan parasta... ja oon niin onnellinen. 😍

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mä närn onneksi oman pojan suutelevan tyttöään eteisessä, kun hän lähtee. 😊

https://youtu.be/CvjbA2CjxnY

Mä näen heidän puhelevan, pelaavsn mölkkyä, hslaavan ja tiedän, että on olemassa jotain nniin kaunista. Jossun ääni sen voi sinetöidä.

Ai kun he ymmärisivät toisiaan ja välttäisivät kaiken paskan mikä voi pilata tuon kauniin.

Toivon vaan parasta... ja oon niin onnellinen. 😍

Rakkaus on maailman upein juttu. 💙

𝕵𝖆𝖘𝖚

• Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus on maailman upein juttu. 💙

𝕵𝖆𝖘𝖚

Jup. Kyllä mä sitä näen ja koen koko ajan. Itseäkin kohtaan. 😊

• Anonyymi
      • Toki..

https://youtu.be/bRah7Dew0eE

Täällä en ole flänyt koko elämä, mutta nää konnut on tuttuja..ja harmaa vaja, tai sauns löytyy. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Toki..

https://youtu.be/bRah7Dew0eE

Täällä en ole flänyt koko elämä, mutta nää konnut on tuttuja..ja harmaa vaja, tai sauns löytyy. 😊

Ihan hyvä tarina biisissä.
        Noin se menee, isänä sitä joskus miettii omaa isää, miettii myös suhdetta omiin lapsiinsa.
        Elämä on nyt joten vain tuota toista voi muuttaa ja säätää, ei sitten kiikkustuolissa tartte turhia miettiä:)

AV

• Anonyymi

Jaah.. mulla taas pasmat aika solmussa, kun mutsi kuoli eilen äitienpäivänä.

Jäsen W.

• Anonyymi

Voi sinua,voimaa ja rakkautta. Hän tuli omaksi itsekseen,valoksi. Ei hän minnekkään hävinnyt,muutti vain muotoaan. Vierelläsi nytkin, ja aina kun kutsut🤗

• Douh. Toi riipaisi... sä oot niin herkkä...🙄

Oon täällä jossain ja otan minkä voin vaan. 😪

Mä toivon, että oma mutsi sais löytää oman itsensä ja eläis itselleen. Se yhä vaan haikailee isää, vaikka se oli sille taakka.. tai no en enää tiedä....

Voi kun voisin halata sua kamu...😔

• Anonyymi

Hali. 🤗😢

𝕵𝖆𝖘𝖚

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Douh. Toi riipaisi... sä oot niin herkkä...🙄

Oon täällä jossain ja otan minkä voin vaan. 😪

Mä toivon, että oma mutsi sais löytää oman itsensä ja eläis itselleen. Se yhä vaan haikailee isää, vaikka se oli sille taakka.. tai no en enää tiedä....

Voi kun voisin halata sua kamu...😔

En tiedä.. Ei tämä mutsin kuolema iskenyt niin kovaa kun faijan kuolema kymmenen vuotta sitten.. Johtuu kai siitä, kun faija lähti niin äkkiä. Mutsi hiipui pois.. Kuten mä täällä oon sullekin kertonut, niin eihän se edes viime vuosina edes tunnistanut mua. Ja sitten oli ne harhat ennen hoitoon joutumista, joiden takia jouduin Pasilaan kuulusteluihinkin...

Hoh hoijaa.. Mä oon vaan huokaillut..

Hemmetin ison perinnön se kyllä jätti, isomman kuin luulin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hali. 🤗😢

𝕵𝖆𝖘𝖚

Kiitos kulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua,voimaa ja rakkautta. Hän tuli omaksi itsekseen,valoksi. Ei hän minnekkään hävinnyt,muutti vain muotoaan. Vierelläsi nytkin, ja aina kun kutsut🤗

Tiedä näistä sitten..

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä.. Ei tämä mutsin kuolema iskenyt niin kovaa kun faijan kuolema kymmenen vuotta sitten.. Johtuu kai siitä, kun faija lähti niin äkkiä. Mutsi hiipui pois.. Kuten mä täällä oon sullekin kertonut, niin eihän se edes viime vuosina edes tunnistanut mua. Ja sitten oli ne harhat ennen hoitoon joutumista, joiden takia jouduin Pasilaan kuulusteluihinkin...

Hoh hoijaa.. Mä oon vaan huokaillut..

Hemmetin ison perinnön se kyllä jätti, isomman kuin luulin..

