Etuuden leikkaus TE-virkailijan takia.

Anonyymi

Hei!


Täällä kun tuntuu olevan vaikka millaisia tarinoita, niin ajattelin jakaa oman kokemukseni TE-toimiston kanssa asioimisesta.

Minun tuli osallistua erään 100 päivää kestävän kurssin TEAMS-rekrytilaisuuteen. Päivistä 20 oli nettiopiskelua ja 80 harjoittelua yrityksessä ylläpitokorvauksella. Olin ollut tietoinen ko. kurssista joulukuussa ja todennut sen itselleni jo tuolloin sopimattomaksi. TE-toimiston mielestä kurssi oli minulle hyödyllinen ja jouduin nyt pakotettuna kuitenkin hakemaan kurssille karenssin uhalla. Kurssi alkoi huhtikuun alussa.

Ilmoitin sähköpostitse haastattelevalle TE-virkailijalle, että koska en omista kuulokemikrofonia tai nettikameraa osallistuminen TEAMS-palaveriin on mahdotonta. Mutta kuten minulle lähetetyssä viestissä mainittiin ("Jos et ole linjoilla, niin tulen soittamaan sinulle TE-toimiston hallussa olevaan numeroon"), pyysin häntä soittamaan minulle. Soittoa ei kuitenkaan koskaan tullut.

Työttömyysetuus laitettiin tietysti heti katkolle. Sain selvityspyynnön miksi en osallistunut tapaamiseen. Liitin selvitykseen TE-virkailijalle lähettämäni SP-viestin ja lainaukset ohjeista.

Pitkän käsittelyn jälkeen sain viimein päätöksen, että tarvittavien teknisten laitteiden puuttuminen ei ollut riittävä syy olla osallistumatta palaveriiin. Päätöksessä ei ollut kuitenkaan mitään mainintaa siitä, että TE-virkailija ei koskaan soittanut minulle, vaikka ohjeissa näin mainittiin.

Aion ihan periaatteesta valittaa päätöksestä tietäen jo etukäteen, että se on turhaa. Koska olen nyt ulkomailla, en voi tehdä valitusta koska se voidaan tehdä vain paperiversiosta. Valitusaika menee varmaan umpeen ennen kuin palaan takaisin Suomeen.

Että näin.

77

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On kokemusta. Oikeus työmarkkinatukeen evättiin koska te-viranomaisen mukaan en ollut tavoitettavissa sovittuna soitto-aikana. Asia vaan meni niin että ei sieltä edes yritetty yhteydenottoa. Asia selvisi ja myönnettiin (ihmeellistä kyllä) heidän virheekseen ja päivärahaoikeus palautettiin

      • Anonyymi

        Tämä touhu on niin HÄVYTÖNTÄ köyhien toimeentulolla leikkimistä mitä idioottimaisempien tekosyiden varjolla että ei tätä voi pitä muuna kuin valtion laitosten köyhiin kohdistamana kiusaamisena. Vaikka tukioikeus myöhemmin palautettaisiin se hetkellinen tuen lakkauttaminen ja valitusten käsittelyaika voi aiheuttaa aivan tolkuttomia ketjureaktioita köyhän elämään.

        Tässä eri virastojen toimintatavassa on sellainen peruperiaate, että köyhiä tukiorjia pitää väen väkisin rangaista taoudellisesti jostain. Elät suu säkkiä myöten jokaista pilkkusääntöä noudattaen ja silti löydetään joku tekosyy miksi olet paha ihminen ja sinulle kuuluu pahuutesi vuoksi langettaa joku talouteesi vaikuttava rangaistus.

        Miksi näille jatkuvasti mokaileville virkailijoille ei langeteta taloudellisia rangaistuksia kohtuuttomien seurausten aiheuttamisesta asiakkailleen?

        Lisäksi tämä koko säännöstö miten pitää toimia kussakin tilanteessa tehdään aina tarkoituksella vaikeaksi ja monimutkaiseksi ja epämääräiseksi että tukikerjäläinen lankeaisi ansaan kun ei huomannut jotakin pilkkusääntöä noudattaa siinä kaiken stressinsä ohessa.

        Ei MISSÄÄN oikeusvaltiossa joku helvetin virkailija voi taloudellisen rangaistuksen uhalla pakottaa tavallisia kansalaisia jollekin kurssille! Ihminen päättää itse mihin haluaa mennä. Ihminen valitsee itse mitä kouluja haluaa käydä, mitä työtä haluaa tehdä. Minkälainen helvetin aivoimbesillivaltio voi pakottaa kansalaisia taloudellisen rangaistuksen uhalla palveltavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä touhu on niin HÄVYTÖNTÄ köyhien toimeentulolla leikkimistä mitä idioottimaisempien tekosyiden varjolla että ei tätä voi pitä muuna kuin valtion laitosten köyhiin kohdistamana kiusaamisena. Vaikka tukioikeus myöhemmin palautettaisiin se hetkellinen tuen lakkauttaminen ja valitusten käsittelyaika voi aiheuttaa aivan tolkuttomia ketjureaktioita köyhän elämään.

        Tässä eri virastojen toimintatavassa on sellainen peruperiaate, että köyhiä tukiorjia pitää väen väkisin rangaista taoudellisesti jostain. Elät suu säkkiä myöten jokaista pilkkusääntöä noudattaen ja silti löydetään joku tekosyy miksi olet paha ihminen ja sinulle kuuluu pahuutesi vuoksi langettaa joku talouteesi vaikuttava rangaistus.

        Miksi näille jatkuvasti mokaileville virkailijoille ei langeteta taloudellisia rangaistuksia kohtuuttomien seurausten aiheuttamisesta asiakkailleen?

        Lisäksi tämä koko säännöstö miten pitää toimia kussakin tilanteessa tehdään aina tarkoituksella vaikeaksi ja monimutkaiseksi ja epämääräiseksi että tukikerjäläinen lankeaisi ansaan kun ei huomannut jotakin pilkkusääntöä noudattaa siinä kaiken stressinsä ohessa.

        Ei MISSÄÄN oikeusvaltiossa joku helvetin virkailija voi taloudellisen rangaistuksen uhalla pakottaa tavallisia kansalaisia jollekin kurssille! Ihminen päättää itse mihin haluaa mennä. Ihminen valitsee itse mitä kouluja haluaa käydä, mitä työtä haluaa tehdä. Minkälainen helvetin aivoimbesillivaltio voi pakottaa kansalaisia taloudellisen rangaistuksen uhalla palveltavaksi?

        Juuri näin. Miksi näitä virkailijoita ei voi työllistää vaikka sinne katuja lakaisemaan ja haravoimaan eikä suinkaan köyhempiä kiusaamaan. Tai vaikkapa virkailijat laitettava hakemaan itse itselleen niitä oikeita töitä yksityiseltä puolelta vaikka sitten puhelinmyynnistä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Miksi näitä virkailijoita ei voi työllistää vaikka sinne katuja lakaisemaan ja haravoimaan eikä suinkaan köyhempiä kiusaamaan. Tai vaikkapa virkailijat laitettava hakemaan itse itselleen niitä oikeita töitä yksityiseltä puolelta vaikka sitten puhelinmyynnistä tms.

