Onko helluntailaisuus Los Angelesin henkien palvontaa harjoittaneiden mustien synnyttämä henkiuskonto, joka levisi Azusin kadulta T.B.Barratin levittämänä uususkontona Suomeen 1906 ja josta Matteus puhuu (Matt.7:22-23, Matt.24:24)???
Raamatussa ei ainakaan ketään kristittyä kasteta väärin uudestaan. Raamattu ei tunne helluntailaisuuteen liittyvää anabaptismia, vaan kieltää sen.
amerikanuskonto? new agen muoto?
3
203
Vastaukset
- on lahko!!
New age mambo jambo! Kuulkaa puhun kielillä..ammuu ammuuu...oo
Tuskimpa Matteuksen evankeliumin kirjoittaja tietää puhua mitään hellutailaisuudesta. Kirjoittajan ja W.J. Seamourin heräyksen väliä on jotakuinkin 1800 vuotta. Sen sijaan: "Uskontojen tutkijat ovat osoittaneet tiettyjä yhtäläisyyksiä helluntaiherätyksen uskonnollisuuden ja sen synnyinseudun amerikkalaisen kulttuurin, etenkin mustien alakulttuurin, välillä." (Heino, Harri: Mihin Suomi uskoo. Uskonnolliset ja maailmankatsomukselliset liikkeet. Juva 1984)
- pirkko
Mistähän luterilaisuus on alkanut ja milloin?Alkuseurakunnan ja luterilaisuuden välissä on 1500v vähintään.Olikohan Luther huru-ukko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184101Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892293Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1361802- 761464
- 1581446
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91154Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34714- 27701
- 100690
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25681