No perunkirjoitus palauttaa maan pinnalle usein läsäyttäen..,

Mutta tänne jäljellejäävät jää miettimään asioita....

Mä oon kuullut isästä äitiltä, siskolta ja pojalta yli tarpeen. 🙄

Tavallaan tiedän totuuden ja konkretian, mut miks mä kaataisin nää uskomukset?

Mut mutsi...

https://youtu.be/4n_5vRqjh_s

Mut sekin hitto hiipuu isän perään...enkä mä kerkee/jaksa sitä potkii persiille. Ihan vetänyt liinat kii ja kiinni mussa ja muissa... mitä ja videoo?

No sentään huomenna nään sitä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedä näistä sitten..

Kyllä uskon tuohon. Kolme vuotta sitten äiti kuoli ja kävi minut hyvästelemässä minut. Naurettiin yhdessä yhdelle asialle.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä uskon tuohon. Kolme vuotta sitten äiti kuoli ja kävi minut hyvästelemässä minut. Naurettiin yhdessä yhdelle asialle.

Mun isä kasvatti päähänsä pesäpsllon kokoisen etäpesäkkeen js peitteli kaikki oireet, ehkä peläten tai mitä vaan, mutta viimeinen vuosi oli hänen "ulospuhallus". Koin hänen yritykset kertoa, että koskee. Ja en tiennyt että oli aika... eipä tiennyt ammattilaisetkaan.

Onneksi hän nyt lepää, komeasti. Kävin pukdmassa hänetitin kanssa. 😚

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mun isä kasvatti päähänsä pesäpsllon kokoisen etäpesäkkeen js peitteli kaikki oireet, ehkä peläten tai mitä vaan, mutta viimeinen vuosi oli hänen "ulospuhallus". Koin hänen yritykset kertoa, että koskee. Ja en tiennyt että oli aika... eipä tiennyt ammattilaisetkaan.

Onneksi hän nyt lepää, komeasti. Kävin pukdmassa hänetitin kanssa. 😚

Se on mielenkiintoista, miten näihin juttuihin reagoi.. Sä sanoit, että mä olisin herkkä. Partakamu aikoinaan sanoi/haukkui mua ihmisvihaajaksi. No, kummatkin ootte kyllä oikeessa.

Mutta tää huokailu ei tahdo loppua.. Voisitteko lopettaa sen kuolemisen, kiitos.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on mielenkiintoista, miten näihin juttuihin reagoi.. Sä sanoit, että mä olisin herkkä. Partakamu aikoinaan sanoi/haukkui mua ihmisvihaajaksi. No, kummatkin ootte kyllä oikeessa.

Mutta tää huokailu ei tahdo loppua.. Voisitteko lopettaa sen kuolemisen, kiitos.

Ehkä... tai ainakin mulla kuoleminrn on lähimuistissa.. herää hiton nopeesti esiin näistä.

Ei voi mitään. Mutta osaan karata v.ttuun niistä nopestikin. 😁

https://youtu.be/vBkpVVW_OrY

Ja Hanhis vörnii aina...ihan yhtä hönö kuin mä...😄

• Huhh... wuppiksen jutut veti mielrn matalalle, vaan tietäen tyypin, eli wuppiksen, sit pitää vetää ihan jonnekin muualle fiilis..

https://youtu.be/DGDyAb6pePo

Ja tämän biisin tahtiin löysempikin takapoikanörttiätmisetämiestai tytsy herää. 😄

• Anonyymi

Känässä taas 🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Taas? Milloin viimeks? Häh?

Vi.tu miyä moraalinvartioita täynnä koko luukku?

https://youtu.be/kUYoefkaw30

Näiiin... 😄

Alkoholismi on vallannut tissen :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkoholismi on vallannut tissen :(

Simitöityminen on tapahtunut

• Anonyymi kirjoitti:

Simitöityminen on tapahtunut

Kokokokkolsisuus saavutettu. Aamen. 😄

• Anonyymi

Saunassa tai sammunut, toivottavasti ei kuitenkaan sammu saunaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Saunassa tai sammunut, toivottavasti ei kuitenkaan sammu saunaan.

En oo saunassa enää.., jos helpottaa

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Nyt kiireesti Minnesota-hoitoon sielunveli simitin kanssa.

Kirjautumaton palstalutka

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt kiireesti Minnesota-hoitoon sielunveli simitin kanssa.