        Miksei valtio vaikkapa palkkaa näitä virkailjoita sinne kaduille noukkimaan niitä tupakantumppeja eikä istumaan toimistolla ja ihmisiä kiusaamaan? Luonto kiittää, muut ihmiset kiittää, oma kunto kiittää.


      • Anonyymi

        Hienoa kuulla, että asiasi selvisi! Vastaavia tarinoita kuulee tosi usein. Usein päätökset ovat täysin mielivaltaisia ja suorastaan käsittämättömiä.

        Tuntuu aivan kuin TE-virkailijoilla olisi pyrkimys täyttää kiintiöitä. Todellakin toivon että olen väärässä, mutta aivan kuin jokainen karenssi, kurssille tai kuntouttavaan ohjaaminen lisäisi tulospalkkiota. Mielestäni valtiolla ei edes pitäisi olla henkilökohtaista palkanlisää, sillä se saattaa aiheuttaa ongelmia dollarinkuvien vilistäessä virkailijan silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että asiasi selvisi! Vastaavia tarinoita kuulee tosi usein. Usein päätökset ovat täysin mielivaltaisia ja suorastaan käsittämättömiä.

        Tuntuu aivan kuin TE-virkailijoilla olisi pyrkimys täyttää kiintiöitä. Todellakin toivon että olen väärässä, mutta aivan kuin jokainen karenssi, kurssille tai kuntouttavaan ohjaaminen lisäisi tulospalkkiota. Mielestäni valtiolla ei edes pitäisi olla henkilökohtaista palkanlisää, sillä se saattaa aiheuttaa ongelmia dollarinkuvien vilistäessä virkailijan silmissä.

        Tarkoitat kai ruplan kuvia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että asiasi selvisi! Vastaavia tarinoita kuulee tosi usein. Usein päätökset ovat täysin mielivaltaisia ja suorastaan käsittämättömiä.

        Tuntuu aivan kuin TE-virkailijoilla olisi pyrkimys täyttää kiintiöitä. Todellakin toivon että olen väärässä, mutta aivan kuin jokainen karenssi, kurssille tai kuntouttavaan ohjaaminen lisäisi tulospalkkiota. Mielestäni valtiolla ei edes pitäisi olla henkilökohtaista palkanlisää, sillä se saattaa aiheuttaa ongelmia dollarinkuvien vilistäessä virkailijan silmissä.

        Työttömien palvelijoille maksetaan suoriutumislisiä jokaisesta "työllistetystä" työttömästä. Te- virkailijan keskiansio on kaksi ja puoli tonnia. Siihen suoriutumislisiä päälle kork 45%.

        Kusipäät ovat käyttäneet työttömiä suoriutumislisälypsylehminään varmaan koko te- toimiston olemassaolon ajan kaikki ne vuodet. Työttömät on velvoitettu tanssimaan heidän pillinsä mukaan velvoittavasti taloudellisten sanktioiden uhalla. Ei ole virkailijan oman edun mukaista että työtön työllistyisi kokonaan koska yhtä työtöntä voi kierrättää sosiaalipummifirmoissa ja muissa haistapaskatoimissa 9 euron perseilyissä monta kertaa ja aina ropisee suoriutumislisiä virkailijan omalle tilille kun työtön palaa bumerangina aina takaisin työkkärin asiakkaaksi.

        Työttömälle tästä on tietysti vain haittaa. Ennen pitkää koko työhistoria koostuu leimaavista työllistämistoimenpiteistä ja vaikeuttaa työttömän asemaa oikeilla työmarkkinoilla. Työnantajille tuki sitä ja tätä töissä koko elämänsä kiertänyt työtön on punainen vaate. Kukaan ei sellaista monivammaista halua riesakseen. Pitkäaikaistyöttömistä on tehty kehitysvammaieen verrattavia holhousta ja apua tarvitsevia narreja.

        Työttömiä on kohdeltu vuosikaudet kuin rikollisia. Js olet kunnollinen työtön suostut monivikaisen vajakin rooliin ja virkailijat sekä sosiaalipummifirmat ovat tyytyväisiä. Jos et suostu kyseiseen rooliin olet hankala ja siitä rangaistaan. TE- palvelut toimivat kuin kriminaalihuollon ehdonalaisvalvontakoneisto jonne työttömyys- rikoksesta rangaistusta suorittava työtön on velvoitettu ilmoittautumaan säännöllisin väliajoin. Säännöllisin väliajoin on työtön velvoitettu menemään oman ehdonalaisvalvojansa ristikuulusteluihin kartoitettavaksi ja suostuttava siihen että ehdonalaisvalvoja alkaa räätälöimään sulle elämää ja urasuunnitelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömien palvelijoille maksetaan suoriutumislisiä jokaisesta "työllistetystä" työttömästä. Te- virkailijan keskiansio on kaksi ja puoli tonnia. Siihen suoriutumislisiä päälle kork 45%.

        Kusipäät ovat käyttäneet työttömiä suoriutumislisälypsylehminään varmaan koko te- toimiston olemassaolon ajan kaikki ne vuodet. Työttömät on velvoitettu tanssimaan heidän pillinsä mukaan velvoittavasti taloudellisten sanktioiden uhalla. Ei ole virkailijan oman edun mukaista että työtön työllistyisi kokonaan koska yhtä työtöntä voi kierrättää sosiaalipummifirmoissa ja muissa haistapaskatoimissa 9 euron perseilyissä monta kertaa ja aina ropisee suoriutumislisiä virkailijan omalle tilille kun työtön palaa bumerangina aina takaisin työkkärin asiakkaaksi.

        Työttömälle tästä on tietysti vain haittaa. Ennen pitkää koko työhistoria koostuu leimaavista työllistämistoimenpiteistä ja vaikeuttaa työttömän asemaa oikeilla työmarkkinoilla. Työnantajille tuki sitä ja tätä töissä koko elämänsä kiertänyt työtön on punainen vaate. Kukaan ei sellaista monivammaista halua riesakseen. Pitkäaikaistyöttömistä on tehty kehitysvammaieen verrattavia holhousta ja apua tarvitsevia narreja.

        Työttömiä on kohdeltu vuosikaudet kuin rikollisia. Js olet kunnollinen työtön suostut monivikaisen vajakin rooliin ja virkailijat sekä sosiaalipummifirmat ovat tyytyväisiä. Jos et suostu kyseiseen rooliin olet hankala ja siitä rangaistaan. TE- palvelut toimivat kuin kriminaalihuollon ehdonalaisvalvontakoneisto jonne työttömyys- rikoksesta rangaistusta suorittava työtön on velvoitettu ilmoittautumaan säännöllisin väliajoin. Säännöllisin väliajoin on työtön velvoitettu menemään oman ehdonalaisvalvojansa ristikuulusteluihin kartoitettavaksi ja suostuttava siihen että ehdonalaisvalvoja alkaa räätälöimään sulle elämää ja urasuunnitelmaa.

        Te-palveluissa on varmasti paljon vakoojia ja rikollisia töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te-palveluissa on varmasti paljon vakoojia ja rikollisia töissä.

