Vuosikausia olen rämpinyt. Urat eivät etene. Eivät mikään.
Tännekin on tullut itkettyä, vaikka tiedän sen olevan turhaa, eikä se tuota tulosta.
Olen vain niin hukassa, kuin olla ja voi.
Jumalako niin paljon rakasti meitä, että osoitti jokaiselle oman paikkansa?
Olen etsinyt paikkaani jo aivan liian kauan. Työttömänä rämmitään yhä, koska mulla ei ole taitoja eikä edellytyksiä mihinkään. Olen nepsy-tapaus. Ihminen, joka ei varsinaisesti ole kehitysvammainen, eikä varsinaisesti sairas. Kuitenkin selvästi vähemmän saanut. Olen saanut epäkuntoiset aivot!!
Jos aivoni toimisi kuten pitää, ei mun tarvis tänne tulla itkee. Kukaan ei ymmärrä mua. Ammattiapua en saa. Hoitopolku katkeaa aina ennen, ku se ehtii edes alkaakaan. Kukaan ei jaksa ottaa vastuuta tällaisesta toivottomasta tapauskesta.
Tiedän, että minun pitäisi ottaa, mutta en osaa enkä kykene.
Rukoukset eivät ole tuottaneet tulosta. Ei mikään. Ei yrittämiset. Ei väkisin yrittämiset ei mitkään. Epäonnistun jatkuvasti. Nyt en enää jaksa uskoa kykyihini, enkä oikein usko, että hommat muutenkaan tulee menemään millään tavalla mihinkään.
Miksi hemmetissä Jumala pitää mua (ja ehkä muita kaltaisiani) täällä rämpimässä?
Kun emme täällä pärjää, niin miksi meitä ei oteta pois???!!!
Onko nyt ihan varmaa, että jos ite katkaisen leikin tähän, joudun helkuttiin niin, kuin meille on opetettu? Voiko Jumala olla niin julma? Minä en jaksais enää yhtää pitkittää tätä vuosikymmeniä kestänyttä rämpimistä...... (en jaksa laulaa psalmianikaan enää, koska siitä ei ole mitään hyötyä)
En tiedä, minne itken, mutta Jumala ei osoita mulle paikkaa
178
1193
Vastaukset
- Anonyymi
> En tiedä, minne itken, mutta Jumala ei osoita mulle paikkaa
En ole hammaslääkäri, mutta minkälaisen paikan haluaisit?
Suosittelen, että luet Raamatun ihan aluksi. Sen jälkeen mietit, mikä on oleellista ja miten voisit auttaa muita.- Anonyymi
Älä vaan koske vanhaan testamenttiin kyllä uusi riittää hulluksi tulee jotka juutalaisuuteen kääntyy . Hyi.
Anonyymi kirjoitti:
Älä vaan koske vanhaan testamenttiin kyllä uusi riittää hulluksi tulee jotka juutalaisuuteen kääntyy . Hyi.
Kerro tämä asia lestadiolaisille, niin asiat heillekin selviää.
Suomessa on paska terveydenhuolto, tiedän kyllä.
Onko sulla yhtään ystävää? Jos ei, niin ehkä voit löytää jonkun joka ymmärtää sua jostain vertaistukiryhmästä.- Anonyymi
Ystäviä on ollut, mutta kyllä ne on pitkälti karisseet pois. Yhtään ei helpottanut koronasulut yms. Hoitopolkuni katkeaa aina ennen, ku se ehtii lähteä käyntiinkään. Korona-aikana ei saanut aikoja ja yksi juuri alkanut kuntoutuskin katkesi kahden vuoden sulkuun. Uudelle kuntoutusjaksolle en saa enää rahoittajaa. Tilanne on nyt paljon kurjempi, kuin kaksi vuotta takaperin. Vertaistukiryhmiin en pääse, koska multa puuttuu viralliset diagnoosit ja kukaan ei ota ongelmia hoidettavakseen. Olen vain epämääräinen tapaus, joka on helppo sivuuttaa…..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystäviä on ollut, mutta kyllä ne on pitkälti karisseet pois. Yhtään ei helpottanut koronasulut yms. Hoitopolkuni katkeaa aina ennen, ku se ehtii lähteä käyntiinkään. Korona-aikana ei saanut aikoja ja yksi juuri alkanut kuntoutuskin katkesi kahden vuoden sulkuun. Uudelle kuntoutusjaksolle en saa enää rahoittajaa. Tilanne on nyt paljon kurjempi, kuin kaksi vuotta takaperin. Vertaistukiryhmiin en pääse, koska multa puuttuu viralliset diagnoosit ja kukaan ei ota ongelmia hoidettavakseen. Olen vain epämääräinen tapaus, joka on helppo sivuuttaa…..
Kuules nyt, nämä psyykenlääkkeet kyllä pitkällä aikavälillä pahentavat tilannetta. Tästä on tietoa eri paikoissa. Täytyy löytyä joku muu keino.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta muitakin tukiryhmiä on ilmeisesti olemassa, jossa ihmiset keskustelevat. Ja onhan tämä sivustokin eräänlainen tukiryhmä. Ja se, että se on anonyyminen, on ainoastaan hyvää mielestäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystäviä on ollut, mutta kyllä ne on pitkälti karisseet pois.
Niin minullakin. Mutta nyt viihdynkin parhaiten yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuules nyt, nämä psyykenlääkkeet kyllä pitkällä aikavälillä pahentavat tilannetta. Tästä on tietoa eri paikoissa. Täytyy löytyä joku muu keino.
En ole enää ottanutkaan niitä psyykenlääkkeitä, joita arvauskeskuslääkärit järkiään määräävät. Minulla olisi reseptejä jos minkäkilaisiin huumelääkkeisiin, mutta apteekkiin ne saavat jäädä. Aiemmin olen mennyt ssri-lääkkeillä, joista niistäkään en ole saanut mitään apua. Mitä hyövää syödä nappeja, jos ei saa siihen tueksi mitään muuta apua. Turhaa rahan kulua. Toisekseen olen havainnut lääkkeissä lähinnä vain haittavaikutuksia. Lääkäreitä ei kiinnosta pätkääkään, sopiiko lääkkeet. Seuranta on suoraan sanottuna olematonta!
Diapamia ja muutamia muita rauhoittavia kokeilin jonkin aikaa, mutta koska niitäkään ei sen kummemmin seurattu, lopetin nekin. Ja tämä tapahtui vuonna 2016. Viimeisimmät lääkekokeiluni ovat vuodelta 2018, jonka jälkeen päätin, että enää en ota mitää, ellen saa tueksi myös jotain hoitoa/terapiaa… pitkä kokemus vuodesta 2006 on osoittanut sen, ettei pelkät lääkkeet auta yhtää mitään. Ja huumelääkeisiin en aio koskea! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole enää ottanutkaan niitä psyykenlääkkeitä, joita arvauskeskuslääkärit järkiään määräävät. Minulla olisi reseptejä jos minkäkilaisiin huumelääkkeisiin, mutta apteekkiin ne saavat jäädä. Aiemmin olen mennyt ssri-lääkkeillä, joista niistäkään en ole saanut mitään apua. Mitä hyövää syödä nappeja, jos ei saa siihen tueksi mitään muuta apua. Turhaa rahan kulua. Toisekseen olen havainnut lääkkeissä lähinnä vain haittavaikutuksia. Lääkäreitä ei kiinnosta pätkääkään, sopiiko lääkkeet. Seuranta on suoraan sanottuna olematonta!
Diapamia ja muutamia muita rauhoittavia kokeilin jonkin aikaa, mutta koska niitäkään ei sen kummemmin seurattu, lopetin nekin. Ja tämä tapahtui vuonna 2016. Viimeisimmät lääkekokeiluni ovat vuodelta 2018, jonka jälkeen päätin, että enää en ota mitää, ellen saa tueksi myös jotain hoitoa/terapiaa… pitkä kokemus vuodesta 2006 on osoittanut sen, ettei pelkät lääkkeet auta yhtää mitään. Ja huumelääkeisiin en aio koskea!Terapeutti tekee kaavan mukaan kaikille samaan älä hyvä ihminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pistäpä yksikin linkki tähän
millaista tutkimustulosta sinulla on esittää siitä,
että psyykenlääkkeet pahentavat tilannetta,
millaista/millaisia tilannetta/tilanteita?
mitkä psyykenlääkkeet?
mitä joitakin muita keinoja suosittelet? (täysin naurettavaa)
ja pistäpä nimesikin yhteystietosi tähän, kun
uskallat tuollaista kirjoittaa ja selvästikään et edes tiedä mitä ja mistä kirjoitat,
oikein naurattaa tuo "tästä on tietoa ERI paikoissa" - niin tyypillistä maallikon tekstiä, että oikein oksettaa, on vastuutonta kirjoitella tänne tuollaisia paskakommentteja täysin tietämättömän/oppimattoman maalaistolliskon
sinulta saa varmaan tietoa noista mainitsemistasi muista keinoista, joten yhteystietojasi siis kovasti kaivataan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas reppana, Sinä olet Jeesukselle yhtä rakas, kuin kadehtimasi ihmisetkin. Myös hiljainen elämä on arvokas. Olen neliraaja halvautunut, kotona pärjääväksi kuntoutunut. Kirkon kynnys on liian korkea minulle. Olen ottanutTV7:n kirkokseni. Katselen sitä netistä. Minulla ei ole ketään kaveria. Kyselin aikoinani Jumalalta, mitä voisin tehdä, jotta voisin edesauttaa Hänen tahtoaan. Hän kiitti minua TV7:n profeetan kautta sanoen, että Hän on siirtämässä minua varustajan virasta lohduttajan virkaan. Olen avustanut kauan TV7:n tehtävää. Tämä profeetta yksilöi minut ilmoittamalla, että tänä aamuna paidastani puuttui nappi, muistin heti, että näin oli tapahtunut. Toinen profeetta ilmoitti etunimeni ja opettaen rohkaisi minua. Olin aamulla epäillyt Jeesuksen rakkautta minua kohtaan. Lopuksi hän sanoi nimeni ja, että olen rakas Jeesukselle älä epäile. Näitä on tipahdellut minulle aika usein. Ala sinäkin kaikesta huolimatta ylistää ja kiittää Taivaan isääsi, syntiesi sovittajaa Jeesusta ja Pyhää Henkeä. Vaikka et osaisikaan, niin Hän ottaa iloiten ylistyksesi vastaan. Ylistä kammiossasi riemuiten Hänen valtasuuruuttaan , voimaansa ja ylivertaista viisauttaan. Tyydy ehdoitta Hänen tahtoonsa, olipa se mikä tahansa. Ota Jeesus Herraksesi ja sytiesi sovittajaksi, niin siirryt siinä paikassa Jumalan ikuiseen valtakuntaan ja pelastuksesi on varma. Pysy Hänen laumassaan, niin voit elää loppu elämäsi rohkeasti ja riemullisesti Jumalan lapsena. Kun fyysinren ruumiisi kuolee siirryt Jeesuksen kotiin ja Hän pyyhkii kaikki kyyneleesi.
- Anonyymi
Tämän palstan aloittajalle, kaikella kunnioituksella. Todellisuudessa jokainen ihminen on yksin. Vaikka ympärilläsi olisi paljon ihmisiä. Jopa väkijoukossa voi olla yksin. Kaikki ovat yksin, mutta he eivät ymmärrä sitä. Sinussa ei ole mitään vikaa. Olet normaali ihminen. Ja mitä tarkoittaa sana "normaali"? Ehkä juuri sinä olet normaali ja muut "menestyjät" ovat epänormaaleja. Kaikkea hyvää sinulle. Olet hyvä, herkkä ja normaali ihminen, jossa ei ole mitään vikaa. Ja miksi sinun edes pitäisi kuulua joukkoon. Ehkä on parempi olla yksin. Lue kirjoja, kuuntele musiikkia jne. Olet hyvä ja normaali ihminen.
- Anonyymi
" ...että jos ite katkaisen leikin tähän..."
Et saa ajatella noin, hyvä ystäväni. Monien muidenkin ihmisten elämä ei ole hyvää. Monet ihmiset kärsivät, ovat masentuneita. Et ole yksin. Sinunlaisiasi herkkiä ihmisiä on niin paljon. Yritä ottaa päivä kerrallaan. Myös muissa maissa kärsitään. Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Mielestäni olet herkkä ja hyvä. Yritä sinnitellä. Päivä kerrallaan. Viikko toisensa jälkeen jne. - Anonyymi
Rakas ystäväni. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei ymmärrä mua."
Ei minuakaan. Mutta yritän sinua ymmärtää. Olet herkkä ihminen ja se on nykyään kovin harvinaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan ei ymmärrä mua."
Ei minuakaan. Mutta yritän sinua ymmärtää. Olet herkkä ihminen ja se on nykyään kovin harvinaista."koska mulla ei ole taitoja eikä edellytyksiä mihinkään".
Sinulla on sellaisia taitoja, joita taas muilla ihmisillä ei ole, esimerkiksi kyky tunta syvempiä asioita kuin muut. Olet kovin tärkeä ja herkkä ihminen. Olet tarpeellinen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska mulla ei ole taitoja eikä edellytyksiä mihinkään".
Sinulla on sellaisia taitoja, joita taas muilla ihmisillä ei ole, esimerkiksi kyky tunta syvempiä asioita kuin muut. Olet kovin tärkeä ja herkkä ihminen. Olet tarpeellinen ihminen.Olen etsinyt paikkaani jo aivan liian kauan.
Niin me monet muutkin olemme tehneet, mutta emme ole sitä löytäneet. Mutta jatketaan siitä huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen etsinyt paikkaani jo aivan liian kauan.
Niin me monet muutkin olemme tehneet, mutta emme ole sitä löytäneet. Mutta jatketaan siitä huolimatta.Olen vain niin hukassa, kuin olla ja voi.
Minäkin olen ollut monta vuotta eksyksissä. Koeta jaksaa. Ja usein olen vieläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vain niin hukassa, kuin olla ja voi.
Minäkin olen ollut monta vuotta eksyksissä. Koeta jaksaa. Ja usein olen vieläkin.Rukoukset eivät ole tuottaneet tulosta.
Rukousvastaukset voivat tulla joskus useiden vuosien kuluttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoukset eivät ole tuottaneet tulosta.
Rukousvastaukset voivat tulla joskus useiden vuosien kuluttua."Tännekin on tullut itkettyä, vaikka tiedän sen olevan turhaa" .
Olen myös itkenyt paljon elämässäni. Olet hyvä ihminen. Herkkien ihmisten on hyvin vaikea elää. Muut eivät ymmärrä meitä, koska he eivät kykene suuriin tunteisiin. Sinussa on kuitenkin jotain sellaista, mitä muut eivät ymmärrä ja mihin muut ihmiset eivät kykene. Kyky tuntea, tunteet jne. Kaikki tämä osoittaa, että olet aito ja hyvä ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tännekin on tullut itkettyä, vaikka tiedän sen olevan turhaa" .
Olen myös itkenyt paljon elämässäni. Olet hyvä ihminen. Herkkien ihmisten on hyvin vaikea elää. Muut eivät ymmärrä meitä, koska he eivät kykene suuriin tunteisiin. Sinussa on kuitenkin jotain sellaista, mitä muut eivät ymmärrä ja mihin muut ihmiset eivät kykene. Kyky tuntea, tunteet jne. Kaikki tämä osoittaa, että olet aito ja hyvä ihminen."Kun emme täällä pärjää, niin miksi meitä ei oteta pois".
Me muut emme myös pärjää. Ja mitä edes tarkoittaa "pärjää". Se, että joku "pärjäät" yhdessä tai toisessa paikassa, ei tee hänestä vielä hyvää ihmistä. Kyllä sinäkin jossakin pärjäät, et vain tiedä vielä missä? Olet varmasti vielä nuori, ja oman tien löytäminen on aina vaikeaa, jopa "tavallisille" nuorille. Olet normaali ihminen, ja olet myös hyvin tarpeellinen ihminen. Jossain on paikka myös sinulle. Mutta ehkä sinun paikkasi ei ole väkijoukossa tai ”pärjäävien” ihmisten keskellä. Voit jatkaa myös yksin kotona kirjojesi kanssa. Yritä nyt rauhoittua. Kyllä tilanteesi pikku-hiljaa paranee. Siihen menee vaan aikaa. Voi mennä kuukausia, vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun emme täällä pärjää, niin miksi meitä ei oteta pois".
Me muut emme myös pärjää. Ja mitä edes tarkoittaa "pärjää". Se, että joku "pärjäät" yhdessä tai toisessa paikassa, ei tee hänestä vielä hyvää ihmistä. Kyllä sinäkin jossakin pärjäät, et vain tiedä vielä missä? Olet varmasti vielä nuori, ja oman tien löytäminen on aina vaikeaa, jopa "tavallisille" nuorille. Olet normaali ihminen, ja olet myös hyvin tarpeellinen ihminen. Jossain on paikka myös sinulle. Mutta ehkä sinun paikkasi ei ole väkijoukossa tai ”pärjäävien” ihmisten keskellä. Voit jatkaa myös yksin kotona kirjojesi kanssa. Yritä nyt rauhoittua. Kyllä tilanteesi pikku-hiljaa paranee. Siihen menee vaan aikaa. Voi mennä kuukausia, vuosia.Olen vain niin hukassa.