Kirjautumaton palstalutka

Vai niin... enpähän taida nyt just keretä. Ois kaikkea keväthommaa tehtävä. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Hyvä tietää näin jälkikäteenkin. Illalla en paljon jaksanut ajatella sun kohtaloasi.
        Tuon viestini jälkeen joku soitti portilta kelloa, vilkaisin valvontakameran kuvaa ja avasin portin. Kaivurikuljettaja oli tuomassa työkonettaan vielä niin myöhään illalla pihaamme.
        Sanoi ett on hieman hiljaisempi liikenne kuin jos olisi ollut aamuruuhkassa tientukkeena.
        Kuulosti aivan järkevälle ajatukselle, turha sitä on tukkia töihin kiiruhtavien aamuliikennettä; isolla ja hitailla kulkuvälineillä.

Soitti tyttärensä noutamaan, sai kotiinkuljetuksen alle ½-tunnin sisään.
        Faijan kanssa keskustelivat siitä rakennuksen montusta, sekä luonnonlammen hienoiseta ruoppauksestakin.
        Aamulla en ollut ehtinyt vielä töihin lähteä, kun urakoitsija jo käynnisti koneensa ja aloitti työt. Faija veteli puseroa ja palttoota päälleen ja lähti katsomaan työn edistymistä, mitähän katseltavaa siinäkin oli? Miehiä on joskus turha yrittää edes ymmärtää! Kaivurikuski on yrittäjä, joka taatusti tietää miten kuoppa kaivetaan, ilman seurantaakin.

Emo sanoi ett ralli täällä on jatkunut lähes koko päivän, on tuotu hiekkaa ja sepeliä sekä muutama suuri paksu ontelosementtilaattakin. Jonkin näköinen yhdistävä valuu suoritettu ja nyt odotetaan sen valuun kuivumista. Huomenna kuulemma ruopataan lampea parempaan kuntoon,... ja sinnekin kipataan kiviä sekä soraista hiekkaa.
        Aita lammen ympäriltä; on pihan puolelta poistettu! Se on rakennettava takaisin, ihan turvallisuus syistäkin... Mimmin takia avoin lampi on vaarallinen pihapiirissä!

Eikä ole minun suunnitelmiani, tämä kaivaja on rakentanut muutaman lammen, jotkut kumialustaisia jotkut ihan luonnon materiaaleista tehtyjä... jos oikein ymmärsin.
        Rakentakoot mitä rakentavat; kunhan mä en saa laskua maksettavakseni!

Tuntuu siltä tosiaan ett sulla on ongelma, niin usein on rairairaikulipäivä!
        Ei siitä sen enempää, ongelma ei ole minun... kunhan huomautin oletukseni julki.
        Siellä on taas joku portilla, joten heippa!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä tietää näin jälkikäteenkin. Illalla en paljon jaksanut ajatella sun kohtaloasi.
        Tuon viestini jälkeen joku soitti portilta kelloa, vilkaisin valvontakameran kuvaa ja avasin portin. Kaivurikuljettaja oli tuomassa työkonettaan vielä niin myöhään illalla pihaamme.
        Sanoi ett on hieman hiljaisempi liikenne kuin jos olisi ollut aamuruuhkassa tientukkeena.
        Kuulosti aivan järkevälle ajatukselle, turha sitä on tukkia töihin kiiruhtavien aamuliikennettä; isolla ja hitailla kulkuvälineillä.

Soitti tyttärensä noutamaan, sai kotiinkuljetuksen alle ½-tunnin sisään.
        Faijan kanssa keskustelivat siitä rakennuksen montusta, sekä luonnonlammen hienoiseta ruoppauksestakin.
        Aamulla en ollut ehtinyt vielä töihin lähteä, kun urakoitsija jo käynnisti koneensa ja aloitti työt. Faija veteli puseroa ja palttoota päälleen ja lähti katsomaan työn edistymistä, mitähän katseltavaa siinäkin oli? Miehiä on joskus turha yrittää edes ymmärtää! Kaivurikuski on yrittäjä, joka taatusti tietää miten kuoppa kaivetaan, ilman seurantaakin.

Emo sanoi ett ralli täällä on jatkunut lähes koko päivän, on tuotu hiekkaa ja sepeliä sekä muutama suuri paksu ontelosementtilaattakin. Jonkin näköinen yhdistävä valuu suoritettu ja nyt odotetaan sen valuun kuivumista. Huomenna kuulemma ruopataan lampea parempaan kuntoon,... ja sinnekin kipataan kiviä sekä soraista hiekkaa.
        Aita lammen ympäriltä; on pihan puolelta poistettu! Se on rakennettava takaisin, ihan turvallisuus syistäkin... Mimmin takia avoin lampi on vaarallinen pihapiirissä!