        Wanna be koomikon kannattais pitää se turpa rullemmalla. Kohta joudut anomaan vaarallisen työn lisää kun alkaa teiltä mulkuilta päitä putoilla. Ihmiset joilla ei ole enää mitään menetettävää ovat riskaabeleja kohteita spedeilylle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Wanna be koomikon kannattais pitää se turpa rullemmalla. Kohta joudut anomaan vaarallisen työn lisää kun alkaa teiltä mulkuilta päitä putoilla. Ihmiset joilla ei ole enää mitään menetettävää ovat riskaabeleja kohteita spedeilylle.

        Mitä sekoilet?


      • Anonyymi
        Jällivaaran_kurkimies kirjoitti:

        Mitä sekoilet?

        Kuka se siinä uhoaa? Jos ei viesti ole vielä näistä teksteistä tullut selväksi ota silmä käteen ja lue ajatuksella. Jos osaat.


    • Anonyymi

      sitä vain reissaillaan oikein ulkomailla. Kenties kaukomailla.. Työttömillä fyffeä riittää siis hömpötellä sulavasti sinne ja tänne maailmalla. Muutaman kympin nettikameraa eikä kuulokemikrofonia vaan saa millään hankituksi. Läppäreissä ja älypuhelimissa tosin kamerat ja mikrofonit ovat sisäänrekennettuina ominaisuuksina. Jotenkin tuntuu siltä että jotkut työttömät vaan kiemurtelevat kaikin tavoin ettei tarvitse ottaa osaa muuhun toimintaan kuin korvausten lypsämiseen yhteiskunnalta. Säälittävää.

      • Anonyymi

        Mihin sitä nettikameraa ja mikrofonia tarvitsee? Jos osallistuu nettiluennolle niin miksi ei vain voi katsoa livelähetystä ilman mikrofonia ja ilman omaa livekamerakuvaa?


      • Anonyymi

        Nettikamerat voi peittää teipillä tai suunnata valkoista seinää päin ja mikin voi joko sulkea erikseen koneesta tai peittää mikin jollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä nettikameraa ja mikrofonia tarvitsee? Jos osallistuu nettiluennolle niin miksi ei vain voi katsoa livelähetystä ilman mikrofonia ja ilman omaa livekamerakuvaa?

        Jos live-lähetyksessä tarvitaan vuorovaikutusta niin sen vuorovaikutusten voi toteuttaa ilman katsojan kamerakuvaa ja mikkiä esim. livechattiruudulla johon jokainen halukas voi kirjoittaa jotain.

        Mihin esim. te-toimisto tarvitsee katsojan livekamerakuvaa ja mikkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä nettikameraa ja mikrofonia tarvitsee? Jos osallistuu nettiluennolle niin miksi ei vain voi katsoa livelähetystä ilman mikrofonia ja ilman omaa livekamerakuvaa?

        Luitko edes aloituksen ennen kuin kommentoit?

        TE-toimiston mukaan minusta johtuvasta syystä en osallistunut netissä pidettyyn haastattelutilaisuuteen. Sain kutsun osallistua TEAMS-palaveriin päivää ennen itse tapahtumaa. Kurssi alkoi vasta viikkojen kuluttua tuosta ajankohdasta.

        TE-toimiston omien ohjeiden mukaan virkailijan olisi kuulunut suorittaa puhelinhaastattelu, jos asiakas ei ollut sovittuna aikana linjoilla. Olin jopa virkailijaan yhteydessä kertoen odottavani puhelua.


      • Anonyymi

        Kateus vie kalatkin vesistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko edes aloituksen ennen kuin kommentoit?

        TE-toimiston mukaan minusta johtuvasta syystä en osallistunut netissä pidettyyn haastattelutilaisuuteen. Sain kutsun osallistua TEAMS-palaveriin päivää ennen itse tapahtumaa. Kurssi alkoi vasta viikkojen kuluttua tuosta ajankohdasta.

        TE-toimiston omien ohjeiden mukaan virkailijan olisi kuulunut suorittaa puhelinhaastattelu, jos asiakas ei ollut sovittuna aikana linjoilla. Olin jopa virkailijaan yhteydessä kertoen odottavani puhelua.

        Selitä mitä selität mutta ihmettelen silti, miksi et osallistunut siihen palaveriin. Teams-istuntoihin voi osallistua ilman mikkiä tai kameraakin. Niitä "työkkäri" ei sentään voi sinulta vaatia. Lisäksi ihmettelen, että miksi olit ulkomailla kirjoittelemassa tarinaasi. Itsekin olen työtön, pitkäaikaistyötön, eikä minulla ole ollut työttömänä ollessa kertaakaan varaa matkustella, jos satunnaisia "halpoja" risteilyjä ei lasketa mukaan.


    • Anonyymi

      Minäkin ihmettelen aloitusta...
      Kyllä lähes jokaisessa koneessa on kamera ja vaikka ei olisikaan, kameroita saa alle kympillä. Kuulokkeita ei tarvitse, vaan kuten joku sanoikin - jos täytyy keskusteluun osallistua, se onnistuu näppiksellä.

      Eli taas turhaa tekosyiden keksimistä, uhriutumista ja TE-toimiston syyttelyä.

      • Anonyymi

        Toimeentulotukiasiakkaalla ei ole sitä ylimääräistä 10 euroa, koska eletään kädestä suuhun.


      • Anonyymi

        Ja edelleen, mihin livelähetystä katsova itse tarvitsee kameraa? Jos te-toimisto järjestää nettiluennon niin he kuvaavat siis paikan päällä ja lähettävät livevideokuvaa paikan päältä livenettiluentoon osallistuville. Katsoja voi katsoa nettikamerakuvaa ilman omaa nettikamerakuvaa vallan hyvin. Siihen katsoja ei itse tarvitse minkäänlaista kameraa. Riitä vain yksi kamera ja se on livelähetystä lähettämällä itsellään.


      • Anonyymi

        Miksi toimeentuloasiakas ostaisi itselleen kameran katsoakseen jonkun toisen, tässä tapauksessa te-toimiston lähettämää livenettikuvaa? Videota katsoakseen videokuva lähtee vain yhteen suuntaan te-toimistolta asiakkaalle päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotukiasiakkaalla ei ole sitä ylimääräistä 10 euroa, koska eletään kädestä suuhun.

        Mulla on tasan 10 euroa koko loppukuuksi. Absoluuttisesti ilman mitään luottoa tai varakassaa. On vasta 9. päivä. Tämä on normaalia toimeentulotukilaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotukiasiakkaalla ei ole sitä ylimääräistä 10 euroa, koska eletään kädestä suuhun.

        Moni työssä käyvä kuvittelee, että työttömille tungetaan rahaa ovista ja ikkunoista.


    • Anonyymi

      Valita ensin eduskunnan oikeusapumiehelle tai oikeuskanslerille. Jos ei tule mieleistäsi päätöstä niin vie asia oikeuteen. Saat oikeusaputoimistosta apua kun selität niille asiasi. Itse tein niin joskus ja voitin. Työkkäri antoi minulle karenssin koska muka kieltäydyin tapaamisesta työkkäriin. Olin ilmoittanut siitä että en pääse koska olin menossa työharjoitteluun 2 viikoksi.

      Se ei työkkärille sopinut joten tuli karenssi. Vein asian loppuun asti eli oikeuteen. Periaate on sama sinun jutussasi. Työkkärille ei kelpaa mikään selitys joten ne antaa karenssin koska luulevat ettei työtön jaksa valittaa ja viedä juttua loppuun asti.