Muutkin ovat. Et ole yksin. Meitä on paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vain niin hukassa.
Muutkin ovat. Et ole yksin. Meitä on paljon.Rakas ystäväni, et ole yksin.
- Anonyymi
Pointtini onkin se, että miten pärjää. Jos eläminen ei olisi yhtä rämpimistä ja hengissä pysymistä, niin eihän sinänsä yksinäisyydessä mitään vikaa olisi. Koska olen syrjäytynyt kaikesta ja olen hyvin köyhä, rajaa se aika paljon mahdollisuuksia pois. Olen köyhä, koska omat kyvyt eivät riitä täältä suosta nousemiseen omin avuin. Tarvisisin siihen tukea. Olen lievästi sanottuna erittäin ahdistunut ja masentunut. Kaiken lisäksi keskittymiskykyni on niin poissa, ettei tässä tilassa paljoa kirjoja kykene lukemaan. Tarkkaavuus kun seilaa ihan muualla. Musiikkikaan ei enää tuo lohtua… Aivoni ovat leikanneet kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska mulla ei ole taitoja eikä edellytyksiä mihinkään".
Sinulla on sellaisia taitoja, joita taas muilla ihmisillä ei ole, esimerkiksi kyky tunta syvempiä asioita kuin muut. Olet kovin tärkeä ja herkkä ihminen. Olet tarpeellinen ihminen.Mun kyvyistä ei ole paljoa hyötyä. Etenkään jostain tuntemisista, kun olen suossa ja syvällä siellä. Apua tarvisin, että pääsisin pois. En jaksa kertoa menetyksiä yms. mitä tässä lähiaikoinakin olen joutunut kokemaan joista osa täysin mun syytä. Tai mun toimimattoman pään. Tällä hetkelläkin on meneillään yksi vakava kriisi. Tuntuu, että elämä on vain kriisistä kriisiin suopaamista. Mitä mieltä tällaisessa elämässä on?
Olen satavarma, että mulla on jotain neurologisia ongelmia ja vakavia sellaisia. Ja moni hoitajakin aikojen saatossa on vinkannut siihen suuntaan, mutta tutkimuksiin en pääse.
En edelleenkään, vaikka vuodet ovat kierineet ja samoissa (tai paljon pahemmissa) ongelmissa rämmin edelleen. Oon kyllä yks urpo, ku en uskalla hoitaa itteä pois tästä ajasta :( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen etsinyt paikkaani jo aivan liian kauan.
Niin me monet muutkin olemme tehneet, mutta emme ole sitä löytäneet. Mutta jatketaan siitä huolimatta.Tilanteeseeni voisin olla tyytyväinen, jos ei tarvisi stressata koko ajan siitä, pysyykö katto pään päällä ja saanko ruokaa. Leipäjonoissa käyminen on lisäksi nöyryyttävää. Nyt jaettava ruoka on vieläpä yksipuolistunut ja vähentynyt huomattavasti ja samaan aikaan jonottajia on tullut koko ajan enemmän. Ja ruoka kaupassa sen kuin kallistuu…. Kyllä tässä alkaa tulla jo rajat vastaan :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoukset eivät ole tuottaneet tulosta.
Rukousvastaukset voivat tulla joskus useiden vuosien kuluttua.On siinä hidassytytteinen Jumala, kun ei ole vastannut rukouksiin edes 20-vuoden aikana. Välillä on kylläkin näytetty pieniä valonpilkahduksia, mutta aina lopulta matto on vedetty alta. Mulla on välillä ollut jopa oma auto. Ne ovat aina lopulta hajonneet, kun ei ole ollut vara niitä huollattaa. Mun elämänhallinnantaidotkin ovat ihan retuperällä. Miksi Jumala tällaisia paskoja ihmisiä edes luo tänne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä hidassytytteinen Jumala, kun ei ole vastannut rukouksiin edes 20-vuoden aikana. Välillä on kylläkin näytetty pieniä valonpilkahduksia, mutta aina lopulta matto on vedetty alta. Mulla on välillä ollut jopa oma auto. Ne ovat aina lopulta hajonneet, kun ei ole ollut vara niitä huollattaa. Mun elämänhallinnantaidotkin ovat ihan retuperällä. Miksi Jumala tällaisia paskoja ihmisiä edes luo tänne?
Rakas ja surullinen ystäväni, vastaus tähän kysymykseen on paljon monimutkaisempi.
Olen myös etsinyt kaikenlaista tietoa ja etsinyt internetin syvyyksistä joitakin minua kiinnostavia sivustoja. Kerron sinulle näiden sivustojen linkit. Ainakin minulle ne ovat osoittautuneet hyödyllisiksi. Yritä tutustua heihin pikkuhiljaa, jos haluat. Koska niiden tekstiä on vaikea ymmärtää. Ja koska tämä on keskustelufoorumi, niin täällä esiintyy tietysti nimittelyä ja riitoja. En tiedä, mutta ainakin minä sain vastauksia. Olen etsinyt vastauksia lähes kaikkeen melkein koko aikuisikäni, siis useita kymmeniä vuosia ja vasta nyt olen vähitellen saanut tietoa, jota juuri minua kiinnostaa. Olen tutkinut myös kristilliset verkkosivustot perusteellisesti. Mutta ainakin minulle tämä sivusto on paras. Mielestäni jokainen on erilainen. Onnea sinulle, surullinen ystäväni.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17315637/jalleensyntyminen--samsara--sielu--elamasta-elamaan--kuolemasta-kuolemaan- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kyvyistä ei ole paljoa hyötyä. Etenkään jostain tuntemisista, kun olen suossa ja syvällä siellä. Apua tarvisin, että pääsisin pois. En jaksa kertoa menetyksiä yms. mitä tässä lähiaikoinakin olen joutunut kokemaan joista osa täysin mun syytä. Tai mun toimimattoman pään. Tällä hetkelläkin on meneillään yksi vakava kriisi. Tuntuu, että elämä on vain kriisistä kriisiin suopaamista. Mitä mieltä tällaisessa elämässä on?
Olen satavarma, että mulla on jotain neurologisia ongelmia ja vakavia sellaisia. Ja moni hoitajakin aikojen saatossa on vinkannut siihen suuntaan, mutta tutkimuksiin en pääse.
En edelleenkään, vaikka vuodet ovat kierineet ja samoissa (tai paljon pahemmissa) ongelmissa rämmin edelleen. Oon kyllä yks urpo, ku en uskalla hoitaa itteä pois tästä ajasta :(Ja moni hoitajakin aikojen saatossa on vinkannut siihen suuntaan, mutta tutkimuksiin en pääse.
Jokainen nyt voi vinkata, mitä haluaa. Älä tästä välitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kyvyistä ei ole paljoa hyötyä. Etenkään jostain tuntemisista, kun olen suossa ja syvällä siellä. Apua tarvisin, että pääsisin pois. En jaksa kertoa menetyksiä yms. mitä tässä lähiaikoinakin olen joutunut kokemaan joista osa täysin mun syytä. Tai mun toimimattoman pään. Tällä hetkelläkin on meneillään yksi vakava kriisi. Tuntuu, että elämä on vain kriisistä kriisiin suopaamista. Mitä mieltä tällaisessa elämässä on?
En edelleenkään, vaikka vuodet ovat kierineet ja samoissa (tai paljon pahemmissa) ongelmissa rämmin edelleen. Oon kyllä yks urpo, ku en uskalla hoitaa itteä pois tästä ajasta :(Ei sinussa mitään vikaa ole. Yritä nyt jotenkin vaan jaksaa.
- Anonyymi
Onko LESTAT seurustellut taas SAATANAN KANSSA laittanut sinut saatanalle . Ne on petoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me toivotaan että katsot Jeesukseen etkä lestoihin . Pääset vapaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointtini onkin se, että miten pärjää. Jos eläminen ei olisi yhtä rämpimistä ja hengissä pysymistä, niin eihän sinänsä yksinäisyydessä mitään vikaa olisi. Koska olen syrjäytynyt kaikesta ja olen hyvin köyhä, rajaa se aika paljon mahdollisuuksia pois. Olen köyhä, koska omat kyvyt eivät riitä täältä suosta nousemiseen omin avuin. Tarvisisin siihen tukea. Olen lievästi sanottuna erittäin ahdistunut ja masentunut. Kaiken lisäksi keskittymiskykyni on niin poissa, ettei tässä tilassa paljoa kirjoja kykene lukemaan. Tarkkaavuus kun seilaa ihan muualla. Musiikkikaan ei enää tuo lohtua… Aivoni ovat leikanneet kiinni.
Onko sun pakko ajatella kokoajan sitä millainen olet ???. Mene ulos ja katsele millaisia muut on ja luonto etsi kukkia ja hengitä. Hieno taivas aurinko .
- Anonyymi
Kirjoittaako tää tyyppi itselleen? :D
- Anonyymi
Miksi vastaukseni on poistettu?
Vastasin sulle, että tiedän, että tänne itkeminen on turhaa. Vielä turhempaa ja suorastaan typerää on vastailla omiin kysymyksiin. Sellainenhan olisi jo jakomielisyyttä, tai täysin turhaa ajanhukkaa! Kuka sellaisesta hyötyy? En ainakaan minä!
- Anonyymi
Olen itse samanlainen vuosia suossa rämpinyt.
Toistuvasti Jumalan tuo raamatusta eteeni lauseen "antaessaan saa" ja "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin myös kaikki muu teille annetaan".
Osa uskovista on myös sen luonteisia, että jos liian hyvät asiat olisivat, he unohtaisivat Jumalan aika pian, eivät noteeraisi häntä enää ja kääntyis hänen puoleensa. Sellaista Jumala ei päästä tapahtumaan, sillä hän tahtoo olla ensimmäinen sydämessämme.- Anonyymi
Se, että elämme kristillisessä maassa, ei tarkoita, että kristinusko on juuri oikea uskonto, joka auttaa sinun tapauksessa.
- Anonyymi
"Osa uskovista on myös sen luonteisia, että jos liian hyvät asiat olisivat, he unohtaisivat Jumalan aika pian".
Tämä on hyvin sanottu, mutta se koskee myös muita uskontoja, ei vain kristinuskoa. Hyvin rikkaista tulee usein (ei aina, mutta melkein aina) tyhjänpäiväisiä ja omahyväisiä. Tämä on heidän matkansa alku alaspäin, siis hengellisessä mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Osa uskovista on myös sen luonteisia, että jos liian hyvät asiat olisivat, he unohtaisivat Jumalan aika pian".
Tämä on hyvin sanottu, mutta se koskee myös muita uskontoja, ei vain kristinuskoa. Hyvin rikkaista tulee usein (ei aina, mutta melkein aina) tyhjänpäiväisiä ja omahyväisiä. Tämä on heidän matkansa alku alaspäin, siis hengellisessä mielessä.Mutta ihmisille, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa. Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin - turvautua kaikessa ainoastaan Jumalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihmisille, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa. Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin - turvautua kaikessa ainoastaan Jumalaan.
"Mutta ihmisille, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa.".
Olet täysin oikeassa tässä asiassa. Niin oudolta kuin se saattaakin kuulostaa, vaikeassa elämäntilanteessa olevat ihmiset ovat joissakin suhteissa paremmassa asemassa. Siis hengellisessä mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihmisille, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa. Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin - turvautua kaikessa ainoastaan Jumalaan.
turvautua kaikessa
Täältä he aloittavat matkansa ylöspäin, jos he eivät katkeroidu ja eksy väärille teille. Jos he luottavat ainoastaan Jumalaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukouksiin on vastattu myös muissa uskonnoissa kuin kristinuskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin"
Kyse on siitä, että antautuu kokonaan Jumalalle eikä enää luota edes omiin voimiinsa. Vain jos ihminen antautuu täysin, hän voi saada vastauksen rukoukseen nopeammin. Mutta tällöinkin se voi usein tulla vasta paljon myöhemmin. Kun toivoa ei enää ole, apu on lähimpänä siellä, missä tarve on suurin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jopa kirjoitettu uskovasta ihmisestä, joka pyytää Jumalalta vastoinkäymisiä, vaikeuksia elämään. Koska hänen mielestään vain vastoinkäymiset tuovat ihmiset lähemmäs päämäärää - Jumalaa. Ihminen ei siis enää luota omiin voimiinsa. Jos luotat yhä omiin voimiisi, antautuminen ei ole täydellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jopa kirjoitettu uskovasta ihmisestä, joka pyytää Jumalalta vastoinkäymisiä, vaikeuksia elämään. Koska hänen mielestään vain vastoinkäymiset tuovat ihmiset lähemmäs päämäärää - Jumalaa. Ihminen ei siis enää luota omiin voimiinsa. Jos luotat yhä omiin voimiisi, antautuminen ei ole täydellistä.
Virtuaalinen maailma ja aito todellisuus
(12. joulukuuta 2004)
Tässä aineellisessa maailmassa yritämme luoda eräänlaisen virtuaalisen tilan itsellemme, jossa saamme koulutusta, työtä, luomme perheen.
...
Elämä tässä maailmassa, kuten tietokonepeli, tarjoaa ulospääsyn, ja tämä on suuri onni. On välttämätöntä ymmärtää, että mikään maallinen kokemus, virtuaalinen kokemus, ei ole tarpeellinen todellisessa maailmassa. Tämä elämä, tämä peli luotiin sen takia, että sielu voisi tyydyttää kaikki toiveensa, toteuttaa tulevaisuudennäkymiä erillään Jumalasta. On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietoisuutemme samaistuu täysin kehoomme ja koko maailmaan. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: ”Pölyä kuljettava tuuli on pohjimmiltaan puhdas, toisin sanoen tuulessa ei ole koskaan vikaa. Tuuli vain nostaa pölypilviä, joten näyttää siltä, että tuuli on hyvin likaista. Itse asiassa tuuli ei ole koskaan likainen”. Samaa voidaan sanoa sielusta ja tietoisuudesta. Sielun puhdas tietoisuus nostaa pölypilviä, joita kutsutaan materiaksi. Aineesta tulee keho, äly ja kaikki muu. Näin ollen fyysinen keho samaistuu ”tuuleen”, mutta se on ”pölyä”, eikä sillä ole mitään tekemistä ”tuulen” kanssa. Tuuli nosti pölyn, mutta jonkin ajan kuluttua pöly laskeutui ja tuuli jatkoi matkaansa. Sitten tuuli nostaa seuraavan pölykerroksen ja niin edelleen loputtomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin usein tunnemme itsemme uupuneiksi ja musertuneiksi. Miksi? Koska sielua ei peitä pelkästään ainekerros, emme ole vain fyysisen kehon vankilassa, suuremmassa määrin olemme tietoisuutemme vankilassa. Ihmisillä oli erilaisia ajatuksia siitä, miten luoda täydellinen vankila, josta on mahdotonta paeta. Mutta kun puhumme korkeammasta tietoisuudesta, korkeammasta todellisuudesta, niin tämä maailma on luotu siten, että emme ole vain aineen, materian vankilassa, vaan meillä on erillinen selli ja kaikki mitä tarvitsemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ju on läsnä tämän maailman jokaisessa atomissa, jokaisessa sydämessä. Jumalallinen maailma, korkein todellisuus — voimme olla siellä vain, jos kohdistamme huomiomme Häneen. Miksi? Aivan kuten on luonnollista, että solmimme suhteita muiden olentojen kanssa, niin Jumalallakin on samanlainen ominaisuus. Hänelle on ominaista solmia suhteita muihin eläviin olentoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ju on läsnä tämän maailman jokaisessa atomissa, jokaisessa sydämessä. Jumalallinen maailma, korkein todellisuus — voimme olla siellä vain, jos kohdistamme huomiomme Häneen. Miksi? Aivan kuten on luonnollista, että solmimme suhteita muiden olentojen kanssa, niin Jumalallakin on samanlainen ominaisuus. Hänelle on ominaista solmia suhteita muihin eläviin olentoihin.
Jumala on läsnä tämän maailman jokaisessa atomissa, jokaisessa sydämessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on läsnä tämän maailman jokaisessa atomissa, jokaisessa sydämessä.