Eikä ole minun suunnitelmiani, tämä kaivaja on rakentanut muutaman lammen, jotkut kumialustaisia jotkut ihan luonnon materiaaleista tehtyjä... jos oikein ymmärsin.
        Rakentakoot mitä rakentavat; kunhan mä en saa laskua maksettavakseni!

Tuntuu siltä tosiaan ett sulla on ongelma, niin usein on rairairaikulipäivä!
        Ei siitä sen enempää, ongelma ei ole minun... kunhan huomautin oletukseni julki.
        Siellä on taas joku portilla, joten heippa!
        trollikka

Joskus on useammin rairaita, joskus harvemmin. Tarpeen mukaan. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joskus on useammin rairaita, joskus harvemmin. Tarpeen mukaan. 😊

Eikös olekin jännää miten ihmiset tarttuvat toisten ihmisten tekemisiin. Miksikö? Kuvittelevat jokaisen olevan samassa tilanteessa elämässä mitä itse ovat? Peilaavat toisten käyttäytymisiä vain omaan elämään peilaten?
        Et tarvitse enää vaihtaa vaippoja (lapset isoja) ja olet tehnyt jo kasvatustyöstä sen mitä lasten kanssa kuuluukin tehdä. On aika elää itsellesi ja saat jonkun kommentin naiselta joka harrastaa vielä rintaruokintaa ilman miehen katsetta joka olisi lapsen isä....no, moraalia voidaan tulkita niin monin eri tavoin. Tuskin kenenkään kannattaa opettaa toisille tapoja, omissakin tilanteissa voi olla niitä kyseenalaisia tapahtumia.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös olekin jännää miten ihmiset tarttuvat toisten ihmisten tekemisiin. Miksikö? Kuvittelevat jokaisen olevan samassa tilanteessa elämässä mitä itse ovat? Peilaavat toisten käyttäytymisiä vain omaan elämään peilaten?
        Et tarvitse enää vaihtaa vaippoja (lapset isoja) ja olet tehnyt jo kasvatustyöstä sen mitä lasten kanssa kuuluukin tehdä. On aika elää itsellesi ja saat jonkun kommentin naiselta joka harrastaa vielä rintaruokintaa ilman miehen katsetta joka olisi lapsen isä....no, moraalia voidaan tulkita niin monin eri tavoin. Tuskin kenenkään kannattaa opettaa toisille tapoja, omissakin tilanteissa voi olla niitä kyseenalaisia tapahtumia.

AV

En mä Disseä ollut moraalisoimassa, ihan palstakaverina otin kantaa, missään nimessä ei ollut tarkoitus mollata. Siinä mielessä mä olen moralisti, ettei vieraissa juokseva "mies" ole se paras mahdollinen kumppani mulle. Viisaampaa panna mies kiertoon, kuin antaa lapsen kuulla ainaista rähinää. Minä en ole nainen joka pitää suunsa kiinni ja kärsii nahoissaan tappionsa. Ei mun luottoani saa takaisin anteeksi pyytämällä eikä lahjonnalla.

"moraalia voidaan tulkita niin monin eri tavoin."... niinpä niin.
        Jätän tällä kertaa kertomatta opettavaista tarinaa, jonka muistan joskus lukeneeni... allekirjoituksella; asian vierestä.
        Mä päinvastoin olen ylpeä itsestäni, enkä kadu sitä ett pidän puoliani.

Kirjoitin aiemmin Dissestä huomautuksen; "Saunassa tai sammunut, toivottavasti ei kuitenkaan sammu saunaan."

Kattos mä olen kuullut tarinan miehestä, joka sammui kirjaimellisesti saunan lauteille, joskus illan aikana. Päivää pari jälkeenpäin porrassiivooja meni pesemään saunaa ns. lenkkisaunaa varten. Se lenkkisauna kun oli 2x viikossa, toisena päivänä naisille kuin miehille oli ollut. jotkut miehet kun olivat erehtyneet aikaisemmin kellon ajoista; niin tuli ihan omat saunavuorot ... ei ollut enää erehtymisen vaaraa.