    • Anonyymi

      Kaikenlaisista jutuista tulee karenssi. Toinen tapaus itsellä on kun olin työkokeilussa ja ne ve minut jonnekkin raksatyömaalle alihankinta töihin päiväksi pitämään betoniletkua koska siellä valettiin lattiaa. No tein hommat kuten piti ja sitten se pomo ilmoitti ettei palkkaa minua koska en ole tehnyt betoni töitä eikä miulla ole ajokorttia koska työmaat sijaitsi kaukana. Ei oltu edes sovittu mistään että olisin pitempään harjoittelussa.

      Työkokeilussa pajalla sitten minulle sanottiin että kieltäydyin työstä ja ne ilmoitti työkkäriin ja tuli sitten karenssi taas. No vein asian taas oikeuteen saakka ja voitin. Siellä se raksafirman pomo todisti ettei ole minulle tarjonnut mitään töitä, en ollut edes pätevä siihen työtön, olisi pitänyt olla ajokortti jota minulla ei ole. Ja taas ne työkkäri yritti kusettaa ja antaa karenssia ilman syytä.

      • Anonyymi

        Jos et ollut pätevä töihin on se ihme että työsi kuitenkin kelpasi.


      • Anonyymi

        Tampereen Työllistämisyhdistys Etapissa muuten tapahtui taannoin myös seksuaalista hyväksikäyttöä. Muuten. Mutta ei se haitannut ketään, edes sitä yläkerran sosiaalipummihoroämmää koska "kyseessä ovat aikuiset ihmiset, emme voi puuttua asiaan". Heidän tautisella pajallaan oleili vapaaehtoisena vajakki likainen ällöttävä talonmies. Hän harrasti pajalla seksiä kahden henkisesti epätasapainoisen pajalaisen naisen kanssa joista kumpikaan ei ollut millään muotoa henkisesti tasapainoisessa tilassa. Ilmoitin asiasta tämän sosiaaliummihuorayrityksen sosionomiakalle joka ilmoitti ettei asiaan voi puuttua. Hyväksikäyttö vain jatkui. Kun olin lähdössä pajalta pois oli saastainen talonmies pajalle juuri tulleen 17- vuotiaan tytön kimpussa liehittelemässä. Jäin miettimään mitenköhän pitkälle pääsi etenemään tuon tytön kanssa.

        Yhdellä pajaohjaajalla oli oma yritys. Hän teetti pajalaisilla oman yrityksensä asiakastöitä ilmaiseksi. Minä olin hänen pajallaan ilmaistöissä ja tämä aivokääpiö ämmä supisi minulle puhelimessa kuinka nerokas hän on kun tajusi ottaa pajalaisista hyödyn irti ja teettää oman firmansa töitä heillä heidän tietämättään. Tämä kusipää oli niin tyhmä, että hän luuli minun olevan juonessa mukana itseeni kohdistuvassa hyväksikäytössä! Oletti että minä naureskelen mukana kun hän teettää minulla ilmaiseki oman firmansa töitä.

        Tämä on NIIN KUVOTTAVAA miten varsinkin pitkäaikaistyöttömiä on kohdeltu vuosikymmenet. Aivan käsittämätöntä.


    • Anonyymi

      tuskin on veemaisenpaa ammattikuntaa kuin te toimiston henkilökunta puhutaan asijakkaalle mitä sylki suuhun tuo,

      • Anonyymi

        No joo sain 3kk karenssin otin loparit koska työ mitä luvattiin oli aivan jotakin muuta se on vaan tosi asia se aina työntekijässä vika ei työnantajassa en jaksanut valittaa karensista koska se on aivan turhaan joten sanoin työkkärin tädille kun uteli että minun työt on tehty terv60v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo sain 3kk karenssin otin loparit koska työ mitä luvattiin oli aivan jotakin muuta se on vaan tosi asia se aina työntekijässä vika ei työnantajassa en jaksanut valittaa karensista koska se on aivan turhaan joten sanoin työkkärin tädille kun uteli että minun työt on tehty terv60v

        eihän te-toimiston tädin vika ole jos työnantajasi kanssa ei asiat synkkaa. Syytön hän on siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän te-toimiston tädin vika ole jos työnantajasi kanssa ei asiat synkkaa. Syytön hän on siihen.

        Jos te-toimiston virkailija on soittanut/kirjoittanut työnantajalle, että heittäydy työntekijää kohtaan mahdollisimman veemäiseksi niin kyllä silloin se vika on te-virkailijassa.


      • Anonyymi

        Kukaan normaalilla moraalilla varustettu ei ryhtyisi mihinkään rooliin tässä "työllistämistoimi"- systeemissä. Se on käytännössä sama rooli kuin keskitys- ja työleirin vartija toisen maailmansodan euroopassa tai venäjällä. Ihan sama kummassa. Heillä ei ole työttömien työllistymisen kanssa mitään tekemistä. He pelastavat itsensä työttömyydeltä alentumalla tämän systeemin rattaaksi ja rohmuavat OMAN toimeentulonsa alentumalla läpimädän hyväksikäyttö- ja riistosysteemin kärsijöiden vartijoiksi ja kurittajiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan normaalilla moraalilla varustettu ei ryhtyisi mihinkään rooliin tässä "työllistämistoimi"- systeemissä. Se on käytännössä sama rooli kuin keskitys- ja työleirin vartija toisen maailmansodan euroopassa tai venäjällä. Ihan sama kummassa. Heillä ei ole työttömien työllistymisen kanssa mitään tekemistä. He pelastavat itsensä työttömyydeltä alentumalla tämän systeemin rattaaksi ja rohmuavat OMAN toimeentulonsa alentumalla läpimädän hyväksikäyttö- ja riistosysteemin kärsijöiden vartijoiksi ja kurittajiksi.

        siinäpä hyvä syy hakeutua oikeisiin töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä hyvä syy hakeutua oikeisiin töihin.

        Kyllä juuri noin. Siinäpä hyvä syy työttömien palvelijaköörille hakeutua oikeisiin töihin. Te- toimistovirkailijat, työttömien oma- valmentelijat ja työllisyyspalvluiden päänlikö oikeisiin töihin siitä hus!


    • Anonyymi

      Olen antanut karenssia viikossa 20 työttömälle. Eivät ole töitä hakeneet. Kun työttömälle soittaa niin alkaa paniikki ja puhe takellella eikä ne tiedä minne ovat töitä hakeneet eli eivät ole hakeneet vaan valehtelevat. On pakko antaa karenssia. Olen myös kehottanut työttömiä hakeutumaan kursseille jossa opetetaan työnhakua.

      T työvoimavirkailija

      • Anonyymi

        Olethan muistanut myös työttömän parasta ajatellen ilmoittaa työttömän moitittavasta toiminnasta Kelaan ja aiheuttaa hänelle 20%:n tai 40%:n toimeentulotuen perusosan leikkauksen?

        Työttömät tarvitsevat kannustimia. Tällainen toiminta motivoi työttömiä menemään töihin.


    • Ei Teams ole tietoturvallinen. Sinulla ei ole velvollisuutta alentaa omaa suojaustasi osaamattoman viranomaisen vuoksi. Ja jos pitää ostaa jotakin niin valtio maksakoon.

      • Anonyymi

        En tiedä TEAMS-sovelluksesta mitään, koska en ole sitä koskaan käyttänyt.