Jumala luo kaikkien kanssa suhdepelin
(12. joulukuuta 2004)
Esitämme kysymyksen: ”Miksi Jumala loi meidät?” Ja Hän loi meidät täysin erilaisiksi. Identtisiä ihmisiä ei ole. Jokainen elävä olento on ainutlaatuinen — tietyt kasvot, silmät, ajatukset, luonne. Jopa kaksoisveljet, jotka näyttävät usein samannäköisiltä — ovat erilaisia ihmisiä. Korkeimmassa merkityksessä olemassaolomme tarkoitus on luoda suhde Jumalaan. Jumala haluaa suhdetta jokaisen sielun kanssa. Se muistuttaa osallistumistamme virtuaalipeliin, jossa luomme oman kuvitteellisen maailmamme. Jumala myös luo Oman todellisen maailmansa ja leikkii siinä. Sekä sielulla että Jumalalla on yksi yhteinen ominaispiirre — halu leikkiä. Mutta kun Jumala luo Oman pelinsä, se on täydellistä ja tuo hyvää kaikille. Mutta kun me luomme oman pelimme, voimme ehdollistuneen tilamme vuoksi vain aiheuttaa kärsimystä muille eläville olennoille.
A. Maharaj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(12. joulukuuta 2004)
Esitämme kysymyksen: ”Miksi Jumala loi meidät?” Ja Hän loi meidät täysin erilaisiksi. Identtisiä ihmisiä ei ole. Jokainen elävä olento on ainutlaatuinen — tietyt kasvot, silmät, ajatukset, luonne. Jopa kaksoisveljet, jotka näyttävät usein samannäköisiltä — ovat erilaisia ihmisiä. Korkeimmassa merkityksessä olemassaolomme tarkoitus on luoda suhde Jumalaan. Jumala haluaa suhdetta jokaisen sielun kanssa. Se muistuttaa osallistumistamme virtuaalipeliin, jossa luomme oman kuvitteellisen maailmamme. Jumala myös luo Oman todellisen maailmansa ja leikkii siinä. Sekä sielulla että Jumalalla on yksi yhteinen ominaispiirre — halu leikkiä. Mutta kun Jumala luo Oman pelinsä, se on täydellistä ja tuo hyvää kaikille. Mutta kun me luomme oman pelimme, voimme ehdollistuneen tilamme vuoksi vain aiheuttaa kärsimystä muille eläville olennoille.
A. MaharajShrila Bhaktivinod Thakur
Durlabha mānava-janma
durlabha mānava-janma labhiyā saṁsāre
kṛṣṇa nā bhajinu duḥka kohibo kāhāre? [1]
(1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?
‘saṁsār’ ‘saṁsār’, kori miche gelo kāl
lābha nā koilo kichu, ghaṭilo jañjāl [2]
(2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.
kisera saṁsār ei chāyābāji prāy
ihāte mamatā kori bṛthā dina jāy [3]
(3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.
e deho patana ho’le ki robe āmār?
keho sukha nāhi dibe putra paribār [4]
(4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.
garddabher mata āmi kori pariśram
kāra lāgi’ eto kori, nā ghuchilo bhram [5]
(5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!
dina jāy michā kāje, niśā nidrā-baśe
nāhi bhāvi maraṇa nikaṭe āche bose [6]
(6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.
bhālo manda khāi, heri, pari, chintā-hīna
nāhi bhāvi, e deho chāḍibo kon dina [7]
(7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.
deho-geho-kalatrādi-chintā abirata
jāgiche hṛdoye mor buddhi kori hoto [8]
(8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.
hāy, hāy! nāhi bhāvi — anitya e saba
jīvana bigote kothā rohibe vaibhava? [9]
(9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?
śmaśāne śorīra mama poḍiyā rohibe
bihaṅga-pataṅga tāy bihāra koribe [10]
(10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!
kukkur sṛgāl sob ānandita ho’ye
mahotsava koribe āmār deho lo’ye [11]
(11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.
je deher ei gati, tāra anugata
saṁsār-vaibhava āro bondhu-jon jata [12]
(12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(12. joulukuuta 2004)
A. MaharajYhdessä linga-dehojensa kanssa langenneet sielut vaeltavat, vaihtavat kehoja, tekevät karmaa ja vikarmaa... Niinpä langenneiden sielujen ahdinko on äärimmäisen valitettava.
Täällä he nauttivat ja kärsivät, tappavat, verilöylyttävät ja pysyvät tässä asemassa, joskus iloiten kuin ruhtinaat ja joskus itkien kuin marttyyrit. MAAILMA ON SIIS VANKILA ... eikä suinkaan paikka, jossa voi nauttia, kuten jotkut väittävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdessä linga-dehojensa kanssa langenneet sielut vaeltavat, vaihtavat kehoja, tekevät karmaa ja vikarmaa... Niinpä langenneiden sielujen ahdinko on äärimmäisen valitettava.
Täällä he nauttivat ja kärsivät, tappavat, verilöylyttävät ja pysyvät tässä asemassa, joskus iloiten kuin ruhtinaat ja joskus itkien kuin marttyyrit. MAAILMA ON SIIS VANKILA ... eikä suinkaan paikka, jossa voi nauttia, kuten jotkut väittävät.Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur
Bhāgavatan elävä olemus
Katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta Dinajpurissa, Länsi-Bengalissa
Kehitys on mahdollista vain vapauden puitteissa. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi olla hyvin varovainen tämän korvaamattoman ja kauniin Jumalan lahjan kanssa.
Vaishnavojen kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja reformaattoreita kohtaan - menneitä ja tulevia - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajatukset ylittävät tavanomaiset puitteet, sillä itse vaisnavojen opetus on seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan.
"Bhagavata” julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö tuhota mitään dogmeja. Vaishnava kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään Jumalallisen Totuuden kipinää. Jättäkää kaikki ennakkoluulot taaksenne ja katsokaa, kuinka universaalia Vaisnavojen opetukset ovat. Sitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka liikkuu kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten “Bhagavata” lupaa, palkitaan Kaikkivaltiaan Isän, kaiken maan päällä ja taivaassa olevan Luojan, Varjelijan ja Tuhoajan, jumalallisella lahjalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur
Bhāgavatan elävä olemus
Katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta Dinajpurissa, Länsi-Bengalissa
Kehitys on mahdollista vain vapauden puitteissa. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi olla hyvin varovainen tämän korvaamattoman ja kauniin Jumalan lahjan kanssa.
Vaishnavojen kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja reformaattoreita kohtaan - menneitä ja tulevia - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajatukset ylittävät tavanomaiset puitteet, sillä itse vaisnavojen opetus on seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan.
"Bhagavata” julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö tuhota mitään dogmeja. Vaishnava kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään Jumalallisen Totuuden kipinää. Jättäkää kaikki ennakkoluulot taaksenne ja katsokaa, kuinka universaalia Vaisnavojen opetukset ovat. Sitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka liikkuu kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten “Bhagavata” lupaa, palkitaan Kaikkivaltiaan Isän, kaiken maan päällä ja taivaassa olevan Luojan, Varjelijan ja Tuhoajan, jumalallisella lahjalla.Monet teorioihinsa hullaantuneet ajattelijat eivät ymmärrä kristillisen uskon korkeinta kauneutta. Kristuksen opetuksen ydin on siinä, että Isää täytyy rakastaa koko sydämestään, ja ennen kuin ajattelija on tämän äärettömän rakkauden filosofian kyllästämä, hänellä ei ole sitä jakamatonta uskoa, josta Vapahtaja puhui. Sama rakkaus auttaa todellista kristittyä näkemään totuuden Vedantan opetuksissa. Ajattelija on siis oltava hyvä, vastaanottavainen, rakastava ja puolueeton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että elämme kristillisessä maassa, ei tarkoita, että kristinusko on juuri oikea uskonto, joka auttaa sinun tapauksessa.
Jeesus on ainut joka auttaa iankaikkisesta näkökulmasta. Pelastusta ei ole hänen ulkopuolellaan.
Okkultistit ym. ovat eksyneet ihmisten ja henkivaltojen keksimiin käsityksiin ja uskomuksiin Jumalasta ja iankaikkisuudesta. Niissä ollaankin usein ihan avoimesti nimenomaan henkien, ei maailmankaikkeuden Luoja-Jumalan kanssa tekemisissä.
Raamatun Jumala on ihmisen kanssa ollut alkuajoista asti. Mutta synti erotti meidät Hänestä. Jeesus tuli, jotta voimme saada syntimme anteeksi ja palata takaisin Jumalan lapsiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet teorioihinsa hullaantuneet ajattelijat eivät ymmärrä kristillisen uskon korkeinta kauneutta. Kristuksen opetuksen ydin on siinä, että Isää täytyy rakastaa koko sydämestään, ja ennen kuin ajattelija on tämän äärettömän rakkauden filosofian kyllästämä, hänellä ei ole sitä jakamatonta uskoa, josta Vapahtaja puhui. Sama rakkaus auttaa todellista kristittyä näkemään totuuden Vedantan opetuksissa. Ajattelija on siis oltava hyvä, vastaanottavainen, rakastava ja puolueeton.
Voimme puhua niin paljon kuin haluamme jumalallisen hengen ja ihmissielun välisestä sukulaisuudesta ja siitä, että Absoluuttinen Totuus on kätketty syvälle luontoomme ja että siksi todellinen uskonto ei tarvitse selityksiä, mutta tämä on harhaa. Uskonnon perusasiat ja moraalinen perusta ovat todellakin lähellä meitä, ja ne löytävät nopeasti vastakaikua sielussamme, mutta jotta voimme tunkeutua uskon monimutkaisiin muotoihin, meidän on valloitettava tietyt korkeudet. Monimutkaisten totuuksien ymmärtäminen, vaikka ne olisivat kuinka lähellä luontoamme, on mahdotonta ilman perusteiden ymmärtämistä. Puhtain uskonto on se, joka antaa puhtaimman käsityksen Jumalasta. Siksi tietämätön mieli ei voi saavuttaa absoluuttista uskontoa - niin kauan kuin se pysyy tietämättömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimme puhua niin paljon kuin haluamme jumalallisen hengen ja ihmissielun välisestä sukulaisuudesta ja siitä, että Absoluuttinen Totuus on kätketty syvälle luontoomme ja että siksi todellinen uskonto ei tarvitse selityksiä, mutta tämä on harhaa. Uskonnon perusasiat ja moraalinen perusta ovat todellakin lähellä meitä, ja ne löytävät nopeasti vastakaikua sielussamme, mutta jotta voimme tunkeutua uskon monimutkaisiin muotoihin, meidän on valloitettava tietyt korkeudet. Monimutkaisten totuuksien ymmärtäminen, vaikka ne olisivat kuinka lähellä luontoamme, on mahdotonta ilman perusteiden ymmärtämistä. Puhtain uskonto on se, joka antaa puhtaimman käsityksen Jumalasta. Siksi tietämätön mieli ei voi saavuttaa absoluuttista uskontoa - niin kauan kuin se pysyy tietämättömänä.
Jumala paljastaa meille totuuden, kuten Hän paljasti sen Vyasalle, kun etsimme sitä vilpittömästi. Totuus on ikuinen ja ehtymätön. Ilmestys tulee sielulle, kun se sitä vilpittömästi haluaa. Menneiden aikakausien suurten ajattelijoiden sielut, jotka nyt asuvat henkisissä sfääreissä, tulevat usein etsijöiden avuksi ja avaavat uusia näköaloja etsinnälle. Näin Narada ja Brahma auttoivat Vyasaa.
Kirjoituksissa, toisin sanoen ajatuskokoelmissa, ei ole kaikkea sitä, mitä rajaton Isä halusi kertoa meille. Täydellisiä kirjoja ei ole olemassa. Jumalan ilmestys on Absoluuttinen Totuus, mutta se menettää koskemattoman puhtautensa, kun se havaitaan ja siirretään kädestä käteen. Srimad Bhagavatam (11.14.3) sanoo, että ylhäältä paljastettua totuutta tulisi pitää absoluuttisena ja hyväksyä ehdoitta. Mutta kun se on kulkenut useiden siirtoyhteyksien läpi, se joskus muuttuu tunnistamattomaksi. Tietoisuutemme värittämänä totuus muuttuu valheeksi. Ja jotta se ei menettäisi koskematonta puhtauttaan tässä maailmassa, se tulee yhä uudelleen ja uudelleen uusina ilmestyksinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hari he!
dāna, pratigraha, mitho gupta-kathā,
bhakṣaṇa bhojana-dāna
saṅgera lakṣaṇa—ei chhaya haya,
ihāte bhaktira prāṇa [1]
(1) Oi Jumala! Lahjojen antaminen ja vastaanottaminen, sisimpien tunteiden ja ajatusten jakaminen, näiden ajatusten kuunteleminen, ruoan antaminen ja sen vastaanottaminen lahjana — nämä ovat kuusi rakastavan yhteydenpidon muotoa.
tattva nā bujhiye, jñāne vā ajñāne
asate e saba kari’
bhakti hārāinu, saṁsārī ha-inu
sudūre rahile hari [2]
(2) Koska en ymmärtänyt tätä totuutta ja koska olin tietoisesti tai tiedostamatta tekemisissä kaikilla näillä tavoilla sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole antaumusta, menetin antaumukseni ja minusta tuli maallinen ihminen. Näin Jumala tuli hyvin kaukaiseksi minusta.
B. Thakur - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ainut joka auttaa iankaikkisesta näkökulmasta. Pelastusta ei ole hänen ulkopuolellaan.
Okkultistit ym. ovat eksyneet ihmisten ja henkivaltojen keksimiin käsityksiin ja uskomuksiin Jumalasta ja iankaikkisuudesta. Niissä ollaankin usein ihan avoimesti nimenomaan henkien, ei maailmankaikkeuden Luoja-Jumalan kanssa tekemisissä.
Raamatun Jumala on ihmisen kanssa ollut alkuajoista asti. Mutta synti erotti meidät Hänestä. Jeesus tuli, jotta voimme saada syntimme anteeksi ja palata takaisin Jumalan lapsiksi.Jokainen abrahamilainen uskonto ja abrahamilainen lahko väittää olevansa oikeassa ja väittää myös, että pelastus tapahtuu juuri niiden kautta. Kaikki muut joutuvat helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen abrahamilainen uskonto ja abrahamilainen lahko väittää olevansa oikeassa ja väittää myös, että pelastus tapahtuu juuri niiden kautta. Kaikki muut joutuvat helvettiin.
Onko tämä joku uskontopalsta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä joku uskontopalsta?
Palstan aloittaja. Saitko vastauksia? Mitä mieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maamme on täynnä surullisia ja ahdistuneita ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maamme on täynnä surullisia ja ahdistuneita ihmisiä.
Edes hieman, onko olosi edes hieman helpottunut, palstan aloittaja? Pitkä tie on kuitenkin vielä edesä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes hieman, onko olosi edes hieman helpottunut, palstan aloittaja? Pitkä tie on kuitenkin vielä edesä.
"Kun toivoa ei enää ole, apu on lähimpänä siellä, missä tarve on suurin".
Juuri sillä tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun toivoa ei enää ole, apu on lähimpänä siellä, missä tarve on suurin".
Juuri sillä tavalla.Myös kaikenlaisia ihmeitä tapahtuu myös eri uskonnoissa. Ei ainoastaan kristinuskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän vastauksia on tullut. En odota, että täältä edes saisi ammattilaisten vastauksia. Lähinnä psalmini on itkua, jonka vain puran sisältäni. Toki vastauksissa on ollut hyviäkin. Erityisesti ne lämmittävät, joissa osoitetaan myötätuntoa. Enempää en voi vaatiakaan. Toisekseen haluan ihmisten olevan tietoisia siitä, miten surkealla mallilla maassamme nämä terveyspalvelut ovat. Kaikki halukkaat kun eivät saa apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestoja pahempia on vain vaparit babtistit hellarit ja jehovat mormonit ja synagogat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
turvautua kaikessa
Täältä he aloittavat matkansa ylöspäin, jos he eivät katkeroidu ja eksy väärille teille. Jos he luottavat ainoastaan Jumalaan.Parempi olla nyt puhumatta jumalista kun katsoo ristiin naulittua .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin"
Kyse on siitä, että antautuu kokonaan Jumalalle eikä enää luota edes omiin voimiinsa. Vain jos ihminen antautuu täysin, hän voi saada vastauksen rukoukseen nopeammin. Mutta tällöinkin se voi usein tulla vasta paljon myöhemmin. Kun toivoa ei enää ole, apu on lähimpänä siellä, missä tarve on suurin.Antatumisjutut on sitten jehovia judeja kabbalaa ja muslimeja. Et voi kääntyillä joka suuntaan eri oppeihin vääriin opettajiin. Ristillä . ✝️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on hulluksi mennyt kun muslimien oppeja jehovaa myös jaellaan kristityille . Eksyttää heti jos omiin tekoihin ja lakiin menee . Gal.kirje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virtuaalinen maailma ja aito todellisuus
(12. joulukuuta 2004)
Tässä aineellisessa maailmassa yritämme luoda eräänlaisen virtuaalisen tilan itsellemme, jossa saamme koulutusta, työtä, luomme perheen.
...