Miin se mies oli kuollut sinne saunanlauteille, yksin saunoessaan. Sammunut kuin saunalyhty... tai saanut jonkinlaisen sairaskohtauksen. Joka tapauksessa; seuraavan ja viimeisen saunavuoron tilannut, ei käyttänyt vuoroaan; ollut kotonaan Turussa.
        Niin Mies sai kypsyä kuumassa saunassa, kaikessa rauhassa...
        Aikalaiset ovat kertoneet että lauteet ja sauna pestiin kahteen kertaan, mutt epämiellyttävä hajuhaitta jäi... lopulta koko löylyhuoneen lauteet ja seinäpaneelit uusittiin! Yksin saunominen humalatilassa saattaa olla kohtalokasta!
        trollikka

Samantien kerron senkin ett 50 kpl istukasperunaa on mullattu ja aarin verran herneitä ripoteltu peltoon, haravoisin vielä hiukan multaakin niiden päälle. Kävin myös hakemassa katteet, jotka vedettiin isrutusten yli. Muuten linnut... eteenkin fasaanit söisivät taas suurimman osan mun hyvin liotetuista sokeriherneistäni. Silpoydinherneitä saan naapurin pellosta, vaihdan heidän kanssaan taas hernetuotteita.
        Huomenna kylvän retiisit lämpölavaan, varaan pari riviä salaatille. Lämpiminä päivinä lava on avoin, yöksi mä suljen sen, kesäkuuhun asti.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

No trollikka vaan huolehtii, ei se saarnaa. Tai saa saarnata, jos huvittaa. 😄

Joo, ei toiset tiedä mikä on täällä meininki. Eilenkin suurin syy lienee väsymys, eikä niinkään alkoholi, mikä puhui jutuissa. Tulin eilen aamulla yövuorosta ja samoilla silmillä tänne maalle. Aamulla kävin kotoo mutsille kuntopyörän, sit nappasin nokkakärrit ja pojankin kyytiin.
        Vietiin kuntopyörä mutsille, sit ruuvasin entisen lieden irti, vein kierrätykseen ja uusi Prismasta, se paikoilleen ja poika kotiin, kamat, talvirenkaat ja moottorisahavehkeet kyytiin, nopee kauppareissu ja maalle. Täällä 2 pesällistä kolmessa uunissa, hellassa tuli myös. Sit laskin vedet saunaan ja lämmitin sen.

Kyllä siinä oli jo tarpeeks yhdelle päivälle.

Tänäänkin oon koko päivän ollut pihalla. Kaatelin tyrnejä tuolta ja roudasin ne metsään poltettavaks. Lisäks tein polttopuita. Huomenna sinkoan sukulaismummon luo tekee polttopuita ja illalla lisää täällä.

Ei tässä joutaiskaan keskittyy muiden morasointeihin..😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä Disseä ollut moraalisoimassa, ihan palstakaverina otin kantaa, missään nimessä ei ollut tarkoitus mollata. Siinä mielessä mä olen moralisti, ettei vieraissa juokseva "mies" ole se paras mahdollinen kumppani mulle. Viisaampaa panna mies kiertoon, kuin antaa lapsen kuulla ainaista rähinää. Minä en ole nainen joka pitää suunsa kiinni ja kärsii nahoissaan tappionsa. Ei mun luottoani saa takaisin anteeksi pyytämällä eikä lahjonnalla.

"moraalia voidaan tulkita niin monin eri tavoin."... niinpä niin.
        Jätän tällä kertaa kertomatta opettavaista tarinaa, jonka muistan joskus lukeneeni... allekirjoituksella; asian vierestä.
        Mä päinvastoin olen ylpeä itsestäni, enkä kadu sitä ett pidän puoliani.

Kirjoitin aiemmin Dissestä huomautuksen; "Saunassa tai sammunut, toivottavasti ei kuitenkaan sammu saunaan."

Kattos mä olen kuullut tarinan miehestä, joka sammui kirjaimellisesti saunan lauteille, joskus illan aikana. Päivää pari jälkeenpäin porrassiivooja meni pesemään saunaa ns. lenkkisaunaa varten. Se lenkkisauna kun oli 2x viikossa, toisena päivänä naisille kuin miehille oli ollut. jotkut miehet kun olivat erehtyneet aikaisemmin kellon ajoista; niin tuli ihan omat saunavuorot ... ei ollut enää erehtymisen vaaraa.