        Ainoa asia mikä tässä kaikessa ihmetyttää on se, että ohjeistin virkailijaa soittamaan minulle kuten annetuissa ohjeissa mainittiin. Hän ei soittanut.

        Selvityksessä kerroin samat asiat (ts. en omista mikrofonia tai edes nettikameraa, pöytäkone on liitetty televisioon) ja laiton liitteeksi virkailijalle lähettämäni viestin. Päätöksessä kuitenkin mainittiin vain minun olevan syypää tilanteeseen => etuuksien menetys.


    • Anonyymi

      Eikö työvoimavirkailijan tehtävä ole tarjota töitä? Soitteluun ja tenttaamiseen pystyy kuka tahansa.

      • Anonyymi

        TE- virkailijalla ei ole mitään tehtävää. Siksi heidän työnkuvakseen on muodostunut työttömien ahdistelu ja taloudellisten katastrofien tehtailu, plus koko elämän pilaaminen.


      • Anonyymi

        virkailijan tehtävänä on neuvoa ja opastaa ja motivoida työnhakijaa. Firmat tarjoavat töitä ei TE-toimisto. Virkailijan työn haasteena on kontaktien puuttuminen firmoihin. Onko heillä aikaa kartoittaa firmojen tilannetta. Nyt kun virkailijoita on lisätty niin toivoa sopii että virkailijoiden pystyvät oikeastikin kertomaan missä firmoissa on todellista tarvetta työntekijöille. Tenttaamista tarvitaan siksi että TE-virkailija myös valvoo veronmaksajien rahankäyttöä työttömyyskorvauksiin. Ei se fyffe ihan vaan siksi irtoa että joku haluaa itsellensä työttömyyskorvausta. Ilmaista rahaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        virkailijan tehtävänä on neuvoa ja opastaa ja motivoida työnhakijaa. Firmat tarjoavat töitä ei TE-toimisto. Virkailijan työn haasteena on kontaktien puuttuminen firmoihin. Onko heillä aikaa kartoittaa firmojen tilannetta. Nyt kun virkailijoita on lisätty niin toivoa sopii että virkailijoiden pystyvät oikeastikin kertomaan missä firmoissa on todellista tarvetta työntekijöille. Tenttaamista tarvitaan siksi että TE-virkailija myös valvoo veronmaksajien rahankäyttöä työttömyyskorvauksiin. Ei se fyffe ihan vaan siksi irtoa että joku haluaa itsellensä työttömyyskorvausta. Ilmaista rahaa ei ole.

        Kukaan ei tarvitse kenenkään motivointia eikä edes neuvoja ja opastusta jos neuvoja ja opastusta ei ole pyydetty.

        Edes työnvälityspalveluita ei tarvita. Työnantajat voivat hoitaa omat rekrynsä itse. Tätä kauttahan ne oikeat työsuhteet luodaan kuitenkin koko ajan. Eivät suomalaiset työantajat tarvitse haisevia epähygieenisiä työttömiä mihinkään muuhun kuin korkeintaan orjikseen ja sosiaalivikaisen työyhteisönsä paskalaareiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE- virkailijalla ei ole mitään tehtävää. Siksi heidän työnkuvakseen on muodostunut työttömien ahdistelu ja taloudellisten katastrofien tehtailu, plus koko elämän pilaaminen.

        Työtön on velvoitettu taloudellisen rangaistuksen uhalla suostumaan siihen että joku ulkopuolinen henkilö puuttuu elämääsi säännöllisesti. Sinun on työttömänä alistuttava siihen että itsellesi täysin vieras ihminen, jota et ole itse valinnut, tulee änkeämään nokkansa elämääsi. Se tyhmä pullanaamahenkilö siinä pöydän takana tai luurin toisessa päässä ei ole välttämättä laisinkaan sellainen tyyppi jolle työtön haluaa paljastaa edes omaa nimeään. Saati mitään muuta omasta itsestään ja elämästään.

        Mutta työttömälle tämä on velvoittavaa. Jos et suostu, seuraa taloudellinen rangaistus.

        Kun työn ostaja tarvitsee työn tekijän, hänen tulee olla kiinnostunut vain tarvittavasta ammattiosaamisesta. Ainoastaan tietyille aloille, kuten lasten hoitoon tai muille vastuullisille aloille on perusteltua kartoittaa työntekijää henkilönä ja hänen taustojaan. Lukemattomat työt ovat sellaisia ettei ammattiosaamista edes tarvita. Tällaiseen työvoimapulaan pitää riittää se, että työpanostaan korvausta vastaan tarjoava henkilö vain ILMAANTUU PAIKALLE, ja ILMOITTAUTUU että tässä olen, työpanokseni on tarjolla sovittua hintaa vastaan.

        Näin yksinkertaista tämän touhun pitäisi olla terveessä tilassa.

        Mutta ei. Sen sijaan on luotu näennäinen "työnvälitys"järjestelmä josta on valjastettu isovelivalvoo- tyyppinen työttömien valvonta- ja kontrollikoneisto. Tämä täysin tarpeeton ja turha koneisto PUUTTUU säännöllisin väliajoin tavallisten kansalaisten elämään vaatien yksityisiä kansalaisia avautumaan omista asioistaan, pakottaa kaikenlaiseen "tilanteen" kartoitukseen ja vaatii oikeutta päästää joku imbesilli taikinanaama paskaläjä ällötys pulunsilmäinen retardi räätälöimän sulle urasuunnitelmaa ja elämää. Ja siinä ohessa tivata perhesuhteita ja terveystietoja.

        Suomi on sairas, sairas maa. Koska täällä asuu sairaita, sairaita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        virkailijan tehtävänä on neuvoa ja opastaa ja motivoida työnhakijaa. Firmat tarjoavat töitä ei TE-toimisto. Virkailijan työn haasteena on kontaktien puuttuminen firmoihin. Onko heillä aikaa kartoittaa firmojen tilannetta. Nyt kun virkailijoita on lisätty niin toivoa sopii että virkailijoiden pystyvät oikeastikin kertomaan missä firmoissa on todellista tarvetta työntekijöille. Tenttaamista tarvitaan siksi että TE-virkailija myös valvoo veronmaksajien rahankäyttöä työttömyyskorvauksiin. Ei se fyffe ihan vaan siksi irtoa että joku haluaa itsellensä työttömyyskorvausta. Ilmaista rahaa ei ole.

        "Tenttaamista tarvitaan siksi että TE-virkailija myös valvoo veronmaksajien rahankäyttöä työttömyyskorvauksiin."

        Sillä ei ole pyhän uhriutuneen nettoveronmaksajan kannalta mitään väliä maksetaanko hänen pyhistä verorahoistaan työttömälle tuet työttömyyskorvauksina vaiko toimeentulotukina. Samaa rahaa eri nimellä.

        Ilmaista rahaa ei ole. Sano se kaikille itsensä työttmyyden ja työttömien ihmisten kustannuksella itsensä elättäville verorahahuorille.

        "Virkailijan työn haasteena on kontaktien puuttuminen firmoihin."