Elämä tässä maailmassa, kuten tietokonepeli, tarjoaa ulospääsyn, ja tämä on suuri onni. On välttämätöntä ymmärtää, että mikään maallinen kokemus, virtuaalinen kokemus, ei ole tarpeellinen todellisessa maailmassa. Tämä elämä, tämä peli luotiin sen takia, että sielu voisi tyydyttää kaikki toiveensa, toteuttaa tulevaisuudennäkymiä erillään Jumalasta. On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme.Eksyttää teitä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietoisuutemme samaistuu täysin kehoomme ja koko maailmaan. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: ”Pölyä kuljettava tuuli on pohjimmiltaan puhdas, toisin sanoen tuulessa ei ole koskaan vikaa. Tuuli vain nostaa pölypilviä, joten näyttää siltä, että tuuli on hyvin likaista. Itse asiassa tuuli ei ole koskaan likainen”. Samaa voidaan sanoa sielusta ja tietoisuudesta. Sielun puhdas tietoisuus nostaa pölypilviä, joita kutsutaan materiaksi. Aineesta tulee keho, äly ja kaikki muu. Näin ollen fyysinen keho samaistuu ”tuuleen”, mutta se on ”pölyä”, eikä sillä ole mitään tekemistä ”tuulen” kanssa. Tuuli nosti pölyn, mutta jonkin ajan kuluttua pöly laskeutui ja tuuli jatkoi matkaansa. Sitten tuuli nostaa seuraavan pölykerroksen ja niin edelleen loputtomasti.
Mitä helvetin jengiä täällä on johtaa hindua !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukouksiin on vastattu myös muissa uskonnoissa kuin kristinuskossa.
>> Rukouksiin on vastattu myös muissa uskonnoissa kuin kristinuskossa. <<
Tottakai myös pahuuden henkivallat vastaavat omille palvelijoilleen. Olen itse entinen okkultisti, joten se on kyllä tiedossa, että vastauksia tulee. Mutta eivät ne totuuteen ja hyvään johdata ihmistä, vaan valheeseen ja kadotukseen. Saatan tekeytyy valkeuden enkeliksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös kaikenlaisia ihmeitä tapahtuu myös eri uskonnoissa. Ei ainoastaan kristinuskossa.
niinkuin esim. 11.9. WTCn tornit puhkaiseva lentokone
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kristinusko on ainoa oikea ja taivaaseen johtava uskonto koko maailmassa
Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden,
Jeesus vuodatti Pyhän Sovintoverensä ristillä meidän syntiemme tähden,
olemme saaneet iänkaikkisen elämän Taivaassa
kuolemamme jälkeen,
kun uskomme kaikki syntimme anteeksi Jeesuksen Pyhässä Nimessä ja Veressä,
kun uskomme, että Jeesus on ristintyöllään vapahtanut meidät kaikki syntiset
Oikeastaan ainoa neuvo on, - tee parannus, kuten Hoviherra ja Paavali.
Lopeta lahkoilu ja etsi Jeesus, Hän on parantajien Kuningas ja omistaan Hän sanookin, Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo
Kristityissä seurakunnissa on Ihmisiä, joilla on parantamisen armolahja, ja vain näin pääset pois sinussa riippuvassa sairauden pahasta Hengestä.
Pyydä illalla Jeesukselta armoa tähän asiaan, ehkä jo siinä on parantumisen alku.- Anonyymi
Hänhän kertoi, ettei hän saanut vastauksia rukouksiinsa: ”...kun ei ole vastannut rukouksiin edes 20-vuoden aikana”.
Joten pitäisikö nyt sitten kääntyä jonkin muun uskonnon kuin kristinuskon puoleen. Tämä on vaan sitä "vain meidän uskomme on se ainoa ja oikeaa" -malli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänhän kertoi, ettei hän saanut vastauksia rukouksiinsa: ”...kun ei ole vastannut rukouksiin edes 20-vuoden aikana”.
Joten pitäisikö nyt sitten kääntyä jonkin muun uskonnon kuin kristinuskon puoleen. Tämä on vaan sitä "vain meidän uskomme on se ainoa ja oikeaa" -malli.Sitä paitsi on vain yksi Jumala, vaikka eri uskonnot uskovat, että niillä kaikilla on joku toinen Jumala. Ei, ei ole. Jumalalla on vain erilaisia ilmentymiä, jotka vastaavat kunkin ihmisen hengellisen kehityksen tasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi on vain yksi Jumala, vaikka eri uskonnot uskovat, että niillä kaikilla on joku toinen Jumala. Ei, ei ole. Jumalalla on vain erilaisia ilmentymiä, jotka vastaavat kunkin ihmisen hengellisen kehityksen tasoa.
Joten yhtä Jumalaa voi lähestyä eri tavalla. Sitä paitsi, voiko ollenkaan lähestyä Jumalaa, joka lähettää jotkut ihmiset IKUISEEN KÄRSIMYKSEEN. Ei, ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten yhtä Jumalaa voi lähestyä eri tavalla. Sitä paitsi, voiko ollenkaan lähestyä Jumalaa, joka lähettää jotkut ihmiset IKUISEEN KÄRSIMYKSEEN. Ei, ei.
Ei kristinuskon Jumalaa.
1. Tim. 5:8 ”Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.”
Luuk. 14:26 ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” (1933/38-käännös) Tämä on tarkka käännös.
Vuoden 1992 käännös on sensuroinut tämänkin: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Tämä ei vastaa alkutekstiä eikä muunkielisiä käännöksiä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.
Jeesuksen opetuslapsi Johannes (1. J. kirje 3:15): ”Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.” Jeesuksen opetuslapsiksi kelpaavat siis vain murhaajat, jotka eivät pääse taivaaseen.
Insesti oli ennen siunattua
1. Moos. 17:15-16, 20:11-12, 22:17 — Jumala siunaa Abrahamin avioliiton sisarensa kanssa.
3. Moos. 20:17, 5. Moos. 27:20-23 — Jumala kieltää avioliitot veljien ja sisarusten välillä.
Jeesus: harjoita sijoitustoimintaa voiton tavoittelemiseksi
Matt. 25:27 Jeesus: ”Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.”
Luuk. 19:23 ”Miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?”
vs.
Psa. 15:5 ”Joka ei anna rahaansa korolle eikä ota lahjuksia viatonta vastaan. Joka näin tekee, hän ei ikinä horju.”
3. Moos. 25:36-37 ”Älä ota korkoa tai voittoa häneltä, vaan pelkää Jumalaasi ja anna veljesi elää luonasi. Älä anna hänelle rahaasi korolle äläkä ota elintarpeista voittoa.”
(Siis Vanha testamentti kieltää koron perimisen veljeltä ja muutenkin kehuu sijoittamista vältteleviä, Jeesus ei tykännyt pankkien sijoittamisesta synagogaan mutta kannattaa tuottoisia sijoituksia. Myös Koraani kieltää koron mutta ei käske sen perimiseen, joten islamilaisimmissa maissa korko toteutetaan kiertoteitse.)
Raamatun julmuuksia ja ristiriitoja
Jotkut kristityt väittävät, että nykyään vain Uusi testamentti pätee. Ehkä he tietävät paremmin kuin Jeesus. Monessa Uuden testamentin kohdassa Jeesus sanoo, että kaikki Vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti, toisissa päinvastaista. Lisäksi Jeesus itsekin määrää ikuista kidutusta ja kuolemaa niille, jotka eivät usko häneen, erittäin monessa kohdin.
Matt. 5:17 ”Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
Matt. 5:18 ”Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.”
Tosin Jeesus puhuu myös tälle ristiriitaisia lakia vähätellen ja rikkoo itse (Vanhan testamentin) lakia.
Lailla usein tarkoitetaan vain viittä Mooseksen kirjaa (”Toora” eli ”Pentateukki”), mutta niistäkin löytyy julmuuksia ja ristiriitoja yllin kyllin.
On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.
Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.
1. Mooseksen kirja (Genesis):
1:1-2:3, 2:4-25 Kaksi ristiriitaista luomistarua.
2. Mooseksen kirja (Exodus):
21:15, 21:20-21 Jos lapsi lyö vanhempaansa, hänet on surmattava. Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus, paitsi jos orja kuolee ennen kuin päivä tai pari on kulunut, jolloin miestä on rangaistava.
3. Mooseksen kirja (Leviticus)
20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
4. Mooseksen kirja (Numeri)
11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kristinuskon Jumalaa.
1. Tim. 5:8 ”Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.”
Luuk. 14:26 ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” (1933/38-käännös) Tämä on tarkka käännös.
Vuoden 1992 käännös on sensuroinut tämänkin: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Tämä ei vastaa alkutekstiä eikä muunkielisiä käännöksiä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.
Jeesuksen opetuslapsi Johannes (1. J. kirje 3:15): ”Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.” Jeesuksen opetuslapsiksi kelpaavat siis vain murhaajat, jotka eivät pääse taivaaseen.
Insesti oli ennen siunattua
1. Moos. 17:15-16, 20:11-12, 22:17 — Jumala siunaa Abrahamin avioliiton sisarensa kanssa.
3. Moos. 20:17, 5. Moos. 27:20-23 — Jumala kieltää avioliitot veljien ja sisarusten välillä.
Jeesus: harjoita sijoitustoimintaa voiton tavoittelemiseksi
Matt. 25:27 Jeesus: ”Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.”
Luuk. 19:23 ”Miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?”
vs.
Psa. 15:5 ”Joka ei anna rahaansa korolle eikä ota lahjuksia viatonta vastaan. Joka näin tekee, hän ei ikinä horju.”
3. Moos. 25:36-37 ”Älä ota korkoa tai voittoa häneltä, vaan pelkää Jumalaasi ja anna veljesi elää luonasi. Älä anna hänelle rahaasi korolle äläkä ota elintarpeista voittoa.”
(Siis Vanha testamentti kieltää koron perimisen veljeltä ja muutenkin kehuu sijoittamista vältteleviä, Jeesus ei tykännyt pankkien sijoittamisesta synagogaan mutta kannattaa tuottoisia sijoituksia. Myös Koraani kieltää koron mutta ei käske sen perimiseen, joten islamilaisimmissa maissa korko toteutetaan kiertoteitse.)
Raamatun julmuuksia ja ristiriitoja
Jotkut kristityt väittävät, että nykyään vain Uusi testamentti pätee. Ehkä he tietävät paremmin kuin Jeesus. Monessa Uuden testamentin kohdassa Jeesus sanoo, että kaikki Vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti, toisissa päinvastaista. Lisäksi Jeesus itsekin määrää ikuista kidutusta ja kuolemaa niille, jotka eivät usko häneen, erittäin monessa kohdin.
Matt. 5:17 ”Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
Matt. 5:18 ”Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.”
Tosin Jeesus puhuu myös tälle ristiriitaisia lakia vähätellen ja rikkoo itse (Vanhan testamentin) lakia.
Lailla usein tarkoitetaan vain viittä Mooseksen kirjaa (”Toora” eli ”Pentateukki”), mutta niistäkin löytyy julmuuksia ja ristiriitoja yllin kyllin.
On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.
Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.
1. Mooseksen kirja (Genesis):
1:1-2:3, 2:4-25 Kaksi ristiriitaista luomistarua.
2. Mooseksen kirja (Exodus):
21:15, 21:20-21 Jos lapsi lyö vanhempaansa, hänet on surmattava. Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus, paitsi jos orja kuolee ennen kuin päivä tai pari on kulunut, jolloin miestä on rangaistava.
3. Mooseksen kirja (Leviticus)
20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.Ei kristinuskon Jumalaa:
14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).
5. Mooseksen kirja (Deuteronomium)
22:11 Villaa ja pellavaa ei saa käyttää yhtaikaa.
Vuoden 1992 sensuroitu ja vääristelty Raamatun nykykäännös
Vuoden 1992 nykykäännös on sensuroitu ja vääristelty versio alkuperäistekstistä. Tämän näkee esimerkiksi vertaamalla vuoden 1992 käännöstä 1933/38-käännökseen ja vieraskielisiin, vaikkapa Luuk. 14:26, jossa Jeesus vaatii perheenjäsenten vihaamista, nykykäännöksessä vain luopumista. Käännöksen tavoitteena ei ollut toistaa se, mitä Raamatussa sanotaan, vaan kirjoittaa se, millainen vertauskuvallinen tulkinta on nykyään muotia. Käännöstyöryhmän professori Jussi Aro: ”Sanatarkat käännökset ovat pelottavan alttiita väärinkäsityksille ja väärille tulkinnoille. Raamatun sana on käännettävä, ei sana sanalta vaan ajatus ajatukselta, jotta se tavoittaisi kuulijansa. On pyrittävä saamaan esille sen ydin, ei kuori.” Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio. Eri kristityt kuitenkin tulkitsevat Raamattua eri tavoin, ja siksikin on vääristelevää antaa ymmärtää sukupolvea–paria Jeesuksen jälkeen eläneiden ihmisten kirjoittaneen jotain muuta kuin kirjoittivat. Jos kuitenkin johonkin oppiin pitää käännyttää, mieluummin vuoden 1992 oppiin kuin alkuperäiseen julmaan oppiin.
Samalla tavalla voisi Mein Kampfista ja Koraanista tuottaa kiltimmät, sensuroidut versiot, esimerkiksi kääntämällä juutalaisvastaiset tekstit: ”Juutalaiset ovat esimerkki siitä, miten eri kansat voivat paremmin eläessään omassa keskuudessaan kuin sekaisin.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kristinuskon Jumalaa:
15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).
Vuoden 1992 nykykäännös on sensuroitu ja vääristelty versio alkuperäistekstistä. Tämän näkee esimerkiksi vertaamalla vuoden 1992 käännöstä 1933/38-käännökseen ja vieraskielisiin, vaikkapa Luuk. 14:26, jossa Jeesus vaatii perheenjäsenten vihaamista, nykykäännöksessä vain luopumista. Käännöksen tavoitteena ei ollut toistaa se, mitä Raamatussa sanotaan, vaan kirjoittaa se, millainen vertauskuvallinen tulkinta on nykyään muotia. Käännöstyöryhmän professori Jussi Aro: ”Sanatarkat käännökset ovat pelottavan alttiita väärinkäsityksille ja väärille tulkinnoille. Raamatun sana on käännettävä, ei sana sanalta vaan ajatus ajatukselta, jotta se tavoittaisi kuulijansa. On pyrittävä saamaan esille sen ydin, ei kuori.” Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio. Eri kristityt kuitenkin tulkitsevat Raamattua eri tavoin, ja siksikin on vääristelevää antaa ymmärtää sukupolvea–paria Jeesuksen jälkeen eläneiden ihmisten kirjoittaneen jotain muuta kuin kirjoittivat. Jos kuitenkin johonkin oppiin pitää käännyttää, mieluummin vuoden 1992 oppiin kuin alkuperäiseen julmaan oppiin.
Samalla tavalla voisi Mein Kampfista ja Koraanista tuottaa kiltimmät, sensuroidut versiot, esimerkiksi kääntämällä juutalaisvastaiset tekstit: ”Juutalaiset ovat esimerkki siitä, miten eri kansat voivat paremmin eläessään omassa keskuudessaan kuin sekaisin.”Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
Joten turhaa edes yrittää mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
Joten turhaa edes yrittää mitään.On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.
Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.4. Mooseksen kirja (Numeri)
Ei kristittyjen Jumalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kristittyjen Jumalaa.Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
KR 1933/-38
5Moos. 15:17 niin ota naskali ja PISTÄ SE hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan. Samoin tee myös orjattarellesi.
…
3. KR 1933/-38
Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
?
...
4. Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:
12
»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).
Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:
(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
Tarkoittaako tämä, että meille ei ole kerrottu koko totuutta? Onko jotain, mitä emme tiedä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
KR 1933/-38
5Moos. 15:17 niin ota naskali ja PISTÄ SE hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan. Samoin tee myös orjattarellesi.
…
3. KR 1933/-38
?
...
12
»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).
Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:
(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
Tarkoittaako tämä, että meille ei ole kerrottu koko totuutta? Onko jotain, mitä emme tiedä?Jumalallinen tieto tulee ylhäältä alaspäin, Korkeammasta lähteestä. Mutta silloinkin on otettava huomioon kyseinen lähde. Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahan voimilla on tietoa tulevista tapahtumista, tulevaisuudesta. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä. Tieto tulee ilmestyksestä. Jos ihminen puhuu Jumalalle, sitä kutsutaan rukoukseksi. Mutta jos Jumala puhuu ihmiselle, se on sairaus, koska Jumala ei puhu ihmiselle. Hän voi antaa tietoa sydämen kautta, tietoisuuden kautta, mutta Hän ei puhu ihmiselle. Ihmisen on oltava täysin ilman syntiä, synnitön, puhdas, jotta Jumala puhuisi hänelle. Näin ei kuitenkaan ole. Kuka meistä on täysin synnitön? Joku voi puhua ihmiselle ja sanoa olevansa Jumala. Mutta se ei ole Jumala, se on petos. Kaikenlaiset kanavoinnit ovat esimerkki tästä. Se on hyvin vaarallista. Ihminen luulee olevansa todella tekemisissä Korkeamman kanssa, mutta nämä ovatkin pahuuden voimat, jotka ihmiselle puhuu.