Miin se mies oli kuollut sinne saunanlauteille, yksin saunoessaan. Sammunut kuin saunalyhty... tai saanut jonkinlaisen sairaskohtauksen. Joka tapauksessa; seuraavan ja viimeisen saunavuoron tilannut, ei käyttänyt vuoroaan; ollut kotonaan Turussa.
        Niin Mies sai kypsyä kuumassa saunassa, kaikessa rauhassa...
        Aikalaiset ovat kertoneet että lauteet ja sauna pestiin kahteen kertaan, mutt epämiellyttävä hajuhaitta jäi... lopulta koko löylyhuoneen lauteet ja seinäpaneelit uusittiin! Yksin saunominen humalatilassa saattaa olla kohtalokasta!
        trollikka

Samantien kerron senkin ett 50 kpl istukasperunaa on mullattu ja aarin verran herneitä ripoteltu peltoon, haravoisin vielä hiukan multaakin niiden päälle. Kävin myös hakemassa katteet, jotka vedettiin isrutusten yli. Muuten linnut... eteenkin fasaanit söisivät taas suurimman osan mun hyvin liotetuista sokeriherneistäni. Silpoydinherneitä saan naapurin pellosta, vaihdan heidän kanssaan taas hernetuotteita.
        Huomenna kylvän retiisit lämpölavaan, varaan pari riviä salaatille. Lämpiminä päivinä lava on avoin, yöksi mä suljen sen, kesäkuuhun asti.

""moraalia voidaan tulkita niin monin eri tavoin."... niinpä niin.
        Mä päinvastoin olen ylpeä itsestäni, enkä kadu sitä ett pidän puoliani."

Juu, jokainen ihminen tekee virheitä omassa elämässään. Osa niistä voi satuttaa toisia ja osa vain ihmistä itseään. Mielestäni suuressa roolissa on aikakausi jota elämme. Silloin kun lapset ovat pieniä tulisi elää epäitsekkäästi, ja kun lapset ovat tarpeeksi suuria hallitakseen omaa elämäänsä, vanhempien rooli pienenee, ja on aika elää myös itselle (aivan sama miten elää, se olkoon jokaisen oma valinta tilanteesta riippuen).

Lasten on opittava elämään ilman vanhempia, ihan mukava jos olisivat jo yli 20-vuotiaita kun sen tilanteen eteen joutuisivat.
        Elämä ei ole täydellistä, ihmiset ovat kuolevaisia joka tapauksessa, eli miten eli.

Kannattaa siis olla anteeksi antavainen, ei katkera toisten tekemistä virheitä (jos niin pettämisestä edes ajattelee). Toki on vaikeaa antaa anteeksi, ainakin silloin jos on oikein omistushaluinen ihminen kysymyksessä. Olet minun, käyttäydyinpä sitten miten tahansa jne. Luottamus on ansaittava, myös se että olisi luottamuksen arvoinen (oma käyttäytyminen arjessa).

AV

• Hiton poistatus. 🤨

• Anonyymi

Voitonpäivät tarjouspäivät

• Tää on Nordininkin voittava yökköys. 🤢

https://youtu.be/a-CL06nIs_I

Aika jännä, että yhä löytyy youtubesta? Kai tää esittäjä on karkoittu siperiaan? 🤔

• Anonyymi

Et sää missää mökillä ole. Betonibunkkerin kolmas kerros, neliöitä 23 eikä parveketta.

• No varsinaisesti en oleksan mökillä, vaan maalla. Mökki on järven rannalla ja tää maapaikka täällä peltojen keskellä.

Montako sormea nostan kuvaan?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No varsinaisesti en oleksan mökillä, vaan maalla. Mökki on järven rannalla ja tää maapaikka täällä peltojen keskellä.

Montako sormea nostan kuvaan?

Kaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaksi.

Saamasi pitää...

https://aijaa.com/aRMLId

Luuletko, että täällä on betonibunkkeria? 😁

Laitan pari kuppia kahvia kobeistoon ja lähden kaataamaan tyrnejä. Sitten kaatelen mummolle vähän polttopuuta, että pääsee nakuttamaan halkoja jossainvsiheessa. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi.

Heppiä kuvassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heppiä kuvassa

Kuppia hevissä.

• Anonyymi

minäkin pidän mökillä olemisesta voi harrastella kaikkia mitä kaupungissa ei voi.

kun avasin tv;n aamulla, hyökkäsi naapmaan hassu mainos: jalkqa-vibraattori, se4llainen joka vemputtaa jalkoja, teline.

• Anonyymi

Oletko mieleenvikainen kuin ensio?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      56
      993
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      69
      791
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      66
      777
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      62
      740
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      52
      690
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      62
      643
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      626
    8. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      613
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      490
    10. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      242
      489
    Aihe