        Virkailijan ainoa haaste on itsensä työllistäminen oikeisiin töihin. Soster- alalla tarvittaisiin käsiä tekemään töitä. Mutta ei näille toimistoissa pölyttyville verorahoilla loisiville laiskamadoille lähihoitajan duuni kelpaa. Työllistyminen oikeisiin töihin voi olla todella haastavaa työttömien palvelijoille koska näillä siistiä sisätyölorvintaa ja verorahalypsäntää työkseen tekevillä harvoin on kokemusta oikeasta työstä.


    • Anonyymi

      TE-toimistolla on tietokoneita, joten luultavasti karenssipäätös pitää.
      Keneltäkään kun ei voi edellyttää omaa tietokonetta.

      Jos siis jostain voit valittaa, niin voit koittaa vedota siihen, ettei sinulle kerrottu, että heidän koneensa kautta olisi voinut osallistua.

      • Anonyymi

        Ketään ei voi perustuslain puitteissa pakottaa yhtään mihinkään kursseille. Edes kunnolliseen palkkatyösuhteesen ei mikään yksittäisen kansalaisen ulkopuolinen taho voi ketään pakottaa. Ihminen päättää itse mitä tekee elämällään. Itseä hyödyttämättömästä työstä tai jostain saatanan haistapaskakurssista kieltäytymisestä ei saa lain puitteissa seurata kenellekään rangaistusta. Etenkään sellaista josta tulee kohtuuttomat seuraukset.

        Esimerkiksi toimeentulotuen perusosan leikkaus 20%- 40%:lla rangaistuksena ulkoa määrätystä työstä kieltäytymisestä on täysin kohtuuton, ja siksi laiton. Se on ollut kohtuuton rangaistus jo ennen poikkeusoloja. Saati sitten nyt kun tilanne etenee yhä katastrofaalisemmaksi nopeaan tahtiin. Oletan hallituksen poistavan nämä rangaistukset mitä pikimmiten.

        Ainoastaan rikolliset voidaan pakottaa suorittamaan rikosoikeudellinen rangaistuksensa tällä tavoin. Työttömyys ei ole rikos.

        Jos tällaisesta seuraa taloudellinen sanktio, se on yksiselitteisesti laiton. Se on perustuslain vastainen ja sotii räikeästi kaikista perustavanlaatuisimpia kansalaisoikeuksia vastaan, jotka on kirjattu sekä perustuslakiin että YK:n ihmisoikeuksiin joihin Suomi on sitoutunut.


      • Anonyymi

        Voit tehdä sitä ja voit tehdä tätä ja kannattaa toimia näin, voit vedota siihen ja voit vedota tähän. Muista perustella sitä ja tätä ja tuota, lähettää selvitys siitä tästä ja tuosta, äläkä unohda ottaa selvää kaikista teams- sovelluksien tietoturvallisuuksista koska kaikki pitää tajuta, kaikki pitää tietää ja osata, muista myös tämä pilkkusääntö ja kannattaa ottaa huomioon myös tämä porsaanreikä, ja ota oikeusaputoimistoon yhteyttä, tee valituksia, opiskele lakimieheksi ja haasta koko maailma oikeuteen!

        Ole kiitollinen näistä ilmaisist ohjeista ja neuvoista joita saat loputtomalla vyöryllä kaikkialla. Jos et ota näistä neivoista vaarin oma vika.

        Kyllä on, meinaan, työttömyys kokopäivätyötä ja täysimittaista taistelua ilman lomia.


    • Anonyymi

      Oikeusasiamiehen päätös olemassa:

      Työttömän työnhakijan velvollisuus/pakko on osallistua vain seuraaviin asioihin:
      -Työllistymissuunnitelman teko tapaaminen
      -Aktivointisuunnitelman teko tapaaminen
      -Terveystarkastus jos on tullut kirjallinen kutsu sellaiseen
      Jos työtön työnhakija jättää menemättä noihin tapaamisiin niin silloin te-toimistolla on oikeus harkita työttömyystuen rajoittamista.

      Mitään muita pakkoja/velvoitteita ei työttömillä ole ja työttömyystukia ei saa katkaista muista syistä kuin vain edellä mainituista kolmesta tapaamisesta jos niihin ei mene.
      Työttömälläkin on oikeuksia ja varsinkin itsemääräämisoikeus.
      Lukekaa perus ja ihmisoikeus lakeja.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. Jos sinulla on laittaa linkki tai arkistointinumero tähän dokumenttiin, niin haluaisin tutustua siihen tarkemmin. Kiitos!

        YT,

        kiinnostunut


      • Anonyymi

        MIKSI työllistymissuunnitelma, aktivointisuunnitelma saati terveystarkastus ovat pakollisia?


    • Anonyymi

      TE-toimiston tärkeimpiä tehtäviä on kontrolloida ettei työttömyyskorvauksia ja avustuksia lypsetä väärin perustein. Kontrollioikeus perustuu lakiin ja asetuksiin. Jos kontrollioikeutta ei olisi niin mitkään yhteiskunnan rahat eivät riittäisi aikuisten ihmisten elättämiseen.

      • Anonyymi

        tästä olemme samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Sillä ei ole hevon helvettiä väliä veronmaksajan kannalta maksetaanko työttömän tuet kokonaan toimeentulotukina vai työmarkkinatukina. Ainoastaan nimi vaihtuu. Mitä helvettiä siinä "kontrolloidaan"?

        Valtio on joka tapauksessa velvollinen takaamaan kansalaisen sosiaaliturvan ja kohtuulliset elämän edellytykset jos yhteiskunta ei kykene tarjoamaan parempaa elinkeinoa.

        Kansalaisella on myös oikeus kohtuullisiin työskentelyolosuhteisiin työpaikallaja kohtuulliseen palkkaan tehdytä työstä. Ketään ei voi pakottaa itseä hyödyttämättömään työhön eikä työskentelemään kohtuuttomissa työolosuhteissa. Laki ja asetus ei voi olla ristiriidassa perustuslain ja ihmisoieuksien perusperiaatteiden kanssa. Sori vaan, ikävä tuottaa pettymys.

        "TE-toimiston tärkeimpiä tehtäviä on kontrolloida ettei työttömyyskorvauksia ja avustuksia lypsetä väärin perustein."

        Mitä muuta TE- virkailijat itse tekevät kuin lypsävät verorahoja väärin perustein? Osaatko yhtään kuvitella moniko te- paskiainen on vuosien saatossa lypsänyt itse verorahoja suoriutumislisinä ja palkkana työttömien kustannuksella? Montako miljardia on jo ehtinyt vuosien saatossa valua näiden kiusaajien taskuihin työttömien elämällä pelleilystä?


      • Anonyymi

        Mikä on väärä peruste nostaa työttömyyskorvauksia? Eikö työttömyys riitä perusteeksi?


      • Anonyymi

        Se, että joku yksittäinen te-virkailija saa palkkaansa muutaman kympin henkilökohtaisen lisän saattaa aiheuttaa jollekin ihmiselle koko loppuelämän työttömyyden, sairauden, monen sadan tuhannen euron rahalliset tappiot, jonkin ylitsepääsemättömän loppuelämän ongelman ja valtiolta jää suuretkin verotulot saamatta jonkun yksittäisen ihmisen muutaman kympin tähden. Kannattaako peittoon ommella puoli centtiä lisää, jotta toisesta päästä peittoa lähtee metri pituudesta pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että joku yksittäinen te-virkailija saa palkkaansa muutaman kympin henkilökohtaisen lisän saattaa aiheuttaa jollekin ihmiselle koko loppuelämän työttömyyden, sairauden, monen sadan tuhannen euron rahalliset tappiot, jonkin ylitsepääsemättömän loppuelämän ongelman ja valtiolta jää suuretkin verotulot saamatta jonkun yksittäisen ihmisen muutaman kympin tähden. Kannattaako peittoon ommella puoli centtiä lisää, jotta toisesta päästä peittoa lähtee metri pituudesta pois?