Näistä niin sanotuista kanavoinneista (channeling) tekee hyvin vaarallisia se, että ne ovat osittain totta ja osittain valhetta. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe. Kun kanavoinnin vastaanottaja (uhri) huomaa, että osa siitä, mitä sanotaan, on totta, hän luulee, että kaikki on totta. Usein he antavat itselleen jonkun valoon liittyvän nimen (valon kantaja, valon tuoja, valon veljet jne.), jota käytetään kanavoinnin vastaanottajan pettämiseksi lopullisesti. Loppujen lopuksi "valon tuojat" eivät voi olla pahoja jne.
Myös hyviltä voimilta voi tulla viestejä, mutta kuitenkin on oltava hyvin varovaisia. Näistä kanavoinneista voi lukea kaikkialla. Niitä on niin paljon. Epäilyksemme heräävät, koska nämä kanavoinnit antavat usein ristiriitaisia tietoja. Vaikka jokin asia voi olla totta, meidän on oltava varovaisia. Planeettamme on hyvän ja pahan välinen taistelukenttä. Ne, jotka väittävät olevansa ihmisten puolella, eivät välttämättä ole sitä. Eri ”ilmestyksien” viestit ovat ristiriitaisia. Varo. Myös planeettamme asukkaiden mielistä käydään jatkuvaa taistelua.
Ne ovat osittain totta ja osittain väärin. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe.
Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahan voimilla on tietoa tulevista tapahtumista. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä.
On niin monia ihmisiä, joille joku puhuu "korkeammista lähteistä". Joku, joka tuo "hyvää”, joka haluaa vain "hyvää ihmisille". Kanavoinnin tai "ilmestyksen" vastaanottaja pitää itseään valittuna ja uskoo, että totuus tulee maailmaan kanavoijan, kanavoinnin uhrin, kautta. Kun "ilmestyksen" ääni on niin suloinen ja hyväntahtoinen, se voi antaa sellaisen vaikutelman. Tällaisia ihmisiä on paljon, ja "he ovat ainoat, jotka tuovat totuutta".
Juuri tämä "ilmestyksen" vastaanottaja on valittu pelastamaan ihmiskunta. Vaikka "ilmestyksen" sanoma olisi julma, sillä ei ole väliä, koska hän väittää olevansa "korkeampi voima". Se saattaa olla jopa totta. Paitsi että korkeammat voimat ovat sekä hyviä että pahoja. Jopa pahuudella on oma hierarkiansa pahuuden asteikolla. Mutta jos viesti on niin "rakastava", se on "totta".
Ihmisiä on niin helppo johtaa harhaan kanavoinnin avulla. Kanavoinnin vastaanottaja pitää sitä totuudenmukaisena.
Jopa pahan voimat voivat joskus puhua lempeällä ja rakastavalla äänellä ja teeskennellä olevansa Jumala, vaikka he eivät sitä ole, ja siten johtaa ”ilmestyksen” vastaanottajaa harhaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
KR 1933/-38
…
3. KR 1933/-38
?
...
12
Tarkoittaako tämä, että meille ei ole kerrottu koko totuutta? Onko jotain, mitä emme tiedä?Jotkut ihmiset, jotka väittävät olevansa Jumalan puolella, Jumalan asialla ja saaneet jonkun Jumalallisen tehtävän, ovat itse asiassa vastakkaisten eli pahuuden voimien puolella. Jotkut ovat niin vakuuttuneita kaikista ”ilmestyksistä". On hyvin vaikeaa kurkistaa pintaa syvemmälle. He ovat myös eksytettyjä, mutta samaan aikaan he raivoavat niitä vastaan, jotka ovat mahdollisesti oikealla tiellä. Silloin voitaisiin sanoa, että joko eksytetyt syyttävät eksytettyjä tai eksytetyt syyttävät niitä, jotka ovat oikealla tiellä, koska he luulevat kanavointien perusteella, että he ovat "valittuja" ja että he ovat oikeassa, koska "korkeammat voimat" sanovat niin. Tavallaan heitä käy sääliksi, koska he ovat itsekin uhreja, vaikka he uskovat, että uhrit ovat muut ihmiset. Ja sitten tulee mukaan erittäin vaarallinen fanatismi. Ja kyse voi olla myös mielen sairaudesta tai mielikuvituksesta. Silloin pitäisi tuntea heitä kohtaan myötätuntoa.
He ovat nimittäin lujasti vakuuttuneita siitä, että he saavat "ilmestyksen" hyviltä voimilta, ja jos joku yrittää sanoa jotain sitä vastaan, he tulevat hirvittävän vihan ja epäkristillisen käytöksen valtaan. Tämä maa on hyvän ja pahan taistelukenttä, ja ihmisten mielistä käydään jatkuvaa taistelua. Miksi he sitten ajattelevat olevansa "valittuja". En tiedä, ehkä sillä on jotain tekemistä karman kanssa heidän edellisistä elämistään, jos he ovat pettäneet hengellisessä mielessä muita ihmisiä. Tai ehkä se on mielen sairaus, joka liittyy myös karmaan. Tämä ei tietenkään tarkoita, että ei ole olemassa todellisia ilmestyksiä. Totta kai on, ja varmasti on ihmisiä, jotka on valittu Jumalan antamaan tehtävään. Mutta jos henkilön, "ilmestyksen" vastaanottajan, sanoma eroaa siitä, mitä esimerkiksi tietyn uskonnon Pyhässä Kirjassa on kirjoitettu, on syytä olla varovainen. Tietenkin on otettava huomioon myös Raamatun tarkoituksellinen muuttaminen historian kuluessa, esimerkiksi Nikean kirkolliskokoukset jne.
Jopa jotkut tavalliset saarnaajat voivat johtaa harhaan. Jos ontarpeeksi karismaattinen ja tuntee showbisneksen perusteet... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ihmiset, jotka väittävät olevansa Jumalan puolella, Jumalan asialla ja saaneet jonkun Jumalallisen tehtävän, ovat itse asiassa vastakkaisten eli pahuuden voimien puolella. Jotkut ovat niin vakuuttuneita kaikista ”ilmestyksistä". On hyvin vaikeaa kurkistaa pintaa syvemmälle. He ovat myös eksytettyjä, mutta samaan aikaan he raivoavat niitä vastaan, jotka ovat mahdollisesti oikealla tiellä. Silloin voitaisiin sanoa, että joko eksytetyt syyttävät eksytettyjä tai eksytetyt syyttävät niitä, jotka ovat oikealla tiellä, koska he luulevat kanavointien perusteella, että he ovat "valittuja" ja että he ovat oikeassa, koska "korkeammat voimat" sanovat niin. Tavallaan heitä käy sääliksi, koska he ovat itsekin uhreja, vaikka he uskovat, että uhrit ovat muut ihmiset. Ja sitten tulee mukaan erittäin vaarallinen fanatismi. Ja kyse voi olla myös mielen sairaudesta tai mielikuvituksesta. Silloin pitäisi tuntea heitä kohtaan myötätuntoa.
He ovat nimittäin lujasti vakuuttuneita siitä, että he saavat "ilmestyksen" hyviltä voimilta, ja jos joku yrittää sanoa jotain sitä vastaan, he tulevat hirvittävän vihan ja epäkristillisen käytöksen valtaan. Tämä maa on hyvän ja pahan taistelukenttä, ja ihmisten mielistä käydään jatkuvaa taistelua. Miksi he sitten ajattelevat olevansa "valittuja". En tiedä, ehkä sillä on jotain tekemistä karman kanssa heidän edellisistä elämistään, jos he ovat pettäneet hengellisessä mielessä muita ihmisiä. Tai ehkä se on mielen sairaus, joka liittyy myös karmaan. Tämä ei tietenkään tarkoita, että ei ole olemassa todellisia ilmestyksiä. Totta kai on, ja varmasti on ihmisiä, jotka on valittu Jumalan antamaan tehtävään. Mutta jos henkilön, "ilmestyksen" vastaanottajan, sanoma eroaa siitä, mitä esimerkiksi tietyn uskonnon Pyhässä Kirjassa on kirjoitettu, on syytä olla varovainen. Tietenkin on otettava huomioon myös Raamatun tarkoituksellinen muuttaminen historian kuluessa, esimerkiksi Nikean kirkolliskokoukset jne.
Jopa jotkut tavalliset saarnaajat voivat johtaa harhaan. Jos ontarpeeksi karismaattinen ja tuntee showbisneksen perusteet..."Mutta ihmisille, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa. Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin - turvautua kaikessa ainoastaan Jumalaan."
Oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ihmiset, jotka väittävät olevansa Jumalan puolella, Jumalan asialla ja saaneet jonkun Jumalallisen tehtävän, ovat itse asiassa vastakkaisten eli pahuuden voimien puolella. Jotkut ovat niin vakuuttuneita kaikista ”ilmestyksistä". On hyvin vaikeaa kurkistaa pintaa syvemmälle. He ovat myös eksytettyjä, mutta samaan aikaan he raivoavat niitä vastaan, jotka ovat mahdollisesti oikealla tiellä. Silloin voitaisiin sanoa, että joko eksytetyt syyttävät eksytettyjä tai eksytetyt syyttävät niitä, jotka ovat oikealla tiellä, koska he luulevat kanavointien perusteella, että he ovat "valittuja" ja että he ovat oikeassa, koska "korkeammat voimat" sanovat niin. Tavallaan heitä käy sääliksi, koska he ovat itsekin uhreja, vaikka he uskovat, että uhrit ovat muut ihmiset. Ja sitten tulee mukaan erittäin vaarallinen fanatismi. Ja kyse voi olla myös mielen sairaudesta tai mielikuvituksesta. Silloin pitäisi tuntea heitä kohtaan myötätuntoa.
Jopa jotkut tavalliset saarnaajat voivat johtaa harhaan. Jos ontarpeeksi karismaattinen ja tuntee showbisneksen perusteet...Kuvailit juuri hyvin vapisten opin.
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi on vain yksi Jumala, vaikka eri uskonnot uskovat, että niillä kaikilla on joku toinen Jumala. Ei, ei ole. Jumalalla on vain erilaisia ilmentymiä, jotka vastaavat kunkin ihmisen hengellisen kehityksen tasoa.
Ei sekään pidä paikkaansa, kerrotko onko Idän uskonnoilla Adonaita.
Se ei pelasta, vaan kaikkivaltias Messias Jeesus, jota on vain Kristityillä, ei edes Welluilla.
Eikö ole ihme?Anonyymi kirjoitti:
Ei voi, kun ainustaan yhdellä. Löytää ensin kaikkivaltias Jeesus.
Etkö lue Jumalan Sanaa, se on UT;ssakin 4 kertaa.
Suoraa yhteyttä Isään ei ole, muilla kun Israelilla.Anonyymi kirjoitti:
Ei kristinuskon Jumalaa:
Samalla tavalla voisi Mein Kampfista ja Koraanista tuottaa kiltimmät, sensuroidut versiot, esimerkiksi kääntämällä juutalaisvastaiset tekstit: ”Juutalaiset ovat esimerkki siitä, miten eri kansat voivat paremmin eläessään omassa keskuudessaan kuin sekaisin.”Ketään Jeesus ei tuomitse muiden synneistä, jo se riitti minulle.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ketään Jeesus ei tuomitse muiden synneistä, jo se riitti minulle.
Glossolalian esiintyminen sekä kristillisissä että nykyisissä ei-kristillisissä (pakanallisissa) uskonnoissa ei voi olla herättämättä useita uusia kysymyksiä. Mikä on glossolalian alkuperä? Mikä on sen tarkoitus? Mikä yhteys on glossolaliaa harjoittavien kristittyjen ja ei-kristittyjen välillä? Kenen työ se on, mikä henki? Eikö se ole kuolleiden henki, kuten joissakin paikoissa väitetään? Vai onko Saatana kaiken takana? Voisiko olla mahdollista, että glossolalia on ihmisen keksintö? Nämä ja muut kysymykset ansaitsevat perusteellista tutkimusta ja pohdintaa.
Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä ymmärtämään toista kysymystä: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.
Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalia-ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä ilmiönä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskoa ja ei-kristinuskoa yhdistävä tekijä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se tarkalleen ottaen on? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?
1. Koska kristilliset glossolalian kannattajat ovat alusta alkaen ottaneet tehtäväkseen väittää, että glossolalialle on olemassa perustelu Raamatussa, ei voida olla myöntämättä sitä tosiasiaa - ja suhtautumisemme siihen on melko hyväntahtoinen - että nykyaikainen glossolalia ei perustu alkuperältään Raamatun tutkimiseen, ja vasta myöhemmin Raamattua on käytetty glossolalian teologisen ja tekstuaalisen perustelun antamiseen ja sen aitouden vahvistamiseen.
2. Yleensä glossolaliaa harjoittavat karismaatikot viittaavat kahteen lähteeseen, joita käytetään "muiden kielten" aitouden osoittamiseen. Toinen lähde on henkilökohtainen vakaumus ja toinen on Raamatun perusteella tapahtuva oikeuttamisen etsiminen. Näitä kahta lähdettä on joskus vaikea sovittaa yhteen ensisijaisuuden suhteen. Koska historiallisessa protestantismissa oletetaan, että kaiken opin ja käytännön ainoa mittari voi olla Raamattu, glossolalistit tarkastelevat yleensä henkilökohtaisen kokemuksen lähdettä verrattuna Raamatusta löytyvään ennakkotapaukseen.
60-luvulla karismaattinen liike, joka sisälsi myös glossolalian, siirtyi toiseen vaiheeseensa ("toiseen aaltoon"), joka ulottui perinteisten helluntai- ja pyhityskirkkojen ulkopuolelle ja moniin perinteisiin kirkkoihin. Tätä perinteisempiin kirkkoihin siirtymistä kutsutaan yleisesti uus- helluntailaisuudeksi tai "denominaatiopentecostalismiksi". Toinen nimi, kuten ehkä muistatte, on "karismaattinen uudistusliike".
Vuodesta 1967 lähtien myös roomalaiskatoliset ovat liittyneet uusnuntailiikkeeseen. Kuten Edward O'Connor toteaa, glossolalia on osa "katolista karismaattista uudistusliikettä". Ilmiön uskotaan alun perin ilmenneen opiskelijoiden, pappien ja munkkien keskuudessa Notre Damen yliopistossa South Bendissä Indianassa. Sieltä se levisi muille katolisten yliopistojen kampuksille Yhdysvalloissa ja sen ulkopuolella. Tuolloin useat roomalaiskatoliset papit sanoivat varovasti, että liikettä ei pitäisi tässä vaiheessa kieltää, vaan sen pitäisi antaa levitä. Pian tämän jälkeen paavi valtuutti kardinaali Joseph Synensin johtamaan roomalaiskatolista uuspentekostoliikettä. Jonkin aikaa myöhemmin, vielä aivan katolisen uuspyhätysliikkeen alkuvaiheessa, jesuiittatutkija P. Demboriena kertoi, että katolilaiset "kokoontuivat yhteen eristäytyneiden luostareiden temppeleihin ja pitivät pitkiä yöllisiä valvojaisia, joissa puhuttiin ja laulettiin 'kielillä'". Vuonna 1991 aikakauslehdissä kerrottiin, että 25-vuotisen olemassaolonsa aikana katolisen kirkon karismaattinen uudistusliike oli tavoittanut maailmanlaajuisesti 6-10 miljoonaa katolilaista. Anonyymi kirjoitti:
Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
Joten turhaa edes yrittää mitään.Mieti konteksti?
Jeesushan on kaikkivaltias ja sanoo; Joh. 3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Elämme päivä kerrallaan Jeesuksessa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Glossolalian esiintyminen sekä kristillisissä että nykyisissä ei-kristillisissä (pakanallisissa) uskonnoissa ei voi olla herättämättä useita uusia kysymyksiä. Mikä on glossolalian alkuperä? Mikä on sen tarkoitus? Mikä yhteys on glossolaliaa harjoittavien kristittyjen ja ei-kristittyjen välillä? Kenen työ se on, mikä henki? Eikö se ole kuolleiden henki, kuten joissakin paikoissa väitetään? Vai onko Saatana kaiken takana? Voisiko olla mahdollista, että glossolalia on ihmisen keksintö? Nämä ja muut kysymykset ansaitsevat perusteellista tutkimusta ja pohdintaa.
Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä ymmärtämään toista kysymystä: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.
Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalia-ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä ilmiönä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskoa ja ei-kristinuskoa yhdistävä tekijä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se tarkalleen ottaen on? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?
1. Koska kristilliset glossolalian kannattajat ovat alusta alkaen ottaneet tehtäväkseen väittää, että glossolalialle on olemassa perustelu Raamatussa, ei voida olla myöntämättä sitä tosiasiaa - ja suhtautumisemme siihen on melko hyväntahtoinen - että nykyaikainen glossolalia ei perustu alkuperältään Raamatun tutkimiseen, ja vasta myöhemmin Raamattua on käytetty glossolalian teologisen ja tekstuaalisen perustelun antamiseen ja sen aitouden vahvistamiseen.
2. Yleensä glossolaliaa harjoittavat karismaatikot viittaavat kahteen lähteeseen, joita käytetään "muiden kielten" aitouden osoittamiseen. Toinen lähde on henkilökohtainen vakaumus ja toinen on Raamatun perusteella tapahtuva oikeuttamisen etsiminen. Näitä kahta lähdettä on joskus vaikea sovittaa yhteen ensisijaisuuden suhteen. Koska historiallisessa protestantismissa oletetaan, että kaiken opin ja käytännön ainoa mittari voi olla Raamattu, glossolalistit tarkastelevat yleensä henkilökohtaisen kokemuksen lähdettä verrattuna Raamatusta löytyvään ennakkotapaukseen.
60-luvulla karismaattinen liike, joka sisälsi myös glossolalian, siirtyi toiseen vaiheeseensa ("toiseen aaltoon"), joka ulottui perinteisten helluntai- ja pyhityskirkkojen ulkopuolelle ja moniin perinteisiin kirkkoihin. Tätä perinteisempiin kirkkoihin siirtymistä kutsutaan yleisesti uus- helluntailaisuudeksi tai "denominaatiopentecostalismiksi". Toinen nimi, kuten ehkä muistatte, on "karismaattinen uudistusliike".
Vuodesta 1967 lähtien myös roomalaiskatoliset ovat liittyneet uusnuntailiikkeeseen. Kuten Edward O'Connor toteaa, glossolalia on osa "katolista karismaattista uudistusliikettä". Ilmiön uskotaan alun perin ilmenneen opiskelijoiden, pappien ja munkkien keskuudessa Notre Damen yliopistossa South Bendissä Indianassa. Sieltä se levisi muille katolisten yliopistojen kampuksille Yhdysvalloissa ja sen ulkopuolella. Tuolloin useat roomalaiskatoliset papit sanoivat varovasti, että liikettä ei pitäisi tässä vaiheessa kieltää, vaan sen pitäisi antaa levitä. Pian tämän jälkeen paavi valtuutti kardinaali Joseph Synensin johtamaan roomalaiskatolista uuspentekostoliikettä. Jonkin aikaa myöhemmin, vielä aivan katolisen uuspyhätysliikkeen alkuvaiheessa, jesuiittatutkija P. Demboriena kertoi, että katolilaiset "kokoontuivat yhteen eristäytyneiden luostareiden temppeleihin ja pitivät pitkiä yöllisiä valvojaisia, joissa puhuttiin ja laulettiin 'kielillä'". Vuonna 1991 aikakauslehdissä kerrottiin, että 25-vuotisen olemassaolonsa aikana katolisen kirkon karismaattinen uudistusliike oli tavoittanut maailmanlaajuisesti 6-10 miljoonaa katolilaista.Nykyään tähän uudistusliikkeeseen kuuluu prelaatteja, pappeja, munkkeja ja vihittyjä katolilaisia. Perustamisestaan lähtien eri paavit ovat siunanneet liikkeen.
Vaikka yksittäisten pienten uuspentekistiseurakuntien välillä on ollut jonkin verran jännitteitä, kokonaisuutena asiat eivät ole muuttuneet ajan myötä. Syyskuussa 1991 ilmestyneessä Christianity Today -lehdessä kerrotaan, että "viime vuosina karismaattisen katolisen liikkeen keskus on siirtynyt erityisjärjestöistä seurakuntien rukousryhmiin ja piispallisten uudistamiskomiteoiden toimintaan.
Myös Kirkkojen maailmanneuvosto on kiinnostunut karismaattisesta uudistusliikkeestä. Mutta kuvaillaksemme uus-pentekstaalien monia viime vuosien menestyksiä meidän pitäisi harhautua hyvin kauas aiheesta. Yhä uudelleen on kerrottu, että uuspetokostalaisuudesta tai "karismaattisesta uudistusliikkeestä", kuten sitä nykyisin yleisimmin kutsutaan, on tulossa nopeimmin kasvava osa koko kristinuskoa. Lähetystyön tilastotieteilijä David Barriet arvioi, että 1,8 miljardista kristityksi itseään kutsuvasta ihmisestä noin 372 miljoonaa tunnustautuu karismaattisiksi helluntailaisiksi. Tämän tilaston mukaan noin 20 prosenttia kaikista itseään kristittyinä pitävistä on helluntailaisia tai uus- helluntailaisia.
Tällä hetkellä tavoitteenamme on seurata glossolalian ilmiömäistä kasvua koko kristinuskossa. Monet asiantuntijat päättelevät, että uuspentekostalismi tai "toisen aallon" karismaattinen uudistus eli karismaattiset ovat nopeimmin kasvava "karismaattinen" segmentti kristillisissä kirkoissa ympäri maailmaa.
Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä nykyajan ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Käsittelemme tätä kysymystä seuraavassa osassa, koska se voi auttaa meitä selvittämään toisen kysymyksen: onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on pohdittava, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki? Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.
Nyt näyttää melko selvältä, että glossolalian ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskon ja ei-kristinuskon välillä jokin yhteinen nivelpiste? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se on erityisesti? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja? Anonyymi kirjoitti:
Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.Eivät he ole Kristittyjä, vaan saatanan seuraajia.
Mutta tarkoitatko lahkoja, ei heillä monellakaan ole Kristusta, Jeesusta.Anonyymi kirjoitti:
Ei kristittyjen Jumalaa.Hieman kornia ja tyhmää. Näin sanoo Abrahamin ja Iisakin Jumala ja on totta Teokratiassa, ei kuulu edes Kristityille.
Meillä on kaikkivaltias Jeesus.Anonyymi kirjoitti:
Jumalallinen tieto tulee ylhäältä alaspäin, Korkeammasta lähteestä. Mutta silloinkin on otettava huomioon kyseinen lähde. Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahan voimilla on tietoa tulevista tapahtumista, tulevaisuudesta. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä. Tieto tulee ilmestyksestä. Jos ihminen puhuu Jumalalle, sitä kutsutaan rukoukseksi. Mutta jos Jumala puhuu ihmiselle, se on sairaus, koska Jumala ei puhu ihmiselle. Hän voi antaa tietoa sydämen kautta, tietoisuuden kautta, mutta Hän ei puhu ihmiselle. Ihmisen on oltava täysin ilman syntiä, synnitön, puhdas, jotta Jumala puhuisi hänelle. Näin ei kuitenkaan ole. Kuka meistä on täysin synnitön? Joku voi puhua ihmiselle ja sanoa olevansa Jumala. Mutta se ei ole Jumala, se on petos. Kaikenlaiset kanavoinnit ovat esimerkki tästä. Se on hyvin vaarallista. Ihminen luulee olevansa todella tekemisissä Korkeamman kanssa, mutta nämä ovatkin pahuuden voimat, jotka ihmiselle puhuu.
Näistä niin sanotuista kanavoinneista (channeling) tekee hyvin vaarallisia se, että ne ovat osittain totta ja osittain valhetta. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe. Kun kanavoinnin vastaanottaja (uhri) huomaa, että osa siitä, mitä sanotaan, on totta, hän luulee, että kaikki on totta. Usein he antavat itselleen jonkun valoon liittyvän nimen (valon kantaja, valon tuoja, valon veljet jne.), jota käytetään kanavoinnin vastaanottajan pettämiseksi lopullisesti. Loppujen lopuksi "valon tuojat" eivät voi olla pahoja jne.
Myös hyviltä voimilta voi tulla viestejä, mutta kuitenkin on oltava hyvin varovaisia. Näistä kanavoinneista voi lukea kaikkialla. Niitä on niin paljon. Epäilyksemme heräävät, koska nämä kanavoinnit antavat usein ristiriitaisia tietoja. Vaikka jokin asia voi olla totta, meidän on oltava varovaisia. Planeettamme on hyvän ja pahan välinen taistelukenttä. Ne, jotka väittävät olevansa ihmisten puolella, eivät välttämättä ole sitä. Eri ”ilmestyksien” viestit ovat ristiriitaisia. Varo. Myös planeettamme asukkaiden mielistä käydään jatkuvaa taistelua.
Ne ovat osittain totta ja osittain väärin. Puolitotuus on vaarallisempi kuin täydellinen valhe.
Myös pahan voimilla on tietoa. Myös pahan voimilla on tietoa tulevista tapahtumista. Joskus on siis olemassa riski olla väärässä.
On niin monia ihmisiä, joille joku puhuu "korkeammista lähteistä". Joku, joka tuo "hyvää”, joka haluaa vain "hyvää ihmisille". Kanavoinnin tai "ilmestyksen" vastaanottaja pitää itseään valittuna ja uskoo, että totuus tulee maailmaan kanavoijan, kanavoinnin uhrin, kautta. Kun "ilmestyksen" ääni on niin suloinen ja hyväntahtoinen, se voi antaa sellaisen vaikutelman. Tällaisia ihmisiä on paljon, ja "he ovat ainoat, jotka tuovat totuutta".
Juuri tämä "ilmestyksen" vastaanottaja on valittu pelastamaan ihmiskunta. Vaikka "ilmestyksen" sanoma olisi julma, sillä ei ole väliä, koska hän väittää olevansa "korkeampi voima". Se saattaa olla jopa totta. Paitsi että korkeammat voimat ovat sekä hyviä että pahoja. Jopa pahuudella on oma hierarkiansa pahuuden asteikolla. Mutta jos viesti on niin "rakastava", se on "totta".
Ihmisiä on niin helppo johtaa harhaan kanavoinnin avulla. Kanavoinnin vastaanottaja pitää sitä totuudenmukaisena.
Jopa pahan voimat voivat joskus puhua lempeällä ja rakastavalla äänellä ja teeskennellä olevansa Jumala, vaikka he eivät sitä ole, ja siten johtaa ”ilmestyksen” vastaanottajaa harhaan.Naurettavaa. Jumala ei ole sanonut sanaakaan pakanoille, ainoastaan omalle kansalleen, joten tee parannus Jeesukseen ja ota kaste, pääset raiteille.
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta ihmisille, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa. Heillä on siis mahdollisuus nousta ylöspäin - turvautua kaikessa ainoastaan Jumalaan."
Oikein.Miksi?
Eihän Jumalalla ole kaikkea valtaa, vaan on antanut sen Pojalleen, Jeesukselle.
Haukut väärää puuta.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Naurettavaa. Jumala ei ole sanonut sanaakaan pakanoille, ainoastaan omalle kansalleen, joten tee parannus Jeesukseen ja ota kaste, pääset raiteille.
Ihminen pyytää apua ongelmiinsa, ja nyt siitä on tullut eräänlainen uskonnon keskustelufoorumi. Pysähdy ja mieti, mitä voit tehdä auttaaksesi tämän palstan aloittajaa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Miksi?
Eihän Jumalalla ole kaikkea valtaa, vaan on antanut sen Pojalleen, Jeesukselle.
Haukut väärää puuta.Glossolaliaa puhuvat myös pakanauskonnoissa ja myös uskontojen ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuodesta 1967 lähtien myös roomalaiskatoliset ovat liittyneet uusnuntailiikkeeseen. Kuten Edward O'Connor toteaa, glossolalia on osa "katolista karismaattista uudistusliikettä". Ilmiön uskotaan alun perin ilmenneen opiskelijoiden, pappien ja munkkien keskuudessa Notre Damen yliopistossa South Bendissä Indianassa. Sieltä se levisi muille katolisten yliopistojen kampuksille Yhdysvalloissa ja sen ulkopuolella. Tuolloin useat roomalaiskatoliset papit sanoivat varovasti, että liikettä ei pitäisi tässä vaiheessa kieltää, vaan sen pitäisi antaa levitä. Pian tämän jälkeen paavi valtuutti kardinaali Joseph Synensin johtamaan roomalaiskatolista uuspentekostoliikettä. Jonkin aikaa myöhemmin, vielä aivan katolisen uuspyhätysliikkeen alkuvaiheessa, jesuiittatutkija P. Demboriena kertoi, että katolilaiset "kokoontuivat yhteen eristäytyneiden luostareiden temppeleihin ja pitivät pitkiä yöllisiä valvojaisia, joissa puhuttiin ja laulettiin 'kielillä'". Vuonna 1991 aikakauslehdissä kerrottiin, että 25-vuotisen olemassaolonsa aikana katolisen kirkon karismaattinen uudistusliike oli tavoittanut maailmanlaajuisesti 6-10 miljoonaa katolilaista.Jopa "kristillinen" kielilläpuhuminen voi olla pakanallinen ilmiö. Ei vain jumalallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvailit juuri hyvin vapisten opin.
Hyvin se teksti on kuitenkin selitetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen pyytää apua ongelmiinsa, ja nyt siitä on tullut eräänlainen uskonnon keskustelufoorumi. Pysähdy ja mieti, mitä voit tehdä auttaaksesi tämän palstan aloittajaa.
Miksi ette auta palstan aloittajaa, vaan riitelette uskonnoista. Lopettakaa jo.
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin siihen jo 2 tuntia sitten.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Vastasin siihen jo 2 tuntia sitten.
Riitelemällä olette karkottaneet pois palstan aloittajan, joka on avun tarpeessa ja pyytää apua.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei voi, kun ainustaan yhdellä. Löytää ensin kaikkivaltias Jeesus.
Etkö lue Jumalan Sanaa, se on UT;ssakin 4 kertaa.
Suoraa yhteyttä Isään ei ole, muilla kun Israelilla.Jeesus avasi tien Isän luokse myös muille kuin Israelilaisille, miksi ihmeessä sinä väärentelet Raamattua vai oletko niin sokea vapis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ette auta palstan aloittajaa, vaan riitelette uskonnoista. Lopettakaa jo.
Ap voisi ensiksi tulla seuroihin. ehkä sitten kirkastuu Jumalan rakkaus jossain kohtaa. Vapikset manipuloivat mielenterveyden kustannuksella uskovia, pysy kaukana heistä.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus avasi tien Isän luokse myös muille kuin Israelilaisille, miksi ihmeessä sinä väärentelet Raamattua vai oletko niin sokea vapis?
Miten se Jeesus olisi avannut tietä Israelille, koska jo toista tuhatta vuotta aijemmin Jumala itse pani peitteen Israelin päälle.
Ajattele sen läpi.
Toiseksi en kuulu mihinkään "vapiksiin"? Keron, missä seurakunnassa käyn, jos paljastat nimesi ja oman seurakuntasi.
Kerro samalla, missä väärennän Raamattua, maksan siitä tonnin.Anonyymi kirjoitti:
Ap voisi ensiksi tulla seuroihin. ehkä sitten kirkastuu Jumalan rakkaus jossain kohtaa. Vapikset manipuloivat mielenterveyden kustannuksella uskovia, pysy kaukana heistä.
Laitako näkyviin, missä Jumalan rakkaus esiintyy teissä?
Toinen, kai samalla kerrot vapiksen mielenterveysongelmista faktaa.
Minuakin kiinnostaa, että onko siellä????
Näin ne räskyttäjät matkivat toisiaan? Olenko jostain vapiksesta.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Miten se Jeesus olisi avannut tietä Israelille, koska jo toista tuhatta vuotta aijemmin Jumala itse pani peitteen Israelin päälle.
Ajattele sen läpi.
Toiseksi en kuulu mihinkään "vapiksiin"? Keron, missä seurakunnassa käyn, jos paljastat nimesi ja oman seurakuntasi.
Kerro samalla, missä väärennän Raamattua, maksan siitä tonnin.Miksi sitten kirjoitit näin: "Suoraa yhteyttä Isään ei ole, muilla kun Israelilla."
Israelilaisillako on peite, vaikka heillä onkin suora yhteys Isään, ristiriitaista. Suora yhteys Isäänhän tulee nimenomaan Jeesuksen kautta. Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kirjoitit näin: "Suoraa yhteyttä Isään ei ole, muilla kun Israelilla."
Israelilaisillako on peite, vaikka heillä onkin suora yhteys Isään, ristiriitaista. Suora yhteys Isäänhän tulee nimenomaan Jeesuksen kautta.Miten se ei ole ymmärrettävissä, nyt Hän ei puhu kansoilleen, josta vaikka 2. Kor. 3:16
Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.
Vahvistus 2. Moos. 34:34;
Ja kuka se Herra on, se on yhtä kadoksissa Welluilta nyt kun Israelilta, mutta Jeesus kaikkivaltiaana Herrana vetää peitteen pois, ja koko Israel on pelastuva.
Josta Pave Rooman kristityille; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Vahvistus Jes. 59:20.Anonyymi kirjoitti:
Jeesus avasi tien Isän luokse myös muille kuin Israelilaisille, miksi ihmeessä sinä väärentelet Raamattua vai oletko niin sokea vapis?