        Sinäpä sen sanoit. Aivan järjetöntä samojen verorahojen kierrätystä eri nimillä. Työttömien täysin hyödyttömättömästä ja stressaavasta pompotuksesta ja hyppyyttämisestä puhumattakaan. Vain jotta joku virkailija saa suoriutumislisiä omalle tililleen.

        Puhumattakaan miten jatkuva stressi ja pelko toimeentulosta vaikuttaa työttömien terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin. Jo pelkästään asunnon vaihtoprosessi voi johtaa oikeasti asunnottomuuteen! Mutta halvempaan pitää vaihtaa kun vuokria nostetaan tolkuttomasti. siinä ohessa pitää juosta te- valmentelijoiden pelleinä omaan laskuun ja pelätä koko ajan miten jatkossa tullaan pärjäämään kun tilanne menee koko ajan kierteellä huonommaksi ja vieläpä pikavauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit. Aivan järjetöntä samojen verorahojen kierrätystä eri nimillä. Työttömien täysin hyödyttömättömästä ja stressaavasta pompotuksesta ja hyppyyttämisestä puhumattakaan. Vain jotta joku virkailija saa suoriutumislisiä omalle tililleen.

        Puhumattakaan miten jatkuva stressi ja pelko toimeentulosta vaikuttaa työttömien terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin. Jo pelkästään asunnon vaihtoprosessi voi johtaa oikeasti asunnottomuuteen! Mutta halvempaan pitää vaihtaa kun vuokria nostetaan tolkuttomasti. siinä ohessa pitää juosta te- valmentelijoiden pelleinä omaan laskuun ja pelätä koko ajan miten jatkossa tullaan pärjäämään kun tilanne menee koko ajan kierteellä huonommaksi ja vieläpä pikavauhtia.

        Se halvempaan vaihtaminen tarkoittaa käytännössä kalliimpaan vaihtamista. Eli jos omistusasunnosta pitää luopua ja muuttaa vuokralle asumaan niin vuokralla asuminen on huomattavasti kalliimpaa kuukausitasolla ja vuositasolla saati sitten vaikkapa 10 vuoden ajanjaksolla. Tällöin jää huomattavasti vähemmän rahaa käteen kuukaudessa kulutukseen jopa välttämättömiin ostoksiin jos ei ellei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se halvempaan vaihtaminen tarkoittaa käytännössä kalliimpaan vaihtamista. Eli jos omistusasunnosta pitää luopua ja muuttaa vuokralle asumaan niin vuokralla asuminen on huomattavasti kalliimpaa kuukausitasolla ja vuositasolla saati sitten vaikkapa 10 vuoden ajanjaksolla. Tällöin jää huomattavasti vähemmän rahaa käteen kuukaudessa kulutukseen jopa välttämättömiin ostoksiin jos ei ellei ollenkaan.

        No jos omistusasunnosta luovut kestänee aika kauan ennen kuin päädyt elämään toimeentulotuilla. Myytyäsi asunnon saat siitä aika kivan potin jolla sitten elelet mukavasti jonkin aikaa. Tosin ehkä kannattaa mieluummin opetella vaikka sijoittamista niillä rahoilla.

        Oikeasti köyhä ihminen ei voi edes sijoittaa, eikä edes velkaantua. Tunnen 47 vuotiaan naisen jolla ei ole koskaan ollut edes luottokorttia. Lainan ja luoton saamiseen tarvitaan tietyn tasoiset säännölliset tulot. Jos tulot eivät ole yltäneet koskaan tarpeeksi korkeiksi, ei ole voinut myöskään saada lainaa eikä edes luottoa. Että revi siitä huumoria. Nainen on aivan nomaali eikä millään tavoin uusavuton tai tyhmä. Ainoa laina jonka hän on elämässään saanut oli opintolaina jota hän sanojensa mukaan makselee vieläkin pois tuistaan. Ihan vaan esimerkkinä mitä se oikea köyhyys tarkoittaa.

        Aika harva toimeentulotukilainen asuu omistusasunnossa.

        Se taas mikä vuokrien määrä on riippuu täysin vuokranantajasta. Vuokralainen ei vuokrien suuruuksille voi mitenkään vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että joku yksittäinen te-virkailija saa palkkaansa muutaman kympin henkilökohtaisen lisän saattaa aiheuttaa jollekin ihmiselle koko loppuelämän työttömyyden, sairauden, monen sadan tuhannen euron rahalliset tappiot, jonkin ylitsepääsemättömän loppuelämän ongelman ja valtiolta jää suuretkin verotulot saamatta jonkun yksittäisen ihmisen muutaman kympin tähden. Kannattaako peittoon ommella puoli centtiä lisää, jotta toisesta päästä peittoa lähtee metri pituudesta pois?

        Ajatelkaapa kuinka isot ansionmenetykset osalle työttömistä on aiheutettu vain näillä työllistämistoimilla. Voi laskea miljoonissa joka ikisen työttömän kohdalla.

        Kun työllinen joutuu rikoksen uhriksi oikeudenkäynnissä korvaus lasketaan mm ansionmenetysten perusteella jos on rikoksen vuoksi joutunut olemaan poissa töistä. Kun valtio on luonut työllistämistoimenpidejärjestelmän jonka avulla tietty osa kansalaisista on tarkoituksella syrjäytetty työelämästä ihan vain jotta te- virkailijat eivät itse joutuisi työttömiksi, ja jotta tilastot saadaan siivotuiksi, tätä voi pitää rikollisena toimintana joka on aiheuttanut koko elämän pituisen jakson ansionmenetyksiä työttömille.


    • Anonyymi

      Etuuttaa leikataan jos et tee kuten virkailija sanoo eli hae töitä. Olen tässä muutamien viikkojen aikana lähettänyt kelaan lausuntoja jossa työttömien etuutta leikataan 20-40% koska eivät ole töitä hakeneet. Olen soitellut työttömille ja kysynyt minne ovat töitä hakeneet. Sitten alkaa selitys ja änkytys ja siitä jo tietää ettei ole töitä haettu. Eivät edes tiedä firmojen nimiä. Etuutta voidaan leikata 12 kk joka kuukausi.


      T-Työvoimatoimiston virkailija

      • Anonyymi

        Mitähän etuuksia sitä ollaan leikattu työttömiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän etuuksia sitä ollaan leikattu työttömiltä?

        Työtön voi menettää työttömyyskorvauksensa jopa 5 vuodeksi saadessaan 12 viikon työssäolovelvoitteen. Tämä tarkoittaa että työttömyyskorvausta ei saa enää latiakaan, ja pudotaan kokonaan toimeentulotuelle. Jos siinä tilanteessa virkailija katsoo työttömän vieläkin toimineen moitittavasti toimeentulotuen perusosaa voidaan leikata 20%- 40% vielä siitä mikä se nyt on.