Ainahan olen sitä painottanut, koska se on mainittu UT;ssa kolme kertaa, mutta se seitsemään, että vaatii tunnustuksen, että Jeesus on kaikkivaltias ja Hän pelastaa vain seuraajansa, jotka on kastettu.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ainahan olen sitä painottanut, koska se on mainittu UT;ssa kolme kertaa, mutta se seitsemään, että vaatii tunnustuksen, että Jeesus on kaikkivaltias ja Hän pelastaa vain seuraajansa, jotka on kastettu.
Lopeta tuo mantramainen höpötyksesi, kukaan ei ole kiinnostunut harhaoppisen jutuista.
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta tuo mantramainen höpötyksesi, kukaan ei ole kiinnostunut harhaoppisen jutuista.
Mikä matraamista? Koko Raamattuhan in sitä, jos lukee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ei ole hengellistä eikä henkistä eikä mitään muutakaan ihmisen kehitystä. Tuo on ihmisuskoa. Usko joko on sinulla, tai sitä ei ole. Ei ole mitään välimuotoja.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö. Miksi sitten luet ja räkytät vailla asioiden kommentointia.
Vähän naurattaa.
- Anonyymi
Itket, että et ole jotakin, mitä tahdot olla.
Miksi et tee sellaisia asioita, mistä nauttisit ja jotka ovat sinun kaltaisiasi? - Anonyymi
Pitää tehdä niitä asioita mistä pitää.
- Anonyymi
Kaikkea ei saa. Kaikkeen ei kerkeä. Tekee vain sen, mistä pitää.
Ja sen, mikä on hyväksi.
Ihmiset tarvitsevat toisia ihmisiä tuekseen.
Ehkä et luota ihmisiin, jostakin syystä.
Jos elätä erakkona eikä tapaa ihmisiä päivittäin, niin elämä ei pääsee käyntiin.
Pitää tavata ihmisiä joka päivää.
Jos olet asunut samassa paikassa pitkään, voi olla että olet väsynyt samaan paikkaan.
Vaihtamalla jotakin, voi aikansaada uutta muutosta.
Kukaan elää paremmin kuin toinen, mutta jokainen on erilainen.
Muista viis kun tietää, että mitä itselleen on hyväksi.
Miehen yleisesti pitää pitää itsestään hyvän huolen jokapäiväisessä elämässä kuten ruoka, vaatteet, siisteys, pesu, lepo, päihteettömyys..- Anonyymi
Voi olla että miehellä ei ole äitiä, naista pitämään miehestä hyvää huolta.
Mies kokee olevansa yksin.
Siinä on vaikeus asia juuri, että miehen on lakattava olemasta itsetuhoinen ja on pidettävä ylimääräisesti omasta itsestään parempaa extra huolta.
Ei pidä ajatella, että kukaan ei minusta pidä ja siksi minä vahingoitan itseäni.
Jos ei ole ketään vierellä, niin toisinpäin, miehen pitää pitää erityisesti ylimääräistä huolta itsestään.
Se on vaikea kaikille miehille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla että miehellä ei ole äitiä, naista pitämään miehestä hyvää huolta.
Mies kokee olevansa yksin.
Siinä on vaikeus asia juuri, että miehen on lakattava olemasta itsetuhoinen ja on pidettävä ylimääräisesti omasta itsestään parempaa extra huolta.
Ei pidä ajatella, että kukaan ei minusta pidä ja siksi minä vahingoitan itseäni.
Jos ei ole ketään vierellä, niin toisinpäin, miehen pitää pitää erityisesti ylimääräistä huolta itsestään.
Se on vaikea kaikille miehille."Jos minä voin pahoin, enkä ole kuten muut ihmiset, jotka raatavat töissä, niin minä tiedän mikä minulle on parhaaksi ja jäät nautinnollisesti omana itsenäni työttömäksi, koska en voi olla suurempi kuin olen. "
(ja olla ajattelematta liikaa eteenpäin, mutta elää nykyajassa) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos minä voin pahoin, enkä ole kuten muut ihmiset, jotka raatavat töissä, niin minä tiedän mikä minulle on parhaaksi ja jäät nautinnollisesti omana itsenäni työttömäksi, koska en voi olla suurempi kuin olen. "
(ja olla ajattelematta liikaa eteenpäin, mutta elää nykyajassa)löytää nautintoa elämässä siinä kärsimyksessä mitä on
nautinto ei tarkoita päihteitä, mutta terveitä nautintoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
löytää nautintoa elämässä siinä kärsimyksessä mitä on
nautinto ei tarkoita päihteitä, mutta terveitä nautintojakun voin pahoin ja kun tuntuu, että muut painostavat lisää, niin voin haistatella takaisin ja puolustaa omaa itseäni
äidistä irrottaminen olisi ollut sellaista, että tekee vain sen, mikä on omaa juttua vaille ymmärrystä onko se hyvä tai huono, mutta tärkeintä, että minä itse teen sen mitä tahdon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun voin pahoin ja kun tuntuu, että muut painostavat lisää, niin voin haistatella takaisin ja puolustaa omaa itseäni
äidistä irrottaminen olisi ollut sellaista, että tekee vain sen, mikä on omaa juttua vaille ymmärrystä onko se hyvä tai huono, mutta tärkeintä, että minä itse teen sen mitä tahdonäidistä irrottautuminen tarkoittaa itsenäisyyttä, että elää ilman äitiä
silloin itsenäistytään yksin ilman äitiä
silloin vanhempien neuvot ei ole hyväksi ja avut
nautintoa tuottaa se, että on itsenäinen kun tekee sen, mikä on itselleen tärkeä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
äidistä irrottautuminen tarkoittaa itsenäisyyttä, että elää ilman äitiä
nautintoa tuottaa se, että on itsenäinen kun tekee sen, mikä on itselleen tärkeäjättää vanhempien ja suvun huolet pois
ei kannata pitää vanhemmista huolen
mittari on oma hyvinvointinsa
kun voin itse huonosti, en pelasta ketään
ensin pelastaudun itse - se on oikea luonnon laki ja vaatimus, että osaa pitää itsestään huolen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
äidistä irrottautuminen tarkoittaa itsenäisyyttä, että elää ilman äitiä
nautintoa tuottaa se, että on itsenäinen kun tekee sen, mikä on itselleen tärkeäJos elätä erakkona eikä tapaa ihmisiä päivittäin, niin elämä ei pääsee käyntiin.
Pitää tavata ihmisiä joka päivää.
Se riippuu yksittäisestä henkilöstä. Jotkut ihmiset haluavat olla erakoita. Miksi sinun pitäisi tavata ihmisiä joka päivä? Ihmisissä ei ole paljon hyvää. Tulee vain paha mieli siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun voin pahoin ja kun tuntuu, että muut painostavat lisää, niin voin haistatella takaisin ja puolustaa omaa itseäni
äidistä irrottaminen olisi ollut sellaista, että tekee vain sen, mikä on omaa juttua vaille ymmärrystä onko se hyvä tai huono, mutta tärkeintä, että minä itse teen sen mitä tahdonkun voin pahoin ja kun tuntuu, että muut painostavat lisää
Jos muut ihmiset painostavat sinua, on parempi pysyä erossa heistä. Sinun ei tarvitse yrittää olla kuin muut ihmiset. Ole oma itsesi, vaikka olisit yksin. Olet hyvin arvokas ja herkkä ihminen. Se on harvinaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun voin pahoin ja kun tuntuu, että muut painostavat lisää
Jos muut ihmiset painostavat sinua, on parempi pysyä erossa heistä. Sinun ei tarvitse yrittää olla kuin muut ihmiset. Ole oma itsesi, vaikka olisit yksin. Olet hyvin arvokas ja herkkä ihminen. Se on harvinaista.Palstan aloittajalle kunnioittavasti:
tässä maailmassa toimivat viidakon lait. Välinpitämättömät ihmiset yksinkertaisesti kävelevät toisten yli. Miksi edes pitäisi ryhtyä tekemisiin tällaisten häikäilemättömien ihmisten kanssa? Todellisuudessa yksinäisyydessä voi löytää suurta onnea, rauhaa ja hiljaisuutta. Sinun ei tarvitse miellyttää ketään. Voit olla oma itsesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan aloittajalle kunnioittavasti:
tässä maailmassa toimivat viidakon lait. Välinpitämättömät ihmiset yksinkertaisesti kävelevät toisten yli. Miksi edes pitäisi ryhtyä tekemisiin tällaisten häikäilemättömien ihmisten kanssa? Todellisuudessa yksinäisyydessä voi löytää suurta onnea, rauhaa ja hiljaisuutta. Sinun ei tarvitse miellyttää ketään. Voit olla oma itsesi.Ehkä haluat, että muut hyväksyvät sinut. Minäkin olen usein toivonut sitä. Mutta todellisuudessa se ei ole lainkaan välttämätöntä. Ole riippumaton muista. Mitä tällaisten ihmisten seura antaa sinulle stressin lisäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä haluat, että muut hyväksyvät sinut. Minäkin olen usein toivonut sitä. Mutta todellisuudessa se ei ole lainkaan välttämätöntä. Ole riippumaton muista. Mitä tällaisten ihmisten seura antaa sinulle stressin lisäksi?
Et ole ainoa. Liian monet ihmiset elävät jatkuvassa ahdistuksessa. Tämä maailma on sairas maailma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ainoa. Liian monet ihmiset elävät jatkuvassa ahdistuksessa. Tämä maailma on sairas maailma.
Älä yritä kuulua menestyjien joukkoon. Ovatko nämä ihmiset sen arvoisia, että edes yrität olla yksi heistä? Usein juuri "normaalit" ja menestyneet ovat kaikkein epänormaaleimpia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yritä kuulua menestyjien joukkoon. Ovatko nämä ihmiset sen arvoisia, että edes yrität olla yksi heistä? Usein juuri "normaalit" ja menestyneet ovat kaikkein epänormaaleimpia.
Miksi sinun pitäisi olla yksi heistä? Olet ainutlaatuinen ja herkkä. Muut eivät ymmärrä sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi olla yksi heistä? Olet ainutlaatuinen ja herkkä. Muut eivät ymmärrä sitä.
Useimmissa tapauksissa (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) häikäilemättömät pärjäävät hyvin. Ethän halua olla yksi heistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmissa tapauksissa (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) häikäilemättömät pärjäävät hyvin. Ethän halua olla yksi heistä.
häikäilemättömät pärjäävät hyvin.
Justiinsa.
- Anonyymi
Voisko lestat alkaa palautella varastettua ja päästää vapaaksi kirottu ja sekä katumaan saatanalle laittajaisia. Ne erottaa ihmiset toisistaan tuo lahkoilu.
- Anonyymi
Sellaista slangikieltä.
- Anonyymi
Tää feikkilesta itkee täällä lähes joka viikko samat lätinät.
- Anonyymi
En tiedä sellaista slangia. mikä on feikkilesta?
- Anonyymi
Wikipedia hindujen jumalat . Etsikää Jeesusta ✝️
- Anonyymi
Onko feikkilesta sana wikipediassa. Jätetään se uskomustensa tyrkyttäminen muille ihmisille. Wikipedia. Aamen. Onko wikipedia sinulle sama kuin Raamattu? Oletko se sinä, "kristitty", joka puhuu täällä siansaksaa ja feikkilestaa?.Jotenkin saan kielenkäyttöäsi perusteella sen vaikutelman, ettet ole lainkkan kristitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko feikkilesta sana wikipediassa. Jätetään se uskomustensa tyrkyttäminen muille ihmisille. Wikipedia. Aamen. Onko wikipedia sinulle sama kuin Raamattu? Oletko se sinä, "kristitty", joka puhuu täällä siansaksaa ja feikkilestaa?.Jotenkin saan kielenkäyttöäsi perusteella sen vaikutelman, ettet ole lainkkan kristitty.
Jos olet aito ja vilpitön kristitty, kirosana ei koskaan tule huulillesi.
- Anonyymi
Se on todellisen kristityn tunnusmerkki: hän on kaikin puolin korrekti eikä käytä rumaa kieltä. Muuten hän ei todellakaan ole kristitty, vaikka hän väittääkin olevansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä mikä on tausta? Tässä maassa saa olla, mitä haluaa ja uskoa, mihin haluaa
- Anonyymi
Etsikää Jeesusta
Ja aina voi etsiä todellisen kristityn, joka opettaa sinua puhumaan kohteliaasti eikä puhumaan niin kuin alailmojen paholaiset. - Anonyymi
Olet "kristitty", mutta puhut kuin paholainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsikää Jeesusta
Ja aina voi etsiä todellisen kristityn, joka opettaa sinua puhumaan kohteliaasti eikä puhumaan niin kuin alailmojen paholaiset.Ei tässä mitään paholaisia olla. Ehkä katsot väärästä suunnasta? Tuomitseminen on paholaisten tekosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet "kristitty", mutta puhut kuin paholainen.
Niin. Alatyyli ja tyylittömyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Alatyyli ja tyylittömyys.Todellisen kristityn tunnistaa kohteliaasta puheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisen kristityn tunnistaa kohteliaasta puheesta.
Jälleen kerran kyse oli uskonnosta. Eikö meidän pitäisi auttaa aloittajaa?
- Anonyymi
Aloittaja osaa ainakin sanoittaa hyvin asiansa. Sitten tuli ns. vastauksia ja neuvoja joiltakin pitkästi, kuka noita jaksaa kaikkia lukea, en ainakaan minä !
Jos mieli on "sairas", tai ihminen on jostain syystä uupunut, niin nuo "kallonkutistajat" tarjoavat ensimmäisenä mielialalääkkeitä, niin tarjottiin joskus minullekin, sitten "sain ahaa-elämyksen" ja pyysin yhtä laboratorio arvon mittausta, kas kummaa se oli alhaiset kortisoli ( korsoli ) arvot, lääke on hydrocortisonia, nyt olo on jokseenkin mukava ! Lisämunuaiskuoren vajaatoiminta. Siinä oli se "masennus" tauti !!
Jotain lääkäriä vähän nolotti, kun potilas hoksasi itse mikä "mättää" !!
Aloittajalla voi olla tieten joku "todellisempi hätä", mutta ei ne psykologit kaikkea ymmärrä , saati terveyskeskuksen "tohtorit" !! Eikä kaikki vaiva johdu uskon asioista !
Kaikkea hyvää aloittajalle, joka aloittanut eilen, päivämäärän mukaan !- Anonyymi
Taitaa olla aloittaja ja tämä edellinen kommentoija sama tyyppi :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla aloittaja ja tämä edellinen kommentoija sama tyyppi :D
"Vuosikausia olen rämpinyt. Urat eivät etene. Eivät mikään."
Kun tarkastellaan, miten maailma kehittyy ja mihin suuntaan se on menossa, niin jopa niin sanotut " normaaleilla ja menestyneillä" alkaa olla vakavia haasteita.
- Anonyymi
Tässä maailmanajassa, ja tässä tilassa, missä kristikuntakin paljolti nykyään on, Aloittaja on mitä parhaimmassa turvassa nimenomaan siellä lestadiolaisuudessa, ns. 'vanhakantaisessa kristinuskossa' - mikäli uskonyhteisössä ei vain ole mitään hyväksikäyttöä tms.
Vaali näitä omia hengellisiä juuriasi ja yhteyttä uskonyhteisöösi, sillä maailmassa ja kristikunnassakin asiat vain kylmenevät kylmenemistään ja raamatussa mainittu luopumus etenee kovaa vauhtia.
Joskus kuulin, että jotakuta helluntailaista oli joku lestadiolainen joskus ojentanut totuuteen rakkaudellisesti ja ko. henkilö oli tajunnut menneensä vikaan. Uskomme kristikunnassa asioista monin eri tavoin, mutta meillä jokaisella on vahvuutemme ja yhdessä pääsemme perille, kunhan puhallamme yhteiseen hiileen. Kaikkia tarvitaan. Sinuakin. Sellaisenaan. Oletko kokeillut Jeesusta. On lähes 1.2 miljardia tyytyväistä ihmistä, jotka ovat tehneet Parannuksen Jeesukseen, alkaen Paavalista ja Hoviherrasta.
He ottivat kasteen ja suullansa tunnustivat Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Messiaaksi ja vasta Hänen avullaan löysivät totisen Jumalan.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Jumalaa ei löydä lahkoista, ei Kirkoista vaan Jeesuskesta.
Jumalahan ei ole puhunut koskaan kenellekään pakanalle, joten miksi juuri Sinullekaan.
Jumalan Rakkaus on Hänen pojassaan, ja Hänellä on vain ja ainoastaan Laki, 618 käskyä. Jeesuksella niitä on vain yksi, Rakkauden kaksoiskäsky.
Et sinä ole saanut "epäkuntoisia aivoja" vaan epäkuntoista opetusta, ja mahdollisesti myös kasvatusta.
Jeesus ei mittaile älykkyysosamäärää, vaan uskollisuuttaan Hänelle, ja seuraajilleen.
Huomioi se, että jos mentorisi ei ole Jeesuksen seuraaja, niin silloin Jeesuksen sana toimii täydesti, -miten sokea sokeaa kävelyttää?
Minä ja Jeesus ymmärretään Sinua aivan varmasti ja myös muut Kristityt, sillä et ole löytänyt Jeesusta ja Hän ei asu lahkoissa.
Taas ammattiapu on epävarmaa, He eivät saa puhua Jeesuksesta. Etsi joku Jeesuksen seurakunta, joita bon joka kylällä.
Kyvyt elää ja ymmärrys tulee esille, kun tunnustat Jeesuksen Herraksi ja hakeudut upotuskasteelle, saat synnit anteeksi ja Pyhän Hengen, josta juuri tänään, on Päivän Sanassa. Hän on Puolustaja.
Muista, Jumala on Abrahamin ja Israelin Jumala, Jeesus on kaikkien Herra. Vasta Jumalan Valtakunnassa Jeesuksen omat saavat asua Isän kanssa ja Jeesus luovuttaa saamansa vallan Hänelle takaisin, paikka on Uusi Jerusalem, Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Siellä ei ole murhetta, tanssitaan iloksi Jumalan kunniaksi. Eikä sitä JV;tä johda syntinen ihminen, vaan adonai.
Itsemurha ei sinua pelasta, vaan kaikkivaltias Jeesus. Mark. 10:38 Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, jonka minä juon? Voitteko te ottaa sen kasteen, jolla minut kastetaan?"
Jeesus antoi seuraajilleen (ei Jumalan seuraajille) käskyn, jota minäkin toteutan; Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Toistan vielä, etsi Jeesus ja ota kaste, olet sen jälkeen Pyhä.
Muuten Psalmit kuuluu Israelille.- Anonyymi
Usko Jeesukseen ja syntien anteeksipyytäminen ja -saaminen, sekä parannuksenteko antavat ihmiselle Pyhän Hengen sinetiksi. Jo uskossa oleva menee sen jälkeen vesikasteelle.
Mitään Pyhiä isolla P:llä ihmisistä ei tule. Jumala yksin on Pyhä, isolla P:llä, uskovat ovat pyhiä, pyhitettyjä Kristuksen sovitustyön tähden.
>> Jumalahan ei ole puhunut koskaan kenellekään pakanalle <<
Kaikki ihmiset, sinäkin, ovat olleet pakanoita ennen uskoontuloaan. Kaikille Jumala on ilmestynyt ja puhunut ensin Henkensä kautta, jotta ylipäänsä olemme voineet tulla uskoon.
Matt. 16:15-17 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
1. Kor. 2:10 meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta
- Anonyymi
Minä tahtoisin kuolla! En saa ikinä aivojani toimii riittävän hyvin. Muut ei ymmärrä. Vituttaa saatanasti! Suvistalkoista oon kieltäytynyt, koska minä en jaksa enää uskoa jumaliinkaan.
- Anonyymi
Ei jumaliin kuulukaan eikä edes saa uskoa, vaan raamatun Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.
- Anonyymi
Kuuntele, ihminen. Kuolema tulee, kun kuoleman aika koittaa. Monet muutkin sinun lisäksi ovat väsyneitä elämään ja
elämän vaikeuksiin. Monet muutkin odottavat heitä. Mutta älä tee pahaa itsellesi. Sillä kaikki uskonnot kieltävät sen. Vaikka et uskoisi Jumalaan, kuolema kohtaa meitä kaikkia joskus. Älä huolehdi siitä. Kuolema on sataprosenttinen. - Anonyymi
Mistä tiedät, että kuolema helpottaa tilannettasi? Ehkä asiat muuttuvat pahemmiksi kuoleman jälkeen? Siis jos riistät itseltäsi henkesi. Ehkä helpotus kestää vain sekunnin, jos sitäkään. Ajattele asiaa. Elä nyt elämäsi loppuun asti ja turvaudu täysin Jumalaan, siis täysin. Näin kaikki toimii. Ja jos elämäsi päättyy luonnolliseen kuolemaan, et ainakaan ole vastuussa oman henkesi riistämisestä.
- Anonyymi
Jos ihminen kuolee, koska hän ei pärjännyt yhteiskunnassa, kuten monet ihmiset tekevät, se on luonnollinen kuolema, eikä hän ole vastuussa oman henkensä ottamisesta. Tällaisessa tapauksessa kuoleman jälkeinen tilanteesi on paljon helpompi. Niin kauan kuin luotat edelleen omiin voimiisi, se voi olla huono asia. Luovuta elämäsi kokonaan Jumalalle - silloin tapahtuu se, minkä on tapahduttava, ja kaikki on luonnollista. Täysin, ilman minkäänlaista ponnistelua tai vaivannäköä sinun puoleltasi. Se olisi minun neuvoni. Mutta tietysti voit tehdä niin kuin pidät oikeana. Ja juuri siinä on kyse vapaasta valinnasta elämässämme. Tässäkin asiassa. Kaikkea hyvää, rakas ystäväni. Me muutkin kärsimme, me kaikki kärsimme, mutta eri tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen kuolee, koska hän ei pärjännyt yhteiskunnassa, kuten monet ihmiset tekevät, se on luonnollinen kuolema, eikä hän ole vastuussa oman henkensä ottamisesta. Tällaisessa tapauksessa kuoleman jälkeinen tilanteesi on paljon helpompi. Niin kauan kuin luotat edelleen omiin voimiisi, se voi olla huono asia. Luovuta elämäsi kokonaan Jumalalle - silloin tapahtuu se, minkä on tapahduttava, ja kaikki on luonnollista. Täysin, ilman minkäänlaista ponnistelua tai vaivannäköä sinun puoleltasi. Se olisi minun neuvoni. Mutta tietysti voit tehdä niin kuin pidät oikeana. Ja juuri siinä on kyse vapaasta valinnasta elämässämme. Tässäkin asiassa. Kaikkea hyvää, rakas ystäväni. Me muutkin kärsimme, me kaikki kärsimme, mutta eri tavoin.
Tutkittuani maailman suurimpia uskontoja, niiden yhtäläisyyksiä ja eroja sekä niiden mahdollisia yhteisiä alkulähteitä aloin kiinnostua tietyistä asioista, jotka kaikki uskonnot kieltävät. Miten näin erilaisilla uskonnoilla voi olla niin paljon yhteistä? Yksi esimerkki tästä: miksi kaikki yleisemmät uskonnot kieltävät itsemurhan. Voi katsoa asiaa näin: kenelle se kuuluu, mitä teen elämälläni. Se selitetään eri tavoin eri uskonnoissa. Mutta juuri äskettäin sain vastauksen tähän kysymykseen, joka on itse asiassa kaikkein loogisin. Kaikki uskonnot kieltävät sen. Vastaus on, että olemme osa Kokonaisuutta, vaikka olemme kaikki erilaisia, vaikka olemme kaikki yksilöitä, olemme erilaisia, eikä kukaan ole samanlainen. On selvää, että on olemassa mikrokosmos ja makrokosmos. Olemme osa suurta Kokonaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntele, ihminen. Kuolema tulee, kun kuoleman aika koittaa. Monet muutkin sinun lisäksi ovat väsyneitä elämään ja
elämän vaikeuksiin. Monet muutkin odottavat heitä. Mutta älä tee pahaa itsellesi. Sillä kaikki uskonnot kieltävät sen. Vaikka et uskoisi Jumalaan, kuolema kohtaa meitä kaikkia joskus. Älä huolehdi siitä. Kuolema on sataprosenttinen.En jaksa vain odotella sitä kuolemaa. Liian stressaavaa, ku koko ajan pitäis olla jotain, tehä jotain tms. Ympärillä olevilla ihmisillä menee hermot. Ja minä en voi joutenkaan olla. Siksi kuolema toisi helpotuksen. Eipä tarvi selitellä sitäkään, miksi mulla kaikki hommat seisoo, en ole töissä, eikä voimat riitä työvuoroihin jne. Kun mua ei ole, se on mulle paljon helpompi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, että kuolema helpottaa tilannettasi? Ehkä asiat muuttuvat pahemmiksi kuoleman jälkeen? Siis jos riistät itseltäsi henkesi. Ehkä helpotus kestää vain sekunnin, jos sitäkään. Ajattele asiaa. Elä nyt elämäsi loppuun asti ja turvaudu täysin Jumalaan, siis täysin. Näin kaikki toimii. Ja jos elämäsi päättyy luonnolliseen kuolemaan, et ainakaan ole vastuussa oman henkesi riistämisestä.
Uskon, ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Mun savimajan tietoisuus katoaa siihen, kun silmäni ummistan. En usko, että minussa majailee mitään irrallista henkeä. Ennen uskon, mutta enää en jaksa uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon, ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Mun savimajan tietoisuus katoaa siihen, kun silmäni ummistan. En usko, että minussa majailee mitään irrallista henkeä. Ennen uskon, mutta enää en jaksa uskoa.
Ennen uskoin, enää en.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa vain odotella sitä kuolemaa. Liian stressaavaa, ku koko ajan pitäis olla jotain, tehä jotain tms. Ympärillä olevilla ihmisillä menee hermot. Ja minä en voi joutenkaan olla. Siksi kuolema toisi helpotuksen. Eipä tarvi selitellä sitäkään, miksi mulla kaikki hommat seisoo, en ole töissä, eikä voimat riitä työvuoroihin jne. Kun mua ei ole, se on mulle paljon helpompi!
Varmuuden vuoksi sinun on kuitenkin oltava varovainen ja elettävä elämäsi luonnolliseen loppuun asti, jotta se ei pahene. Me muutkin odotamme sitä, tai ainakin yritämme odottaa kärsivällisesti. Onnea sinulle ja meille muille ja kärsivällisyyttä meille kaikille. Sitä todella tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos kuolemanjälkeinen elämä on olemassa, oman elämän ottaminen vain pahentaa sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa vain odotella sitä kuolemaa. Liian stressaavaa, ku koko ajan pitäis olla jotain, tehä jotain tms. Ympärillä olevilla ihmisillä menee hermot. Ja minä en voi joutenkaan olla. Siksi kuolema toisi helpotuksen. Eipä tarvi selitellä sitäkään, miksi mulla kaikki hommat seisoo, en ole töissä, eikä voimat riitä työvuoroihin jne. Kun mua ei ole, se on mulle paljon helpompi!
Monet muutkin ovat työttömiä ja ne, jotka eivät ole, painuvat ihan alas työtaakan alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet muutkin ovat työttömiä ja ne, jotka eivät ole, painuvat ihan alas työtaakan alle.
Ei saa millään tavoin auttaa sielua, joka haluaa riistää itseltään hengen. Jokainen, joka päättää auttaa tällaisia sieluja, joutuu kärsimään. Kaikki eivät ymmärrä tätä eivätkä ymmärrä, millainen reaktio tällaiseen toimintaan tulee, mikä heitä odottaa.
Pahinta tässä elämässä on riistää oma henkensä, ja sen seurauksena on hyvin, hyvin pitkä olemassaolo aavekehossa. Aaveen ruumiissa oleminen on itse asiassa hyvin kauhea tilanne. Aaveilla on hyvin suuret ruumiit, jotka ovat täynnä haluja, joita et voi tyydyttää. He haluavat esimerkiksi polttaa, mutta eivät voi, joten he vainoavat jatkuvasti kaikkia. Heillä on monia haluja, mutta heillä ei ole keinoa tyydyttää niitä, joten he kärsivät loputtomasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa millään tavoin auttaa sielua, joka haluaa riistää itseltään hengen. Jokainen, joka päättää auttaa tällaisia sieluja, joutuu kärsimään. Kaikki eivät ymmärrä tätä eivätkä ymmärrä, millainen reaktio tällaiseen toimintaan tulee, mikä heitä odottaa.
Pahinta tässä elämässä on riistää oma henkensä, ja sen seurauksena on hyvin, hyvin pitkä olemassaolo aavekehossa. Aaveen ruumiissa oleminen on itse asiassa hyvin kauhea tilanne. Aaveilla on hyvin suuret ruumiit, jotka ovat täynnä haluja, joita et voi tyydyttää. He haluavat esimerkiksi polttaa, mutta eivät voi, joten he vainoavat jatkuvasti kaikkia. Heillä on monia haluja, mutta heillä ei ole keinoa tyydyttää niitä, joten he kärsivät loputtomasti.Ne, jotka tekevät itsemurhan, pysyvät aaveina ja kärsivät loputtomiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen uskoin, enää en.
Rauhoitu.
Haukut väärää puuta.
Jumalalla ei ole nyt valtaa, Hän on antanut sen Pojalleen.
Se ilmenee puolenkymmentä kertaa Raamatussa.
Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Asia on vahvistettu myös Vahassa Testamentissa, Dan 7;14.
Olet etsivä, mutta väärästä suunnasta, sillä Jeesus hakee ihmisiä seuraamaan Häntä, asia jota Jumala ei tee. Hänellä on vain Israel.
Jeesuksesta; Matt; 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon
Hän on ainut pelastaja, ei mitkään lahkot?- Anonyymi
Valehtelet..Hän,ISÄ HANELLÄ ON KAIKKI AVAIMET. ja kyllä Kristustuksella on valta tuomita taivaassa ja maan päällä.Mutta,ette ymmärrä,sitten ymmärätte ,kun olette kuolleet! Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet..Hän,ISÄ HANELLÄ ON KAIKKI AVAIMET. ja kyllä Kristustuksella on valta tuomita taivaassa ja maan päällä.Mutta,ette ymmärrä,sitten ymmärätte ,kun olette kuolleet!Minäkö? SRK raamattu valehtelee, jos näin siellä lukee, mutta näytän oikeasta Raamatusta mitä JEESUS ITSRE SANOO; Matteus 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Lue vahvistus; Dan. 7:14; Matt. 11:27.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Lue vahvistus ja mieti kuinka monta lähetystyöntekijää lahkostanne löytyy? Mark. 13:10 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2 mieti samalla kuinka monta Wellua on upotuskastettu Jeesukseen, eli eipä juuri, se tekee lahkostanne pakanallisen liikkeen, ei kristityn.
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Niin, Hän on kaikkivaltiaana kristittyjen (mesaanisten) kanssa elämämme loppuun asti.
Kuka on Teidän kanssanne loppuun asti, kun pitää ottaa itselleen Jeesusta suurempi status, ja antaa anteeksi ihmisten syntejä, vaikka Jeesus sanoo, että parempi on panna heille myllynkivi kaulaan.
Tallaisen synnin pelleilijät, puhvelit saavat päälleen saman synnin, mistä lupaavat salaa toiselle anteeksi ja uhri jää vaille ihmisarvoa.
Niin, kaikki valta on Hänellä myös Taivaassa, sekä maan päällä? Sitä ei ole muilla.
Hoks, eikö sitä saarnata, että "avainten valta" on SRK;lla? Pakanallisuutta.
Toisaalta, mihin kohtaan SRK raamatussa istutettu käsite, - avainten valta? Ei se siellä seiso, ainoastaan Rauhanyhdistyksellä, valheellisena.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Minäkö? SRK raamattu valehtelee, jos näin siellä lukee, mutta näytän oikeasta Raamatusta mitä JEESUS ITSRE SANOO; Matteus 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Lue vahvistus; Dan. 7:14; Matt. 11:27.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Lue vahvistus ja mieti kuinka monta lähetystyöntekijää lahkostanne löytyy? Mark. 13:10 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2 mieti samalla kuinka monta Wellua on upotuskastettu Jeesukseen, eli eipä juuri, se tekee lahkostanne pakanallisen liikkeen, ei kristityn.
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Niin, Hän on kaikkivaltiaana kristittyjen (mesaanisten) kanssa elämämme loppuun asti.
Kuka on Teidän kanssanne loppuun asti, kun pitää ottaa itselleen Jeesusta suurempi status, ja antaa anteeksi ihmisten syntejä, vaikka Jeesus sanoo, että parempi on panna heille myllynkivi kaulaan.
Tallaisen synnin pelleilijät, puhvelit saavat päälleen saman synnin, mistä lupaavat salaa toiselle anteeksi ja uhri jää vaille ihmisarvoa.
Niin, kaikki valta on Hänellä myös Taivaassa, sekä maan päällä? Sitä ei ole muilla.
Hoks, eikö sitä saarnata, että "avainten valta" on SRK;lla? Pakanallisuutta.
Toisaalta, mihin kohtaan SRK raamatussa istutettu käsite, - avainten valta? Ei se siellä seiso, ainoastaan Rauhanyhdistyksellä, valheellisena.Mielialasi piristämiseksi menneitä hupailujasi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16314309/palstan-helmia-2008---kempelaisen-aprhaita
- Anonyymi
Olkoon kaikki mitä vaan mutta toivon sinulle parasta !
Miten,en oikein osaa sanoa..uskon sinuun silti !
En kuulu mihinkään mutta silti lähetän sinulle tämän.
https://www.youtube.com/watch?v=Tf1wtzOoXDA
Valoa elmääsi toivon!
Angel wolf
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904322
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?422685Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1122480Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111632Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291598
- 791416