        Jos vuokra vie toimeentulotuen perusosasta parikin sataa euroa, tarkoittaa toimeentulotuen perusosa n 300 euroa kuussa. Tuosta sitten napsaistaan vielä puolet pois on se aika jäätävää. Ja koska asumiskustannusten kohtuurajoja ei päivitetä vaan ne pysyvät vuodesta toiseen samana, mutta vuokrat nousevat joka vuosi, jää toimeentulotukilaisen käteen kohta nolla euroa kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön voi menettää työttömyyskorvauksensa jopa 5 vuodeksi saadessaan 12 viikon työssäolovelvoitteen. Tämä tarkoittaa että työttömyyskorvausta ei saa enää latiakaan, ja pudotaan kokonaan toimeentulotuelle. Jos siinä tilanteessa virkailija katsoo työttömän vieläkin toimineen moitittavasti toimeentulotuen perusosaa voidaan leikata 20%- 40% vielä siitä mikä se nyt on.

        Jos vuokra vie toimeentulotuen perusosasta parikin sataa euroa, tarkoittaa toimeentulotuen perusosa n 300 euroa kuussa. Tuosta sitten napsaistaan vielä puolet pois on se aika jäätävää. Ja koska asumiskustannusten kohtuurajoja ei päivitetä vaan ne pysyvät vuodesta toiseen samana, mutta vuokrat nousevat joka vuosi, jää toimeentulotukilaisen käteen kohta nolla euroa kuussa.

        ja jos on piintynyt tupakoitsija niin henk. koht. ongelmia tulee. Toimeentulotuki kun on täysin immuuni paheiden rahoittamisen suhteen. Malboro vaihtuu sätkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja jos on piintynyt tupakoitsija niin henk. koht. ongelmia tulee. Toimeentulotuki kun on täysin immuuni paheiden rahoittamisen suhteen. Malboro vaihtuu sätkiin.

        Jos on tupakoimaton niin sitten pakotetaan muuttamaan asuntoon, jossa naapurit tupakoivat 10 min välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on tupakoimaton niin sitten pakotetaan muuttamaan asuntoon, jossa naapurit tupakoivat 10 min välein.

        Paljonko esim. voimakas passiivinen tupakointi tulee maksamaan yhteiskunnalle erilaisten sairauksien muodossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön voi menettää työttömyyskorvauksensa jopa 5 vuodeksi saadessaan 12 viikon työssäolovelvoitteen. Tämä tarkoittaa että työttömyyskorvausta ei saa enää latiakaan, ja pudotaan kokonaan toimeentulotuelle. Jos siinä tilanteessa virkailija katsoo työttömän vieläkin toimineen moitittavasti toimeentulotuen perusosaa voidaan leikata 20%- 40% vielä siitä mikä se nyt on.

        Jos vuokra vie toimeentulotuen perusosasta parikin sataa euroa, tarkoittaa toimeentulotuen perusosa n 300 euroa kuussa. Tuosta sitten napsaistaan vielä puolet pois on se aika jäätävää. Ja koska asumiskustannusten kohtuurajoja ei päivitetä vaan ne pysyvät vuodesta toiseen samana, mutta vuokrat nousevat joka vuosi, jää toimeentulotukilaisen käteen kohta nolla euroa kuussa.

        Sanotaanko vaikka, että jos omistusasuntoon menee kuukaudessa rahaa 200-500 euroa niin samantasoiseen asuntoon vuokralla asumiseen menee 1000-1500 e/kk.. Eli ei silloin suinkaan halvempaan muuteta vaan kalliimpaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko vaikka, että jos omistusasuntoon menee kuukaudessa rahaa 200-500 euroa niin samantasoiseen asuntoon vuokralla asumiseen menee 1000-1500 e/kk.. Eli ei silloin suinkaan halvempaan muuteta vaan kalliimpaan.

        Ja makselet sitten toimeentulotuen perusosasta Kelan asumiskustannusten kohtuurajan ylittävän osuuden. Millä ajattelit elää? Pyhällä Hengellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja makselet sitten toimeentulotuen perusosasta Kelan asumiskustannusten kohtuurajan ylittävän osuuden. Millä ajattelit elää? Pyhällä Hengellä?

        Eikös suurin osa maksele toimeentulotuesta asumiskustannuksia? Harvemmin on niitä ”kohtuuhintaisia” asuntoja tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön voi menettää työttömyyskorvauksensa jopa 5 vuodeksi saadessaan 12 viikon työssäolovelvoitteen. Tämä tarkoittaa että työttömyyskorvausta ei saa enää latiakaan, ja pudotaan kokonaan toimeentulotuelle. Jos siinä tilanteessa virkailija katsoo työttömän vieläkin toimineen moitittavasti toimeentulotuen perusosaa voidaan leikata 20%- 40% vielä siitä mikä se nyt on.

        Jos vuokra vie toimeentulotuen perusosasta parikin sataa euroa, tarkoittaa toimeentulotuen perusosa n 300 euroa kuussa. Tuosta sitten napsaistaan vielä puolet pois on se aika jäätävää. Ja koska asumiskustannusten kohtuurajoja ei päivitetä vaan ne pysyvät vuodesta toiseen samana, mutta vuokrat nousevat joka vuosi, jää toimeentulotukilaisen käteen kohta nolla euroa kuussa.

        Suurimmalla osalla on jo nyt valmiiksi napsaistu puolet pois asumiskustannusten muodossa. Eli suurimmalla osalla jää jo nyt vain se satanen kuussa pelkkään ruokaan. Siitä myös pitäisi kustantaa vaatteet, hygienia, julkiset liikennemaksut, puhelinlaskut, netti jne. Miten kukaan luulee, että on edes varaa käydä työhaastattelussa kun ei ole rahaa julkisiin kulkuvälineisiin eikä kenkiin?Nälkäkin on niin kova ettei kykene tekemään työhakemuksia kun verensokeri on niin alhaalla, hampaat tippuu suusta ja hiukset lähtee.


    • Anonyymi

      Pitää kulkea nettikypärä päässä seuraavat viisi vuotta.

    • Anonyymi

      Etuutta leikataan koska laiskat työttömät ei hae töitä. Monta kertaa tässäkin kuussa on työtön kärähtänyt siitä ettei ole töitä haettu.

      T: työvoimatoimiston virkailija

      • Anonyymi

        Ehkä on niin nälkä ja verensokeri niin alhaalla ettei enää kykene nousemaan sängystä ylös tekemään työhakemuksia kun toimeentulotuki on niin pieni ettei ole rahaa ostaa ruokaa.


    • Anonyymi

      Ei kannata keksiä asioita, se ei palvele mitään!

      • Anonyymi

        Kannattaa lopettaa yritystuet ja siirtää rahat toimeentulotukiin. Samoin te-toimistot pitäisi lopettaa ja turhat virkailijat laittaa normaalia työtä hakemaan tai Kelan tuille. Tulee huomattavasti halvemmaksi maksaa heille tonnin per kk Kelan tukea kuin monta tonnia samoista verorahoista pelkän kynän pyörittelyyn.


    • Anonyymi

      Voi luulla poliisille voitavan valittaa.

      • Anonyymi

        Ei ne poliisitkaan jaksa tehdä töitä ilman ruokaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe